"בלי חוקים" הוא מאוד אלים, מאוד רועש, מאוד צבעוני, מאוד מתאמץ, מאוד עמוס ומשעמם כמו המוות. צריך להתאמץ כדי לעשות מכאלה חומרים ממריצים סרט כל כך מתיש, והסרט מתאמץ. כמה שהוא מתאמץ. אוליבר סטון בן 66, ברוך השם, וזה לגמרי מביך כשהוא מתנהג כמו בן 16 שמנסה נואשות להיות מגניב בכך שהוא מדבר בלי הפסקה על סקס, סמים ומכות.
טיילור קטיש וארון ג'ונסון הם צ'ון ובן, שני חברים שבקושי יצאו מהתיכון וכבר הקימו לעצמם אימפריה של מריחואנה, הרוויחו מיליונים וחיים בוילה עצומה על הים בלוס אנג'לס. הם חולקים הכל, כולל את החברה שלהם, או, יעני O (בלייק לייבלי). החיים יפים באופן בלתי סביר עד שנכנס לתמונה קרטל סמים מקסיקני, בראשות סלמה האייק, שכלי המשחק שלו כוללים רצח, עינויים וכריתת איברים, אם הם קמו במצב רוח טוב במיוחד. זה לא מאוד מפתיע כשהעיסוק עם קרטל הסמים מתברר כלא נעים, ובמהרה הזוג והבוסית מסתבכים באיומים, חטיפות ורציחות הדדיות. בראיונות, אוליבר סטון טען שכל העסק נועד להעביר ביקורת על מדיניות הסמים של ארצות הברית. כן, גם אצלנו בכיתה הילדים המגניבים כתבו על הקיר Legalize it.
מזמן לא ראיתי סרט שכל כך מתאמץ להוכיח עד כמה הוא מגניב. הסרט כולו מוקרן בצבעים בוהקים ורוויים מדי, שאולי אמורים לייצג את מצבם המתודלק של הגיבורים. הוא ערוך, איך לא, כמו סלט היסטרי של שוטים. הוא מתחיל בסצינה של עריפת ראשים וממשיך להציג גם בהמשך אלימות גרפית, אבל לא טורח להפוך אותה לאסתטית או מהנה (כמו ש"השופט דראד" עושה בהצלחה). הוא נמשך שעתיים ומשהו, אבל נותן הרגשה של לפחות שבע שעות.
כל מה שהיה צריך כדי להפוך את הסרט למעניין הוא שמץ של אכפתיות: ספציפית, שיהיה לצופים אכפת האם צ'יץ', צ'ונג או הבחורה יחיו או ימותו. זה לא קורה. האישיות של שני החבר'ה האלה מנוסחת בשלוש מילים (הסרט מאפיין את צ'ן כבחור טוב באמצעות הצגת תמונות שלו מאכיל יתומים באפריקה. בשיא הרצינות) והם פשוט לא מעניינים; יש להם כמה חברים שאותם הם מאכסנים כנראה בתוך אולר שווייצרי – הם קופצים החוצה למלא תפקיד כשצריך אותם, ונעלמים לחלוטין מהאופק כשהצורך נגמר. גרוע עוד יותר המקרה של או (זה קיצור של "אופליה", כי רפרנסים לשייקספיר הם הוכחה ברורה שאתה משכיל ומגניב. גם כשאין להם שום משמעות או קשר לשאר הסרט). כן, היא בלונדינית ונראית טוב באופן גנרי כזה. אבל ברצינות, אנחנו אמורים להאמין ששני מיליונרים צעירים, שריריים וחתיכים, שהיו יכולים בקלות להשיג כל בחורה בחוף המערבי, נשבו בקסמה של הבלונדה הזאת עד כדי כך שהם מסכימים לחלוק אותה בינהם? פחחחחחחחח כזה מזמן לא פחחחחחתי. היה אפשר, אולי, להאמין לזה אם לבחורה היתה האישיות המקסימה ביותר בתבל, אם היא היתה פצצת סקס שלא מהעולם הזה, או ניחנת בכריזמה על-אנושית. אבל, יסלחו מעריצי "אחת שיודעת", בלייק לייבלי לא מתקרבת לאף אחת מהתכונות האלה. סתם בלונדה.
אם על כל אלה עוד אפשר עוד היה לסלוח בשם ה"אל תהיו כאלה כבדים, כולה סרט", על פשע אחד אין מחילה לסטון: הוא גרם לסלמה האייק להיות לא סקסית. זוועה לראות את זה: האישה הכי לוהטת ביקום הידוע נראית כאן כמו סבתא בחתונה. בניסיו דל טורו מגלם חלאה מקסיקני רצחני ודוחה, ומצליח להיות דוחה בהחלט, בלי שום דבר מהמגניבות שמתלווה אל תפקידים של רעים-טובים. השחקן היחיד שמהנה לצפיה הוא ג'ון טרבולטה, בתפקיד שוטר מושחת להדהים – וכשהדבר הטוב ביותר בסרט שלך הוא ג'ון טרבולטה, אתה יודע שאתה בבעיה רצינית.
לקראת סוף הסרט, בדיוק כשנדמה שזה סוף סוף נגמר, סטון שולף מהשרוול עוד קלף מטופש במיוחד כדי למשוך את הסרט לעוד כמה דקות נוספות. במקרה הזה הוא כבר לא סתם מתנהג כמו ילד שמנסה להיות מגניב – הוא הילד המעצבן שמתעקש להידבק אליכם ולא מוכן לעזוב גם כשרומזים לו באופן מאוד גלוי שיילך כבר הביתה. בשלב הזה של הסרט באמת מתחשק להביא לו כאפה. זה באמת עצוב, מה שסמים עושים לאנשים.
סרט עם טיילור קיטש ובלייק לייבלי בתפקידים הראשיים?
יאק, אפילו לא בDVD. אוליבר סטון תמיד היה במאי שחשבתי שצריך לנעול אותו בחדר חשוך ולזרוק את המפתח, לא יכולה לסבול את הסרטים שלו (כן, כולל פלאטון ורוצחים מלידה).
הוא הכי גרוע בעולם
הדבר הכי טוב שהוא עשה זו ההופעת אורח שלו ב"דייב".
"פחחחחחחחח כזה מזמן לא פחחחחחתי"- ענק!!
(ל"ת)
איך גיבורים ממשיכים ליפול?
"וכשהדבר הטוב ביותר בסרט שלך הוא ג’ון טרבולטה, אתה יודע שאתה בבעיה רצינית"- LOL עצבני על זה.
אני החשבתי את עצמי למעריץ גדול של סטון. אפילו את אלכסנדר אהבתי. אבל החל מ- World Trade Center המזעזע ודרך הסרט ההוא על בוש התחלתי להחזיק בדיעה שסטון איבד את ה- edge שלו. היה לו קול אמיץ וחצוף בשיא תקופתו ("פלאטון", "נולד ב-4 ליולי" המצוינים וזה רק על קצה המזלג).
גם כשהוא עשה סרטים נטולי אימרה חריפה כמו U Turn ואלכסנדר (על אף שיש אנשים שמקנים נפח פוליטי לאלכסנדר, אני חושב שזאת הגזמה) הוא עשה אותם בכיף. אבל לפי התגובות לבלי חוקים עושה רושם שהוא מנסה לחזור להיות נועז שוב, מה חבל שהוא עושה זאת ע"י דירוג גיל חריף ותו לא.
נו מילא.
סטון כבר איבד את זה מזמן לדעתי
הסרט הטוב האחרון שלו היה "ניקסון".
לא חושב שיש עוד במאי, חוץ אולי מרוב ריינר, שהפער בין שתי תקופות היצירה שלו היה כל כך קיצוני כמו אצל סטון. כמעט כל מה שהוא עשה עד 1995 (כולל התסריטים שהוא כתב, בין השאר ל"פני צלקת" ו"אקספרס של חצות") היה מעולה, וכמעט כל מה שהוא עשה מאז היה מזעזע. תופעה לא מוסברת.
אם זה לא היה ברור עד עכשיו
זו בהחלט לא השנה להיות טיילור קיטש. כל אחד מהסרטים שלו קרס, או בקופות או בביקורות או בשניהם.
היי, אולי בלייק לייבלי לא היפה בנשים, אבל היה יכול להיות יותר גרוע (ריס ווית'רספון או משהו).
ואני בד"כ לא אוהב סופים כאלה, גם בסרטים לא גרועים. אתה חושב "הנה, זה נגמר, הצילו את היום" ואז פתאום מגיחה איזו דמות או קו עלילה שולי ממקודם ומראה את ראשו המכוער. יש מקרים בהם זה עובד, אבל לרוב זה סתם מעצבן.
המממ, לא, זה לא סוף כזה
זה הרבה יותר גרוע.
האמת היא ש"בלי חוקים" לא היה נפילה משתי הבחינות האלה. קופתית – הוא הכניס בארה"ב 47 מיליון דולר, לעומת תקציב (לפי מוג'ו) של 45 מיליון. זה גבולי, אבל ייתכן שזה מכניס אותו לקטגורית סרט מצליח. גם מבחינת ביקורות – אני אמנם לא אהבתי אותו, אבל הוא קיבל גם הרבה ביקורות חיוביות, מסיבה שאני לא מבין. מבחינת ביקורות, זאת לא היתה שחיטה. אני לא ממש מבין את הקטע של המבקרים האמריקאים בעניין אוליבר סטון: מילא הסרט הזה, אבל ל"מגדלי התאומים" יש ציון של 69% בעגבניות. WTF.
אני דווקא נתקלתי בביקורות גרועות לרוב
ובסדר, אולי הסרט הזה יוצא דופן, אבל השנה הזאת לא תיזכר כ"השנה של טיילור קיטש".
לא נראה לי שתהיה אי פעם שנה שתיזכר כשנה של טיילור קיטש
(ל"ת)
באייטיז רוב השנים היו שנות קיטש, לא?
אוי, אלוהים, כמה שזה היה גרוע (הבדיחה, לא האייטיז. למרות שאולי גם).
אני חייב לדעת
עד כמה גרוע הסוף של הסרט?
(לא ראיתי את הסרט ואני גם לא מתכוון לראות אותו).
מכיוון שכבר התייחסת לזה בביקורת-
ספיילר, ספיילר חופשי.
ברר – אני שונא סרטים שמשתמשים בצבעוניות ואסתטיקה מוגזמת. זה מוריד מהאמינות של הסרט, הבעיה היא שבדרך כלל אלו לא אפילו סרטי אקשן שסובלים מזה…
במחשבה שנייה, התיאור הזה מזכיר לי את קראנק, עוד סרט כמעט בלתי ניתן לצפייה…
קראתי את הביקורת,
עברתי לדף הסרט כדי לראות את הטריילר, והופ קופצת באמצע הטריילר פרסומת לסיינטולוגיה.
קומבינות של טרבולטה?
קומבינות של פת"א
(ל"ת)
טרבולטה "בקטע", אני מניח שפת"א לא,
אחרת הוא לא היה עושה סרט כזה, לא? או שאולי דווקא בגלל זה הוא עשה סרט *כזה*?
אני גם מניחה שפת"א לא בקטע
אחרת הוא לא היה צריך את ה"הכשר" של טום קרוז שצפה בסרט לפני יציאתו. ועדיין, באופן קונספירטיבי, פרסומת לסיינטולוגיה יכולה להיות קידום מכירות לא רע לסרט, לא?
סרט זוועתי ברמת השיעמום
זה אחד הסרטים הכי גרועים שאי פעם ראיתי.. אני מבקש מכל נפש שחיה בעולם לא לראות את הסרט הזה..
1 ארוך
2.חרא תסריט
3.חרא תסריט
4.לא מעניין
5. פשוט סבל שאי אפשר לתאר… אל תראו פשטו אל תעשו את זה.. תקראו תקציר תבינו על מה הסרט ואל תראו אותו.. 38 שקל הלכו לפח.. הייתי צריך לצאת מהקולנוע טעות.
one big facepalm
אני לא יודעת עד כמה צריך להתאמץ כדי לכתוב סרט כ"כ גרוע מהתחלה ועד הסוף. כל הדמויות מתנהגות באופן מטופש עד כאב, העלילה מגוחכת, הסיפור לא אחיד והכי קשה לקבל את העובדה שזה סטון
נ.ב. – באמת היה קשה לסבול את הסרט הזה אחרי פינוק של כתיבה מדהימה ומשחק אדיר בbreaking bad שראיתי לאחרונה. מה קרה לעזאזל שהופיעו סדרות מעולות ויש כ"כ מעט סרטים מושקעים?
נו זה אוליבר סטון
למה ציפיתם?
אצלי הוא עבר בכיף
אני לא אזכור את הסרט להרבה זמן, לכן לא אשקיע יותר מדי עליו, בסה"כ סיפור קלישאתי עם טוייסטים קטנטנים, הדמוית הראשיות משוחקות בסדר, לא מדהים לא מביך. אמנם לא אכפת מה יעלה בגורלן, אבל איכשהו הסרט יצר אצלי עניין לגבי מה יקרה באופן כללי, זה קשור לדעתי לדמויות המשנה, יש להן עומק מסוים שמאפשר חריגה מהפעולות הצפוית שהם יעשו או לא יעשו.
כאן זה המקום לדבר על דל-טורו וזוועה: כידוע, בניסיו שחקן מעולה, והוא משחק כאן את הרע הדוחה בצורה מצוינת, ועדיין איכשהו בכל סצנות הזוועה (למעט אחת) התקבלה תחושה של "זה לא באמת כואב" שאפשרה להסתכל על הסרט בחיוך גם בקטעים ה"קשים".
נ.ב סלמה הייק כבר בת 46, טבעי שהיא תעביר את הלפיד. עדיין סקסית.