הרבה חדשות השבוע הגיעו בתמונות, ואפילו לא מהסוג שזז. בתיאום משונה התפרסמו תמונות רשמיות ראשונות מכמה סרטים עתידיים, חלקם די רחוקים. זה מתחיל בתמונה ראשונה של אנדרו גארפילד כספיידרמן החדש, בריבוט שמצולם בימים אלה. התלבושת אמנם קצת שונה מבסרטים הקודמים, אבל זה ספיידרמן. גיקים זריזים כבר הספיקו לשים לב שלספיידרמן יש בתמונה משהו מתכתי על פרקי הידיים, והגיעו למסקנה המתבקשת – שכמו בקומיקס המקורי, ולא כמו בסרטים של סם ריימי, ספיידרמן החדש לא יורה קורים מתוך גופו אלא מתוך מתקן מכני שבנה בעצמו. בעולם של מעריצי ספיידרמן זה נורא חשוב.
ועוד בגיזרת תמונות ראשונות מתוך סרטים בהשתתפות שחקנים שאף אחד לא ממש שם עליהם עד שהשתתפו ב"הרשת החברתית" ועכשיו הם פתאום כוכבים: המגזין W פרסם סדרת תמונות של רוני מארה בתפקיד ליסבת סנדלר בגירסה של דייויד פינצ'ר ל"נערה עם קעקוע דרקון". והיא הרבה יותר קיצונית מאשר בגירסה השוודית. לפי המגזין, מארה (זאת מסצינת הפתיחה של "הרשת החברתית") קצצה את השיער ועשתה פירסינג בשפה, בגבה, באף ובפטמה, הכל באותו יום. אני לא חושב שיש שחקן כלשהו בעולם שיכול לומר שהוא סבל בשביל תפקיד כלשהו יותר ממנה.
ועוד חשיפה-ראשונה אחת – תמונה ראשונה של כריס אוונס בתפקיד קפטן אמריקה. הוא נראה, אמ, קצת מגוחך. יותר מתמונה של שחקן בשר ודם זאת נראית כמו תמונה של בובת פלסטיק של "כח המחץ". עיצוב התלבושת הוא ארכאי, אבל הוא אמור להיות כזה, מכיוון שהסרט מתרחש בשנות הארבעים. השאלה היא האם אפשר יהיה לשכנע את הקהל להתייחס ברצינות לגיבור שלבוש ככה.
עכשיו כש-MGM יצאו מהצרות הכלכליות שלהם, הם מתפנים לעשות את מה שהם תמיד עושים: סרטי ג'יימס בונד. "בונד 23" – שם זמני כמובן, עד שיצליחו למצוא משהו ברמת הגיחוך של "קוואנטום של נחמה" – ייצא ב-9 בנובמבר 2012. הצוות הבסיסי נשאר זהה מהתקופה שלפני קריסת האולפן: סם מנדז מביים, דניאל קרייג מככב.
יש גירסה אמריקאית מצולמת של "Death Note" בהתהוות, והבמאי המיועד הוא שיין בלאק – שכתב וביים את "קיס קיס בנג בנג", ודי לא עשה כלום מאז, לפחות ככל הידוע לימד"ב. "Death Note" היא תופעה יפנית שעוסקת בצעיר שמוצא מחברת שכל מי ששמו נכתב בה – מת, וביריבו, הבלש המבריק הידוע בכינוי "L". זה התחיל בתור סדרת מנגה (קומיקס), ועובדה לסדרת סרטים מצולמים, סדרת אנימציה, סרט אנימציה באורך מלא, משחקי וידאו, וסביר להניח שזה רק עניין של זמן עד שתגיע גם האופרה. גירסה אמריקאית תשתלב היטב בגלרית העיבודים הזאת, אבל זה עשוי לקחת עוד הרבה זמן; בלאק אומר שהוא עדיין לא יודע מה יהיה הסרט הבא שלו, ומכיוון שעברו חמש שנים מאז הסרט הקודם, הוא לא עושה רושם של אחד שעובד מהר.
[ Deadline ]
צילומי "עליית האביר האפל", הסרט עם הכי הרבה באז מאז, אה, "האביר האפל", יתחילו בקרוב, וזה אומר שמגיע גל חדש של שמועות על הליהוק. לפי דיווחי רס"ן שמועתי יש בסרט שני תפקידים נשיים מרכזיים, ובין השחקניות שנבחנו עבורם נמצאות אווה גרין, נעמי וואטס, קירה נייטלי, אן האתוויי, ג'סיקה ביל, קייט מארה, שרלוט ריילי (מי?) וג'מה ארטרטון (פור פאקס סייק). מה זה אומר, אם בכלל? כנראה לא הרבה. טווח רחב כל כך של שחקניות יכול להתאים לכל תפקיד. אבל בשביל הפרוטוקול, וכספקולציה בלבד: תחשבו רגע על אווה גרין בתפקיד אשת החתול. הממממ. אני נהניתי. איך אתם?
[ Collider, הוליווד ריפורטר ]
דרימוורקס אנימציה מצרפים לרשימת הסרטים העתידיים שלהם (שכוללת כרגע בערך חמישה המשכונים ל"קונג פו פנדה" ו-18 של "הדרקון הראשון שלי") סרט בשם "קופי בוליווד", שיעסוק מן הסתם בקופים בבוליווד. כדי להוכיח שהם רציניים, הם שכרו את המלחין הבוליוודי האגדי א.ר. רחמאן, המוכר במערב בעיקר בזכות "ג'אי הו!" מתוך "נער החידות ממומבאי".
בדרימוורקס אומרים שהסרט ישאב השראה מהראמאיאנה; אם אתם רוצים לראות סרט אנימציה טוב שמבוסס על הראמאיאנה, אתם עדיין יכולים לצפות – עכשיו, אונליין, חינם – ב"סיטה שרה בלוז" המצוין.
[ וראייטי ]
ספיידרמן נראה מגניב, קפטן אמריקה נראה בסדר,
ורוני מארה (הנערה עם קעקוע הדרקון) נראית זוועה. זהו אחד הדברים הכי מגעילים שראיתי (והזה שעושה לה את הקעקוע – מה הקטע עם האוזניים שלו? ואם תסתכלו מקרוב זה נראה שיש לו על היד מעין… ריצ'רץ'… הוא עשה רוכסן בעור?!) ואפילו אם הייתי יכול לראות סרטים שמדורגים R לא הייתי רואה את "נערה עם קעקוע דרקון". אני לא יודע על מה העלילה, ומאיך שנראית הגיבורה אני מניח שאני גם לא מוכן נפשית לדעת. איך אני אמור להתחבר לסרט שבו הגיבורה נראית כמו שליש אדם שליש רובוטריק ושליש מזוכיסט קשה? דווקא חשבתי שהזאת מפתיחה של הרשת החברתית נראית די חמודה, אבל עכשיו בטח ייקחו לה שנתיים להצמיח את העור שלה מחדש.
לטובת הנוער – כל נער/ה שבמקרה קורא/ת את זה ושוקל לעשות פירסינג – DONT. מהיכרות אישית עם אנשים שיש להם, זה כואב וטיפשי לעשות זאת. אל תהרסו את גופכם לשווא. אפילו לא בשביל לשחק בסרט של דייוויד פינצ'ר.
ומה עם ביטוי עצמי?
(ל"ת)
תראה, אם אתה רוצה להראות לעולם שאתה אאוטסיידר,
בבקשה, אבל אתה לא צריך לפגוע בעצמך. זה בדיוק כמו הפרק בסאות'פארק שמיליוני אנשים מגיעים להתאבד אל מול הבית הלבן (הפרק "super best friends"). הם רצו לעשות זאת לביטוי עצמי אבל רצחו את עצמם. מה הם השיגו? הם, מתו, אז בעיקרון כלום. אם אתה מזוכיסט, תהיה מזוכיסט בבית משוגעים. בקיצור, אני לא אראה את הסרט פשוט כי הוא הוכחה שלא צריך לראות את המסור – שיש דברים מגעילים גם פה (טוב, בשבדיה).
ומישהו יכול להסביר לי על הריצ'רץ' ביד של הקעקוען?
רווח והפסד הם בעיני המתבונן
אתה רואה את הביטוי העצמי במונחים של רווח וההפסד, הרווח וההפסד משתנים מאדם לאדם.
האם להרוג את עצמך כאקט של ביטוי עצמי, אין בו רווח? האם נזיר בודהיסטי ששורף את עצמו למען מטרה אותה הוא תופס כנעלה, או כדי להיות השראה לבאים אחריו, האם הוא מספיד או מרוויח משהו? האם המושגים האלה בכלל תקפים בנוגע להבעה עצמית… ?
אולי כדי להבין את המניעים שעומדים מאחורי מעשיהם של אנשים אחרים, שאולי נראים לך עלומים, עליך לבחון את הדברים מחוץ לטאבו החברתי אליו נולדת.
ישנם מניעים על-רווחים, כחלק משאיפה ל"הנאות" לא חומריות (וגם לא חברתיות)- אומנות, ביטוי עצמי, מוסר נעלה, התבדלות, סגפנות וחיפוש הארה, או מסירות לתפקיד- כמו במקרה הזה.
אתה יכול לראות או לא לראות את המשמעות של הדברים האלה, זאת זכותך. אבל אתה צריך לקבל את
המניעים של אנשים אחרים משום שתפיסתם שונה משלך, זה לא אומר שהם צודקים- זה אומר שישנם סיבות רבות שונות לאנשים שמביאות אותם להתנהג בצורה לא חברתית או נורמטיבית- משוגעים, כמו שאמרת.
בהצלחה.
יש ביטוי עצמי ויש להיות חלק ממנגנון שיווק
לדיון הרחב יותר אני חושב שעדיף לא להיכנס, אבל בהודעה שלך משתמעת השוואה בין אנשים שמוכנים להקריב את עצמם למען מטרה נעלה, אנשים שמתעלמים מציוויים חברתיים ובוחרים לפעול בדרכים חדשות ויצירתיות, והפירסינג של רוני מארה. אם נתעלם מכך שגם שתי הקטגוריות הראשונות לא מתערבבות האחת עם השניה טוב במיוחד, השלישית פשוט לא מתאימה כאן.
רוני מארה לא חשבה בעצמה שזה יהיה רעיון טוב לעשות פירסינג. היא אפילו לא חשבה שזה יהיה רעיון טוב לעשות זאת מתוך הזדהות עם תפקיד. היא עשתה זאת, כמו שניכר מאוד מהתמונה, כחלק ממנגנון שיווק של סרט הוליוודי ועל מנת לקדם מכירות. אין שום דבר אינדיבידואלי במעשה שלה, ואפילו אמנות בקושי יש כאן. התמונות הללו בסביבה כדי למכור לנו מרד-בשקל וסקס. הן בוודאי לא קשורות במניעים על-(או אל-)רווחיים.
נ.ב. – הוספתם תצוגה מקדימה! כל-כך תבורכו!
זה לא מצב של שחור או לבן
קודם כל, אם להיות הוגן, הרי שמעט המידע שיש בידינו מכוון לפרשנות שיווקית הרבה יותר מאשר כזו של ביטוי אישי: אנחנו יודעים שזה בסרט הוליוודי, אנחנו יודעים שלא היא ביימה את התמונות הללו, אנחנו יודעים שיש בהן הרבה יותר ערום מהנדרש. אבל זה לא אומר, כמובן, שהפרשנות שלך אינה נכונה – פשוט (נדמה לי) שהיא קצת פחות סבירה.
אבל הנקודה המרכזית היא שהכי סביר להניח שגם מארה רוצה להיות שחקנית טובה ולהיכנס לתפקיד, וגם האולפנים בהוליווד רוצים לשווק את הסרט ולכן הפכו את כל העסק לידיעה שיצאה לעיתונים וגם הניבה סט של תמונות סקסיות. השאלה מי התחיל לא מאוד משמעותית בעיני – סביר להניח שזה היה תהליך הדדי.
באופן כללי יותר, לומר שאנשים הם או פיונים בידי כוחות גדולים מהם או יוצרים בעצמם את חייהם בצורה מקורית נראה לי לא נכון. אנשים הם גם פיונים וגם יוצרים בעצמם את חייהם. לרוב, הם יוצרים בעצמם את חייהם – בדם, יזע, דמעות והרבה יצירתיות – פחות או יותר במסלולים שהתוו עבורם.
אני מסכים
לגבי "יותר עירום מהנדרש"… זה נטול בספק
ריצרץ בגוף?
לא היה איזה רשע ב"The Tick" שהיה לו את זה?
מזוכיסטים הם גם אנשים
ובכל אופן, אתה לא תראה סרט רק בגלל שאתה מתנגד לערכים של הדמות הראשית? או שאתה מתנגד למסירות של השחקנית לדמות ולאומנות שלה? אני מניח שאתה גם לא רואה סרטי אימה כי זה לא מוסרי מצד הרוצח לרצוח נכון? אולי תטיף לנו לא להתנהג כמו פסיכופטים לטובת התפקיד שלנו… אגב, אין שום חוק שאומר שאסור לך לראות סרטים מדורגים R, רק אומרים שלא מומלץ לך ושלא ירשו לך לראות אותם לבד בקולנוע.
אפשר לא להיכנס שוב לדיונים על השמרנות החלקית שלי?
אני יודע להבדיל בין סרטים שמגעילים אותי ובין סרטים שלא, ואני לא רוצה ללכת לקולנוע כדי לגרום לעצמי להרגיש לא טוב, ואני די מניח שהסרט הזה יגרום לי להרגיש כך. פירטתי את זה כמו שאתם מבקשים, ואני לא חושב שיש לי משהו להוסיף. אתם יודעים מה, אני עכשיו אתנצל על אותה טעות שאותה לא הבנתי כשקטלתי את "משחק הדמעות" לפני חודש – זה לא סרט גרוע עם מסר נוראי, אני פשוט לא אוהב אותו. אותו דבר פה, יכול להיות של"נערה עם קעקוע דרקון" מגיע אוסקר, אבל אני יכול להגיד עכשיו שאני לא אוהב אותו כי אני לא אוהב לראות אנשים שעושים לעצמם כואב. מותר להם לעשות זאת, אבל בגלל שאני לא אוהב לראות אנשים שעושים זאת אני לא אראה את הסרט.
מקווה שהבהרתי את עצמי.
דווקא בקטע הזה אני איתך.
יש דברים שאני לעולם לא אצליח להבין למה אנשים עושים לעצמם – וכאב הוא אחד מהם. וזו זכותך המלאה לא לראות סרטים שנראה לך שיגרמו לך סבל, כמו שזו זכותם המלאה של אנשים לעשות לעצמם דברים שאנחנו לא מבינים.
אני לא חושבת שיש משהו רע בלהיות שמרן, כל עוד השמרנות הזו מופנית כלפי עצמך ולא נכפית על הסביבה. בחירת הסרטים בהם תצפה על פי מה שמתאים לך זה סבבה לגמרי, ואל תיתן לאנשים לשכנע אותך אחרת, פשוט תזכור שזה מאוד סובייקטיבי כשאתה מדבר על זה בעין הדג
אני לא מנסה לשכנע אנשים בעצמם לא לראות את זה,
אלא רק מסביר למה אני לא רואה. אין עוד הרבה מקומות בהם אני יכול להביע דעה.
אגב, מה קטע של "חייבים להיכנס עם מבוגר"?
אפשר להבין את ההגיון של החוק הזה? יש הבדל בין מה שאני אראה כשאני רואה את "המסור" בגיל 13 לבד לבין אם אני אראה את זה עם אמא שלי? ההורים הם כאילו "מסנן תועבות אוטומטי" או משהו כזה?
מבחינה משפטית זה להעביר את האחראיות
מבתי הקולנוע שאליהם נכנס הקטין אל המבוגר האחראי שנכנס איתו. ככה לא יתאפשר לתבוע בתי קולנוע על כביכול נזק רגשי שנגרם לצופים הצעירים.
היא גם נראית מסוממת
בסרט השוודי היא היתה הרבה דברים, אבל לא זכור לי שהיא השתמשה בסמים.
משהו מתכתי על פרקי הידיים?
אני היחיד שלא רואה כלום?
יתרון אחד של יורי קורים מלאכותיים הוא שיותר קל לתרץ את זה שספיידרמן לא יכול להשתמש בקורים בסיטואציה שבה הם חיוניים – פשוט נגמר לו הנוזל (למרות ששני קומיקסים קודם ראו איך הוא מגדיל את המלאי שהוא סוחב על עצמו כדי שיהיה לו "מעכשיו ולכל החיים"). כמובן שגם תכונות אינהרנטיות שלו נוטות להיעלם לפעמים כשהוא מצטנן, אז זה לא קריטי במיוחד.
אני חושב שלמעריצים בעיקר חשוב שהקורים יהיו מעשה ידיו,
כי חוץ מהכוחות שלו כספיידרמן, פיטר פרקר אמור להיות גאון מדעי, וזה משהו שלא כל כך בא לידי ביטוי בסרטים עד עכשיו.
עם כל הכבוד לרוני מארה
נראה לי שכריסטיאן בייל סבל יותר בהכנות ל"מכונאי".
בצירוף מקרים משעשע ראיתי את הסרט היום,
ובייל באמת נראה בו כמו ניצול אושוויץ (מה שלא משנה את העובדה שמדובר בסרט טוב).
כהרגלי לאחר הצפייה סרתי לאגף הטריוויה של הסרט בימד"ב, ושם דווקא צויין שבייל נהנה מהרזון שגרם לו למין "תחושה אוטופית". בחור מטריד כבר אמרנו?
לפעמים אנשים שנמצאים במאמץ פיזי גדול
מדווחים על "תחושה אוטופית" מה שקרוי העגה "runners' high". מאידך, מדווח שמוזלמנים הפסיקו לרדוף אחרי אוכל וגילו סיבולת מדהימה לכאב ולקור. קשה לדעת מה נכון במקרה של בייל.
אגב, היו חייבים לצלם את מארה בתנוחת איגי פופ, עם כל המפשעה בחוץ? לא שאני מתלונן (כי אני הטרוסקסואל שרוצה לשכב עם נשים ויש לי חברה. באמת. היא פשוט כרגע באלסקה) אבל זה נראה קצת חסר טעם ומכוון למכנה המשותף הנמוך ביותר.
בנוסף, תחושת ההתעלות והשליטה היא משהו שחולי אנרוקסיה מתארים כמעט תמיד. מה שלגמרי מסתדר עם ההופעה שלו ב"מכונאי"…
הוא כל כך נהנה שהוא עשה את זה עוד פעמיים.
ב"לשרוד עד החופש" וב"פייטר" (עכשיו על מסכינו, סרט מעולה) הוא שוב נראה כמו שלד מהלך, גם אם לא ממש ברמה הקיצונית והמבעיתה שאליה הגיע ב"המכונאי". ובין הסרטים האלה הוא הופיע בסרטי "באטמן" שבהם הוא ביריון. או שהאיש נהנה ללהתעלל בגוף שלו, או ש"יוקרה" היה סרט מדויק יותר מכפי שחשבנו.
לגבי רוני מארה- הולי פאקין שיט, היא נראית מעולה בתור ליזבת', בדיוק כמו שדמיינתי כשקראתי את הספרים. יש מצב שהיא תתעלה אפילו על הגרסא בסרטים השוודים.
ולגבי אווה גרין בעליית האביר האפל- בבקשה כן. ואם אפשר לצרף לזה את קירה נייטלי אז בכלל.
נערה עם קעקוע אמריקאי
אחד הדברים שהכי הרשימו אותי בסרטים השבדיים היו השחקנים: אנשים שנראים רגילים, לא דוגמני-על. לגיבור הראשי, למשל, יש כרס לא מבוטלת. מה הסיכוי שזה יקרה בגרסה האמריקאית?
לא הכי קשור, אבל אם כבר עיבודים קולנועים לאנימציה יפאנית, זוכרים את חלוצי החלל? הסדרה המצויירת ההיא מהאייטיז? ובכן בדצמבר יצאה ביפן גרסת ה- live action לסדרה בשם Space Battleship Yamato
הנה טריילר:
http://www.youtube.com/watch?v=tbupyeGlBPA
ןאנשים (גם לא יפנים, צריך לציין) שראו את הסרט הזה
דיווחו על התרשמות חיובית להפתיע.
קפטן אמריקה זו דמות מגוחכת
שפשוט לא יכולה לא להיראות צ'יזית בלייב-אקשן.
בקומיקסים ובסדרות האנימציה זה עוד עבד, אבל ידעתי שאין סיכוי שזה יעבוד כאן.
אבל מה שעוד יותר הפריע לי אלו חיילי ההיידרה (הארגון של הרעים בסרט) שמאחוריו ונראים כמו משהו מה"פאוור ריינג'רס".
אני רק מקווה שווידון יצליח לגרום לו להיראות אמין ב"אוונג'רס". אני סומך על ווידון. למרות שמארוול אוהבים להתערב בהפקות שלהם ולהרוס אותן, כמו שהם עשו ל"איירון מן 2" ו"הענק הירוק". לא שהוא היה איום ונורא, אבל נורטון ולה טרייה רצו גירסה אחרת וארוכה יותר (וטובה יותר) לסרט ומארוול רצו משהו אחר ורבו עם זה על נורטון במשך הרבה זמן. אומרים שבגלל זה הם גם לא רצו אותו ל"אוונג'רס".
והם גם גרמו לווידון לכתוב את התסריט כמה שיותר מהר בגלל שהם קבעו דד-ליין הרבה לפני ששכרו אותו ולפי מה שהוא אמר הם גם לא נתנו לו להכניס כמעט רעיונות משל עצמו לתסריט אלא הוא כתב אותו לפי התוכניות שלהם לסרט. שזה לא סימן טוב. ולפי דיווחים מהזמן האחרון הם גם מנסים להוריד את תקציב של הסרט כמה שרק אפשר, לסביבות ה-140 מיליון דולר.
הסרט מתחיל להצטלם ממש עוד מעט בפבואר. אני נורא מצפה לראות תמונות מתוך הסט אבל אני סקפטי בכל הנוגע לסרט. מקודם התלהבתי, אבל אני מסכים אם אנשים שמארוול בדרכם להיות הפוקס החדשים
לא נתנו לו להכניס רעיונות משלו לסרט?
אוי, זה ממש לא נשמע טוב. אבל ממש.
עד עכשיו ידעתי שהוא הכותב והבמאי, אז יש על מי לסמוך, אבל אם כבלו אותו עד כדי כך אז הציפיות שלי נופלות דרסטית.
הם גם כבלו את פאברו ב"איירון מן 2" וראינו איך זה יצא
חרא. עוד נהנתי ממנו אבל כסרט הוא פשוט היה One big mess.
אז כנ"ל על מש"א.
אני מודה שאיני מכיר את קפטן אמריקה,
בכלל. כלומר, אני יודע לזהות אותו ויזואלית אבל אין לי מושג אילו כוחות יש לו אם בכלל וכאלה.
קצת קשה להחליט מהתמונה הבודדת הזו, אבל יש מצב שזה יילך. אם יבנו את זה כמו שצריך, כסרט תקופתי עם התארגנות מסודרת שלו בתקופה ההיא, וזה ייעשה יחסית רציני ולא פארודי מדי, יש מצב שזה יצליח, לדעתי. כמו סרט סטימפאנק, נגיד.
אבל שוב, בלי שאני מכיר את הדמות ממש.
אין לו כוחות על
הוא אסטרטג מצוין ויש לו כוח פיזי גדול גדול יותר משל כל בנאדם רגיל משום שהזריקו לו נסיוב מיוחד כחלק מניסוי להפוך אנשים לסופר חיילים.
אבל הדבר היחיד שהוא משתמש בו כנשק חוץ מהכוח שלו זה במגן שלו אותו הוא זורק וחוזר אליו כמו בומרנג (רק לשמוע את זה אמור לגרום לך להבין באיזו דמות צ'יזית מדובר פה).
אני ממש לא יודע איך יוכלו לעשות אותו ושאנשים יקחו אותו ברצינות, בעיקר כשהוא נראה *ככה*.
לא רוצה להיות סמנטי מדי,
אבל "כוח פיזי גדול גדול יותר משל כל בנאדם רגיל" זה לא ההגדרה המדויקת של "כח על"?
כן. אבל כשאני שומע "כח על" כיום זה מעלה לי
אסוציאציה לדברים כמו: קרני לייזר, כוח ריפוי, מהירות על, טלקינזיס, יריית כדורי אנרגיה מהידיים.
אתה יודע.
הכוח הפיזי של סטיב רוג'רס הוא גדול אבל ממה שאני ראיתי הוא כמעט אף פעם לא משחק תפקיד משמעותי. זאת אומרת, הוא מכסח את הרעים, אבל זה לא כאילו מישהו שיהיה… אתה יודע, סתם שרירי או שיודע להילחם טוב לא יוכל לעשות. זה לא "הענק הירוק" או משהו כזה.
מה שמייחד אותו זו היכולת האסטרטגית שלו וזריקת המגן, אף אחת מהן היא לא בדיוק "יכולת על".
הוא בערך כמו גירסה קצת יותר חזקה משוורצנגר.
המשפט האחרון על שוורצנגר היה אמור לבוא לפני
"זה לא "הענק הירוק" או משהו כזה".
רק להבהיר.
אז קח את ספיידרמן
מה בעצם יש לו? הוא חזק ומהיר יותר מהרגיל, יש את העניין המוזר הזה שהוא נדבק לקירות. יש לו את החוש הערטיאלי שמזהיר מפני סכנה, וזהו בעצם. עניין הקורים (למעט בסרטים) הוא מעשה ידיו הטכנולוגי להתפאר.
אז איך ברנש כזה הוא גיבור על ידוע כמו סופרמן ובאטמן?
אה, רגע, ומה עם באטמן באמת? לו בכלל אין כוחות על.
אולי דווקא קרני לייזר מהעיניים וכו' זה צ'יזי? (ולמה בעצם ספיידרמן היה כל כך פופולרי בזמן שהאקס-מן ובראשם סייקלופס עוד דשדשו להם?)
דוגמאות גרועות.
ספיידרמן הוא חזק, הוא מהיר, יש לו את חוש העכביש. וזה שקורי העכביש הם עמצאים טכנולוגים (אגב, חשבתי שהרעיון להיפטר מהם ולהפוך את זה לאחד היכולות שלו בסרטים היה מבריק. בעיקר בסרט שם הזמן שלך מוגבל ואתה לא צריך עוד משהו שיעמיס על הקהל בעוד הסברים מיותרים שלא מעניינים את הקצה ומפריעים לאקשן)
סצינות האקשן בסרטים שלו הן מלהיבות, וגם כבנאדם הוא מעניין. הוא מורכב, הוא לא עשיר ויש לו עבודה עלובה עם בוס רגזן וחוץ מלהילחם בפושעים הוא גם צריך להילחם למצוא דרך לשלם שכר דירה. זה מה שמעניין בדמות.
לבאטמן יש ג'דאטים, נבלים מעניינים והוא פסיכופט. הוא מאוד מעניין.
ומבין הסרטים של באטמן הכי אהבתי את הגרסאות של נולן שהן יותר ניסיון ריאלסטי (פחות או יותר) להראות איך גיבור על יראה בעולם האמיתי.
האקס-מן עובדים בקבוצה. כל אחד מהם לוכד לא היה עובד במוצר נפרד. מלבד וולברין, כי הוא מעניין. סקוט סאמרס לא מעניין אף אחד (למרות שווידון דווקא הצליח בזה אלוהים יודע איך בסדרת הקומיקס שכתב Astonishing X-Men)
קפטן אמריקה הוא הדבר הכי קרוב של מארוול לסופרמן. הוא מושלם, הוא צ'יזי, התלבושת שלו מגוחכת.
ההבדל בינהם הוא שבעוד לסופרמן יש כל כוח שניתן לחשוב עליו לקפטן אמריקה יש מגן שהוא זורק כמו בומרנג.
הממממ… כן, לא יודע איך אפשר לא להוציא אותו מגוחך. זו דמות שעובדת רק כשהיא עובדת בצוות, וגם אז זו עבודה לא קלה לא להוציא אותו צ'יזי ומעצבן.
זה בדיוק מה שאני אומר
ספיידרמן מוצלח לא בגלל כוח על מגניב זה או אחר, אלא כי הוא דמות מעניינת. לכן הבעיה של קפטן אמריקה היא לא שאין לו כוח על מגניב זה או אחר, אלא פשוט כי כדמות הוא לא מעניין.
אוקי. מסכים.
ובאמת שבכל רגע שאני חושב על זה יותר ויותר ומסתכל יותר ויותר בתמונות מהסרט אני יותר מאבד את האמונה שהסרט יהיה מוצלח. קפטן אמריקה והחיילים ברקע פשוט נראים כל כך מגוחך…
פאברו, לפני שפרש מ"איירון מן 3" אמר בראיון ל-MTV "כל העולם הזה שמארוול יוצרים… אני לא יודע מה זה בכלל ואיך הכל יכול להסתדר ביחד, לא נראה לי שגם הם יודעים".
ועכשיו אני מבין אותו. עוד ב"איירון מן 2" חשבתי שניק פיורי של ג'קסון נראה די לא במקום ומגוחך כשסביבו הכל ריאלסטי יחסית (כולל הצבא).
נשמע לי סביר. בעולם שיש בו בומרנג שעובד, ובעולם שבו ראינו את זינה עושה משהו דומה וזה דווקא יצא סביר והגיוני (עד כמה שאני זוכר; מהמעט שראיתי את "זינה"), נשמע לי שזה אפשרי. כל מה שצריך זה להראות אותו עושה ניסויים בחצר האחורית של הבית שלו עם המגן, להראות אותו חושב על זה, ואם גם ככה כל הסביבה היא לואו-טקית, אז זה יכול להסתדר דווקא סביר.
צריך לזכור שאם עושים את האקספוזיציה טובה, בצורה ש"מכניסה אותך" לתקופה של הסרט, מהר מאוד זה יכול להראות ריאליסטי ותשכח מכל מה שאתה מכיר.
לפחות אצלי בראש זה עובד. מה שהיוצרים עושים בסרט זה לא באחריותי.
הבומרנג של זינה
היה הרבה דברים אבל בטח לא הגיוני. וזה מנקודת מבט של בן 14 (בערך).
המילים "זינה" ו"הגיוני" כרגע יצרו אצלי קצר במוח (-;
(ל"ת)
בנוגע לאביר האפל – השמועות על הליהוקים הנשיים אמרו ספציפית שאחת תהיה דמות טובה והשניה רעה.
האופציות המרכזיות הן אשת החתול, פויזן אייבי, והארלי קווין (סייד קיק של הג'וקר), רשעיות נוספות מהקומיקס הן שתי הבנות של ראס אל-גור, ורשעיות מהיקום של DC.
זה נשמע בעייתי – אחרי באטמן ורובין אף אחד לא יחשוב על להחזיר את פוייזן אייבי, סרט עם הארלי אחרי האביר האפל נשמע מוגזם ובשביל להביא את אשת החתול לקולנוע בפעם השלישית אחרי השטות עם האלי ברי צריך ביצים, או חוסר מקוריות מוחלט.
חוץ מזה, קפטן אמריקה נראה כמו גרסת לאו-טק של ג'יי איי ג'ו – הסרט, ואולי אחרי שיסיימו עם הטרילוגיה המגוכחת של דניאל קרייג MGM יפנו לבמאי נורמלי ויחזרו לעשות סרטי בונד מגוחכים וכייפים כמו פעם.
שתי בנות?
לראס היו שתי בנות? אני זוכרת רק אחתף טליה, או איך שלא קוראים לה
אה, ואתה מתייחס לסרטי באטמן כקיימים בחלל ריק, בין ב____ ור_____ לעכשיו הייתה גם סדרה מצוירת וסרפד היתה לא רעה שם ("בית וגן" שולת!!)
מסתבר שהיו שתיים.
ראה:
en.wikipedia.org/wiki/Ra's_al_Ghul#Family
עד כמה שהייתי חולה על הסדרה המצוירת, (בכל זאת, הפעם הראשונה שבה נחשפתי לבאטמן) אם תעלה את השם של פוייזן בקול רם, הדבר הראשון שאנשים יחשבו עליו תהיה ההופעה של אומה תורמן בבאטמן ורובין.
לצערי, אין חפיפה בין הטלוויזיה לקולנוע (להזכירך, בסדרה המצויירת ביין היה בנזונה קשוח ולא בובה מתנפחת כמו בסרט). אם היה, עוד היינו זוכים לראות את באטמן נלחם בכריש בזמן שהוא תלוי ממסוק.
מצד שני,
אם היית מעלה את השם של באטמן בקול רם לפני נולאן אנשים חשבו על 'באטמן ורובין'. ואז הגיע 'באטמן חוזר'. ואז 'האביר האפל'. במצב הנוכחי, קשה לי להאמין שהאולפנים יגבילו את נולאן מלקחת דמות רק כי עשו איתה דברים מגוחכים בעבר, והוא בטח יחשוב מי תתאים לסיפור, לאווירה ולתמות שלו. לא כי 'האביר האפל חוזר' הוא יוזמה פילנטרופית או משהו, פשוט לא נראה לי שפוייזן אייבי או אשת החתול יפגעו בהכנסות שלו. סופשבוע ראשון גדול בטח יהיה לו מההייפ, ואחר כך הוא יוכל להרוויח הרבה בזכות פה-לאוזן (אני מאמין שזה יהיה סרט פופולרי).
רגע, מתי ביין כיכב בסרטים בדיוק?
(ל"ת)
הוא מעולם לא כיכב בסרט של בטמן
כי לא היה מעולם סרט בין "בטמן לנצח" ו"בטמן מתחיל".
אבל יש כאלה שדימיינו סרט הזוי ומוזר שקשור איכשהו לג'ורג' קלוני ושם הם דימיינו את ביין.
(ל"ת)
ובקומיקס...
הוא אפילו היה יותר בנזונה ויותר קשוח.
למעשה, הוא שבר לבאטמן את הגב וגרם לו לתלות את הגלימה לתקופה מסוימת.
ההימור שלי
סלינה קייל. אני לא יודע מי תגלם אותה, אבל לדמות הזאת אפשר להכניס כל כך הרבה עומק עלילתי כאנטי-תזה לבאטמן, ונולאן אוהב להתעסק בדמויות המראה של באטמן (ראס-אל גול ב"באטמן מתחיל" והג'וקר ודו-פנים ב"האביר האפל").
בהנחה שהעלילה של הסרט החדש היא המשך כרונולוגי לסופו של "האביר האפל", באטמן מתחיל את הסרט כנרדף על ידי החוק, ומי יודע מהי ההרגשה להיות לוחם צדק רדוף אם לא אשת החתול. כמובן שאפשר ללהק לדמות נוספת מישהי שתהווה אינטרס רומנטי לברוס ויין ובכך תיצור את משולש האוהבים התורן.
מצד שני, זה נולאן, הגיוני לחשוב שהוא לא יבחר להיות נדוש כמוני.
אז אתה מסכים עם כל מה שאמרתי
(ל"ת)
אחח... מחשבות כחולות :)
אם להתבסס על הרשימה שציינת, אווה גרין תפורה לתפקיד.
התפקיד מחייב מהשחקנית הנבחרת להיות סקסית (דההה), מסתורית וחכמה גם יחד. אווה גרין, כאמור, עונה בעיני על כל הקטגוריות שציינתי. אחריה ג'סיקה בייל (שוב, דההה) ואן האתוויי (התלבושת הסקסית ב"שחק אותה סמארט" אומרת הכל).
כל השאר ממש לא מתאימות. קשה לי לדמיין את נעמי וואטס כאשת החתול משום מה. קירה נייטלי שחקנית סופר אוברייטד, ורחוקה להיות סקסית בעיני. ג'מה ארטרטון נאה, אך בעלת מראה יותר מידי בריטי. את הייתר אני לא מכיר ולכן לא אוכל להיות אובייקטיבי לגביהן.
ובקשר לנבל -
בערך חודש לפני שהאתר נסגר הצעתי תחת כינוי אחר לעשות סרט באטמן שבו באטמן נתקל ביריב כה חזק שבאטמן פונה לעזרתו של הג'וקר, אלא שזה מדרדר אותו לאי מוסריות ואפילו שיגעון. מעין "רקוויאם לחלום של באטמן".
אבל עכשיו כשנולן הודיע שהוא לא יחזיר את הג'וקר בשום צורה – לא בעזרת שחקן אחר או שום דבר, זה לא אומר שעדיין אי אפשר לדרדר את באטמן לפסיכדליה – למה לא לעשות שבאטמן רואה חזיונות של ידידו-אויבו משכבר הימים הארווי דנט? ביחד עם האויב שהוא באמת נלחם בו, באטמן ייאלץ להילחם בתודעה של עצמו כדי לשמור על שפיות. זה יהיה יותר ממגניב ויהיה פיצוי למי שחושב (כמוני) שלא היה מספיק דו פרצוף ב"האביר האפל". אולי אקהרט אפילו יועמד לאוסקר, מי יודע? ואולי איכשהו, אפשר יהיה לשים סצינות שלא הוכנסו עם הג'וקר לסרט הקודם? אם כל זה יהיה בסרט, נולן יהיה רשמית הבמאי הכי מעריך את קהל סרטיו בעולם.
כתבה מעניינת על Gut
וקישור לטריילר שלו למאותגרי פייסבוק: http://www.pulpmovies.com/2011/01/gut-website-goes-live-and-releases-an-incredibly-disturbing-trailer/?sms_ss=facebook&at_xt=4d30bcf45102b5ad%2C0
למה עושים לספיידרמן ריבוט? למה לא להמשיך פשוט עם הסדרה הקודמת?
אולי כי הסרט השלישי היה כל כך נורא שאין לאן להמשיך?
אני מקווה לפחות שבהפקת הלקחים הם גם כתבו ברשימה – "מונולוגים משמימים וקלישאתיים" ועשו ליד זה X אדום ענק. ושמתחת לזה כתבו, "להשקיע בדיאלוגים".
אם כבר מתחילים מחדש, זה יהיה רעיון מעולה לעשות סרט שאפשר לראות בלי להריץ קדימה דקות משמימות ארוכות ומביכות של הדודה נואמת.
אחרי שנים שלא ראיתי אותו, צפיתי שוב ב"הגיבן מנוטרדם"
זה המקום ל כן? בגלל זה אני כותב את זה פה.
אתם מכירים את זה שאתם זוכרים שמשהו היה נהדר ואז אתם צופים בו שוב ומסתבר שהוא… חרא?
הסרטים של דיסני הם בדיוק ההפך מזה. לדעתי לפחות.
הם נטמעים בזיכרון כסרטים ילדותיים וגרועים, שאוהבים רק בגלל הנוסטלגיה.
אבל כשאני צפיתי בסרטים האלה שוב… "בת הים הקטנה", "אלאדין", "פינוקיו"
גיליתי סרטים מצוינים, בוגרים. הרבה יותר ממה שזכרתי.
באמת שזו חוויה מומלצת לקחת ולראות שוב את הסרטים האלה, רק כדי להבין שהזיכרון שלכם מטעה אותכם, ולגלות שאתם יכולים לאהוב את הסרטים האלה גם כמבוגרים.
אני גיליתי שאני בעיקר אוהב את השירים והמוזיקה שתמיד חשבתי שבצפייה שנייה ישמעו לי גרועים, אבל לא. הם ממש טובים.
"הגיבן מנוטרדם" אותו הדבר. זכרתי אותו כילדותי ודבילי. ואז ראיתי אותו שוב וגיליתי את מה שהוא ככל הנראה הסרט הבוגר ביותר שדיסני יצרו אי פעם, ואם לא היו את הפסלים האלה ששמשו כאתנחתות קומיות בשביל הילדים, הוא היה לגמרי סרט למבוגרים.
כל ההתייחסות הישירה לדת ופער המעמדות, הרמיזות המיניות בין פרולו ואזמרלדה, העובדה שהדמות הראשית היא לא של גיבור אציל ונאה ושהדמות הנשית לא רוצה בו. פשוט לא האמנתי שהסרט אשכרה מתעסק בדברים האלה, שבתור ילד עברו לי מעל הראש.
ופרולו… אוך, פרולו. איזו דמות נהדרת. תמיד זכרתי אותו כבחור מפחיד, אבל לא כבחור מורכב. אני חושב שזו הפעם הראשונה שראיתי דמות של נבל של דיסני שהיא בעלת רבדים, ששואלת את עצמה מה היא צריכה לעשות, האם להיכנע לתשוקה או למה שהוא מאמין בו. שסובלת בגלל זה.
והשירים מצוינים. המוזיקה המצמררת של אלן מנקן (שברגע שעשיתי את הצפייה החוזרת לסרטי דיסני הישנים נהפך למלחין הסרטים האהוב עלי. יותר ממלחין הסרטים של מיאזאקי ג'ו היסאישי, ג'ון וויליאמס, ג'יימס ניוטון האוורד, פיליפ גלאס, ג'ון פאוול, רנדי ניומן, קרטר בורוול והאנס זימר) משלימה את האוירה הבוגרת ומוכיחה שוב שהבחור יודע לגוון ולשלוט בכל סגנון שיוצב בפניו.
בקיצור, כמו שאמרתי למעלה. הפואנטה שלי בהודעה הזו היא לקרוא לכל אלו שזוכרים את הסרטים האלה כילדותיים ומטופשים לנסות ולראות אותם עכשיו ותאמינו לי שלא תתאכזבו!
ואני אסיים עם זה:
http://www.youtube.com/watch?v=frlLFFHrhF4&feature=related
אני דוקא
תמיד אהבתי,פשוט בכל תקופה בחיים שלי מסיבות שונות. כשאתה קטן זה בעיקר תלוי באיכות האתנחתות הקומיות, אבל כשראיתי את הסרטים עם אחים שלי בתור המבוגר האחראי, נהניתי מאוד מסיבות שונות משלהם. עוד סרטי דיסני מעולים: מולאן, מלך האריות, הרקולס, היפה והחיה
אנדרו גארפילד
השמצה פרועה, לומר עליו שהוא שחקן שאף אחד לא שם לב אליו עד "הרשת החברתית" ומאז הוא נהיה כוכב. אני שמתי לב אליו. התאהבתי בו בבוי איי, ל"פרנסוס" הלכתי בגללו באותה המידה שהלכתי כדי לראות את הית' לדג'ר בהופעה האחרונה שלו על המסך, ב"הרשת" הוא גרם לי ליילל מרחמים. התמונה שלו כאן, מספיידרמן, עושה לי בדיוק מה שעשו לי כל התפקידים שלו שראיתי עד עכשיו. אם הם ליהקו את גארפילד לתפקיד פארקר, יש להניח שהתסריט יעשה שימוש טוב בעיניים העצובות שלו כדי להמס את הלב שלי, ואחר כך יאפשרו לחיוך המהוסס שלו להפציע בשביל לרסק את מה שנשאר מהלב אחרי שהוא נמס. לחכות עד 2012 זה הרבה יותר מדי.
אז קבל(י?) המלצה חמה לבינתיים
לגארפילד יש גם תפקיד טוב בNever let me go שהוא סרט מצויין בפני עצמו. אפשר לראות אותו כדי להקל על ההמתנה הארוכה לספיידרמן.
קבל, קבל
תודה, ייבדק. לפני חודש קראתי בוויקיפדיה שהוא הופיע ב"בת בולין האחרת", ולא זכרתי. אז ראיתי את כל הסרט שוב. זה היה נורא, גרוע למעשה. סרט זוועתי גם בפעם השנייה. וגארפילד מופיע רק בקרדיטים, לא רואים שנייה אחת מפניו בסרט.
Zeotrope של פיקסאר
אם תהיתם מה עושים בפיקסאר כשהם לא עובדים על סרטים, הנה פרויקט-צד של האולפן שיוצב בגני השעשועים של דיסני:
http://www.youtube.com/watch?v=5khDGKGv088
וואו.
(ל"ת)
מדהים!
אפשר להריץ את האולפן הזה לראשות ממשלה או משהו?
זה בDVD של צעצוע של סיפור 2 (אאל"ט)
ושראיתי את זה בפעם הראשונה בתגובה שלי הייתה להריץ לאחור ולקרוא לכל מי שבבית לראות את זה.
בהחלט ואו.
אני זוכר שכשהייתי בדיסנילנד
פשוט הסתכלתי על זה מרותק – זה היה פשוט מדהים. אני רוצה זואטרופ!
_______________
נ"ב – התצוגה המקדימה יפהפייה.
אם כבר פיקסאר.
אחד הסרטונים המעניינים ביותר והיפים ביותר על פיקסאר ופועלה, כיצד התחילה מאפס וכנגד כל הסיכויים הפכו לאולפן הכי מוערך בהוליווד הוא 'סיפורה של פיקסאר'. סרט יפהפה ומומלץ מכל הלב.
אני צפיתי בו כחלק מתוספות הדיוידי של וול-אי, ואני לא יודע אם הוא קיים בתוספות של סרטים אחרים, אבל יש דרכים להשיג את הסרטון באינטרנט(הסיבה שלא שמתי לינק היא כי אני לא יודע אם מותר ואם זה נחשב פיראטיות).
sita
sita sings the blues
הוא באמת סרט מיוחד ודי נהדר :)
הבימאית הסתייעה בראמאניאנה כדי להתגבר על לב שבור וכמעט לבד יצרה סרט אנימציה שיקסום לחובבי בלוז ג'ז, הפנתאון ההודי, או סתם כאלה שפעם נשבר להם הלב.
מצטרף להמלצה!
לא הצלחתי לראות את הסרט
ניסיתי לראות אותו.
יש לו פתיחה מרהיבה ומבטיחה, ואני מאוד אוהב את קטעי האנימציה האוטוביוגרפיים המועטים. אבל שאר הסרט ממש בלתי ניתן לצפיה – לפחות למי שאין לו עניין מיוחד במסורת ההודית.
ובכלל אני מרחם על היוצרת של הסרט. היא נראית לי כמו גיבורה טראגית.
הנערה החדשה בהחלט סבלה יותר מהישנה
השבדית עשתה פירסינג רק בגבה והאף. פחדנית:
http://www.imdb.com/title/tt1132620/trivia?tr1128190
עוד תוספת לקצרצרים
בio9 תהו, מה אם סטנלי קובריק היה מביים את איירון מן? וכדי לשמח את עצמם טיפה יותר, הם יצרו פוסטרים לסרט בהשפעת הפוסטרים מסרטיו של קובריק. יש בגלריה כמה תוצאות מאוד יפות.
http://io9.com/5727999/what-if-stanley-kubrick-directed-iron-man/gallery/
ג'יימס בונד
הה? דניאל קרייג? עדיין?
אני פשוט לא מבין איך אפשר להתייחס ברצינות לאיזושהי אינקרנציה מודרנית של ג'יימס בונד, אם ג'ורג' קלוני לא מככב בה. קשה מספיק שאפשר תמיד להשוות את הג'יימס בונד הנוכחי לג'יימס בונדים אגדיים מהעבר, אבל כשיש אלטרנטיבה כל־כך מושלמת שמופיעה ממש עכשיו בימינו בכמעט אותה דמות בסרטים אחרים, זה פשוט מרסק לי את הסיספונד לחתיכות. אני לא מסוגל להאמין שכחול־העיניים הזה הוא באמת ג'יימס בונד, ולא משנה עד כמה אני מתאמץ. אני הרי יודע מי הוא ג'יימס בונד האמיתי.
ואם קלוני מסרב לקבל את התפקיד, אז האולפנים פשוט צריכים להתאגד מסיבות אומנותיות ולהחרים אותו מכל סרט אחר עד שיעשה ג'יימס בונד אחד לפחות. לפחות, בעולם המושלם שלי זה מה שקורה.
אוי ואבוי!
ג'ורג' קלוני?! למה?! כדי להרוס לי סופית ולחלוטין את ג'יימס בונד?
טוב, אז מסתבר שיש לפחות אדם אחד בעולם שלא חושב שקלוני הוא הבונד ה(פנ)אולטימטיבי :)
למה ומדוע?
יותר נכון לומר
שמסתבר שיש אדם אחד בעולם שחושב שקלוני הוא הבונד האולטימטיבי. למה? ומדוע?!?!
יש לו: שרמנטי, אקשני, שמרן. וגם דומה קצת לשון קונרי הצעיר.
אין לו: ליברלי, פתוח, מתחבר לצד הנשי שלו.
עוד משהו שאין לו
מבטא בריטי, או לפחות יכולת ידועה לחקות מבטא בריטי. אני מסכים שמבחינת האופי והדמויות שהוא בדרך כלל מגלם, קלוני יכול להתאים כג'יימס בונד (למרות שהיו מי שחשבו את זה גם על באטמן). עם זאת, אני לא זוכר אפילו סרט אחד, להוציא את "אחי, איפה אתה", בו נדרש לדבר במבטא כלשהו שאינו המבטא הרגיל שלו, לרבות מבטא בריטי הראוי למרגל בשרות הוד מעלתה.
נראה לי שכל שחקן טוב בהשקעה סבירה יכול לחקות מבטא. גם ככה הוא עובר על השורות שלו מיליון פעם. הרבה מאוד שחקנים בריטים שיחקו תפקידים אמריקאיים ולהפך, אין סיבה שדווקא פה יהיו בעיות…
אתה יודע כמה שנים צחקו על המבטא הבריטי של דיק ואן דייק האמריקאי במרי פופינס?
אני אישית חושב שהמבטא שלו שם מקסים – אבל אני לא בריטי…
תראה, אני מסכימה שקלוני ובונד חולקים תכונות מסוימות.
שניהם, למשל, זחוחים מאוד. אבל בעוד בונד עושה את זה בצורה שרמנטית יחסית (תלוי בבונד), קלוני עושה את זה בצורה מעצבנת נורא – הוא יודע לשחק בדיוק תפקיד אחד, והתפקיד הזה הוא ג'ורג' קלוני מרוצה מעצמו. אז מה שאני מנסה לומר זה, למה לא לחתוך את התיווך וללכת ישר לג'ונטרה שישחק את בונד? הוא היה זחוח *הרבה* לפני קלוני.
ומי נשמע לכם הכי מתאים להיות ג'יימס בונד הישראלי?
אני אומר שליאור אשכנזי, אבל יהיה מצחיק לשמוע הצעות אחרות.
היה יכול להיות מתאים, אלא שהוא הרבה יותר מדי אנטי-גיבור.
לדעתי אקי אבני.
אז הנה שתיים
דני גבע.
גיל פרנק.
who?
(ל"ת)
גוגל...?
(ל"ת)
רון שחר, מן הסתם.
(ל"ת)
יאיר לוטן
אם הוא יכול לעשות את המבטא
מבטא ישראלי?
(ל"ת)
לא התכוונתי לישראלי שישחק את ג'יימס בונד,
אלא ממש גרסה ישאלית שלו . תחשבו על זה לרגע – דברים כמו: "לוי. דנון לוי", ערק מנוער לא מעורבב, נערות פיתוי רוסיות מחד ומזרחיות מאיד, דזרט איגל במקום ברטה, מפקדת שקוראים לה "מם", ועוד שלל אפשוריות יכולות לצאת סרט לא רע (שבעיקרון יהיה די פארודי, אבל לא רע).
ג'יימס
לא יודעת מי יגלם, אבל כנראה מישהו כבר כתב את זה…
http://no666.wordpress.com/2006/11/24/%d7%94%d7%90%d7%9e%d7%aa-%d7%9e%d7%90%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%92%d7%99%d7%99%d7%9e%d7%a1-%d7%91%d7%95%d7%a0%d7%93/
אני לא בטוח שאני מסכים עם זה
קלוני הוא לא בונד, בזה אני די בטוח, אבל הוא בטח שלא מעצבן (לטעמי). דמות אחת? יש הרבה שחקנים מעולים שיש להם דמות אחת.
רק אם הוא יעשה מבטא בריטי נוראי
(הכותב לא לוקח אחריות משפטית על מה שהוא אמר ובטח לא על אנשים שלא מבינים ודומיו)
יופי, רד
מהרגע שגרמת לי לחשוב על זה לראשונה, כל ליהוק אחר שהוא לא אווה גרין בתפקיד אשת החתול יאכזב אותי. אני מקווה שאתה מרוצה מעצמך.
טוב, זו לא אווה גרין...
אבל האמת, גם אן הת'וואי בתפקיד זה סבבה לגמרי.
http://www.imdb.com/news/ni7011928/
רוני מארה הזאת *רזה*.
אבל ממש. אין לי בעיה עם הקעקועים האלה או משהו, אבל שתאכל משהו! מישהו חושב שההרעבה הזאת סקסית? התמונה הזאת מוציאה את הפולנייה שבי. הליסבת הזאת ככה במקור או שזה בא לעלמה מארה בטבעיות? כי שתי האופציות לא נשמעות טוב.
חייב לתת לפינצ'ר קרדיט שהוא לא עושה Family Friendly
זה מרגיש לי שאחרי הטונים השקטים שלו – מבחינת אלימות – בסרטיו האחרונים [בנג'מין באטן, הרשת החברתית] הוא רוצה להראות לקהל שהצד הברוטאלי שלו עדיין בפנים. אני יודע שקשה יהיה להתעלות על האלימות בגרסה השוודית, אבל משהו מרגיש לי שהוא הולך לנסות ולנסות חזק. אני אצפה בסרט רק בשביל לגלות אם הוא הצליח, וכל במאי אחר שהיה מוצמד לפרוייקט הזה היה מעניין לי את הנחיר (חוץ מטרנטינו, שודאי היה קורה לסרט "נערה עם עוזי").
קפטן אמריקה, המ…אני משתדל לא לשפוט סרטים על סמך תמונות סטילס מההפקה, מה גם שזה לא נראה כזה נורא…אם מדובר היה בהפקה של HBO! סליחה, לא יכולתי להתאפק, אבל זה מיד הזכיר לי את סדרות המלחמה שלהם (אל תשאלו איך).
ספיידרמן לעומת זאת נראה מצויין! מאז 'ד"ר פרנסוס" שמתי עין על הבחור הצעיר הזה, ושרשרת הליהוקים של הסרט (מאמה סטון ועד מרטין שין) נראית מבטיחה למדי, בניגוד למה שחשבתי כשהכריזו לראשונה על הריבוט התמוה הזה. קראתי בוויקיפדיה שזה יהיה הסרט הקולנועי הראשון שיצולם במצלמת RED Epic ברזולוציה 5K. אין לי מושג מה זה אומר, אבל דאמיט – זה נשמע מגרה.
יש סיבה אגב למה בטיזר-פוסטר ששוחרר לסרט [שניתן גם לראות בעמוד הסרט בוויקיפדיה] הלוגו "ספיידרמן" הוא אותו אחד בדיוק שהיה לטרילוגיה של ריימי? אם התחלה חדשה אז שלפחות ילכו עם זה עד הסוף.
בחירת המבקרים
מבקרי הסרטים (הטלוויזיוניים, לא בפרינט) בארה"ב בחרו את סרטי השנה שלהם (כמו גם פרסי משחק ושאר הקטגוריות)
http://www.deadline.com/2011/01/critics-choice-awards-spread-the-gold-the-social-network-fincher-firth-portman/
סרט השנה: הרשת החברתית
סרט אנימציה: צעצוע של סיפור 3
סרט פעולה: התחלה
קומדיה: באה בקלות
סרט זר: נערה עם קעקוע דרקון
סרט תעודה: מחכים לסופרמן
טריילר חדש ל"צעקה 4":
http://www.youtube.com/watch?v=xaoeAFNBUyc
נראה טוב דווקא.
אך הרגשתי שהטריילר מספיילר יותר מדי מהסרט, אז לא הייתי מציע למי שרגיש לראות אותו.
אני מחבב את כריס אוונס,
אבל יש לי בעיה מסוימת עם הליהוק שלו לתפקיד של גיבור על נוסף של מארוול – זה מקטין את הסיכויים למפגש בין האוונג'רס לבין ה-Fantastic Four.
למרות שבמחשבה שנייה, אם ב'הרשת החברתית' וב'עלילות ספיידרוויק' הצליחו להציג שחקן יחיד המגלם שני תפקידים שונים באותו פריים בצורה משכנעת, יש מצב לשילוב מוצלח של כריס לשני התפקידים גם בסרט שיפגיש בין קפטן אמריקה ללפיד האנושי.
אבל במחשבה שלישית, בשני הסרטים שהזכרתי מדובר בשחקן יחיד המגלם זוג תאומים, בעוד לא ידוע לי אפילו על קשר משפחתי רחוק בין סטיב רוג'רס לסו וג'וני סטורם. נו, טוב, שאלו תהיינה הצרות שלנו.
מעבר לכך – אין לי בעיה מיוחדת עם עיצוב התלבושת הנראה בתמונה ששוחררה. אני די בטוח שאלך לראות את הסרט בקולנוע, אלא אם הוא יופץ רק בתלת מימד.
חדשות מצוינות
יש מישהו שבאמת רוצה עוד מהרביעיה הפנטסטית?
עוף טרופי משמח
סטיפן פריי בא לבקר בארץ
http://e.walla.co.il/?w=/6/1780744
סטיבן, לא סטיפן
הוא בעצמו אומר סטיבן כפי שניתן לראות בסרטון המשעשע שלו להצגת שירותי התלת מימד של SKY
http://www.youtube.com/watch?v=rxqOaLtg7NQ
מישהו שמע על תוכניתו הקורעת QI?
הנה לקט:
http://www.youtube.com/watch?v=2MrKxzqJhR8
בקרוב בחיפה
אולם קולנוע לכל תושב: גלובוס גרופ יקימו עוד השנה קומפלקס בן 25 אולמות
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000616110
מומלץ לפרנסי העיר
לשבת לשיחה עם זקני ראשל"צ. הם עוד זוכרים כשהעיר היתה עיר הקניונים, ואפשר לראות מה נשאר היום. קניון אחד שפורח וזהו. כל השאר נבולים להפליא, אם מישהו בכלל עוד זוכר את המיקום שלהם.
ובדיוק שמעתי בשבוע שעבר שעומדים להרוס את השופ-אין המנוח, הראשון בקניוני המערב (עפ"י זכרוני המקרטע).
נראה לי שריבוי עסקים בתחום שגם ככה לא בדיוק פורח לפי הדעה הרווחת (להלן קולנוע), עוד פחות הגיוני מאשר ריבוי עסקים בתחום שלכאורה לא יכול ליפול לעולם (להלן שופינג וקניונים).
פשוט הזוי.
אמה סטון ואנדרו גארפילד באותו סרט? איזה שילוב מגניב. בשבילם אני מוכנה אפילו להתעלם מחוסר החיבה שלי כלפי סרטי ספיידרמן ואשכרה ללכת לראות את הסרט.
שני דברים בקשר לספיידרמן וד'תנוט
1. אין לי מושג עדיין למה עושים את ספיידרמן מההתחלה, אבל קצת מוזר לי
בתור אחד שלא קרא קומיקס שספיידרמן יצתרך מכשיר ליצר קורים, זה אולי קצת פרדוקס
שאני מעדיף להאמין בסבירות היותר מדע בדיונית, אבל פשוט ספיידרמן עם ספריי קורים נשמע רע
2. אני לא חובב אנימה, אפילו לא סרטים מצויירים, אבל ד'תנוט זה הבחלט האנימה היחידה
שהצליחה מה שנקרא להעיף לי את המוח, בסוריאליסטיות ועיצוב העולם שלה ובזה שהיא
פשוט חכמה, כמו סיפור בלשי שמסופר טוב (לפעמים יותר מידי טוב)
הבעיה היחידה היא שאני לא רואה איך אפשר לקווץ אותה לתוך סרט, כשבכול פרק יש
טוויסט בעלילה או טריק שההבנה שלו תגיע רק בעוד שלושה פרקים.
קראתי איפהשהו שבראד בירד הולך לביים גירסת לייב אקשן ליפהפיה הנרדמת ושאנג'לינה ג'ולי תהיה מלפיסנט. מישהו אולי יודע משהו בקשר לזה ויכול לאשר? לי זה נשמע ממש מגניב. אני רק מקווה שלא יעשו ממנה טובה יותר או שיתנו לה תסביכים פסיכולוגיים שגרמו לה להיות רעה.
לא בדיוק אבל בערך
דיסני מתכננים סרט לייב אקשן בשם "מליפסנט" שמתרכז ברשעה מ"היפהפיה הנרדמת". מעבר לזה, שום דבר לא רשמי: היו שמועות על כך שהתפקיד עשוי ללכת לאנג'לינה ג'ולי, ושמועות אחרות על כך שהבמאי עשוי להיות בראד בירד או טים ברטון. להפיץ שמועות זה קל, אז לא הייתי מתלהב מהליהוק בשלב הזה, וקשה לי להאמין שבראד בירד יסכים לקחת על עצמו סרט שנשמע יותר כמו מזימה מסחרית של דיסני. על טים ברטון אני מאמין הכל.
למה?
מליפסנט היא אחת הדמויות המפחידות לדעתי אי פעם בסרטים, בטח שבסרטי דיסני. זה דווקא נשמע כמו פרוייקט מעניין ולא מזימה לסחוט כסף.
שמועה או לא, אני רק מתרגש מלחשוב על אנג'לינה ג'ולי בתפקיד הזה, ולא חושב שיש מישהי יותר מתאימה. רק בבקשה, בבקשה לא טים ברטון!
אני לא רוצה לפסול סרט כשלא ידוע עליו כמעט כלום
אבל עצם העובדה שדיסני רוצים לעשות את הסרט הזה, אבל עדיין אין תסריט ולא ידוע מי יביים אותו, אומרת שהמשפט שהתחיל את הסרט לא היה "יש לי רעיון נהדר לסיפור שאני רוצה לספר" אלא "יש לי רעיון איך להוציא עוד כסף מפרנצ'ייז קיים".
זה, והעובדה שהם נתנו לתסריטאית של "אליס בארץ הפלאות" לכתוב אותו.
אפשר לחשוב ש"אליס" היה ריקוד מסוכן עם CGI.
אותה תסריטאית היא גם התסריטאית של "היפה והחיה", אחד מהסרטים הכי מקסימים של דיסני, וטים ברטון, למרות שאליס קבע שיא חדש בירידה לזנות של במאים מוצלחים, הוא עדיין הבמאי של "צ'רלי והשוקולדה", "סוויני טוד" ו"המספריים של אדוארד".
"ריקוד מסוכן עם CGI" זה תיאור לא רע.
אני לא חושב שאתה מעריך נכון עד כמה אני מתעב את הסרט הזה.
עד כמה שאליס היה מזעזע,
ואני לא חושב שאתה מבין כמה טראומטי היה בשבילי לראות כמה מהשחקנים האהובים עלי עושים את מה שהם עשו שם (תודה לאל שהלנה בונהם קרטר גאלה את עצמה בזכות בלטריקס באותה השנה), לא היו בו סצנות גרועות כמו מבחר הסצנות מריקוד מסוכן, כמו "אני ואת נוסעים לארחנטינה", אילנה אביטל מענטזת או just fucking leave, OK?
הבעיה באליס הייתה שהיה לו פוטנציאל להיות הסרט הטוב ביותר של טים ברטון ושל אותה שנה, אבל יצא שטים ברטון פשוט עשה סרט ילדים טיפשי-מהרגיל של דיסני, עם קצת נגיעות של הסרטים הקודמים שלו.
the road
בדיקה העלתה שאין על הסרט הזה דף סרט וגם לא מצאתי עליו מידע דו"חקואי או חדשותי, אז פה זה המקום.
מה זה הסרט המדכא הזה?
בסדר, סרט פוסט אפוקליפטי והכל. אין לי בעיה עם הקונספט, וגם לא עם סרטים שבסופו של יום מדכאים לך את הנשמה. אבל כמו עם "האצ'יקו", גם הפעם נתקלתי בסרט שחוץ מלדכא את הנשמה לא נותן לך כלום. אבל ממש. לפחות בהאצ'יקו היו רגעים חמודים, פה אפילו זהלא היה.
מה ה]ואנטה של הסרט הזה? בשביל מה זה טוב שעשו אותו? ולמה הוא היה לא רק מדכא, אלא גם די מטופש?
המפף.
במקרה דווקא יש לו דף סרט
http://www.fisheye.co.il/movies/road/
הספר אמור להיות יצירת מופת, והסרט מאוד נאמן לו, עד כמה שאני מבין. אבל אני מסכים, בתור סרט זה לא עובד.
שרדתי חצי ספר
אחרי מאה ומשהו עמודים של כמעט אפס עלילה והמון דרכים לתאר את מה שנשאר בעולם אפוקליפטי (רמז: שום דבר), החזרתי את הספר למדף בתקווה שלפחות יראה כאילו יש לי טעם איכותי כשבאים אורחים. הדי.וי.די של הסרט נמצא על המדף העליון בספריה כבר יותר מחודש ואני לא מעז לקחת אותו. יש סרטים שפשוט לא נראים שווים את המאמץ.
זה לא עלה כשעשיתי חיפוש.
אבל התיאור שלך את הסרט הוא תיאור מדויק ומצוין להפיא.
מעבר לזה שהסרט נורא מדכא ולא מסביר כלום – יש כל מיני דברים קטנים שבכלל לא מסתדרים ולא הגיוניים ביחס לעולם שהסרט עצמו הציג ויצר. זה מאוד מעצבן בנוסף לכל.
כשמחפשים "הדרך", דף הסרט נמצא שם, בתחתית העמוד הראשון
אבל כן, החיפוש שלנו כרגע רחוק מלהיות מושלם וזו בעיה ידועה.
חיפשתי לפי מה שלונג כתבה לי בפעם הקודמת
כלומר, בהיעדר השם המעוברת, השם באנגלית. והחיפוש העלה המון מאמרים שהכילו את המילה "THE" ושום דבר שהתייחס לסרט הספציפי.
אבל אם כבר "דף סרט" ו"בעיה" באותה נשימה, אז הבעיה עם דף הסרט היא שקשה לפתח שם דיון, כי אין לדפים האלה יותר מדי צפיות, אלא אם כן יש כבר דיון שהתפתח במקום אחר, כמו רשימה כזו או אחרת שהסרט הוזכר בה. והקטע של עין הדג תמיד היה לראות מה אחרים חשבו על הסרט שזה עתה ראית ולנהל אתם דיון על זה, דיון שעם החברים שלך לא ייצא לך לנהל כי רב האנשים לא באמת לוקחים קולנוע (וטלויזיה) באותה רצינות כמוך. ואם בעידן שלפני האינטרנט זה היה משהו שלמדת לחיות אתו מחוסר ברירה, בעידן שאחרי האינטרנט באמת שאין סיבה, כי בעידן שאחרי האינטרנט לא משנה עד כמה אתה חושב שאתה מוזר – תמיד תוכל למצוא קבוצה שלמה וענקית של פריקים מסוגך.
אני מניחה שזו בעיקר בעיה של התחלה, של העובדה שאנשים לא רגילים לרעיון של דף סרט, ושכאשר ייצאו סרטים שהמון אנשים ראו ואין עליהם ביקורת (לפחות, עדיין) אז דפי הסרט יתחילו להתמלא אף הם.
נכון
הדבר הכי טוב שאפשר לעשות כדי שדפי סרט יתמלאו הוא למלא אותם. במידה מסוימת זה כבר קרה – בדף הסרט של "באה בקלות" היו 50 תגובות לפני שהסרט הוזכר בכתבה אחרת כלשהי באתר.
כן, נו.
אני אמנם מדברת *המון* – גם מהפה וגם דרך המקלדת – אבל אפילו לי יש גבול. ולדבר אל עצמי, לא יודעת, קצת פחות כיף לי.
את "באה בקלות" אני מקווה לראות בקרוב, הוא ברשימה שלי בנטפליקס, אבל יש אליו המתנה ארוכה אז בינתיים אנחנו מקבלים סרטים שתחתיו ברשימה.
בקשר ל"הדרך" – אני לגמרי מבינה למה דף הסרט הזה לא התמלא בכלל. כמו שאמרת – זה "מתחיל מדכא עד כדי מחשבות התאבדות ושם זה רק מידרדר". אני באמת מקווה שהמון המון אנשים יחסכו וחסכו את זה מעצמם.
הספר אכן יצירת מופת
את הסרט לא ראיתי, וגם אין לי כוונה לעשות זאת. אבל יש משהו כל כך קודר ומטלטל בספר, והיה קשה לי להניח אות לרגע. אכן מהספרים האהובים עליי.
לפי דעתי,
הפואנטה של הספר\סרט היא להראות עולם פוסט אפוקליפטי מציאותי לחלוטין. בניגוד לסרטים כמו 2012 או ספרים כמו העמדה של סטיבן קינג (בשניהם יש היכחדות של רוב האוכלוסיה אך הטבע ממשיך להתקיים ולכן יש תקווה לניצולים לבנות הכל מחדש), הדרך שונה ע"י כך שיחד עם רוב האוכלוסיה, הטבע עצמו מת ולאף אחד אין תקווה לשקם משהו.
הספר אמנם מדכא אך הוא כתוב בצורה מדהימה ושווה לקרוא אותו רק בגלל הסגנון שבו הוא כתוב. הסרט מאד נאמן למקור, חוץ מכמה זוועות שנחסכו פה ושם ולדעתי כולל את ההופעה הכי טובה של ויגו מורטנסן בכל הקריירה שלו.
סוף שבוע אינדי
רציתי להמליץ על סוף השבוע הקרוב ביס3 (הגילוי הנאות – אני עובד ביס), שמוקדש לקולנוע עצמאי.
פשוט, יש שם לא מעט סרטים שיכולים לעניין את אנשי הדג. כמו – ירח, מוכה אהבה, משפחת טננבאום, רציחות פשוטות של האחים כהן, מעבר לכל חלום (זוכה דג הזהב 2008 לסרט השנה), כלבי הקש האלים של סם פקינפה בהקרנה חד פעמית, בריק עם ג'וזף גורדון לוויט, המשקיף המצוין עם ג'וזף גורדון לוויט, אי וודאות שזה סרט חדש עם ג'וזף גורדון לוויט (מה לעשות, במאי אינדי מאד אוהבים אותו), הקשר האנגלי של סודרברג, פקד מושחת של ורנר הרצוג עם ניקולס קייג', פקד מושחת של אבל פררה עם הארווי קייטל, עישון עם הארווי קייטל, הימור כושל – סרטו הראשון של פול תומאס אנדרסון (זה ייגמר בדם), ופיי – סרטו הראשון של דארן ארונופסקי (ברבור שחור).
תמונות של החליפה בשלמותה
כולל תווי הקורים המלאכותיים (שעשו אותם נראים לעין משום מה) והמסיכה (ומין דברים מוזרים על הרגליים):
http://www.comicbookmovie.com/fansites/joshw24/news/?a=28502
האמת, לא השתגעתי על העיצוב החדש.