בפרויקט האימה הקודם שלנו, לפני שנתיים, סקרתי כאן את סדרת "יעד סופי" וכן את סדרת "יום שישי ה-13" (חלק א', חלק ב'). הפעם, כששאלתי בקבוצת הפייסבוק שלנו לאיזה פרנצ'ייז אימה הייתם רוצים לראות סקירה באתר, המנצח הגדול היה "הנוסע השמיני", ולמקום השני הגיעו "סיוט ברחוב אלם" ו"המסור".
ותראו, זה לא שאני לא מאמין בדמוקרטיה, זה פשוט שעדיין לא השלמתי את כל הסרטים של השניים הראשונים – וגם כי זאת סקירה שרציתי לעשות כבר זמן מה – אז בואו נדבר על סדרת הסרטים שהיא מהאבות המייסדים של ז'אנר ה"פורנו עינויים". אנחנו נתקצר את העלילה, נדרג את המלכודות של ג'יגסו, נדבר על הטוויסטים המטופשים יותר ופחות, ונגזור את דין הסרטים.
*****אזהרת ספוילרים לכל סרטי "המסור" וגם אזהרת תיאורים גרפיים*****
בקצרה: צמד האוסטרלים לי וואנל וג'יימס וואן סיימו את לימודי הקולנוע שלהם ורצו לעשות סרט ביחד. כדי לחסוך בעלויות, הם ניסו לחשוב על סרט שיתרחש בחדר אחד עם שני אנשים. עם הזמן הרעיון התפתח עד שהפך ל"המסור". השניים ניסו להפיק את הסרט באוסטרליה ללא הצלחה, ולבסוף החליטו לטוס ללוס אנג'לס. כדי לשכנע מפיקים להשקיע בסרט, השניים צילמו קטע קצר מהסרט (עכשיו אני רוצה הפצה מחדש של כל הסרטים כשהבובה חובשת את הכובע הזה).
הסרט מתחיל עם שני אנשים – לורנס ואדם – המתעוררים בחדר שירותים מטונף, כשרגליהם אזוקות בשלשלאות לצינורות ובאמצע החדר שוכבת גופה. הם מבינים שנפלו קורבן ל"ג'יגסו", אדם שחוטף וכולא אנשים ומכריח אותם לעבור "משחקים" סדיסטיים (בגדול, גרסה כואבת של חדרי בריחה) כדי שילמדו "להעריך מחדש את חייהם". ללורנס יש כמה שעות להרוג את אדם, אחרת משפחתו תיהרג על ידי זפ, קורבן נוסף במשחקים של ג'יגסו.
דירוג המלכודות (מהגרועה ביותר לטובה ביותר):
• במעבר חד: הקורבן הראשון של ג'יגסו שאנחנו פוגשים הוא פול, שמתעורר במרתף מלא חוטי תיל. ג'יגסו אומר לפול שהוא נמצא שם כי הוא אוהב לחתוך את עצמו ובכך לא מעריך את חייו. אך כדי לשרוד, הוא יצטרך להיחתך שוב ולעבור דרך המרתף שמלא בחוטי תיל כדי להגיע לדלת היציאה בצד השני. אבל אם לא יספיק לעשות זאת תוך שעתיים, הדלת תינעל והוא ישאר למות שם, מה שבסוף קורה.
כאן גם נאמרת לראשונה השטות שדמויות נוספות יגידו בהמשך – כולל ג'יגסו עצמו – על כך שג'יגסו לא רוצח כי "הוא לא הורג אף אחד", אלא הקורבנות שלו גורמים למוות של עצמם. גם אם נגיד שטכנית זה נכון – ובהתחשב במלכודות עתידיות אני לא 100% משוכנע – לחטוף אנשים זאת עדיין עבירה על החוק, לא? אתה פושע, אדוני, לא גורו ניו-אייג'י עם שיטות לא קונבנציונליות.
• הכתובת על הקיר: הקורבן השני, מארק, מתעורר בחדר כשהוא עירום. ג'יגסו מודיע לו שהוא הורעל ושהנוגדן נמצא בתוך הכספת שנמצאת בחדר. הקוד לכספת הוא שילוב של כמה מעשרות המספרים שרשומים על קירות החדר החשוך, וכדי לקרוא אותם צריך להיעזר בנר. אה כן, וכל גופו של מארק מכוסה בנוזל דליק ויש שברי זכוכית על כל הרצפה. איחלתי למורעל בהצלחה (גם הוא לא שרד).
• חיוך גדול: "מלכודת הדובים ההפוכה" היא אולי המפורסמת ביותר בפרנצ'ייז, וגם הייתה המוקד של הסרט הקצר ששכנע את המפיקים להשקיע בסרט. אמנדה מתעוררת בחדר עם מכשיר שקשור על הפנים שלה, וכשהזמן בטיימר יגמר, המכשיר יפתח בכוח, יחד עם הפרצוף שלה. המפתח להסרת המכשיר נמצא בתוך הגוף של גבר ששוכב בפינה של החדר. ג'יגסו אומר לאמנדה שהוא מת, אך רגע לפני שאמנדה מפלחת את בטנו עם סכין, מסתבר שזה לא המצב. אמנדה מצליחה להשיג את המפתח ולשחרר את עצמה מהמלכודת, וזוכה לביקור מבילי הבובה הקריפית, שאומר לה "יש אנשים שלא מוקירים תודה על החיים שלהם. אבל לא את". איך אומרים בסוף של סרטי מארוול? אמנדה עוד תשוב.
הסוף והטוויסט: לורנס חותך את הרגל שלו עם מסור חלוד, לוקח את האקדח שנמצא ביד של הגופה ויורה באדם באופן לא קטלני. זפ מגיע לחדר ואדם הורג אותו. לורנס אומר לאדם שהוא יזעיק עזרה וזוחל מחוץ לחדר. אדם נדהם לגלות שה"גופה" ששכבה באמצע החדר היא למעשה אדם חי בשם ג'ון קריימר, או… ג'יגסו! ג'ון יוצא מהחדר, מכריז "המשחק נגמר!" וסוגר את הדלת, ובכך הופך את החדר לקבר של אדם. יש גם איזה שטות לגבי כך שהמפתח למנעול היה באמבטיה בתחילת הסרט כשאדם היה מעולף עד שהוא ירד עם המים אבל נו באמת, זה דבילי אפילו בסטנדרטים של ג'יגסו.
האם לשחק את המשחק? הסרט הראשון מינימליסטי אך אפקטיבי, ומצליח לשלב אימה פסיכולוגית עם אימה גופנית. השילוב הזה הפך אותו בצדק לקלאסיקה מודרנית בז'אנר, כשג'יגסו – בגילומו המצמרר של טובין בל – הרוויח את מעמדו כאייקון אימה לצד הגדולים שבהם.
בקצרה: הסרט הראשון נהיה להיט בקופות (התקציב מיליון דולר וקצת, הרווחים בעולם מאה מיליון) וכבר בסופ"ש הפתיחה שלו אושרה ההפקה של סרט המשך. אבל וואן ו-וואנל כבר המשיכו הלאה לפרויקט אחר, "דממת המוות". כאן נכנס לתמונה דארן לין בוזמן, שבאותו זמן ניסה להפיק תסריט שכתב בשם "הנואשים", אבל קיבל דחיות מהאולפנים בטענה שהסרט מאוד אלים ושהעלילה מאוד מזכירה את "המסור". התסריט הגיע אל המפיקים של הסרט הראשון, שהציעו להפוך אותו ל"מסור 2" וזמן קצר לאחר מכן בוזמן היה בדרכו לטורונטו כדי לביים את הסרט.
אז מה קורה הפעם? צוות ימ"מ בהובלת הבלש אריק מת'יוס מאתרים מחסן נטוש שבו נמצא ג'ון קריימר, גוסס לאיטו מסרטן סופני (פרט שהוזכר באופן אגבי בסרט הראשון). בחדר הסמוך יש שורה של מסכים המראים את האירועים המתרחשים בתוך בית שבו לכודים שמונה אנשים. אחת מהן היא אמנדה מהסרט הקודם, ואחד אחר הוא דניאל, בנו של אריק. הם והאחרים משתתפים בעוד משחק של ג'יגסו, כשהפעם נאמר להם שימותו מגז רעיל תוך שעתיים, אלא אם יצליחו למצוא מזרקים עם נוגדנים שמפוזרים ברחבי הבית. ליד המסכים יש גם טיימר שסופר אחורה משעתיים.
דירוג המלכודות (מהגרועה ביותר לטובה ביותר):
• ידיים למעלה: אדיסון, אחת מהאנשים שלכודים בבית, מגלה חדר בבית עם קופסת זכוכית שבתוכה מזרק. בקופסה יש שני חורים להכנסת ידיים, אבל על החורים האלו יש להבים וכשמכניסים את הידיים הן נתקעות על הלהבים ובלתי אפשרי להוציא אותן החוצה בלי עזרה.
• הציץ ונפגע: כששמונת האנשים מתעוררים בבית הם מוצאים קלטת מג'יגסו, שמסביר להם על המצב, וגם מפתח שמתאים לדלת שמובילה אל שאר חדרי הבית. יחד איתו מגיע פתק שבו כתוב "אל תנסו לפתוח את הדלת עם המפתח הזה". אבל להקשיב לפתקים של פושעים מסוכנים זה אובר-רייטד, ואחד האנשים, גאס, פותח את הדלת תוך כדי שהוא מסתכל בעינית. בצד השני של העינית נמצא אקדח שמכוון ישירות לחור העינית, עם הדק שנלחץ ברגע שמסובבים את המפתח. וכך גאס הופך לקורבן הראשון של המשחק. כשהם יוצאים מהחדר נחשף שהדלת הייתה מחוברת לטיימר ובכל מקרה הייתה נפתחת רק בזמן מסויים.
• חם, מתחמם, לוהט: אובי, אחד מהאנשים בבית, זוחל לתוך כבשן שבו נמצאים שני נוגדנים. אחד מהם מחובר לשרשרת, וכשאובי מושך בה דלת הכבשן נסגרת והאש נדלקת. עד ששאר האנשים מצליחים לחלץ אותו זה כבר מאוחר מדי בשבילו, וגם הנוגדנים נהרסו בלהבות.
• מסיכת המוות: המלכודת שפותחת את הסרט, עוד לפני החלק עם הבית. מייקל מתעורר ומגלה שסביב הצוואר שלו יש שני חצאים של מסכת ברזל עם מסמרים בתוכה, שתיסגר על הפנים שלו בתוך דקה אלא אם יצליח לפתוח אותה. הבעיה – המפתח הוכנס אל מאחורי העין שלו באמצעות ניתוח (זה זמן טוב להגיד שאת כל הניטפוקים שלכם על אנטומיה אנושית אפשר לזרוק מהחלון, כי לסרטים לא אכפת) והוא צריך להשתמש באזמל כדי להוציא אותו. הוא נכשל והמסכה נסגרת והורגת אותו.
• מחט בערימת מחט: באחד החדרים בבית יש בור שמלא במזרקים מלוכלכים ומשומשים. לאחד מהם מחובר מפתח שפותח דלת עם נוגדן מאחוריה, אבל יש טיימר שבסופו הדלת תינעל לתמיד. המלכודת הייתה מיועדת עבור אקסבייר, שהיה סוחר סמים, אבל הוא זורק את אמנדה אל תוך הבור. היא מוצאת לבסוף את המפתח, אבל זה מאוחר מדי, והדלת עם הנוגדן ננעלת. פאן פאקט – צוות של ארבעה אנשים עבדו במשך ארבעה ימים כדי ליצור 120,000 מחטים מזויפות. אני מרגיש קצת כאב פיזי כל פעם שאני צופה בסצנה הזאת.
הסוף והטוויסט(ים): ג'ון מסכים לקחת את אריק אל הבית הממולכד, אבל רק אם שניהם יסעו לבד. כשהם מגיעים לשם, אריק נכנס לבית כדי לחפש את בנו. הוא מגיע אל חדר השירותים מהסרט הראשון, שם הוא מותקף על ידי מישהו במסיכה. כשהוא מתעורר, הרגל שלו אזוקה לצינור בחדר, כמו לורנס ואדם בסרט הקודם. מי שתקפה אותו הייתה אמנדה, שאחרי הסרט הקודם הפכה להיות שולייה של ג'יגסו. היא עזרה לארגן את הבית הממולכד, והכניסה את עצמה למשחק כדי לפקח על דברים מקרוב.
באותו זמן, צוות הימ"מ מגלה ש… הכול היה חלום! אה סליחה, הכל היה מוקלט. מה שהם ראו במסכים לא היה שידור חי, אלא התרחש עוד לפני שהשוטרים הגיעו למחסן. בתחילת הסרט, ג'ון אומר לאריק שבנו נמצא במקום בטוח ("safe place") וכל מה שאריק צריך לעשות זה לשבת ולדבר איתו. השעתיים בטיימר מסתיימות וכספת גדולה שנמצאת בחדר שבו ג'ון ישב נפתחת, כשבתוכה נמצא דניאל עם מסכת חמצן.
האם לשחק את המשחק? הרבה מחשיבים את הסרט הזה בתור החלש בסדרה ואני יכול להבין למה. הוא לא חכם ואפקטיבי כמו הראשון ועדיין לא יצירתי כמו ההמשכים שלו. מה שכן, הטוויסט שלו מוצלח, ולכן אולי זה לא מפתיע שגם סרטים עתידיים יעשו וריאציות עליו.
בקצרה: לי וואנל, ג'יימס וואן ודארן לין בוזמן לא רצו לחזור לפרנצ'ייז. אבל אז גרג הופמן – המפיק של שני הסרטים הראשונים – הלך לעולמו בדצמבר 2005, חודשיים אחרי שהסרט השני יצא לאקרנים. וואנל, וואן ובוזמן נפגשו והבינו שהאולפנים כנראה יפיקו סרט נוסף בכל מקרה, אז הם החליטו לחזור ולעשות עוד סרט, שיוקדש לזכרו של הופמן.
הסרט נפתח מייד אחרי סוף הקודם. אריק מת'יוס שובר לעצמו את הרגל כדי להשתחרר מהאזיק. עוד נחזור אליו. כמה חודשים לאחר מכן, ג'ון קריימר (עדיין) גוסס מסרטן ומרותק למיטה במקום מסתור חדש. אמנדה חוטפת מנתחת בשם לין כדי שתעזור לו. ג'ון אומר ללין שעליה להשאיר אותו בחיים עד שקורבן אחר יצליח לעבור מספר מבחנים. אם היא תנסה לברוח או אם ג'ון ימות, קולר ממולכד שנמצא סביב צווארה של לין יתפוצץ ויהרוג אותה. אותו קורבן, ג'ף, איבד את בנו הקטן אחרי שנהג שיכור פגע בו ומאז הוא מלא ברגשות של זעם ורצון לנקום. ג'ף מתעמת במבחנים שלו עם האנשים שאחראים לכאב שלו – אישה שראתה את התאונה אך סירבה להעיד, השופט שנתן לנהג גזר דין מגוחך והנהג עצמו.
דירוג המלכודות (מהגרועה ביותר לטובה ביותר):
• אקסטרים פירסינג: בתחילת הסרט, גבר בשם טרוי מתעורר בחדר ומגלה שמספר שלשלאות הוחדרו לתוך מקומות שונים בגופו. הוא צריך להוציא את כולן ולצאת מהחדר לפני שפצצה שנמצאת בחדר תתפוצץ. פירסינג תמיד נראה לי ממש כואב, אז גם האחת הזאת עושה לי לא נעים.
• לפתוח את הכלוב: קארי היא שוטרת שהייתה בצוות של אריק בסרט הקודם וממשיכה לחקור את ג'יגסו בסרט הזה. היא נחטפת ומתעוררת כשהיא מחוברת למתקן שתלוי מעל הרצפה. מולה יש צנצנת מלאה בחומצה, כשבתחתית שלה נמצא מפתח. יש לה זמן קצוב להגיע אל המפתח ולפתוח את המתקן, אחרת הוא יתלוש את הצלעות מהגוף שלה. קרי מגיעה אל המפתח אך לא מצליחה לפתוח את המתקן ומוצאת את מותה.
• קרה כקרח: בתוך חדר הקפאה גדול, ג'ף מוצא את דניקה, שהייתה עדה לתאונה של בנו אך סירבה להעיד. היא עירומה לחלוטין וידיה קשורות בשלשלאות לתקרה. מולה יש שני צינורות שכל כמה רגעים מתיזים עליה מים קפואים. ג'ף צריך להגיע למפתח שנמצא מעבר לשורה של צינורות כדי לשחרר אותה. עדיין מלא בכעס, הוא מטיח בה האשמות על שלא עשתה כלום כדי לעזור להרשיע את הנהג. לבסוף היא משכנעת אותו לעזור לה, אבל קופאת למוות לפני שג'ף מצליח להגיע למפתח. מצד שני, זה סרט, אולי יש עוד זמן להפשיר אותה עם מייבש שיער או משהו.
• כתב הטביעה: בחדר הבא ג'ף מוצא את השופט שנתן עונש מגוחך לנהג שהרג את בנו, כשהוא קשור לתחתית של מיכל. מעליו, גופות של חזירים נופלות אל תוך מערבל גדול ונוזלי הגוף שלהם מתחילים למלא את המיכל לאט לאט. כדי לשחרר את השופט, ג'ף צריך להפעיל כבשן קטן שישרוף את כל החפצים של בנו, שאליהם הוא מאוד קשור מאז התאונה. לבסוף ג'ף עושה זאת ומצליח לשחרר את השופט בזמן. הוריי, התקדמות!
• עוד סיבוב: טימותי יאנג, הנהג השיכור שהרג את בנו של ג'ף, קשור למכשיר שמתחיל לסובב את כל ארבעת הגפיים ואת הצוואר שלו אחד אחרי השני. המפתח שישחרר את טימותי מחובר להדק של רובה. ג'ף לוקח את המפתח בתנועה מהירה וזז הצידה אבל הירייה של הרובה פוגעת בשופט והורגת אותו. ג'ף מנסה לשחרר את טימותי אבל לא מספיק לעשות זאת בזמן וגם הוא מת. מה שנקרא, צעד קדימה ושני צעדים אחורה. אחרי החדר הזה, ג'ף מוצא קופסה שבתוכה אקדח ופתק שבו כתוב "הזדמנות אחרונה".
הסוף והטוויסט(ים): מצבה הנפשי של אמנדה מתערער במהלך הסרט, ואפילו אחרי שג'ף עובר את כל המבחנים, אמנדה מסרבת לשחרר את לין, למרות בקשותיו של ג'ון. אמנדה יורה בלין בדיוק כשג'ף מגיע לחדר שבו הן נמצאות, ואז נחשף שג'ף ולין נשואים! בתגובה, ג'ף יורה באמנדה. בזמן שהיא גוססת מול עיניו של ג'ון, הוא אומר לאמנדה שכל זה היה מבחן גם בשבילה, כי הוא גילה שהיא התחילה לסטות מהאידאולוגיה שלו וללכוד קורבנות ב"משחקים" שלא ניתן לנצח בהם (טרוי לא היה יכול לצאת מהחדר גם אם היה משתחרר והמפתח בצנצנת החומצה לא היה עוזר כדי לשחרר את קארי מהמתקן). נחשף גם שאמנדה חזרה לשירותים כדי להרוג את אדם אחרי אירועי הסרט הראשון, ושהיא נאבקה עם אריק מת'יוס בסוף הסרט השני לאחר שברח מהחדר, אבל השאירה אותו בחיים.
ג'ון מבקש סליחה מג'ף על הסבל שהעביר אותו ואת אשתו, ג'ף אומר שהוא סולח לו ואז משסף את גרונו עם מסור חשמלי (דרך מוזרה להראות סליחה). ג'ון מפעיל קלטת שבה הוא אומר לג'ף שהוא נכשל במבחן, ושג'ון חטף את הבת שלו ושל לין ורק הוא ידע את מיקומה. הקולר סביב הראש של לין מתפוצץ. קרדיטים. זה לא היום של ג'ף, הא?
האם לשחק את המשחק? לא מת על האחד הזה, כל הסיפור הרגשי של ג'ף לא ממש עבד בשבילי. המלכודות קצת יותר יצירתיות אבל אנחנו עדיין לא בשיא. אבל היי, זה הסרט הרווחי ביותר בפרנצ'ייז, אז מה אני מבין.
בקצרה: דארן לין בוזמן חוזר לביים ו-וואן ו-וואנל מפיקים, אבל הפעם וואנל לא מעורב בכתיבת התסריט. במקום זה נשכרים שני תסריטאים חדשים – פטריק מלטון ומרכוס דנסטמן – לכתוב טרילוגיה חדשה של סרטים.
השחקן הראשי במשחקים של ג'יגסו הפעם הוא השוטר ריג, שהיה דמות משנית בשני הסרטים הקודמים. בתחילת הסרט הוא ושוטרים אחרים מגלים את מיקומה של קארי (שמתה בסרט הקודם). שוטר אחר בשם מארק הופמן אומר לכולם לחכות עד שהם יודעים שהחדר בטוח, אבל ריג פורץ פנימה. הופמן נוזף בריג על כך שהוא מתפרץ דרך דלתות לא מאובטחות.
ריג משוכנע שאריק מת'יוס (מהסרט השני) עדיין בחיים ומנסה למצוא רמזים לגבי מיקומו. ג'יגסו חוטף את ריג, וכשהוא מתעורר, הוא רואה במסך טלוויזיה שאריק אכן בחיים ומוחזק כבן ערובה יחד עם הופמן. כדי למצוא אותם, ריג צריך לעבור מספר מבחנים שעוסקים באובססיה שלו להציל אנשים.
יש לנו גם שתי דמויות חדשות: ג'יל טאק, גרושתו של ג'ון קריימר, וסוכן האף.בי.איי פיטר סטרהאם. עלילת המשנה עוסקת בנסיון של סטרהאם לאתר את ריג, וכדי לעשות זאת הוא חוקר את טאק, שתמונה שלה מופיעה באחת מזירות הפשע. התפקיד של טאק בסרט הוא בעיקר לספק פלאשבקים – בתקופה שהיא וג'ון היו נשואים, היא ציפתה לילד הראשון שלהם וניהלה מרפאת גמילה מסמים. לילה אחד, נרקומן פרץ למרפאה בדיוק כשג'יל יצאה משם והכריח אותה לתת לו להיכנס כדי לגנוב תרופות. בדרכו החוצה הוא פתח את הדלת בחוזקה ופגע בבטן של ג'יל, מה שגרם לה לאבד את התינוק. האירוע ערער את היחסים בין ג'ון וג'יל והם התגרשו זמן קצר לאחר מכן.
דירוג המלכודות (מהגרועה ביותר לטובה ביותר):
• קצר בתקשורת: הסרט נפתח עם שני אנשים – טרבור וארט – הקשורים בשלשלאות למכשיר גדול שמושך את שתי השלשלאות לכיוונו. עיניו של טרבור נתפרו כך שאינו יכול לראות, ושפתיו של ארט נתפרו כך שאינו יכול לדבר. טרבור נכנס לפאניקה ומתחיל לתקוף את ארט, שלא מסוגל להסביר לו מה קורה. לבסוף ארט הורג את טרבור מתוך הגנה עצמית, ומשתמש במפתח שתלוי על האזיק של טרבור כדי להשתחרר מהמלכודת.
• הצדק עיוור: ג'יגסו מוביל את ריג אל אייוון, אנס סדרתי. ריג מכניס את אייוון אל מלכודת שהוכנה מראש באיומי אקדח. הוא נשכב במיטה כשידיו ורגליו קשורות באזיקים לשלשלאות שמחוברות למתקן. ריג נותן לאייוון שני כפתורים, כל כפתור מפעיל חרמש קטן שעוקר את אחת מעיניו של אייוון ברגע שהכפתור נלחץ. לאייוון יש זמן קצוב לעקור את שתי העיניים שלו, אבל הוא לוחץ רק על כפתור אחד לפני שנגמר הזמן. השלשלאות נמתחות וכל הגפיים של אייוון נתלשות מגופו (הוא לא שורד).
• ניתוק הקשר: בחדר אחר נמצאים בני הזוג רקס ומורגן, הקשורים ביחד גב-אל-גב, כשהראשון נחשד על ידי המשטרה בהתנהגות אלימה כלפי אשתו ובתו. דרך הגופים של שניהם עוברים מספר מוטות ברזל. המוטות לא פוצעים את מורגן באופן קטלני, אבל כן עוברים דרך העורקים של רקס. מורגן מאזינה לקלטת שבה ג'יגסו אומר לה שהיא יכולה להישאר שם ולדמם למוות, או לשלוף את המוטות מתוך הגוף שלה ובכך להרוג את בעלה. כשריג מגיע לחדר, מורגן כבר שלפה מגופה את כל המוטות פרט לאחד. הוא עוזר לה להוציא את האחרון אך משאיר אותה קשורה לבעלה. הוא מוצא את הרמז למיקום של מת'יוס והופמן ועוזב את המקום, אבל מפעיל את אזעקת האש כדי שיגיעו להציל את מורגן.
• יום שיער רע: במבחן הראשון של ריג, אישה בשם ברנדה קשורה לכסא שלחלק האחורי שלו מחוברים הרבה גלגלי שיניים. כשריג מסיר מסכה מפניה של ברנדה, טיימר מתחיל לפעול גלגלי השיניים מתחילים למשוך את השיער של ברנדה, יחד עם הקרקפת שלה. ריג מצליח להציל אותה בעזרת קוד שרשום על גלגלי השיניים, אבל אז מגלה שברנדה גם קיבלה קלטת מג'יגסו, שבה הוא אומר לה שריג ינסה להציל אותה, ושאם הוא יצליח עליה להרוג אותו, אחרת ריג ישלח אותה לכלא להרבה זמן. היא תוקפת את ריג עם סכין, והוא הורג אותה מתוך הגנה עצמית.
הסוף והטוויסט(ים): אז ככה: בחדר שבו נמצאים מת'יוס והופמן, מת'יוס תלוי בצוואר משרשרת שמחוברת לתקרה ועומד על קוביית קרח שנמצאת בצד אחד של מתקן גדול דמוי נדנדה. בצד השני של הנדנדה, הופמן קשור לכסא שמחובר לחשמל, ואם מת'יוס יוריד את המשקל שלו מקוביית הקרח, הצד של הופמן ייגע במים שנמצאים מתחתיו (מהקרח שנמס) והוא יתחשמל. חוץ מהם נמצא בחדר גם ארט (מהמלכודת הנ"ל), וגם הוא מחובר למכשיר ממולכד המכוון אל חוט השדרה שלו. לארט יש גם כפתור שישחרר את כל שלושת האנשים, בתנאי שאף אחד לא יפתח את דלת החדר לפני שטיימר שנמצא שם יגיע לסיום. אבל ממש קצת לפני שהטיימר מסתיים, ריג מגיע אל החדר וכפי שאתם זוכרים, הוא מאוד פזיז כשזה נוגע לפתיחת דלתות לא מאובטחות.
הוא מתפרץ פנימה, מה שמשחרר שני גושי קרח גדולים הקשורים לתקרה, שמוחצים את ראשו של מת'יוס והורגים אותו. ארט רץ אל ריג כדי להסביר מה קורה אבל ריג מפרש זאת כאיום ויורה בארט למוות. הופמן קם מהכיסא והמצב שלו בסדר גמור, ואז נחשף שהופמן הוא שולייה נוספת-נוספת של ג'יגסו ועזר לו כל הזמן הזה. הטכניקה הזאת של ללמד אנשים להעריך את חייהם יותר משכנעת משחשבתי.
בינתיים, סטרהאם מגיע למקום שבו הוא חושב שריג נמצא, אבל מגלה שם את ג'ף מהסרט הקודם, רגעים בודדים אחרי שהרג את ג'ון קריימר ואשתו מתה. כן, כל האירועים של הסרט הזה למעשה התרחשו לפני הסוף של "המסור 3", מה שאומר שטכנית ג'יגסו עדיין היה בחיים במהלכם. ג'ף חושב שסטרהאם יודע איפה הבת שלו ומכוון אליו אקדח, מה שגורם לסטראהם לירות ולהרוג את ג'ף מתוך הגנה עצמית. בדיוק אז הופמן מגיע וסוגר את סטרהאם בחדר עם כל הגופות.
הסרט מסתיים עם סצנת ניתוח הגופה של קריימר, שלפני מותו בלע קלטת קטנה. הופמן מפעיל אותה, וג'יגסו מוסר מהעולם הבא שרק בגלל שהוא מת לא אומר שהמשחקים נגמרו. הם רק מתחילים.
האם לשחק את המשחק? האחד הזה בהחלט העלה הילוך, גם מבחינת היצירתיות והאכזריות של המלכודות וגם מבחינת הסיבוכים בעלילה. יותר מוצלח מהשניים הקודמים, אבל הטוב עוד לפנינו.
בחלק הבא: עוד מלכודות, עוד איברים ועוד… טובין בל?
לא ראיתי את סרטי המסור
וואלה הכתבה לא עשתה לי חשק …. חחח
אני לא מתלהב משיטת ״חדר הבריחה״ המאוד מסוכן הזה. הטוויסטים נשמעים נחמדים אבל נראה לי שיש מספיק סרטים עם טוויסטים יותר מעניינים ואני ממש לא חושב שהעלילה ״הלא אימה״ רצינית.
בקיצור מעדיף את צעקה וסיוט (:
זה מזכיר לי
שבאיזה שבוע רנדומלי בצבא ישבנו בסוף כל יום וראינו את אחד הסרטים לפי הסדר. גוד טיימס.
סדרה נהדרת
בידור פורנו עינויים מעולם לא נעשה טוב יותר. סדרת סרטים שהצליחה להמשיך ולעורר עניין גם כשהפכה לטיפשית ומופרכת יותר ויותר.
באופן אישי אני עדיין חושבת שהראשון הכי מוצלח בפער.
ההוק בשבילי עם הסדרה זאת, זה פשוט עד כמה זה נהפך
לאופרת סבון עם כל הטוויסטים, הראשון היה נחמד, השני קצת פחות טוב אבל עדיין פאן ומותח ואז עם השלישי זה הופך להיות לממש מצחיק ומטומטם. ליטרלי הסוף של הסרט השלישי הוא כמו הסרטון הזה של אנדי סמברג עם השיר של watcha say.
אני אוהב גם האידיאולוגיה המטומטמת של ג'יגסו שהוא "לא רוצח" והוא מתעב רוצחים כמו כל סוציופת טוב ירושליים. מה שכן בסרט השני היה לג'יגסו צחוק מרושע ממש אחלה ומאז באף סרט לא היה לו את הצחוק הזה יותר 😭
הסרטים האלה גרמו לכולם להעריך את החיים
רק שיפסיקו להוציא סרטים חדשים למה זה מדרדר
תודה!
לגבי 5, ג'יל מופיעה בכמה שוטים קצרים בסרט השלישי, כשג'ון הוזה אותה בזמן הניתוח שלו. זה כל מה שרואים ממנה ולכן אני מתייחס אליה רק ברביעי, בו היא אשכרה דמות.
היא "מופיעה" גם ב Saw: Rebirth, קומיקס דיגיטלי שפורסם כדי לקדם את הסרט השני, ואירועיו מתרחשים לפני הסרט הראשון. לא התייחסתי אליו כי הוא לא קאנון (להבנתי הוא כן היה בהתחלה, עד שיצא הסרט הרביעי שסותר דברים שמתרחשים בקומיקס)
מה עם שאר המסורים המסור 10 המסור x
במידה ובאמת לא מצאת
כאן: https://www.fisheye.co.il/saw_franchise_2/
(ההתייחסות ל"מסור 10" היא קטנה, והמסור X רק… עכשיו… יוצא?)
צפיתי היום בסרט החדש, וחזרתי לרפרף על המקורי לכבוד כך
ואני רק הערה: הייתי מנסח את תיאור הטוויסט של הסרט הראשון אחרת. הביג דיל הגדול מתחיל בכך שזפ עצמו הוא קורבן של ג'יגסו, ובטקסט כאן זה מצוין בתיאור העלילה כמעט בדרך אגב כאילו לא מגלים את זה רק בסוף. תעיד על כך העובדה שהנעימה "שלום, זפ" הפכה למנגינה האייקונית ביותר בסדרה, שמלווה כל סרט מאז, וכל פעם שהיא מתחילה להתנגן הצופים יודעים שהטוויסט מגיע.