"רוג אחת" הוא סגירת החור העלילתי היקרה בעולם. עקרונית יש את האפשרות שמישהו ממש רצה ליצור את הסיפור הזה על חבורה של אנשים שלא ממש קשורים אחד לשני שנשלחים על ידי המחתרת למשימה שקשורה לכוכב המוות אבל נשמע יותר סביר שבכיר בדיסני אמר "כולם תמיד אומרים שזה מוזר שקל להשמיד את כוכב המוות – בוא נעשה מזה סרט!" ושאר הבכירים והבכירות אמרו "למה לא". הסרט מרגיש יותר כמו עבודה קבוצתית שמגישים לקורס מאשר פרויקט מלא תשוקה של יוצרים שמשתוקקים לספר את הסיפור שלהם. אם מישהו היה ממש נלהב מעבודה על הסרט הזה, לא רואים את זה.
ומכיוון שלא נראה שהיה מישהו שממש נלהב ליצור את הסרט הזה – התוצאה הסופית היא בסדר. לא רעה בשום צורה ודרך, ואפילו טובה מאוד בכמה מובנים: אבל לא מלהיבה. היא כל כך לא מלהיבה, שהיא הצליחה לעשות את הבלתי ייאמן וגרמה לסרט של "מלחמת הכוכבים" לפרוח מהזכרון הקולקטיבי. מהר, בלי עזרה מגוגל: איך קוראים לדמויות שבסרט? אל תרגישו רע אם אתם לא זוכרים – אני ראיתי את הסרט בצפייה שנייה אתמול ואני לא זוכר בעצמי. למרות שהדמויות של הסרט טובות, ושיש לו מספר רגעים מגניבים ובדיחות נחמדות, ולמרות שהוא ריסק את הקופות בשנה שהוא יצא (הסרט הכי מצליח בארה"ב ב-2016), שנה וחצי מאז שהוא יצא ולאף אחד לא אכפת מהסרט הזה. בא, כבש, נעלם. ה"אווטאר" של יקום "מלחמת הכוכבים".
אפילו אם אתם חושבים שאתם זוכרים את הסרט הזה וזוכרים איך קוראים לאחת הדמויות האלה או משהו – אתם לא באמת זוכרים את הסרט הזה. אתם יודעים איך אני יודע? כי אם הייתם זוכרים, הייתם בטח אומרים משהו על זה ש-וואו, "אחרוני הג'דיי" ממש דומה ל"רוג אחת", הא? בין שני הסרטים יש יותר מדי נקודות עלילה שדומות בשביל שזה יהיה כל כך מקרי. המערכה האחרונה של "רוג אחת" מזכירה את עלילת הצד של פו, רוז ופין ב"אחרוני הג'דיי" כמה פעמים יותר מדי, וגם כל השטיק של "המחתרת היא בעצם תקווה" של "אחרוני הג'דיי" מופיע ב"רוג אחת" (או, בעצם, להיפך).
מפתה להגיד שהעובדה שהסרט כל כך בלתי זכיר היא פשוט בגלל שהוא עוד מוצר מהונדס ללא נשמה ולהסתפק בזה, אבל בכל זאת עבדו על הסרט הזה אנשים מוכשרים ו"הוא חסר נשמה" זאת תשובה כללית ולא מספקת. זה לא מספיק להגיד שחסר לו משהו – השאלה היא מה היה חסר בסרט הזה כדי שלמישהו יהיה אכפת ממנו. אני מניח שלכל אדם שצופה בסרט תהיה תשובה שונה אבל מבחינתי, הפספוס הגדול של הסרט הוא לא הדמויות או העלילה, ובטח לא סצנות האקשן – אלא האינטרקציה.
יש אמרה ידועה ש"משחק הוא תגובה" (נשמע יותר טוב באנגלית) – הדמות שלך לא נשפטת רק על פי המונולוגים והדיאלוגים שלה, אלא גם על פי איך שהיא מגיבה לעולם שמסביבה. ובכל הנוגע לאמרה הזאת, "רוג אחת" הוא כישלון מפואר. כי הנה הקטע: הדמויות של רוג אחת? אלה שאני לא זוכר את השם שלהן? הן נפלאות. הן סטראוטיפים חרושים, כן – אבל הן מבוצעות היטב: יש להן מטרה, פחדים ואופי; הן שונות אחת מהשנייה בצורה ניכרת ובולטת; יש לכל אחת סיפור מעניין משל עצמה ומגלמים אותן שחקנים נהדרים. אבל כל זה נופל בשנייה שהן מדברות אחת עם השנייה. לא בגלל שהדיאלוגים נוראיים (הם בסדר גמור, מדי פעם אפילו טובים) אלא בגלל שלכל דמות יש תגובה אחת לדמויות האחרות וזה לא משנה מי הן. הרובוט העוקצני הוא עוקצני לכולם, הנזיר הבודהיסטי מאמין שכולם טובים וכו' וכו' וכו'. אפילו סרט נוראי כמו "יחידת המתאבדים" הצליח בנושא הזה יותר מ"רוג אחת" – הארלי קווין מתנהגת בצורה שונה מול דדשוט, דיאבלו, הג'וקר וריק פלאג וזה עוזר לנו להבין את הדמויות והדינמיקה ביניהם. כאן, כולם פשוט נמצאים אחד ליד השני. זה שכל דמות כתובה היטב בנפרד זה לא משנה אם בתוך הסצנה עצמה היה אפשר להחליף את אחת הדמויות במקרר אינטליגנטי והדיאלוגים היו נשארים בערך אותו הדבר.
הדמות היחידה שיוצאת דופן במקרה הזה, וגם היא עושה עבודה רק מעט יותר טובה מהשאר היא דמותו של הנבל בגילומו של בן מנדלסון, שמגלם דמות של נבל משרדי שדואג יותר לקידום שלו מאשר לגורל הגלקסיה. הוא לא נבל שרוצה לראות את העולם נשרף, אלא סתם איש עסקים אטום לב. הוא אומנם הרשע, והוא עושה דברים רעים מאוד אבל בסופו של יום מדובר בדמות שהיית יכול למצוא בכל עבודה משרדית. בניגוד לנבלים אחרים שנראה שמשקיעים את כל חייהם ונשמתם בהיותם נבלים, נראה שיש לנבל בסרט הפרדה בין חברים ועבודה, ובעוד שהוא חבר טוב ואדם טוב בחייו הפרטיים, הוא גם במקרה הארכיטקט של אחד מהנשקים האיומים ביותר שתדע הגלקסיה. הוא לא רוצה למעוך את המורדים או להרוג את הג'דיי – הוא רק רוצה עבודה יותר טובה. זה לא בדיוק אייקוני כמו ויידר או פאלפאטין, ואני לא בטוח אם זה משתלב טוב בסדרת הסרטים שהיא "מלחמת הכוכבים" אבל הדמות שלו מהווה שילוב מעניין שלא ראינו כמוהו עד כה ביקום הזה.
האם באמת מה שמנע מ"רוג אחת" להיות סרט בלתי נשכח היה חוסר האינטרקציה של הקבוצה? לא יודע. זה אולי עזר, אבל כנראה שהסיבה העיקרית היא שכאשר אתה צריך להתחרות כל הזמן לא רק בסרטי ז'אנר אחרים אלא בסרטי מלחמת הכוכבים אחרים אתה צריך להביא משהו באמת יוצא דופן כדי לבלוט – ו"רוג אחת" לא ממש עשה את זה. הוא מילא רשימת מלאי של כל מה שצריך להיות בסרט מלחמת כוכבים, אבל הוא לא הצליח להביא את הערך המוסף. בניגוד לרושם הראשוני שהיה כשסיפרו לנו עליו ("סרט שודים במלחמת הכוכבים"), "רוג אחת" מרגיש כמו משהו שהיה יכול לקרות באותה המידה לריי ולפין או ללוק ולהאן. וכך, במקום הסרט שהיה אמור להרחיב את היקום, "רוג אחת" רק צמצם אותו, והתמקד בדמויות שהיה קשה להיקשר אליהן. זה לא הופך את "רוג אחת" לסרט רע בפני עצמו (אגיד שוב: מדובר בסרט כיפי, עם דמויות מעניינות ואחלה אקשן), אבל כשיש סרט מלחמת כוכבים חדש בכל שנה שצריך להתחרות מולו, צריך לעשות קצת יותר מזה כדי לבלוט. ובמקרה הזה, "רוג אחת" פשוט לא סיפק את הסחורה.
האמת?
כנראה שמישהו בדיסני חשב "אנחנו חייבים לעשות סרט עם דארת' ויידר", כתב את התסריט לסצנה הזו ואז חיפש איזה פאנפיק בשביל שאר העלילה…
לפעמים זה מרגיש כאילו אני היחיד בגלקסיה שבאמת אהב את הסרט הזה
נכון, הוא לא מושלם בשום צורה ודרך, הוא בהחלט היה כיפי עם אחלה אקשן, אני בהחלט חולק על הטענה שהוא חסר נשמה, אבל הוא גם "הראשון", וזה מה שמייחד אותו לעומת האחרים.
למה התכוון המשורר כשאמר "הראשון"?, ובכן-
הוא הראשון שלקח פרנצ'ייז חלוט ומוגמר, עם חרבות אור רוחות רפאים והמעז מנצח, ועשה ממנו משהו אחר לגמרי.
הסרט הזה לקח את העולם הקיים, וסיפר בו סיפור מלחמה לכל דבר ועניין, מחובר לקרקע (עם כמה שאפשר להיות מציאותיים כשיש בסביבה חלליות ורובוטים) על אנשים אמיתיים, בשוחות, בבוץ ובגשם.
בקלות הסרט הזה היה יכול להיות, בשינויים המחוייבים, על חברי המחתרת הצרפתית שמוצנחים לברלין לגנוב את את התוכניות של תותח הגוסטאב (לצורך העניין), וזה גם מה שמייחד אותו – לראשונה ביקום של "מלחמת הכוכבים" אנחנו חווים את סיפורו של האיש הקטן ולא של המפקד הגדול. אין פה שום גנרל קנובי, שום קומנדר סקייווקר ושום גראנד מאסטר ג'דיי.
יש משהו בקסם של להיות "הראשון", כמו הנוקמים לפניו שהיה הראשון שלקח חמישה סרטים לסרט אחד, דבר חסר תקדים לשנת 2012, בשנת 2016 חוויתי שוב, היסטוריה קולנועית קטנה, והעובדה הזאת בלבד נותנת לסרט כמה נקודות זכות על האומץ שלא היה לאף אחד לפניו.
ו…ג'ין ארסו… יש לי אפילו פסל שלה. אם היה גם של קאסיאן אנדור, הייתי מציג גם אותו.
הסרט הזה הוא תוצר של שני הבמאים הכי יבשים בהוליווד כיום.
אבל, עדיין נהנתי ממנו בזמן שצפיתי בו בקולנוע, אבל בהחלט לא מספיק בשביל צפייה חוזרת.
מי הבמאי השני לצד גארת' אדוארדס?
(ל"ת)
טוני גילרוי.
(ל"ת)
!im not
כלומר להפך, אני כן. כן זוכר את הסרט, כן אוהב אותו, וכן אכפת לי ממנו.
אפילו שאני לא חושב שהוא סרט ממש טוב, ומסכים לגמרי עם כל הנאמר על התגובות של הדמויות.
האמת שגין הייתה די פוצה בסרט.
כל הסרט מסתובבת בפרצוף תחת שמגיע לה הכל. נורא לא התחברתי. הבו לי בבקשה עוד מדייזי רידלי (ואדם דרייבר…יאמי).
איך אפשר לקרוא לסרט הזה כיפי?
הוא לא כיפי בכלל. סרט שכל הגיבורים שלו מתאדים בסוף לא יכול להיות כיפי בשום צורה!
שנאתי את הסרט הזה, בגלל שהוא היה כל כך ארוך, לא מעניין ומשאיר טעם רע בפה.
וגם, הדארת' ויידר של הסרט הזה לא נראה בכלל אמין. הוא נראה כמו דארת' ויידר שיוצא ישר ל-VHS.
בקיצור, זבל שלא היה צריך להיווצר.
האמת היא שבכלל כל הסרטים של מלחמת הכוכבים, חוץ מ4 5 6, לא היו צריכים להיווצר. אני לא אומר שאי אפשר לעשות דברים מעניינים עם היקום הזה. אפשר לעשות המון דברים מעניינים. גם לא חייבים לעשות אופרות חלל – אפשר לעשות סרטים בלשיים, סרטי אימה לכל המשפחה וגם קומדיות רומנטיות.
אבל עד עכשיו, כל מה שעשו עם היקום הזה (חוץ מ-4 5 6 כאמור) יצא מבאס ולא ראוי לאכילה. אז או שתפסיקו עם זה, או שתיתנו לי לביים – אני בטוח שאני אעשה עבודה הרבה יותר טובה ממה שיצא עד עכשיו.
אוקיי בגלל הודעות כאלה קטילת סרטים עושה לי רע
הביקורות המענגות ביותר לקריאה הן הביקורות הקוטלות. אבל יש בהן מימד כל כך מרושע וכל כך מתנשא – לרוב המבקרים אין עבר בעשיית סרטים, אז זה מרגיש כאילו אין להם את הזכות לומר למי שעבד כל כך קשה על סרט כלשהו שהוא פישל. ובכל זאת, זכותו של כל אחד לא לאהוב סרט מסוים וגם לומר פומבית לאנשים "לדעתי כדאי לכם לא לבזבז זמן וכסף על הסרט הזה".
אבל לא, בהתחשב בעובדה שככל הנראה לא למדת קולנוע, ובהתחשב בעובדה שעשית, כמו שמצטייר מהלינק שמתלווה לכינוי שלך, שלושה סרטים פחות מגארת' אדוארדס, הסבירות שתעשה עבודה יותר טובה ממנו בבימוי סרט של מלחמת הכוכבים די נמוכה.
גארת' אדוארדס או כריס וייץ לא יודעים לקרוא עברית (אולי וייץ יודע לזהות קצת אותיות בגלל שהוא אולי למד לבר מצווה? אני לא יודע. מתאר לעצמי שהוא לא גולש באינטרנט הישראלי) ולא יקראו את ההודעה שלך, וגם אם כן אני מתאר לעצמי שזה לא משהו שיעליב אותם. ובכל זאת – סרט הוא משהו שהמון אנשים עובדים עליו קשה, עבודה סיזיפית ומורטת עצבים. ואתה יושב מאחורי המקלדת שלך ואומר לעצמך "אני יכול לעשות עבודה יותר טובה מהם"? Sure, Jan.
(הטרילוגיה החדשה יותר טובה מפרקים 4-6)
מה הבעיות שלך
בחיי.
די ברור שארצ'י צחק. הוא לא התכוון לפנות לאף אחד מהיוצרים, הוא לא באמת התכוון שהוא היה עושה את זה טוב יותר, אני מניחה.
סה"כ טוען שהסרטים לא טובים לדעתו ועשה זאת בצורה מוגזמת ומוחצנת בכונה.
למה אתה צריך לרדת עליו ככה
לאן עפת ולמה עפת, לא כ"כ ברור לי.
sure jan
לא חושב שהוא הגזים כל-כך
"עד עכשיו, כל מה שעשו עם היקום הזה (חוץ מ-4 5 6 כאמור) יצא מבאס ולא ראוי לאכילה" זו כן הגזמה; גם אם לא ניכנס עכשיו ליקום המורחב של הספרים וסדרות הקומיקס – היתכן כי מתוך שישה סרטים מחוץ מהטרילוגיה המקורית שיצאו למלחמת הכוכבים – אף לא אחד 'ראוי לאכילה'?
רובם די גרועים (הפריקוולים, of course).
גם רוג וואן לא אהוב כל כך. לאסט גדיי מצויין בעיני רבים אבל בעיני אחרים גרוע כמו הפריקוולים ככה שהסרט היחידי מתוך השישה שבאמת יש עליו קונצנזוס חיובי די רחב הוא הכוח מתעורר. וכנראה גם הוא לא הותיר עליו רושם. shit happens (סלחו לי על הבוטות), אפילו לא להתחבר לאף אחד מהמשכוני סטאר וורס, ממש לא מופרך
בהחלט לא ראויים לאכילה.
על פרק 1 אין מה לדבר, ואני מניח שכולם יסכימו איתי על זה.
פרק 2 הוא ההכי פחות גרוע מבין כולם. יש שם אפקטים מאוד יפים והרבה עולמות. רק חבל שהמשחק של נטלי הוא כל כך גרוע.
פרק 3 הוא מבאס ביותר. במיוחד הקטע בה יודה אומר למישהו שעליו להרחיק ממנו את כל האנשים שקרובים אליו. ככה נשמעת עצה של זקן חכם?
פרק 7 מרגיש כמו גרסה לעוסה מחדש של פרק 4. למרות שהבחורה חמודה.
על רוג אחת כבר דיברתי.
ולגבי פרק 8 – סתם עוד סרט מיותר שלא קורה בו הרבה חוץ מקרבות מתישים והמון אנשים שמתים.
תיקון:
לגבי פרק 7: למרות שריי מגניבה
טוב, זכותך לחשוב ככה
אבל עם מיינדסט שכזה נדמה כי שום סרט חדש לא ירצה אותך, רק מעצם היותו לא חלק מהטרילוגיה המקורית (טרילוגיה שאינה מושלמת אגב. לדעתי פרק VI הוא אחד הפחות מוצלחים בסדרה. משהו שיודה אמר בפרק III מפריע לך יותר מכוכב המוות השני, השפחה ליאה ואיווקס?).
אין לי זכות לומר ליוצרים שהם פישלו?
בודאי שיש לי זכות! שילמתי 40 שקל על הזכות הזאת! ואלה 40 שקל כל כך מבוזבזים… היה עדיף לתרום אותם לבית המחסה לחמורים במקום.
אני לא חושב שאתה צריך לרחם על יוצרי הסרט, ממש כמו שלא צריך לרחם על רמאים ונוכלים – נוכלים שרימו את צרכני הקולנוע התמימים וגרמו להם לבזבז כסף וזמן יקרים על סרט מתיש וחסר תועלת. כל כך מתיש שהחלק שבו הכי נהניתי בסרט היה החלק בו נרדמתי.
מה. למה אתה לא קורא מה שכתבתי?
יחד עם זאת – מי שלא עושה לא טועה. אתה ואני יושבים פה ומדברים על הכישורים (או היעדרם) של יוצרי הסרט ההו-כה-מחורבן הזה (לא יודע, לא ראיתי, אני מקפיד לא לראות סרטים יש סיכוי קל שבקלים שלא אוהב), אבל לא יצא לנו לחוות את הלחצים המתלווים לבימוי והפקה של בלוקבאסטר שהוא גם פריקוול לאחד הסרטים החשובים ביותר אי פעם. לא הפריעה לי העובדה שלא אהבת את הסרט או שאתה אומר את זה כאן כדי שכל קוראי עין הדג יקראו. הפריעה לי הבדיחה בסוף, שמתנשאת מעל היוצרים של הסרט, בשעה שלא לך ולא לי יש מאיפה להתנשא מעליהם. איך ריגן אמר ב"בירדמן"? כשאתה כותב את התגובה הזאת לא מסכן כלום. כשאדוארדס מוציא את הסרט הזה, הוא אמנם לא מסכן הכל, אבל הוא מסכן משהו.
איזו הגזמה
רק כי דרצ'י העיז בבדיחות הדעת להציע שיתנו לו לביים סרט סטאר וורס צריך לרדת לפסים אישיים? עם כל הכבוד לגארת' אדוורדס ולשני הסרטים הבאמת מוצלחים שהוא עשה לפני רוג אחד, אנחנו מדברים פה על סרט מסחרי שנועד קודם כל למכור מרצ'נדייס ונוצר על ידי ועדה של אנשי עסקים בדיסני. אף אחד לא ירק פה על הגופה של סטנלי קובריק או שלח לראיין ג'ונסון הודעות נאצה בטוויטר (כמו שאנשים באמת רעים עשו), זה בסך הכל תגובה באתר ישראלי על סרט פופקורן ( ואחד גרוע, לפחות בעיני).
היחיד בסדרה שראיתי רק פעם אחת
יש בו דברים שלא מתחברים כמו שצריך; בדיחות מאולצות, הדינמיקה בין הצוות יבשה, הקצב לא אחיד ודמויות רבות עושות דברים לא עקביים ותמוהים. כמו כן, משהו בעריכה מרגיש off (וזה היה לפני שקראתי לעומק על התלאות שעבר הסרט בחדר העריכה). אמנם המערכה האחרונה מעניינת, כמו גם הסצנה ההיא עם ויידר, אך עד שמגיעים לכל זה צריך לעבור שני שליש מרדימים למדי.
שאלה לא קשורה
לא נכנסתי לכאן דיי הרבה זמן, פישלר לא כותב יותר ?
לא, הוא השאיר את האתר ליורשים ובעצמו עבר לרמת קיום גבוהה יותר (עושה רק הרצאות ופודקסטים).
(ל"ת)
בקיצור, הוא עשה לוק סקייווקר?
שאפו.
סבבה, תודה על העדכון
(ל"ת)
אכן אתה יכול לקרוא על זה
כאן.
דעתי בנושא
אני חושב שאחת הבעיות בסרט היא שהוא סרט ממש מצמצם.
כשיצאתי ממנו לא היה משהו חדש לצפות אליו בהמשך, לא הייתה תעלומה או סיפור שמחכים שיספרו אותם.
הייתה סגירת פינות של פיסת טריוויה מאוד קטנה, אבל אין שום הבטחה לסיפור אחר.
סרט מעולה אחד הטובים בפרנצ'ייז
אולי אני בדעת מיעוט, אבל כל כך נמאס לי מאופרת הסבון של משפחת סקייווקר והייתי מאלו שתמיד העדיף את האן סולו על פני הכת המוזרה של הג'דיי (שבמקרה גם צודקים).
לראות סרט על איך נראית מלחמה בייקום הבדיוני הזה, עתידני מצד אחד אך מסורתי מאוד מצד שני, מצד האזרחים/חיילים הפשוטים, היה מרענן והרבה יותר מעורר הזדהות.
הביקורת לגבי הדמויות היא נכונה בחלקה, אבל אין ספק שהביצוע של כמעט כולן היה מצויין. גם כאן, הרגשתי שהן הרבה יותר אמינות ומעוגנות במציאות, בגלל הפגמים שלהן, בגלל שהגבולות של טוב ורע לא תמיד מוגדרים אצלן.
רואים את הניגודיות הזאת אצל דמות הנבל של בן מנדלסון בהשוואה אל מול דמויות הנבלים היותר קלאסיות שמבקרים בסרט הזה.
אז למה הסרט נשכח מהר?
ובכן, כי הוא הסרט הכי לא "מלחמתה כוכבים" שיכול להיות, זה אגב מאוד מזכיר גם את החריגה ממוסכמות של "אחרוני הג'דיי". אין ספק שלצאת מהשבלונה של מותג כל כך מוכר גורם למעריצים המושבעים לדפוק על השולחן בזעם.
הסיבה השנייה היא כי הוא אכן קיים בעיקר כדי לסגור חור עלילה ולקשר בין טרילוגיות קודמות בסרטים. לא הייתה לו הזדמנות לשחק עם הרעיונות שלו, לפתח אותם, ולייצר מהם ייקום גדול ומרהיב כמו שהיה יכול להיות אם היה באמת סיפור צדדי נוסף שמתרחש בייקום לצד העלילה המרכזית.
הדרך בה קבוצת המורדים מעניקה לעצמה את שמה
ובכך גם את שמו של הסרט מזכירה לי יותר מכל את הסיפור על איך להקת הרולינג סטונס בחרה את שמה (כלומר, לגמרי באקראי: מיק ג'אגר היה צריך לתת שם לעיתונאי שרצה לראיין אותו ומצא על השולחן תקליט של מאדי ווטרס בשם "האבנים המתגלגלות"). גם על האלבום atom heart mother של פינק פלויד יש סיפור דומה (נבחר כתוצאה מפשפוש בעיתון).
אלה היו שישים שניות על שמות אקראיים שזכו לתהילת נצח.
דווקא לי הסרט הזה היה שינוי מרענן בסדרת מלחמת הכוכבים. הוא הרגיש איכותי, רציני ומעניין. אהבתי אותו יותר מאת "הכח מתעורר", שהרגיש לי אוסף של נוסטלגיה שמטרתה לרצות את המעריצים, ותשכח די מהר. אחרוני הג'די ממשיך לדעתי את האווירה של רוג אחת ולא "הכח מתעורר"
איזה החלטות עיצוב תמוהות היו לדעתך באחרוני הג'דיי?
בראש ובראשונה פלנטת הקזינו, שנראתה כמו אולם אירועים שמישהו הכניס לתוכו כמה שולחנות בלאקג'ק
(אני לא חושב שצריך לסמן על דבר כזה ספוילר)
גם מה ששמו ללורה דרן על הראש נראה כמו משהו שיצא ישר מסרט של רוג'ר קורמן.
דווקא הקזינו היה יותר מתוחכם מזה.
הרי הוא עצמו ממוקם רק כמה עשרות מטרים ממקום בו ילדים חיים בעוני ומאלצים בעלי חיים להשתתף במירוצי הימורים. מה שרק מעצים את הפער הגדול בין העשירים שמרוויחים ממלחמה לאלה שסובלים ממנה. זה אולי נדוש, אבל החלטה עיצובית שיש לה רגליים.
והפער הזה לא הודגש שם בכלל
הקזינו לא נראה כמו מקום של עשירים. הוא גם לא נראה כמו קזינו. הוא נראה כמו תפאורה מחולטרת.
ניל בלומקאמפ?
אם זה אומר שהוא יגרור איתו כמו תמיד את שארלטו קופליי, אז לא תודה. הבחור הוא ג'אר ג'אר בינקס אנושי.
פשוט תקראו את Thrawn.
ולא טימוטי זאהן לא משלם לי תמלוגים.
אני דווקא אהבתי את הסרט וחשבתי שהוא מוצלח מאוד
למעשה נהניתי ממנו יותר מ"הכוח מתעורר" או "אחרוני הג'דיי". אני מוחה בתוקף על הגדרתו כ"בלתי זכיר" או "חסר נשמה", ניסיון להציג זאת כ"עובדה" או לתקוף את הקוראים שאם אנחנו חושבים שאנחנו זוכרים אנחנו לא באמת, אחרת היינו עומדים במבחנים שהחלטת עליהם. זה כבר ממש מקומם. דבר בשם עצמך בלבד.
זה מה שהוא עושה.
אני גם מסכים איתו, אבל זה לא ממש משנה. בוודאי שזו דעתו.
לא. הוא לא הסתפק בחוויה האישית שלו אלא הציג זאת כעובדה ואף התעקש שהיא תקפה לגבי כולם.
"התוצאה הסופית […] כל כך לא מלהיבה, שהיא הצליחה לעשות את הבלתי ייאמן וגרמה לסרט של "מלחמת הכוכבים" לפרוח מהזכרון הקולקטיבי."
"אפילו אם אתם חושבים שאתם זוכרים את הסרט הזה וזוכרים איך קוראים לאחת הדמויות האלה או משהו – אתם לא באמת זוכרים את הסרט הזה."
"העובדה שהסרט כל כך בלתי זכיר…"