אחרי שבשנתיים הקודמות היינו יכולים לשים את כל הסרטים הישראלים שיצאו בסקר אחד, השנה למזלנו היה טפטוף בקצב סביר של סרטים ישראלים לאורך כל השנה.
לכן, בחרנו את י"ב הסרטים הבולטים ביותר (ובכך ישנה אפשרות שהשמטנו את הסרט האהוב עליכם, תכתבו בתגובות במידה וזה קרה) ועכשיו רק נותר לכם לבחור: מיהו הטוב ביותר?
הסרט הישראלי הטוב ביותר לשנת תשפ"ב:
- סינמה סבאיא (18%, 31 קולות)
- הנה אנחנו (14%, 23 קולות)
- עולה לראש (14%, 23 קולות)
- תמונת הניצחון (14%, 23 קולות)
- חומוס FULL טריילר (11%, 18 קולות)
- איפה אנה פרנק (7%, 12 קולות)
- בחורים טובים (7%, 11 קולות)
- קולות רקע (5%, 8 קולות)
- ויהי בוקר (4%, 7 קולות)
- בת האמן (4%, 6 קולות)
- אפריקה (2%, 3 קולות)
- זרים מושלמים (2%, 3 קולות)
מס' מצביעים: 168
Loading ...
חסר לי סבוי וכל מה שאני יכולה.
בכללי יש לא מעט סרטים אשר הושמטו כך שהרושם הוא לא שהיה קשה לקושש י"ב סרטים מטפטוף הסרטים של השנה.
תראה, מסורתית
"הסרט הישראלי הטוב ביותר" הוא סקר עם 10 סרטים, הבולטים ביותר. בשנים האחרונות אנחנו קצת משחקים עם הפורמט, אבל עדיין חריגה ל-י"ד או ט"ו סרטים נראית לי כבר מוקצנת, איכשהו. וכאמור, בדיוק בשביל זה יש תגובות. אני מאוד אוהב את "כל מה שאני יכולה" (ופחות את "סבוי") אבל לא זיהיתי באזז עצום סביב אף אחד מהם פה באתר. יכול להיות שזה נכון גם לסרטים אחרים ברשימה, והיה עדיף להוציא את "אפריקה" ולהכניס את "סבוי" או משחק מתמטי כזה או אחר, אבל בסופו של דבר – זאת הייתה תחושת הבטן.
יכול להגיד שגם בשנה הבאה, אם נמשיך להתברך בכמות סרטים איכותית, יפלו כמה סרטים שיבאס שלא יהיו בסקר. זה בסך הכל אומר דברים טובים.
הייתי מכניס את סבוי במקום אחד האחרים בעיקר כי הוא הסרט הכי זמין לצפייה, נמצא ביוטיוב של כאן 11.
נגיד במקום זרים מושלמים (היה באז עליו?) או בת האומן שאומנם נהניתי לקרוא את הביקורת שלך עליו אבל אני לא בטוח אם מעבר לביקורת הזו מישהו שמע עליו.
זרים מושלמים הוא אחד מהסרטים היחידים בשנה החולפת
שהביא אנשים לקופות (מעל ל-200 אלף איש).
וזה שסרט זמין לצפייה לא אומר שאנשים צפו בו.
אבל זה כן אומר שלאנשים לפחות יש את האפשרות לצפות בו.
כמה הקנות היו לאפריקה? יש סרטים שהייתי שמח לצפות בהם אבל אפילו לא הייתי מודע לכך שהם הופצו.
בכל מקרה דווקא סבוי סרט יחסית ״חם״. הדרך שלי לדעת היא שבני משפחה שלא צופים ביותר מדי סרטים שאלו אותי מה דעתי עליו.
לגבי זרים מושלמים, לא היה לי מושג. אבל לא מפתיע, זרים מושלמים זה כמו המארוול של הקהל הבורגני והמבוגר.
בכל מקרה עצם העובדה שאנחנו דנים על מי היה יכול להיכנס במקום מראה על כך שזו הייתה שנה לא רעה לקולנוע הישראלי.
הבעיה שאני לא משלה את עצמי, הסיבה העיקרית היא שהגיעו אלינו מלא נפגעי קורונה.
הנה אנחנו סרט מעולה
ניר ברגמן במאי מצוין ואחד סרטי השנה בכלל
סינימה סאבייא מקום 1 והנה אנחנו מקום 2. אני אוהב את הטעם שלכם עין דגיסטים.
(ל"ת)
לא ראיתי אף אחד מהם
האם זה פשע? האם פספסת משהו?
פספסת סרטים טובים
(ל"ת)
לא יודע אפילו כשאני מסתכל עכשיו מהמובילים של הסקר
לראשון כמעט אין תגובות ולשלישי אין טריילר בעמוד הסרט. השני לא שמעתי איזה עניין מיוחד עבורו מלבד שהיה לו פרסום דיי מסיבי ושכוכבה שם.
תקשיב למה שהיה לנו להגיד על סינמה סבאיא בפודקאסט שלנו
אולי זה יגרום לך לרצות לראות אותו
https://sites.google.com/view/sarcastim/%D7%A1%D7%A8%D7%A7%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%9D/cinema-sabaya?authuser=0
זה שלסרט כלשהו אין או יש תגובות לא אומר יותר מדי על האיכות שלו
על כולם יש ביקורות שיכולות לתת לך לפחות כיוון האם הוא משהו שאתה תהנה ממנו.
לא אומר על האיכות זה נכון
אבל זה מראה לי שלכל הפחות אין יותר מידי עניין סביבו. וכשאין, אוטומטי העניין שלי יורד גם, אלא אם כן העלילה ממש מדברת אליי. דיי קשה לי לראות סרטים ישראלים וזה קצת משנה עבורי.
באזז תלוי איפה אתה מסתובב
לשיח המערבי נכנסים מספר מוגבל של סרטים זרים לשיח, לרוב כאלה מפסטיבלים או מתרבות ז'אנרים. דרמות לארה"ב יש מספיק, אז הם לא ממש מחפשים את אלה שבישראל, למרות שכן – סינמה סבאיא, בת האמן, וקולות רקע הם כל אחד יכולים להשתלב בעשרת הסרטים הטובים של השנה.
פה באתר, נניח, "בחורים טובים" או "אגדת חורבן" עוררו באזז (האחרון אף נכנס לסקר סרטי השנה) בשנים האחרונות.
ממש יש לך פה סקר שאפשר לראות באופן ברור ונוח את התפלגות ההמלצות.
וכן, לדעתי להצביע לסרט זה סוג של המלצה כי רוב האנשים יצביעו לסרט שהם אוהבים (או שאני מקשקש ומלא אנשים סתם מצביעים לסרט היחיד שצפו או הסרט הכי פחות נורא? אם יש כאן אדם כזה אשמח לשמוע את נקודת המבט).
או שיש כאן הצבעה ביחס ליצירה ישראלית?
זאת אומרת זה המבחר וצריך פשוט לבחור. השאלה היותר מדוייקת אם יש כאן איזה פספוס ביחס גלובלי. סתם לדוגמה אפס ביחסי אנוש הללתי והמלצתי הוא סרט מעולה שחבל לפספס גם ביחס גלובלי.
זה לא כדורגל, לפחות לדעתי אין כזה דבר סרט טוב בליגה מקומית אבל לא עולמית. סרט טוב הוא פשוט טוב, אתה יודע את זה כשאתה צופה בו.
בכל מקרה hbo קנו את סינימא סאבייא אם אתה צריך אישור של אמריקאים.
איפה אנה פרנק ויהי בוקר היו בפסטיבל קאן הקודם.
ויהי בוקר היה בתוכנייה של קאן 2020 אבל כולנו זוכרים איך זה נגמר.
תמונת ניצחון נמצא בנטפליקס .
אני אישית הצבעתי לסינימא סבייא שהוא סרט טוב בעיניי, אין אצלי אבחנה בין לאומי לעולמי אבל אם זה עוזר הומום סרטיפ אמריקאיים מהשנה (שאלה: סרטים אמריקאיים אוטומטית שייכים לליגה העולמית?)
התכוונתי הנה אנחנו היה אמור להיות בקאן 2020
(ל"ת)
סרט טוב זה מאוד כללי
מה זה טוב? אם היית נותן לו דירוג מעל 6 מתוך 10, או 8 מ10? בכל מקרה זו לא הפתעה שיצא שלא ראיתי בכלל סרטים ישראלים לרוב זה כוס התה שלי. אני התחלתי את מסע הסרטים שלי מכיוון מאוד מסוים ואני לאט לאט מנסה לגוון ולנסות דברים חדשים. RRR זה נראה לי הסרט הראשון הבוליוודי שראיתי והוא היה מעולה ומשחקי הדיונון וכן אני אגדיר את זה קצת שזה הגיע אפילו לאמריקה. ראיתי לאחרונה את הסדרה מארלי הספרדית ומאווריק הסופר דופר אמריקאי לא משך אותי עדיין לראות אותו וגם לא אלביס, לעומת זאת כן את לוחמת. אז לא יודע יש לי כנראה איזה דפוס מסויים של צפייה, אבל יש לו גם שינוי אז אני מגשש כזה ומנסה למצוא המלצות יוצאות דופן שיכולות להיות 'פספוס' אם לא אצפה.
לא רוצה לצאת פלצן, אבל RRR אינו סרט בוליוודי.
הוא שייך לתעשיית טוליווד (Tollywood). זה הזמן לציין שבהודו יש המוני שפות שונות והיא מחולקת למספר רב של מדינות.
בכל מקרה נשמע שיש לך טעם קצת ספיציפי אז רק אתה יכול לדעת אם לסרט כלשהו יש פוטנציאל לעניין אותך. תקרא ביקורות ותגשש לך, זו הדרך הכי טובה. אין לזה קשר ללאומי/עולמי. כמעט כל תעשיות הקולנוע זמינות לצפייה בימינו אז אין סיבה שתראה סרט שהוא "בסדר יחסית ל". אם בחרתי לצפות בסרט ישראלי אני עושה את זה כי הסרט מעניין אותו, יכולתי באותו זמן לצפות בסרט אמריקאי. ואם הוא טוב אני אוהב אותו כי הוא טוב, ולא כי אני עושה לו טובה או הנחות.
בחורים טובים הוא סרט השנה שלי של 2022 כרגע (בתיקו עם לא רעים בכלל)
כך שאני יכול להגיד שאני ממש אוהב את הסרט וממליץ עליו, לא כטוב מבין הסרטים הישראלים, אלא בכללי כאחד הדברים הטובים ביותר שהיו פה בשנה האחרונה.
כבר הרבה זמן לא נהנתי ככה בקולנוע.
ואני אחד שלא ממש אוהב סרטים ישראליים, כך שהאהבה שלי לסרט מעידה שזה סרט שמיועד (גם) למי שלא בסגנון של הסרטים הישראלים (במובנים רבים, זה סרט שפועל לפי הנוסחא ההוליוודית).
סרט קליל, כיפי ופשוט מצויין בכל קנה מידה.
מומלץ בהחלט.
שאלה (ובקשה) לעורכים
עד מתי הסקר הולך להיות פתוח?
כי בדרך כלל אתם שמים את הסקרים מהסוג הזה פתוחים למשך שבוע, אלא שהפעם בתוך השבוע יש יומיים של ראש השנה, בהם אוכלוסיה מסויימת לא נמצאת בעין הדג, מה שעלול להשפיע לרעה על סרט מסויים ולמנוע ממנו תחרות הוגנת מול השאר (נחשו לבד איזו אוכלוסיה ואיזה סרט).
לכן אני חושב שמן ההיגיון שהפעם הסקר יהיה פתוח מעל לשבוע.
אז מה אתם אומרים?
אני ארשה לעצמי
להגיב לפני העורכים ולכתוב שזו בקשה קצת תמוהה בלשון המעטה, והניסוח שלה קצת חצוף.
ראשית, בכלל לא ברור איך הפתרון שלך "יפתור" את הבעיה, כי בכל מקרה לשומרי שבת יהיו יומיים פחות להצביע, בין אם מתוך 7 או מתוך 10.
שנית, לא לגמרי ברור לי למה צריך יותר מ-5 דקות בשביל להצביע ואיך יעזרו לך, או לכל סרט, עוד יומיים של ימי חול כדי לטפס בטבלה.
(אלא אם כן אתה מתכנן איזה מפקד ארגזים, ואני מאוד מקווה שלא, אין לנו כח לעוד אחד כזה)
ולבסוף, ובעיקר, בתור שומר שבת אני מוחה בתוקף על הרמיזה המשתמעת מדבריך כאילו עורכי האתר לא מתחשבים בדתיים, או יותר גרוע – מנסים אקטיבית לפגוע בהצלחתו של סרט "של דתיים" (אני מניח שהרמיזה הייתה 'בחורים טובים', שאגב שלא ברורה לי המחשבה שבגלל שהוא עוסק בחרדים אז דווקא שומרי שבת יצביעו לו). נניח בצד את שאלת שמירת השבת של העורך עצמו שאיננה ענייני ולא עניינך, זו האשמה שכל מי שמסתובב קצת באתר יודע שאין לה שחר, והיא מריחה מיותר מקורטוב של קונספירציה והתקרבנות.
אני מצטער אם אני קורא פה דברים שלא התכוונת אליהם, או מגיב בצורה לא מידתית, אבל התגובה שלך הייתה נראית לי ממש לא הוגנת כלפי העורכים שעושים עבודת קודש ובאמת מתחשבים בבקשות בצורה מעוררת הערכה, ולא מגיע להם האשמות מרומזות כמו זו שבדבריך.
חס ושלום! לא הייתה לי כל רמיזה שכזאת
בתור שומר שבת אני מלא הערכה לכך שהאתר אף פעם לא מעלה כתבות חדשות בשבת, זה ממש לא מובן מאליו.
לא הייתה לי שום כוונה לרמוז על יחס לא טוב לשומרי השבת חלילה, למעשה לא רמזתי כלום.
אם גם העורכים הבינו כך את דברי, אז אני ממש מתנצל. זו לגמרי לא הייתה כוונתי כלל.
באמת שאין לי שום טענה כלפי האתר או כלפי העורכים, יש לי רק הערכה על העבודה המדהימה שהם עושים באתר, ובאמת שלא ניסיתי לרמוז שום תלונה חלילה.
וכן, אני מודע לזה שלהצביע לוקח רגע אחד, אבל עדיין ההצבעה בדרך כלל נמשכת שבוע, אז חשבתי שבגלל זה כדאי להאריך.
אבל באמת שזה לא כזה קריטי.
בכל מקרה, אין לי שום כוונה לעשות מעשה המוסד ולהטות את התוצאות, כך שממש אין מה לדאוג.
היי, מסתבר שראיתי פה ארבעה סרטים, לא רע
"איפה אנה פרנק" לא היה טוב ו"עולה לראש" מפסיק להיות טוב אחרי עשר הדקות ראשונות, חוץ מאיזו בדיחה פה ושם. זה משאיר את "הנה אנחנו" ו"זרים מושלמים" שחיבבתי, אבל הקול שלי הלך ל"הנה אנחנו", כי בניגוד ל"זרים", אין לו סוף מטופש שגרם לי לפלוט בקול "נו, באמת".
מסתבר שראיתי רק ארבעה סרטים
הייתי בטוח שזה יהיה הרבה יותר, משום מה. מעניין איזה סרטים הושמטו מהסקר (אני זוכר את "מישהו יאהב מישהו" שכן ראיתי. מה עוד?) ואיך הם הושמטו על חשבון "איפה אנה פרנק?" הכה מושמץ (לא ראיתי, אבל חוץ מהמועמדות התמוהה באופיר כל הביקורות די קטלו).
הבחירה שלי היא "סינמה סבאיא" שנכון לעכשיו הוא גם הבחירה שלי לסרט השנה של 2022. המשחק, התשומת לב לפרטים והדיאלוגים ביצירה הזאת הם כל כך ריאליסטיים שזה פשוט בלתי יאמן שלא מדובר בתיעוד דוקומנטרי. תסריט יפהפה שנוגע בצורה עדינה אבל אפקטיבית על בלוטות הרגש ושמלבד הרגעים בהם ניגבתי דמעות הייתי עם חיוך מרוח על הפרצוף לכל אורכו.
"ויהי בוקר" היה הבחירה השנייה שלי גם בגלל שהוא דרמה פוליטית מצוינת אבל גם כי הוא משלב את זה עם חקר דמות מעניינת בצורה יפה ומשכנעת. את "הנה אנחנו" ו-"אפריקה" אני לא זוכר טוב במיוחד אבל אני כן זוכר שמדובר בדרמות קטנות עשויות לעילא ועם הופעות נהדרות.
מישהו יאהב מישהו כבר יצא? מלא זמן אני מסמן את החדש של הגר בן ארויה והוא לגמרי חלף לי מתחת לרדאר. איזה כיף
יודע שבקרוב תעלה סדרה שביימה לHOT. קצת מזכיר את טליה לביא שכמה חודשים אחרי אחד בלב יצאה סדרה שביימה להוט, "ילדות סכסכניות", שהיא אחת מהסדרות המדויקות והטובות שיצא לי לראות מהז'אנר של "ילדים בגילאי ה20 אבודים ומחפשים את עצמם בעיר הגדולה" (וסדרת שותפות תל אביבית פי 100 טובה מבלאדי מורי המאכזבת).
לגבי עוד סרטים שנשמטו אני יודע שעקרה נמצא עכשיו בבתי הקולנוע. מעבר לזה יש עוד כמה סרטי נוער כמו ההוא עם נועה קירל וכמובן יש המון דוקו. בתכלס נורא קשה לי להבין איזה שנה נחשב כל סרט.
הביקורות ל"אנה פרנק" היו ברובן מרימות מאוד
כאשר לדעתי מבחינת האתרים הבינוניים ומעלה (מה שזה לא יהיה) רק פה ובידיעות אחרונות (וגם שם – אחד משלושת המבקרים) באמת קטלו את הסרט.
בנוגע לסרטים שבסוף לא נכנסו: מישהו יאהב מישהו, עוד סיפור אחד, מחברות שחורות (שיצא בעיקר כי אי אפשר היה לשים אותו כסרט אחד, כי הוא לא יצא כסרט אחד, אבל לתת לו שתי משבצות נראה מוגזם), מתחתנת, סנולנד (הסרט הכי קורע מצחוק באופן לא מכוון של השנה), אבו עומאר, הסיפור שלנו, המצלמה של ד"ר מוריס, בוטיק פריז, אוהב אותך צ'ארלי, סבוי, אני לא, נולדתי בירושלים ואני עדיין חי, כל מה שאני יכולה, עקרה, אדמה בוערת.
חזרתי עכשיו מ"כל מה שאני יכולה"
לא רע בכך והסיפור מצליח להחזיק. אך מה הקשר בין שתי תתי העלילות?