סטאר-דסטרוירס והכח ורובוטים וחללליות! זה נראה כיף.
זה טריילר די מוצלח (בניגוד לטריילר הקודם, שלא ממש הזיז לי). אבל צריך לציין, עם זאת, שיש כמה סיבות לדאגה בקשר לסרט ששמו העברי הרשמי הוא "רוג אחד: סיפור מלחמת הכוכבים". כמה מהסימנים המדאיגים שאפשר היה להבחין בהם ב"יחידת המתאבדים", ובישרו על התקלה המתקרבת, קרו גם כאן: הסרט חזר לצילומי השלמה, והשמועות (שאולי נכונות ואולי לא, ככה זה עם שמועות) אמרו שחלק גדול מהסרט – 40%? – צולם מחדש, אחרי שלגירסה הראשונית שלו היו בעיות של טון שלא התיישב יפה עם יתר "מלחמת הכוכבים". דיסני כמובן הכחישו (באופן משכנע). הפוסטר הראשון של הסרט, שפורסם בקומיק-קון, היה עבודת פוטושופ מביכה שלא ברור בכלל איך עברה אישור של אנשי היח"צ של דיסני, שבדרך כלל יודעים מה הם עושים. וכמובן, ישנן הבעיות המקוריות שלא השתנו מאז שכתבתי עליהן ב-2014 – כלומר, העובדה שזה סרט של הבמאי של "גודזילה", שנכתב (בין השאר) על ידי תסריטאי שהיה מעורב ב"העולם שאחרי". אין צורך להיכנס לפאניקה, אבל מידה של הנמכת ציפיות אל מול ה-AT-AT האלה עשויה לעזור למנוע שברון לב בעתיד.
חוץ מזה, אולי זה עולמי שצר כעולם דרקון, אבל אני מוכן להישבע שהמוזיקה של הטריילר – המבוססת, כמובן, על מארש האימפריה – נכתבה כחיקוי של המבנה של "Light of the Seven", היצירה המופלאה שפתחה את הפרק האחרון לעונה של "משחקי הכס". הכניסה המפתיעה של פסנתר לעולם פנטזיה שבו עד היום הפסנתר לא היה מעולם חלק מהרפרטואר, החזרה על מוטיב מאיים אחד וקרשנדו של כלים נוספים מסביב… לא יודע, אולי זה רק אני.
לא הלכתי לסרטי ההוביט ואני גם לא מתכוון ללכת לסרט הזה.
אם אתה מתכוון להרחיב פרנצ'ייז – תבחר מקום אחר ביקום, כמו חיות הפלא והיכן למצוא אותן. תבורך רולינג החכמה.
שהוציאה עכשיו מחזה שאפילו לא היא כתבה שעושה בדיוק את אותו דבר?
אולי גם היא לא טלית שכולה תכלת אלא פשוט חמדנית כמו כולנו.
הוא מדבר על 'חיות הפלא והיכן למצוא אותן'.
(ל"ת)
זה לא משנה על מה הוא מדבר,
כשבמקביל לתופעה שהוא מדבר עליה, אותה האישה אחראית בדיוק לאותה התופעה שהוא מגנה.
לגבי הפסנתר בהתחלה
זה אמנם פחות אופייני לסרטים אבל מאוד אופייני לטריילרים בשנים האחרונות.
הפסנתר הפך למבשר הרשמי על תחילת טריילרים לסרטים.
אלה כמה דוגמאות מהשנה האחרונה אבל בעיקרון זה משהו שקיים כבר כמה שנים
http://www.radiotimes.com/news/2016-05-23/whats-with-all-the-movie-trailers-using-that-same-single-piano-note-intro
עדיין רד פיש הבחין מדויק
כאן המוזיקה ערוכה באותו סגנון, של משחקי הכס. אותם עליות, אותו שילוב המוזיקה הוותיקה יחד עם אחת יותר מאיימת. ובחלק מהביטים הם בכלל שוות עם טיפה הטייה למנגינה של מלחמת כוכבים.
שלא לדבר על הטריילר האחרון של דוקטור סטריינג' שהפתיחה שלו מזכירה באופן מטריד אפילו יותר את "LIght of the seven"
https://youtu.be/HSzx-zryEgM
זה הפך נפוץ במשחקים בז'אנר
שתי הדוגמאות הכי קלאסיות לדעתי ל-Space Opera בעולם המשחקים הם היילו ומאס אפקט. מאס אפקט למשל זכור לי שהכניס את הפסנתר בפרולוג של המשחק השלישי, עם הנעימה שמלווה את שפרד כשהוא עוזב את כדור הארץ:
https://www.youtube.com/watch?v=lPdwo3KBxW4
ובהיילו היו לא מעט קטעי פסנתר ששולבו בפס הקול, אבל ספציפית בטריילר מלפני עשור להיילו 3 זה כבר היה עם מבנה דומה: פסנתר מאד דומיננטי שמנגן טייק על נעימה מוכרת של המשחק, עם קרשנדו וכלים נוספים שנכנסים:
https://www.youtube.com/watch?v=wXrYSEOg3Ro
תיקון טעות
הכוונה כמובן לשפרד כש*היא עוזבת* את כדור הארץ
מנומנם. הגיבורה הראשית לא משכנעת.
ועם זאת ארוץ לראות את זה. אין ברירה.
פחות טוב מהראשון לדעתי
יש כמה שוטים נהדרים בטריילר אבל הטקסטים נשמעים לי מאולצים וקלישאתיים, במיוחד בדיחת "רובוט מחשב סיכויי הצלחה/הישרדות נמוכים בדיוק עשרוני מוגזם" שראינו כבר מיליון פעם. עם זאת אני נשאר אופטימי.
ומה לא טוב בפוסטר? הוא עדיף על רוב הפוסטרים הרשמיים המשעממים שמשתמשים בהם כיום.
אותי בכלל מעצבנת
בדיחת חישובי ההצלחה כי איך לעזאזל מחשבים דבר כזה? יש כל כך הרבה משתנים שזה פשוט לא חישוב הגיוני לעשות. אני לא חושב שהוא אפילו חישוב שניתן לבצע אותו, וזה לא עניין של מד"ב אפילו.
קלישאה שצריכה למות כבר.
במקרה הספציפי הזה
זאת לא סתם קלישאה אלא (כנראה) רפרנס ל-C3PO ב"האימפריה מכה שנית" ונענה ב-"Never tell me the odds", אז… מותר?
טוב נו...
c3po מדבר על הסיכוי לניווט מוצלח בתוך שדה אסטרואידים שאני מניח שזה משהו שאפשר לבנות לו מודל ברמת הטכנולוגיה של סטאר וורס
(ל"ת)
שדה אסטרואידים רגיל הוא בעל מרחק הרבה יותר גדול של אסטרואידים בתוכו אחד מהשני ואפשר לעוף בתוכו הרבה זמן בלי לפגוש אסטרואיד אחד
זה... נראה לא טוב.
תצוגת השחקנים מאד לא משכנעת ממה שרואים כרגע והווייב מאד אפרורי ונטול כיף או עניין. זה נראה יבש בדיוק כמו גודזילה ומזה פחדתי.
לא היתה לי בעיה עם יחידת המתאבדים
וגם מלחמת הכוכבים הראשון ב-77 חזר להשלמות והפך לסרט שונה לחלוטין. בשביל זה קיימות הקרנות מקדימות ואם משהו לא נראה בסדר אז עושים שוב ומשנים.
היו צילומי השלמה ל"מלחמת הכוכבים" המקורי?
לא, אני די בטוח שזה לא קרה.
מלחמת הכוכבים לא (או לפחות לא שמצאתי)
אבל לסקוט פילגרים, מלתעות, בחזרה לעתיד, סופרמן 2, מלחמת העולם Z (שיכול להיות שדיוויד פינצ'ר יביים את ההמשך שלו?), בלייד ראנר, תור 2, אפוקליפסה עכשיו ואי.טי היו (במידות כאלה ואחרות).
כן, להרבה סרטים יש.
צילומי השלמה לא מוכיחים שסרט יהיה גרוע. צילומי השלמה נרחבים, שמיועדים לשנות לחלוטין את הטון של הסרט, הם סימן לא מבטיח. זה הכל.
השלם את השלם
ג'ורג' לוקאס המשיך להשלים את הסרט הרבה אחרי 77.
אוי.
וויי.
ובתוך כל זה
מן הסתם יהיו גם חיבורים ישירים לפרק 4 וגם לפרק 7. יכול להיות מעניין.
פליסיטי ג'ונס
(ל"ת)
לגבי הפוטושופ
בדקתי. היה אחלה פוטושופ בעולם. הגבתי בפוסט בפייס
קצת מגוחך לחשוב שהמבנה המוזיקלי הזה הומצא במשחקי הכס
ראמין דג'אוודי בעצמו העתיק את זה בלי בושה מהאנס זימר ושות', שהשתמשו בטכניקה הזאת של אוסטינטו מתעצם הדרגתית עד לקרשנדו בעשרות סרטים בעבר.
את הסרט עצמו מלחין אלכסנדר דספלא, שכבר יש לו ניסיון בקבלת המושכות מג'ון וויליאמס (הוא הלחין את שני ההארי פוטרים האחרונים), ולמרות שהוא מזוהה יותר עם דרמות אוסקר כמו "נאום המלך" ו"הנערה הדנית", הוא חתום גם על כמה פסקולי אקשן-פנטזיה מעולים ויש לקוות שהוא יספק את הסחורה ויכנס לנעליים בהצלחה.
הפסקולים של דספלא מעולם לא הרשימו אותי.
אני חושב שהמקום שלו הוא באמת בדרמות אוסקר (או אוסקר-וונבי).
הסגנון שלו תמיד נשמע לי קטן ועדין מדי ביחס לסטנדרט של מד"ב/פנטזיה/אקשן.
וכמובן, דספלא קיבל את המושכות של "הארי פוטר" אחרי שהם (הן? לעזאזל, מה צורת היחיד של המילה הזאת?) עברו אצל פטריק דויל וניקולס הופר, ובהתאם אני חושב שהם זוג הפסקולים הכי פחות inspiring בסדרה.
"הסגנון שלו תמיד נשמע לי קטן ועדין מדי ביחס לסטנדרט של מד"ב/פנטזיה/אקשן"
מזמין אותך לשמוע את "גודזילה" ו"מצפן הזהב". פסקולים כבירים.
נכון שרוב העבודות שלו אכן נוטות לעבר המאופק והעדין יותר, לרוב בגלל טיב הסרטים שהוא מקבל להלחין, אבל הוא לחלוטין מסוגל גם לדברים אחרים בהינתן הנסיבות המתאימות. החשש שלי, אם כבר, הוא מזה שדספלא יבחר להתעלם מהמורשת המוזיקלית של וויליאמס – קצת כמו שהוא עשה בהארי פוטרים שלו – וינסה להמציא את הגלגל מחדש. שזו תהיה טעות חמורה מאוד, כי המשכיות מוזיקלית היא אחת המעלות העיקריות של הפרנצ'ייז הזה לאורך השנים.
אין בעיה, אני אתן לו עוד צ'אנס.
לשני אלה דווקא לא יצא לי להקשיב.
ושוב לגבי ההבדל בין "הארי פוטר" ל"מלחמת הכוכבים" – הסרטים של "הארי פוטר" שונים למדי זה מזה באווירה שלהם. בהתאם, אין חובה שפסקול מסוג שמתאים לסרטים הראשונים יתאים גם למאוחרים יותר. ובהתאם, כל אחד ממלחיני הסדרה הכניס מהאופי שלו לפסקול(ים) שהלחין.
סרטי "מלחמת הכוכבים", לעומתם, הולחנו ע"י אדם אחד, שנתן לכולם, כמו שכתבת, אופי דומה למדי.
רוצה לומר – אם אתה צודק, ודספלא אכן מסוגל להוציא פסקולי אקשן מוצלחים, אני רואה פחות סיכון שהוא יחליט להמציא את הגלגל מחדש במקרה הזה. בכל אופן, נדע עוד ארבעה חודשים.
אבל אולי עדיף שהוא אכן יעשה משהו שהוא שונה ממה שג'ון וויליאמס עשה?
כאילו, זה לא הסדרה הראשית של סטאר וורס.
עד ההודעה על צילומי ההשלמה בשביל להפוך את הסרט ליותר קרוב בטון לטרילוגיה המקורית חשבתי שכל הרעיון בסרטי האנתולוגיה הם שדיסני יוכלו לעשות דברים שונים בתוך העולם הענק של "מלחמת הכוכבים", דברים שלא היו מתקבלים בעין כל כך יפה אם הסרטים היו נקראים "מלחמת הכוכבים: פרק X".
העובדה שהם הביאו את דספלא להלחין והודיעו שהסרט לא יתחיל עם הטקסט הצהוב גרמה לי להתרגש אפילו יותר, כאילו הם באמת הולכים לעשות משהו אחר. קטן יותר, אפילו.
אם הם שכרו את דספלא רק בשביל לחקות את וויליאמס בזמן שהוא מתעסק עם פרק 8, אז זה בזבוז לחלוטין.
לא לחקות את וויליאמס, אבל כן להשתמש בתמות המוזיקליות שלו לפי הצורך
כשמלחין חדש נכנס לפרנצ'ייז עם בסיס מוזיקלי כל כך מזוהה ומגובש, הוא צריך לכבד את המורשת ולא ללכת נגדה. בפוטרים 7א' ו-7ב' היתה הרגשה שהאגו של דספלא לא מאפשר לו להשתמש בשום דבר מהחומרים של קודמיו בתפקיד (למעט כמה קטעי קופי-פייסט מפסקול "אבן החכמים" שכנראה נכפו ע"י האולפן) גם כשזה היה מתבקש עלילתית. אני מקווה שכאן הוא לא יעשה את זה, כי זה יוצר ניתוק רגשי בין סרטי הסדרה.
ברור שלהשתמש בתמות של וויליאמס, לא נראה לי שמישהו ייתן לו לא להשתמש בהן,
אבל עדיף שדספלא ישתמש בהן בצורה חדשה לחלוטין שאשכרה מתאימה לטון של הסרט החדש, ולא יעשה העתקה של קטעים שג'ון וויליאמס כבר עשה בשנות ה-70.
מושכה, מושכות >> הן.
כמו בשיר "ליפא העגלון".
איזה קטע, דספלא כבר לא מלחין את הסרט.
(אלה חדשות ישנות, אבל רק עכשיו הן הגיעו אלי).
אז בעקבות הצילומים המחודשים, ו"בעיות לו"ז", המושכות של הסדרה עברו מהידיים שלו לאלה של מלחין הבית של ג'יי ג'יי אברמס – מייקל ג'אקינו.
אני חושב שדספלא וג'אקינו הם שני החשודים המידיים שעולים בכל פעם שמדברים על הסיכון שוויליאמס לא יוכל לסיים את הטרילוגיה החדשה (אחרי הכל הוא בן 84, ויש עוד יותר מחודש עד ש-2016 המדממת תסתיים), וייאלצו להחליף אותו. הם השמות הכי חמים בעולם הפסקולים כרגע, ולשניהם יש נסיון עם שחייה בנעליים הענקיות שלו – דספלא, כמו שכבר הוזכר כאן, עם "הארי פוטר", וג'אקינו עם "עולם היורה" – ככה שזה לא מפתיע שהמפיקים התקשרו אל ג'אקינו מיד אחרי שדספלא פרש.
מבחינתי, אלה חדשות מעורבות. אני מעדיף את ג'אקינו על דספלא, כי אני חושב שהוא טוב יותר בכתיבת נעימות מלאות, עשירות ו-catchy. יכול להיות שהמוזיקה של דספלא מורכבת או עמוקה יותר, אבל זה לא סוג הפסקול שאני מחפש באופרות חלל.
מצד שני, שלושה חודשים הם לא זמן מספק לכתוב פסקול. כן, אפשר לעשות עבודה סולידית בזמן הזה, אבל לא משהו מעבר. ומאחר שלסרטים שמתרחשים בעולם של "מלחמת הכוכבים" יש נטייה לשרוד לא מעט זמן בתרבות הפופולרית, אני חושש שהחוסר בפסקול ראוי והמחשבות על מה יכול היה להיות יצרמו בכל צפייה.
כן, אלו כבר חדשות ישנות
ואני דווקא מעדיף את דספלא על ג'יאקינו מהסיבה הפשוטה שאצל ג'יאקינו אפשר לדעת בדיוק מה נקבל – פסקול קוואזי-וויליאמסי מדויק, מכובד ופונקציונלי לחלוטין, אבל בלי הרבה אופי או ערך מוסף. ג'יאקינו הוא מלחין מוכשר ומיומן שתמיד מספק את הסחורה, אבל גאון הוא לא. אצל דספלא, לעומת זאת, דווקא בגלל שהוא נמצא פה מחוץ לאזור נוחות שלו – היה סיכוי לקבל יצירת מופת אמיתית.
ואחרי האזנה ראשונה,
אין לי מושג איך הפסקול של דספלא היה נשמע, אבל זה של ג'אקינו leaves a lot to be desired.
הוא עשה עבודה טובה, כצפוי
הנעימה של ג'ין חביבה להפליא (ומזכירה קצת את Across the Stars מפסקול מתקפת המשובטים, רק פחות טובה מן הסתם), המארש האימפריאלי החדש מוצלח למדי (אבל כמובן לא מתקרב לזה הקלאסי), מוזיקת האקשן עשירה ומתוזמרת היטב, והשימוש בחומרים הקודמים של וויליאמס מדוד ונבון.
הממ, אני לא ממש מסכים.
המוזיקה ככל היא מאוד bland. כלומר, היא בהחלט שם, אבל לא מעבר לזה. הדבר הכי טוב שאפשר להגיד עליה הוא שהיא יעילה לפרקים.
מוזיקת האקשן לא מתקרבת לזו של וויליאמס, ואף אחת מהנעימות החדשות לא השאירה עלי רושם.
הייתי שמח לשמוע יותר מהחומרים הקודמים של ווליאמס (אני חושב שזה בהחלט היה משדרג את הפסקול), אבל חושב שזו אשמת הסרט יותר מאשמת המלחין.
תראה, זה לא שהיה סיכוי גבוה שהוא לא יהיה הפסקול הכי חלש מהשמונה, אבל קיוויתי שהוא לפחות ייתן פייט טוב יותר.
עם זאת, שאפו אחד שכן מגיע לג'אקינו
הוא על החזרת ה-Imperial Motif, שלא נשמע במחוזותינו מאז הפסקול של A New Hope.
זה אכן לא פייט לוויליאמס, אבל לא היה לו סיכוי מלכתחילה
פסקולי סטאר וורס של וויליאמס הם מפסגות ה-filmmusic של כל הזמנים, וכמעט כל עבודה של כל מלחין היתה נופלת בהשוואה מולם. אני שופט את רוג אחת בתור פסקול בפני עצמו, וככזה הוא סבבה לגמרי ומספק חוויית האזנה כיפית. הסגנון של ג'יאקינו משתלב היטב עם זה של וויליאמס (בכלל, ג'יאקינו הואשם לא מעט בתחילת דרכו כחקיין של וויליאמס, במיוחד בפסקולי Medal Of Honor שלו).
או שג'יאקינו הוחלף או שיש טעות בידיך
כי המלחין של הסרט הוא ג'יימס ניוטון האוורד (כבר ממזמן), מה שאותי לא ממש מלהיב. וורנר שחררו כבר את הרצועה הראשונה מהפסקול והיא בסדר גמור, לא מעבר
https://www.youtube.com/watch?v=WBOMpfxsUpk
אוי, כמה מביך. טעות שלי!
הייתי בטוח שאני בדף הסרט של 'חיות הפלא' XD
והדבר המקשר בין שני הסרטים-ג'ון ויליאמס.
מעניין איך המנגינות הכי זכורות מהאיר פוטר הם אלו שהגיעו משלוש הסרטים הראשונים אותם הלחין וליאמס. אפילו רצועת הפסקול החדשה מתחילה בהם. אני מניח שככה יהיה עם "רוג 1" שהוא הסרט הראשון שלא מולחן על ידו. אין ספק שהוא אחד המלחינים הענקיים שהקולנוע ידע.
נו באמת עוד פעם נשק עוצמתי שצריך לעצור אותו??
major weapon test….כמה אפשר???
נראה לי שזה אותו הנשק...
אאל"ט זה חלק בסיפור שמדבר כוכב המוות בעצמו, כך שמן הסתם זה סיפור על נשק עוצמתי שצריך לעצור אותו…
כשהסיפור הוא הקדמה לפרק 4
אז אפשר.
למרות שבדיעבד אני לא ממש זוכר איך זה היה עם טריילרים לסרטים אחרים של "מלחמת הכוכבים"
משהו נראה לי מוזר בטריילר הזה, ורק בצפייה שניה הבנתי במה מדובר: רואים בו רק בני אדם (ורובוט אחד). הייקום של "מלחמת הכוכבים" הוא ייקום שבו המין האנושי הוא רק גזע *אחד* בכל הגלקסיה, ולא בהכרח הדומיננטי. בטריילר הזה אין לזה זכר – זה מזכיר יותר את "פיירפליי" מאשר את "מלחמת הכוכבים".
וואלה, נכון.
באמת מוזר.
אמנם זו סדרה שהציגה יפה מאוד את העובדה שהגלקסיה מלא בגזעים שונים,
קשה לי להסכים עם הטענה שלך שהמין האנושי הוא לא הדומיננטי בה.
לא רק שהרוב המוחלט של הדמויות הראשיות בסרטים הוא אנושי, בני האדם פשוט נמצאים בכל מקום באחוזים גבוהים מאוד. בין אם אלה טייסי המורדים, אבירי ג'די או אנשי המסדר הראשון. אולי הם לא עולים במספריהם על כל שאר הגזעים ביחד, אבל אין גזע עם נוכחות רבה יותר מהם.
ובהתאם, הם מחזיקים ברוב עמדות הכח, משני צדי המתרס.
יודע מה? אני לא יכול לחשוב על דמות אחת בשורות האימפריה שהיא לא אנושית. ויידר, הקיסר, כל הקצינים.
בני האדם הם ללא ספק הגזע הדומיננטי והחזק בגלקסיה. אם לא פיזית, אז בהחלט פוליטית.
האימפריה הייתה human supremacist
ודיכאה בצורה אגרסיבית מינים אחרים.
ממש לא נראה כיף, עוד מאותו דבר
כמה עוד אפשר לשמוע על סיפור כוכב המוות הכל כך נדוש? אני משער שזה יותר פנייה למעריצים, שיהיה להם עוד נוסטלגיה להישען עליה וכנראה זה גם יעבוד והם ילכו בהמוניהם. אבל אני לא ילך לראות את הסרט הזה בקולנוע, כמו שלא הלכתי לראות את ההוביט, עם כל אהבתי לשר הטבעות.
לפחות הארי פוטר מקבל סיפור במקום וזמן אחר לגמרי, בלי קשר לסיפור שאנחנו מכירים, רק מחזיר אותנו לעולם שאנחנו אוהבים.
0:38
דרדוויל!
ניראה פצצה!
ניראה סרט פצצה.
סוף סוף מישהו מבין את מילחמת הכוכבים איך העולם שלו אמור להראות:
הי-טק חלוד, מלוכלך, מיושן, כמו בספרי המד"ב הגדולים שמתארים את העלילה שמבחינתנו היא ניראית כמו עתיד רחוק מאוד אך מבחינת העלילה זהו כבר העבר הרחוק שלה (מד"ב = ההיסטוריה של העתיד).
קני בייקר (ששיחק את R2-D2) נפטר בגיל 81
ונגוזה התקווה שלי לסולחה בינו לבין אנתוני דניאלס.
https://www.theguardian.com/film/2016/aug/13/kenny-baker-r2-d2-dies-star-wars
איך בא לי
סרט הרפתקאות קליל בעולם מלחמת הכוכבים, עם כוכבים יפים, גזעים מגוונים. נמאס לי מהטון הכבד ומהנשימות הכבדות של דארת ווידר שמה לעזעזל עושה שם???
הלכתי לראות שומרי הגלקסיה בפעם המאה אלף
את זה נקבל, כנראה, בעוד שנתיים
עם סרט הסולו להאן סולו הצעיר (שפורסם לאחרונה שגם לאנדו קלאריסיאן הצעיר יופיע).
טריילר לסרט החדש של האח מקדונה שלא עשה את ברוז'
מלחמה נגד כולם, שנראה כיפי בצורה שונה לחלוטין מהסרטים האחרים ("שומר חוק" ו"הכומר") בייחוד המצערת העובדה שאין בו את ברנדן גליסון אבל יש לו את מייקל פנה שתמיד היה שחקן שרציתי שיקבל תפקיד ראשי אבל אחרי אנט-מן הרצון קפץ כפליים.
אז... בלשים בע"מ גרסת בריטניה?
I'm down with it
בכלל – אני מת על כל היצירות של האחים מקדונה, כומר היה הסרט האהוב עלי ב-2014 ונחמד לראות שמקדונה 2 לא קופא על שמריו ולוקח את הסגנון שלו לכיוונים קצת שונים
גם מרתין אמור להוציא סרט בשנה הבאה
אין ליהוקים חדשים מאז פעם אחרונה שדיווחו עליו (תזכורת: מקדורמנד, דינקלג', רוקוול, הרלסון, ג'ון הוקס, לסטר פרימן מהסמויה ) אבל הוא כן הספיק לקבל שם (חדש?) מעניין מאז:
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
ובהצלחה למפיצים בארץ!
השלט חוצות שתקע אותי
(ל"ת)