חוץ מ'המלך ארתור' ו'אלכסנדר', היו השנה מעט מאוד דברים משעממים יותר מטקס האוסקר של שנת 2004. כשיש סרט שהוא קונצנזוס ענק כמו 'שיבת המלך', שזוכה בכל קטגוריה וקטגוריה, זה אולי משמח את כל המעריצים שלו, אבל זה לא בדיוק מותח. השנה אין שום סרט כזה. למעשה, מפיקי הטקס חוששים שהרייטינג שלו יהיה השנה נמוך בהרבה מהרגיל, משום שאף אחד מהסרטים המועמדים בקטגוריות הראשיות הוא לא להיט גדול (ליתר דיוק, אף אחד מהם אפילו לא הגיע להכנסות של 100 מיליון דולר בארה"ב). ואם רוב האנשים אפילו לא ראו את הסרטים המדוברים, מה אכפת להם מי יזכה? ואם לא אכפת מי יזכה, למה לראות את זה בשידור חי?
אבל הצרות שלהם הן הרווח שלנו: לפחות מבחינת הימורים וספקולציות, הטקס השנה יהיה מעניין, לשם שינוי. יש אמנם שלושה-ארבעה סרטים שצפויים לחלק ביניהם את רוב הפרסים (כולם יגיעו לארץ עד הטקס, עבור מי שמעוניין לצפות בהם לפני התחרות), אבל מעל רובן הגדול של הקטגוריות מרחף סימן שאלה גדול, וכמעט שאין זוכים צפויים מראש. להכות את האוסקר יהיה השנה קשה במיוחד.
הדבר הדומה ביותר למנצח צפוי מראש הוא 'הטייס'. זהו סרט ארוך, יפה וגרנדיוזי, שעוסק (בין השאר) בהוליווד של פעם, וכל אלה בהחלט עוזרים. אבל הנקודה העיקרית לטובתו היא שהוא סרט של מרטין סקורסזה. אחת מנקודות התורפה הבולטות ביותר באמינות של האוסקר ובייחוס שלו בתור הכבוד העליון של תעשיית הקולנוע, היא רשימת ענקי הקולנוע שמעולם לא זכו בו. היצ'קוק. צ'פלין. זאב רווח. והרשימה ממשיכה. סקורסזה נחשב לאחד הבמאים הגדולים של כל הזמנים, אבל הוא לא זכה עד היום באף אוסקר, למרות שהיה מועמד מספר פעמים. האקדמיה לא תיתן לו להצטרף לרשימת המקופחים בלי לתת לו לפחות אוסקר אחד. אותו הדבר היה נכון גם לפני שנתיים עם 'כנופיות ניו יורק', אבל מה לעשות שהוא היה סרט כל כך לא משהו, שהרעיון לתת לו אוסקר פשוט היה מופרך מדי. בניגוד אליו, 'הטייס' הוא גם סרט טוב.
בפינה הנגדית של הזירה מתייצב קלינט איסטווד עם 'מיליון דולר בייבי'. בניגוד ל'הטייס', הסרט הזה לא סומן מראש כמועמד פוטנציאלי: הוא הופק בזריזות (הצילומים נמשכו 38 יום בלבד) ובתקציב קטן יחסית. אבל 'בייבי' עושה דבר אחד ש'הטייס' לא: הוא מרגש. אנשים שיוצאים מהסרט עם דמעות בעיניים שווים יותר במניות אוסקר מתקציב פעלולים גדול. מצד שני, ל'מיליון דולר בייבי' יש נקודה שפועלת לרעתו: הוא נוקט עמדה. הסרט מעז לגעת בסוגיה מעוררת מחלוקת שעומדת על סדר היום הפוליטי בארה"ב, ולהביע (הו לא!) דעה קצת פחות מוסכמת מ"גזענות זה רע" או "הידד לאמריקה". זה מצוין כדי לעורר רעש מסביב לסרט (וכתוצאה עקיפה, לגרום לכך שספוילרים לסרט מתפרסמים בעיתונות בלי חשבון. דיר באלאק), אבל פחות טוב לסיכויי האוסקר. חוץ מזה, בניגוד לסקורסזה, איסטווד כבר קיבל אוסקר פעם. הצד ההיסטורי עובד לרעתו.
אם תשאלו את מבקרי הקולנוע בארה"ב, סרט השנה הוא 'דרכים צדדיות'. אבל למה שתשאלו? כבר שאלו אותם, והם ענו בקול רם וצלול. חכמה גדולה. סרטים שתיאור העלילה שלהם נשמע כמו "שני גברים נקלעים למשבר גיל העמידה ומחפשים את עצמם" בדרך כלל מצליחים יותר אצל המבקרים מאשר אצל הקהל, וגם האקדמיה בדרך כלל מעדיפה סיפורים טיפה יותר גדולים, עם טיפה יותר זוהר. עדיין, ההצלחה הביקורתית של 'דרכים צדדיות' היתה כל כך גדולה, שאולי יש לו סיכוי לנצל את המאבק בין הטייס לבייבי ולעקוף את שניהם. דברים מוזרים יותר כבר קרו.
שני הסרטים האחרונים ברשימת המועמדים לפרס 'הסרט הטוב ביותר' נמצאים שם בעיקר לקישוט. 'ריי' יקבל את הכבוד המגיע לו, אבל לא בקטגוריה הזאת; 'למצוא את ארץ לעולם לא' מחזיק במשבצת "מועמד לפרס הסרט, אבל לא הבמאי", השקולה ל"עולה כיתה, אבל לא בבית ספרנו".
הבמאי הטוב ביותר
מלבד מייק לי, הבמאי של 'וירה דרייק', שתופס את מקומו של 'למצוא את ארץ לעולם לא', רשימת המועמדים לפרס הבמאי היא זהה לזו של פרס הסרט, וכך גם ההתלבטות: 'הטייס' מול 'בייבי', סקורסזה מול איסטווד. אחד משניהם בלי ספק ייקח את הפרס, אבל מי משניהם?
בשנים האחרונות המסורת של הענקת פרסי הסרט והבמאי לאותו הסרט כמעט נשכחה, כך שייתכן בהחלט שמרטין וקלינט יחלקו ביניהם את שני הפרסים הגדולים – אבל איך? "במאי" לסקורסזה בשביל הכבוד, ו"סרט" לקלינט בשביל הנשמה? אולי. לך תדע.
השחקנית הטובה ביותר
הסיוט הגרוע ביותר של אנט בנינג היא הילארי סוואנק. בסטנדרטים של שחקניות בהוליווד, בנינג היא זקנה, והגיעה לשלב בקריירה שבו אוסקר יכול ממש להתאים. זה היה בשנת 2,000, ואנט נראתה כמו מועמדת ודאית לזכיה על 'אמריקן ביוטי', אבל מאי-שם הגיעה הצעירונת האלמונית הילארי סוואנק ('בנים אינם בוכים') וחטפה לה את האוסקר מתחת לידיים. חמש שנים אחר כך, אנט בנינג שוב מועמדת מובילה, הפעם על 'להיות ג'וליה' (סרט שלא עורר הרבה התלהבות, ולא קיבל אף מועמדות מלבד זו שלה) – ופתאום גם סוואנק הגיחה שוב, ומאיימת לחזור לאנט על אותו תרגיל בדיוק, באמצעות התפקיד האוסקרי לחלוטין שלה ב'מיליון דולר בייבי' הפופולרי. הדבר הכי מטריד בזה הוא שבין 'בנים' ל'בייבי', סוואנק לא עשתה שום דבר ששווה לדבר עליו (לא, 'שעת האפס' לא נחשב). והשחקנית הכמעט שולית הזאת תקבל שני אוסקרים לפני גיל 30?
יש גם אפשרות שלישית: אימלדה סטונטון, בריטית בת 49 – שכמו כל השחקניות הבריטיות העבירה את זמנה עד היום בעיבודים לשייקספיר וג'יין אוסטן ודיבוב תרנגולות – נתנה ב'וירה דרייק' הופעה כל כך מרשימה שאנשי האקדמיה לא הצליחו להתעלם ממנה, למרות שזה לא סוג הסרטים שבדרך כלל מושך את תשומת ליבם. להיות בריטית זה בריא לאוסקר, ואם יש צדק בעולם, אימלדה תעקוף בסיבוב את שתי האמריקאיות ותיקח את האוסקר בעצמה. רחוק מתחת לשלוש אלה בטבלת הסיכויים נמצאות קייט ווינסלט, הנציגה הכמעט בודדה של 'שמש נצחית בראש צלול' במועמדויות, וקטלינה סנדינו מורנו (ורבנו, מלך המשיח לעולם ועד), המועמדת על הסרט הראשון והיחיד שהשתתפה בו עד היום – 'מריה הלבנה'.
השחקן הטוב ביותר
אחרי כל ההתלבטויות האלה, טוב שאפשר לנוח עם קטגוריה אחת קלה ופשוטה, שבה אפשר פשוט לסמן "ג'יימי פוקס, ריי" ולעבור הלאה. ג'יימי פוקס סומן כמועמד מוביל לאוסקר ברגע ש'ריי' יצא לאקרנים, הוביל לאורך כל הדרך. יש לו את יתרון הפוליטיקלי קורקטיות וגם את יתרון הסינדרלה (מכלומניק לאוסקרניק בתוך שנה בלבד!), והוא כבר זכה בערך בכל הפרסים שיש. כריס רוק, מנחה הטקס, אמר שאם פוקס לא יזכה, הוא אישית מתכוון לגנוב את האוסקר לאחד הזוכים בקטגוריות המשניות ולתת אותו לפוקס, ורק שלא ייצא בידיים ריקות. מאוד לא סביר שיהיה צורך באמצעים קיצוניים כאלה.
אילו ג'יימי היה נעלם מרשימת המתמודדים באופן כלשהו, המועמד המוביל היה לאונרדו דיקפריו על 'הטייס' (שחקן טוב שעדיין לא קיבל אוסקר, ותפקיד מצוין), עם תחרות מסוימת מצד קלינט איסטווד (שנפגע מכך שהוא מועמד גם בתור במאי). ג'וני דפ – היחיד מבין השחקנים שהיה מועמד גם בשנה שעברה – עוד יזכה באוסקר יום אחד, אני מבטיח, אבל זה לא יקרה השנה. ואת 'מלון רואנדה' אף אחד לא סופר, כך שהמועמדות של דון צ'ידל היא מועמדות של כבוד בלבד.
שחקנית המשנה הטובה ביותר
אם חשבתם שעד עכשיו היה קשה לבחור, עוד לא ראיתם כלום. התחרות על פרס שחקנית המשנה היא אכזרית במיוחד: קייט בלאנשט על תפקיד קתרין הפבורן ב'הטייס', וירג'יניה מאדסן על 'דרכים צדדיות' ונטלי פורטמן על 'קרוב יותר' היו לוקחות כל אחת את האוסקר אילו היו מועמדות בשנים פשוטות יותר. ולא הייתי פוסל לחלוטין גם את לורה ליני על 'קינסי' (סרט מוערך שלא קיבל מספיק מועמדויות, וזכאי לאיזה פרס תנחומים), או אפילו את סופי אוקונדו על 'מלון רואנדה' (כנ"ל). אם בכל זאת תכוונו לי אקדח לראש ותכריחו אותי להמר, אז… טוב, שיהיה, קייט. לא, רגע, נטלי. אלא אם כן זאת תהיה וירג'יניה. לא, רגע.
שחקן המשנה הטוב ביותר
גם כאן התחרות לא פשוטה, וגם כאן, מה שעשוי להכריע אותה הוא אלמנט הצדק ההיסטורי. מורגן פרימן לא עושה ב'מיליון דולר בייבי' שום דבר שהוא לא עשה כבר בהמון סרטים אחרים. אבל זה מורגן פרימן, המרטין סקורסזה של השחקנים. הוא מוכר, הוא אהוב, הוא כבר לא צעיר, והספיק לשחק בעשרות סרטים, רבים מהם פופולריים מאוד. הוא גם היה מועמד לאוסקר ארבע פעמים, אבל טרם זכה. מגיע לו אוסקר, גם אם לא בהכרח על הסרט הזה. לתומס היידן צ'רץ', לעומתו, הפרס מגיע באופן ספציפי מאוד על 'דרכים צדדיות' (או לפחות ככה כולם אומרים: את רוב הפרסים המוקדמים הוא לקח), אבל מי מכיר אותו בכלל? עד הסרט הזה, הוא היה אלמוני לגמרי. שיחכה כמה שנים, יקבל עוד כמה מועמדויות, ואז ישקלו אותו יותר ברצינות. קלייב אוון, המועמד בפעם הראשונה על 'קרוב יותר', סובל מבעיה דומה, ובנוסף, גם מזה שהסרט שבו הוא משתתף לא פופולרי במיוחד. מועמדים פחות רציניים הם ג'יימי פוקס על 'הנוסע' (למה, "השחקן הטוב ביותר" כבר לא מספיק?) ואלן אלדה על "הטייס" (למה, פרסי הסרט, הבמאי ו/או שחקנית המשנה זה לא מספיק?).
סרט האנימציה הטוב ביותר
'שרק 2' אולי עשה יותר כסף מכל סרט אחר השנה, אבל גם 'משפחת סופר-על' לא קטל קנים, והוא, מה לעשות, פשוט סרט טוב יותר. אפילו האקדמיה לא תחלוק על העובדה הזאת. אומרים שאם לא היה קיים הגטו של 'סרט האנימציה הטוב ביותר', היינו עשויים לראות את 'סופר-על' גם ברשימת המועמדים ל'הסרט הטוב ביותר', ואת הקול שלי הוא בוודאי היה מקבל. במגרש הביתי שלו, אין על 'סופר-על'. ושמישהו יסביר לי מה 'תפוס ת'כריש' בכלל עושה ברשימת המועמדים.
תסריט
'דרכים צדדיות', מסתמן, עומד להפוך למאוכזב הגדול של הטקס: הסרט המועמד להכי הרבה קטגוריות בלי לזכות בהן. במקרים כאלה, פרס הניחומים הקבוע שהאקדמיה מחלקת הוא פרס התסריט – במקרה הזה, התסריט המעובד. בתחום הזה 'דרכים צדדיות' צפוי לנצח אפילו את 'מיליון דולר בייבי', אלא אם כן 'בייבי' ישחק אותה בענק ויגרוף את כל הפרסים כולל הכל.
את פרס התסריט המקורי הטוב ביותר יכול לקבל, מאותה סיבה, 'שמש נצחית בראש צלול', מה שייתן לצ'רלי קאופמן, סוף סוף, את האוסקר הראשון שלו. אבל גם הוא יצטרך להתמודד מול אחד הגדולים – 'הטייס'. לא פשוט.
צילום
וואלה, היה השנה איזה סרט על ישו. אולי אתם זוכרים, הוא היה התופעה הקופתית המדהימה ביותר בעשור האחרון ולגבי מיליוני אנשים, גם אם זה מאוד לא מוצא חן בעינינו, הוא סרט השנה. 'הפסיון של ישו' כמעט ולא קיבל מועמדויות, אבל אם בכל זאת האקדמיה תרצה לתת לו כבוד ייצוגי, "הצילום הטוב ביותר" הוא מקום טוב לעשות זאת. הצלם לא היה אנטישמי, נכון? מצד שני, גם כאן מתמודד מולו 'הטייס', וגם 'מחול הפגיונות'. ומי שלא מצביע ל'מחול הפגיונות' טמבל.
הגרועים שבגרועים
מבין חמשת הסרטים המועמדים לפרס הראזי לסרט הגרוע של השנה, שלושה נכשלו בקופות במידה כזאת שהם אפילו לא הגיעו לארץ: 'לשרוד את כריסטמס' עם בן אפלק, 'White Chicks' עם האחים ווייאנס, ו'מי גאון של אמא 2', שעצם המחשבה עליו גורמת לי לעוויתות קשות. אבל בראזי כמו בראזי, מי שזוכה הוא לא הסרט הגרוע ביותר, אלא הסרט שעשה הכי הרבה רעש. לכן שני המועמדים הרציניים יותר – והראויים בהחלט – הם שני הסרטים שזכינו (ואיזה כיף לנו) לראות גם בארץ: 'אשה חתול' המגוחך עד קאמפיות מיידית עם האלי ברי, ו'אלכסנדר' המשעמם עד פלצות עם קולין פארל המחומצן. 'אשה חתול' נשא תווית של כשלון מהרגע הראשון שבו דלפה התמונה של התלבושת של האלי ברי לרשת; לעומתו ל'אלכסנדר' של אוליבר סטון יש את אפקט השמחה לאידו של במאי גדול שנפל על הפנים – בתחילת השנה, כולם היו בטוחים שהסרט הזה יהיה אחד המועמדים לאוסקר, עד כמה שזה נשמע עכשיו בלתי יאומן. איך נפלו גיבורים.
תודה, תודה, תודה תודה תודה
כמו בכל שנה, מפיק הטקס פנה בתחינה נרגשת אל המועמדים: בלי נאומים ארוכים ומשעממים, בבקשה! אם אתם מודים למאפרת ולסוכן שלכם, אתם הופכים שני אנשים לשמחים מאוד ומיליוני אנשים למשועממים מאוד. כל שנה נשמעות הבקשות האלה, ובכל שנה הזוכים בכל זאת מתעקשים להודות למאפרת, לסוכן, לאחות, לאמא ולדודה של השכן. כל זה נכון במיוחד במקרה של שחקנים, ועוד יותר מזה – שחקנים ראשיים. ולמה אני מספר לכם את כל זה? טוב, אז ככה:
האוסקימורון מכה בחמישית
זהו, אני את שלי אמרתי. עכשיו אתם. כמו בכל שנה, אתם מוזמנים לנחש מי יהיו הזוכים בעשר קטגוריות באוסקר, ובפרס הראזי לסרט הגרוע ביותר. לא צריך לנחש נכון את הכל – מספיק לנחש טוב יותר מכולם. אלוף/ת המנחשים י/תזכה במנוי ל-50 סרטים מתנת "ענק הוידאו", ב-3 סרטי DVD, וכמובן גם בחולצת 'עין הדג'. פרסים נוספים מחכים גם למנחשים הקצת פחות טובים. את הכללים, כרגיל, אתם יכולים למצוא בתקנון; ואת ההימורים שלכם אתם מוזמנים לשלוח דרך טופס ההשתתפות.
טקס האוסקר יתקיים בלילה שבין ה-27 ל-28 בפברואר, ב-3:30 בלילה לפי שעון כפר סבא. כן, אנחנו מתכוונים לצפות בו, למרות שברור שלא כל כך נתפקד ביום שלאחר מכן. אתם מוזמנים להצטרף.
- להכות את האוסקר – האוסקימורון!
- תקנון ורשימת הפרסים
- רשימת כל המועמדים
- הטייס
- ריי
- מריה הלבנה
- מחול הפיגיונות
- הנוסע
- שמש נצחית בראש צלול
- משפחת סופר-על
- שרק 2
- תפוס ת'כריש
- אלכסנדר
- אשה חתול
- טופס ההשתתפות באוסקימורון
בשאלת שובר השוויון
מי שבוחר בהילרי סוונק צריך לסמן את כל האפשרויות מלבד "בן/בת זוג".
ועכשיו ברצינות
לפני שנתיים פספסתי בגדול בניחושים כי לא ציפיתי לכל כך הרבה הפתעות. בשנה שעברה פספסתי בגדול כי ציפיתי להפתעות כלשהן.
הניחושים שלי, בצירוף כובע ברוטב פטריות עשיר, מוכן לאכילה עם סיום הטקס:
סרט: הטייס. אין מה לעשות, כמה שנקווה להפתעות פה ושם, סקורסזה הוא גורם מכריע. בנוסף, הטייס הוא בדיוק סוג הסרטים הביוגרפיים רחבי היריעה על דמות מוטלת בספק שזוכים באוסקר. זה לא יהיה לו קל, מיליון דולר בייבי נושף בעורפו עד הסוף, אבל הטייס פשוט חדר טוב יותר לתודעה כפייבוריט.
אנימציה: משפחת סופר-על. כשזה טוב, זה פשוט טוב. שרק הראשון כבר זכה בפרס (ובזכותו הקטגוריה בכלל קיימת), עכשיו תורו של מישהו אחר. עושה רושם שכבר הרבה זמן מחכים להזדמנות להעניק לבראד בירד אוסקר ועכשיו הוא עשוי לקבל אותו ובצדק.
שחקנית ראשית: אימלדה סטונטון. ההגיון אומר לבחור בהילרי סוונק, אבל הרגש אומר אימלדה. וירה דרייק הפתיע עם המועמדות לבמאי, מה שמרמז על אהדה גדולה מכפי ששיערו מצד האקדמיה. בטקס הבאפטא (האוסקר הבריטי), זכתה אימלדה סטונטון ליותר תשואות משאר המועמדים והזוכים, תופעה לא לגמרי נפוצה לשחקנית בת חמישים שמעולם לא הופיעה בתפקיד ראשי בסרט מוכר. אני מנחש שרגשות האשמה של חלק מחברי האקדמיה כלפי אנט בנינג יפנו בסופו של דבר את ההכרעה דווקא לצלע הבריטית.
שחקן ראשי: ג'יימי פוקס, or bust.
שחקנית משנה: קייט בלנשט. נכון שלורה ליני ונטלי פורטמן זכו ליותר שבחים, אבל כל עוד הטייס פייבוריט על פני דרכים צדדיות, הסיכויים שלו גבוהים יותר גם בקטגוריה הזו. אחרי ששיבת המלך לא היה מועמד בכלל על משחק, סביר להניח שירצו להעניק לפחות פרס אחד למישהו מהזוכה בפרס הסרט השנה. קתרין הפבורן זכתה ביותר אוסקרים על משחק מכל אדם אחר. האקדמיה אוהבת זכיות "ראויות לציון" ולהעניק אוסקר על גילום הפבורן זה יופי של פרט להוסיף לפרוטוקול.
שחקן משנה: מורגן פרימן. אם אני לא מהמר על מיליון דולר בייבי בקטגוריה בה הוא פייבוריט, לפחות ניתן לו את זה. פרימן ותיק ועדיין לא זכה. הרקורד שלו לא מספיק לפרס על מפעל חיים והוא כזה טיפוס סימפטי. תומס היידן צ'רץ' וקלייב אואן כבר קיבלו פרס לא רשמי וזכו לפריצה הגדולה ביותר בקריירה שלהם. הם נמצאים כרגע במקום טוב בהרבה מכפי שהיו לו סרבו לקבל את התפקידים.
במאי: מרטין סקורסזה. ליצור סרט שמתרחש בתור הזהב של הוליווד זה טוב. ליצור סרט באורך שלוש שעות שמתרחש בתור הזהב של הוליווד זה מאוד טוב. ליצור סרט באורך שלוש שעות שמתרחש בתור הזהב של הוליווד ולהזכיר בדרך אגב שעוד חייבים לך על השור הזועם, זה מצוין.
תסריט מקורי: שמש נצחית בראש צלול. מעבר לפרסי המשחק, זו אולי הקטגוריה הכי צמודה. צ'רלי קאופמן נמצא ברשימת הממתינים כבר כמה שנים, אבל הטייס יכול לעשות סוויפ ולסחוף כמה שיותר פרסים על עיוור (ע"ע שיבת המלך). בנוסף, וירה דרייק הוא בהחלט לא מועמד שאפשר לזלזל בו.
תסריט מעובד: מיליון דולר בייבי. הנה טיפ, אל תצביעו ללפני השקיעה, הוא היחיד שלא קיבל מספיק קרדיט בשביל לזכות. לגבי השאר, התחרות די פתוחה. מיליון דולר בייבי יזכה לדעתי, כפיצוי על הפסד בקטגורית הסרט והבמאי. דרכים צדדיות נחשב אמנם פייבוריט, אבל התחושה שלי היא שדווקא הוא יהיה זה שיצא מהטקס בידיים ריקות. למצוא את ארץ לעולם לא ודרום אמריקה באופנוע עשויים בהחלט להפתיע, אבל הסיכויים פועלים נגדם.
צילום: הטייס. מבין המועמדים, ראיתי רק את מחול הפגיונות והצילום בו מרהיב. אולי הוא יזכה, זה יתכן. יכול להיות גם שמחר יהיה שלום עם אירן ומייקל ג'קסון ימצא זכאי, אבל בואו לא נתלה באילנות גבוהים מדי. בהעדרו של מועמד באמת בולט השנה בתחום הצילום, אני נוטה לטובת הבחירה שלי לפרס הסרט הטוב ביותר. הפסיון ושנים של אירוסין יכולים להפתיע.
הסרט הגרוע (ראזי): אישה חתול. כי מה שבאמת חשוב זה לא מי הכי גרוע, אלא כמה שנאה מוקדמת יש כלפי הכוכב/ת הראשיים. אני בספק אם מצביעי הראזי תמכו בהאלי ברי כשזכתה באוסקר. מצד שני, האם יצליחו לעמוד בפיתוי להעניק את תואר השחקנית הגרועה ביותר לאחים ווייאנס?
והעיקר והעיקר
מרוב ניחושים והימורים מי יקח מה, שכחתי את הדבר הכי חשוב. המרוץ השנה צמוד. לא כאילו צמוד, לא מוכרע רגע לפני, פשוט צמוד. חצי מהניחושים ברחבי האינטרנט מופנים לאופציה הקלאסית, הטייס. החצי השני משוכנע שמיליון דולר בייבי יגבר וישלים את תהליך עליית המבקרים על חשבון המסורת האוסקרית. למעשה, יש מאבק צמוד כמעט בכל קטגוריה (להוציא אולי שחקן ראשי ואנימציה), כולל הסרט התיעודי. אני נשאר עם הניחוש שלי בשביל הספורט, אבל חייב לציין שמרגע לרגע אני נעשה פחות בטוח.
איזה כיף .
הנהג של מיס דייזי
זכה למרות שהבמאי ברוס ברספורד לא היה מועמד בקטגוריות הבימוי…וזה בנוגע להערה שלך על לארץ לעולם לא (ולא שזה יזכה)
זה היה לפני 15 שנים.
והפעם הקודמת שזה קרה היתה בשנת 1932. כלומר, דבר כזה יכול לקרות, אבל זה מאוד לא סביר.
תפוס ת'כריש צריך להיות מועמד לאוסקר
הוא יותר מושקע ומוצלח ממשפחת סופר על המשעממת לחלוטין. כבר נימאס מגיבורי על, דגים או פארודיות על האגדות זה דבר מושקע לעומת גיבורי על משעממים שרואים כל שני וחמישי.sorry pixar לשרק 2 או לתפוס ת'כריש מגיע האוסקר
ומסרטים על דגים לא נמאס?
"בת הים הקטנה"
"למצוא את נמו"
ואלה עוד היו סרטים טובים. "'תפוס ת'כריש" ממש ממש לא היה משהו מיוחד.
אבל חבל להתווכח. "משפחת סופר על" לוקח את הפרס ב-100%. גם מגיע לו (לא שיש לו הרבה תחרות).
התסריט היה חכם ומקורי, האנימציה היתה מעולה והסרט היה בנוי באופן מאוד מהנה ששילב דרמה, קומדיה ופעולה והכל בחבילה אחת.
וזהו לא סרט סופרהירואים רגיל. זה סרט שבוחן את תופעת הסופרהירואים. המידע הסמוי עליהם שאנחנו לא רואים בסרט "באטמן" טיפוסי.
הסרט בוחן את השאלה "מה עושה סופרהירו בחיי היומיום?" במקום את "מה עושה הבנאדם הנורמלי הזה כשהוא לא רואה טלויזיה?".
את/ה יכול/ה להסתכל בביקורת של "משפחת סופר על" רק כדי לשים לב לכמות הרבדים והמשמעויות הסמויות שרצות (ועפות, בלי שכמיה) בסרט הזה.
אני בספק אם אפשר למצוא כאלו ב"תפוס ת'כריש".
יש אנשים שיכולים לענות ברצינות
לאנשים שאומרים ש"דגים או פארודיות על האגדות זה דבר מושקע". אני לא.
שאני אבין, אתה טוען ש*דגים* זה *לא* דבר מושקע?
*אתה* מכל האנשים, אה, כלומר, דגים, אומר דבר כזה?
התלבטתי באמת...
זה בכלל לא סרט כזה מהולל
דוק אוק הוא חיקוי של הרובוט של סינדרום, ואם הצלחת לראות קשר בין בוב ובאטמן כי שניהם "מדוכאים", יש לך דמיון יצירתי במיוחד.
טוב, אין לי כוח להגיב ברצינות (או שלא ברצינות) לשאר.
''סופר על'' משעמם? ראינו את אותו הסרט?
לדעתי...
האוסקר השנה הולך להיות די משעמם למרות שכריס רוק ינחה!
שנה שעברה היה יפה כי היה ידוע מראש ששר הטבעות ייקח. השנה לצערנו אין שר הטבעות אבל חפיף יאללה זה לא שאני אקום ב-3 בבוקר כדי לראות! אני לא כזאת מושפעת! בטוח יהיו שידורים חוזרים ביום שלמחרת וסיכום מורחב אצל גיא פינס!
אהמ.. רגע
השנה צפוי טקס משעמם כי לא ידוע מי הולך לקחת ובשנה שעברה לא היה משעמם כי כן ידענו מי הולך לקחת? כלומר בעינך טקס לא משעמם זה טקס צפוי שידוע מי יקח את הפרס?
ואפרופו השידור החוזר: הוא יהיה ביום רביעי, 2/3/05, ב-22:10 בערוץ 2 (רשת). מולו אגב ישדרו בערוץ 1 את הקדם-אירוויזיון.
יש אנשים שאוהבים לראות את האוסקר
כדי לראות את הסרט\שחקן\במאי האהוב עליהם מקבל פרס גדול וחשוב ולהתרגש יחד אתם, ולא בשביל הספורט וההימורים הביזאריים על סרטים שהם בכלל לא ראו.
חצופים!
אני בא בשביל הבדיחות, בשביל לראות המוני סלבריטיז במקום אחד (אם חס ושלום יקרה איזה פיגוע בטקס, הוליווד תהיה מושבתת. אלוהים אדירים! רוב שניידר עוד יקבל אוסקר עקב המחסור בשחקנים!), המחוות הקיטשיות לשחקני העבר הבר-מיננים והפאדיחות בשידור חי. אם כי השנה השידור לא יהיה חי-חי, הוא יהיה בדיליי של 7 דקות עקב החשש להתבטאויות פוליטיות (איך?? הרי לא הזמינו את סוזן סרנדון והבן שלה), חשיפת חלקי גוף (מה לעזאזל האלי בארי לובשת?? אה וואלה, כלום) ו"סתם" Fuckים למיניהם.
7 דקות?!
חשבתי שמדובר בשניות!
כבר לא זוכר איפה קראתי
שם צוין שמדובר בשבע דקות (בהחלט ייתכן שפשוט התבלבלו) אבל גיגלתי עכשיו ובלינק נאמר שאכן יהיה דיליי, אך לא ידוע כרגע אם הוא יהיה באורך של 7 שניות או אולי אפילו ארוך יותר.
http://www.abs-cbnnews.com/NewsStory.aspx?section=CELEBRITY&oid=68238
איכשהו הייתי בטוחה שמורגן פרימן
זכה באוסקר על "הנהג של מיס דייזי". אם לא הוא – אז הסרט זכה? (כי אני דיי בטוחה שמישהו שם יצא עם פסלון ביד, אפילו שלא הייתי באיזור כדי לחזות זאת במו עיני).
הסרט זכה בכמה פרסים
(ליתר דיוק: סרט, שחקנית, תסריט ואיפור) אבל מורגן פרימן לא זכה. מי שיער שבתוך חמש תגובות לכתבה יוזכר 'הנהג של מיס דייזי' פעמיים?
אופס - לא שמתי לב
שכבר ענו לי (באופן חלקי) על השאלה. עוד לפני ששאלתי אותה… (חשוד ביותר).
איזה קטע – הייתי בטוחה שהוא קיבל אוסקר. אז מישהו יכול בבקשה להסביר איך זה שהשחקן הכי מוערך בהוליווד עדיין לא מחזיק בפסלון גם אחרי תקופה כל כך ארוכה שבה הוא לא מאכזב לרגע?
יש אפשרות להחליף פרס אוסקר? למשל, להגיד לפיטר ג'קסון: "אתה יודע מה, במחשבה שניה – אבודים בטוקיו היה הרבה יותר מרשים מהסרט הקטן הזה שעשית. תחזיר בבקשה את הפסלון. אנחנו עורכים ספירה חוזרת". במקרה הזה אפשר יהיה לתת לפרימן פסלונים רבים כי היו מגיעים לו כמה במהלך השנים…
אני לא יודעת למה טרחתי למלא טופס
בינתיים האפשרויות המובילות הן כדי לא ללמוד סטטיסטיקה, או תודות לחום גבוה.
לא ראיתי את רוב הסרטים. אלה שראיתי בטח לא יזכו, ואה, כן, הצבעתי לפי למי אני חושבת שמגיע, ולא מי אני חושבת שיזכה…
מייק לי בקטגוריית במאי, למשל – לא כי ראיתי את הסרט (עדיין. עם סיום עונת הבחינות, הוא הראשון ברשימה שלי), אלא פשוט כי, טוב, מייק לי. כל סרט שלו שראיתי עד עתה היה עוצר נשימה, לא בגלל הצילום (שמעניין) או הפסקול (שטוב), אלא פשוט בגלל האינטנסיביות – בעירום למשל (האהוב עלי) המשחק המעולה, המקצב של הסרט, התסריט הגאוני, שכולל כמה מהדיאלוגים הטובים בהיסטוריה של הקולנוע… כל כך מגיע למייק לי לזכות בפרס, כל פרס, וממש חבל שזה לא הולך לקרות… טוב נו, אם השחקנית הראשית תודה לחתול שלה, דיינו.
בואו נראה כמה מזל יש לי.
מילאתי ושלחתי את הטופס לפני קריאת הכתבה (ואני די בטוחה שסימנתי שם דברים ביזריים, כמו להגיד שזאת משמש נצחית תזכה בפרס השחקנית הטובה ביותר), וברוב הקטגוריות בחרתי לפני אנד-דן-דינו.
נו, טוב, זה לא שאם הייתי מנסה, הייתי מצליחה יותר. :)
הניחוש הנכון (שלי)
סרט + במאי : הטייס. כל-כך סרט שהוליווד אוהבת לראות, פלוס הגורם ההיסטורי, יובילו אותו לזכייה כפולה.
שחקן: ג'יימי פוקס. אני תוהה אם *מישהו* יצביע אחרת.
שחקנית: אימלדה סטונטון. כי זה אין להיות בריטי.
שחקן משנה: מורגן פרימן. כדי שמישהו יציין ששחורים זכו גם בתפקיד השחקן הראשי וגם בשחקן משנה; וכדי שהתינוק השווה מיליונים יקבל גם איזו עצם.
שחקנית משנה: לורה ליני. כי היא ענקית ומגיע לה.
תסריט מעובד: דרום אמריקה באופנוע. למען הגיוון והנכונות הפוליטית, ובגלל שיש קהל היספני גדול.
תסריט מקורי: שמש נצחית. למען הצדק.
אנימציה: משפחת סופר-על, למען השם.
ראזי: אלכסנדר, למען לא יהיו כאלו יותר.
ולמי תודה גב' סטונטון? לבמאי, לאמא ואבא, לאקדמיה ולאלוהים. כמה שאני לא מקורי.
מיסיס סטונטון
לא עושה רושם של אחת כזאת שתשתפך ותודה לכל העולם. נאום קצר וממצה (אקדמיה, אבא, אמא והבמאי) באמת נשמע הגיוני במקרה שלה. לעומת זאת, אם אנט בנינג תזכה, רשימת התודות תהיה הרבה יותר ארוכה (אני חושב).
אבא ואמא?
דווקא זה לא נראה לי.
אבל אני מסכימה אתך שזה בטח יהיה נאום ממצה.
סרטי אגרוף וסקורסזה
נהג מונית הפסיד את האוסקר לרוקי (סקוסזה לא היה מועמד על נהג מונית לאוסקר אבל הסרט כן) כמה שנים אחרי יצר סקורסזה את סרט אגרוף מצוין-השור הזועם – שהפסיד את האוסקר לאנשים פשוטים – סרט שביים שחקן שהתפרסם במערבונים (רוברט רדפורד). השנה המתחרה העיקרי של סקורסזה הוא סרט אגרוף שביים שחקן שהתפרסם במערבונים.
אני חולם על ג'יימי פוקס
זוכה בשלושת האוסקרים הגדולים עבורו. כמובן שזה יהיה קצת מוגזם, עקב העובדה ש"ריי" הוא לאו דווקא טוב יותר מ"הטייס", אבל בעיקר כי פוקס לא היה מספיק טוב ב"הנוסע".
אבל דבר אחד מנקר בי בנוגע ל"הנוסע": השחקן אשר נמצא בכמות הגדולה ביותר של סצינות בסרט, אשר על דמותו אנו למדים הכי הרבה, אשר מתפתח ומשתנה ומעשיו הם אלו שמזיזים את העלילה הוא ג'יימי פוקס. למה הוא מוגדר כשחקן משנה?
תודה רבה
הוצאת לי את המילים מהפה (לגבי הדמות של פוקס בהנוסע, לא לגבי האוסקר).
אותו הדבר בדיוק
קרה גם לאית'ן הוק ב'יום אימונים מסוכן'.
למה? כי היה לו יותר סיכוי להשיג מועמדות נוספת בתור שחקן משנה מאשר להשיג שתי מועמדויות בתפקיד ראשי, אז האולפן החליט להציג את מועמדותו כשחקן משנה (וזה עבד). אין שום סיבה אחרת.
הממ...
אפשר היה לשלוח אותו גם בתור במאי או סרט אנימציה?
לאנט בנינג מגיע לזכות
אבל לא על "להיות ג'וליה" המאכזב, ואפילו לא על "אמריקן ביוטי" המעולה. לפי דעתי ההופעה הכי טובה שלה שהייתה צריכה להביאה לה את האוסקר היא בסרט "באגסי" עם וורן בייטי….אבל היי, זה רק עניין של טעם.
היכול להיות ששוב נפלת בפח ה''אלמוני''?
אני לא הצבעתי לצ'רצ', אבל אתה נותן לי כאן סיכוי טוב לשחזר את הישג מרשיה גיי הארדן – שחקן/נית שאהבתי מאד במשהו שהם עשו בעבר (גיי הארדן בצומת מילר,
צ'רצ' בתפקידו האגדי כנד בנד וסטייסי), מועמדות לתפקיד משנה, ורד חושב שהם אלמוניים.
יש מצב.
כן, אבל בניגוד למקרה מרשה גיי הארדן האגדי
כאן אמרתי מראש שדווקא יש לו סיכוי. מכאן נובע שאין לו.
אז דון צ'ידל הולך לקחת?
סטטיסטיקה כללית
•הזוכה המבוגר ביותר באוסקר לבמאי הוא רומן פולנסקי שזכה על "הפסנתרן" בגיל 69 ו-217 יום. קלינט איסטווד יחגוג השנה יום הולדת 75.
•ב-35 השנים האחרונות, רק שני במאים יצרו יותר מזוכה אחד בפרס הסרט הטוב ביותר: פרנסיס פורד קופולה (הסנדק, הסנדק 2) ומילוש פורמן (קן הקוקיה, אמדאוס). קלינט איסטווד הוא היחיד מבין המועמדים השנה שסרט שלו כבר זכה באוסקר לסרט.
•וודי אלן הוא הבמאי החי שסרטיו זכו בהכי הרבה אוסקרים על משחק (5 זכיות). מבין המועמדים השנה, סקורסזה מוביל עם 4 זכיות לשחקנים בסרטים שונים שביים.
•רק 3 שחקנים בהיסטוריה זכו באוסקר על תפקיד שגם ביימו: צ'רלי צ'פלין (פרס מיוחד על "הקרקס"), לורנס אוליביה (פרס מיוחד על גילום הנרי השמיני ושנתיים לאחר מכן, פרס רגיל על "המלט") ורוברטו בניני (החיים יפים).
•בארבע השנים האחרונות, כל המועמדים לסרט יוצאים עם פרס כלשהו, מלבד אחד שנותר בידיים ריקות. הארבעה שהפסידו הכל: שוקולד, בחדר המיטות, כנופיות ניו יורק, סיביסקיט.
•בשנת 2000 (הטקס שמתיחס ל-1999), זכו רק שניים מהמועמדים לסרט בפרס כלשהו. 1998 היא השנה האחרונה בה כל המועמדים זכו בקטגוריה אחת לפחות.
•קטגורית הפסקול היא אולי הקשה ביותר לחיזוי. חצי מהזוכים בעשור האחרון הם סרטים "זרים", או קופרודוקציות שנעשו בפרופיל נמוך יחסית: הדוור, החיים יפים, הכינור האדום, נמר דרקון, פרידה.
•זוכה האוסקר (לסרט הטוב) הארוך ביותר הוא "חלף עם הרוח" שאורכו 238 דקות. הקצר ביותר הוא "הרומן שלי עם אנני" שאורכו93 דקות.
•רק שלושה סרטים בהיסטוריה זכו בכל חמשת הפרסים ה"גדולים" (סרט, במאי, תסריט, שחקן ושחקנית ראשיים): זה קרה לילה אחד, קן הקוקיה, שתיקת הכבשים.
•"ברודוויי מלודי", "גרנד הוטל" ו"המרד על הבאונטי" הם היחידים שזכו בפרס הסרט הטוב ביותר ולא בשום קטגוריה אחרת (גרנד הוטל היה מועמד רק בקטגוריה זו). שלושת הסרטים זכו במהלך שנות ה-30.
•שיא הזכיות לסרט הוא 11 פרסים. שלושה סרטים חולקים אותו: בן חור, טיטאניק, שר"ה שיבת המלך. כל השלושה זכו בפרס הסרט הטוב ביותר. "סיפור הפרברים" הוא היחיד שזכה ב-10 פרסים.
•"קברט" מחזיק בשיא לסרט עם הכי הרבה זכיות שהפסיד את פרס הסרט הטוב ביותר (ל"הסנדק"). הוא זכה בשמונה פרסים, כולל הבמאי הטוב ביותר.
•ששה סרטים זכו בכל הפרסים עליהם היו מועמדים, כולל הסרט הטוב ביותר: כנפיים, גרנד הוטל, זה קרה לילה אחד, ג'יג'י, הקיסר האחרון, שר"ה שיבת המלך. "זה קרה לילה אחד" הוא היחיד ביניהם שהיה בכלל מועמד לאוסקר על משחק.
•הזוכה הממוצע בפרס הסרט הטוב ביותר הוא אמריקני, אורכו 144 דקות, מועמד ל-9 פרסים, זוכה ב-5 מהם ומבויים בידי אדם בשם וויליאם (אפשר גם בילי).
אתה בטוח שהשם הממוצע הוא לא
שכיח, לא ממוצע.
ועוד ה-ר-ב-ה אינפורמציה בסגנון זה
אפשר למצוא כאן:
http://academyawards.20m.com/trivia.htm
הו!!
כמה מגניב! אני רצה לשנות את השם שלי ל"וויליאם" ואתחיל להרגיל את כל חברי לקרוא לי "בילי". אולי זה יעזור!
זכיות על משחק
לסקורסזה יש 4 ולאיסטווד יש 3 לפי הזיכרון שלי (ג'ין הקמן על בלתי נסלח, טים רובינס ושון פן על מסטיק ריבר). יכול מאוד להיות שבסוף הטקס שניהם ישתוו לוודי אלן (איסטווד בזכות סאוונק ופרימן, סקורסזה בזכות בלאנשט)
התגעגעתם ליאיר רוה?
קבלו אותו בתשואות
http://e.walla.co.il/?w=/1000/676079
עדיין תחת הכותרת ''בהופעת אורח''
ובינתיים, מחליפו ב"העיר" ישי קיצ'לס מאכזב מאד (לפחות ביחס לדברים הטובים ששמעתי עליו לפני כן, בין השאר באתר הזה). הטעם שלו צפוי, הוא מלא טרוניות שניצקלייניות על "הוליווד והתוצרת שלה" והכתיבה שלו חסרת ברק.
עצל מכדי לבדוק מה?
מכדי לבדוק את הניק שלי שוב
ולראות שהתוספת נשארה מהודעה קודמת שבה נשאלה שאלה, שאת התשובה אליה לא בדקתי לבדי כיוון שהייתי עצל מכדי לעשות זאת.
השאלה, אגב, הייתה מי מפיץ את מדריך הטרמפיסט בארץ. נראה לי שהתשובה היא פורום-פילם ע"פ מעורבות דיסני בסרט, אבל תשובה סופית טרם קיבלתי.
אם זה דיסני אז זה חייב להיות פורום פילם
מה שאומר – יי! הסרט יוקרן ברב-חןים, הטובים יותר לעומת הגלובוסים. (ואני אצבור לי עוד פלוסים )
יופי, אתה קונה כרטיסים.
ושיהיו במקום טוב, אתה שומע?
אל תצחק, זו מסורת ארוכת שנים.
יוצא סרט חשוב. מרלין לא מתמודדת עם אתגר רכישת הכרטיסים. אסף מוזעק לעזרה. אסף קונה כרטיסים. מרלין נתלית על צווארו של אסף בתודה. אסף ומרלין צופים בסרט, והכול שב על מקומו בשלום, עד הפעם הבאה.
יש לאסף עוד מקום על הצוואר?
בשבילי? כן.
וזה גם ככה רק לכמה רגעים.
אז במאי אני אוזעק פעמיים הא?
פעם למדריך, פעם לסית'.
אני לא דואגת אפילו קצת.
התשובה נכונה.
הוא אכן הידרדר לאחרונה.
אבל אולי הוא יחזור לעצמו, ואם כן, כמה מהביקורות שלו בעבר הן מהמבריקות ומשעשעות שיצא לי להיתקל בהן. אל ייאוש.
אני לא אוהב את הביקורות של קיטשלס.
נדמה שרצים לו במח רעיונות משעשעים מאוד לביקורות שונות, והוא פשוט מדביק אותם סביב הסרט הראשון שהוא מוצא. הדוגמא הטובה ביותר היא כתבת ה"לא, לא, לא" שצוטטה פה לא מזמן. מאוד מצחיק, נניח [1], אבל בעצם לא אומר כלום. המבקר אהב את הסרטים הקודמים, או שגם הם לא, לא, לא? כי אם הוא לא אהב, סביר שחובבי הסרטים הקודמים בסדרה כן יאהבו. ובכלל, למה לא, לא, לא? זה לא, לא, לא שונה מאותם טרולים שכותבים "חרא סרט לא, לא, לא לראות!!!"
[1] יצביע אחד ממבקרי האתר שמעולם לא חשב על להשתמש בפואנטה הזו- אף לא פעם אחת.
אני מוכן להצביע.
איפה מקבלים את הצ'ק?
(רק מה, אני לא בטוח על איזו פואנטה אני מצביע. לא בטוח שהבנתי למה אתה מתכוון)
מי דיבר על צ'ק?
לא מזמן היה דיון על קטילות מופתיות של מבקרים, ומישהו הזכיר ביקורת של קיצ'לס על 'מת לצעוק 3', שהייתה מורכבת אך ורק מהמלים "לא" ו"לא" בצירופים שונים. כלומר, משהו בסגנון "לא. לא, לא, לא! לא! לא. לא? לא! לא. לא. לא. ל-א. No. Not. Don't. won't. לא!".
או לסיכום, פשוט לכתוב מאתיים פעם שהסרט רע ופיכסה ולא טוב.
אה, זה. כמובן שכן.
ואם הייתי יכול לסמוך על זכרוני שככברה, הייתי יכול גם להיות בטוח אם באמת ניסיתי להעביר דבר כזה מתחת לרדאר של העורכים, או לא.
אתה ניסית להעביר ביקורת
שכוללת 300 פעם את צירוף המילים "סתם סרט".
ואת ההייקו שכתבתי סירבתם אפילו לקבל לקריאה.
לפעמים אתה נורא מרווין.
לפעמים אתה נורא מרווין.
את מזכירה לי סרט בשם I'll Sleep When I'm Dead, שראיתי על המדף באוזן השלישית.
והנקודה המפתיעה? זה לא סרט דובר פולנית.
ניטפוק והערות:
"עם כל המועמדויות של "הטייס", איך קרה שהמצביעים לא הבחינו בפסקול המעולה של הווארד שור לסרט (או שהם הבחינו, וסתם לא התחשק להם להעניק מועמדות נוספות למלחין שזכה לפני שנה באוסקר השני שלו, על "שר הטבעות: שיבת המלך")?"
למעשה, חברי האקדמיה הבחינו בפסקול וזו אחת הסיבות שהוא לא מועמד. הפסקול שחיבר הווארד שור נמצא לא כשיר כפסקול מקורי כי הוא משתמש ביותר מדי קטעים שקיימים מקודם.
חוץ מזה, התגעגעתי ליאיר רוה, אבל בעיקר לסגנון הכתיבה שלו ופחות לתוכן. מה לעשות, "אני (לב) האקביז" לא עובד משום מה על המבקרים האמריקאיים ועל חברי האקדמיה והיה ברור שלא יהיה מועמד. כמו כן, נראה לי שלאימלדה סטונטון יש עדיין יותר סיכוי להפתיע מאשר לאנט בנינג שלא מצליחה, לאור חוסר ההתלהבות מסרטה, לשמור על אהדה ממושכת מספיק לזכיה. התחרות השנה באמת צמודה ואני מודה שסימנתי באוסקימורון את "הטייס" וסקורסזה קודם כל מתוך הרגל. אלא שאם המבקרים היו באמת אינדיקציה מדויקת לזוכים באוסקר, הפסנתרן ופארק גוספורד היו זוכים בפרס הסרט הטוב ביותר.
יש למבקרים יתרון עצום על פני רוב המנחשים הישראליים, הם למעשה ראו את כל המועמדים. אני ראיתי רק אחד מהם, "למצוא את ארץ לעולם לא" ומאוד אהבתי. היום אני מתכוון לראות גם את "ריי", אבל את שני הגדולים של מרטי וקליני אני אראה רק אחרי הטקס.
החל מהיום, נגמרו התרוצים
'מיליון דולר בייבי' מגיע היום לבתי הקולנוע, כך שעכשיו כל חמשת המועמדים ל"הסרט הטוב ביותר" (שהם המועמדים העיקריים גם ברוב הקטגוריות האחרות) מוקרנים בארץ. למי שמאוד רוצה להיות מעודכן נשאר עדיין סופשבוע שלם להשלים את החוסרים.
ולמיטב הבנתי
כבר הספיקו לספיילר את "מיליון דולר בייבי" בלא מעט מקומות (למזלי, נמנעתי) אז באמת רצוי לראותו בהקדם. כל מה שאני יודע עליו שזה על איגרוף, או משהו, ועם המידע הזה בלבד אני רוצה ללכת לסרט.
בהחלט.
כבר הספקתי לראות כתבה בוואלה שמספיילרת את הסרט כבר בטקסט המוביל שלה. אפשר להבין את זה, מכיוון שבלתי אפשרי לדון בסרט ברצינות בלי לספיילר אותו, אבל אפשר היה לפחות לתת איזה מרווח נשימה של שבוע.
אה כן, מזה לא נמנעתי דווקא
לצערי, אבל הכחשה, כמו כסאות, היא דבר נהדר לפעמים.
מישהו מוכן לבדוק את הטמפרטורה בגהנום?
בכתבה של שניצר על מיליון דולר בייבי שמתפרסמת היום ב"פרומו" (מעריב), מופיעות בכותרת המשנה המילים "זהירות ספוילר!". סביר להניח שזו יותר החלטה של העורך שי גולדן מאשר של שניצר עצמו, אבל טוב שמישהו שם לב.
דוקא שניצר היה בסדר גמור
הוא מתחיל ללא ספוילרים, ורגע לפני שהוא עובר, הוא מזהיר באופן ברור לחלוטין שקיימים ספוילרים, שיחק אותה הבחור.
חוץ מבעייה אחת
בפסקה הראשונה, עוד לפני אזהרת הספויילר, מופיע סנל"ל לסרט "משחק הדמעות".
ובלי לדעת כלום על שום דבר
משהו אומר לי שבזה הרגע ספיילרת בעצמך ומבלי כוונה את "מיליון דולר בייבי". הלוואי ואני טועה.
אנטי-ספוילר: אתה טועה.
מזל. תודה (וסליחה!)
הוא ספיילר סרט קודם של סוואנק
אה,
זה לא גם סוג של ?
דוקא שניצר היה בסדר גמור
דרק אגב שניצר, ראיתם במעריב (פרומו) איך הוא ירד על מרטין סקורסזי ופשוט קטל את הסרטים שלו אחד אחד ("עלוב, פאטתי וכן הלאה…) קצת הגזים, לא?
אבל גם די צודק
לא לגמרי, אבל כמו שכתבתי איפה שהוא כאן בעבר, סקורסזה הוא מאד אוברייטד.
סחתיין
אבל אם אני לא טועה דווקא שניצר לא היה מהמספיילרים הגדולים. זה יהודה סתיו שאותו אסור אף פעם לקרוא אם יש לך כוונה ליהנות מהסרט.
אבל הכלב אכל לי את האוטו
ואין תחבורה ציבורית ברדיוס של 8000 ק"מ ולסבתא שלי יש גלגלים ואני צריך לקחת אותה למוסך וחוץ מזה, אני נייטרלי.
פרוייקט האוסקר של ''הארץ''
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?contrassID=2&subContrassID=3&sbSubContrassID=10&itemNo=543056
מרכז את כל המועמדים, עם לינקים ליצירותיו של אורי קליין, למי שמחפש דרך משעשעת להעביר את הלילה.
אכן הילארי.
"'משפחת סופר-על' עוסק בניסיון לדכא את רוחה ההרואית של אמריקה ובהצלחתה לברוא את עצמה מחדש כמעצמת-על."
מר קליין היקר,
בעקבות המלצתך החלטתי לגדל צביון כחית מחמד. נדמה לי ש,כמו הארנב בסרט 'דוני דארקו' – עוד מיצג אמריקאי המייצר געגוע מזוייף לתקופה השמרנית של רונלד רייגן, בדומה לקולונל הצרפתי המזוייף שז'אן-לוק-גודאר-פיקארד-אנטוניוני יצא נגדה כבר בסרטו "ראומה", מהבולטים בסרטי הגל החדש (1961), שהיווה מקור השפעה לרבים מהקולנועים העצמאיים,
הרי שהצביון יכול לספק את הכמיהה התת מודעת ליישוב פער הדורות ויחסי האב-והבן במשפחתי (בצורה רבת משמעות, גם אני הנני 'אזרח אמריקאי', קריצה מודעת כמובן לסרטו של איתן גרין מ-92, שגם בו בולט המרכיב האוטוביוגרפי).
אבל היום בבוקר הצביון נשך אותי (התוצאה: סימן שהוא בו-בזמן מכוער וכחול).
מה לעשות?
תגיב בחומרה רגשית עזה, כמובן
ואז תכניס אותו לחום בינוני לשעה וחצי.
תחרוט עליו בקצה החד של מברשת שיניים.