אתמול אלה היו המפיקים, ועכשיו גם גילדת השחקנים, SAG, הולכת באותו הכיוון. אלה הם הזוכים בפרסי גילדת השחקנים שחולקו לפנות בוקר:
שחקן ראשי: דניאל דיי-לואיס, "לינקולן"
שחקנית ראשית: ג'ניפר לורנס, "אופטימיות היא שם המשחק"
שחקן משנה: טומי לי ג'ונס, "לינקולן"
שחקנית משנה: אן האתוויי, "עלובי החיים"
ואלה, אם לא יהיו הפתעות גדולות, יהיו גם הזוכים באוסקר בקטגוריות האלה. אין כאן הפתעות, כולם נחשבו למובילים עוד קודם, והזכיה הזאת קובעת גם את האוסקר כמעט כעובדה. הקטגוריה היחידה שבה מהפך נראה עוד אפשרי היא קטגורית השחקנית, שבה אולי יש צ'אנס לג'סיקה צ'אסטיין לקחת מג'ניפר לורנס את הפרס, כדי ש"כוננות עם שחר" בכל זאת יקבל משהו. אבל לא הייתי בונה על זה.
אבל הפרס המעניין יותר הוא הפרס הגדול של האירוע:
צוות השחקנים הטוב ביותר: "ארגו"
רגע, רגע. "לינקולן" זכה בשני פרסי משחק, והיה מועמד בקטגוריה נוספת. "אופטימיות" היה מועמד לשחקן ושחקן משנה, וזכה על שחקנית. ל"ארגו", לעומת זאת, היתה רק מועמדות אחת בקטגוריות האינדיבידואליות – לשחקן המשנה הטוב ביותר. והוא לא זכה בה. אז לפי איזה הגיון יכול להיות לסרט הזה "צוות השחקנים הטוב ביותר"? פשוט: השחקנים לא באמת מצביעים על האנסמבל, הם פשוט מצביעים לסרט שהם הכי אהבו. "הסרט הטוב ביותר", בתכלס.
וזה אומר שגם מבין השחקנים וגם המפיקים, יש רוב שמעדיפים את "ארגו" על "לינקולן". ואפשר בהחלט לטעון שזה מחזיר את "ארגו" למשבצת הסרט המוביל במרוץ לאוסקר, למרות כל הסטטיסטיקות שעובדות לטובת "לינקולן".
נראה לי שהסטטיסטיקות פחות משמעותיות כאן
כמו שיאיר רווה ציין היום, השחקנים הם החלק הכי גדול באקדמיה, והם גם האנשים שבוחרים את הזוכה בפרס ה-SAG. כלומר יש כאן הרבה קולות בטוחים כבר לארגו. לא מספיק כדי להבטיח לו את הזכיה (ובכלל ייתכן שהחלוקה בהצבעה לפרס ה-SAG הייתה 49 מול 51), אבל זה נשמע מאוד משמעותי.
למרות הכל
אני מאמין שלינקלון יזכה וגם אני מאמין שמגיע לו לזכות כי הרי זה סיפלברג בלי קשר לזה שאני מעריץ אותו באמת הסרט שלו יותר טוב מארגו
נחמד
לא ראיתי "עלובי החיים" או "לינקולן", אבל אלה בהחלט נראים כמו הימורים ודאיים לאוסקר (למרות שלדעתי פרס שחקן המשנה כל-כך מגיע לכריסטוף וולץ, ואני בספק אם זה ישתנה אחרי שאראה "לינקולן"). מה שכן, הקרב בין "ארגו" ל"לינקולן" בקטגורית הסרט באמת נהיה מעניין. אני כמעט בטוח לחלוטין ש"לינקולן" יקח לבסוף, אבל אולי ל"ארגו" יש עוד סיכוי לתת לו סאקר פאנץ' ברגע האמת.
לא באלי שלינקולן יזכה.
ארגו פי אלף יותר טוב, ארגו סרט מתח מעולה ולינקולן סתם קיבוץ דיאלוגים פוליטים משמימים.
סתם לדעתי- הזוכה צריך להיות חיי פיי. לא ידוע למה, הוא פשוט מהנה וחכם.
זה בעצם כמעט חותם את ג'ניפר לורנס כזוכה
ומשום מה אני עדיין לא מפרגן לה זכייה. אני מת עליה ואין לי ספק שבקצב הזה היא אכן תקבל אוסקר במהלך העשורים הקרובים ואולי גם שניים. אבל התפקיד שלה ב'אופטימיות' לא מרגיש לי מספיק ענק בשביל לנצח את השאר.
העניין הוא שברמת השואו היא דיי נוקאאוט. אולי דווקא יש סיכוי למהפך מצד עימנואל ריבה.
אני מקווה לבחירות טובות של האקדמיה.
חידה
מה משותף לאפולו 13, מיס סאנשיין הקטנה והנהג של מיס דייזי? כולם היו מועמדים לאוסקר לסרט הטוב ביותר, בלי מועמדות על בימוי. מה עוד משותף? כולם זכו בפרס סרט השנה של גילדת המפיקים. שניים מהם זכו גם בפרס האנסמבל של גילדת השחקנים, אבל לזכות מיס דייזי, יליד 1989, יאמר שהפרס קיים רק מאמצע שנות התשעים. עוד נקודה בה הנהג של מיס דייזי נבדל משני האחרים, היא שזכה באוסקר לסרט הטוב ביותר.
כרגע, ארגו בדרך לגורל דומה לאחד מהשלושה:
הנהג של מיס דייזי – זכה בפרס גילדת המפיקים, לא היה מועמד לאוסקר על בימוי, אבל זכה באוסקר לסרט הטוב ביותר.
אפולו 13 – סחף את פרסי הגילדות, לא היה מועמד לאוסקר על בימוי ולא זכה באוסקר לסרט.
מיס סאנשיין הקטנה – זכה בפרסי גילדת המפיקים והשחקנים, לא היה מועמד לאוסקר על בימוי, הפסיד את האוסקר לסרט ל"השתולים" (שזכה גם בפרס גילדת הבמאים).
אני לא יודע אם עומד להיות כאן שחזור של תרחיש מיס דייזי, בו מתברר שענף הבמאים באקדמיה לא כזה מייצג את דעת הכלל, או שהאקדמיה תגיד "ארגו פאק יורסלף" לגילדות ותצביע לסרט שמועמד גם על בימוי. בכל אופן, התחרות נראית פחות קלה לחיזוי משהורגלנו בשנים האחרונות.