"הפשיטה 2" מוקרן על מסך גדול – אחת הפעמים הבודדות, וכנראה האחרונה, בארץ – ביום חמישי, 23.10, בשעה 21:00 בסינמטק חולון. ואם עוד לא הבנתם למה אתם צריכים להיות שם, הנה משהו שעשוי לעזור לכם להחליט.
חלק מהסיבה שסרטי "הפשיטה" הם כל כך מופרעים היא שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לשחזר אותם בהוליווד, ולא משנה באיזה תקציב – פשוט כי באמריקה יש דברים כאלה שנקראים הוראות בטיחות. באינדונזיה, כך עולה מסרטוני "מאחורי הקלעים" של הסרט, אין הוראות בטיחות של ממש, ואנשים שמשתתפים בצילומי הסרט הזה – לא רק שחקנים ופעלולנים אלא גם צלמים – לקחו בחשבון שיש סיכוי לא רע שהם ימותו בתהליך. הסרטון הבא עוסק בצילומי סצינת אקשן אחת בלבד מתוך סרט שמלא בסצינות כאלה. אם אין לכם שלוש דקות להקדיש לצפיה בו במלואו, קפצו ישר ל-1:00 כדי לראות את הצלם המחויב ביותר לעבודתו בהיסטוריה, שהעובדה שהוא חי היום נראית כמו מקרה ממוזל בלבד.
אחד הדברים המדהימים האחרים בסרטון (החל ב-1:54) הוא צילומי השוט שבו המצלמה עוברת מחלון של מכונית אחת, אל חלון של מכונית אחרת, דרך המכונית וחזרה מהחלון בצד השני. אילו אלפונסו קוארון היה מצלם את הסרט הוא היה בוודאי מוצא דרך ממוחשבת מתוחכמת לעשות את זה: מכיוון שמדובר פה באינדונזיה, המצלמה פשוט עברה, פיזית, בין המכוניות, בידיהם של שלושה צלמים, אחד מהם צמוד למכונית בשכיבה והאחר מחופש למושב קדמי.
ושוב: זאת סצינה אחת בלבד, ולא נחשבת לסצינה המרשימה ביותר בסרט.
אז בקיצור: הפשיטה 2. סינמטק חולון. חמישי, 23.10, שעה 21:00. הרצאה שלי לפני הסרט. כאן מזמינים כרטיסים. זה האירוע בפייסבוק. בואו.
שלא לדבר על זה שכל אחד מדבר שפה אחרת
אחד הדברים שאותי תפסו בסרטון הזה (חוץ מהתקווה שהצלמים שם מקבלים תוספת סיכון רצינית) הוא שהם הצליחו לעשות את כל זה כשאיש הפעלולים (ההונג קונגי) מדבר סינית, הבמאי (הוולשי) מדבר אנגלית, וכל השאר מדברים אינדונזית.
ואווו
לא ידעתי שצילמו את זה ככה! אדיר. אדיר. אדיר. אני כבר ראיתי, אבל מי שלא, פשוט רוצו לראות את הסרט הזה. זאת אחת מסצנות האקשן הטובות שהיו אי פעם, כדאי לראות אותה על מסך גדול.
הנה עוד כל מיני סרטונים שקשורים לסרט
עם הסברים קצרים:
הסצנה הבאה היא סצנה שבסופו של דבר לא הגיעה לגרסה הסופית של הסרט. כנראה בגלל שאין לה ממש חשיבות לעלילה, יוצרי הסרט הרשו לעצמם להעלות אותה ליוטיוב כחומר שיווקי. מדובר בסצנה אדירה שהייתה יכולה להיות בקלות סצנת שיא של כל סרט אקשן אחר שיצא השנה: https://www.youtube.com/watch?v=fs_Qhmiz40E
אחרי "מרנטאו"
שיצא ב2009, התכנון של גארת' אוונס היה לעשות סרט גנגסטרים בשם Berandal, עקב מחסור בתקציב, הוחלט לדחות את הפרוייקט ובינתיים לעשות סרט קטן יותר שנקרא The Raid. אך כשההחלטה הזו נעשתה, Berandal כבר היה בשלב pre production ולכן יש כמה סרטונים מאותה הפקה שיצאה לפועל רק 3 שנים מאוחר יותר. הנה הטיזר הראשון של הסרט וגם video storyboard של סצנת הקרב במטבח (ספויילרים!).
לסיום, הנה עוד כמה Deleted Scenes
רק הערה, לסצנות האלה כן יש קשר לסרט ולכן מומלץ לראות אותן רק לאחר צפייה בסרט המלא:
שוט אחד של ארבע וחצי דקות (!!!!!) שבו מראים איך ראמה נכנס לכלא.
סצנה בה רואים מה קרה לשותף של ראמה מהסרט הקודם.
גרסה ארוכה יותר של סצנה שכן מופיעה בתחילת הסרט.
פראקוסו מתכונן לפגישה עם אשתו.
ראמה רואה את אשתו בשוק אך לא יכול לגשת אליה.
הם בטח יכניסו חלק מהקטעים האלו
לסרט השלישי שאמור להתרחש שעתיים לפני הסוף של הפשיטה 2
שלוש שעות*
ולמה שהם יכניסו אותם?
לא בטוח שזה שלוש שעות
וגם לא בטוח שזה שעתיים, כל מקור ברשת טוען אחרת, והיות והעבודה על הסרט עדיין לא החלה (או שהיא רק בשלביה המוקדמים), אי אפשר לדעת מי צודק. כל מקרה, הם יכולים להכניס חלק מהקטעים האלו לסרט כי חלקם מתרחשים (או יכולים להתרחש) בפרק הזמן של הסרט, הם יכולים להשתמש בהם בתור פלאשבקים או קפיצות בזמן והם יכולים להשתמש בקטעים האלו כי הם כבר מצולמים, ערוכים ועשויים טוב.
יכול להיות
רוב הסצנות האלה דווקא מגיעות בתחילת הסרט, ככה שאם הן יופיעו זה יהיה רק כפלאשבקים. בכל אופן, בטיזר הראשון לסרט היה שוט קצר שבו אדם יורה במישהו אחר במדרגות נעות. הסצנה הזו עדיין לא הועלתה לרשת ויתכן שהסיבה לכך היא שמעוניינים לשמור אותה לסרט הבא (זה גם הגיוני משום שהיא אמורה להתרחש בסוף הסרט).
אגב, לפי הבמאי: 3 שעות : http://youtu.be/7sl-STAw2I8?t=2m10s
היה אפקט דומה במלחמת העולמות ואני זוכר ספציפית שבסרטון על האפקטים שם הם טענו שלא ניתן לעשות את זה בלי עבודת מחשב. והנה האינדונזים הוכיחו שניתן.
אני בוהה בגיף כבר כמה דקות. גאוני.
(ל"ת)
פלאשבק?
לא יודע.
שאלה מעניינת
אין לי מושג
זה דמויות שונות
גם לי זה היה ממש מוזר אבל מדובר בדמויות אחרות וגם ניסו לשנות את המראה שלו עם הזקן למרות שרואים בבירור שזה אותו שחקן
אני חושב שהופיעה פה התחפושת הפופולרית של פורים 2015
מושב נהג, שיקי, עור סינטטי לא מגרד.
לטובת כל מי שרוצה להשלים צפייה בסרט הראשון
״הפשיטה״ הראשון עלה היום לויאודי של yes בחינם.
סרט ההמשך יהיה זמין בויאודי בשבוע הבא (בתשלום), אבל שווה להתאמץ ולראות אותו על מסך גדול.
אז היה מעניין
האקשן אכן מדהים, במיוחד בחללים קטנים וסגורים (כפי שממחישים היטב אחד הסיקוונסים הפותחים ואחד הסיקוונסים הסוגרים), אבל מהסרט בכללותו התלהבתי קצת פחות. חלק מהבעיה היא לא בסרט אלא בי – אני פשוט לא בנוי לראות סרטים בשעות כאלה. אבל האמת, גם מבחינת העלילה והדמויות הרגשתי שהסרט הזה נורא מנסה להיות לסירוגין "הסנדק" ולסירוגין "דרך ללא מוצא" האינדונזי וזה נורא לא מצליח לו. אף דמות שם – לא השוטר הסמוי, לא המאפיונר ולא הבן המפונק שלו – לא יוצאת אף פעם מהשטאנץ הצפוי, ולמען האמת אנחנו יודעים עליהן כמעט כלום (אולי היה קצת יותר רקע בסרט הראשון? לא ראיתי). זה הפך את כל הניסיון של הסרט לעשות משהו שדומה לדרמה אנושית בתוך כל המכות לכשלון די עגום.
ואני רוצה להצטרף לדורון בתשבוחות לאלון רוזנבלום, לא רק בסיוע לארגון אירועי עין הדג בחולון, אלא גם בתכניה העשירה שהוא סידר לצופים לאורך כל הקדנציה שלו במדיהטק – ואני אומר זאת בתור תושב חולון. בראבו!
"במיוחד האקשן בחללים קטנים וסגורים"?
מוזר, אצלי דווקא סצינת המכות בכלא היא ככל הנראה סצינת השנה בינתיים.
חוץ מזה מסכים איתך על הרוב (האקשן מדהים אבל כל מה שבאמצע קצת הרס) ובמיוחד על מה שאמרת על אלון רוזנבלום.
היה ממש כיף
רק אני הרגשתי שההקרנה היתה מאוד חשוכה, הרבה יותר מהטריילרים וזה ממש הציק. אבל חוץ מזה היה גדול. אי אפשר לדבר יותר מדי על סצינות האקשן בסרט הזה, וגם "סתם" סצינות שהציגו דינמיקה בין הדמויות ודיאלוגים הצליחו להצחיק ולספק ולהעביר את הסחורה. הדבר היחיד שהפריע לי בסרט הזה (מלבד המסך החשוך), וגם בראשון כנראה, זה שהניצבים שחוטפים את המכות לפעמים נראים כאילו הם נכנסים לפוזה של "ממתין למכה", מבלי באמת לנוע בצורה ריאליסטית. לא פעם רואים ניצב שכזה פשוט מבצע את ניסיון ההתקפה הכושל שלו, ואז קופא בהמתנה לתגובה הפטאלית של אחד מאמני הלחימה השונים בסרט. אולי זה בלתי נמנע בסרט עם כוריאוגרפיה מתוחכמת שכזו, אבל פה ושם זה צרם.