כל ריו אותו דבר. ראיתם סרט אחד בסדרת "ריו", ראיתם את כולם. עוד מהסרט הראשון הם עושים כל הזמן את אותו הדבר. נכון שקצת מוזר לומר את זה על סדרה שכוללת (בינתיים) רק סרט אחד, אבל "ריו" הוא כל כך סטנדרטי, שהוא נותן הרגשה של סרט המשך ממוחזר למרות שהוא הראשון.
זה לא אומר שהוא רע, אגב. ממש לא. "ריו" הוא סרט אנימציה חביב, די מהנה, ובכל מקרה לא יגרום סבל לאף אחד מהצופים בו, באף קבוצת גיל. ואם כל מה שרציתם זה לדעת האם כדאי ללכת לראות אותו עם הילדים, אתם יכולים ללכת בבטחון ולהפסיק לקרוא כאן. כל הקיטורים שלי מכאן ואילך לא יהיו רלוונטיים.
כי "ריו" הוא לא רע, הוא בינוני להדהים. נראה שהיוצרים שלו – חבורת Blue Sky, שעיסוקם העיקרי הוא מחזור רווחי מאוד של סרטי "עידן הקרח" – נבהלו מהרעיון של יצירת סרט מקורי, ולכן נזהרו מאוד שלא להתקרב בטעות לשום רעיון מקורי באמת. אם בטעות השתחל לסרט פריים שלא נראה דומה למשהו שראינו כבר בשלושה סרטים לפחות, נשמעה אזעקה, והפריים הסורר הורחק מהאולפן על ידי צוות חרום לבוש בחליפות הגנה אטומות. זה לא רק שאחרי חמש דקות תוכלו לחזות את מהלך כל הסרט; כמעט כל דמות, סצינה, שיר או בדיחה בסרט הם מסוג שכבר נבדק לעומק בעשרות סרטים קודמים, ונמצא שהוא עובד.
תחשבו על חבורת הנבלים הכי נדושה שאתם יכולים לדמיין. חשבתם על בוס חכם ומשופם שקורא לשני העוזרים הטפשים שלו (אחד מהם שמן) "אידיוטים" פעם בסצינה. איזה שירים יכולים להיות בסרט מצויר? שיר פתיחה צבעוני עם הרבה חיות שונות, כמובן (It’s the circle of life…) וסולו של הנבל (Be prepared!).
ושוב, זה לא אומר שלא הושקע בסרט מאמץ או כשרון. בלו (קולו של ג'סי אייזנברג בגירסה האנגלית), התוכי החנון שגדל בחנות ספרים במינסוטה, וג'ול (אן האתוויי), התוכיה הברזילאית הפראית שהגורל ואנשי רשות ההגנה על ציפורים נדירות ייעדו לו, הם דמויות טובות שמונפשות טוב. שני המדובבים שלהם שחקנים טובים שלא ראו בדיבוב סרט מצויר יום חופש, אלא באו לעבוד. שניהם ציפורים (אם כי בלו לא יודע לעוף. מה הסיכוי שהוא יתגבר על זה עד סוף הסרט?) ומתנהגים, פחות או יותר, כמו ציפורים. אבל שום סרט אנימציה הרי לא שלם בלי קאסט צבעוני של דמויות, כי יש לנו הרי סדרה של צעצועי מקדונלדס למכור, ולכן שני התוכים הכחולים מוקפים בדמויות משנה של ציפורים אחרות. הגרועים ביותר הם וויל איי. אם וג'יימי פוקס, שתפקידם בעלילה הוא להיות "שני המצחיקים" (במילים אחרות: טימון ופומבה), ולהיות שחורים. לא משנה שאחד מהם אדום והשני צהוב; הם עושים היפ-הופ, והרי אין דבר שברזיל ידועה בו יותר מאשר בסצינת ההיפ-הופ שבה. הם מרחפים באויר כמו יתושים, ולפעמים האנימטורים שוכחים אפילו לגרום להם לנופף בכנפיים, כי חשוב יותר שהם יתנו מכות זה לזה או משהו. אחד מהם חובש על הראש כל הזמן "כובע" ממכסה של בקבוק. דמויות כאלה, "ציפורים" שלא מתנהגות כמו ציפורים, לא צריכות להיות באותו סרט כמו בלו וג'ול, כמו שמיקי מאוס – עכבר שלובש בגדים, גר בבית ויש לו כלב – לא יכול להתקיים באותו עולם כמו רמי העכברוש מ"רטטוי".
גם הבדיחות מבוססות על הנוסחה הבדוקה: משחקי מילים על החיות שבהן עוסק הסרט התורן, סלפסטיק (כלומר, חיות שעפות לתוך קיר), ומדי פעם בדיחה "נועזת" בשביל המבוגרים, שתעבור הרבה מעל לראש של הילדים (צוות טימון ופומבה מעיר משהו על שימוש בשרשראות בזוגיות). רוב הזמן זה בסדר גמור, אם כי יש כמה בדיחות כל כך עלובות שקשה להסביר את הכללתן בסרט (-"אני מרגישה חופשיה כמו ציפור!" -"אבל את באמת ציפור". ברצינות. אין מספיק סטגדושים בעולם בשביל זה).
הסרט נראה טוב. הוא לא מפספס הזדמנות להציג לראווה את הגירסה הממוחשבת של ריו, עם הנוף וההרים והים והחוף והישו הגדול ההוא. יש בו הרבה ציפורים בשלל צבעים וג'ונגל פלסטיקי משהו. אפילו התלת-מימד לא לגמרי מבוזבז, ולפעמים מוסיף משהו לצפיה. לא משהו ששווה שמונה שקלים פר כרטיס, אבל משהו.
וזה הכל. אם אתם רוצים חוויה בטוחה ומוכרת, בואו לריו. אם אתם רוצים קצת יותר מקוריות מהאנימציה שלכם, "רנגו" עדיין מציג.
ובשביל זה ביטלו לנו את ניוט?
תסתכל על הצד החיובי
לפחות הם דאגו לשים את "מכוניות 2" במקומו…
זו לא הייתה העלבה כלפי טימון ופומבה, לדעתי.
רד אמר שפשוט הרעיון של שני הסייד-קיקים המצחיקים כבר נעשה מיליון פעם.
בהתחשב בכך שטימון ופומבה יצאו לאקרנים לפני 17 שנה, אפשר לראות בהם "דור המייסדים" של הקונספט הזה בסרטים מצוירים.
אני חושב שרוזנקרנץ וגילדנשטרן הם דור המייסדים במקרה הזה
(ל"ת)
ייתכן, אבל הם מתים.
(ל"ת)
אתה לא מעודכן...
הם אל מתים
הם לימדו את סימבה את החשיבות והיופי שבאפתיה.
אם זה היה תלוי בהם, סקאר היה ממשיך למגר בנחת את עולם החי של הסוואנה.
סרט קליל וחביב...
ראיתי אותו עם שלושה חברים, וסך הכל נהנינו. היה שם הקאסט של Angry birds, שנלחמו לשם שינוי בקופים,ובסך הכל זה היה סרט חמוד, כשהאווירה של ברזיל מאוד מוסיפה. עם כל הכבוד לצוות של Newt, שהתבטל ככל הנראה בגלל הדמיון לסרט, אני לא יודע איך זוג הטריטונים האחרונים בעולם יכולים לשעשע כל כך כמו הציפורים ושאר הקרנבל שהיה ב"ריו"…
האמת שזה ממש מפתיע אותי
שאין עדיין תוכניות לעשות סרט של Angry Birds. ולאחר בדיקה בגוגל, מסתבר שכן היו דיבורים על זה לפחות לפני חצי שנה:
http://www.tuaw.com/2010/08/22/angry-birds-the-movie/
וכמובן שיש את הטריילר הגאוני הזה, שיצא לא מזמן וייתכן שכבר פורסם כאן:
http://www.youtube.com/watch?v=2matH4B9bTo
צר לי לאכזב אותך...
סרטון גאוני
"האם זה משחק עבורך!?"
"לא… כן..!"
עד כמה שקראתי ביוטיוב ובוויקיפדיה, ה'טריילר' הזה הוא למעשה סרטון קצר, והצוות הרשמי של Angry birds חושבים להפיק מתישהו בעתיד סרט על הציפורים והמשכון על החזירים…
ה-Angry Birds Cinematic Trailer הוא למעשה סרטון פרסומת למשחק, ביחוד שיש עוד כמה סרטונים בסדרה שגם הם נועדו לפרסם גירסאות חדשות.
http://www.rovio.com/index.php?page=angry-birds
ועד כמה שזה לא מפתיע, אכן יצאה גירסה של Angry birds – RIO
http://www.youtube.com/watch?v=-7gIpfrQdAI
חזרתי מהסרט לא מזמן ואהבתי אותו
הוא לא מעולה, אבל מצחיק, מהנה, סוחף ולמרות שהוא צפוי הוא בהחלט שווה את המחיר של הכרטיס (חוץ מהקטע של התלת מימד. די, חלאס, מיצינו).
אבל מה הבעיה בחוסר המקוריות של הסרט? כמה סרטים שרצים היום אתה מכיר שהם מקוריים? "רנגו", למשל, חוץ מהעובדה שהוא מחוות אנימציה למערבונים לילדים (וגם זה באופן חלקי) – הוא סרט אנימציה די סטנדרטי. הוא יותר טוב מ"ריו", אבל מבחינת ה"ראינו את זה כבר" הוא לא שונה ממנו בכלל.
אין היום כמעט סרטים, אם בכלל, שיכולים לחדש לך לחלוטין. גם סרטי אנימציה מדהימים כמו "צעצוע של סיפור 3", "וול-אי", "למעלה" ועוד לא מחדשים מהבחינה הזו. הם סרטים מצוינים, אבל לא מחדשים מבחינת העלילה והעובדה שהיא צפויה לחלוטין.
רנגו הוא הרבה דברים - "סטנדרטי" הוא ממש לא אחד מהם.
לטעמי, רנגו הוא גם לא ממש סרט לילדים, בטח שלא קטנים, אבל זה דיון שאשאיר לדף הסרט.
בתור מישהו שחושב שמלהולנד דרייב של לינץ' הוא סרט נהדר, ומחבב סוריאליזם וקצת אי-גיון בכוס התה שלו, אני מצאתי את רנגו סרט מוזר, בעיקר בדרך בה הוא חושף את העלילה שלו, בייחוד בהתחלה. יש בו לא מעט סצינות סוריאליסטיות והומור מקברי ברמות שלא תמצא בסרטים לילדים בד"כ, and with good reason.
אז נכון, בסופו של דבר הרבה מהנושאים שעולים ב"רנגו" הם לא דברים חדשניים לחלוטין שלא ראינו בשום מקום אחר (בעיקר במערבונים, כמובן), אבל זה לא מונע ממנו להיות סרט מאד-לא-סטנדרטי.
אוקיי, רנגו אז יהיה קצת מוזר לילדים
אבל הוא יהיה די סטנדרטי לאנשים שראו כמה וכמה סרטים בחיים שלהם. הכל יחסי.
ואני מסכים עם שניכם,
כפי שכתבתי בביקורת על הסרט – שקצת מוזר שהדיון הזה לא מתרחש שם:
http://www.fisheye.co.il/rango/
בהחלט לא מקורי, אבל מהנה
אני מסכים, אפשר לחזות את מהלך העלילה במלואה כבר מחמש הדקות הראשונות. זה לא סרט מותח, או חדשני בשום צורה, אבל הוא מבדר. הפסקול טוב ומכיל כמה שירים לא הכי קליטים, אבל מתאימים לדמויות ולסיפור. הדמויות האפרו-אמריקאיות בברזיל הן מיותרות לחלוטין ונכנסו רק כי היה מקום. חבל שלא השקיעו בדמויות שלמעשה קשורות איכשהו לברזיל במקום שתי הקלישאות המרחפות האלה. מצד שני, כל הסרט הוא מחרוזת קלישאות.
הם לא עשו את אותו רעיון של חיות ניכחדות בעידן הקרח 2 רק עם ממותות במקום ציפורים?
"והרי אין דבר שברזיל ידועה בו יותר מאשר בסצינת ההיפ-הופ שבה"
זה נראה כאילו נכתב בסרקזם, אבל ריו אכן ידועה בסצינת ההיפ-הופ שבה. רק ששם קוראים לזה "פאנק".
מש"א
(ל"ת)
התוכי המתכנה "בלו" לא דומה דמיון מחשיד ליאגו, ידידו של ג'אפר ב"אלדין"?
שניהם תוכים
ההבדל הוא שבלו שייך למין המאוד נדיר ארת ספיקס, בעוד המין המדויק של יאגו לא נאמר. ההגיון אומר שהוא לא ארה, כי ארות מגיעות מהעולם החדש ואלאדין מתרחש כנראה לפני גילוי אמריקה (לא שזה מפריע לנסיך עלי להחזיק לאמות). מצד שני, יש בסרט הזה מערת קסמים, שטיח מעופף וג'יני מגשים משאלות ששוכן בתוך מנורה. נאמנות למציאות היא לא הצד החזק כאן.
בקיצור, בלו כחול ויאגו אדום.
לא יכולתי לסכם את זה יותר טוב בעצמי
ואהבתי את ההפניות התקופתיות :) היה מגניב. לאלדין היו גם כתבות טלויזיה אמריקאיות מתלהבות, כפי שזכור לי.
באלאדין יש הנחה כשזה מגיע לג'יני
הוא מציין שהוא מסוגל לראות אל העתיד, מה שמסביר מאיפה הוא שולף את כל החיקויים המודרניים. ג'אפאר לא מסוגל לייבא בעצמו ציפור מהצד השני של העולם, במיוחד אם הסרט מתרחש לפני שחלק זה של העולם נודע לאנשי אגרבה. החשד שלי הוא שאם יאגו מבוסס על זן אמיתי של תוכי, הוא יכול להיות סוג של לורי, תוכי קטן יחסית שחי באסיה. כל זה בהנחה שאלאדין מתרחש לפני גילוי אמריקה (מה שסביר לפי מצב הספינקס באחת הסצנות).
כל זה חשוב רק אם רוצים באמת לרדת לפרטים שלא בטוח שיוצרי הסרט מצאו חשובים. מכיוון שהייתה לי שריטה לבעלי חיים בתור ילד, אני יחסית רגיש לטעויות זואולוגיות בסרטים (עוד לא סלחתי על דובי הנמלים במלך האריות). ב"ריו", כמעט ולא מצאתי טעויות רציניות, חוץ מזה שרפאל ובת זוגו שייכים לזנים שונים של טוקן. אני מניח שלקחו כאן חופש מהעובדות כדי שיהיה קל יותר להבדיל ביניהם כי, כידוע, אנשי בלו סקיי הם גזענים וכל הטוקנים נראים להם אותו דבר.
מה היה במלך האריות בנוגע לדובי נמלים?
(ל"ת)
הם מופיעים בקטע I just Can't Wait to Be King
במהלך השיר, מסתדרות חיות שונות בצורה של מגדל וביניהן, דובי נמלים. העניין הוא שהסרט מתרחש באפריקה ודובי נמלים חיים רק ביבשת אמריקה. יש באפריקה שנבובים, שצורת ההזנה שלהם מזכירה כזו של דובי נמלים (אבולוציה מתכנסת), אבל בסרט אלה בברור דובי נמלים שהצליחו איכשהו לחצות את האוקינוס האטלנטי רק כדי להשתלב בשניה וחצי של כוריאוגרפיה.
סרט נחמד וכמו שנאמר פה גם אני יצאתי עם תחושה שזה סרט של ANGRY BIRDS (ציפור אדומה, צהובה, הכחול אלה שלושת התינוקות ואפילו ציפור הבומרנג בדמות אשתו של רפאל). סרט נחמד, מצחיק ואפשר לקטר עליו שעות אבל כדאי להעברת זמן.
בכל מקרה אני אישית ממליץ על נומיאו ויוליה שאמנם לעיתים צפוי אבל מבדר.
נומיאו ויוליה ממש לא עדיף על ריו!
נומיאו ויוליה מאוד מאכזב. כל הבדיחות הטובות מופיעות בטריילר והן לא עובדות בתוך הסרט. הוא ילדותי ברמה גדולה מדי בשבילי וזה מאוד הפריע לי. הקיטש וכמה שזה צפוי לא מפריע לי, כי זה כאמור צפוי, אבל הוא גם לא מצחיק במיוחד, או מרגש או מעניין. והתלת מימד בו, לעומת ריו לצורך העניין, לא ממש מוסיף לו.
"מיקי מאוס – עכבר שלובש בגדים, גר בבית ויש לו כלב – לא יכול להתקיים באותו עולם כמו רמי העכברוש מ"רטטוי"."
אבל למרות שיש לו כלב הוא כן מתקיים באותו עולם כמו גופי!
מה הבעיה עם "ציפורים" שלא מתנהגות כמו ציפורים?
אני מדבר על המשפט בסוף הפיסקה החמישית:
דמויות כאלה, "ציפורים" שלא מתנהגות כמו ציפורים, לא צריכות להיות באותו סרט כמו בלו וג'ול, כמו שמיקי
מאוס – עכבר שלובש בגדים, גר בבית ויש לו כלב – לא יכול להתקיים באותו עולם כמו רמי העכברוש מ"רטטוי".
אצל דיסני יש את פלוטו שהוא כלב מסוג אחד, ואת גופי שהוא כלב מסוג אחר, ונראה שאפשר להסתדר עם זה בלי בעיות מיוחדות.
אותי העיניין הזה עם פלוטו וגופי הטריד
זה אחד הפרדוקסים הידועים של הילדות, כמו גם למה המומינים ערומים ברגיל אבל לובשים בגד ים כשהם הולכים להתרחץ בים.
והאם קראו למומינאמא בשם הזה עוד לפני שהיו לה ילדים.
(ל"ת)
קראו ככה לברבאבא, אז כנראה שכן.
(ל"ת)
מה, אתם לא יודעים איך זה עובד?
כשמומינאבא היה קטן קראו לו מומין. רק כשנולד לו ילד הוא הפך למומינאבא ואשתו הפכה למומינאמא. כשמומין יתחתן עם סנורקה ויוולד להם ילד הוא יהפוך למומינאבא והיא למומינאמא. אם לפני כן לסנורק תיוולד בת, הוא יקרא לה סנורקה ולאחותו יקראו סנורקדודה. וכן הלאה, כל מה שאתם יכולים להקיש מזה.
היי, לא ידעתי שזה מיוזיקל!
זו הפעם השנייה שדבר כזה נוחת עלי בהפתעה.
הפעם הראשון היתה "פלונטר", רק שהשירים ב"ריו" ממש לא עשו לי את זה.
והסרט עצמו די חמוד. אבל האמת שחשבתי שהוא היה פחות טוב מ"מכוניות 2", ששוב גרם להבנה שאם הסרט הזה לא היה של פיקסאר הוא היה מקבל ביקורות יותר טובות, בדיוק כמו שאם "ריו" היה סרט של פיקסאר הוא היה מקבל רק ביקורות קוטלות.
גם בתור ציפור, אן התאוויי היא עדיין הדבר הכי חמוד שיש
הנוכחות שלה לבדה הופכת את הסרט הזה לשווה צפייה.
ומסתבר שהיא גם זמרת לא רעה בכלל!
הבחורה נמצאת אצלי רשמית ברשימת השחקנים שצריכים להופיע (או לתת את קולם) לכל סרט אפשרי.
בריו יש אחלה סצנת היפ הופ
http://www.youtube.com/watch?v=PkAnVj2rGto
סרט נחמד מאוד אבל לא יותר מזה כמו שכבר אמרו פה לא מקורי די צפויי ולא מאוד מחדש דיי קלישאתי כזה