קצרצרים: בזמן שטריילרת

טרי גיליאם, הנרי סליק, אברהם לינקולן, רימייקים מיותרים יותר ומיותרים עוד יותר, ועוד דברים שקרו, אבל בקיצור

כמו ששמתם לב, האתר עבר למצב של חצי-תרדמת קיץ במהלך אוגוסט, כשכל מאמץ מחשבתי שמערב מילים בנות יותר מהברה אחת גורם למח לנזול. את הזמן העברנו בצפיה בטריילרים, אבל עולם הקולנוע לא הפסיק להתקיים. לפחות, לא לגמרי. הנה עוד כמה דברים שקרו בזמן האחרון – חלקם כבר הוזכרו כאן בתגובות, חלקם עוד לא.

הרבה מהאייטמים האלה מדברים על סרטים עתידיים תיאורטיים. חשוב לזכור ש"מתוכנן סרט" ו"עומד לצאת סרט" זה לגמרי לא אותו הדבר: הרבה מאוד פרוייקטים נכנסים לשלב טרום-הפקה, לא הרבה יוצאים ממנו. אז זה שמדברים על כל הסרטים האלה, לא בהכרח אומר שבאמת נראה את כולם, לטוב או לרע.


בהמשך של "שלגיה והצייד" לא תהיה שלגיה. בדברי הימים ההחלטה הזאת תיחקר בתור דוגמה אולטימטיבית למחשבה הוליוודית רובוטית בלי שום, נו, מחשבה. ההגיון, אם הבנתי אותו נכון, הוא כזה: "שלגיה והצייד" היה סרט מצליח למדי, לכן עושים לו המשך (תוך התעלמות מהעובדה ש"שלגיה מהצייד" היה סרט גרוע, ולכן סרט ההמשך מועד מראש להיות כישלון מסחרי). הבמאי, רופרט סנדרס, הוחתם מראש על אפשרות לסרטי המשך, והוא זול. הכוכבת, קריסטן סטיוארט, לא הוחתמה על המשכים, והיא יקרה מאוד. רומן בינהם הפך את הרעיון לשתף בסרט ההמשך את שניהם יחד לקצת מביך מדי, אז ההחלטה ההגיונית (אם אתה מפיק הוליוודי, חושב רק במונחים כספיים ואהבל) היא להישאר עם מה שזול. כלומר, לעשות סרט המשך לשלגיה, אבל בלי שלגיה. רק הצייד. "שלגיה והצייד" היה סרט כל כך חסר תוכן שהוא בקושי התקיים גם ככה, אבל אם מורידים ממנו את הגימיק היחיד שהופך אותו לזכיר – העובדה שהוא סוג של עיבוד לאגדה ידועה – נשארים בלי כלום. הצייד הוא דמות חסרת אופי. העולם שבו הסרט מתרחש הוא חסר אופי. מה שעובדת היותו של "הצייד" סרט המשך מביאה לשולחן זה כל כך פחות מכלום, שעדיף היה לכולם לוותר על הרעיון הטפשי הזה ובמקום זה לעשות סרט אחר, כלשהו. והאמת, אני מאמין שהרעיון הזה כל כך טפשי עד שהוא לא יגיע לכדי מימוש אף פעם, אבל אי אפשר לדעת. [ THR ]


אז הרימייק ל"זכרון גורלי" יצא, וגרם לכולם בעיקר לתהות למה היה צריך לעשות רימייק ל"זכרון גורלי". אבל זה לא יעצור את הוליווד מליצור עוד רימייקים מיותרים לסרטי שנות השמונים והתשעים, הו לא. בשנה הבאה יגיע הרימייק ל"רובוקופ". וזה לא נשמע טוב. זה בהחלט לא נשמע טוב לדרו מקוויני, שפיד הטוויטר שלו בעודו קורא את התסריט היה רצף של facepalm#. (כולל ספוילרים לרימייק שייצא בעוד שנה).


ועוד בקטע של רימייקים: ג'וזף גורדון לויט רוצה לככב ברימייק ל"חנות קטנה ומטריפה". [THR] זה, על הנייר, משמח. לגג"ל בהחלט יש את כל מה שצריך בשביל להיות סימור מוצלח, כולל היכולת לשיר. הבעיה היחידה – כמו עם הרבה רימייקים מיועדים – היא שלא באמת צריך את זה. "חנות קטנה ומטריפה" הוא סרט שעבד מצוין כבר בשנות השמונים. ומה שעובד, לא צריך לתקן. אנחנו באמת צריכים להחליף את אודרי II, אחת היצירות הכי מרשימות אי פעם של אנימטרוניקס (בובות ממוכנות מצולמות) – באנימציה ממוחשבת?


הנה הפוסטר של "לינקולן" של ספילברג. או במילים אחרות: הנה דניאל דיי-לואיס עם עבודת איפור מצוינת, נראה רציני מאוד ומבהיר שהוא בשום אופן לא עומד להילחם בערפדים, ומזהיר מפני סרט רציני וכבד ראש עד שעמום. או לפחות ככה זה נראה.


בפעם האחרונה ששמענו על הנרי סליק, הוא עזב את אולפן האנימציה "לייקה" (שבו עשה את "קורליין") ועבר לדיסני, שם הוא עבד על סרט חדש "אפל אבל לא אפל מדי" פרי עטו. יכול להיות שהפרידה היתה טעות. מה שקרה בינתיים הוא ש"לייקה", בלי סליק, הוציאו את "פאראנורמן" שהוא ככל הנראה סרט מוצלח מאוד (7.6 בימד"ב, 86% בעגבניות). סליק, בינתיים, הקדיש שנה לפיתוח סרט חדש בדיסני, רק כדי שדיסני ישלפו לו את השאלטר. הסרט החדש שלו – שהשם שלו עדיין לא ידוע – בוטל. נגנז. אינו עוד. שר עם המלאכים. [ Badass Digest ]

מכיוון שלא דלפו מהפקת הסרט שבוטל שום פרטים, אנחנו לא יודעים אפילו מה היה שמו ובמה הוא היה אמור לעסוק, קשה אפילו להעלות ספקולציות לגניזה הזאת. אבל בכל מקרה זה בוודאי לא מעיד על שלום-בית בין דיסני ובין סליק. ונשאלת השאלה, מה עם "ספר בית הקברות" על פי ניל גיימן? זה היה אמור להיות הסרט הבא של סליק בדיסני. האם סליק יישאר בדיסני כדי לעשות אותו (ואפילו מוקדם מהמתוכנן), או שיעדיף לעזוב בטריקת דלת פלסטלינה?


ובעניין יוצרים שסרטים שלהם נוטים להתבטל ולהיעלם, זה מה שטרי גיליאם פרסם בפייסבוק:

הכרזה! אני יוצא לבוקרשט כדי להתחיל לעבוד על הסרט החדש שלי, "The Zero Theorem". מככב בו הנאצי החביב על כולם, כריסטוף וואלץ הגדול. תסריט מקורי מאוד על אדם שמחקה לשיחת טלפון שתיתן משמעות לחייו. עוד כמה דברים קורים. הוא עמוק ומצחיק במידות שוות פחות או יותר. אנחנו הולכים ליהנות. אני אעדכן אתכם בעוד הקאסט גדל.

ב-Deadline יש עוד כמה פרטים על העלילה, שמתרחשת בעולם אורווליאני שנשלט על ידי "ההנהלה" שצופה בכולם דרך "מצלמות אדם", אם זאת המילה הנכונה. וזה, כמובן, מאוד משמח, בהנחה שגיליאם יצליח להגיע אל סוף הסרט. ושזה לא יהיה עוד "טיידלנד".


"המגדל האפל" על פי סטיבן קינג, הפרויקט המגלומני שחי ומת וחזר לחיים יותר פעמים משהצלחתי לספור, שוב מת. לפחות בינתיים.