עונת הפרסים יצאה לדרך, עם ארגוני מבקרים שפרסמו את הבחירות שלהם, ה-AFI, ה-NBR, פרסי בחירת המבקרים, פרסי הלווין, פרסי איגוד מבקרי הוליווד וגלובוס הזהב. את כל המועמדים והזוכים שאני אציין בהמשך ניתן למצוא בדף המועיל הזה של מטאקריטיק. בואו נצלול.
ממש אין זמן או אפשרות להיכנס לכל המבקרים שבוחרים סרטים ברחבי ארצות הברית, אז ננסה לתקצר ולדבר על המגמות הכלליות של המבקרים מאטלנטה, ניו יורק, לוס אנג'לס, בוסטון, שיקגו, לאס וגאס, סנט לואיס, פיניקס, ניו יורק (אבל אונליין), פלורידה, מבקרי דרום-מזרח ארה"ב, לוס אנג'לס (אבל אונליין), וושינגטון – וזה כשעדיין יש כמה עשרות טובות של ערים – אונליין ואופליין – שעוד לא פרסמו את הרשימות שלהם (לפחות בזמן הכתיבה). אין פורמט אחיד למבקרים: חלק מפרסמים רק בחירה אחת, חלק את הזוכה ומקום שני, וחלק עושים ממש טקס פרסים משל עצמם עם סבב מועמדויות שרק לאחר כמה ימים מוכרזים הזוכים.
בגדול, המבקרים אוהבים את "הכול בכל מקום בבת אחת" (5/9 איגודים בחרו בו לסרט השנה שלהם, כשמאחוריו נמצאים "רוחות אינישרין" ו"המנצחת". אזכור של כבוד לבוסטון שבחרו בסרט הטוב את "חזרה לסיאול" משום מקום), את הדניאלס (6/9), את קולין פארל (7/9, עם שני אזכורים בודדים לברנדן פרייז'ר וביל ניי), את בלנשט ואת יאו (שכרגע חוצות את המבקרים חצי-חצי), את קי היי קוואן (שדורס את התחרות עם 8/9. ברנדן גליסון היחיד שנשאר עומד), ושחקנית משנה הוא דווקא מקום שבו המבקרים לא חושבים בראש אחד ומפרגנים לקרי קונדון ("רוחות אינישרין"), ג'אנל מונה ("רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית"), דולי דה לאון ("משולש העצבות"), הונג צ'או ("הלווייתן"), וקיקי פאלמר ("אין מצב").
בתסריט "רוחות אינישרין" מוביל על "הכול בכל מקום" (5/9 לעומת 3/9), ותסריט מעובד הוא כרגע בוננזה פתוחה עם אזכורים ל"תעלומה יוונית", "עצמות והכול", "נשים מדברות", ו"אחרי יאנג". בסרט הזר, "אי אה" מוביל עם 3/9, אך "RRR", "החלטה לעזוב", ו"במערב אין כל חדש" מאחוריו. בסרטי האנימציה "פינוקיו" של דל טורו מנצח כרגע עם 6/9, ו"מרסל הקונכייה" זוכה לשני אזכורים ו"אדומה אש" לאזכור אחד.
כאמור, עוד הרבה ארגונים כאלה לפנינו וממש לא נתפנה לעדכן על כולם – בעיקר כי החשיבות שלהם מועטה. הם יכולים, אם הם מאוגדים, להעלות מועמד לא צפוי לנוכחות ולסדר לו מועמדות (ואכן, מצבו של קי היי קוואן נראה טוב בנושא הזה), אבל בכל הנוגע לזכיות בין המבקרים ובין האוסקר כמעט ואין הסכמה. ויש לומר – וטוב שכך.
הבאים בתור הם מכון הסרטים האמריקאיים (AFI) ומועצת הביקורת הלאומית (NBR) שפרסמו עשיריות. מכון הסרטים האמריקאיים מוגבל לסרטים אמריקאיים, מה שמסביר למה הוא נתן "פרס מיוחד" ל"אינישרין" האירי. נכניס לקלחת גם את פרסי הלווין, פרסי איגוד המבקרים של הוליווד ופרסי בחירת המבקרים שפחות חשובים לאו דווקא בגלל בחירות כאלה ואחרות ויותר בגלל היעדר בחירות – כשיש לך עשרה מועמדים לבימוי ו-14 מועמדים לפרס הסרט (בשתי קטגוריות, ועדיין), אתה פשוט מנסה לשחק אותה "על בטוח" כדי שלא תסטה רחוק מדי מהטעמים של האוסקר. אם וכאשר מישהו מהפרסים האלה יגדל טעם או עניין, נדווח עליהם בנפרד.
אצל חמשת הארגונים הסרטים הבאים מופיעים בכל פרסי הסרט: "אווטאר: דרכם של המים", "הכול בכל מקום בבת אחת", "רוחות אינישרין", "הפייבלמנים", "אהבה בשחקים: מאווריק", ו"נשים מדברות". שום דבר לא סופי עד שהוא סופי, אבל מתגבש שאלו הם ששת המקומות הראשונים במירוץ לאוסקר. אחריהם, עם ארבעה אזכורים, יש את "המנצחת", "אלביס", ו"RRR". זה תשע סרטים, ובהנחה שהאוסקרים באמת יסכימו עם ההנחה הזאת (מה שלא ברור בכלל. זאת רשימה שכוללת שני המשכים בלוקבאסטרים, סרט בוליוודי, וסרט מולטיוורס גס ביותר. דיברנו כבר על כמה עונת האוסקרים הזאת מוזרה?), זה משאיר את המאבק על המקום העשירי (לכאורה) בין "לוחמת" ו"רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית", שכרגע השיגו שלושה אזכורים כל אחד.
יש עוד פרסים לרוב הארגונים הללו, אבל כאמור זה קצת פחות חוכמה כשבכל קטגוריה אתה תוקע את כל מי שאפשר.
ובכל זאת, אם יש מפסידים עד כה, אלה הסרטים הבינלאומיים (דוגמת "במערב" או "בארדו") או המצוירים (דוגמת "פינוקיו"), שקיוו להיכנס לעשיריות שכאלה ובינתיים לא שפר מזלם. גם "אימפריית האור" של סם מנדז בינתיים נראה כבלתי רלוונטי, אם כי סביר מאוד שהוא ישיג לעצמו מועמדות צילום לכל הפחות.
ונסיים בגלובוס הזהב. לא כי הם הפרסים הכי טובים, אלא כי מכיוון שהצבעתי להם השנה, הם הפכו לפרסים שאני הרבה יותר מושקע בהם רגשית. ספציפית, לאחר פרסום המועמדויות, רגשות של "אוף די מה, באמת???" אם אי פעם התאכזבתם מול רשימת מועמדים של טקס כלשהו, נסו לדמיין את האכזבה הזאת כשהצבעתם עבורו וגיליתם כמה מעט הקול שלכם השפיע.
בכל מקרה, מתוך ששת הסרטים שהופיעו בכל עשירייה עד כה, חמישה המשיכו לגלובוס הזהב ("נשים מדברות" נפל), ואליהם הצטרפו "המנצחת", "בבילון", "משולש העצבות", "תעלומה יוונית", ו"אלביס". מה שזה אומר, עבורי, זה ששלושה מהסרטים שהכי פחות אהבתי השנה ("אווטאר", "משולש העצבות" ו"בבילון") מועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר.
החדשות הטובות הן ששניים מהסרטים שיותר אהבתי – "רוחות אינישרין" ו"הכול בכל מקום בבת אחת" – מובילים במועמדויות (ל"אינישרין" יש 8 מועמדויות, שזה פסיכי) וזה ש"אינו-הו" הצליח להשיג איכשהו מועמדות לפרס האנימציה, מה שהופך את גלובוס הזהב לטקס הכי מגניב בשכונה לעומת כל הפרסים האפסים שנותנים ל"פינוקיו", שהוא אולי יותר טוב ממנו, אבל הוא בטח לא יותר פסיכי ממנו.
מתבקש לדבר על המועמדים למשחק גם כפי שהם משתקפים מהמידע הדל שיש לנו, אבל נראה לי שזה עדיין לחלוטין בשלב ה"הכול יכול להיות". אם בכל זאת צריך לתקצר בזריזות, נראה לי שאפשר לדבר על התחרות בשלל הקטגוריות כ:
שחקן ראשי – קולין פארל ("רוחות אינישרין"), אוסטין באטלר ("אלביס"), ביל ניי ("לחיות"), וברנדן פרייז'ר ("הלווייתן") נראים בטוחים, והשאלה היא על המקום החמישי.
שחקנית ראשית – נראה שהקרב הוא בין מישל יאו וקייט בלנשט כרגע, מה שמבטיח להן מועמדויות. לגבי ניצחון אני לא בטוח. דניאל דדוויילר ("סיפורו של אמט טיל") נראית כמקום שלישי בטוח עד כה.
שחקן משנה – קי היי קוואן וברנדן גליסן, כאמור. חוץ מהם קצת קשה לדבר בביטחון עדיין.
שחקנית משנה – עזבו, בוא נחכה רגע.
הדברים הבאים המעניינים שאמורים לקרות הם פרסום רשימות השורטליסט ב-21 בחודש של האוסקר בשלל קטגוריות, ואז הפרץ הבא של גילדות ועניינים הוא רק עמוק בינואר.
שחקנית משנה - מישל ויליאמס על הפייבלמנים.
או שינסו להריץ אותה לשחקנית ראשית?
כן, הקמפיין שלה הודיע שהיא ראשית
סיכוי סביר מאוד שהיא חלק מהחמישייה, אבל מכיוון שבינתיים כל האיגודים שפירסמו כללו 6-10 מועמדויות, והמבקרים מתעלמים ממנה כליל – קשה לדעת מה מעמדה.
מבקרי שיקגו
לא התעלמו ממנה, אלא התעלמו מן הקמפיין ושמו אותה במשנית
בינתיים זה נראה שכן
אני חושב שעלול להיות כאן מקרה קטרינה באלף והיא לא תקבל מועמדות לכלום
האם הסיכויים של אנג'לה בסט להיות מועמדת לאוסקר עלו?
עכשיו שהיא קיבלה מועמדות בגלובוס הזהב על שחקנית המשנה, או שהטקס הזה כבר לא אומר שום דבר?
בהחלט נראים טוב
בייחוד בהתחשב בכך שכאמור, אין לאף אחד מושג מה קורה בקטגוריה הזאת.
שחקנית המשנה
אנסה להתפרע – קארי קונדון נראית כמו הדבר הכי בטוח בכל הקשור למועמדות. לא זכייה. משאיר עוד ארבעה מקומות.
מישל וויליאמס – אחת לכמה שנים, השחקנים המצביעים באקדמיה לא מקשיבים לקמפיינין ומשנים מיקום של מועמד. אבל לא סביר להמר על זה בשלב זה למרות שבא לי. יכול לטרוף את הקלפים.
נשים מדברות – יש שתי שחקניות שהם אופציה, כולל מהמרים על זכייה לכל אחת מהן. נראה לי שהסרט פחות אהוד ממה שנדמה. שתיהן בחוץ.
הכל בכל מקום וכו' – ג'ימי לי קרטיס בפנים כשילוב של הופעה + מפעל חיים + סרט אהוד. סטפני צ'ו בפנים בגלל שמצביעים אחרים יגידו "אבל היא בכלל ההופעה הטובה בסרט". עוד שתי מקומות.
הונג צ'או – הייתה כבר בעמדת המתנדדת בעבר, אם מישהו זוכר זה זמן לפיצוי. הסרט בהחלט פחות אהוד ביקורתית, אבל סרט של שחקנים. ההימור שלי לרביעית.
קארי מאליגן – מקרה אף מובהק יותר של שחקנית שרצה בקטגוריה הלא נכונה ושל סרט שפחות פופולרי מן הצפוי. אז לא.
תוסו אמבדו – הבחירה שלי לשחקנית מצטיינת שמורצת למשנית למרות שהיא בעצם ראשית וגם על סרט ("לוחמת") שעשוי להיות מועמד. אבל אין סיכוי. אפילו לא העמידו אותה לאמי שהגיע לה לפני שנה.
נינה הוס – לדעתי לגמרי מגיע לה, אבל "טאר" אמונתי מדי ויפרגנו לו בשחקנית ראשית.
דולי דה ליון – לא רואה את השחקנים מעמידים מישהו או מישהי מ"משולש העצבות". למרות שהסרט אולי יצוץ במקומות אחרים.
אז… יש מקום חמישי פנוי ואחרי כל מה שפסלתי, הוא יילך כנראה לשחקנים אפריקאית-אמריקאית. אבל נראה לי ג'נל מונה ולא אנג'לה דיוויס לפי התחושה שלי כרגע. מה שאומר לי שדיוויס תהיה כנראה בפנים כי אני טועה.
לדעתי מונה ודייויס בפנים יותר סביר מדאבל להבמב"א
חוץ מזה, ניתוח יפה.
מבחינת שמות נוספים שכדאי לשים לב: קיקי פאלמר למזלי לא לחלוטין מתה במים אבל ממש צריך לגלות אהדה סודית ל"אין מצב" (שתהיה מוצדקת!), וג'ין סמארט מ"בבילון" שיש מצב שיתחזק באוסקר כי אם הוא סרט למישהו, זה לתעשייה עצמה.
לטובת הקוראים המבולבלים כמוני
אני די בטוח שאתם מדברים על אנג'לה באסט ולא דייויס.
נראה לי הלך לי לא רע בתחזית
בניכוי הטעות בשם של השחקנית
גאד, למה השנה זה כל כך משעמם?
כלומר, כן, קורונה והכל, אבל בשנה שעברה זה היה הרבה, הרבה יותר מעניין. איך עברנו מ"בלפסט" ל"כוחו של הכלב" וברגע האחרון זה היה "קודה". הקרב על השחקנית הראשית ודרמה עם המועמדות החמישית לשחקן הראשי. כל הדברים האלה משום מה לא קורים השנה. פשוט לא מעניין.
אני יודע שייקח זמן עד שנחזור למה שהיה לפני, אבל זה פשוט מרגיש כאילו הקולנוע מסרב לחזור לעצמו ורק מנסה להיעלם עוד יותר.
צריך לזכור שהשנה עוד לא לחלוטין התחילה
כלומר, כן יש כבר מועמדויות יפות ורבות אבל הפרסים "הרציניים" – הגילדות והבאפט"א – עדיין לפנינו מאוד.
כרגע אין מוביל במירוץ פשוט כי עוד לא ממש הכריזו על הפתיחה.
ועדיין, מנומנם יותר מהשנה שעברה
(ל"ת)
תראה, אין ספק שיש בינתיים פחות הפתעות אצל המבקרים
כלומר, בשנה שעברה שתי הקבוצות הבעצם-יחידות-שחשובות, ניו יורק ולוס אנג'לס בעטו משום מקום את "הנהגת של מר יוסוקה". השנה הם הלכו עם בחירה יותר "ידועה מראש" – "המנצחת".
בעוד ששאר הקבוצות מתיישרות סביב "הבאנשיות" ו"הכל בכל מקום" מה שמוצדק, ברור – אבל גם כמו שאתה אומר קצת משעמם (ולטעמי, קצת… "עדרי"?).
אבל כאמור, גם בתוך זה קשה להצביע על "מוביל", כי זה סופר מוקדם ואכן יש איזה חוסר תחושה ממשית למרוץ כרגע. אבל זה ישתנה עד ינואר.
סבלנות, בשלב הזה שנה שעברה כולנו היינו עדיין בטוחים שתהיה זכייה קלה של כוחו של הכלב
הדרמה תתחיל בעיקר אחרי גלובוס הזהב(מה גם שאף סרט לא נראה כרגע כמוביל ברור במירוץ).
בעניין האנימציה, אם תשאלו אותי
החתול של שרק 2 היה הרבה יותר טוב מאדומה אש (שהיה בסדר, אבל לא יותר מזה), ומגיע לו יותר לקבל מועמדות.
ככל הנראה פס קול של הבאטמן לא יהיה מועמד לאוסקר ואני אומר בצדק
באמת נשים לרגע בצד שלא אהבתי את הסיפור אבל כן את הויזאוליות שלו ואת פס הקול חבבתי לעיתים. ושאלתי את עצמי למה? מכיוון שאני אוהב פס קול של סרט אחר – וונדר וומן! כן כן WB העתיקו מעצמם. ולפני שתשאלו מה הקשר? מעבר לדמיון בביטים שאציג, זה יותר ביצירה עצמה שמנסה להעביר אותך בדיוק בדיוק אותו 'רגש' הם גם מגיעים בדיוק ברגע של הסרט שאנחנו מגיעים לסגירת הפרק לאותה דמות שרוצה להנציח לך כביכול מה הדמות למדה וזה כמעט בוטה ההעתקה לדעתי. וכן, אם תסתכלו רק על הביטים יהיה דימיון גם לדעתי בברור אך נקרא לזה ש'שינו מספיק' בשביל שהוא יכון לברוח מהטענה מולו שזה יותר השראה ופחות העתקה, אבל מה שאני חושב שיותר פחות ראוי זו העתקה במסע שהיצירה משדרת והוא בנוי כך בצורה מועתקת למידי ולא ראוי על כך למעומדות. מה גם שוונדר וומן רכשה את המסע והרגש שהטראק שלה משדר בצדק וזה התאים למסע הציבורי שלה, אצל הבאטמן לעומת זאת זה מרגיש תפור ולא היה שום דבר שמנסה להצדיק את הגישה שהטראק שלו רוצה להעביר אותך, אז זה גם מועתק וגם לא מותאם. טוב חפרתי מספיק (וליטרלי חרשתי על הטראק של וונדר וומן עד היום בשביל ישר לזהות אותו) ורציתי עד היום לכתוב על זה אבל לא מצאתי את ההזדמנות, אבל עכשיו כאן זה נכון מאוד, אז בבקשה:
וונדר וומן – Pain, Loss & Love מRupert Gregson-Williams: https://youtu.be/irLC8efjj_E אפשר לשמוע משניה 25 את העליה בסאונד, הדגשת מסע הגיבורה וסיום הפרידה שנעשה במיקס עם סאונד שהיה בסרט ומגיע עכשיו לשיא (כן למרות הסאונד המפורסם של WW מBvS שהוזכר בסרט כמובן אבל בסופו של דבר היה לו theme משלו). ב2:50 שניות עליה דרמטית וגדולה אף יותר.
הבאטמן – The Batman מMichael Giacchino: https://youtu.be/Cwcinb2OxUo אפשר לשמוע משניה 35 את העליה שמאוד דומה, הדגשת מסע הגיבור וסיום הפרידה שנעשה במיקס עם סאונד שהיה בסרט ומגיע עכשיו לשיא. ב1:35 שניות עליה דרמטית וגדולה אף יותר.
מעבר לאלו תקשיבו לכל 6:48 שניות של הבאטמן ולכל ה5:28 שניות של וונדר וומן ותוכלו להרגיש בדיוק שהוא עולה יורד ומאט בסגנון דומה ורוצה להוציא מכם רגש כמעט זהה, עם נטיה מסויימת לאהבה וכאב עבורה (יותר מרגש גם בבסיס הסיפור )וגם אהבה וכאב עבורו (רק יותר אדג'יות ורגש יותר מוגבל) לי זה ברור יותר מידי ומועצם מכיוון שאת וונדר וומן מאוד אהבתי ואת הבאטמן בכלל לא. אבל מעניין אותי מה אנשים שכן אהבו חושבים על זה. לדעתי העתקה כזו ברורה במבנה בשיא של הסרט לא ראוי להיות מועמד לפס קול הטוב ביותר.
לא "ככל הנראה", הוא לא
פורסמה השורטליסט בקטגוריות הסרטים קצרים, הסרט התיעודי, הסרט המונפש, פסקול, שיר, אפקטים, סאונד ואיפור – והבאטמן לא נמצא בפסקול (הוא כן נמצא באפקטים, סאונד, ואיפור).
הרשימות שאומרות משהו למישהו:
הסרט הזר:
ארגנטינה 1985 (ארגנטינה)
קורסאז' (אוסטריה)
קירבה (בלגיה)
חזרה לסיאול (קמבודיה)
עכביש קדוש (דנמרק)
סנט-עומר (צרפת)
אין חדש במערב (גרמניה)
הצגת הפילם האחרונה (הודו)
הילדה השקטה (אירלנד)
בארדו (מקסיקו)
הכפתן הכחול (מרוקו)
ג'וילנד (פקיסטן)
אי-אה (פולין)
החלטה לעזוב (דרום קוריאה)
קונספירצית קהיר (שוודיה)
איפור ושיער:
אמסטרדם
הכל שקט במערב
בבילון
הפנתר השחור 2
בלונדינית
פשעי העתיד
אלביס
הלוויתן
שחרור (נו, הסרט ההוא של ויל סמית')
פסקול:
הכל שקט במערב
אווטאר 2
בבילון
רוחות אינישרין
הפנתר השחור 2
Devoition
אל תדאגי יקירתי
הכל בכל מקום בבת אחת
הפייבלמנים
רצח כתוב היטב 2
גד"ט מציג: פינוקיו
אין מצב
היא אמרה
לוחמת
נשים מדברות
שיר מקורי:
אמסטרדם
אווטאר 2
הפנתר השחור 2
הכל בכל מקום בבת אחת
גד"ט מציג: פינוקיו
איש ושמו אוטו
RRR
סלינה גומז: הראש שלי ואני
Spirited
Tell It Like A Woman
סיפורו של אמט טיל
אהבה בשחקים: מאווריק
The Voices of Dust and Ash
שירת סרטני הנהר
רעש לבן
סאונד:
הכל שקט במערב
אווטאר 2
בבילון
הבאטמן
הפנתר השחור 2
אלביס
הכל בכל מקום בבת אחת
גד"ט מציג: פינוקיו
Moonage Daydream
אהבה בשחקים: מאווריק
אפקטים:
הכל שקט במערב
אווטאר 2
הבאטמן
הפנתר השחור 2
דוקטור סטריינג' 2
חיות הפלא 3
עולם היורה 3
אין מצב
שלושה עשרה חיים
אהבה בשחקים: מאווריק
ווירד אל שיקר לנו בשיר.
I hate when people do that.
אמרת סרט מונפש? למרות שברור לי פלוס מינוס מי
(ל"ת)
טעות שלי, אמור להיות הסרט הבינלאומי
(ל"ת)
אוי, אנחנו פה בישראל עבדנו כל-כך קשה לעשות יח"צ לסרט הירדני ההוא עם סצנת הטבח של צה"ל בילדים חפים מפשע
ובסוף הוא אפילו בשורטליסט? אנטישמים כולם, אני אומר לכם.
הוא בשורטליסט?
(ל"ת)
לא
(ל"ת)
האנטישמים מחקו לרז את המילה "לא"!
אהה טוב (:
שוב ישראל לא מכניסה את הסרט שלה אפילו ל10 . וזו לא שאין סרטים טובים בארץ , בוחרי הסרטים חייבים לחשוב ולהבין מה הבעיה שלהם
בפני עצמו אין בעיה
יש הרבה יותר מדינות בעולם מאשר בשורטליסט.
אבל זה אומר שהמועמד הישראלי לאוסקר צריך להיות הסרט הטוב של השנה, ולא הסרט שיש לו הסיכוי הכי טוב לזכות, פשוט מכיוון שאי אפשר לנחש לאיזה סרט יהיה הסיכוי הזה.
יש פה כמה בחירות שאני לא אוהב (מן הסתם)
בראשן את ההשמטה של 'סינמה סבאיא'. ולא רק בגלל המקומיות שלו אלא כי באמת מדובר, לטעמי, באחד הסרטים הכי טובים של השנה אם לא הטוב ביותר.
קצת חבל לי שבמקומו כן הכניסו את 'אין חדש במערב' המאכזב (למרות שהיה צפוי למצוא אותו כאן), את 'הילד מגן עדן' השוודי (ועוד החליפו את השם הנהדר שלו ל-'קונספירציית קהיר' המעאפן) שהיה מאוד בינוני ובעייתי. גם מוזר לי שהוא זכה בפסטיבל קאן בפרס התסריט מכל הדברים כי כל הבעיות שלי איתו נמצאות בתסריט (טוב, גם המשחק לא טוב) ואת 'קורסאז' שלא ראיתי אבל היחס שהוא קיבל לא היה חיובי במיוחד. אני בסדר עם שאר הבחירות. מאוד מקווה ש-'קירבה' לא יזכה למרות שנראלי שהוא הפייבוריט כרגע.
מוזר לא לראות את 'באטמן' בקטגוריית האיפור. חשבתי שהוא מועמד בטוח ופייבוריט לזכיה אפילו. אבל כן משמח לראות שם את 'פשעי העתיד' שמגיעה לו לפחות מועמדות בתחום.
הפסקול הכי טוב של השנה ובלי שמץ של תחרות הוא של 'בבילון'. ג'סטין הרוויץ נשדד לפני מספר שנים כשלא קיבל מועמדות על הפסקול הפנטסטי של 'האדם הראשון' (הוא כן זכה בגלובוס הזהב) ולכן אני מנחש שגם השנה הוא לא יזכה, אבל מחזיק לו ידיים שיהיה מועמד לפחות. לא נהניתי ככה מפסקול כלשהו כבר כל כך הרבה זמן (יכול להיות שזה הפסקול הכי כיפי ששמעתי כל החיים).
מבאס שהפסקול של 'RRR' לא מקבל הייפ אוסקרי כי לגמרי מגיע לו. ומאוד מאכזב לראות את הפסי קול המשמימים של 'אווטאר 2' ו-'אין חדש במערב' ברשימה.
עוד פסקול שחסר לי פה הוא של 'בלונדינית'. לא משנה כמה לא אהבתם את הסרט איך אפשר להתעלם מהעבודה הנפלאה של ניק קייב ו-וורן אליס? במיוחד בשנה חלשה כל כך בתחום.
בקטגוריית השיר המקורי אני לא באותו ראש כמו חברי האקדמיה כבר יותר מעשור אז אני לא מאוכזב.
מוזר לי גם לא לראות את החדש של ג'ורג' מילר ואת 'Uncharted' ברשימת האפקטים כי זכור לי שהאפקטים בהם היו ממש טובים אבל זה פחות קריטי לי.
וואי אבל איך אפשר להיות כזה בינוני?
(RE: הילד מגן עדן)
סרט שאמור להיות מותחן מבעבע ומותח ולהחזיק את הכיסא ופשוט כלום ושום דבר חוץ מלא להצליח להתרכז עם כל השחקנים שאתה מכיר כבר מסרטים ישראליים.
מהמר על כך שהקוריאנים יזכו שוב,
אבל סביר להניח שהזןכה בזר יהיה אין חדש במערב. תכלס רשימה די צפויה (כמובן עם המום השמטות אבל זה בלתי נפרד מלרכז רשימה קצרצרה מקולנוע עולמי רחב). היה מגניב אם היו נותנים כבוד לrrr
אהבתי מאוד את שני הסרטים האלו
אבל אם הייתי צריך לבחור הייתי הולך על החלטה לעזוב בלי היסוס בכלל. אולי הסרט שהכי הדהים אותי השנה.
אני חושב שהסיבה האמיתית שבאטמן לא בשורטליסט של פס הקול
יותר קשורה לעובדה שכמעט חצי מהסרט זה עיבודים שונים של ג׳יאקינו לאווה מריה. אני לא יודע אם זה באחוז שאמור לפסול אותו לחלוטין, אבל זה בטח לא עוזר. שלא נדבר על זה שחלק גדול מהקטעים המקוריים נשמע כמו משהו שדני אלפמן ושירלי ווקר כבר עשו.
אם כבר, זה פשע שהסרט לא בשורטליסט לצילום. אני לא יודע אם גרייג פרייזר היה זוכה שנה שניה ברציפות אחרי חולית, אבל הצילום של באטמן זה הישג יוצא דופן.
אין שורטליסט בצילום
לא סביר שהוא יהיה מועמד, אבל הכל יכול להיות
האם הפספוס הגדול של הפייבלמנים
וספילברג בבאפט"א מרמז משהו לבאות?
לאו דווקא
אבל זה בהחלט לא משחק לטובתו.
מה שברור
זה שרוחות אינישרין הולך ונעשה הפייבוריט מטקס לטקס.
למה??????
אני עדיין לא מבין מה אנשים מוצאים במרטין מוקדנה. ממתי לקלוע בול לסיטואציות חברתיות כואבות ואז להציף אותם בסטריאוטיפים וניהיליזם נחשב להישג???
טוב לפחות זה הסרט הכי עדין שלו (גם אם זה בדיוק אותו דבר כמו שלושה שלטים ובברוז' מבחינת עלילה)
והוא רק משעממם ולא מרגיז, הנופים יפים, יש דמות אחת… סבירה בסרטת הסרט חמוד לרגעים הודות להופעות מצויינות מצד השחקנים… ובכללי כל החסרונות של מוקדונה לא הופכים את הסרט לרע (בניגוד לשלושה שלטים).