ג'וזף גורדון לויט יביים סרט על פי הקומיקס "סנדמן" של ניל גיימן, ויגם יככב בו. [ Deadline ]
רגע רגע רגע מה?!
אני כל כך מבולבל. אני שונא את הרעיון הזה אבל רוצה לאהוב אותו. אני מאוד מחבב את ג'וזף גורדון לויט, אבל אני חושש שזה עשוי לעבור לי די בקרוב.
העניין הוא זה: הסנדמן הוא לא גיבור על. הוא לא עוד גירסה של גיבור עם מסכה שנלחם ברשע. "סנדמן" הוא דבר שונה לחלוטין: זה סיפורו של יישות שהוא התגלמות הרעיון של חלומות, סיפורים ובדיונות. הוא אחיה הקטן של מוות – שהיא דווקא חמודה לאללה – ושאר המשפחה שלו מוזרה עוד יותר. בסדרה מופיעים בין השאר – רשימה חלקית בטירוף – השטן, תור, לוקי, וויליאם שייקספיר, ג'ון קונסטנטין, אורפיאוס ובאטמן. לקרוא לסדרה הזאת "שאפתנית" זה עלבון.
ובנוסף, "סנדמן" הוא גם יצירת מופת. סדרת הקומיקס הארוכה הזאת (75 חוברות, שאוגדו ל-10 ספרים, לא כולל נספחים למיניהם) היא הדבר הכי טוב שניל גיימן עשה אי פעם – מאז הוא מנסה לשחזר אותה במידה משתנה של הצלחה. והיא דבר שאין שום סיבה, בעולם להפוך לסרט. "סנדמן" הוא אולי אחת מיצירות הקומיקס האייקוניות הגדולות של כל הזמנים משום שהוא מדגים שוב ושוב ושוב מה אפשר לעשות בקומיקס – ורק בקומיקס. זה סיפור ארוך מאוד ומוזר מאוד שחלק חשוב ממנו הוא העובדה שהוא מורכב מתמונות מודפסות על נייר עם בלוני טקסט.
מכיוון שכל קומיקס מצליח נמכר להוליווד בשלב כלשהו, נכתבו כבר כמה תסריטים על פי "סנדמן" – כושלים, שמעולם לא הופקו. אחד מהם תואר על ידי גיימן עצמו כ"התסריט הגרוע ביותר שקראתי אי פעם". הוא היה מרוצה מאוד מכך שאף אחד מעולם לא עשה סרט על פי "סנדמן", וגם אני הייתי מרוצה. כך זה צריך להיות.
והנה עכשיו: ג'וזף גורדון לויט.
בתור שחקן, אין לי שום התנגדות לגג"ל בתור מורפאוס (גיבורו של "סנדמן", הידוע גם כאיש החול, אדון החלומות ועוד בערך 97 שמות אחרים). תיארתי לעצמי אותו כמבוגר יותר, אבל מכיוון שמדובר פה בבן אלמוות ש"נולד" טיפה אחרי היווצרות היקום ולא נוהג להזדקן אם לא בא לו, זו לא בעיה. כבמאי? תראו, אני אהבתי את "דון ג'ון", אני חושב שגג"ל הראה כאן פוטנציאל אדיר, אבל בואו לא נגזים. בשביל לעשות עם "סנדמן" משהו שדומה לצדק צריך את טרי גיליאם, לפחות. עם כל האהדה שלי לגג"ל, אני לא הולך להמשיך לאהוב אותו אם הוא יהיה זה שייחרב את "סנדמן" – וזה כנראה, עד להודעה חדשה, מה שהולך לקרות.
אבל בקשר לגג"ל אפשר לשמור על אופטימיות זהירה. מי יודע, אולי הוא יתברר כגאון. אבל יש בהודעה הזאת בעיה עוד יותר גדולה: דייויד ס. גוייר. אני יודע שהוא הבנאדם היחיד שראשי האחים וורנר מכירים שקרא קומיקס כלשהו בחיים שלו ולכן הם לוקחים אותו לכתוב כל סרט קומיקס אי פעם, אבל רבאק, הוא לא טוב בזה. יש לו קרדיט לסיפור ב"האביר האפל", וזה יפה, כל הכבוד, אבל הוא גם כתב את התסריט ל"איש הפלדה", "בלייד טריניטי", "ג'אמפר", "התאום" (ציון בימד"ב: 4.6) "גוסט ריידר: רוח של נקמה" (4.3), ועוד המון זבל. הוא אמור להיות זה שיודע להעביר את הסנדמן למסך הגדול? עם כל הכבוד: לא. לא. לא לא לא לא לא.
ההפקה עוד לא התחילה, ועדיין אפשר לקוות שתקרה איזו תקלה, או שלא יימצא התקציב (הענק, מן הסתם) הנדרש, או שהאחים וורנר בדיוק יפשטו את הרגל, ושהסרט הזה לא יקרה.
אפשר גם לקוות שזה ייצא סרט טוב שיעשה צדק עם סדרת הקומיקס. אבל זה באמת קלוש.
למרות שהוא לא הבמאי הכי חביב עלי
אני חושב שאם יש מישהו שמתאים לביים את זה זה ארי פולמן
ואני הייתי רוצה לראות את מתיו ווהן על הבימוי
אני אודה שלא קראתי את סנדמן ולא יודע כמה הוא בר-מעבר לקולנוע. אבל ווהן כבר הוכיח את עצמו גם בכתיבה וביום של סרטי קומיקס (Kickass, XMen first class) וגם בעיבוד יצירות של ניל גאיימן (Stardust)
אני היחידה שלא סבלה את stardust?
אני באמת סקרנית. הספר היה פשוט קסום, והסרט פשוט זונח אותו לאנחות וממציא מערכה אחרונה שלמה – מיותרת, גנרית, נמרחת והוליוודית עד זרא, כי חייבים קליימקס מפוצץ בסוף.
גיימן – לפחות כשהוא במיטבו – מייצג בדיוק את ההפך מהליכה בשטאנץ… וזו גם הסיבה שאני כל כך חוששת מעיבוד של סנדמן על ידי אותה מערכת.
גג"ל פרסם גם הבהרה בפייסבוק
בינתיים הוא רק נרשם כמפיק.
...כן.
וורנר לא פנו לגג"ל בשל כישוריו כמפיק. אם הוא מעורב, זה אומר שלכל הפחות הוא אכן משחק. ואם דדליין דיווחו על זה, סביר מאוד שגם העניין איתו כבמאי כבר סגור, גם אם לא רשמית.
גם בשביל שתקרה תקלה בהפקת הסרט
צריך את טרי גיליאם. (זה לפחות יגביר את הסיכויים לכך)
כן! עוד סיבה לגייס אותו.
כך או כך, כולם מרוויחים!
אם מדברים על גיליאם....
מהערך על הסרט Watchmen:
"Following publication of the Watchmen comic, a live-action film adaptation was mired in development hell. Producer Lawrence Gordon began developing the project at 20th Century Fox and Warner Bros. (parent company of Watchmen publisher DC Comics) with producer Joel Silver and director Terry Gilliam, the latter eventually deeming the complex novel "un-filmable."
אני מסכים אבל גם זה היה כך בשר הטבעות
לפני מלאןתלפים שנים כשיצאו ההודעות שפיטר ג'קסוון שעד אותו רגע עשה זוועתונים כאלו ואחרים עומד להרים את שר הטבעות נזעקו כולם ובפורומים (לא זוכר מה היה אז – פפירוסים? כרוזים בכיכר העיר? פשקווילים???) כולם בכו על היום הזה ובאותה נשימה היו דיונים ארוכים האם לבלרוג יש כנפיים או לא.
אני מסכים שסנדמן הוא סדרת הקומיקס בין הטובות ביותר שיש והיא כרגע נמצאת במדיום המתאים לה ביותר – שמשאיר מקום לדמיון שלי בין הריבועים השונים ובועות הדיבור. אני לא מחכה לסרט אבל כך גם אמרתי על שר הטבעות וההוביט ובכל זאת בסוף השבוע ישבתי ב HFR וצווחתי מאושר..
מצד אחד.
מצד שני, הסרטים של ג'קסון טרום שר הטבעות אוכלים, קוברים באדמה ונלחמים בגופה שחזרה לחיים ואז אוכלים עוד פעם את הסרטים (אם נחשיב גם את סרטיו הקצרים) של גורדון לוויט.
אבל, כמו שאתה אומר, הכל יכול להיות.
אז הם יותר טובים?
(ל"ת)
לא מדויק
הסרט שפיטר ג'קסון עשה לפני שר הטבעות היה יצורים שמיימיים שהיה סרט מופלא ומלא פנטזיה ורגש.
בוא נהרוס את סנדמן - משחק הליהוק
חלום – אנחנו כבר יודעים
מוות – טארה רייד
תשוקה – סמואל אל. ג'קסון
הרס – יוג'ין לוי
טירוף – ת'ורה בירץ
ייאוש – ג'ניפר לורנס
ג'ון קונסטנטין – קיאנו ריבס
במאי – אווה בול
סיפור – דיוויד ס. גוייר
תסריט – ג'ורג' לוקאס
אתה באמת חושב שאווה בול יכול להתעלות על מייקל ביי?
(ל"ת)
בלהיות במאי גרוע?
כן. הו כל כך כן.
לא, לא ילך.
אבל לא בגלל התסריטאי או השחקן אלא בגלל שסנדמן לא מתאים להיות סרט אלא סדרת טלוויזיה.
סנדמן לא מתאים להיות סדרת טלויזיה.
הוא מתאים להיות סדרת קומיקס.
אם כבר מעבדים אותו לתמונות נעות, סדרת טלויזיה בתקציב עתק היא הדרך ה"נכונה", אני מניח. אבל עדיף פשוט לעזוב אותו בשקט.
לזה התכוונתי.
(ל"ת)
בואו נדבר על כל העניין הזה של החרבה
למה סרט גרוע אמור להשפיע על התפיסה של המקור? הכי גרוע, יש עוד עיבוד הוליוודי מסריח שישכח תוך שלוש שנים (טוב, העיבוד המזעזע של ווטצ'מן מחזיק טיפה יותר, אבל גם זה יפסק). הכי טוב, הרווחנו יופי של סרט.
לפרוייקטים הזויים יש פוטנציאל גדול, ומישהו בשנות השבעים בטח כתב על כמה שזה הזוי לתת לאנימטור של מונטי פייתון לעבד ספרים רציניים.
חילול קודש, אולי.
אבל לדעתי הכרך הראשון (Preludes & Nocturnes) יכול לעבוד בתור סרט. יש שם עלילה פחות או יותר מסודרת ובלי יותר מדי חריגות וסיפורי צד.
כנראה יהיו כמה נוצרים שייעלבו מהדרך שבה יוצג הגיהנום, אבל האפקטים יכולים להיות מוצלחים.
יש לי חלום - הוא לא ייתגשם אבל עדיין יש לי אותו
אילו אולפן כלשהו היה בא ונותן לי 80-100 מיליון דולר ואומר "תום – סרט סנדמן, צ'יק צ'ק!" הייתי אומר להם "ואו – העברית שלכם ממש טובה" ואחרי זה הייתי ניגש לעבודה.
כשאומרים "לעבד" את סנדמן – למה בדיוק מתכוונים? לנסות לעבד את כל (או אפילו רוב) הסדרה לסרט (או אפילו לטרילוגיה) זה מעשה של טירוף, ישם סיפורים שעומדים בפני עצמם ויכולים להיות סרט אבל הם מאבדים הרבה מהעוצמה כשפשוט מנתקים אותם מהנארטיב הכולל (בית הבובות, עונות של ערפל).
אבל כשאני חושב על הדברים שהכי אהבתי בסדרה זה לא היו הסיפורים הארוכים, וגם לא המטה-סיפור של מורפיאוס, מה שהכי אהבתי היו הסיפורים הקצרים – אלו שבהם האינסופיים היו דמויות רקע בסיפורים של היסטוריה ומיתוס. אם הייתי יכול הייתי הופך את הסנדמן לסרט אנתולוגיה: שישה-שבעה סיפורים קצרים, כל אחד מאת במאי אחר בסגנון אחר עם מורפיאוס והמשפחה כדמויות מקשרת .
לדוגמה:
1. הוב גלדינג: הסיפור הראשון יהיה סרט מצולם בסגנון קלאסי, ההתמקדות המימד ההיסטורי ועל השינויים החזותיים – הייתי הולך על ג'ולי טימור
2. חלום של אלף חתולים: אנימציה בסגנון יפני, שיצ'ירו ואטאנאבה
3. אל ראשד: אנימציה קלאסית סטייל דיסני, רון קלמנס (בכל זאת – כבר יש לו ניסיון עם גרסת אגדות אוריינטליסטית).
4. המוזה: רוטרוסקופינג, כדי להדגיש את הניתוק של הכותב ולתת עוד עוצמה להתרסקות שלו, ריצ'ארד לינקלייטר (כן – אהבתי את סורק אפלה).
5. הקיסר נורטון: לכידת תנועה, משהו שידגיש את האיזון בין הפנטסטי לריאליסטי בסיפור, במאי – ???
6. אוגסטוס – אנימצית בובות, משהו שיזכיר את התוכניות הישנות האלו שהיו מספרות סיפורים היסטוריים לילדים, במאי – אנא אערף, הנרי סליק?
7. חלום ליל קיץ: בחזרה לצילום אבל עם מנה דגושה של סוריאליזם, טרי גיליאם
כן, זה בחיים לא יקרה ואם זה כן היה קורה זה היה מעצבן הרבה מעריצים. אבל נראה לי שסרט כזה היה מכבד את הרוח של הסדרה יותר מכל עיבוד ישיר
נשמע כמו רעיון נהדר
הקיסר נורטון הוא אולי הסיפור האהוב עלי בכל הסדרה. העובדה שהוא מבוסס על אדם אמיתי מדהימה.
כשחושבים על זה,
לוויט יכול להיות קרולי מצוין בגרסה הקולנועית של "בשורות טובות" (שעוד תבוא יום אחד, אני אומר לכם). את "סנדמן" עוד לא קראתי, אבל שילוב בין אחד השחקנים האהובים עלי, אחד הבמאים החדשים הכי מסקרנים שפועלים כיום וניל גיימן נשמע מאוד מעניין. גויר על התסריט, לעומת זאת, מהווה omen די מאיים.
מה פתאום.
הקרולי המושלם ב"בשורות טובות" – מייקל פסבנדר.
ואני חשבתי דוקא על ג'וני דפ.
יש לו את היכולת הקומית המתאימה.
רק כשטים ברטון מביים אותו.
(ל"ת)
איך רמת הקומיקס בעברית?
איך סנדמן בעברית? בתור נערה בת 15 שלא כל כך אוהבת (או טובה במיוחד) בקריאה באנגלית, רציתי לדעת אם מישהו קרא את הקומיקס בעברית ויודע האם הרמה בו טובה כמעט (אף פעם לא לא שווה) לאנגלית?
לא נוראי
יש דפים שהתרגום הופך אותם לקצת מבלבלים, ואני בטוח שהרבה מאוד משחקי מילים ורפרנסים הולכים לאיבוד (אני קראתי רק בעברית) אבל אם האנגלית זה מה שימנע ממך לקרוא את היצירה החשובה הזאת, אז לגמרי משתלם לקרוא בעיברית
אם ההבדל הוא גדול אני אקרא באנגלית. אני אוהבת קומיקס וקראתי את the walking dead באנגלית אז אני חושבת שאוכל להסתדר עם זה. אני פשוט מאוד מעדיפה לא לקרוא באנגלית מפני שהרבה מההנאה שלי הולכת לאיבוד…
רק צריך לזכור
שנכון לעכשיו יצא בעברית (בשני חלקים) רק הספר הראשון מתוך עשרה בסדרה. והוא אחד החלשים בינהם.
עוד נקודה היא שהספר מכיל הרבה מאוד רפרנסים תרבותיים
ולא רק למיתולוגיות או לשייקספיר, אלא גם לדמויות ואירועים היסטוריים זניחים (כמו הקיסר נורטון שהוזכר מעל).
נראה כאילו גם השני יצא בעברית…
http://www.kinbooks.co.il/page_23872
זה לא הספר השני, זה החלק השני של הראשון
מה שבמקור האנגלי הוא ספר אחד (Preludes and Nocturnes, "אקדמות ונעימות ליליות") יצא בעברית בשני חלקים.
הבנתי, תודה. אני חושבת שמה שאעשה זה אקרא את הראשון בעברית ואם אני אוהב אני אקרא את השאר באנגלית…
אבוי
אני חושבת שמי שכתב את ההקדמה לכרך התשיעי סיכם את זה בצורה הטובה ביותר כשאמר שסנדמן באמת יכול לעבוד רק בתור קומיקס ולו בגלל תמונה אחת בודדה (בכרך הספציפי ההוא)- שתהרס לחלוטין בכל מדיום אחר.
(או משהו בסגנון, הכרך לא נמצא בהשיג ידי כרגע)
זה כל כך מרגש
ונשמע שאפתני בצורה חסרת סיכוי באותה נשימה. רעיון מדהים. גג"ל מלך. קומיקס ממש טוב (לא שהצלחתי לקרוא יותר משני ספרים. הוא גם קצת קשה. אבל אהבתי את רוב הסיפורים שכן קראתי בו). אבל… התקווה שזה יצליח ויקרה ובאמת יממש את הרעיון המדהים היא שהרעיון לא יתפרק, יימעך וייאכל על ידי האולפנים ההוליוודיים. ברטוריקה מלאת פאתוס הייתי אומר, האולפנים הצמאים לד… אה, כסף.
טוב נשברתי
איפה ואיך משיגים את הסיפור הזה? רוכשים את כל הכרכים יחד או אחד אחד? איך בכלל קוראים קומיקס?
תודה :-)
יש, אאל"ט, שתי חנויות קומיקס בארץ
קומיקאזה וקומיקס וירקות, שתיהן באזור דיזנגוף סנטר בתל אביב. אפשר, כמובן, גם להזמין מחו"ל, כמו כל דבר. הנה הספר הראשון באמאזון:
http://www.amazon.com/The-Sandman-Vol-Preludes-Nocturnes/dp/1401225756
ומשם קצרה הדרך אל הכרכים האחרים.
את הספר הראשון בעברית אפשר להשיג פחות או יותר בכל מקום שבו נמכרים ספרים בארץ.
אני מבינה אבל שהתרגום לעברית לא מלהיב.
תודה!
בתור קורא קומיקס הדוק...
דווקא נורא אהבתי את התרגום העברי לסנדמן(גם הכרך השני יצא דרך אגב).
לא שקראתי את הגרסה המקורית, אבל זה לחלוטין לא פוגע בחוייה ואפילו מרענן אחרי שמאז גיל 11 בערך קראתי רק קומיקס באנגלית.
הנקודה היא שאם את באה עם דף חלק זה לא פוגע.
חוץ מזה שתרגום הסדרה לעברית הוא יוזמה מבורכת שעוזרת להחדיר לציבור הרחב(בארץ) את העובדה שבעולם הקומיקס יש הרבה מעבר לגיבורי-על.
תיקון טעות
הסתכלתי על התגובות של רד למעלה והוא צודק, רק הכרך הראשון יצא, אבל בשני חלקים…
מעניין אם כך הם מתכננים לעשות את שאר הסדרה. אם כן אז זו סחיטת כסף נוראית.
נראה לי שלא.
כי הכרך הראשון מורכב משמונה גיליונות, שזה הרבה. השאר יותר קצרים.
לא מדוייק. יש ארוכים יותר ויש קצרים יותר.
(ל"ת)
תודה על התיקון.
אם כך, אני שותף לדאגות של יואב.
אגב
עבור מי שלא בטוח שהוא רוצה להתחייב לסדרה כזאת ארוכה ומעוניין רק לטעום, אני לא בטוח שחייבים להתחיל דווקא בהתחלה; הספר הראשון, כאמור, הוא קצת מקושקש (מבחינת הציורים, בעיקר) ולגיימן לקח זמן למצוא את הטון הנכון לסדרה. אפשר להתנסות קודם בספר השני והיותר מגובש, The Doll's House, ואם אהבתם – להשלים לאחור.
או ברעננה
קומיקס וירקות
תודה. רעננה קרובה יותר לבית.
(ל"ת)
למי שרוצה להזמין מחו'ל
אני ממליץ לבדוק גם ב-Book Depository. המחירים בד'כ לא רחוקים מאלה של אמאזון (מעט יותר יותר יקרים) אבל המשלוח בחינם, אז בחישוב הכללי לפעמים יוצא זול יותר דרכם.
בנוסף הם נוטים לשלוח כל ספר בנפרד ככה שגם אם מזמינים כמות גדולה בפעם אחת זה לא עובר את סף המע'מ.
http://www.bookdepository.co.uk/search/advanced?searchSeries=19290146
מצטרף להמלצה לעיל, אתר מצוין
ובנוסף זמן ההגעה שלהם הוא ימים ספורים (הם ממוקמים בבריטניה) בעוד אצל אמזון שבועיים ומעלה זה די נפוץ.
אני לא מבין למה לא לקחת את גיימן לכתוב את התסריט
הוא לא סנוב כמו אלן מור,וגם יש לו ניסיון בכתיבה לקולנוע.
מי יכול לעבד את היצירה שלו למסך הגדול יותר טוב מאשר הוא עצמו?
בדיוק
אני הכרתי אותו מדוקטור הו
אני שמח בשביל ג'וזף גורדון לויט, אבל...
משהו נראה לי קצת חשוד בעניין.
לא רק לא מזמן היו דיווחים על זה שג'וזף נמצא גבוה ברשימת השחקנים שמתחרים על תפקיד אנט-מן בשביל מארוול?
ג'ג"ל הוא בהחלט נכס חשוב שיהיה בבעלותך, ולכן נראה לי שברגע שוורנר שמעו את הדיווח על אנט-מן הם החליטו לפתות אותו בעזרת "ניתן לך לביים כל סרט שתרצה! ואפילו לשחק! תקבל גם טונות של כסף!".
הם כנראה יודעים שהפרוייקט הזה יכול להרוס לו את הקריירה, אבל עדיף ג'ג"ל לא מוצלח בצד שלך מאשר ג'ג"ל מוצלח בצד של האויב.
עד שכבר מגיע דור שבו יש שחקן שממש מתאים לסנדמן
לוקחים את גגל? ואני מאוד אוהב אותו, אבל את הסנדמן צריך לשחק בנדיקט קמברבץ.
גדול
וואו רעיון אדיר. איך לא הבנתי את זה עד עכשיו (ואני רציני).
לגמרי! זה הוא!
אני לא פן-גירל (אם כי אהבתי את שרלוק), וזה נשמע לי מבריק.
זה כמו משחק אומץ שיצא משליטה
"נראה אותך מציע נישואים להיא ממחלקת חשבונות"
"נראה אותך רץ עירום במשרד"
"ככה אה?נראה אותך הופך קומיקס מצליח על ישות על טבעית מופשטת של החלומות והדמיון בעל 142756 עלילות משנה וסיפורים שונים"
והשאר היסטוריה…
ועכשיו גג"ל ידובב בסרט החדש של מיאזקי
מסתבר שהוא מעריץ, אז הוא סידר לעצמו עבודה (רשמת מדובבים מלאה לסרט בכתבה):
http://www.usatoday.com/story/life/movies/2013/12/16/the-wind-rises-voice-cast/3911661/
מהן העלילות הפוטנציאליות?
מהן קווי ההתרחשויות בקומיקס של 'סאנדמן'?
איזה מהדורה כדאי לקרוא?
טוב, אז ממש עשיתם לי חשק לקרוא, אבל יש כל מיני מהדורות. מה כדאי?
יש את ה־New Edition, שזה 10 כרכים:
http://goo.gl/kKRCsw
יש את The Absolute Sandman, שזה מהדורה מחודשת או משהו, ב־5 כרכים, שויקיפדיה אומרת שעובדה ונצבעה מחדש באישור של גיימן:
http://goo.gl/KEzFM9
ויש ב־Book Depository עוד סידרה, עם שערים אחרים לגמריי מה־New Edition, שלא ממש ברור מה ההבדל:
http://goo.gl/dxWrK0
וגם יש כל מיני סטים למינהם:
http://goo.gl/Rl6L9F
רק אני רואה את טים ברטון מביים את הסרט הזה?
כלומר צריך לביים?וגוני דפ בתור השחקן הראשי?
אהההההה!
לא! לא! לא! לא! לא! לא! לא! לא! לא!
כבר יש לי את המנגינה בראש
לה-לה-לה-לה-בום-בום-בום-בום-טילילי-לילי-לילי-טאם-טאם-טאם-טאם
שמישהו יכין את דליי הפודרה הלבנה!
(ל"ת)
ויקרא גם להלנה בונהאם קרטר!
(ל"ת)
ג'וני דופ *הוא* הלנה בונהאם קרטר!
(ל"ת)
אני אני מבין שאתה מתנגד?
(ל"ת)
למה ההתנגדות הרבה?
אני מסכים שג'וני דפ כבר עשה את זה, אבל בגלל זה הוא יהיה ממש טוב בזה, כהרגלו, הרי אם כבר צריך לעשות סרט כזה ואם כבר הוא נמצא, אז מי אם לא סווני צריך להיות שמה?
לגבי ברטון, מי יודע, אולי זה היה יכול להיות סרט החזרה שלו?
ואולי זה יהיה הסרט הטוב הראשון של אובה בול?
אתה לא נותן יצירת מופת לבמאי שכל הסרטים האחרונים שלו היו דפוקים רק בשביל הסיכוי שאולי עכשיו זה במקרה יעבור לו. ואתה לא נותן לבמאי של "אליס בארץ הפלאות" להתקרב למרחק של פחות מקילומטר מכל דבר שיקר לך במידה כלשהי, לעולם.
והאמת? אפילו אם טים ברטון היה בשיאו, פשוט נגמר לי ממנו. בלי לראות את הסרט, אני יודע בדיוק איך ייראה ג'וני דפ בתפקיד מורפיאוס, אני יודע בדיוק איך תיראה ה-Dreaming (האם ייתכן שיהיו שם עצים ערומים ומעוותים וספירלות?), וזה משעמם אותי. אני רוצה לראות מישהו אחר עושה עם החומר הזה משהו שעוד לא ראיתי.
אם היו עושים את הפרוייקט הזה
לפני עשור או שניים, אין לי שום ספק שג'וני דפ היה אכן בתפקיד הראשי.
מאידך, מתוקף היותנו עמוק בתוך המאה ה-21, נראה לי שכולנו כבר קיבלנו די והותר מג'ני דפ בשיער שחור ואיפור לבן. אני בעד גג"ל, למרות שברור לי שבשום אופן אין סיכוי שהסרט יעשה צדק לספרים.
אני לא בטוח איך אני מרגיש לגבי כל העסק
כמו שמישהו כבר ציין (אולי ציינה? לא זוכר) אי שם למעלה בתגובות, גם גרסא גרועה של הסיפור לא תהרוס לי אותו (ראה ערך: חולית), אבל באיזשהו מקום זה אכן יבאס.
אני כן מוכן לסמוך על גג"ל שיבצע את התפקיד כמו שצריך, אבל את הסיפור עצמו קשה מאוד להעביר לדעתי. יהיה צריך להחליט על ספר אחד, רצוי עם קו עלילתי ברור, ולדבוק בו (לדוגמה The Doll's House, למרות שייתכן שיהיה שם יותר מדי צורך להסביר על דברים מפרלודים ונוקטורנים…)
בקיצור, מצפה בקוצר רוח, ומניח שאתאכזב. נקווה שלא יותר מדי.
ושטים ברטון לא יהיה קשור לכל העסק. ברררררר.
בעקבות כל התיאורים של 'סאנדמן' בתור יצירת מופת,
החלטתי לתת לקומיקס צ'אנס ולקרוא אותו. רצוי לציין שמדובר בקומיקס הראשון בחיי שקראתי (מלבד זבנג), והספרים האלה יקרים טילים! 12$ לספר להורדה לטאבלט. אבל אחרי הספר השני כבר ידעתי שאני הולך להיות הבעלים של הסדרה המלאה והיקרה הזו, כי לגמרי מדובר ביצירת מופת. באמת, אם לא קראתם קומיקס בחיים שלכם, שווה לנסות להתחיל עם סאנדמן, ואני גם מסכים עם רד פיש שהספר השני הרבה יותר טוב מהראשון.
אני כרגע נמצא בסוף הספר הרביעי, וכבר יש לי מחשבות לגבי עיבוד לקולנוע. כן! לגמרי אפשרי ואפילו רצוי. מדובר בסיפורים שיכולים לעבוד במדיום הקולנועי, למרות שיש כאלו שיהיו מאתגרים יותר, אבל זה בר ביצוע.
אין לי בעיה עם גג"ל, למרות שהאהדה אליו באתר מתחילה להמאיס אותו עליי, בעיקר כי אני לא מבין מאיפה זה מגיע. אבל הוא לא מורפיאוס. ג'וזף גיליגאן נראה לי כמו הליהוק האידיאלי, הוא שחקן מעולה, והכי חשוב הוא בריטי.
לדוגמא:
הבמאי חייב להיות טארסם סינג'. עם כל אהבתי למת'יו ווהן, אין במאי שיכול לתרגם לקולנוע את הוויזואליה של סאנדמן יותר טוב מטארסם, ולהרחיק אותו מהתסריט.
זה אשכרה יכול לצאת מעולה אם יצמידו תסריטאי ממש טוב לעניין. אני לא מצליח לחשוב על מישהו.
אם אתבדה, אני אהפוך לשפוט של גג"ל, אבל קשה לי להאמין שהוא יהיה מוצלח כמו טארסם בבימוי, או מוכשר כמו גיליגאן בתפקיד. נקווה לטוב.
כשאמרת טארסם לבימוי
פתאום היה לי פיצוץ גרעיני מיניאטורי במוח כשקלטתי את האפשרויות שגלומות בשילוב בין כזה חומר לכזה במאי. ווווווואו.
הקרדיט היחיד של טארסם כתסריטאי
הוא עבור The Fall. אם כבר, הבעיה היא כשהוא מביים תסריטים שהוא לא השתתף בכתיבה שלהם.
האמת הייתי בטוח שזה הפוך.
אם ככה הייתי שמח לראות את טארסם וגיימן משתפים פעולה על התסריט.
האמת שכיוון שהספרים מבויימים (כלומר, מאויירים) על ידי מאיירים שונים
אז מעניין יהיה לראות במאים שונים מתמודדים עם הספרים השונים. צריך כאלו שיצליחו לשמור על הדקויות הקטנות (כמו העובדה שמורפיאוס נראה שונה כמעט בכל חוברת וחוברת, ולפעמים גם בכל עמוד ועמוד, והמראה שלו מותאם לרוב לסביבה שלו, או לדמיונו של החולם שפוגש אותו).
אני גם באמצע של קריאה שניה של הספרים – הקומיקס היחיד שקראתי חוץ מזה הוא ווטצ'מן, וממש אין מה להשוות מבחינת ההיקף, העומק והרמה של הסיפור (לטובת סנדמן, כלומר).
בעיקרון מה שאתה מדבר עליו הוא יצירה בסגנון של אנימטריקס.
ככה אפשר יהיה להחליף סגנונות בכל סרטון קצר, ולגרום לסיפורים קטנים להשתלב בסיפור המסגרת הכללי.
ואולי הרעיון הכי טוב יהיה בכלל לעשות סרט עם עלילה אחת, כאשר סיפורים קטנים שקשה יהיה לתרגם אותם לסרט קולנוע יוכלו להיות אנימציה שיעשירו את העולם. סיפור כמו עם החתולים לא יוכל לעבוד בסרט, לדוגמא.
לפי דעתי את כל הספר הראשון יהיה אפשר לדחוס לתוך אקספוזיציה של 10-20 דקות בתחילת הסרט, ועלילת החזרת החפצים של מורפיאוס תהיה סיפור המסגרת הכללי.
אגב, בסוף הספר השלישי גיימן צירף תסריט של אחד החוברות ואת תהליך העבודה עליו עם המאייר. יותר מאשר במאי, המאייר הוא בעצם הצלם במהלך העבודה עם גיימן. גיימן רושם הערות על כל ריבוע וריבוע, מה יהיה הגודל שלו, איזו פרספקטיבה, מה הדמויות ילבשו, מה יהיה ברקע, הבעות הפנים וכו'. גיימן בעצם מביים את הקומיקס שלו, והמאייר עוקב אחר ההוראות שלו.
עוד אגב, בתור לוציפר הייתי מלהק את רוברט פלאנט בן ה-20:
אין ספק שהמאייר הושפע יותר מדיוויד בואי, אבל פלאנט הרבה יותר מתאים:
אופס!
זאת התמונה שהייתה צריכה להדגים איך רוברט פלאנט נראה:
הוכרז התסריטאי לסנדמן!
זה…. מישהו!. מרגש. לפחות זה לא דיוויד ס. גויר.
ניסוח מדויק להפליא.
(ל"ת)
הוכרז התסריטאי לסנדמן!
זה.. מישהו שכתב את הרימייקים ל"היצור" ו"סיוט ברחוב אלם".
אהבתי יותר את הסרט הזה כשהוא היה בגיהנום הפקתי.
ביי ביי ג'וסף גורדון לוויט
התייאש המסכן והכריז על נטישה של הפרוייקט
מקור, פור פאבור?
(ל"ת)
הפייסבוק שלו
https://www.facebook.com/JoeGordonLevitt/posts/1216006645089664
אוי ואבוי.
עכשיו זה נראה מאוד מאוד רע. אני חוזר לקוות שהסרט הזה לעולם לא ייעשה.