שני דברים שחשוב מאוד לראות השבוע:
שלישי בירושלים: קצה המחר
אתם בירושלים? אחלה. בעיקר אם עוד לא ראיתם את "קצה המחר". נכון שהסרט החדש הזה עם העץ המדבר קצת גנב את התהילה שלו, אבל אל תשכחו ש"קצה המחר" הוא עדיין אחד משני הסרטים הכיפיים ביותר הקיץ הזה. יש בו טום קרוז (שנהרג. שוב ושוב), ואמילי בלאנט (אשת האקשן הגדולה מהחיים) וסצינות אקשן מעולות ולולאות זמן מענגות. וכל זה בדו מימד! חוץ מזה, לפני הסרט אני אהיה שם כדי לספר קצת על ההיסטוריה (החוזרת) של לולאות זמן למיניהן. יום שלישי, 12.8, 21:00 בסינמטק ירושלים.. אפשר לקנות כרטיסים כאן.
חמישי בהרצליה: טווח קצר 12
אתם בגוש דן רבתי? גם מעולה. יש לכם הזדמנות חד פעמית לצפות ב"טווח קצר 12". (ירושלמים, אל תקטרו. זה היה בפסטיבל ירושלים. פספסתם אותו שם – תרדו למישור החוף). מה זה "טווח קצר 12"? קודם כל, למרות מה שעשוי להשתמע משמו, זה לא סרט מלחמתי. שנית, שימו לב לזה:
אלה לא רק המבקרים מחו"ל. זה איתן וייץ בבלוג שלו:
מראה שבעזרת חום אנושי אמיתי (לא חום הוליוודי מעובד ושקרי. אלא הקשבה אמיתית שבאה מהלב) אפשר לרפא פצעים עמוקים. והסרט הזה הוא תרופה לנשמה. מאוד מומלץ לראות.
אם אתם חייבים, זה תיאור העלילה של הסרט מפסטיבל ירושלים:
גרייס עובדת כמשגיחה במרכז מגורים לבני נוער בסיכון. תפקידה אינו לשמש אם חלופית, מורה או פסיכולוגית לאותם נערות ונערים, אולם במציאות היא ושאר הצוות – הכולל את בן זוגה מייסון – ממלאים גם את התפקידים הללו. במהלך שבוע אחד, מספר אירועים יגרמו לה לבחון מחדש את חייה ולקבל הכרעות מרחיקות לכת בנוגע לעתידה. אלה כוללים מטופל ותיק שאינו רוצה לעזוב את המקום עם הגיעו לגיל 18, מטופלת חדשה המעוררת בה זכרונות כואבים מן העבר, והתפתחות לא צפויה גם בחייה האישיים.
"טווח קצר 12" לא מוקרן ולא יוקרן בארץ מסחרית, מסיבה מסתורית שקשורה כנראה לנגיף האבולה. ההקרנה הזאת היא באמת מן הבודדות. הסרט יוקרן ביום חמישי, 14.8, 20:30 בסינמטק הרצליה. וגם הפעם אני אהיה שם לפני הסרט להרצאה קצרה. אפשר לקנות כרטיסים כאן או במקום, ב-15 ש"ח בלבד (15! ש"ח!).
ועוד עניין:
צופי "שומרי הגלקסיה" זוכרים שבסרט מוזכרת אגדת העם "פוטלוס". לגמרי במקרה, הסרט הזה מוקרן בסינמטק חולון מחר (יום שני) ב-20:30. אם אתם רוצים להשלים את מיתולוגית שומרי הגלקסיה, אתם מוזמנים – והנחת עין הדג בתוקף: למזמינים כרטיסים בטלפון (03-5021552) כרטיס ב-28 ש"ח בלבד אם אתם מבקשים את הנחת גולשי עין הדג.
הזמנה ברשת, כאן.
Short-Term 12 הוא אחד מהסרטים הטובים ביותר שראיתי השנה
פשוט פשע שלא הוקרן על מסכי הקולנוע בארץ. כמו כן, גם The Spectacular Now נהדר ולא הוקרן ככל הידוע לי. מה עובר למפיצים בארץ כשהם נמנעים מלהקרין פנינות כאלה ומציפים את האקרנים בכל מיני סרטי ג'אנקומציה למיניהם?
מה שעובר להם
זה שזול יותר לייבא ג'אנקנימציה מאשר סרטים לא מיינסטרימיים שלא בטוח שיביאו צופים. אבל כן, זאת החלטה מחורבנת לא להפיץ את short term 12.
אולי זול יותר
אבל אני לא לגמרי בטוח שהם יהיו יותר רווחיים מסרטים כמו שורט-טרם 12. ספציפית, הוא עוסק בקבוצה של מדריכים בפנימיה שיקומית. מכיוון ששירתתי בחיל-חינוך ובעוד אי-אילו מסגרות חינוכיות/הדרכתיות בשנים האחרונות, אני יודע שיש לא מעט אנשים שישמחו לראות סרט שעוסק באופי העיסוק שלהם, במידה כזו או אחרת. אני לא חושב שהוא היה הופך ללהיט היסטרי, אבל בטח מחזיר את ההשקעה.
יכול להיות שאני טועה, ומבסס את הטענה שלי על המחשבה שיש לסרט כזה יותר קהל מאשר באמת יש לו, אבל אם מדובר בסרט טוב, תמיד שווה לנסות.
אני מסכים איתך
אבל לפעמים אפילו הצלחה מסחרית ברחבי העולם לא מספיקה בשביל להביא את הסרט לארץ. כמו שרד פיש אמר, אין באמת סיבה לאי הבאת הסרט לארץ, חוץ ממפיצים עצלנים. התקווה היחידה שיש אלו ההקרנות הבודדות האלה, והסיכוי שאולי יס ישדרו את הסרט מתישהו במסגרת פסטיבל הקולנוע של יס 3.
אתם גרים בצפון? חבל
כרגיל.
אתם גרים בצפון?
מצויין!
זה הזמן לכתוב לסינמטק/קולנוע המקומי שלכם ולהגיד שיש איזה אתר קולנוע בשם "עין הדג" שעושה הקרנות מיוחדות של סרטים ואתם נורא נורא תשמחו אם הם יצרו איתו קשר באימייל שלו (שנמצא ממש פה באתר זה). ובגלל שאתם יודעים שהם צריכים לראות איזושהי התעניינות בנושא, רז גם שכנעתם את כל החברים אוהבי הקולנוע שלכם שזה ממש מגניב והנה, גם הם כותבים ואתם בטוחים שהקולנוע יקבל את המכתבים/מיילים/טלפונים שלהם ממש עוד מעט.
איזה כיף שאתם גרים בצפון!
אהא
כי זה בדיוק מה שעשו תושבי חולון והרצליה, ובגלל זה כל ההקרנות נערכות בסינמטקים שלהם?
יש לך סיבה לחשוב אחרת?
(ל"ת)
יש לי הרגשה שזה לא כזה פשוט
(ל"ת)
אולי. ואולי לדורון יש קשרים שם, אז נח לו לקבל אישור להקרנות.
אבל אתה מי כן עשה את זה? ירושלמים. ועובדה, הם הביאו מספיק עניין בשביל שיהיו גם הקרנות בירושלים.
אתה יכול לבוא ולהתלונן כמה שבא לך, אבל זו התלוננות ריקה אם אתה לא עושה שום דבר לשנות את זה.
זה לא אומר שזה יעבוד, אבל לפחות תוכל להגיד שניסית ולא סתם כתבת הודעה ממורמרת.
דורון כתב למטה מה אפשר לעשות. לך על זה.
לא חייבים אפילו להזכיר את עין הדג.
אפשר לפנות לרכז תרבות בחברה/מתנ"ס/בית ספר (בית ספר. הם עושים ימי תרבות, הקרנות והרצאות לתלמידים, ואין חוק שאומר שהם חייבים להיות משעממים) ולספר שקיים דורון פישלר, שעושה הרצאות על קולנוע ועל מדע ולפעמים אפילו על שניהם ביחד. והם מוזמנים לפנות אלי במייל הזה, או בפייסבוק.
מאוד ממליץ על "טווח קצר 12".
מסוג הסרטים המורכבים מסצינה גאונית אחת אחר השנייה. כבר בדקות הראשונות הצלחתי להתאהב בכל אחת ואחת מהדמויות המוצגות. הן מורכבות וכתובות טוב מאוד והליהוקים מאחוריהן מוצלחים ביותר. אם כי בגלל ריבוי הדמויות והסיפורים הסרט מרגיש מעט מפוזר (וכמו אוסף של סצינות [אדירות] לא קשורות כל כך האחת לשניה). מה שלא הפריע לי בכלל האמת עד לשליש האחרון שלו בו הוא מחליט להתמקד פתאום רק באחת הדמויות תוך כדי התעלמות מכל האחרות.
הבימוי מצוין, החל בסאונד שמצליח להשחיל כמה הברקות פה ושם (כמו למשל באחת הסצינות בהן נשמע שיר בווליום מאוד נמוך שרק לקראת סופה קולטים שהיה בכלל שיר ברקע כל הזמן הזה ואת ההשפעה שהייתה לו על אותה סצינה) דרך הניגוד בין הצבעוניות היפהפייה שבצילום לעלילה המדכאת ועד לעריכה הנפלאה שמעניקה לסרט את קצבו.
יצוין לטובתו שעקב ריבוי בסצינות מוצלחות הסרט עבר ממש מהר מבלי שהרגשתי. בקלות אחד הסרטים הכי טובים של השנה (החולפת).
בפעם העשירית בערך - תראו את "טווח קצר 12"
מתוך התגובה שלי בפוסט של הסרטים הכי טובים שלא הגיעו ב 2013:
בריי לארסון לא קיבלה מועמדות לאוסקר (פשע בלתי-יתואר),אבל לעזאזל, היא הייתה צריכה. בקיצור, תראו!
מה לעזאזל קורה בתמונה? אמילי בלאנט מקנאה בשיער של ברי לארסון?
(ל"ת)
בהתחלה חשבתי שהיא עומדת לירוק עליו, משום מה
(ל"ת)
שני סרטים נהדרים
תודה רבה, דורון.
כן ירבו
יש הגבלת גיל?
(ל"ת)
לא, אף אחד מהסרטים לא מוגבל בגיל.
(ל"ת)
"טווח קצר 12" מוקרן עם תרגום לעברית?
(ל"ת)
כן.
(ל"ת)
יש הערכה מתי יגמר בערך?
(ל"ת)
איזה מהם?
קצה המחר – בערך ב-23:10.
טווח קצר 12 – בערך ב-22:30.
היה כיף גם בפעם השלישית גלידה
(ל"ת)
"טווח קצר 12" באמת מצויין, אם כי ערוצי הפרשנות בסינמטק לא משהו.
זה שמשמאלי, כמעט ללא הפסקה, התמקד בדיבוב לעוורים של המתרחש על המסך ("היא בוכה". "למה מצלמים אותה כל-כך מקרוב?" "היא לא נראית טוב ככה". "זה לא הוא שעשה את זה"). זה שמעט מאחורי, אבל קצת לימין – מחסור ברור בבאלאנס – התמקד מפעם לפעם ברפרנסים קולנועיים ("זה מאוד מזכיר את הסרטים של פאטימה אוייח-בין-עוזה"), והשלישי, אי שם מימין, הפציע מפעם לפעם עם פסקול נוסח ג'ון קייג: רעשים אקראיים, שילוב כלים מוסיקליים מקוריים (כוס קולה, פופקורן, ממחטה) וכן הלאה.
מה שכן, אי אפשר לכפור בכך שקיום שלושה ערוצי פרשנות אנושיים סימולטניים הוא בהחלט פריצת דרך חשובה בתחום הקולנוע. ג'יימס קמרון, מאחוריך!
לא הייתי כי ראיתי את הסרט כבר מזמן,
אבל מעניינות אותי מה היו כאן התגובות (אני לא מתכוון ל"תגובה" במובן של "כולם מחאו כפיים", אני מתכוון לתחושות ומחשבות אישיות) לסצינת ה"כריש והתמנון".
נ.ב. מה אבי נשר עשה בהקרנה?!
(ל"ת)
צפה בסרט?
(ל"ת)
מאוד אהבתי את ההומור בטווח קצר 12
אני מעריץ אנשים שיכולים לשמור על חוש הומור במצבים דפוקים. היה גם הרבה תזמון קומי טוב ומשחקי סאונד מעולים (ראה: סצינת המחבט)
הצעה/בקשה/רעיון
שלא מצאתי פוסט יותר טוב לפרסמו.
אני עייף ולחוץ בזמן אז אכתוב בתמציתיות – הייתי שמח לקרוא כתבות כמו זו פה הרבה יותר מאשר באתרים כמו מאקו (איך הם העזו להשמיט את "שמש נצחית"?), ולו רק בשביל הדיונים המעניינים שיכולים להתפתח פה ולא שם. מובן שאדם אחד לא יכול לכתוב על הכל לבד ובחינם – אז למה אין פה אף כותב אחר? הייתי שמח להשתתף לו הייתה ניתנת האפשרות.
וזהו, מקווה שלא חציתי פה איזשהו קו – אשמח אם ההצעה תישקל כראוי.
מה ?!
אין פה אפילו פסקול אחד של האחים כהן !!! אני מחרים. ולגמרי אוהב את הרעיון שלך
הסיבה שבפורמט הנוכחי של האתר אין פה כותבים אחרים
היא שאני כבר לא רוצה להיות עורך, אני רוצה להיות כותב. הפורמט הקודם של האתר כלל הרבה מאוד תכנים של כותבים שונים, אבל הוא הוכיח שעריכה של טקסטים של אחרים היא לא פחות עבודה מכתיבה עצמית. אז כרגע – זה רק אני.
אני חושב שיש פתרון,
לו תהיה אפשרות לשלוח לך פוסטים מעניינים מכל סוג שהוא, ואתה פשוט תסנן מבניהם את החלק שלא דורש עריכה (או לא דורש עריכה ארוכה מדי). אני לא חושב שאנשים יעלבו אם הפוסטים שלהם לא יפורסמו; אני לפחות לא הייתי עושה מזה עניין גדול, אלא משפר את הכתיבה שלי. מה דעתך?
מצטער, לא.
(ל"ת)
תשובה:
http://www.fisheye.co.il/faq/faq_changes/