אתם לא צריכים אותי כדי לספר לכם מה קורה בקולנוע: יש באתר מגיבים שדואגים לעדכן בתגובות בכל פעם שבה מתרחש משהו מעניין – הרבה יותר מהר מכפי שאני יכול. אז אם אתם עוקבים אחרי התגובות באתר – או שאתם פשוט מתעדכנים דרך בלוגים ואתרים בחו"ל – כנראה שאין לי מה לחדש לכם. אבל למען אלה שלא סורקים את כל התגובות, וסתם כדי לעשות את זה מסודר – כמה מההתפתחויות המעניינות של השבוע האחרון בתחומי מלחמת הכוכבים, מלחמת הבמאים, נמלים ועוד.
אדגר רייט עזב את אנט-מן. זה היה מבאס מאוד. ואז התחילה סאגה שלמה של חיפוש קדחתני אחרי מחליף. השבוע האחרון באתרי חדשות הקולנוע היה מלא באנט-מנים: במאי אחרי במאי הורכז כבחירה ההולכת ומתגבשת, ואז פרש, ואז הגיע זה שאחריו. אדם מק'קיי ("Anchorman" וסרטים מצחיקים אחרים) היה "הבמאי של אנט-מן" לכמה רגעים, ואחריו רוסן מרשל תרבר ("אנחנו המילרים") וניקולס סטולר ("שכנים"). כולם סירבו או פרשו או פשוט לא היו בסביבה כשהפריחו את השמועה הזאת לגביהם. בסופו של דבר – או לכל הפחות, סופו של דבר נכון לרגע זה – הבמאי יהיה פייטון ריד ("מעודדות צמודות"). לא צריך כישורי בלשות חדים במיוחד כדי לראות מה משותף לכל השמות האלה: כולם במאים של קומדיות. "אנט-מן", אם כך, צפוי להיות קומדיה, יותר מכל סרט מארוול אחר עד היום.
פייטון ריד הוא במאי חביב מאוד, אבל הוא לא אדגר רייט. ובכך שהוא (או כל במאי אחר שאינו אדגר רייט) לקח על עצמו את הסרט הזה, הוא נכנס למצב שאין ממנו מוצא: אם הסרט יהיה טוב, כולם יתנו את הקרדיט לאדגר רייט; אם הוא יהיה גרוע, כולם יאשימו את הבמאי החדש על כך שהרס את מה שאדגר רייט בנה.
מלחמת הכוכבים. הרבה מלחמת הכוכבים. אני חושש שמעכשיו ועד… בערך הנצח, אפשר יהיה למלא את מדורי חדשות הקולנוע בחדשות על "מלחמת הכוכבים" בלבד. עם הסרט של ג'יי. ג'יי. אברמס, סרטי הספין-אוף, והניתוח האובססיבי של כל פיסת ליהוק וצילום מודלף מהסט – אני חושש שזו לא תהיה תקופה טובה להיות אחד כזה שחושב שמלחמת הכוכבים זה, כאילו, סבבה, אבל לא מבין מה הקטע הגדול סביב זה.
אז קודם כל, לרשימת השחקנים של "מלחמת הכוכבים, פרק 7" נוספו שתיים: לופיטה ניונגו ("12 שנים של עבדות") וגוונדולין כריסטי (בריאן מטארת' ב"משחקי הכס"). אחלה. כמו בהכרזה הראשונית על רשימת השחקנים, אנחנו לא יודעים מה יהיו התפקידים שאליהם הן לוהקו – או אפילו האם העובדה שההודעה על הליהוקים האלה הגיעה מאוחר אומרת שמדובר בתפקידים קטנים, או שסתם הן עדיין לא חתמו על הקו המקווקוו השלישי מלמטה בזמן ההכרזה המקורית. איך שלא יהיה, אלה חדשות כיפיות. התלונה העיקרית על הרשימה המקורית של השחקנים היתה על החוסר בשחקניות – והתוספת של שתי שחקניות מכובדות בוודאי עוזרת לתקן את הרושם הזה. על פי מה שידוע לנו כרגע, מי שלא יהיה או תהיה הלוק-סקייווקר של סרטי מלחמת הכוכבים החדשים לא יהיה זכר-לבן-בגובה-בינוני, וזה בלי ספק חידוש מרענן.
חוץ מזה, איזה כיף להיות לופיטה ניונגו?! לקרוא לנסיקה שלה "מטאורית" זה עלבון למטאורים:לפני תשעה חודשים אף אחד לא היה מזהה את השם שלה. עכשיו היא שחקנית זוכת אוסקר ומככבת באחת מסדרות שוברי הקופות הגדולות של כל הזמנים. אפילו ג'ניפר לורנס לא עשתה את זה כל כך מהר.
עוד מלחמת הכוכבים: סרט הספין-אוף הראשון, שייצא ב-2016 אם לא יהיו תקלות, נשמע רע – בין השאר, אבל לא רק, משום שגארת' אדוארדס ("גודזילה") מביים אותו. סרט הספין-אוף השני, זה שייצא ב-2018, נשמע טוב הרבה יותר – למרות ובגלל שידוע עליו עכשיו פרט אחד בלבד: הבמאי שלו הוא ג'וש טרנק. פששש. טרנק הוא כמעט המקבילה הבמאית ללופיטה ניונגו: הוא עשה עד היום סרט אחד בדיוק – "כרוניקה בזמן אמת" ובימים אלה הוא עובד על "ארבעת המופלאים" המחודש. ומשם – ישר למלחמת הכוכבים. מוקדם להוציא את השמפניה: אני מאוד אוהב את "כרוניקה" (סרט השנה שלי לשנת 2012), ובכל זאת הוא רק סרט אחד, וסרט בעל סגנון ספציפי מאוד, שאין לו שום רלוונטיות ל"מלחמת הכוכבים" (הם לא הולכים לעשות מלחמת הכוכבים בפאונד-פוטג', נכון?). הצילומים של "ארבעת המופלאים" התחילו רק השבוע. איש אינו יודע עדיין אם טרנק הוא לא הצלחה של להיט אחד, סטייל ריצ'רד קלי. אני מחזיק לו אצבעות.
אגב: זה היה הסרטון הויראלי שזיכה את ג'וש טרנק בזכות לעשות את "כרוניקה". אפשר לנחש שהבחירה בו לביום סרט "מלחמת הכוכבים" משמחת אותו.
"עלייתה של ג'ופיטר" של הוושאבסקיז, אחד הסרטים המסקרנים של הקיץ הזה, הוא עכשיו אחד הסרטים המסקרנים של פברואר 2015. וזה גם הופך אותו לפחות מסקרן. כשסרט עובר מיולי, החם בחודשים, אל פברואר – זה אומר שיש בעיה. וכשסרט נדחה סמוך כל כך למועד יציאתו, ואחרי שכבר הושקעו הרבה מיליונים במסע הפירסום שלו, המשמעות היא: מצב חירום. לא משנה מה היו הציפיות שלכם מ"עלייתה של ג'ופיטר", תרגישו חופשיים להנמיך אותן מאוד. אם ציפיתם ל"מטריקס" חדש – אני מתנצל.
"ג'וי", הסרט הבא של דייויד או. ראסל, ייצא ב-25 בדצמבר 2015, בכיכובה של ג'ניפר לורנס. הוא עוסק בחייה של ג'וי מנגנו, שהמציאה מגב רצפה מהפכני, וזה היה נשמע משעמם עד פלצות אלמלא זה היה סרט של דייויד או. ראסל וג'ניפר לורנס. מכיוון שזה כן סרט שלהם, הוא יהיה מועמד לשלושה אוסקרים לפחות, בינהם אחד ללורנס בתפקיד הרשמי. הוא יזכה לשבחים רבים, אם כי לא יקבל את תואר סרט השנה. הוא ייצא בארץ בסוף השבוע האחרון של השנה, ולכן לא ייכנס לסיכום של 2015, אלא, כרגיל לסרטים של ראסל, ייכלל בסיכום של 2016, מה שיבלבל את כולם. [LAtimes]
כשדיסני עולים על שיטה, הם לא מרפים. השיטה הנוכחית: מיחזור אגדות. אחרי שניסו כמה זויות מעניינות – "אליס" שהיה למעשה המשך, "מליפיסנט" שהפך את הטובים לרעים ולהיפך – נראה שעכשיו הם פשוט לוקחים סרטי אנימציה קלאסיים של עצמם ומצלמים אותם מחדש, בלי טוויסט או היפוך. "סינדרלה" בבימוי קנת בראנה יגיע בשנה הבאה, ועכשיו גם ידוע מהו הסרט הבא בתור: "היפה והחיה", בבימויו של ביל קונדון.
זה נשמע מיותר אפילו יותר מהרגיל, משום שכבר עשו את זה. ואני לא מתכוון שעשו כבר את "היפה והחיה" בקולנוע – יש המון עיבודים קולנועיים של הסיפור הזה – אלא שכבר עשו סרט שנראה בדיוק כמו רימייק של "היפה והחיה" בגירסת דיסני: זה סרט צרפתי שביים כריסטופר גאנס, הוא יצא בצרפת בפברואר השנה, והוא יפה מאוד ויזואלית, אבל מאוד עמוס – בדיוק כפי שסרטי האגדות המחודשות של דיסני נוטים להיות. אי אפשר פשוט לדובב אותו לאנגלית ולהפיץ מחדש? הנה, תראו:
ובעניין ביל קונדון, אני מניח שדיסני בחרו בו לתפקיד על תקן הבמאי ה"איכותי", סטייל קנת בראנה. איכותי, הא. קונדון אולי היה רוצה שנזכור לו את "אלים ומפלצות" אבל מה לעשות שאני זוכר לו את "דמדומים: שחר מפציע", חלק 1 ו-2. מצטער, יש זפת שאי אפשר להסיר כל כך בקלות.
מלחמת הכוכבים כפאונד פוטג'
כל עלילת הסרט הראשון מבוססת על פאונד פוטג'
http://youtu.be/YZ_mjtTCdcg?t=5m25s
כמעט וחרחרתי משעמום
כשקיבלתי דיווח במייל על מלחמת כוכבים (כי זה לא מעניין) אבל אז ג'ניפר לורנס קפצה לי לעין בין השורות.
עוד לא ראיתי את חלום אמריקאי, אבל ג'ניפר לורנס זו ג'ניפר לורנס.
תראה. סרט טוב
(ל"ת)
אוף שיפסיק לעבוד עם ג'ניפר לורנס
ושיסיים כבר את "ממוסמרת". ( כן, אני יודע, זה לא יקרה. המממן עזב ואו. ראסל לא רוצה לשמוע על הפרוייקט הזה יותר. ועדיין.)
אני מוכן להתפשר ושיצלם מחדש את ממוסמרת עם ג'ניפר לורנס. אבל שיוציא כבר את הסרט הזה למען השם. לציבור מגיע יצירות מוזרות של או. ראסל.
מאיפה התמונה שבראש הפוסט?
(ל"ת)
"היפה והחיה" הצרפתי.
(ל"ת)
לגבי לופיטה ניונגו...
אני מניח שהנסיקה שלה היא מחמאה למטאורים…
וזה עוד לפני שנזכרנו
שמטאורים בעצם מתרסקים ולא נוסקים. תמיד.
(אז מי המציא את הביטוי הזה בכלל? בטח אחיתופל ייעץ לו).
בדיוק מה שעמדתי לכתוב...
ואז חיפשתי האם יש הגיון ב"נסיקה מטאורית", ומסתבר שכן :-)
http://english.stackexchange.com/questions/11039/what-does-a-meteoric-rise-imply
היפה והחיה הצרפתי ביקר בארץ?
איך אפשר לראות אותו?… יצא בדויד?
ואגב, אני לא מגיב אבל עובר… מקווה לחזור לפעילות ובכל מקרה נהנה מאד מהאתר ומההשקעה של הדגים!
;-)
הוא לא הוקרן בארץ.
ואני לא יודע אם הוא כבר יצא ב-DVD/בלוריי. צריך לבדוק באתרים צרפתיים, אני מניח. ותודה!
פפפפט, ברור שצריך אותך
גם לא חסרים אתרים באינטרנט שמבקרים סרטים ושמפרסמים טריילרים ושעושים אירועים מגניבים. אבל כמוך יש רק אחד. או במילותיו של ד"ר סוס: "There is no one alive who is Youer than You". בקיצור, עזוב אותך מכל המגיבים האלה עם הכותרות משחקי-מילים הטיפשיות שלהם. אם יש חדשות, גם אם כולם שמעו, אנא פרסם.
גם אני עדיין מבואס על העזיבה של אדגר רייט. היו הרבה שמועות על מי יהיה המחליף שלו אבל לא היה כלום על מה יהיה הפרוייקט הבא של אדגר רייט. אאל"ט נאמר פעם שהוא מתכנן איזה סרט אימה. עכשיו כשהוא פרש, יותר מעניין אותי מה הוא יעשה מאשר מי יחליף אותו. אבל כן, פייטון הוא בחירה מעניינת. בכל סרטי מארוול היה לא מעט הומור, אבל נראה שעכשיו הם רוצים לעשות קומדיה מובהקת. מעניין.
"אני חושש שזו לא תהיה תקופה טובה להיות אחד כזה שחושב שמלחמת הכוכבים זה, כאילו, סבבה, אבל לא מבין מה הקטע הגדול סביב זה". כן, שלום. אני אפילו לא חושב שזה סבבה כי ראיתי בדיוק חצי של סרט אחד מכל הפרנצ'ייז. וכן, כמו כולם אני נחשף ללא מעט חדשות בנושא (ב CS יש עדכון שבועי לגבי כל דבר שזז עם הסרטים העתידיים) אבל אני פשוט מתעלם מזה. לא כזה קשה. כמו שאמרתי בפוסט של הליהוק, לדעתי הסיפור של גוונדלין כריטסי מדהים לא פחות מזה של לופיטה – תוך חודשיים היא הפכה ממישהי שרוב האנשים הכירו רק מ"משחקי הכס"
ללהשתתף בשניים מהסרטים הכי גדולים של 2015 – "מלחמת הכוכבים" ו"משחקי הרעב" האחרון.
מכיוון שלא אכפת לי מ"מלחמת הכוכבים", החדשות על טראנק די מבאסות. הייתי מעדיף שיביים דברים אחרים, כמו עיבוד של משחק וידאו מסויים ששמו נקשר אליו וכבר ציינתי כאן כל פעם ששמו הוזכר, אז הפעם אמנע מכך.
ג'ניפר לורנס זה מעולה. ג'ניפר לורנס ודייויד או. ראסל זה נהדר. גם אם הם היו עושים ביחד סרט תיעודי על בקטריות, זה עדיין היה נשמע מסקרן. מגבי רצפה? אמממ, אוקיי. אולי תהיה הופעת אורח של ג'ג"ל, שלמרות מה שסקרלט ג'והנסון אמרה, מתעקש לנקות את הרצפה שלו. כי יש גם גברים שאוהבים לנקות רצפות, לא כולם מצ'ואיסטים קשוחים (NotAllMen#).
עיבוד לייב-אקשן של היפהפיה הנרדמת מהתסריטאי של "הרקולס" והבמאי של "דמדומים". איך דבר כזה קיבל אור ירוק באמת נשגב מבינתי.
עוד משהו – אם כבר הזכרתי את "משחקי הכס", לדעתי (ואני כנראה לא לבד), פדרו פסקל הוא הדבר השני הכי טוב בעונה הנוכחית (אחרי פיטר דינקלג'). עכשיו כולם באינטרנט מריצים שמועות על איפה הם עוד ירצו לראות אותו (בין היתר ב"ד"ר סטריינג'" של מארוול). נטפליקס הבינו מהר את נסיקת הפופולריות שלו וליהקו אותו לסדרה שלהם. אם תשאלו אותי, זה מובן מאליו שהוא צריך להיות הנסיך הפרסי (בריבוט, כמובן). לא רק בגלל המראה או המבטא שלו, אלא כי הוא באמת שחקן נהדר ונראה לי שזה ישב עליו בול. וגם אתם באמת רוצים שהעיבוד האחרון למשחקים יהיה הסרט הסביר מינוס הזה עם ג'ייק ג'ילנהול?
מאז הפרק האחרון שהיה
לא יוצאת לי מהראש המחשבה שרימייק לנסיכה הקסומה יכול להיות מגניב דווקא, אם פסקל ישחק את איניגו מונטויה.
האינטרנט מסכים איתך
אבל למה לחפש מתחת לפנס?
פדרו פסקל נתן אחלה תפקיד? נהדר! אבל למה לחפש לו עוד תפקידים של דמויות עם חרב ביד, מבטא ותאווה לנקמה? אם הוא אכן שחקן מוכשר, הוא צריך ללכת לכיוון אחר לחלוטין.
ואם כבר היו עושים רימייק לנסיכה הקסומה (וכמובן, אין בזה שום צורך) למה לא לתת לדמות של איניגה מונטויה ריענון במקום ליצור דמות שתיראה כמו חיקוי מוחלט של המקור? זקוקים לזעם + צלקת + חוש קומי? מייקל קיי ויליאמס הוא האיש בשבילכם!
אבל הנסיך הפרסי הוא לא דרום אמריקאי...
(ל"ת)
So?
ב"משחקי הכס" פסקל משחק דורני, עם שעוד בספרים עוצב על בסיס התרבויות הערביות שהכירו באירופה בימי הביניים (בעיקר המוסלמים בספרד). אם הוא היה מספיק אמין בתור יענו-ערבי, הוא בטח יהיה מספיק אמין בתור פרסי.
לא ידעתי שהוא שיחק ערבי,
כי המבטא שלו ממש לא היה נשמע ערבי, אלא יותר מקסיקני\צ'ילני.
כי הוא בעצמו צ'ילאני (יש הבדלים בין מבטאים באמריקה הספרדית? שואל ברצינות).
אבל הוא מגיע מתרבות דמיונית שבחלקה הגדול אמורה לדמות את איך שהאירופאים ראו את הערבים באותה תקופה. לכל עם דמיוני ב"שיר של אש ושל קרח" אפשר למצוא מקביל באירופה של ימי הביניים.
מבלי לדעת בוודאות את התשובה
אני יודעת בוודאות את התשובה ;) לא רק שיש מבטאים שונים בין מדינות שונות דוברות אותה שפה, אלא בדרך כלל יש גם הבדלי מבטאים בין אזורים שונים באותה מדינה.
פסקל ממוצא צ'יליאני, אבל יש לו מבטא אמריקני.
גיליתי את זה לראשונה בראיון שנערך איתו לאחר שידור הפרק, ופה ניתן לשמוע אותו בקולו הרגיל:
https://www.youtube.com/watch?v=YZc5rxVXgmE
אז הוא יכל להמציא לאוברין כל מבטא שהוא (או כלל לא), אבל בחר במבטא דרום-אמריקני.
אני מקווה שזה לא נגד החוקים של האתר או משהו,
אבל אני די בטוח שאת התגובה הקודמת (שכתבתי בהנה באטמן),אף אחד לא קרא כי כתבתי אותה הרבה אחרי שהכתבה יצאה, ולכן אני אכתוב פה שוב את אותו הדבר עם כמה תוספות.
תרגומים מעניינים של שמות סרטים לרוסית.
קארי-טלקינזיס
shaun of the ded-זומבי בשם שון(הספוילר הכי צפוי בעולם:לא,הוא לא)
פיץ' בלק-חור שחור
קפטן אמריקה-הנוקם הראשון
קפטן אמריקה 2-הנוקם הראשון:מלחמה אחרת
אבודה במיני-בלונדינית בשידור
נון סטופ-שליט אווירי(או משהו)
עלייתו של האביר האפל-האביר האפל:תחיית האגדה
עוד לפני שנים רבות הזכרתי כאן את "חלבוי: הגיבור מן התופת" ועוד כמה סרטים… אה, כן, גוגל מאפשר לנו לא להשתמש במוח יותר: "קונטסנטין: אדון האופל", וכמדומני סרט נוסף ששכחתי, אבל אני מסרב לחפש את ההודעה שלי מאז. את "הצרחה כפולה" (הסרט ההונג-קונגי שעליו מבוסס "השתולים") הזכרתי לטובה, כמדומני. אני חושב שזה שם מחוכם. הצרחה היא מהלך בשחמט שבו המלך והצריח מחליפים ביניהם מקומות, אאז"נ.
אה, שיא השיאים למיטב נסיוני וזכרוני ולדעתי: התרמית ההיא בהשתתפות מילה יובוביץ'… איך היא נקראת… "מפגשים מהסוג הרביעי", נדמה לי? ברוסיה למיטב זכרוני נקראת "האלמנט הרביעי". שלא תגידו שרק בארץ מנסים המפיצים לרכוב על הצלחות עבר.
אה, ועוד אחד מרגיז במיוחד: ישנו סרט מצויר גרמני שבו חתול חוקר שרשרת מקרי רצח של חתולים בשכונה שעבר אליה אך עתה. ברוסית נקרא "הרפתקאות החתול הבלש המפורסם". אלא מאי? קודם כל לא מפורסם ולא בטיח, סתם חתול. שנית, וזה הקונץ, הסרט נקרא במקור Felidae (נדמה לי שזה שמה הלטיני של משפחת החתוליים), הוא עוסק בנושאים בוגרים בלבד וברצינות מוחלטת, ומדובר באחד הסרטים המזעזעים גראפית ביותר שראיתי בחיי (לא שצפיתי בהרבה סרטים מזעזעים); לחלוטין למבוגרים. קשה לי לכמת "רמת זעזוע", אבל לתחושתי הוא מתחרה ב"אקירה"; אני משער שאנשים רבים ימצאו אותו מזעזע בהרבה מ"אקירה", אבל לי אין סנטימנטים מיוחדים לחתולים. לקרוא לסרט הזה בשם שבחרו לו ברוסית זה הונאת הציבור, כאילו קראת ל"דרקולה" "ערפדון וילדון".
מחיפוש בגוגל שהייתי צריך לעשות קודם, נראה שהסרט עם יובוביץ', שנקרא "הסוג הרביעי", מוכר ברוסית הן בשם שהזכרתי והן בתרגום מדויק. התרגום המדויק מופיע בוויקיפדיה, ויש לו כפליים מופעים בגוגל מאשר לתרגום האידיוטי. נו, אולי מדובר בתרגום של שוהי אינטרנט בלתי מוכשרים במידה רגילה.
מסקרן אותי כמה מ'אנט מן' עד עכשיו ביים אדגר רייט
ואם בסרט הסופי ישתמשו בחומר מהתקופה שאדגר רייט היה הבמאי. נראה לי יהיה קצת מוזר לראות סרט שהוא 5% אדגר רייט 95% פייטון ריד.
מסתבר שאני מאלה שלדעתם 'מלחמת הכוכבים' זה, כאילו, סבבה, אבל לא מבין מה הקטע הגדול סביב זה. זה אומר שכדאי לי להיכנס למקלטים? האמת שעד כמה שאני מרגיש ש'מלחמת הכוכבים פרק 7' הולך להיות גדול, אני לא מצליח להתרגש כרגע מהסרט הזה. אולי כשיהיה רצף של תמונות נעות מהסרט הציפיות שלי יעלו. בסרטי הספין אוף אני לא מצליח להתעניין, הם נשמעים לי כמו סתם מסחטת כסף.
אני בהחלט מצפה ל'ג'וי'. דיוויד או. ראסל הוא במאי טוב (למרות ש'חלום אמריקאי', שנהנתי ממנו מאוד, היה די בעייתי) והשילוב שלו עם ג'ניפר לורנס מופלא. צריך להיות מעניין.
אז 'עלייתה של יופיטר' גרוע? טוב, סרט אחד פחות לצפות לו.
והאמת ש'היפה והחיה' הוא מסרטי דיסני שפחות אהבתי בילדותי (יש לי זיכרון די רחוק שבו אני רואה את זה ולא מתלהב) הוא זכור לי כמאוד קיטשי. אז אני לא כזה מתלהב מגרסת לייב אקשן שלו.
אדגר רייט פרש לפני תחילת הצילומים
שהיו אמורים להתחיל… ממש עכשיו!
ואדם מקיי משפצר את התסריט, אז...
(ל"ת)
אז במאי שמתמחה בסרטים המבוססים על אילתורים
משפצר תסריט שאותו כתב במקור אדגר פאקינג רייט, משהו כמו שתי דקות לפני תחילת הצילומים? או גודי.
ייפ...
אני תוהה למה ג'ו קורניש לא יכול להישאר מעורב, ונניח לרגע שזה לא נעשה מאחורי הקלעים – למה לא הציעו לו להיכנס לנעלי הבמאי?
אפרופו מארוול
שלשום גיליתי במקרה שיש סדרה חדשה של מארוול בדרך (שיכולה להיות מעניינת כי היא תקופתית) ואז גיליתי גם את הוואנשוטים. המלצות? חוויות? הערות? יש מקום טוב שהם מרוכזים בו או סתם לקושש אותם ביוטיוב?
ובקשר לפתיחת הכתבה – צריך בהחלט מישהו שיסנן את האינטרנט ויביא את מה שחשוב ומעניין. פישלייק.
הסדרה תהיה מעולה
ושים לב שהוואן שוט שמתייחס אליה (נקרא, כמו הסדרה, Agent Carter) הוא יחסית ארוך (משהו כמו 11 דקות) ולא נמצא במלואו ביוטיוב. ממליץ לכל מי שלא ראה, לראות אותו בהקדם.
ניתן למצוא אותם ברשת באתרי סטרימינג.
דירוג הסרטים לפי דעתי האישית (בצירוף קישורים, אם לא מפריעות לך כתוביות בשפות זרות):
1. Agent Carter
2. All Hail the King
3. A Funny Thing Happened On the Way to Thor's Hammer
4. Item 47 (מתנצל על האיכות)
5. The Consultant
תודה! ייבדק בקרוב.
(ל"ת)
'היפה והחיה' הוא אולי סרט הדיסני ה'הכי-פחות-דורש-רימייק-כלשהו' שנוצר.
סרטי האגדות המחודשות שאינם 'אליס בארץ הפלאות' אפילו לא הצליחו הצלחה יוצאת דופן בקופות – מה לעזאזל גרם לקברניטי דיסני להחליט שיש להם מתכון בטוח למיליונים בדמות הפיכת כל סרט אנימציה טוב שהפיקו אי־פעם לזבלון לייב אקשן? אני מקווה מאוד שאחד מהסרטים הבאים ב'סדרה' הזו ייכשל כשלון נחרץ וגמור שייאלץ את דיסני להפסיק את הגל המעצבן הזה.
דרך אגב – ניתן לנסות לדוֹבב את 'היפה והחיה' הצרפתי – אני לא חושב שהוא יודה באשמה. יהיה יותר יעל לדבּב אותו. ׁ(סליחה – הייתי חייב)
אם על כל פעם שאתה מתקן "מדבב ולא מדובב" הייתי מקבל שקל
הייתי כזה עשיר…
לפחות נמצא פתרון לשאלת סרט ההמשך ל"לשבור את הקרח".
גירסת הלייב-אקשן של "לשבור את הקרח" כבר בדרך, זאת רק שאלה של זמן. עשר שנים? 15?
בנוגע ליפה והחיה
הגירסה הצרפתית דווקא נראית הרבה יותר נאמנה לאגדת המקור, שזה די הגיוני בהתחשב במוצא האגדה…
יש גם סרט צרפתי מצולם (בשחור לבן) משנת 1946
והיא מומלצת בחום.
מעניין אם אני היחיד שחשב על זה,
אבל למה שדיסני לא ילמדו ממארבל (שמהווים בעצם חלק מהם) ויבנו יקום משותף לכל סרטי האגדות לייב אקשן שלהם?
גם ככה הסרטים נראים אותו הדבר, וזה יכול להוסיף קצת עניין.
זה לא מה שהם עשו ב once upon a time?
אלא אם כן עירבבתי כמה חברות שונות….
סוג של
הם מכניסים את כל האגדות שלהם עם טויסט ל OUAT והם יכולים לשמור על מאפיני דיסני אבל אני לא רואה התייחסות לסדרה במקומות אחרים, זה לא שארועים של הסדרה משפיעים על העולמות בסרטים האחרים שלהם ולא בטוח שצריך.
נראה מה תהיה ההתייחסות לסדרה בעונה הבאה.
ספוילר:
אלזה ודמויות נוספות מ"לשבור את הקרח" מצטרפות בעונה 4.
הם רציניים?! היפה והחיה?!
הסרט הזה פשוט מוצלח כמו שהוא, אולי שיעבירו את הדחף הבלתי נשלט לחרב קלאסיקות למקום אחר וייצרו עוד המשכון זבל לdvd?
אוף-טופיק: "החדר" בכיכובם של ג'יימס ודייב פרנקו
תראו, ג'יימס פרנקו מעורב בהרבה פרוייקטים. ברצינות. רק בעולם הקולנוע הוא מביים חמישה סרטים ( טוב, שלושה סרטים ודוקו וסרט קצר) משחק בעוד 10 שייצאו השנה (ועוד 4 בשנים הבאות), הוא כתב תסריט לעוד אחד ומפיק עוד אחד אחר. וכל זה רק בקולנוע – פרט לזה הוא משחק בהצגה, מרצה באוניברסיטה ומעשיר אורניום בחצר שלו, כנראה.
חלק מהפרוייקטים הם סרטי ארט האוס ביזארים, חלק דרמות אינדי וחלק קומדיות מטורפות בכיכוב סת' רוגן
אבל הפרוייקט המעניין ביותר (לדעתי) שכרגע הוא עובד עליו הוא עיבוד הספר על תהליך היצירה של אחד הסרטים הגרועים ביותר – "החדר" שנכתב על ידי אחד השחקנים מהסרט (ג'וני, למי שזה חשוב). גם לפני המעורבות של פרנקו הסרט הזה נשמע מספיק מעניין, אבל המעורבות של פרנקו, שלאו דווקא מעידה על איכות אבל תמיד מעידה על כמות מסוימת של ביזאר, מעלה את העניין וזה עוד לפני שהגענו לליהוקים –
ג'יימס פרנקו ליהק את עצמו בתפקיד טומי ויסו ואת אחיו (דייב פרנקו. נו, הזה משכנים ומהאשליה ורחוב ג'אמפ 21.) לתפקיד השחקן של ג'וני.
ראוי לציין שאף אחד מהליהוקים לא קרוב ללהיות דומה לאיך שהשחקנים נראים במציאות.
הסרט הזה נשמע מדהים, וראוי שכולם יידעו על הדבר המטורף הזה.
לא יודע, זה נשמע לי קצת מיותר.
"החדר" כל כך מדהים מכיוון שהוא אמיתי. טומי וויסו הוא יצור כל כך ביזארי שקשה להאמין שהוא קיים במציאות, אבל הוא קיים. אני חושש שלראות סרט שבו מישהו מנסה להיות טומי וויסו, אבל לא באמת, יוציא מזה את כל הפואנטה.
אני מבין אותך
אבל השאלה היא (שקשה לדעת) האם הסרט הולך לנסות לספר את הסיפור בצורה רציפה או להיות איזה בדיחת מטא מורכבת.
אני חושב שיש מספיק הומור בסיפור המקורי (הספר זכה לביקורות חיוביות) כדי להיות טוב גם כבדיחה רציפה אפילו אם טומי ויסו דרג ב', אבל מההיכרות עם פרנקו אני לא חושב שיש סיכוי שהסרט לא יהיה בדיחת מטא מורכבת. עכשיו, בדיחות מטא מורכבות יכולות להיות מוצלחות ממש או כישלון מרהיב ובשני המצבים אני עדיין די מצפה לסרט. ואם הסרט יהיה ניסיון פשוט לשחזר את החדר, אז אני מקווה שבאמת ההפקה מטורפת כמו כל הסיפורים ששמעתי על ההפקה.
תיקון לתגובה הקודמת- הכותב של הספר הוא כמובן מארק ולא ג'וני, כי ג'וני הוא טומי ויסו.
והנה הפוסטר או גירסה כלשהי של הפוסטר
דייב נראה בצורה קצת מטרידה כמו מארק אבל לגבי ג'יימס אני לא בטוח.
מצטער על הקישור פייסבוק זה כרגע מה שיש
זה לא פוסטר אמיתי
זה פוטושופ מעריצים שמסתובב ברשת עוד לפני שהוכרזו שאלה באמת יהיו הליהוקים בכלל
מבאס משהו.
אבל גם הגיוני להחריד.
יצא טריילר ל"ערבים רוקדים" של ערן ריקליס (7.10)
והוא אדיר!
https://www.youtube.com/watch?v=_chB_Y71TrA
תודה לאל, עריכת טריילרים עם יומרה מינימלית לעורר עניין בקרב הצופה נהיית משהו קצת יותר מובן מאליו בארץ. אבל למען השם – מיכאל מושונוב נולד ב-1986. זה שיש לו בייביפייס לא אומר שהוא צריך להיות מלוהק לתפקיד טינאייג'רים כל הזמן. לפחות עם דאנה איבגי (=בת 32 ומגלמת חיילת בסדיר השנה) זה לא עד כדי כך עקבי.
תעירו אותי כשיצא סרט ישראלי שלא מתעסק כלל בכל מה שקשור ליחסי יהודים - ערבים / ישראלים - פלשתינים
כאילו די, אין עוד נושאים בארץ לעשות עליהם סרטים?
אם כל הסרטים על יחסי יהודים-ערבים היו נכתבים על ידי סייד קשוע
אז אני חייב להגיד שלא אכפת לי שיהיו עוד אלפיים כאלה. לא רק שהוא מביא זווית מרעננת לנושא שחוק ( או לפחות כך זה בעבודה ערבית), הוא גם מקפיד כמעט תמיד לשלב הומור ביצירה ובאמירה שלו, דבר שחסר בקולנוע הישראלי בכלל ובז'אנר "יחסי יהודים-ערבים לאן?" בפרט.
אז להעיר אותך 26 פעמים בשנה האחרונה?
יש לי הרגשה שאתה לא באמת רוצה להתעורר.
רוב הטריילר אכן נראה מוצלח, במיוחד היכולת הידועה של קשוע
לצחוק בלי רחמים על יחסי יהודים-ערבים תוך שהוא מוציא את כולם אהבלים באותה מידה, או מתחרים על התואר של האהבל הכי גדול (הסצינה עם הילד הנכה וה-"זה מדבק?" מוצלחת במיוחד).
אבל לקראת הסוף, כשמגיע מה שנראה כמו איזה מוסר-השכל מטיפני עם מוסיקה מאיימת זה נהיה קצת פחות מוצלח.
נראה טוב
ומאוד בסגנון של קשוע. אני אוהב את השנה הזאת בקולנוע עד עכשיו, גם "אפס ביחסי אנוש" וגם "ערבים רוקדים" עם טריילרים שממש עושים חשק.
מונטי פייתון הקליט מחדש את allways look on the bright side of life !!!
ושינו את המילים כדי שישמש כהמנון הלא רשמי של נבחרת אנגליה במונדיאל. משעשע כמה אוהדי אנגליה רגילים לכשלון של הנבחרת במונדיאל כל פעם. (לינק)
הקרנות בסינמטק תל-אביב - 9 ירחים מלאים
Hey guys, we're screening our film 9 FULL MOONS at the cinematque in Tel Aviv starting this coming Friday the 13th for 2 weeks. Hope you all can make it, come rise with the MOONS! Below you'll find the info from the cinemateque and here's a link to a trailer:
https://vimeo.com/73367102
הקרנות בסינמטק תל-אביב
9 ירחים מלאים
תאריכי הקרנות:
סינמטק תל-אביב – יוני 13 – 28
http://www.cinema.co.il/movies/movie.aspx?movieId=10273
ארה"ב 2013
בימוי: תומר אלמגור
שחקנים: איימי סיימץ, בראט רוברטס, דונאל לוג, בראיין מקגוויר, פוסטר טימס, דייל דיקי, הארי דין סטנטון
פרנקי ולב, שני אנשים בעלי אופי מנוגד, מנסים לקיים קשר רומנטי. פרנקי מוחצנת ומכורה לאלכוהול ואילו לב הוא בחור מופנם וסגור. בני הזוג נאבקים בשדים האישיים שלהם כדי לשמור על האהבה כנגד כל הסיכויים. הסיפור מתרחש על רקע סצנת מוסיקת הקאנטרי של יוצרי שירים אישיים היפסטרים במזרח לוס אנג'לס והוליווד. התוצאה היא סיפור אהבה כאוטי וסוער עם הרבה מוסיקה בפסקול. (103 דקות. אנגלית, תרגום לעברית).
טריילר ל Heatstroke
https://www.youtube.com/watch?v=zvkxYGDneCQ
היי, תראו, זאת אריה סטארק!
כמו כן, זה נראה לי הטריילר הראשון אי פעם שראיתי שיש בו צנזורה של קללה. כלומר, בד"כ פשוט שמים את זה בטריילר רד-בנד, לא? זה קצת מוזר..
אנא
מישהו פרסם בעבר לינק לגרסת מובייל של עין הדג, ובזבזתי את רבע השעה האחרונה בלנסות למצוא אותה, ללא ההצלחה. יש מצב ללינק?
פליזוש?
(ל"ת)
אני לא זוכר שיש גרסת מובייל
מיוחדת לאתר.
לא היה לינק כזה.
זו אמנם בקשה שעלתה מספר פעמים בשנה-שנתיים האחרונות, אבל ככל הידוע לי אין, ומעולם לא היתה, גרסת מובייל לעין הדג.
סוף?
בפסטיבל דרום שהסתיים לפני כמה ימים הוקרן "סופעולם" של רוני קידר. הסרט נשמע לי מאוד מסקרן, אבל לא יכלתי להגיע ולראות אותו. האם מתוכננת לו הפצה מסחרית, או קיימת איזו שהיא דרך אחרת לצפות בו?
צפיתי בו בפסטיבל
ומאוד התרשמתי ממנו. עשוי טוב, מצולם נפלא, משחק טוב של כל הקאסט ולמעט רגע-שניים מופרכים (אבל סבילים) הוא ממש זורם ועובר טוב. מדכא משהו, אבל טוב.
הקרנות סופעולם
יהיו עדכונים בקרוב,
ניתן להצטרף לדף הסרט בפייסבוק שם נעדכן לגבי הקרנות:
https://www.facebook.com/Sofolam/
יאי, תודה
(ל"ת)
שמתי לב שלא נכתב פה כלום לשבוע הספר
אז נכון שזה לא אתר ספרות, אבל היום, כשהרבה סופרים כותבים מראש מתוך מחשבה על העיבוד הקולנועי, אי אפשר שלא לערבב בין התחומים.
אז חשבתי על רעיון (אני יחסית חדש פה, אז אל תצלבו אותי אם כבר נעשה דבר כזה בעבר):
אפשר לעשות סקר "מהו העיבוד הקולנועי הטוב ביותר לספר?".
רד פיש, אשמח שתשקול את זה.
הטווח רחב מדי
חלק עצום מהסרטים שנעשו אי פעם מבוססים על ספרים, וסקר כזה יהיה דומה מדי ל"מהו הסרט הטוב ביותר אי פעם?"
חוץ מזה, כולנו הרי יודעים שזה הנסיכה הקסומה.
דווקא אני הייתי בטוח שהרוב יצביעו לשר הטבעות
אלא אם כן יחשיבו כל סרט בנפרד ואז יהיה פיצול קולות.
פורסט גאמפ. או מועדון קרב.
הנסיכה הקסומה לא עוקפת את שני אלה.
או בלייד ראנר
(ל"ת)
אפשר במקום לעשות סקר "מהו העיבוד הקולנועי הטוב ביותר לספר, שהכי התעלה על הספר עליו הוא מבוסס?"
אבל גם זה סקר מיותר כי כולנו יודעים שזה חומות של תקווה.
לא, זה עדיין לגמרי הנסיכה הקסומה.
(ל"ת)
לא נכון. פורסט גאמפ.
(ל"ת)
.I demand a trial by combat
(ל"ת)
לא לא, זה לא כזה קל
הספר מעולה. גם העובדה שהצלחתי להנות ממנו גם אחרי הסרט אומרת המון.
לא יודע על סמך מה אפשר להשוות בכלל, אבל בכל מקרה זה משהו שצריך לדון עליו אם מחליטים להכריע.
אני מחליט לא להכריע =)
מת לחיות
טוב, האמת שלא ממש קראתי את הספר, רק רפרפתי באינטרנט, אבל הוא נראה משמים. כנ"ל סרטי בורן.
אתה זוכר שרוב הגולשים לא יודעים שהספר פיקטיבי, נכון?
(ל"ת)
הספר של מורגנשטרן פיקטיבי. הספר של גולדמן אמיתי (ועליו הסרט מבוסס).
אה... לא הוא לא.
הספר כולל התייחסות פנימית לספר וסופר פיקטיביים, אבל הוא ללא ספק קיים.
אתה יודע, אבל, ש"הנסיכה הקסומה" הוא ספר אמיתי, נכון?
ושהסרט "הנסיכה הקסומה" מבוסס עליו.
האמת מורכבת יותר:
היה ספר שנקרא the princess bride ונכתב ע"י ויליאם גולדמן.
הספר אכן יצא לאור לפני הסרט.
אבל, הספר שכולם מכירים היום עם ההקדמה והכל – זה לא הספר הזה.
לאחר שהסרט יצא, גולדמן לקח את הספר ההוא ושיכתב אותו והוסיף לו המון דברים כך שידמה יותר לסרט, ואז הוציא אותו מחדש.
שתי הגרסאות שונות מאוד, ובהחלט ניתן לומר שהספר "הנסיכה הקסומה" שכולם מכירים היום – מבוסס על הסרט!
נ.ב. לא התייחסתי בכלל לספר והסופר הפיקטיביים שמתוארים בספר, זה בבירור גימיק ולא לזה התכוונתי.
נו, פרט
מה ההבדלים בין הספר המקורי לחדש?
ממש לא.
הספר "הנסיכה הקסומה" פורסם ב-1973 ונשאר ללא שינוי לפני ואחרי הסרט.
במהדורה מאוחרת, שיצאה לרגל 25 שנה לספר המקורי, גולדמן הוסיף הקדמה שמתייחסת לסרט ופרק מ"ספר ההמשך" שמעולם לא נכתב, אבל למיטב ידיעתי שום דבר אחר לא השתנה בספר.
הממ,
אני אאלץ לחבוש את כובע הספקן שלי במקרה הזה, ולבקש ממך רפרנסים לטענה הזו.
"הנסיכה הקסומה" יצא עם השנים באי אילו מהדורות. התווספו לו הקדמות ואפילוג ודוגמית מספר ההמשך (הפיקטיבי גם הוא, ככל הנראה), אבל למיטב ידיעתי גולדמן מעולם לא נגע בטקסט עצמו.
אין לי ביסוס מדעי. הכל מהרבה חפירות בפורומים וברשת בכלל.
אם טעיתי, אז סליחה. (מורגנשטרן ודאי מתהפך בקברו הוירטואלי)
בכל אופן, הסרט מופתי והספר MEH.
די בדומה ל"אבק כוכבים".
……
אוי, עד שהתנצלתי והחזרתי את השד הקולנועי לבקבוק – קילקלתי הכל שוב פעם…
הספר מצוין.
הסוף שלו פחות מוצלח (אבל מתאים מאוד למהות הספר), ומה שדי מדהים הוא שקרב החרבות בו יותר טוב מאשר בסרט.
LOL, ניקי פינק
מי שהיתה בעבר המקור הכי אמין והכי מהיר לחדשות בהוליווד נהפכה בזמן האחרון לבדיחה לא פחות גדולה ממה שהבלוג שלה נהפך אליו.
פעם אחר פעם היא מפרסמת אייטמים שקריים, ככל הנראה רק בשביל להשיג צפיות ובאזז. קודם היא פרסמה על סרטי DC לקומיק קון שאני שלחתי לה, אחר כך היא סיפרה שסטיב מרטין יחזור לסרט "אבי הכלה 3" כשהפעם הנושא יהיה חתונה הומוסקסואלית, שגם הסתבר כשקר. ועכשיו היא פירסמה (ומאז כבר הספיקה למחוק) שמקס לנדיס, התסריטאי של "כרוניקה בזמן אמת" יכתוב את התסריט ל"מכסחי השדים 3".
מה הולך איתה בזמן האחרון? האם כל הקשרים שלה להוליווד ניתקו ממנה קשר? מה גרם לה לההפך לכל כך נואשת?
זה באמת מוזר.
ניקי פינק היתה ה-מקור. זאת שאם היא אומרת משהו, הוא כנראה נכון. לפי המצב כרגע, נראה כאילו זו לא היתה באמת היא, אלא מישהו אלמוני ב-Deadline שהיו לו הקשרים הנכונים, וכשהיא עזבה אותם – היא השאירה מאחוריה את האמינות. מצד שני, גם Deadline לא ממש אמינים לאחרונה, אז באמת שאני לא יודע כבר למי או למה להאמין.
ריאן ג'ונסון יביים את פרקים 8 ו-9 של הטרילוגיה החדשה של סטאר וורס!
ולא ג'יי ג'יי אברהמס!
או ככה לפחות טוענים בדדליין, הבלוג לשעבר של ניקי פינק שהאמינות שלו כבר מזמן לא מה שהיתה פעם
http://www.deadline.com/2014/06/star-wars-rian-johnson-director-next-two-movies/
אבל אם זה נכון זה ממש מגניב! ג'ונסון הוא במאי מבריק (בניגוד לאברהמס).
אני מוחא! אברהמס במאי מבריק.
אפילו מבריק מדי.
הידיעה הזאת כל כך משמחת.
לא רק שאברמהס לא ימשיך לסרטי סטאר וורס נוספים אלא שהמחליף שלו יהיה ריאן ג'ונסון. אהבתי כל כך את "לופר" ו"הנוכלים בלום" ואני כבר מלא זמן מת לצפות ב"בריק". עם ג'וש טראנק מצד אחד ועם ריאן ג'ונסון מצד שני אני מרגיש תקווה חדשה כלפי סטאר וורס. אפילו שאני חושב על זה אברהמס הוא לא כזה נורא, לא בחירה מדהימה אבל אם יתפלק לו עוד איזה סטארטרק זה יהיה אחלה (כמובן סטארטרק הראשון ולא האויב בתוכנו).
ממשיכות הצרות לגבי הסרט של פרדי מרקיורי
אחרי שסשה ברון כהן עזב בגלל מחלוקות על התסריט עם החברים הנותרים של קווין, עכשיו גם הבמאי עוזב, המחלוקות על התסריט ממשיכות, והקיץ הסרט היה אמור להתחיל כבר בצילומים, אחרי גרירת רגליים של כמה שנים. זה נראה ממש רע.
סב"כ חתם כבר ב-2010. כשהוא נטש בשנה שעברה, הוא טען שהסרט מעוות את זכרו של פרדי והופך את הסרט לגרסה לכל המשפחה. קווין (הנותרים) טענו שהם אלה שרצו שהוא יעזוב, בגלל שהם פחדו שהוא לא יצליח "להיעלם" בתפקיד, אחרי שבכל סרט שהוא עושה תמיד רואים אותו מאחורי הדמות. חוץ מזה, הם הודו שהסרט מתרכז בעיקר בחיי פרדי בתוך קווין וביחסים בלהקה, ולא בחייו האישיים. בינתיים חתמו עם בן ווישאו (המהמם) והצילומים היו קבועים להתחיל סופסוף.
עכשיו גם הבמאי – דקסטר פלטצ'ר – עוזב בגלל "חילוקי דעות אמנותיים" עם המפיק. מסתבר שלא רק הבמאי, אלא גם עם ווישאו הכוכב החדש היו תכתובות הלוך ושוב של תיקונים שהוא דרש בתסריט, וכל השינויים האלה לקחו יותר מדי זמן, עד שבסוף אפשרו לבמאי להיפרד.
נראה לי שזה הסרט עם אחת הלידות הקשות של השנים האחרונות. אוף.
לאחרונה התחלתי לתהות, מהו סרט האסונות הטוב ביותר שנוצר אי פעם?
ומה בעצם נחשב לסרט אסונות ומה לא בימינו כשבכל סרט שני יש ערים שנהרסות ובניינים נופלים בזה אחר זה כמו מגדלי לגו.
האם "הנוקמים" נחשב לסרט אסונות? הייתי אומר שלא, חוץ מזה שהאסון בו הוא לא כזה גדול (יש בקושי בניין נופל אחד). "איש הפלדה" לעומת זאת הוא עניין אחר.
הבנתי גם שבראייה לאחור אין באמת אף סרט אסונות שאפשר לקרוא לו "מופתי". בהתחשב בזה שרובם הן יצירות של רונלד אמריך.
סרט האסונות שנחשב במשך הרבה זמן לסרט האסונות הטוב מכולם הוא "היום השישי", והאמת שראיתי אותו לא מזמן והוא נורא התיישבן. האפקטים שלו כבר לא מרשימים והקטעים הצ'יזים והקיטשיים יותר בולטים מאי פעם, הוא עדיין מאוד משעשע וההרס של הבית הלבן עדיין נראה נחמד, אבל פחות מרשים אחרי כל האפקטים המתמקדים שנחשפנו אליהם כבר.
לכן סרט האסונות הטוב ביותר שנוצר עד היום, אלא אם אני שוכח מישהו, הוא ככל הנראה "מלחמת העולמות" של ספילברג, אולי סרט האסונות היחיד שמתקרב לתואר של "מופתי" – שוב, אם אני לא שוכח סרט כלשהו – אם לא הסוף הדבילי שלו. זה סרט אסונות מרהיב, מותח, עם תנועות מצלמה מסחררות וסצינות אקשן ו-וואן שוטים וירטואזים כל כך שגם קוארון היה קצת מקנא (למעשה אני די בטוח שהוא שאב לא מעט השראה מהוואן שוטים של הסרט הזה, כי יש קטעים בסרטים שלו שדי מזכירים את "מלחמת העולמות"). האפקטים כל כך מרשימים שהם נראים מצוין גם היום, ויש אפילו מסר פוליטי שמתגנב לו שם בפינה בצורה טבעית לחלוטין ועדיין מעוררת מחשבה. ככה סרט אסונות צריך להיראות. כל כך חבל על הסוף הדבילי שלו.
האמת שזו מחשבה טובה
אני מניח שהתכוונת ל'היום השלישי' של רולנד אמירך. לי אישית אין מושג מה כול כך טוב בו. יש אפקטים ואקשן מעולה, אבל הוא תופס בערך 20 דקות (מתוך שעתיים וחצי!) מהסרט ורובו מלא בקיטש ובנאומים מייגעים ומעצבנים. אני מניח שבזמנו זה היה שוס. היום לא כול כך.
קצת מצחיק שאתה אומר על סרט מ-2005 'האפקטים כל כך מרשימים שהם נראים מצוין גם היום'. זה הרי לא היה כול כך מזמן אה רגע זה היה לפני 9 שנים. פאק, באמת עבר זמן רב מאז שהוא יצא. אני מרגיש זקן.
אני הייתי בוחר ב"טיטאניק"
בהתחשב בזה שעדיין לא צפיתי ב"מלחמת העולם" (אני מתכנן לעשות לעצמי מרתון סרטי ההרפתקאות והמד"ב של ספילברג ואני יצפה סוף סוף ב"דוח מיוחד", "אינטליגנציה מלאכותית" ו"מלחמת העולמות" שעדיין לא ראיתי) ובעוד כמה סרטי אסונות של אמריך שבחרתי לא לראות אני כנראה אבחר ב"טיטאניק". אפשר לחשוב שחצי הסרט הראשון כלל לא סרט אסונות אבל לכל אורכו הרגשתי את החרדה, המתח והציפייה לקראת האסון הצפוי והמתממש לבוא שיותיר את כל ההתרחשויות שקרו עד כה כמעט חסרי משמעות. וכשהאסון בא הוא מרהיב בבימויו המצוין של קמרון שגורם לצופים לחוש את המצוקה, חוסר האונים והחורבן. בניגוד לשאר סרטי האסונות שלאף אחד לא מזיזים מילוני הנציבים שמתים ב"טיטאניק" כל אבדה של נפש מורגשת חזק באופן מעיק.
אם הזכרת את קוארון
"כח משיכה" הוא הסיטואציה הקלאסית של סרט אסונות (דברים קורסים בזה אחר זה, כתוצאה מתקלה/אסון טבע ולאו-דווקא חייזרים/דינוזאורים או ווטאבר). ההדבל הוא שכאן מדובר במספר קטן של דמויות במצוקה מהמקובל בז'אנר (אם כי זה היה נכון גם לגבי סרט אסונות אחר שמתרחש בחלל – "אפולו 13"), ועדיין כן – לטעמי זה סרט האסונות הטוב ביותר שנעשה.
סרט אסונות הוא לא בהכרח סרט שמשהו נהרס בו, אלא כסרט שמתרחש בו אסון וההתמודדות אתו
ובצורה המקורית של הז'אנר, מדובר בדרך-כלל על תקלה או אסון טבע. "אפולו 13" בהחלט מתאים לתבנית הזאת.
הבעיה העיקרית עם סרטי אסונות היום
היא שכל פאונד – פוטאג' של 9.11, מהתרסקות המטוס בבנין השני ועד הקריסה של שניהם, שם אותם בכיס הקטן. הדרמה, האימה, הריאליזם, אפילו האפקטים שם לא מתיישבנים.
ובאמת, אני חושב שאם מכלילים את "טיסה 93" בז'אנר,
הוא באמת עשוי להיחשב גולת הכותרת שלו.
(וגם התיעוד של הירושימה ונגאסקי לא התיישבן, בעיני)
"טיסה 93" הוא מותחן על חטיפה שקורת בצל האסון
לא הייתי קורא לו "סרט אסונות".
אתר חדש לקפיטול
כחלק מהקמפיין לקידום הסרט הבא של משחקי הרעב. הוא מושקע בטירוף והוא טיפה מצמרר.
נ"ב: לקח לי זמן להבין למה יש לכתובת של האתר סיומת pn
יש לכם כרטיס אשראי של cal?
עד ה-5 ליולי אתם יכולים לראות סרט ב9 ש"ח לכרטיס.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4533225,00.html
יפה ששמנו את ה"כתבה" הזו במדור חדשות הצרכנות
למרות שברור מיד שזו עוד פרסומת.
אבל נו, טמקא, למה ציפיתי.
אז ג'וש טראנק, התסריטאי של "כרוניקה בזמן אמת" החליט לבזבז את עצמו על "ארבעת המופלאים" ו-"מלחמת הכוכבים"
לפחות התסריטאי של הסרט ההוא, מקס לנדיס, מעורב בכמה פרויקטים שנשמעים מעניינים.
אחד מהם הוא "פרנקנשטיין". רגע, אנחנו באמת צריכים עוד גרסה של פרנקנשטיין? ובכן, עם ג'יימס מקאבוי בתפקיד המדען, דניאל רדקליף בתפקיד איגור, והבמאי פול מקגוויגן ("להרוג את המזל" ופרקים בסדרה "שרלוק") מסתבר שכן.
ויש גם את "אמריקן אולטרה", קומדיית אקשן עם ג'סי אייזנברג וקריסטן סטיוארט, על בחור שחי חיים שלווים עם חברתו עד שיום אחד מגיעים סוכנים ממשלתיים כדי להרוג אותו.
http://www.imdb.com/title/tt3316948/?ref_=nm_flmg_wr_3
ויש גם את "אני-הוא-היא" שלנדיס גם מביים, פרטי העלילה חסויים בינתיים.
http://www.imdb.com/title/tt2507238/?ref_=nm_flmg_wr_5
וכל הסרטים האלה בפוסט-פרודקשן. יש לו עוד כמה דברים שמתבשלים בהפקה כרגע.
"דניאל רדקליף בתפקיד איגור" נשמע מגניב
סופסוף תפקיד שמתאים לו.
חוץ מהסרט של פרנקשטיין
שנשמע מסקרן (בעיקר בגלל הבמאי שביים פרקים בשלוק) כל שאר הפרויקטים לא נשמעים מעניינים. את העלילה של אמריקן אולטרה ממוחזרת בטירוף מהרבה סרטים (מר וגברת סמית וRED עולים לי לראש עכשיו אבל יש בטח עוד). ובנוסף קריסטן סטיוארט וג'סי אייזנברג הם בין השחקנים השנואים עלי, סטיוארט במיוחד ואייזנברג לא מפסיק למחזר את התפקיד שלו מ"הרשת החברתית" ואין לו כישרון משחק יוצא דופן. לגבי "אני-הוא-היא" אין לי מה להגיד מלבד מלבד זה שהשם של הסרט נשמע כמו שם של קומדיה רומנטית מעפנה.
זוכרים את טומויאסו הוטיי?
אני מניח שלא, אבל מדובר במוסיקאי היפני שהנעימה שהוא הלחין ליוותה את הטריילר הראשון של "להרוג את ביל" ותרמה לא-מעט להפיכת הטריילר הזה לקלאסיקה (כפי שהדג הסביר בסדרת הכתבות שלו על הטריילרים הגדולים של כל הזמנים).
ובכן, הוטיי הלחין עכשיו נעימת-נושא עבור "לופן השלישי", סרט קולנוע מצולם שמבוסס על אחד ממותגי המנגה והאנימה המצליחים ביותר בהיסטוריה*. את הנעימה הזאת אפשר לשמוע בטריילר החדש שיצא לסרט – בערך מהאמצע:
http://www.animenewsnetwork.com/news/2014-06-25/new-live-action-lupin-iii-film-full-trailer-previews-theme-song/.75910
לטעמי, הנעימה לא-משהו, אבל אני חייב לציין שבניגוד לתגובת-הבחילה שבדרך כלל עושים אצלי עיבודים מצולמים לאנימציה בכלל ולאנימה בפרט הטריילר הזה נראה לא רע בכלל.
* המותג מוכר בעיקר בזכות הטיפול שמיאזאקי נתן לו בסרט "טירתו של קליוסטרו", אם כי יש כאלה שטוענים שהפרשנות של מיאזאקי לדמות של הגיבור כל-כך שונה מהמקור, עד שהוא הפך אותה למשהו אחר לגמרי ממה שהיא באמת. בכל מקרה
עזוב את המוזיקה
הדיאלוגים נשמעים כמו מערבל קלישאות שפולט דברים לא ברורים:
" הלילה שבו הרגתי את אביך" " תמיד בא עם מחיר כבד, לופן השלישי"? מה זה?
אבל בכל זאת, למרות הדיאלוגים ולמרות המוזיקה – זה עדיין נראה כמו סרט מעניין שאני רוצה לראות.
זה בגלל שלא מבדילים בכתוביות בין קריין לדוברים.
נניח, הדיאלוג שאמרת הוא בעצם משהו כזה:
"האוצרות הגדולים ביותר תמיד מגיעים עם מחיר גבוה. "לופין השלישי!!!!"
"שמרתי את זה. הלילה הרגתי את אביך".
ועדיין
הדיאלוגים נשמעים רעים וקלישאתיים. אבל זה בסדר, כל הדברים שקורים מסביב להם נראים מספיק מגניבים.
"לא משהו" זה עדין.
המוזיקה הזאת נשמעת בדיוק כמו נעימת פתיחה של תוכנית ילדים מהאייטיז.
רק רגע, שאני אבין
אתה טוען ששירי פתיחה של סדרות מצויירות משנות השמונים הם לא המוזיקה הגדולה בהיסטוריה? שבדברי ימי המוזיקה המחינים הגדולים לא יוזכרו כך "מוצרט, בטהובן, שוברט, הבחור ההוא שעשה את הפתיחה לאבירי האור הקסום"?
ובכן, כן. אבל בהסתייגות.
לא אני זה שאפקפק בגדולתה של אחת היצירות הגדולות בהיסטוריה, שיר הפתיחה של "Spiral Zone".
ואו - עוד בנאדם בארץ שמכיר את Spiral Zone
אין לי מילים
(חוץ מאלו)
(ומאלו)
(אלו גם כן)
(…)
שירי הפתיחה של היום... לא קרובים אפילו לשירי הפתיחה של פעם.
ואז מגיע הדבר הזה.
https://www.youtube.com/watch?v=xNgc0UybvGA
לא ידעתי ש-Green Day התחילו לדבב
(ל"ת)
A strange game
כמובן שבהוליווד לא יכולים להניח לסרטים מהאייטיז לנוח על משכבם, ועכשיו גם מתוכנן רימייק ל"משחקי מלחמה". MGM במו"מ עם דין ישראלייט לביים (הוא עשה את הסרט הזה על מסע בזמן / פאונד פוטג') ואראש אמל לכתוב ("אקס-פטריוט", "גרייס ממונקו"). כבר לא ממש מתחשק לי לשחק שח-מט…
ואם כבר רימייקים לאייטיז
שיין בלאק יכתוב ויביים רימייק ל"הטורף":
http://nukethefridge.com/2014/06/24/predator-reboot-shane-black/
בחירה לא רעה, בעיקר בהתחשב בעובדה ששיין שיחק בסרט המקורי.
גארי אולדמן, WTF?
אני מאוד אוהבת את גארי אולדמן, ולכן התאכזבתי לקרוא שהוא מגן על ההתבטאויות הבעייתיות של מל גיבסון ואלק בולדווין, ותורם כמה התבטאויות בעייתיות משלו. ההתנצלות שלו עוד יותר מטופשת – לפחות שיהיו לך ביצים, גארי.
אגב, אשמח לשמוע את דעתכם על ההתבטאות לגבי השליטה היהודית בהוליווד. קודם כל, אני יודעת שהנוכחות של היהודים בהוליווד לא פרופורציונלית לאחוז שלהם באוכלוסייה, אבל האם זה עד כדי כך? כמו כן, האם זה לא צבוע מצדי להפגע מההערה של אולדמן, בעוד שכשיהודים צוחקים על זה זה בסדר?
התעשייה הזאת הוקמה על ידי יהודים, זה נתון היסטורי שאי אפשר לפקפק בו.
כל מקימי שבעת האולפנים הגדולים בהוליווד של שנות העשרה של המאה העשרים היו מהגרים יהודים, שעסקו קודם לכן במכירת פרוות, כובעים ודברים בסגנון הזה וזיהו תחום חדש והחליטו להשקיע בו כלכלית.
כן, את זה אני יודעת
(נדמה לי שיש אחד שלא – United Artists). זה גם מה שהוא אומר בהתנצלות, אבל זה לא מה שהוא אמר במקור – במקור הוא אמר שמל גיבסון מנודה בגלל שהוא אמר את הדבר הלא נכון בעיר שנשלטת ע"י יהודים.
דיברתי על שבעת האולפנים הגדולים,
יונייטד ארטיסטס הוקם בידי כוכבים ובמאים מהגדולים של התקופה, ומעט מאוחר יותר אני חושב (אזור 1919): דגלאס פיירבנקס, מרי פיקפורד, ד. וו גריפית' וצ'רלי צ'פלין.
הערה צדדית
אם הוליווד הוקמה על ידי יהודים ו"נשלטת" על ידי יהודים, מדוע במרבית הסרטים מוצג אורח חיים נוצרי (דבר שמתבטא בעיקר באזכור של חגים, דוגמת חג המולד), בעוד ואורח חיים יהודי מוצג הרבה פחות וכשהוא מוצג, לרוב, הוא הופך לעניין משמעותי בסרט (כלומר, הסרט יתעסק בזהותו היהודית של היהודי)? מדוע אין סרטים (אם יש, אשמח לשמוע) בהם הגיבור יהודי באופן מוצהר (נאמר, יש סצינה של הגיבור חוגג פסח) אבל הסרט לא דן או מתעסק עם יהדותו, כשם שסרטים רבים על נוצרים לא מתעסקים בזהותם הנוצרית.
כי רוב מי שמוציא את הכסף בשביל לראות סרטים הם נוצרים.
היהודים הם רק מי שמקבל את הכסף אחר כך.
וכך הנוצרים משועבדים ליהודים ששולטים בהם
"הפרוטוקולים של זקני הוליווד" – בקרוב בחנויות המובחרות של המדינות האנטישמיות
כי הסרטים עדיין מיועדים עבור קהל נוצרי ברובו
ואני חושב שרוב סרטיו של וודי אלן עונים על ההגדרה שלך – גיבור שהוא בבירור יהודי אבל ללא עיסוק ביהדותו.
קודם כל, כפי שכבר נאמר
היהודים הם מיעוט בחברה הכללית. אבל דווקא כן יש סרטים בהם הגיבור יהודי וזה סתם פרט ביוגרפי, בד"כ אם השחקן עצמו יהודי (אדם סנדלר, בן סטילר, חבורת ג'אד אפאטו).
קולנוע רחוב בחיפה
במסגרת אירועי הקיץ של עיריית חיפה יתקיימו הקרנות סרטים שבועיות בחינם בכיכר פריז. בכל יום שני ב-20:30 עד אמצע ספטמבר יוקרן סרט אחר. ההקרנה הראשונה, של הסרט בננות, כבר התקיימה השבוע.
לוח ההקרנות:
30/6 – ברוז'
7/7 – אחי, איפה אתה?
14/7 – זהות אבודה
21/7 – זוהי סדום
28/7 – ביג לבובסקי
4/8 – דיזנגוף 99
11/8 – אהבה קולומביאנית
18/8 – רנגו
25/8 יום רביעי הגדול
1/9 – חגיגה בסנוקר
8/9 – מחוברים לחיים
15/9 – בחזרה לעתיד
" rel="nofollow">מודעת האירוע
לא ברור לי ממש איך התנאים במקום ואיכות ההקרנה, ולא ייצא לי לבדוק בקרוב, אבל בסה"כ נראה כמו יוזמה מבורכת.
סקר חצי השנה חוזר בפעם השלישית!
הסקר הלא רשמי של האתר חוזר בפעם השלישית ונותן הזדמנות לעשות סיכום ביניים למצב השנה, לשתף את דעתכם עם כולם ולכעוס על תוצאות שאתם לא אוהבים.
הסקר עובד בשני חלקים, כאשר החלק הראשון יתרחש מהיום ועד מוצ"ש של שבוע הבא, והחלק השני לאחר מכן:
בחלק הראשון תתבקשו לבחור מתוך רשימת הסרטים שיצאו מהשבוע האחרון של דצמבר ועד השבוע לפני אחרון של יוני את חמשת הסרטים האהובים עליכם ואת שלושת ההופעות האהובות עליכם.
לא זוכרים אילו סרטים יצאו ה(חצי-)שנה? בדיוק בשביל זה יש דוקי, מסמך הגוגל שיעזור לכם להיזכר בכולם! היכנסו לקישור ותזכרו בכל הסרטים האהובים והלא אהובים עליכם! אם אתם רואים סרט ששכחתי, תרשמו בתגובות ואוסיף אותו במהרה למסמך.
בחרתם חמישייה? נהדר! תפרסמו אותה כאן בתגובה ( או אם לא נעים לכם בפומבי, תבקשו ואני אמסור לכם את המייל שלי ותוכלו לשלוח לשם) והכנסתם את בחירותיכם לסקר!
רשמתם סרט כלשהו והתחרטתם? לא נורא, הסקר פתוח לשינויים עד חצות בין מוצ"ש ה5/7 ליום ראשון ה6/7. תוכלו לחפור לכולנו ולהחליף הצבעה כל רגע עד אז.
הסקר נערך לצורכי הנאה ודיון מפרה על סרטים.
נא ליהנות ממנו בצורה המרובה ביותר שאתם יכולים.
ומי ייתן שרכבת הקר.. כלומר, הסרט הטוב ביותר יינצח!
תהיתי מתי זה יגיע :)
דבר ראשון, כרגיל, סחתיין על היוזמה.
דבר שני, יש לך כמה כפולים ברשימה.
אז ככה. ראיתי 40 סרטים מהרשימה ויש שם 5 שאני עוד רוצה לראות.
החמישייה:
חלום אמריקאי – נכון, אז הוא קצת ארוך מדי והעלילה קצת פתלתלה מדי, אבל כל השאר כל-כך מפצה על זה. כל אחד ואחד מהשחקנים הראשיים פה ראויים לאוסקר לדעתי (במיוחד הנשים. לא ראיתי את "יסמין הכחולה" אז איני יכול להעיד עליו, אבל עם כל הכבוד ללופיטה ניונגו, רוזלין של לורנס לא רואה אותה מקילומטרים). תוסיפו לזה את הסטייל הסבנטיזי הנהדר, התסרוקות המוזרות-אך-משעשעות, לא מעט סצינות מעולות (סיפור הדיג, Live and let die), פסקול אדיר ובימוי מעולה, ובאמת שזה אחד הסרטים הכי מהנים שראיתי ב 2013. הביקורת שלי.
היא – סרט מקסים ממש על אהבה, חברה ותקשורת בעתיד האולי-לא-כל-כך רחוק. גם פה העיצוב מאוד יפה, ויש תצוגות משחק / דיבוב נהדרות של פיניקס, ג'והנסון ו(שוב) אדאמס. הביקורת שלי.
רכבת הקרח – הסרט הכי פחות הוליוודי פה, הכי פחות צפוי וגם הכי טוב. כן, כל חמשת הסרטים פה נהדרים והרוויחו את מקומם, אבל לעזאזל, זה הסרט שהכי אהבתי בחצי שנה הזאת מסיבה אחת – הוא מעז. הוא מעז להפתיע לא מעט פעמים, הוא מעז לקבל החלטות קשות והוא מעז לעשות את זה בצורה נהדרת. כן, אפשר להתחיל להתקטנן פה על הגימיק וההיגיון של הרכבת והמעמדים והכל. ואפשר גם פשוט לקבל את זה ולהנות. כמו כן, עיצוב הקרונות השונים ממש יפה וגם המשחק מעולה (אוונס סבבה והכל, אבל לדעתי את ההצגה גונבת טילדה סווינטון בתפקיד של מישהי שנראית כמו אחותה המרושעת של אפי מ"משחקי הרעב"). הביקורת שלי.
אקס-מן: העתיד שהיה – לא משנה מה יעלה בעתידו של בריאן סינגר, אני ממש שמח שהוא עשה את הסרט הזה. אחרי כמה סרטים סבירים ומטה הוא סופסוף עשה קאמבק, ובין אם הקאמבק הזה נגמר לפני שהתחיל או יזכה להמשיך, הוא בהחלט היה חיוני ונהדר. זה לא סרט ה"אקס-מן" הטוב ביותר, אבל יש בו סוללה של שחקנים נהדרים, כמה סצינות אדירות וג'ניפר לורנס אחת (אני שם לב עכשיו שכל אחת משתי הנשים של "חלום אמריקאי" מופיעה גם בסרט אחר ברשימה. כבר אמרתי שהן אדירות?).
קצה המחר – לא חסרות עדויות לכך שלולאות זמן הן דבר כיפי, בין אם זה בקולנוע ("לקום אתמול בבוקר", "קוד מקור") או בטלוויזיה ("על טבעי"). לולאות זמן שמשלבות חייזרים, חליפות קרב ואמילי בלאנט אחת (שמבחינתי זוכה בתואר "האישה הכי באד-אס בקולנוע" בחצי השנה הזאת) זה כבר ממש טוב. סרט שמשלב הומור, מד"ב ואקשן באופן כמעט מושלם. ביקורת שלי (באנגלית) על שני הסרטים הנ"ל.
הגרועים ביותר של החצי שנה הזאת: "ציידי האוצרות", "ניד פור ספיד", "המבול", "התעלות", "גודזילה".
ופעם שעברה מישהו הוסיף גם את הסרטים המצופים ביותר מהחצי השני של השנה. יש רק 3 סרטים שאני *ממש* מצפה להם:
"שומרי הגלקסיה" – כנראה הסרט הכי ביזארי ש"מארוול" עשו עד כה. או כמו שמישהו כאן כינה אותו – "פיירפליי על סמי הזיה".
"עיר החטאים 2" – הראשון היה נהדר. השני נדחה ונדחה ונדחה, אבל עדיין נראה נהדר. וגם להוסיף את ג'ג"ל אף פעם לא הזיק לסרט.
"בין כוכבים" – נולאן, מת'יו מקונוהי וחורי תולעת. שלושת הדברים הללו לבד מספיקים לי כדי לצפות לזה.
"מישהו"?
אין בעיה.
זה הגיע.
ראשית, איזה כפולים? כי אשמח לתקן.
ושנית, אני מזכיר שבנוסף לסרטים אנשים מוזמנים להוסיף גם את הופעות החצי-שנה שלהם (שלושה במספר).
החמישייה שלי
מלון גרנד בודפסט– ווס אנדרסון הוא במאי שתמיד עניין אותי. אבל אחרי צפייה ב'מלון גרנד בודפסט' הרגשתי בנוח לצרף אותו לליגת הבמאים שלי (שזה כמו ליגת הצללים רק חיובי יותר). סרט שהוא תענוג. קורע מצחוק, קאסט מרשים, ויזואליה מענגת שלא באה על חשבון הסיפור ובמאי אחד שמתעקש על הסגנון שלו.
רחוב ג'אמפ 22– לא מצחיק כמו הראשון, אבל הוא עדיין אדיר וקורע מצחוק. הקרדיטים בסיום שפכו אותי על הרצפה.
בתוך לואין דיוויס– סרט מעולה נוסף של האחים כהן. עמוק, מלא במשמעויות, מצולם יפיפה וקאסט מרשים ביותר. האחים כהן עשו זאת שוב!
הזאב מוול סטריט– 3 שעות של טירוף והנאה. יחסית לסרט של 3 שעות, מדהים עד כמה שהתסריט שלו מהודק ושהעלילות שלו פשוטות למעקב. דיקפריו תותח (איך הוא לא קיבל אוסקר?) וג'ונה היל כבר לא ייראה לי אותו הדבר.
לגו הסרט– אחלה אנימציה, מלא הברקות וקורע מצחוק. המסרים וקטעים מסויימים לקראת הסוף מורידים מערכו.
אי, שחכתי את ההופעות המועדפות עליי
1. ליאונרדו דיקפריו- הזאב מוול סטריט
2. ג'ניפר לורנס- חלום אמריקאי
3. ליאם ניסן- לגו הסרט
צפיתי ב25 סרטים מהרשימה
שיפור של 5 משנה שעברה.
נתחיל בחמישייה
1.הזאב מוול סטריט– אמנם ארוך בצורה מוגזמת בגלל חצי שעה אחרונה קצת משעממת ומיותרת, אבל עדיין מבדר בטירוף ואף מכיל עלילה מעניינת שלא כוללת רק סקס וסמים. דיקפריו בתפקיד ענק. ביקורת מלאה שלי
2.רכבת הקרח– הצליח להעביר את המסר ש"אליסיום" לא הצליח להעביר בצורה מעניינת ומבריקה. צילום מצויין ואקשן שעשוי טוב, בהחלט לא סתם סרט אקשן.
3.מלון גרנד בודפסט– שנון מאוד ומצחיק מאוד עם קאסט מעולה. וכמובן העיצוב של הסטים והצילום המדוייק הופך את הכל להרבה יותר מגניב.
4. 12 שנים של עבדות– לא האהוב עליי מבין הסרטים המועמדים לאוסקר, אך בכל זאת חשבתי שזה סרט חזק מאוד עם הופעות מרשימות, עוד דבר שאהבתי בו הוא השוטים הארוכים (לא, לא אלה שמצליפים איתם בעבדים), אני אוהב סצנות שמצולמות באופן כזה והתרשמתי מעבודת הצילום כאן.
5. רחוב ג'אמפ 22– היה לי קשה לבחור בינו לבין "שכנים" או "סרט לגו", אבל בסופו של דבר בחרתי בו משום שהוא היה מצחיק לפחות כמו שני הסרטים שציינתי אבל הכימיה בין טייטום לג'ונה היל והאקשן היחסית טוב שיש בסרט נותנות לו מקום בחמישייה.
הופעות
1. ליאונרדו דיקפריו, הזאב מוול סטריט
2.ליאם ניסן, סרט לגו
אין לי הופעה שלישית, מצטער. אם "אויב" (לחצו כאן לביקורת מלאה שלי) היה מופץ בארץ הייתי שם פה את ג'ייק ג'ילנהול ובטופ 5 שלי הייתי ממקם את הסרט במקום הראשון.
הגרועים
ג'ק ריאן, שלושה ימים להרוג, מיליון דרכים להתפגר (האחרון לא יותר מדי נורא)
חצי השנה שבדרך
כמו שmad_hatter עשה, גם אני אציין את הסרטים שלהם אני מצפה בהמשך השנה.
הפשיטה 2- אומניות לחימה לפחות ברמה של הסרט הקודם, עלילה, מרדף מכוניות, טריילרים אדירים וביקורות נלהבות מכל העולם…נראה לי שזה יהיה אחד מסרטי השנה.
אינטרסטלר- נולאן, אמרתי מספיק.
נעלמת- פינצ'ר, אמרתי מספיק.
כוכב הקופים: השחר- המשך לאחד מהסרטים הטובים של 2011, הטריילר נראה מצויין אם כי אני מאוכזב מהעובדה שהסיפור נשמע בדיוק כמו אווטאר.
לא להיט
ראיתי 9 סרטים, חיבבתי את רובם אבל רק אחד היה "וואו" (המלון). האחרונים בחמישיה הם סוג של גירוד.
– מלון גרנד בודפשט.
– רכבת הקרח.
– בתוך לואין דיוויס.
– הזאב.
– היא.
אופס, הופעות
סקרלט ב"היא", פיינס במלון ולאו בזאב.
וכבר יש לי שינוי
במקום הרכבת – אפס ביחסי אנוש.
אפס ביחסי אנוש יצא שבוע מאוחר מדי כדי להשתתף בסקר
(ל"ת)
אז... באסה
(ל"ת)
בהחלט.
(ל"ת)
איזה נהדר
תודה על היוזה.
מקום 5- היא. סרט שמשתמש בז'אנר המדע בידיוני בשביל לעשות דבר אחד- לרגש. אמנם לא ברמה של אדפטיישן אבל אחרי רק 4 סרטים ספייק ג'ונס כבר הפך להיות אחד הבמאים האהובים עליי.
מקום 4- תיקו: אנקורמן 2/ שכנים. שני סרטי קומדיה, של שני יוצרים אשר התחילו מאותה נקודה ולא פעם משתמשים באותם שחקנים ושניהם נעשו מתוך מטרה אחת- להצחיק כמה שיותר. אפשר לדבר הרבה על המסרים של הסרטים והכיוון שהסרטים האלו מציגים בנוגע להתפתחות הקומדיה אבל בסופו של דבר מה שצריך לעשות זה לצפות בהם ולהתגלגל על הרצפה.
מקום 3- מלון גראנד בודפשט. סרט ווס אנדרסוני בכל המובן של המילה, ואני פאן בוי של ווס אנדרסון.
מקום 2- רכבת הקרח. סרט אקשן חכם ומפתיע שחבל שלא נעשים עוד כמוהו. רק אתמול גיליתי כמה האהבה אליו אוניברסלית כאשר בשתי שיחות שונות (אחת מהן בהקרנה של הנוסע השמיני אתמול, שהייתה נהדרת) הסרט עלה וכל הנוכחים בשיחה עפו על הסרט.
מקום 1- בתוך לואין דיוויס. אין לי את המילים לתאר את החוויה של צפייה בסרט מושלם (בכווונה של שלמות בכל רגע בבניית העלילה, העבודה של אנשי הצוות,הבימוי, והתחושה שהסרט מעביר ולא במובן של "איזה סרט מושלםםם!!!11") כמו לואין דיוויס.
הופעות השנה- דיקפריו על הזאב מוול סטריט. מקונוהי על מועדון הלקוחות של דאלס וסטיב קארל על חדשות בהפרעה.
הסרטים הגרועים של השנה- רק אחד "בן יחיד". כמות הסבל שחוויתי בצפייה היא קשה לצפייה. סרט שמסוגל להיות מצד אחד משעמם, אך מצד שני להתייחס אל עצמו כסרט "חשוב" עם המון יומרה זה בלתי נסבל בעיני.
תודה על הסקר
הבחירה שלי
האמת שלא ראיתי כזה הרבה, אבל ממה שראיתי:
חמישה סרטים:
בתוך לואין דייויס
היא
קפטן אמריקה: חייל החורף
אקס-מן: העתיד שהיה
שכנים
שלוש הופעות:
אוסקר אייזק – בתוך לואין דייויס
חואקין פיניקס – היא
סקרלט ג'והנסון – היא
תשובות סופיות אתן שבוע הבא, אחרי שאשלים כמעט בוודאות גם את 'אפס ביחסי אנוש' וגם 'אשמת הכוכבים'
אבל בינתיים-ראיתי 11 סרטים: חלום אמריקאי, הזאב מוול סטריט, היא, 12 שנים של עבדות, מועדון הלקוחות של דאלאס, השורד האחרון, בתוך לואין דייוויס, רכבת הקרח, ריו 2, קצה המחר, רחוב ג'אמפ 22.
החמישייה:
היא, בתוך לואין דייוויס, 12 שנים של עבדות, קצה המחר, ונו טוב, שיהיה רחוב ג'אמפ.
ההופעות:
וואו, קשה.
חוואקין פיניקס, היא
אוסקר אייזק, בתוך לואין דייוויס (קרב קשה בינו לבין החתול)
טילדה סווינטון, רכבת הקרח
אבל כאמור-סביר להניח שאשנה את התשובות שלי בסופ"ש הבא
אה, אפס ביחסי אנוש לא נכלל.
אז מחר כשאראה את אשמת הכוכבים
"אפס" לא שם וזה חבל, כי הוא מכסח את כולם.
(תראו אותי, אני אפילו קורא לו בשם חיבה, כאילו הוא החבר הכי טוב שלי כבר שנים!)
"אפס ביחסי אנוש" אדיר והיה תחרות רצינית
אבל דווקא מעניין לסקר שיש יותר עניין ומתח מאשר פחות עניין ומתח, למרות שבקלות אפשר למלא את שלושת ההופעות רק מהשחקניות שבסרט.
מה שכן,בזכותו אני יכול לא לראות עוד סרט עד סוף השנה ועדיין להיות עם חמישיית סרטים מעבר לנהדרת בסוף השנה.
אה, כן, אמרתי שאני אשנה.
בכל מקרה, 'אשמת הכוכבים' לא משנה כלום, אבל בחמישייה אני חושב שאחליף את רחוב ג׳אמפ ברכבת הקרח (בשבילך, קרקר. וגם כי במבחן הזמן רכבת לוקח, ואני בטוח שאם גם אותו הייתי רואה בקולנוע הייתי בכלל נהנה הרבה יותר)
אוי זה מבאס
תמיד הסקר הזה מזכיר לי כמה אני מפספס סרטים בזמן אמת, ורואה את רובם רק בסוף השנה.
אז עד כה ראיתי 9 סרטים בקולנוע, והנה החמישייה שלי:
חלום אמריקאי: דייויד או ראסל הוא אחד מהבמאים האהובים עליי. אז אולי זה הסרט הכי חלש שלו מבין טרילוגיית האוסקרים שלו (שכוללת את פייטר, אופטימיות זה שם המשחק והסרט הנ"ל) אבל זה הסרט בו הנקודות החזקות של או ראסל באות לידי ביטוי ברמה הכי גבוהה. אני מדבר כמובן על בימוי השחקנים. בחיים לא ראיתי אנסמבל שחקנים שפשוט כל אחד מהם, ללא יוצא מן הכלל, משחק בצורה יוצאת דופן, מבריקה ואמינה. לכל אחד מהשחקנים יש רגע משלו שמצדיק את הליהוק. בלטו במיוחד כריסטיאן בייל ואיימי אדמס, שלא רק שיחקו מעולה בנפרד, אלא הצליחו ליצור את אחד מסיפורי האהבה האמינים שנראו בקולנוע בשנים האחרונות. העלילה אמנם נמרחת בצורה נוראית לקראת הסוף, אבל זה לא הורס את הסרט, וחוץ מזה יש פה סיפור מעניין. זה בהחלט אחד הסרטים הכיפיים שראיתי השנה, חוץ מסרט אחד שהיה יותר כיף:
סרט לגו: כיף טהור. סרט כל כך מתוק, היפראקטיבי, מזוקק אדרנלין וכיף לעולם לא נראה על המסך עד היום. עם עבודת דיבוב מעולה של כולם (ההפתעה הגדולה: ליאם ניסן בתור השוטר הרע\השוטר הטוב) אנימציה משגעת ומושקעת וקצב היסטרי של בדיחות. אז אולי דחיסת כל הדברים האלה ביחד משכיחה קצת את העלילה, אבל זה לא פוגע בהנאה מהסרט הawesome הזה.
קצה המחר: הסרט הראשון של מישהו שהוא לא אדגר רייט שהצליח לגרום לי להרגיש שאני בתוך משחק מחשב. אקשן מעולה, מתובל לעתים בהומור והדבר הכי טוב שטום קרוז עשה כבר הרבה זמן.
היא: ספייק ג'ונז הוא מלך. אחד הסרטים הכי מרגשים שראיתי השנה, שמציג את סיפור האהבה הכי ייחודי ויפיפה שיצא לי לראות. הסאבטקסט של הסרט מבריק ומועבר בצורה נהדרת. בניית העולם הכי טובה שראיתי השנה, עם עיצוב יפיפה ועדין.
בתוך לואין דייויס: אין לי מושג איך מגדירים את מה שהאחים כהן עושים, אבל הם ממשיכים לעשות את זה מצוין. הסרט הכי קטן צנוע ויפיפה שהיה השנה, שגרם לי להתאהב בו על כל פרטיו הקטנים והמושקעים. הסרט הזה בנוי על המוזיקה שמוצגת בו, אבל בדרך מאוד ייחודית ולא כמו במיוזיקלים למיניהם. הדרך שבה האחים מצלמים סצינה, שבעיקרון כל מה שקורה בה זה שמישהו שר, היא מבריקה.
שלוש הופעות:
אוסקר אייזק (בתוך לואין דייויס) – בחיים לא ראיתי בן אדם משחק כל כך טוב דמות שמה שהיא עושה זה בעיקר לשיר.
כריסטיאן בייל (חלום אמריקאי) – לדעתי, אחד מהתפקידים הכי טובים שהיו לבייל בקריירה, וזה אומר משהו שהוא מצליח לבלוט בקאסט שכולל את איימי אדמס וג'ניפר לורנס.
ויל ארנט (לגו) – חיקוי הבאטמן הכי טוב שהיה אי פעם.
הנה זה בא
1) בתוך לואין דיוויס:
אם האחים כהן עושים סרט הוא יהיה ברשימה (חוץ מלהרוג את הליידי – אבל אנחנו לא מדברים עליו) – אחרי עשרות שנים א איבדו כלום ומספקים לנו עוד יצירה אמיתית, דכאונית, כואבת ומצחיקה בדרכה הנוראית. וכבונוס היא גם נראית אחלה. וכעוד בונוס יש יופי של מוזיקה. ובעוד בונוס על הבונוס יש את קארי מאליגן.
2) הזאב מוול סטריט:
זה אמור להיות בלתי אפשרי – לעשות סרט של שלוש שעות ש-90% ממנו הם אותו דבר (הדמות הראשית והחברים שלו מתפרעים על המסך בחגיגה של שחיתות, סקס, סמים בלי רוקנרול) אבל סקורזה, הגאון המטורף, מצליח להחדיר את אותה מידת עניין (ותיעוב) בסצנת הפשע הפיננסי כמו שהוא החדיר בסצנת הפשע ברחובות
3) קפטן אמריקה: חייל החורף
סרט הקיץ הטוב של הנה יצא קצת לפני הקיץ ומא שום דבר לא התקרב (נחכה לפשיטה 2 ולשומרי הגלקסיה) – לקפטן אמריקה היה את האקשן הכי טוב (המעלית), את הביצים הכי גדולות (אלוהים – הם באמת מערבים פוליטיקה של מבוגרים בדבר הזה) ואת המשחק הכי טוב (כריס אוונס – וההבעות הכנות ומלאות החמלה שלו – נועד לשחק את התפקיד הזה בערך כמו שכריסטופר ריב נועד לשחק את סופרמן).
4) מלון גרנד בודפשט
ההפך האידיאולוגי של הזאב מוול סטריט הוא מופת של שליטה ועדינות – סרט יפיפה לצפיה באופן מגוכח, מצחיק, כיפי ומלא חמלה. אנדרסון – במאי שפעם לא סבלתי – ממשיך במסלול העליה שלו, ואפילו שהסגנון שלו לא השתנה במילימיטר מאז שהתחיל האיש משכלל ומשפר את הטכניקה בכל סרט. בראבו.
5) אפס ביחסי אנוש
יכול להיות שזה בגלל שרק עכשיו סיימתי לראות אותו, יכול להיות שזה בגלל שהתפלתי בכאב בזמן שהאנשים צחקו, יכול להיות ששזה בגלל הדבר ההוא בהתחלה, עם הסכין, אבל זה סרט. סרט אמיתי. ואין עוד מילים.
הגרועים:
גודזילה – להבא כדאי מאוד שבסרט בשם גודזילה תופיע מפלצת בשם גודזילה.
שכונות הפשע – שחזור מביש ועלוב של המקור
רובוקופ – שחזור מביך יותר ועלוב יותר שמפספס את כל מה שהיה טוב במקור.
סוכריות – רשימת הדברים שמשעמיים יותר מ"סוכריות": צבע מתייבש ו…. זהו.
ספיידרמן 2 – תרגיל כל כך ציני בשימור זיכיון לא נראה מאז ארבעת המופלאים של רוג'ר קורמן. עלוב.
מליפיסנט – יש לנו זוכה! בשנה שבא חירוב יצירות קודמות היה כמעט אידיאולוגיה אף אחד לא עשה את זה טוב (כלומר רע) כמו הניסיון של דיסני לקחת דמות מגניבה וסחוט ממנה כל מה שהיה מעניין וראוי.
אפס ביחסי אנוש לא נכלל בסקר אז אתה מוזמן להוסיף סרט אחר במקומו, בנוסף להוסיף הופעות, אם מתחשק לך.
החמישייה שלי
תראו, מבחינתי אפשר לעצור את השנה הזאת. אתם מנסים להגיד שרק בששת החודשים הראשונים קיבלנו יצירות מופת של אנדרסון, האחים כהן, ג'ון-הו בונג וסורנטינו ושהם דחקו בתורם את הסרטים הנהדרים של סקורסזה , או. ראסל וסטיב מקווין? ושבהמשך השנה יש רקון מדבר שיורה, סרט ערפדים של ג'רמוש, הפשיטה 2, סרט חדש מבית האחים מקדונה, סרט חדש של פול תומס אנדרסון וסרט אנימציה של לייקה?
אין ספק, זאת שנה טובה לקולנוע.
ולחמישייה שלי. שנבחרה מתוך 22 סרטים, בלי שום סדר שהוא:
רכבת הקרח של בונג. תראו, יש אנשים שלא התחברו לסרט הזה. מה אני יכול להגיד להם פרט מ"על טעם ועל ריח יש מה להתווכח ברכבת עם גרזנים שמרוחים בדם מורעל עם עצירות לחגיגת יום השנה החדשה"? יצירת מופת נוספת שמוציאה את בונג מקוריאה אבל לא מוציאה את הקוריאה מבונג.
יפה לנצח של סורנטינו. אז אתם לא אוהבים סרטים על סופרים ממורמרים שמשוטטים בערים שלהם ותוהים על טיב האדם? מוזר, כי זה נראה לי בדיוק ההגדרה של "יצירת מופת קולנועית" מרגעי השמחה הבודדים שלי בטקס האוסקר המשמים של השנה היה הניצחון של הסרט הזה על הבינוניות של "ניצוד".
בתוך לואין דיוויס של האחים כהן. לראשונה במילניום החדש, סרט של האחים כהן שאני יכול לעמוד מולו ולהצהיר עליו כיצירת מופת במאה אחוזים. לא מתנשאת על הגיבורים שלה אלא מחבקת אותם, עם פסקול מדהים שרק האחים כהן יכולים, עם קומדיה בתוך הרגעים הקטנים ועם משחק מדהים של אוסקר אייזק. אפילו הדמות המפוספסת של קארי מוליגן מצליחה להתאים את עצמה בצורה כלשהי.
מלון גרנד בודפסט של אנדרסון. מצד אחד, אנדרסון הבמאי התחרפן לחלוטין והחליט לנהוג בדמויות שלו כאילו היו סטופ-מושן והתוצאה היא חגיגה לעיניים והומור ויזואלי שטרם ראינו השנה בסצינות מרדף ואקשן כמו שרק אנדרסון יכול לביים. מצד שני, אנדרסון התסריטאי לא שכח להכניס מעורבות רגשית אצל הדמויות שלו ולא ליצור אותם אירוניות ומרוחקות. מעדן.
פילומינה של סטיבן פרירס. כן, כן, אני יודע " הסרט שאף אחד לא ראה מהאוסקרים ששם רק כי האוסקרים אוהבים בריטים" הוא אולי לא סרט בסדר גודל של הזאב מוול סטריט או חלום אמריקאי שכמעט תפסו את מקומו, אך דווקא היומרות הקטנות שלו מאפשרות לו לפרוח ולעשות יותר עם פחות. בשעה וחצי שאף פעם לא מרגישות דרשניות או ברורות מלכתחילה, הסרט חוקר נושאים, מאתגר את הדמויות שלו ומכבד את ההחלטות המאוד שונות שלהן. אחד הסרטים הכי מעניינים על תפיסה דתית שאפילו לא עוסק בזה בגלוי. אה, וסטיב קוגן הוא גאון. זה והסרט של אלן פארטרידג' מוכיחים שהבן אדם צריך בדחיפות יותר תפקידים בסרטים מצחיקים.
הופעות השנה היו אפילו יותר קשות, וקשה לא להזכיר את כולן: טוני סרבילו ביפה לנצח מזכיר שיש סיבה למה הוא השחקן האיטלקי היחיד שאני טורח לזכור את השם שלו, ראלף פיינס עושה תפקיד כל כך מאופק ומדוייק שקשה לזכור שזה אותו בחור שצועק על טלפונים בברוז', איימי אדאמס,כריסטיאן בייל וג'רמי רנר כולם נהדרם בחלום אמריקאי כאשר בכל פעם שאני בטוח שאני יודע מי השחקן האהוב עלי מהסרט אני נזכר בהופעות של האחרים ומתבלבל שוב( וכולם עושים את התפקיד הכי טוב שלהם זה זמן מסוים. רנר ובייל, אחרי תקופת שיממון בסרטי קומיקס, במיוחד), חואקין פיניקס הנהדר ב"היא" שממשיך רצף של הופעות מעולות ומעלה ציפיות לקראת הופעתו בסרט החדש של פת"א, וויל ארנט וליאם ניסן שעשו הופעות דיבוב נהדרת בסרט לגו ואוסקר אייזק שאני כל כך לא שלם עם להוציא אותו, שפרץ בבתוך לואין דיוויס בכוח ורגש וקול של מלאך. אבל אפשר רק שלושה. אז-
טילדה סווינטון ברכבת הקרח היא אולי הדמות המצחיקה, אבל איזו דמות. מעוותת, מושחתת עד היסוד אבל גם יודעת לנסות להציל את עצמה ולשמור על דמותה. בתוך סרט די חיוור עם מעט מקום לשמחה, טילדה הייתה מקור צחוק נחוץ ביותר.
ליאונרדו דיקפריו בהזאב מוול סטריט- הוא ואוסקר אייזק נאבקו ראש בראש, אבל בעוד שאוסקר פרץ והוכיח לכולם שיש על מה להסתכל, ליאו הצליח לצאת מהשבלונה שלו ולשחק דמות קומית שחורה ולהתמסר לתפקיד בצורה כל כך עזה עד שכמעט כל ההופעות שלו לפני לא חשובות אפילו. זה יותר מסצינת הלימונים – זה כל הסרט והאופן שבו ליאונרדו דיקפריו, אחד השחקנים שתמיד הופיעו עם פרצוף רציני ולא מחוייך, לפתע זורק משפטי מחץ ומשפיל את עצמו עד אין קץ.
ואוון פיטרס באקס מן: העתיד שהיה. אוי, לכו לעזאזל – קוויקסילבר היה הדבר הכי טוב באקס מן ואוון פיטרס הוא האחד הגורמים האחראיים לכך. דמות כל כך ברורה וסגורה על עצמה בתוך סרט עם שלל דמויות שלא ברור מה המוטיבציה שלהן או מה הן רוצות מאותנו, שלא רק שיש לו את הסצינה הטובה ביותר בסרט אלא שכל החלק שבו הוא מופיע הוא החלק הטוב ביותר בסרט? אוון פיטרס לא רק עקף בקלות את כל שאר שחקני הסרט ( שכולל להזכירם את מקאבוי, לורנס, פסבנדר, פטריק, איאן ואלן פייג' [רשימה חלקית ביותר]) אלא גם הציף רף בלתי ניתן לעבירה עבור אהרון "אני שחקן ממש לא משהו" ג'ונסון.
בונוס
פרסים (לאו דווקא טובים) לכל שאר הסרטים שראיתי שלא זכו להיות בהופעה הטובה ביותר/סרט טוב ביותר
השיפור הקיצוני ביותר בין סרט קודם של הבמאי לסרט העכשווי – היא ( וואו, ארץ חיות הפרא היה נוראי)
השיפור הקיצוני ביותר בין סרט קודם של סדרה לסרט עכשווי – קפטן אמריקה 2 ( וואו, קפטן אמריקה היה משעמם)
המעבר סצינות הכי טוב – התו האחרון (בכלליות, איזה בימוי נהדר היה לתו האחרון? אין דברים כאלה)
שחקנית המשנה הכי טובה שאף אחד לא שם לב אליה – ג'וליאן ניקולסון באוגוסט:מחוז אוסייג' ( ואחר כך מעמידים את ג'וליה רוברטס כי היא לא התאהבה בריצ'רד גיר בסרט לשם שינוי)
הבימוי הטוב ביותר – 12 שנים של עבדות , שכל כולו היה סטיב מקווין על המסך צועק " תראו איזה במאי טוב אני אין לכם סיכוי להשתוות אליי אי פעםםםםםםםםםםם"
הסרט שבו טום קרוז מת בצורה הכי מהנה – קצה המחר. ( המוות האהוב הוא הג'יפ, כמובן)
החיקוי הכי טוב של סקורסזה – חלום אמריקאי. אנשים יפים ומגניבים עושים דברים על המסך למשך שעתיים. למה צריך עלילה בכלל?
החיקוי הטוב ביותר של רוברט דה נירו – שכנים. בתוך סרט חמוד אבל לא מאוד מצחיק, יש סצינה אחת שבה פרנקו הצעיר וזאק אפרון מגלים יכולות חיקוי מדהימות וכולנו מרווחים בגלל זה.
פרס על הפספוס של ההופעות הטובות של מקונוהי בשנה – מועדון הלקוחות של דאלאס, זה לא שהוא גרוע פה כמו שהוא מדהים בברני, קילר ג'ו וכן, גם במג'יק מייק.
פרס על הצדקת מדובבים מפורסמים – סרט לגו. מעבר להיותו סרט מצחיק וכיפי, סרט לגו הצדיק כל מפורסם שהוא לקח עם הופעות נהדרות במיוחד של ניסן וארנט אבל הופעות נהדרות סתם ככה של כל צוות המדובבים.
פרס ה"טוב לראות את ג'וליאן מור על המסך אפילו אם זה לסרט לא כזה משהו" – נון-סטופ. בבקשה תחזרי לעשות סרטים מעניינים, תודה.
פרס ה"דילמה הכי פשוטה אי פעם" – סיפור משפחתי ( האם לוותר על הילד שלי או.. לא , מה פתאום אף פעם לא לוותר על הילד שלי , זה היה קל)
פרס ה"בצרפתית זה מצחיק יותר" – אני, עצמי ואמא שלי. אימא שלי התפקעה מצחוק, אני חייכתי קלות. חוץ מהדמיון לבאסטר ממשפחה בהפרעה, איך לעזאזל הסרט הזה ניצח את זרים על שפת האגם?
הסרט הגרוע ביותר שראיתי – המבול. ולחשוב שפעם "ארנופסקי עושה סרט תנכ"י עם תקציב אדיר" נשמע כמו רעיון מעניין.
הסרט שבהחלט ראיתי אותו – נברסקה.
נו, דני. מחכה לתיקון שלך...
(ל"ת)
דני?
מי?
מה?
אני חש שיש כאן בדיחה שעוברת מעל ראשי.
דני, ההוא שמדבר רק על דברים שקשורים בדיבוב העברי
יש לו מנהג נפוץ לתקן אנשים שכותבים "מדובב" או "מדובבים" ולכתוב להם משהו בסגנון של:
"מדובבים יש רק במשטרה, סרטי אנימציה מדבבים, לא מדובבים"
אה.
טוב במקרה של סרט לגו ליאם ניסן עושה עבודה נהדרת גם כתור מדבב וגם כתור מדובב, אז אולי פה זה בסדר.
בקצרה
הסרטים:
12 שנים של עבדות
מלון גרנד בודפשט
בתוך לואין דיוויס
אקס-מן: העתיד שהיה
קצה המחר
ההופעות:
ראלף פיינס – מלון גרנד בודפשט
אוסקר אייזק – בתוך לואין דיוויס
ג'יימס מקאבוי – אקס-מן: העתיד שהיה
מעולה
אז מהסוף לסרט האהוב עליי בינתיים :
– "שכנים". לא רק שאני מת על סת' רוגן והסרט ממש ממש מצחיק, הוא גם מעלה הרבה תהיות לגבי חיים לאחר השנים "הפרועות" ולהפך, החיים לפניהן, הוא מלא בשחקנים שכיף לראות והוא לא מציג אף אחד מהצדדים באור רע וכל אחד מהם מנומק, הגיוני (ברור שברמה מסויימת) וניתן להתחבר אל "המבוגרים" או חבורת הקולג'.
-"רכבת הקרח". הוא מצולם מעולה ויפה לעין, הוא כיפי, הוא קריפי, הוא מגניב והאווירה שלו כלכך מהפנטת, כריס אוונס נראה שונה לגמרי והוא סוחב את הסרט בצורה נהדרת, טילדה סווינטון מעולה (למרות שלפי דעתי היה אפשר לפתח אותה עוד) ויש פה כמה סצינות פשוט נהדרות שאי אפשר לשכוח. למרות שלפי דעתי הסוף היה צריך להיות בשוט של הרכבת מתהפכת ולא עם דוב הקוטב.
– "אשמת הכוכבים". אני פשוט אוהב כל דבר שוובר ונוסטדטר כותבים, הם פשוט מבינים בצורה יוצאת דופן את הרעיון של רומנטיקה, אהבה, התמודדות איתה וכאב ועושים את זה בצורה יוצאת דופן. המשחק כלכך טוב, הסרט ממש מרגש והתחושות שהוא מעביר בזמן הצפייה מאוד חזקות.
ולבסוף, היא
לא רק סרט השנה שלי בינתיים, אלא גם בינתיים הצליח להיות בין הסרטים שאני הכי אוהב בעולם. אני לא יודע בדיוק להסביר את זה, אבל התחושה שהוא נותן בזמן הצפייה, סוג של חום והבנה בנושא קשרים בין בני אדם ובני אדם לטכנולוגיה והעובדה שהוא פשוט מלא אהבה, הוא פשוט עושה משהו במצב רוח ובהרגשה שאני לא יודע לומר מה בדיוק, ושיכולתי להשלים משפטים לא בגלל שהם חרושים או צפויים אלא בזכות הזדהות. לפי דעתי הוא טוב מכל בחינה והייתה לי צמרמורת בזמן הצפייה, מהסוג שיש כשיודעים שרואים משהו מיוחד באמת.
*אני יודע שיש פה רק ארבעה, אבל אני לא רוצה להכניס סרט בלי שאני מרגיש ככה בלב שלם (למרות שהיו לא מעט סרטים טובים). חשוב להזכיר שהייתי רוצה לשים כאן את Short Term 12 שהיה נהדר (למרות שהוא יצא ב2013 אבל הוא יהיה בפסטיבל ירושלים, אז טכנית הוא נחשב, לא?) ואם לא אותו אז את "הזאב מוול סטריט" שהיה פשוט מעולה אבל בסופו של דבר החלטתי להשאיר את הארבעה האלה ככה.
ההופעות :
חואקין פיניקס ב"היא"
שיילין וודלי ב"אשמת הכוכבים"
לאונרדו דיקפריו ב"הזאב מוול סטריט"
יומיים אחרונים להצבעה
זוהי תזכורת חביבה לכך שעוד יום וחצי (בערך) נסגרת ההצבעה לסקר חצי השנה, אז מי שחיכה עד שישלים סרטים כדי להצביע להופעות ולסרטים – זה הזמן.
למה חביבה? כי הנה " rel="nofollow">דוב על אופניים
נראה לי שהיא לא כל כך חביבה לדוב.
(ל"ת)
ובכן
בין כל התמונות של דובים על אופניים הוא היחיד שאין לו רסן – כך שנראה לי שגם לו המצב יכול להיות חביב. ואם דוב על אופניים לא חביב לך אז הנה קח לך " rel="nofollow">חתול על רומבה.
יאללה, לקחתי.
(ל"ת)
זה לא נראה כל כך חביב לברווז
(ל"ת)
הצעה אחרונה
" rel="nofollow">קורגי קופץ למים
ראיתי בנתיים 25 סרטים
והבחירות שלי:
היא
שכנים
בתוך לואין דיוויס
נימפומנית
הזאב מוול סטריט
שחקנים:
לומינטה גאורגיו בבן יחיד
לאונרדו דיקפריו בזאב מוול סטריט
סקרלט ג'והנסון ב"היא"
נימוקים? נימוקים זה לחלשים
(סתם! אני בתקווה אוסיף נימוקים בהמשך)
יופי, עכשיו יש לי הרבה נקיפות מצפון על הסרטים והשחקנים שלא הכנסתי.
הבחירות שלי:
1. היא
2. שכנים
3. בתוך לואין דיוויס
4. יומיים ולילה
5. חלום אמריקאי
ההופעות שלי:
1. חואקין פיניקס, היא
2. זאק אפרון, שכנים
3. ג'ניפר לורנס, חלום אמריקאי
1. יפה לנצח
2. 12 שנים של עבדות
3. היא
4. נוח
5. בתוך לואין דייויס
הופעות :
צ'ווטל איג'פור, 12 שנים של עבדות
לופיטה ניונגו, 12 שנים של עבדות
ליאונרדו דיקפריו, הזאב מוול סטריט
כמעט נכנסו : "העבר" של אסע'ר פרהאדי וג'ארד לטו מ-"מועדון הלקוחות של דאלאס".
וואו
זה על הדקה.
בכל מקרה- מכיוון שמחר יום עמוס, אם יש מישהו שכח ורוצה להוסיף הוא מוזמן. אני מניח שהסקר החדש והסופי יעלה לקראת הערב.
תודה לכל המשתתפים! :)
הוליווד ויחסה לקהל מעריצי הפרנצ'ייזים,
מפורבס:
http://www.forbes.com/sites/scottmendelson/2014/05/26/hollywood-doesnt-care-about-fanboy-approval/
לא קראתי, אבל הבנתי שהמצב לא משהו כי יש להם מספיק כסף גם ככה. שזה בעצם לא מחדש הרבה.
(אגב, למודאגים, רוברטו אורסי חזר לטוויטר. ייפי.)
שאיה לה-באף ממשיך להתתחרפן
אחרי כל הקטע עם השקית על הראש, עכשיו הוא מציק להומלסים וצועק באמצע הצגות. אני תוהה אם הוא באמת יורד מהפסים או שאולי זה הכל קטע חואקין-פיניקסי כזה.
נראה שהוא יכול להצטרף
לרשימה הארוכה והמכובדת של 'עשיתי סרט עם לארס פון טרייר ומאז ירדתי מהפסים'.
לאור ההיסטוריה שלו – של פון טרייר – בתור שחקן הייתי מאד נזהר מלהשתתף בסרט שלו, בטח לא בלי ביטוח אובדן כושר עבודה ראוי.
הוא איבד את זה
הרבה לפני שהוא עשה סרט עם פון טרייר
החמישיה שלי:
1. בתוך לואין דיוויס
2. רכבת הקרח
3. פילומנה
4. נברסקה
5. שכנים
הקרנת סרטים בחינם בעיר העתיקה בירושלים
בעוד שבוע וחצי. בגדול, אחלה סרטים:
http://summer.itraveljerusalem.com/events/%D7%A4%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%91%D7%9C-%D7%94%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%A8-%D7%94%D7%A2%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%94/
חמישיית חצי השנה שלי
1. רכבת הקרח
2. כוכב הקופים: השחר (כן, ראיתי אותו)
3. המבול\לגו
4. קפטן אמריקה: חייל החורף
5. אקס מן: העתיד שהיה
סקר חצי השנה: חלק ב'
ולאחר שנספרו כל הקולות צריך להכריע: מיהם סרט והופעת חצי השנה הטוב ביותר?
הסרטים המתמודדים הם ( על פי סדר הא"ב):
12 שנים של עבדות
אקס-מן: עתיד שהיה
בתוך לואין דיוויס
היא
הזאב מוול סטריט
מלון גרנד בודפסט
רכבת הקרח
קצה המחר
שכנים
וההופעות הטובות ביותר הן ( על פי סדר הא"ב):
אוסקר אייזק, בתוך לואין דיוויס
סקרלט ג'והנסון – היא
ליאונרדו דיקפריו – הזאב מוול סטריט
ג'ניפר לורנס – חלום אמריקאי
ליאם ניסן, סרט לגו
טילדה סווינטון, רכבת הקרח
רייף פיינס – מלון גרנד בודפסט
חואקין פיניקס – היא
לכל אדם קול אחד – אחת להופעה ואחת לסרט.
קצת סטטיסטיקה לנשמה:
הפעם חלה ירידה בכמות הסרטים שהוצעו ובמקום 31 של שנה שעברה, היו רק 20 מתמודדים השנה – בנוסף לכך גם עלה סף הכניסה לסקר הסופי וירד מספר המתמודדים – במקום 11 שהיו בסקרי חצי השנה הקודמים השנה מתמודדים רק 9. לעומת זאת ההופעות עלו מעט ומ17 הופעות שונות שהתמודדו שנה שעברה ל19 – כלומר שהיה כמעט שווה בשווה הופעות וסרטים.
הסקר יהיה פתוח עד יום ראשון הבא בשמונה בבוקר כי ככה יהיה נוח לכולנו.
שבוע טוב ומי ייתן ובלה בלה בלה!
אני בוחר ב'מלון גרנד בודפסט'
ובג'ניפר לורנס ב'חלום אמריקאי'. מי ייתן והם ינצחו וכו'.
סרט החצי שנה הוא בכלל משנה שעברה שלי - "היא"
וליאנורדו דקפריו בתור הופעת חצי השנה מסרט שהוא בכלל משנה שעברה, סתם ככה בשביל האיזון.
סרט חצי השנה שלי הוא בתוך לואין דייויס
וההופעה היא של אוסקר אייזק מאותו סרט.
סרט חצי השנה שלי הוא "היא", והופעת השנה שלי היא של חואקין פיניקס ב"היא".
(הפספוס הגדול ביותר של האקדמיה עד כה, ללא ספק).
אני בוחר ב"הזאב מוול סטריט" כסרט חצי השנה
ובהופעה של דיקפריו באותו סרט כהופעת חצי השנה.
חבל ש"אויב" עדיין לא הופץ בארץ, הייתי נותן לו את פרס הסרט הטוב ביותר.
שיר של אש ושל קרח
"רכבת הקרח" הוא סרט החצי-שנה שלי (עם "אקס-מן" ממש מאחוריו) וג'ניפר לורנס היא הופעת החצי-שנה (עם טילדה סווינטון ממש מאחוריה).
סרט: "בתוך לואין דיוויס"
שחקן: ליאונרדו דיקפריו, "הזאב מוול סטריט"
מלון
ופיינס.
הסרט: מלון גרנד בודפסט
ההופעה: רייף פיינס
נו, שיהיה הזאב מוול סטריט.
בשתי הקטגוריות.
חרא של חצי שנה.
בשבילי פעמיים לואין דייויס.
(ל"ת)
בחירה קשה ממש
אבל נראה לי שבתוך לואין דיוויס
ולאונרדו דיקפריו על המשחק
"12 שנים של עבדות" ו-ליאו.
קצה המחר
ועדיין לא החלטתי על הופעה
ואם אפשר עדיין לשנות
אז מלון גרנד בודפסט בשניהם
גרנד בודפסט
ואוסקר אייזיק
הזאב מוול סטריט בשתי הקטגוריות
סרט אדיר!
הבחירות שלי
סרט – היא
הופעה – אוסקר אייזק "בתוך לואין דייויס"
והמנצחים
אחרי קרב תיקו צמוד למדי, זוכה סקר חצי השנה הוא "מלון גרנד בודפשט" שבשנייה האחרונה עקף את "בתוך לואין דיוויס".
לעומתו, ליאונרדו דיקפריו הקיף כבר מהתחלה את כל המתחרים בקטגוריית הופעת השנה, ובהתחשב בכך שפעם אחרונה הופעת החצי שנה ניבאה גם את הופעת השנה אולי יהיה לו עוד חדשות טובות בהמשך.
בכל מקרה, תודה לכל מי שהצביע ולא הצביע ומי ייתן והסקר חצי שנה הבא ייפול על תקופה קצת פחות עגומה.
שבוע טוב לכולנו
טריילר: "שירת הים"
תום מור הוא אנימטור אירי שסרטו הראשון באורך מלא – "סוד הספר מקלס" משנת 2009 – כבש אותי לחלוטין כאשר הוא הוקרן בפסטיבל אייקון באותה שנה. זו היתה יצירת מופת, ברמה של מיאזאקי. הסרט גם היה מועמד לאוסקר בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר שנה לאחר מכן, תוך שהוא דוחק את "פוניו" אל מחוץ לקטגוריה, ובתור המעריץ מספר אחת של מיאזאקי אין לי בעיה להגיד שזה היה מוצדק לחלוטין.
עכשיו עומד לצאת למור סרט חדש, Song of the Sea, וכבר יש לו טריילר, יפהפה כצפוי:
http://www.youtube.com/watch?v=t0Ejpl3QFuU
הסרט הזה לצד "הקופסונים" ו-"הנסיך הקטן" הוא רשמית אחד מסרטי האנימציה העתידיים שאני הכי מחכה להם. הניחוש שלי – בעוד כמה שנים מור יחטף על ידי פיקסאר או דרימוורקס כדי לביים סרטים לכל המשפחה. הנה ההזדמנות לגלות אותו לפני שזה קורה.
"המעריץ מספר אחת של מיאזקי".... כן, כן.... זוכרים לך שהצבעת לספילברג ולא למיאזאקי
ולגבי הסרט, צפיתי בטריילר ולא ראיתי כלל את קריעת ים סוף, אולי הם שומרים את זה כספוילר…
עושים סרט ל"הנסיך הקטן"?!
מה, מי, מתי?
ובכן
זה, כולם ( לא, באמת – פרנקו, קוטיאר, ברידג'ס, דל טורו, ג'רוויס, ג'יאמטי, ברוקס ומקאדאמס זה רק חלק מרשימת המדבבים של הסרט הזה) ו2015.
מדובבים לא ממש מעניינים אותי, אבל מארק אוסבורן!
(ל"ת)
תיקון קטן
כן, כן – 'מדבּבים' ולא 'מדוֹבבים', כמובן, אך במקרה הזה גם הכינוי 'מדבבים' הוא שגוי.
'מדבב' הוא שחקן קול, המחקה את משחקו הקולי של שחקן אחר, כחלק מנסיון ליצור חיקוי מדויק ככל הניתן לפס הקול המקורי של סרט מסוים, בשפה זרה. השחקן המשחק בסרט המקורי הוא שחקן קול, ולא מדבב.
אני אוהב את זה שאתה לא מתייאש אף פעם.
(ל"ת)
הפעם אני לא חושב שאתה צודק
בכל קטעי מאחורי הקלעים שראיתי מסרטי אנימציה שונים, קראו לשחקן המקורי בסרט אנימציה מדבב ולא שחקן קול.
אשמח שתביא מקור אמין לדבריך.
המונח 'מדבב' - 'Dubber',
מתייחס לשחקן המשתתף בדיבוב (הפקת חיקוי פסקול בשפה זרה) בלבד, ולא בזה המשתתף בהפקת פסקול מקורי לסרט, הנקרא 'שחקן קול' – 'Voice Actor', כפי שנקראים השחקנים בכל קטעי 'מאחורי־הקלעים' בהם נתקלתי, ושיוטיוב משופע בהם. אולי ראית קטע מתורגם, שבו תורגם המונח 'voice actor' בכתוביות התרגום כ'מדבב'. זו כמובן טעות שכיחה מאוד ולא מפתיעה, אבל שימוש מצד יוצרי הסרט עצמם במונח האנגלי 'Dubber', טרם ראיתי.
לבקשתך, ויקיפדיה תומכת בדבריי.
די, לא.
דיברתי עם סקורסזה והוא אמר לי אישית שאני יכול לכתוב את זה איך שבא לי כל עוד כולם מבינים על מה אני מדבר כי במקרה אנחנו לא באתר של " חקירות משטרה/סרטים" אלא רק של סרטים אז אין סיבה שמישהו יתבלבל וזה טיפשי מדי.
במילותיו האלמותיות של גרהם צ'פמן – Stop that, that's silly.
קודם כל תודה על הזלזול. תמיד כיף.
ולעניין עצמו – בעיניי זה מאוד חשוב. אפשר לפתוח כאן ויכוח על מה חשוב ומה לא חשוב בעולם, אבל בשביל מה – לעולם הרי לא אצליח לשכנע אותך למה זה חשוב, לכן כרגע אסתפק בכך שתקבל את זה שלכל אחד יש העניינים החשובים לו – זה חשוב לי. אני באמת משתדל לא לחפור עם זה יותר מדי, אלא רק כאשר נראה לי שישנן טעויות שכמעט איש אינו מודע להן – כמו ההבדל בין מדבב לשחקן קול. מפריע לך? מוזמן להתעלם.
(:
לא ניסיתי לזלזל
ומצטער אם נפגעת – אבל עודף הדיונים והתיקונים שנערכו באתר לאחרונה מרגיש לי גם הוא מדי פעם מתנשא ומעצבן. כמובן שיש ויש – יש דיונים מעניינים שפותחים ענייניים שכולם נהנים מהם ויש דיונים טיפשיים וקטנוניים אבל כשיש יותר מדי מהם פשוט כולם נוטים להיראות כמו הסוג השני של הדיונים. אני לא מנסה להשתיק או לזלזל בתחומי העניין שלך, וזה לא ממש אשמתך אבל כמו שעודף דיוני פמיניזם, לינוקס, אלימות בקולנוע או כל נושא אחר יוצר עייפות בנושא אז כך גם תיקונים לשוניים.
כן, אבל
חז"ל הטיבו להגיד "כשם שמצווה לומר דבר הנשמע כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע" (ציטוט מהזיכרון). זאת אומרת שאם אתה רואה שפעם אחר פעם אתה מתקן "מדבב ולא מדובב" ואנשים לא מתייחסים, אז תוותר, כי גם כך לא יצא לך שום דבר מזה ורק תהיה ללעג.
אני מבין שזה חשוב לך הדיוק העברי, אבל בסופו של דבר מדובר פה ב"כתיבת אינטרנט" שמאופיינת בטעויות מטעויות שונות, חלקם באות במכוון. אז אם תנסה לגרום לכך שבאינטרנט כולם יכתבו בעברית תקנית, זה ממש קרב אבוד, צר לי.
ובאמת, אין כל כוונה לפגוע. פשוט זה קצת מתחיל להעיק כל התיקונים האלה.
כל התיקונים האלה?
אני חושש שאתה מנפח את מעלליי ליותר ממה שביצעתי בפועל.
תיקנתי כמה פעמים 'מדובב' ל'מדובב', ובעניינים הקשורים לדיבוב – כי הנושא קרוב לליבי, וזהו. אני לגמרי בטוח שאפשר לספור את כל ההודעות שכתבתי בנושא על כף יד אחת. אולי שתיים. יש לי מודעות עצמית מסוימת, וכמובן לא התכוונתי להכביר בתיקונים ולהפוך את העניין למגוחך.
מארק אוסבורן (קונג פו פנדה, בובספוג - הסרט) מביים, אחד בשם ריילי אוסבורן
(מעניין מי זה) בתפקיד הנסיך, ומריון קוטיאר היא הורד. אמור לצאת ב-2015.
מארק אוסבורן ביים גם את More, אחד הסרטים הקצרים האהובים עליי אי פעם, אנימציה או לא
לטעמי גאון ברמה של בירד ומיאזאקי. אז לשמוע שהוא מביים את סרט האנימציה הקולנועי הראשון באורך מלא ל"הנסיך הקטן" נשמע אדיר!
"רובוטריקים 4" הוא הסרט המצליח ביותר בסין, אחרי שבועיים בלבד!
הסרט התעלה על ההכנסות של אווטאר (221 מיליון) והרוויח 225 מיליון בשבועיים (!) בלבד. מטורף לגמרי, אבל לא לגמרי מפתיע. מפיקי הסרט וביי עשו הכל כדי להתחנף כמה שיותר לקהל הסיני עם תוכנית ריאליטי ששודרה בסין והזוכה בה זכה להשתתף בתפקיד בסרט, ועוד התפקידים שנתנו לשחקנים סינים מפורסמים, ואפשר להבין איך זה קרה.
ובניגוד לזה, הסרט בדרכו להפוך לסרט הכי *פחות* מכניס בסדרה בארה"ב, כשכרגע ההערכות הן שסך ההכנסות שלו בארה"ב יעמוד על 260 מיליון, מקסימום, וגם זה לא בטוח. זה פחות מ"רובוטריקים" הראשון שהרוויח ללא תלת-מימד 320 מיליון דולר.
עכשיו מסתבר דיסני יעשו גרסת לייב אקשן לדמבו
והחלק הכי טוב מ"התסריטאי" של רובוטריקים. ארור יהיה "אליס בארץ הפלאות" שהתחיל את המגמה הלא רצויה של עיבוד אגדות ילדים תמימות לסרטים "אפלים ובוגרים יותר". מי מהמר מה יהיה סרט לייב אקשן הבא שדיסני יעשו? אלאדין? במבי? מלך האריות? עוץ לי גוצלי? חייל הבדיל?
אמרו כבר משהו על גרסאת לייב אקשן של פוקהונטס?
אם לא – דיבס!
כבר יש.
https://www.youtube.com/watch?v=b-zMIgxbmnA
קוראים לזה 'אוואטאר'.
בטח שמעת על זה, זה די הצליח בזמנו.
חייל הבדיל לא מספיק אפל גם ככה?
(ל"ת)
לא כשדיסני אנימציה עיבדו אותו (פנטסיה 2000)
הרעיון שלהם הוא לעשות סרטו אפל יותר ובוגר יותר ממה שמחלקת האנימציה עשתה, כך שזה אפשרי.
*סרט
(ל"ת)
אני בספק אם יצליחו לעשות אותו יותר אפל ממה שפול גרימו עשה ממנו
למרות ההפי-אנד, ושבעצם לא רואים על המסך משהו "אפל" בצורה יוצאת דופן, האווירה של הסרט הזה היא מאוד מדכאת (והושפעה, כמו חלק גדול מהיצירות של גרימו מתקופת הכיבוש הנאצי בצרפת).
http://www.dailymotion.com/video/x3qi9b_le-petit-soldat-grimault-prevert-19_shortfilms
מעניין מאיפה הם קיבלו את הרעיון
https://www.youtube.com/watch?v=vYaAkA-84iM
אתה בטוח? זה רשמי?
(ל"ת)
יש עכשיו פרסומת באתר של הסרט "הטיהור 2"
הפרסומת מתחילה בהודעה מפחידה על כמה שעות נותרו לנו לחיות, כביכול.
נוכח המצב הביטחוני כרגע, הודעה זו יכולה להבהיל את תושבי העורף (שהולך ומתרחב). זה די נראה כמו הודעה מהחמאס.
אז הייתי מציע להסיר את הפרסומת לזמן זה, עד שהמצב קצת יירגע.
ריס וית'רספון רוצה עוד אוסקר
AKA הטריילר לסרט החדש שלה Wild, מהבמאי של מועדון הלקוחות של דאלאס
https://www.youtube.com/watch?v=V3NrjXyk2fM
היא גם תופיע בסרט הבא של פול תומאס אנדרסון
אני די מחבב את וית'רספון ואני שמח לראות שהיא חזרה להשתתף בסרטים שהם לא "זאת מלחמה" למיניהם (ולא ממש אהבתי אותה ב"הסיפור של מאד").
מתי יתפרסם דוחק"ו לגבי המצב הקופתי בקיץ?
אני מאד סקרן לגבי התוצאות הכלכליות של הסרטים (ומחזיק אצבעות שרובוטריקים 4 יייכשל בקופות).
לידיעתך,
http://www.boxofficemojo.com/
זה גם המקור לדו"חקו.
"רובוטריקים" החדש פתח עם 100 מיליון דולר (מקום שני בסדרה) ועשה עד כה 800 מיליון דולר ברחבי העולם, מדובר בהצלחה אדירה.
לא בדיוק אדירה
אמנם 800 מיליון דולר הוא סכום לא מבוטל, אך נראה שבארה"ב הוא החלש ביותר בסדרה עד כה, הן קופתית והן ביקורתית
המלצה - בארי פרבס בפסטיבל אנימיקס
עברו כמה שנים מאז הפעם האחרונה שהגעתי לפסטיבל הקומיקס, אנימציה וקריקטורה השנתי בת"א, או "אנימיקס" כמו שנהוג לקרוא לו היום – בעיקר בשל חוסר בזמן ובעניין ברוב התכנים. אבל השנה מארגני הפסטיבל די שיחקו אותה עם אורח הכבוד, בהנחה שהוא לא יבטל כמו שאורחים מחו"ל נוהגים לעשות הרבה לאחרונה.
בארי פרבס (במקור Purves – בפסטיבל בחרו לאיית את שמו בעברית "פורבס", נדמה לי שהאיות שלי נכון יותר) הוא אנימטור סטופ-מושן בריטי שעבד בין היתר עם אולפני אארדמן על "וואלס וגרומיט" ו-"מרד התרנגולים" וגם (מסתבר, לא ידעתי) עם פיטר ג'קסון על "קינג קונג" ועם טים ברטון על "הפלישה ממאדים" ובעוד פרויקטים מסחריים שונים. אבל האיש הוא גם אנימטור עצמאי מבריק, והסרט הקצר שלו Next הוא אחד מסרטי האנימציה האהובים עלי בכל הזמנים:
https://www.youtube.com/watch?v=V3dQFR8oWb4
שמחתי מאוד לשמוע שהוא מגיע לארץ (אחרי שפספסתי אותו באיזה כנס), ואני בהחלט מתכוון לבוא לאחד או יותר מהאירועים בהשתתפותו.
החיים אחרי הנמלים
הוכרז על הפרוייקט הבא של אדגר רייט, and there was much rejoicing. לסרט קוראים "Baby Driver" וכל מה שידוע כעת זה שהוא יהיה סרט אקשן / פשע ויתרחש בארה"ב. למרות מידע מועט זה, הוא זינק עכשיו לראש רשימת הסרטים המצופים שלי. נקווה שהפעם רייט לא יעזוב באמצע.
לוסי מנצחת את הרקולס
"לוסי", הסרט בהפקה צרפתית והשני בלבד הקיץ מלבד "מליפיסנט" עם דמות נשית ראשית של לוק בסון בכיכובה של סקרלט ג'הנסון שמעולם לא היתה Leading lady מצליחה במיוחד בזכות עצמה, שבקושי קיבל פרסום בארה"ב, מנצחת בקופות את "הרקולס", בכיכובו של אחד השחקנים הכי רווחים ומצליחים עכשיו, דה רוק, שקיבל הרבה יותר פרסום בארה"ב.
יש עוד תקווה.
דה רוק?
אחד השחקנים המרוויחים והמצליחים!? יותר מסקארלט ג'והנסן!?!?
ממש לא.
ממש כן
מקום שני ברשימת הכי מרוויחים ורווחיים של פורבס:
http://www.forbes.com/sites/dorothypomerantz/2014/06/30/robert-downey-jr-ranks-as-forbes-most-powerful-actor/
סקרלט ג'והנסון כיכבה בסרטים מצליחים רק כשהיא לא הדמות הכי ראשית והסרטים לא הצליחו בגללה.
הסרטים האחרונים בהן היא היתה הדמות הראשית: "מתחת לעור", "סקופ" ו"יומני האומנת" לא עברו אפילו את ה-100 מיליון דולר.
ממש כן.
מקום שני ברשימת השחקנים המרוויחים והרווחיים ביותר של פורבס.
כל סרט שהוא שיחק בו לאחרונה בתפקיד הראשי הצליח הרבה מעבר למצופה, וניקי פינק אפילו קראה לו "מציל הפרנצ'ייזים".
סקרלט ג'והנסון לעומת זאת? כל הסרטים שהיא שיחקה בהם והצליחו היא לא היתה הדמות המרכזית בהם והם ממש לא הצליחו בזכותה. הסרטים האחרונים בהן היא כן שיחקה את הדמות הראשית וביניהם: "סקופ", "יומני האומנת" ו"מתחת לעור" ממש לא היו הצלחות קופתיות ובקושי עברו את המאה מיליון דולר בקופות.
אם נתייחס רק לסרטים בהם הם היו שחקנים ראשיים
אז אי אפשר באמת להשוות בין השניים (מבחינה קופתית). "סקופ", "יומני האומנת" ו-"מתחת לעור" לא היו שוברי קופות כי הם לא שווקו ולא היו אמורים להיות כאלה.
דוויין ג'ונסון, מנגד, משתתף אך ורק בבלוקבאסטרים וכמעט תמיד בתפקיד ראשי. לא פלא שסרטיו מכניסים יותר כסף. זה לא מוכיח שסרטיו עושים כסף בזכותו (והרי יש בלוקבאסטרים בכיכובו שנכשלו בקופות) ולא שסרטיה של סקארלט לא מגיעים למאה מיליון בגללה (או שעם שחקנית אחרת הם כן היו מגיעים).
אני, אישית, לא מאמין בכוחם של כוכבי קולנוע למשוך אנשים. אני יכול להבין איך אפשר להתעניין בסרט או לשמוע עליו בזכות שחקן/ית שאתה אוהב. אבל ללכת לסרט רק בזכותו? אני לא ממש יכול להבין מצב כזה. נראה לי יותר הגיוני ש"לוסי" הצליח יותר בגלל שהוא נראה מגניב וטוב בעוד "הרקולס" נראה מטומטם וגרוע.
אני חושב שאנחנו כבר מזמן עברנו את התקופה ששחקנים מושכים קהל
*ועם זאת* אני כן חושב שיש שחקנים מסוימים שדווקא כן יש להם עוד כוח כזה.
דווין ג'ונסון הוא אחד מהם. אנשים נורא אוהבים אותו, וגם סרטי האקשן היותר קטנים שלו מהשנים האחרונות הצליחו מהסיבה הזאת.
לא אמרתי ש"לוסי" הצליח בגלל סקרלט, רק התכוונתי שנחמד לראות שאנשים לא "פחדו" לראות סרט אקשן קטן יחסית בכיכובה של אישה והעדיפו אותו על פני סרט אקשן גדול יותר עם דה רוק, בין אם זה כי הוא נראה מגניב יותר או לא. זה עדיין מעודד כי זה יוכיח יותר למפיקים הדבילים בהוליווד שנשים לא מבריחות קהל וצריך יותר סרטים בכיכובן של נשים.
יאיר רווה חושף פרטים על הסרט הבא של יוסף סידר
http://cinemascope.mako.co.il/archives/18765
זה אור הירח
לדייב מקאן, האמן שידוע בזכות שיתופי הפעולה שלו עם ניל גיימן, יש סרט חדש שיוצא בספטמבר הקרוב:
http://www.lunathemovie.com/
חכו לאמצע הטריילר בערך בשביל ההתפרצויות של הדמיון המטורף של האיש (ותתחילו להתעלם מהקריינות האיומה בערך באותה נקודה).