במקור: Save the Last Dance
במאי: תומס קרטר
תסריט: דויין אדלר
כוריאוגרפיה: פאטימה
שחקנים: ג'וליה סטיילס, שון
פטריק תומס, קרי וושינגטון,
טרי קיני
את הסרט 'ריקוד צמוד' ראיתי ביום חורפי במיוחד בניו-יורק. מצאתי את עצמי ליד בית הקולנוע הנפלא של סוני בלינקולן סנטר, וזה היה או זה או טום הנקס על אי בודד. בהתחשב בעובדה שלראות את טום הנקס גורם לי לאלרגיה ברמה של חדר מיון, העדפתי את ג'וליה סטיילס.
ברשותכם, אני אסטה טיפה מהסרט בשביל לדבר על מחזורי חיים של כוסיות בהוליווד. כן, יש דבר כזה. הן מתחילות בקטן, דופקות כמה סרטי נעורים פופולריים, עושות תפקיד אחד שמחייב אותן לבכות, אחד שמחייב להתפשט, ואם הן שורדות מספיק שנים – מקבלות אוסקר. אחר כך הן עוברות לתפקידי אמהות, ובסוף הן מתבזות בפרסים על מפעל חיים (ע"ע אליזבת טיילור).
ג'וליה סטיילס היא אחת מהנציגות הבולטות של דור הכוסיות החדש של הוליווד. לפני שני דורות היו ג'וליה רוברטס, מריסה טומיי, וינונה ריידר וברידג'ט פונדה (יש כאלה שגם יגידו קירה סדג'וויק, אבל זה כבר עניין של טעם אישי). הדור הנוכחי הוא גווינת' פאלטרו, קייט בלאנשט וכמובן יקירת לבנו, אנג'לינה ג'ולי. הדור הבא עדיין מתגבש לו לאטו, אבל כבר אפשר לסמן את קירסטן דאנסט ('מעודדות צמודות'), וכמובן ת'ורה בירץ' ומינה סובארי (שתיהן מ'אמריקן ביוטי').
לפני שתתחילו לבוא לי עם שמות של כל מיני דדניות אחרות (שכבודן במקומן מונח) – הן פשוט לא במסלול הסטנדרטי. הן במסלולים אחרים. למשל "מסלול דרו בארימור לילדות פלא שהתדרדרו לסמים ועשו קאמבק", או "מסלול קייטי הולמס לשחקניות טלוויזיה שניסו לעבור לקולנוע ללא הצלחה". ג'וליה סטיילס (שנחשפה לעינינו הרעבות לראשונה ב'עשרה דברים שאני שונאת אצלך') נמצאת במסלול המרכזי, ותזכרו שאני אמרתי את זה ראשון.
ולסרט עצמו: מעשה בנערה יפה יפה, רזה רזה, עם עור צח כשנהב ושיער זהוב כשמש, הגרה לה בפרבר כפרי שבו כולם לבנים, יפים ולובשים בגדים מ'גאפ'. הנערה היפה יפה שואפת להיות רקדנית בלט, אלא שאסון נורא קוטע את קריירת הריקוד שלה, והיא נוסעת לגור עם אביה הלא-יוצלח בלב הגטו השחור של שיקגו. את אביה מגלם טרי קיני, המוכר לרובנו כטים מק'מנוס, הסוהר הרחום מ'אוז'. כשאני רואה מישהו מ'אוז', ישר אני חושב רצח, אונס ומעשי סדום. במיוחד כשיש נערה יפה יפה באיזור. אז זהו שלא. זה סרט PG-13, "לכל המשפחה", אז תשכחו מדברים כאלה.
מתגלגלת לה הנערה היפה יפה לבית הספר שכולו, ירחם השם, כושים, כולל הסצינה הכה קלישאית של גלאי המתכות בכניסה. בכלל, אם קלישאות מטרידות אותכם במידה כלשהי, זה לא סרט בשבילכם. הנערה היפה יפה מתחילה לאט לאט לפגוש כושים. יש אחד עבריין מסוכן (לא טוב), אחד ליצן שמנמנן (לא מזיק) ואחד חתיך, רגיש וחכם, בעל רקע עברייני ועתיד של – כדאי שתשבו – רופא ילדים. בואו ננחש במי מתאהבת הנערה היפה יפה. כאמור – סרט שטאנץ, משובץ בריקודים.
לקטעי הריקוד אחראית פאטימה, שעשתה כוריאוגרפיה למיטב הוידיאו-קליפים שראיתם בזמן האחרון. ואכן, קטעי הריקוד בסרט כל כך סבבה שלא היה צופה באולם שלא נענע את הישבן ("שייק דאת בוטי").
יותר מכל הסרט הזכיר לי את מקבץ סרטי הריקוד/נעורים של שנות השמונים, החל מ-'תהילה' (1980), דרך 'פלאשדאנס' (1983) וכמובן 'פוטלוס' (1984). כנראה שהבמאי/מפיק תומס קרטר (שאף ביים פרק בסדרת הטלוויזיה 'תהילה') אמר לעצמו – וואלה, הנה ז'אנר שמזמן לא עשה כמה ג'ובות. התוצאות בקופות אומרות – וואלה צודק.
זה יהיה נורא קל לגחך את הסרט הזה ולהגיד שהוא קלישאי, שהוא מטופש, שהוא נוסחא לעשיית כסף ("קחו 1 גיבורה יפה, 1 מושא אהבה חתיך, טגרדיית בסיס וקמצוץ משבר…"). כל זה אמנם נכון, אבל על זה בנוי הקולנוע האמריקאי: על לקחת נוסחה טובה, ולבצע אותה במקצוענות משופרא דשופרא. כולם פה עושים את העבודה – משחקני המשנה ועד פסקול ההיפ-הופ המשובח (להשיג בחנויות הדיסקים הקרובות למקום מגוריכם). וכשהכל עטוף היטב במכונת השיווק של MTV, מי יעמוד נגד זה?
בשורה התחתונה 'ריקוד צמוד' הוא סרט נוסחאתי, אך מצוין. עוד אחד מז'אנר היומיות הטובות שנחתו עלינו לאחרונה, כמו 'מעודדות צמודות' ו'לזכור את הטיטאנים'. אם זה עתה סגרו לכם את חברת הסטארט-אפ ואתם מובטלים (כמוני), זו דרך נפלאה להעביר שעה וחצי על חשבון דמי האבטלה שלכם.
- האתר הרשמי
- ג'וליה סטיילס
- עשרה דברים שאני שונאת אצלך
- ג'וליארד
- פאטימה – אתר רשמי
- תהילה לנצח
כל הכבוד לvlvl!
ביקורת שלמה העברת, ואפילו לא מילה אחת על התרגום! בראבו!
ומזל טוב גם על הביקורת הראשונה שלך באתר.
כל הכבוד לvlvl!
לא רק שאין מילה על התרגום
גם לא אמרת שזה סרט קלישאתי
ואפילו הגנת עליו
מה אנחנו משנים תדמית
מישהו בא לבדוק
או קיי כולם להזהר!
ברגע שהוא נכנס כולם להיות נחמדים ולדבר יפה על הסרט
אין הרבה סרטים שאפשר להגיד עליהם
שהם לא קלישאתיים.
'ריקוד צמוד' הוא אולי טיפל'ה קלישאתי, אבל הוא עושה את זה כ"כ יפה, שאפילו אני הפסקתי להעיר הערות ארסיות על קלישאתיות עלילתית וכאלה.
אני אולי לא צחקתי מכל בדיחונת שאמרו על המסך, אבל שאר הקהל (בעיקר טינאייג'רים) התלהבו מכל פיפס.
לזכותו של הסרט יאמר שהוא ניסה להעביר קצת מסרים נוקבים כמו מצבם של הכושים וההבדל שבין תפיסת העולם שלהם לזו של הלבנים.
לא שמישהו טרח להרחיב את זה מעבר לכמה משפטים, כי בכל זאת, זה סרט טינאייג'ינג שבאים ליהנות ממנו, ולא איזו דרמה נוקבת על המציאות העגומה או משהו.
וכן, קטעי הריקוד הם משהו.
חבל שבקולנוע בקושי יש מקום לרגליים, ואי אפשר היה לרקוד.
כוסיות? דדניות?
הבנתי את הכוונה אבל לא אהבתי את ההתבטאויות האלה. מה גם שחלק מהשחקניות שהזכרת לא דדניות בעליל.
יקרה, יקרה.
קצת בעייתי השימוש במונח כוסית. זה קצת כמו הביטוי Nigger. מחד – כושים משתמשים בו כל הזמן אחד לשני. אבל אם מישהו לבן ישתמש בו – מהומה ומבולקה. לכן, כאשר מיטב חברותיי משתמשות במונח הזה ללא הרף, ואף בהטיה הגברית שלו (כוסון, כוסונים), קצת קשה לי להימנע מהביטוי. בכל אופן הוא עדיף בעיניי על 'כוכבניות' או משהו מגוחך שכזה.
צר לי אם זה פוגע במישהו. באמת.
בלי הרבה קשר לביקורת עצמה
אני שמעתי הרבה תלונות על התרגום העיברי לשם הסרט ("ריקוד צמוד"). רוב התלונות האלה הסתכמו ב"בלעעעעעעע". אבל אני אישית עוד לא הבנתי את השם המקורי של הסרט. Save the last dance. אז יופי, השם מזכיר ריקודים, אבל מישהו מוכן להסביר לי מה הקשר לסרט?
מצטער מראש על בורותי…
בלי הרבה קשר לביקורת עצמה
לא ראיתי את הסרט, אבל מי שקרא את חלף עם הרוח בטח זוכר שהתאומים טארלטון ביקשו מסקארלט שתבטיח להם לפחות את הריקוד הראשון והאחרון.
פשוט הדרומיים נהגו אז לשריין את הריקודים(היה מספר קבוע, לפי סדר, למשל – הואלס השני או משהו כזה) מראש.
Save the last dance, כלומר תשמרי את הריקוד האחרון, הוא כנראה מין משפט חיזור שכזה.
מקווה שהבהרתי את הנושא, למרות כל הבלאגן בהודעה.
הצלחת להבהיר. תודה.
סרטי נעורים - תיאוריית ההורים
אם תשימו לב, בסרטים המיועדים לקהל הטינאייג', בד"כ אין התייחסות לשיעורי-בית שקיבל/ה הנער/ה, או להורים.
יש בתים גדולים, בשביל שיהיה לטינאייג'רים נוח לגור (ב'בילי אליוט' למשל, המטבח הביתי ענקי לעומת מה שאפשר לצפות מבית של פועלים. אפילו ב'ריקוד צמוד' הבית של אבא של ג'וליה – למרות שהוא נחשב ל"חורבה" – יש בו מספיק מקום), אבל אין זוג הורים מעיקים.
התסריטאים בוחרים להתעלם מזה כליל (ע"ע 'מעודדות צמודות'), או לפתור את המצב בתירוצים כמו "משפחה חד הורית" או "אמא התמכרה לסמים וברחה מהבית".
ב'ריקוד צמוד' הבעיה נפתרת מאליה: אבא של ג'וליה סטיילס, לא רק שהוא ההורה היחיד שלה, אלא שהוא גם נגן ג'אז, ולכן רוב הזמן הוא נמצא בהופעות מחוץ לבית.
בסצינה בה הוא פונה נזעם אל ג'וליה ושואל איפה היתה, ומודיע לה חד משמעית כי הוא מצפה לדיווח לאן היא יוצאת ומתי היא אמורה לחזור, ציפיתי לאיזשהו קונפליקט, או ריב, או התפתחות. אבל יוק! היא ממשיכה לצאת כרגיל, והוא לא מזכיר זאת שוב.
סרטי נעורים - תיאוריית ההורים
דוגמא מצוינת לזה זה הסרט "יש לה את זה".
הילדה המסכנה גדלה בלי אמא, עניה מאוד מאוד, ואבא שלה עובד בתור מנקה בריכות.
אבל ראיתם את הבית?!
שלושה קומות, מרוהטות נהדר, מרתף ענק, בריכה בחצר עם נוף מדהים- אני הייתי מתחלפת איתה תוך שניה בשביל כזה בית!!!
ובקשר לבתים גדולים, גם תהיתי מאוד איך ארין ברקוביץ' בעלת ה16 דולר בבנק גרה בבית פרטי.
חברתי החביבה שגרה חודשיים בארה"ב הסבירה לבורה שכמותי שמעלום לא יצאה מגבולות הארץ (אלא אם כן משהו כולל את סיני), שבחו"ל, או לפחות בארה"ב, הקרקע זולה מאוד, ובתים פרטיים בכלל לא נדירים, השאלה איך מצב הבית.
אבל עם כל הכבוד, הבית ב"יש לה את זה" היה מדהים, הוא לא היה חורבה- הוא היה וילה.
בפעם הבאה, מעט יותר אמינות לא תזיק (וכן, חדשות לעושי הסרט, לא כל בני הנוער בעולם יפים חתיכים מיוסרים ועם משפחה חד הורית/דפוקה/עניה. יש סתם אנשים כמוני).
או קיי, בסדר אבל...
את רואה בעתיד שלך סרט על חייך? את רואה מישהו הולך לסרט על אחת נורמאלית (טוב יחסית) בלי משפחה דפוקה מכל הכיוונים?
הרשי לי להפנותך לסרט שנקרא (באנגלית בלבד) amrican beacon.
בסרט הזה החליט התסריטאי שהרבה ירצו לראות עולם שבו הכל הולך טוב, יש שלום כלל עולמי ואין שחיתות בממשל. כן בטח, אני חושב שהסרט הזה כל כך לא הצליח שהוא הרוויח מינוס של דולרים.
או קיי, בסדר אבל...
בואו נסתכל על סרט ממוצע-
בן חתיך ומדהים מתאהב בבת חתיכה מדהימה, אבל אבוי- הם לא יכולים לחיות לנצח חיים יפים ומדהימים!
למה?
אם זה סרט אקשן- בגלל הפצצה שהולכת לפוצץ את ניו יורק כל עשר דקות.
אם זה סרט אימה- בגלל סוד אפל מהעבר.
אם זה סרט רומנטי- בגלל האקסית המצוברחת, ולא דווקא של הבן.
אז מה קורה בינתיים בסרט עד שהם יתחתנו וחיו באושר ועושר?
יהיו הרבה קולזאפים על פנים מושלמים, עוד טיפה קלוזאפים על גוף מושלם, והרבה דיאלוגים שנונים בסיגנון-
"מה עשיתי לי שאין לי אהבה?"
"ככה זה, החיים רעים מטבעם"
-נפנוף שרמנטי בשיער-
"אבל אני אוהבת אותך!"
-דמעות-
"גם אני אוהב אותך, וגם אני רוצה להתחתן איתך, אבל אז יגמר הסרט ולא נוכל לגנוב לצופים מהחיים עוד כמה דקות"
-כנורות ברקע-
ברצינות, רוב הסרטים הם עלילה מסטיקית ושבלונית שמזמן נמאסה.
ודרך אגב
הרגע סיכמת את השיעור הראשון ב'מבוא לתסריטאות' באוניברסיטת תל-אביב. יש לך עתיד בתור קובי ניב.
עוד מילה על ג'וליה סטיילס
היא לא רזה רזה. ממש לא.
היא מסוג הכוכבניות שיש עליהן אי אלו קילוגרמים עודפים, כמעט ברמה של צמיג.
והיא לא יפה יפה. נאה אולי, אבל יש לה פחות מידי תווי פנים יחסית לשטח פנים נתון.
בנקודה הזו כמה מהגברים שביניכם אולי יחלקו עלי, ולכן הבאתי כהוכחה את התמונה שלה שמופיעה בימד"ב: http://us.imdb.com/Name?Stiles,+Julia
את מי היא מזכירה שם? נכון, את _מיכל ינאי_!!
נכון!
כלומר, לא הקטע בקשר לזה שהיא לא יפה. היא כן, מאוד. אבל היא לא רזה-רזה! היא נראית כמו בן-אדם נורמלי, בניגוד לכוכבת קולנוע. פחות עבה מקייט ווינסלט, יותר מרקדנית הבלט הממוצעת.
רגע, לא היו פה תלונות לאחרונה על הדוגמה הרעה שנותנות שחקניות (וירטואליות או לא) רזות מדי? אז הנה אחת לא אנורקסית. מה רע?
חשבתי שאני היחידה שקלטתי את זה!
אני אישית שמתי לזה לב בפעם הראשונה שראיתי את הפוסטר שבו היא לבד בפוזה של ריקוד, כשמאחוריה הרקע אפור ומעליה תמונה שלה ושל מי שאמור להיות החתיך השחור (פוסטר מהמם, דרך אגב).
אבל לדעתי היא יפה, מאוד, ואלי להפך- זה מה שעושה אותה יפה יותר.
(ולונג ג'ון נראה לי שאמרה שג'וליה לא משהו יפה, בלי קשר לזה שהיא לא רזה.)
ובתמונה שלונג נתנה, היא נראית נורא.
.
אני חושבת שג'וליה היא ממש ממש יפה,
וזה שיש לה ירכיים טיפה צמיזיות באמת לא משנה…
חוץ מזה זה ממש לא הוגן מצדכם לשפוט לפי IMDB…
התמונות בדף הראשי תמיד ממש מכוערות,
תיכנסו לפוטו גלרי ותסתכלו שם ואז תחלטיו…
הבלים ורעות רוח
חוששני שאני מחזיק באותה דעה עם רד- מדובר ביפיפיה. לגמרי לא כוסית אגב, עד כמה שאני מבין תארים שונים מכסים סוגי יופי שונים והמילה כוסית פשוט לא מתאימה לה.
אבל יפיפיה, ביותר.
עוד מילה על ג'וליה סטיילס
והיא עוד יותר צעירה ממני, כך שאני בכלל שונאת אותה.
לא נעים לי פתאום
אבל גם אני לובש בגדים מ"גאפ".
אבוי לי, אני יאפי!!!
וחוץ מזה, תמונות יותר נורמליות שלה ניתן למצוא כאן
http://us.imdb.com/PGallery?0005466&source=granitz
אוי.
היא לא שמעה על בגדים שמחמיאים לגוף?
חוץ מסט אחד היא נראית נורא! אמנם כבר לא כמו מיכל ינאי, אבל עכשיו היא נראית כמו הדודה של מיכל ינאי!
בואו נעשה כאן סדר
יש יפות, יש כוסיות, יש כאלו ברות מזל שניחנו בשתי התכונות ויש כאלו שלא… אני חושבת שג'וליה יפה, אולי קצת מיוחדת, בעיקר בכריזמה שהיא מקרינה על המסך (וזה דווקא בלט יותר ב"עשרה דברים") ולא כוסית. אנג'לינה ג'ולי אולי עונה יותר להגדרה "כוסית" למרות שבעיני היא גם מאוד יפה.
ועוד משהו...
לפי דעתי כוסית זה לא ממש קשור לרזון אלא יותר לחיטובי גוף ופרופורציות ובעיקר למידת הסקס אפיל שהבן אדם משפריץ
ועוד משהו...
דעתי האישית והלא מלומדת היא שכוסית, למרות שיש בזה קשר לגוף, תלוי גם במה שהבחורה מקרינה.
דרך אגב...
מישהו ראה את ג'וליה במיני סידרה "שנות ה-60"? כי אני חושב ששם היא עשתה את התפקיד הטוב ביותר שלה (מאלה שאני ראיתי) ושם היא גם נראתה ממש יפה..
ואם כבר שנות ה-60, מתאים לה בתור היפית :]
אה, זאת ההיא מ''שנות הששים''?
אז אני מצטרפת למצדדים ביופי של ג'וליה.
והדיון "מה בין יפה לכוסית" הוא אחד מהדברים חסרי התשובה האלה לדעתי, משהו כמו "מה משמעות החיים".
לי דווקא יש הגדרה
אבל היא מיועדת לאנשים מבוגרים, אז אלה מכם שלא- להתחפף…
כוסית היא בחורה שאתה רוצה לקחת אתך למיטה. יפה היא בחורה שאתה רוצה להתעורר לידה.
אין חיה כזאת
בחורה שקמה בבוקר,המראה שלה יכול להיות רק משהו בין מתקבל על הדעת,למראה ששמור לסרטי אימה.
יפה בבוקר,רק בסרטים,שם באורח פלא הן מצליחות להתאפר *לפני* שהן קמות.
בדיוק.
בחורהשיכולה להראות סביר כשהיא מתעוררת מגיע לה בהחלט התואר יפה.
מכירים את זה שבסרטים
הגיבורה המדהימה ישנה במיטה והמצלמה עוברת על הפנים המושלמות שלה, שחפות מכל פגם, ועל הסרט הזהוב שלה שפזור על הכרית בצורה מושלמת?
למה כשאני כמה בבוקר השיער שלי קופץ לכל כיוון והעיניים שלי חצי עצומות ולא ממוקדות במבט סקסי למצלמה?!
לקום מחר בבוקר עם איפור חדש בלב
בשביל מה יש פעלולי מחשב? בדיוק בשביל זה.
מה,יש לך מצלמה בחדר?
ששששש....
מכירים את זה שבסרטים
לא יודע איז א-צ-ל-ך בבית, אבל אני לא נוהג להתעורר ולגלות שיש לי מצלמה מול הפנים.
זה עוד דבר שמייחד אותן!
מצלמות עוקבות אחרי כל צעד בחיים שלהן!
כשהן קמות בבוקר, כשהן בוכות (שמתם לב כשגם כשהן מייבבות האיפור שהלן מושלם?!) בבית הקפה, כשהן בוגדות בחבר שלהם…
אנשים, אני היחידה שזה מזכיר לה את התוכנית "האח הגדול"?
(מצטערת אם זה לא השם, גם אני בן אדם, מותר לי לטעות).
אולי קוראים להם טרומן?
אם מדברים על איפור זריז...
אותי תמיד מדהים לראות את השחקניות יוצאות מהמקלחת נוטפות מיים ומאופרות, בלי איפור מרוח.
כשאני נכנסת למקלחת עם איפור, אני יוצאת עם שחור ברדיוס של איזה 4 ס"מ מסביב לעיניים…
יום לא-הולדת שמח,
גל
סיפרו לי פעם על איזה מישהי
שהחבר שלה הזמין אותה לבית מלון, על חשבונו, והיא לא הסכימה לנסוע כי אז היה יוצא שהם יקומו בבוקר והוא יראה אותה – שומו שמיים – לא מאופרת!
רגע,
אז זה אומר שהיא לא תישן עם אף אחד אף פעם?
למה לא?
שתכוון שעון לארבע בבוקר ותחדש את האיפור.
או יותר טוב – שתסמם את בן-זוגה בכדורי שינה, ותקום עשר דקות לפני שהשפעת הכדורים תתפוגג. ככה הוא לא יתעורר מהשעון.
אני דווקא מאוד אוהב
את המראה הטבעי של בחורות כשהן מתעוררות בבוקר. ושונא איפור. מה תעשו לי?
''שנות השישים''
מיני-סדרה מצוינת למי שמסוגל להשעות ציניות ושיש לו פינה חמה לאמריקאים תמימים ופאתטיים. אהבתי את ג'וליה סטיילס (זאת הייתה הפעם הראשונה שראיתי אותה) ואת ההוא מ'סליידרס'.
כמובן שלא,
השחקניות מגיעות לאולפנים אחרי שבדקו אם אין להם הפרעות שינה.
אם הם מעיזות להירדם בסצינות
השינה, יורידו להן מהמשכורת.
הסיבה לכך שהאישה נראית מושלם
זה שהיא לא ישנה אלא רק נימנמה.
אם היא הייתה ישנה, היא הייתה גם מוצאת את דרכה החוצה מאולפן
איקס.
צריך לציין, אגב
שלפאטימה, הכוריאוגרפית של הסרט הזה, אין (ככל הידוע לי) קשר לפאטימה 'האלוהית' אוח-בין-עוזה, וזאת למרות הדמיון המסוים בין עלילת הסרט לסרטה הקלאסי של אוח-בין-עוזה, 'רקוד איתי את ריקוד התאווה'.
צריך לציין, אגב
אתה פשוט מוכרח להפסיק עם הסמים. זה לא בריא.
צריך לציין, אגב
הוא לא על סמים.הוא פשוט רקד עם עוזה את ריקוד התאווה…
התפלאתי
אתה יודע מה טונה…
בסרט הזה כסר ציפיתי להערות טובות ממך…לא חשבתי שתוכל להוציא מזה כל כך רע!!
קטעי הריקוד היו מדהימים-(כבר שלושה ימים אני מנסה לחקות אותם בבית), העלילה הייתה דיי טובה משהו שעדיין לא ראינו, לפחות אני.
המשחק היה מצויין… עם סטיילס המדהימה.
חוצמזה…נמאס מהקומדיות למינהם! טוב שיש סרט מידי פעם שצריך לחשוב קצת.
בקיצור… אהבתי!
אני גם מתפלאת. ממך.
אני לא מבינה למה אתה אומר שvlvl הוציא את הסרט הזה רע.
להפך, הוא אמר שסצינות הריקוד נהדרות (אוי, כמה שהן נהדרות). נכון, vlvl גם ציין שהכי קל יהיה להגיד שזה סרט קלישאתי, אבל לא צריך ליפול למלכודת הזו, כי הסרט בנוי בצורה הכי מקצועית שיש.
לי זה נראה כמו ביקורת אוהדת לסרט.
סרט פצצה
הסרט :"ריקוד צמוד " הוא סרט
מהמם . נכון שבהתחלה הוא קצת משעמם . אבל הסוף יפה.
ששוה את השעתיים …
?
מה יפה בסרט??
ראיתי והזדעזתי.
זה "ריקוד מושחת" בגרסה שחורה.
כל הכבוד לאפליה מתקנת והכל אבל למה להרוס סרט מעולה?
אני לא מאמינה
שיש מישהו בעולם שמעז להגיד דבר נורא שכזה ,
ועוד לפני המון צופים נלהבים!
שערוריה! דברייך גרמו לי לזעזוע מוחי, לא לזעזוע מהסרט.
אני לא מאמינה
זעזוע מוחי קיבלתי מהעובדה ששילמתי 30 ש"ח בשביל לראות איך הורסים סרט קלאסי אל מול עיני.
לקחו את "ריקוד מושחת" ואמרו, וואלה זה סרט טוב. אנשים אהבו אותו, ראו אותו וזמזמו את שיריו. בואו נחדש. אך אבוי, פטריק סוויזי נשוי (או היה בפעם האחרונה שבדקתי) ומזדקן קלות, לכן לא סביר שימשוך קהל לאולמות הקולנוע. רצו אולי להביא את השחקנית המקורית (ג'ין משהו) אלא מה? בלי פטריק חביבנו היא לא שווה גרוש. אז החליפו את צוות השחקנים. ומאחר שזהו זמנה של אפליה מתקנת, לקחו שחקנים שחורים.
ואז נתקלו אנשי הוליווד (או מי שלא אחראי על הסרט) בעוד בעיה. המחנה החביב לכל המשפחה בסרט המקורי, כבר לא אקטואלי. ילדים לא הולכים יותר עם הוריהם למחנות (ובוודאי שלא בגיל 20). אז שינו גם את המיקום.
אבל העלילה היא שעושה את הסרט (בדר"כ) ובמקרה הזה העלילה טובה. אז לא שינו אותה. וזהו.
ויש לנו "ריקוד צמוד".
לא ''ריקוד מושחת'' אלא ''פלשדנס''.
צפיתי הערב בסרט בטלוויזיה, והעלילה הייתה קלישאתית, צפויה להחריד ולא מלהיבה, ולצערי גם הריקודים לא הפילו אותי (כך שקשה לי להבין את ההתלהבות). ג'וליה סטיילס (בחורה חמודה למדי שאכן מזכירה קצת את מיכל ינאי, אבל יותר יפה) לא משכנעת בתור רקדנית בלט בעבר בהווה או בעתיד (בפרט לא בשיעור מחול, שם רואים שהיא בקושי מצליחה להרים את הרגל גבוה). לא נורא, הכפילה שלה רקדה יפה, ואהבתי את הכוריאוגרפיה של הריקוד האחרון (סוף כל סוף, ריקוד שווה בסרט!). אגב, הנה נקודת דמיון נוספת: גם לג'ניפר בילס ב"פלאשדנס" הייתה כפילה (אפילו יותר מאחת).
יש לציין ש"ריקוד מושחת" (שיצא בסוף האייטיז, אחרי "פלאשדנס" ו"פוטלוס") שונה מהותית מ"פלאשדנס" ומ"ריקוד צמוד" מכמה וכמה סיבות, והשתיים המרכזיות הן:
א. אין בו ריקוד אישי כביטוי עצמי. הריקודים שם הם אך ורק ריקודים זוגיים, ועל כך נאמר ש"ריקוד הוא ביטוי אנכי לתשוקה אופקית".
ב. אין כפילים, בכלל. הליהוק נעשה במיוחד כדי למצוא שני שחקנים שיוכלו גם לרקוד וגם תהיה ביניהם כימיה טובה, והכוריאוגרפיות "נתפרו" למידותיהם.
גם בלי אלה, אין שום קשר בין "ריקוד צמוד" לבין "ריקוד מושחת" מלבד השם העברי הדומה. זו השוואה מופרכת למדי שנובעת, אני מניחה, רק מאי היכרות עם סרטי ריקוד אחרים ועם "פלאשדנס" בפרט. כל מי שצפה ב"פלאשדנס" ימצא בקלות נקודות השקה רבות בינו לבין "ריקוד צמוד" (ומכאן ספוילרים לשני הסרטים:)
הבחורה ממעמד נמוך יחסית, בעיות כלכליות, נטולת הורים (במקרה של ר"צ, נטולת אם); חולמת להתקבל לבית ספר גבוה לבלט, אבל מהססת; היא צריכה גבר שידחוף אותה לשם; בינה לבינו יש פער חברתי שיוצר מתח ומהווה מכשול (שהם כמובן יתגברו עליו עד סוף הסרט, כי האהבה מנצחת); באודישן הסופי שלה היא טועה, אבל מבקשת להתחיל שוב ומקבלת אישור; הריקוד המקורי שלה משלב סגנונות ריקוד שונים ובפרט ריקודי רחוב שחורים (באייטיז ברייקדנס, כיום היפ-הופ); השופטים נמסים מהתעוזה ומהייחודיות שלה ומקבלים אותה מיד; היא מתחבקת עם אהוב לבה, והסרט מסתיים.
אז מה?
אז מה אם הסוף צפוי והשחקנית מדהימה והשחקן חתיך? למה זה מפריע לכם? הרי כל מי שראה את הסרט פעם אחת ונמאס לו אז שפשוט לא יראה אותו שוב…
וזהו!
קצת בעייתי
הסרט, על אף היותו שנון וחמוד, הוא נורא מנוכר לדעתי. אין אפשרות להתחבר אל אף אחת מהדמויות. ג'וליה סטילס משחקת תפקיד של "כל בחורה", בלי אפיון מיוחד, בשביל שכל אחת לבנה תוכל להזדהות אתה. כתוצאה, אנחנו בקושי יודעים עליה משהו. היא מאוד רצינית וחמורת סבר, אבל כאלה הן כמעט כל דמויותיה של ג'וליה. האם היו לה הרבה חברות בבי"ס הקודם? האם היא בקשר אתן? כל זה נרמז בקושי. מפריעה במיוחד הסצינה בה שרה ודרק "עושים את זה". האם הוא הראשון שלה? האם היא הראשונה שלו? האם הם בכלל עושים את זה? הרי הסצינה מאוד מרומזת ולא ברורה. הבמאי/ התסריטאי כאילו אומר לנו "זה לא עניינכם, פה זה לא קומדיית פאי, אלא דרמה עם מסרים חברתיים". וכן, סצינות הריקוד מקסימות, ומוכיחות את כשרונה של סטילס. מפריע רק הריכוז וחוסר הספונטניות בהם היא רוקדת. רק אני שמתי לב שהיא כל הזמן מסתכלת לעצמה על הרגליים? כבדה, הבחורה.
אני חושבת שלמרות שיש סרטים יותר יפים הסרט הזה בא להראות לנו את המציאות , המציאות שלפעמים כואבת . בחורה שמתאהבת בכושי וכולם מתנגדים לזה אכן יש גם בחיים את הסיפור הזה ולא רק בסרטים .
סרט לא משהו
הייתי אומרת ש"ריקוד צמוד" זה קצת חיקוי זול לסרט "ריקוד מושחת"…רק בלי הסצינה של התחרות..
בחור פוגש בחורה(רק בנסיבות אחרות) בחור מלמד בחורה לרקוד, בדרך הם מתאהבים ובסוף דופקים ריקוד רק שבריקוד מושחת זה היה על במה ובריקוד צמוד זה במועדון, שדרך אגב בריקוד מושחת 2 זה גם היה במועדון..אז לדעתי ריקוד צמוד סתם חיקוי עלוב סרט לא מעניין בכלל, ומיותר לציין שהריקודים בכלל לא משהו, כל אדם בעל אי קיו מעל 50 יכול לרקוד כמוהם לא מיוחד בכלל, לעומת זאת ריקוד מושחת..להינות מכל רגע..
אה..ודבר נוסף בסרט יש את כל הבולשיט על המעמדות ועל כושים אותו דבר יש בריקוד מושחת השני רק על קובנים…הייתי אומרת שלמישהו אין דמיון..
רק ש'ריקוד מושחת 2' יצא הרבה אחרי 'ריקוד צמוד'.
מישהו יודע איך קוראים לשיר בסוף הסרט של ריקוד צמוד שבו היא מסיימת את הסרט..?
ריקוד צמוד סרט יפה
ריקוד צמוד הוא סרט סטנדרטי אבל למרות הכל הוא סרט יפה כמובן שלכל אדם יש טעם משלו ואין גבול לטעם , לאחד זה סרט קלישאי לאחר זה סרט חמוד וכו'
אני ממש אהבתי את הסרט למרות שהוא סרט מעין ידוע מראש
אהבתי את הקצב את השירים ואת השחקנים שלדעתי שיחקו באופן חמוד ביותר
בקשה לי אליכם מי שר את השירים בסרט "ריקוד צמוד" אני אשמח על האינפורמציה תודה מראש