נראה שלא הרבה השתנה מאז 2010 – "התחלה" עדיין מקום ראשון, סקוט פילגרים עדיין מקום שני ורק הארי פוטר מפנה את מקומו ל"פלונטר" אם אנחנו עוצרים בתחומי העשירייה. זה כן מרשים שאף אחד לא הצביע הפעם ל"פרשס", אבל קשה להגיד שזה שינוי מטלטל.
אז האם 2011 תהיה שנה עם יותר שינויים? אני מניח שנגלה.
אני מודה שהפעם היה קצת יותר קשה לצמצם ל-30, ולרגע חשבתי להרחיב ל-40 אבל בסוף עשיתי ויתורים קשים. אלה כוללים את היעדרותם של "שרלוק הולמס: משחק הצללים", "האנה", "ממלכת החיות", "קוד מקור" ו"צוללת". אם מישהו התכונן להצביע להם, אנא התרעמו בתגובות על ההחלטה הטיפשית הזאת – או על כך שברגע האחרון לא הכנסתי את "שומר חוק", "עותק נאמן למקור", "מסיבת רווקות", "קטפיש" ו"החפרפרת" שכולם היו נכנסים אם באמת הייתי מרחיב את הרשימה ל-40. אז מי כן נכנס במקום הסרטים שהוצאתי בשברון לב? "התפשטות" שהפך לרלוונטי מתמיד אחרי הקורונה, "השכונה VS החייזרים" שהוא אולי סרט פלישת החייזרים הכי טוב של המאה הנוכחית, " "האישה ששרה" שעלתה קרנו עכשיו שדני וילנב הוא אחד מהבמאים הכי גדולים בעולם, ו-"13 מתנקשים", ו-"הרפתקאות טינטין". כאמור, זאת שנה ברוכה בסרטים נהדרים ואפשרי שבפעם הבאה פשוט ארחיב את שדה המתחרים ל-40. מקווה שתסלחו לי ואם לא בשביל זה יש את התגובות כדי לציין את כל מה שפוספס (רק קחו בחשבון שיש סרטים מסוים של 2011 שיצאו בארץ ב-2012, אז לא פספסנו אותם בכלל הם פשוט יצאו פה באיחור).
אז צאו לדרך וזכרו: אפשר להצביע ל-3 סרטים פה.
12 שנים עברו - מהו הסרט הטוב ביותר של שנת 2011?
- הערת שוליים (13%, 128 קולות)
- אקס-מן: ההתחלה (10%, 96 קולות)
- ברבור שחור (10%, 94 קולות)
- הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני (6%, 54 קולות)
- אומץ אמיתי (5%, 49 קולות)
- כוכב הקופים: המרד (5%, 46 קולות)
- רנגו (5%, 44 קולות)
- מאניבול (5%, 44 קולות)
- דרייב (4%, 38 קולות)
- טיפש, מטורף, מאוהב (4%, 37 קולות)
- מלנכוליה (3%, 32 קולות)
- 127 שעות (3%, 32 קולות)
- משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים (3%, 31 קולות)
- נאום המלך (3%, 27 קולות)
- הרפתקאות טינטין (3%, 26 קולות)
- החבובות (2%, 21 קולות)
- התפשטות (2%, 18 קולות)
- 50/50 (2%, 18 קולות)
- עץ החיים (2%, 17 קולות)
- השכונה VS חייזרים (2%, 15 קולות)
- בלו ולנטיין (1%, 14 קולות)
- חצות בפריז (1%, 13 קולות)
- העור בו אני חי (1%, 11 קולות)
- סופר 8 (1%, 11 קולות)
- פייטר (1%, 10 קולות)
- קר עד העצם (1%, 10 קולות)
- העזרה (1%, 9 קולות)
- לוחם (1%, 8 קולות)
- האישה ששרה (0%, 3 קולות)
- 13 מתנקשים (0%, 0 קולות)
מס' מצביעים: 379
הסקר ייסגר ביום ראשון ה-30/04.
התלבטות
לצערי בשנים האחרונות יוצא לי לראות הרבה פחות סרטים, אבל חלק גדול מהרשימה כאן כן ראיתי.
התלבטתי בין 127 שעות לבין "העור בו אני חי", אבל בסוף הגעתי למסקנה שהשני עשה עלי יותר אימפקט.
אבל אפשר להצביע ל-3 סרטים, כן?
(ל"ת)
דווקא לדעתי השנה כשנה פחות טובה
אבל באמת יש הרבה סרטים שאהבתי מאותה שנה פשוט לא אהבתי מאוד מאוד כמו שאטר איילנד או התחלה וכו.
יש יש התלבטות יותר קשה דווקא בגלל שאין סרטי מופת פה.
אהבתי:
1)אקס מן
2)ברבור שחור
3)האר פוטר
4)מלנכוליה
5)נאום המלך
6)החבובות
7)התפשטות
8)משימה בלתי אפשרית
9)50/50
נבחרו :
1)הארי פוטר
2)רנגו
3(ברבור שחור
דברים נוספים:
1)מלנכוליה – לפני עשור בתור ילד מתלהב ומתנשא היה אולי נבחר אצלי (בטוח הגיע לטופ 3 אבל אני לא זוכר מה היה אז).
2)50/50 כמעט הגיע לטופ 3
3) משימה בלתי אפשרית- בתור ילד מתלהב ומתנשא לא הייתי חושב עליו אפילו אבל בתור בוגר אני אוהב את הסדרה יותר
לא שהייתי מצביע להם
אבל נראה לי שבלי קשר לטעם אישי, "קוד מקור" ו"מסיבת רווקות" הם סרטים שאנשים אוהבים וזוכרים, בעוד ש13 מתנקשים או "טינטין" לא ממש "התגלו" מאז בקרב הקהל.
אני אישית הצבעתי להערת שוליים ומלנכוליה (וגם למאניבול, אבל רק כי התבלבלתי עם "מכונת הכסף", אחרת הייתי מצביע לדרייב או ל"קר עד העצם").
איך אני אוהבת את "השכונה vs חייזרים"
אחלה סרט. זה נכון שעושים לזה סרט המשך? איפשהו נתקלתי בשמועה הזאת ומאז לא ראיתי התפתחויות.
חסר לי פה את פו הדב
הסרט האחרון של דיסני באנימציה ידנית.
סרט מקסים וחמוד ביותר, שנותן וויב של סרטי דיסני מהתקופה של וולט, שזאת התקופה המועדפת עלי בהיסטוריה של דיסני אנימציה.
גם החתול של שרק הוא אחלה סרט וחסר לי פה בסקר.
בכל מקרה, בחרתי בסוף ברנגו בחבובות ובטינטין, כשמקום של כבוד שמור גם לאומץ אמיתי והארי פוטר האחרון.
גם נאום המלך הוא סבבה כזה, אם כי העובדה שכנראה הוא רחוק מאוד מהסיפור האמיתי קצת פוגעת בו.
טוב צריך לראות אם זה יישאר
אבל אחרי 2010 היציבה יחסית, נראה ש-2011 יותר מלאה תהפוכות מבחינת המצב לאחר י"ב שנים.
ההתלבטות הייתה בין רנגו, הערת שוליים ו-127 שעות, כי אלה היו הסרטים שהכי אהבתי ב-2011 ממרום גיל 11. טוב, זה שקר, הערת שוליים בפער היה הסרט הכי טוב של 2011 ואחד מהסרטים הישראליים הכי טובים שראיתי, גם כעבור 12 שנים. אבל הצטערתי לא לבחור ברנגו.
מותר להצביע ל3 סרטים אנשים
לא ברור לי לפי התגובות אם אנשים בעניין הזה או לא
אוי, תכיל קצת :) קשיים בהבנת הנקרא שנובעים מקריאה מרפרפת זאת הסיבה מספר אחת לציונים נמוכים במבחנים, בעיקר בקרב לא מתורגלים
אהה מכיל מכיל (;
פשוט אני רוצה שאנשים יציבעו ל3 סרטים (אם הם רוצים) שלא תיהי סטייה לטובת או נגד סרט מסוים בעקבות זה
הו וואו, לגמרי דרייב.
הסרט הכי טוב של רפן, עם הטייפקאסט של גוסלינג בשיאו, ופסקול מכשף של קליף מרטינז.
הסקר גם גרם לי להיזכר כמה רנגו ואקס מן ההתחלה היו טובים.
זאת היתה שנה ממש חזקה בהוליווד.
אז יכול להיות שאנחנו בדרך לזכיה ישראלית ראשונה בסקר סרט השנה? (נכון שזה מה נשתנה, אבל עדין זה סקר סרט השנה)
או שבסוף אקס-מן יקח את הזכיה?
מה שדי בטוח, זה לא הולך להיות ברבור שחור. אולי בשל כך שנטלי פורטמן כיום הרבה פחות אהובה ואהודה ממה שהיתה ב-2011.
אגב קרקר אתה יכול לעלות את שנת 2011 המקורית ?
(ל"ת)
אני אמנם לא קרקר
אבל הנה לך.
אוי הגבתי לך ולא בדף חחח
תודה רבה לשניכם !
😊
כאן
https://www.fisheye.co.il/movie_of_the_year_2011/
שוב, חסרים לי כמה סרטים גדולים באמת
קודם כל, the intouchables (מחוברים לחיים, נדמה לי זה השם העברי) – וממש לא ברור לי איך הוא הושמט כי חשבתי שכל העולם ואשתו אוהבים את הסרט הזה. קיטש קיטש, אבל קיטש הכי טוב שיש. (או שאולי הוא יגיע ב 2012 ?)
וחוץ מזה, הסרט הטוב ביותר שנעשה בז׳אנר שאני יודע שיש לי חולשה מוזרה אליו, למרות שאני די בודד בכך – ז׳אנר המותחן דובר הספרדית.
הסרט הוא the hidden face הספרדי קולומביאני, ומבין עשרות סרטי הז׳אנר שראיתי, הוא היחיד שאני יכול להגדיר כיצירת מופת בפה מלא.
מחוברים לחיים אכן הגיע לישראל רק ב2012
(ל"ת)
'127 שעות' ו-'הערת שוליים' הן הבחירות הקלות יותר
על המקום השלישי הייתה התלבטות בין 'העור בו אני חי' לבין 'עץ החיים', לבסוף הלכתי על סרטו האהוב עליי ביותר של אלמודובר.
מפתיע לראות ש-'ברבור שחור' זכה לפני עשור. לא זכור לי שהיה קונצנזוס כזה חיובי לגביו בזמנו. אבל מי זוכר.
את 'קוד מקור' ו-'צוללת' אני אוהב יותר מרוב הסרטים ברשימה אבל לא נראלי שהייתי מצביע להם.
לא ראיתי את 'השכונה', 'סופר 8' ו-'התפשטות' אבל לא מרגיש צורך להשלים. את 'האישה ששרה' אני ממש חייב להשלים כמה שיותר מהר ואת '13 מתנקשים' יהיה נחמד לראות מתישהו.
מופתע מאוד לראות את "הערת שוליים" בראש
גם אני הצבעתי לו, ותיארתי לעצמי שהוא יקבל עוד הרבה קולות, אבל מקום ראשון? מודה שלא ראיתי את זה בא (משמח בכל מקרה).
הצבעתי גם לראנגו – יום אחד צריך להקים ועדת חקירה שתברר איך הבמאי שבתחילת המילניום הזה הביא את אחד מסרטי האימה המוצלחים שלו ("הצלצול"), ואחר כך את טרילוגיית ההרפתקאות האולטימטיבית שלו ("שודדי הקאריביים") ואת אחד מסרטי האנימציה הכי טובים שלו ("ראנגו") שקע למצולות הכלום אחר-כך. אני לא קונה את ההסבר שהפלופים של "הפרש הבודד" ו-"תרופה נגד בריאות טובה" חיסלו לו את הקריירה; כשיש לך כל כך הרבה הצלחות לפני, צריך הרבה יותר מסרט כושל או אפילו שניים כדי לסיים את הדרך בהוליווד.
ואחרון ברשימה שלי, "סופר 8". איזה בובה של סרט, עדיין מחכה שיגלו אותו יותר אנשים. לא רק שבירת השגרה המדכאת של הפרנצ'ייזים ששולטת בעולם שוברי הקופות, אלא גם נוסטלגיה כמו שצריך לעשות אותה – המבשר של מה שעשו אחר-כך "דברים מוזרים" ו-"פרויקט אדם".
חבל ש-"קוד מקור" לא היה בסקר – עוד סרט לא-פרנצ'ייז שמאוד אהבתי, וגם הגורל של הבמאי שלו היה עגום (אם כי לגמרי באשמתו, האיש התעקש להתעסק אחר-כך בדרעק).
גור ורביסנקי חצי פרש מרצון לדעתי
במעט יח"צ שהיה ל"תרופה לבריאות" הוא נשמע גמור ועם חוסר רצון להמשיך. אני מאמין שאם יתעקש יצליח לקבל פרויקטים. צריך בשביל זה מוטיבציה.
מאוד כואב לי עליו. הוא היה הבמאי האהוב עליי בילדות, באותה נשימה עם נולאן ושפילברג. דיסקי ה-DVD עמוסי התוספות של "שודדי הקאריביים" לימדו אותי לאהוב קולנוע. לראות אותו פתאום בדוקו החדש על האנס זימר (עלה ב-yes שבוע שעבר), כולו אפור ומבוגר אחרי שנים, כשהשוט מיד אחרי היה מהסשנים המקוריים שלו עם האנס כשהוא צעיר – העציב אותי ברמות. פשוט בזבוז של כישרון ענק.
וגם סרטי "האינדי" הקטנים שעשה לפני מצוינים. "הצילו, עכבר בבית" סרט ילדים מצוין (ובטריילר יש עקיצה לדיסני, שהתחרו על פרויקט לרגע). "המקסיקני" סרט הרפתקאות כיפי מאוד עם בראד פיט, ג'וליה רוברטס, ג'יימס גנדולפיני וג'יי.קיי. סימונס. "החזאי" קומדיה מצוינת, עם משחק מעולה של קייג' ותסריט מושלם של סטיבן קונרד, שאחרי זה ורבינסקי הפיק את הסרט שלו עם סטילר, "החיים הסודיים של וולטר מיטי", והמשיך לסדרה האהובה עליי, "פטריוט".
תחזור, גור. אתה חסר מאוד.
אתה יכול להירגע
בימים האחרונים דווח שהוא עובד על פרוייקט חדש שסם רוקוול ככל הנראה יככב בו.
הלוואי
היו לו כבר כמה פרויקטים שהוא התחיל לקדם ונגנזו. לא יהיה מאושר ממני אם זה באמת יקרה, אבל כל עוד אין משהו יותר קונקרטי, אני נשאר סקפטי כדי לא להתאכזב שוב.
אישית עצוב לי שהעיבוד שהוא היה אמור לביים ל-Sandkings של ג'ורג' ר.ר. מרטין לא התקדם להפקה
(ל"ת)
אני מה זה לא מסכים לגבי "סופר 8"
ראיתי אותו כילד, ויש מצב שאפילו הצבעתי לו בסקר המקורי ב2011, אבל עכשיו אחרי שראיתי את הסרטים שעליהם הוא מבוסס ושאותם הוא מחפש לעבד – קשה לי לא לראות אותו באור שלילי מאוד.
המילה שעולה לי בראש בהקשר שלו זה Derivitive. כל רגש או מחשבה שיש בו לא מגיעה ממנו, אלא מאחד ממקורות ההשראה העולים עליו בכמה וכמה רמות. אולי הוא לא "פרנצ'ייז", אבל הוא "הוליווד המודרנית" במובן הכי שלילי של המילה.
התפשטות
סרט שהפך בעיניי לפי 10 יותר טוב כי ראיתי אותו בשיא הקורונה והוא הרגיש כל כך מציאותי ומלחיץ.
דווקא הקורונה הרגה לי אותו
זה סרט שמאוד הערכתי כשצפיתי בו במקור. שיחות חולין על ארוחת חג בזמן עבודה על תאים מודבקים בוירוסים זה ריאליזם, אמנם במציאות יש יותר משני אפידמיולוגים שמסתובבים ומיצרים מערכי הגנה בזמן פנדמיה אמיתית, ובכלל ברמה המספרית הכל היה שם בקטן, כדי שיוכלו להראות את הסרט- לגיטימי.
אבל בסרט ארה"ב הובילה את העבודה על הוירוס, והתנהלה בצורה סבירה מאוד. דווקא בקורונה ראינו מלא מלא פדיחות אמריקאיות, חוסר יכולת לשת"פ שהוביל לתסכולים גדולים והרבה עבודה סיזיפית, הרבה דיסאינפורמציה לציבור, ומידע מבלבל. הסרט הציג מציאות הרבה יותר אופטימית מאשר החיים עצמם תחת מגפה. למזלינו המגפה שלנו לא גבתה כל כך הרבה קרבנות, טוב שכך.
אני חושב שזו תולדה של התקופה
אני חושב שאם הקורונה הייתה קורית ב2011 היינו רואים הרבה יותר התגייסות של הממשל האמריקאי למאבק במגיפה, כי זה היה לפני שהחשיבה הקונספירטיבית הפכה למיינסטרים.
127 שעות לעניות דעתי הסרט הכי פשוט ומדהים
פשוט סרט שנעשה מושלם,
לא יותר מדי שחקנים/אפקטים
פשוט התמודדות של בנאדם מול אתגר שאתה מרגיש איתו חוסר אונים, אין כוחות על, אין גיבור בא לעזרה
פשוט אתה וזהו.
היי מה עם טינטין?
זה סרט שהדבר הכי גרוע שאפשר להגיד אליו הוא שהעלילה טובה מספיק במקום מצוינת, הנבל הוא טיפה שכיח אך עדיין מאיים ומתוחכם וההומר לא תמיד עובד אבל הוא עובד רוב הזמן. כל שאר האלמנטים בסרט מורגש שמומחים בתחומם עשו אותם וזה יכול להיות מבין השיאים של הקרירה שלהם. בין עם זה האקשן, האינטרקציה עם הדמיות, האנימציה ועוד פשוט מעולים. הכי חשוב שכל האיכות הזאת לא מסיחה את הדעת ממה שהסרט רוצה להיות סרט הרפתקאות כיפי לכל המשפחה ובהתחשבעם כמות הסרטים (לילדים ומבוגרים) בעלת חשיבות עצמית מנופחת, סרט כזה הוא משב רוח מרענן. חבל שהוא לא נמצא גבוהה יותר ברשימה
ואל תשכח שיש בו חתיכת וואן שוט נפלא שעושה שימוש מצויין בעובדה שהסרט מצולם במרחב וירטואלי בו המצלמה יכולה לנוע בכל דרך בה יבחרו היוצרים
הסרט הזה באמת היה ראוי לקבל יותר תשומת לב חיובית.
כמו כן: ספילברג, תפסיק להבטיח לנו שוב ושוב שמתישהו במאה השנים הקרובות עוד יצא הסרט השני, ופשוט קח את המושכות ועשה אותו בעצמך.
פיטר ג׳קסון לא רוצה לביים סרט של טינטין, תבין את זה כבר ותקח את הפרוייקט אליך.
טינטין כל כך מרגיש כמו סרט ראשון מתוך סדרת סרטים, או לכל הפחות מתוך טרילוגיה.
אז יאללה, הגיע הזמן לסרט נוסף, 12 שנה זה מספיק זמן, תנו לנו עוד טינטין.
מסכים לחלוטין
עם הכל בייחוד עם זה שזה מרגיש כמו סרט ראשון בטרילוגייה.
אגב, אני גם חייב לציין שהדיבוב לעברית פשוט מצויין
יורם יוספסברג הוא האדוק פשוט מושלם.
לא פלא שהוא נבחר לדבב את הדמות הזאת פעם אחר פעם, עוד מאז סדרת הטלויזיה הקלאסית.
הקול שלו פשוט תפור על האדוק.
אוף טופיק אבל דווקא קצת קשור, קיצור
מה קורה עם סקר הסרט הטוב בכל הזמנים? כבר לא נשארו לי ציפורניים
מתקדם מאוד, מצטער על הדיחוי
כמה דברים דחו את זה, בנוסף הרצון לעשות מזה משהו חגיגי ונחמד יותר.