הסינמונדיאל, אירוע התחרות שבו אתם, קוראי האתר, קובעים מיהו הבמאי הכי טוב בעולם ואז זהו אין יותר ויכוח על זה כולם מסכימים – עתיד להיערך בעוד כחודש וקצת.
ההכנות עדיין לא ממש בעיצומן, וחלק מהסיבה היא שרשימת השמות עוד לא לחלוטין נסגרה, וכאן אתם באים לעזרה.
הרשימה למטה כוללת 30 במאים שיש לכולם סיבות טובות למה מגיע להם להיות בסינמונדיאל וגם סיבות טובות למה מגיע לאחרים. מכיוון שבכל מקרה בסופו של דבר ההצבעה תגיע אליכם, החלטנו להיעזר בכם כדי לראות לאן הרוח הנושבת – מי מהבמאים האלה חייב להיות, מי בעצם מיותר לחלוטין מה חשבנו לעצמנו, מי אולי אבל לא בטוח וכו' וכו'.
שימו לב לשני דברים:
- אפשר להצביע ל-5 במאים. תשתמשו בזה.
- אני בשום פנים ואופן לא מתחייב שהמקומות העליונים ביותר הם דווקא אלו שיגיעו לסקר. זה לא אומר שלסקר אין חשיבות (אחרת לא היינו עורכים אותו) אבל יכול להיות שבמקום שניקח את מקומות 1-5 ישר ככה, הבמאים שיעברו הלאה יהיו 1,3-4,7 ו-9. זה כי יש מערך שיקולים שבו דעת הקהל היא חשובה מאוד, אבל לא מכריעה. נא להתעצבן כבר עכשיו על הנושא, ולא לחכות עד לסינמונדיאל עצמו.
זהו, הצביעו והשפיעו.
מהבמאים הבאים, מי צריך להיכנס לסינמונדיאל (שימו לב שניתן לבחור 5 במאים):
- סטיבן ספילברג ("סיפור הפרברים") (10%, 112 קולות)
- פול תומאס אנדרסון ("ליקריץ פיצה") (9%, 101 קולות)
- דייויד פינצ'ר ("מאנק") (8%, 94 קולות)
- נואה באומבאך ("סיפור נישואים") (6%, 71 קולות)
- רידלי סקוט ("הדו קרב האחרון", "בית גוצ'י") (6%, 68 קולות)
- ג'יימס גאן ("יחידת המתאבדים" הפחות גרוע) (5%, 60 קולות)
- רוברט אגרס ("המגדלור", "מלך הצפון") (5%, 55 קולות)
- יורגוס לנטימוס ("המועדפת") (5%, 53 קולות)
- אדם מק'קיי ("סגן הנשיא", "אל תסתכלו למעלה") (4%, 49 קולות)
- האחים רוסו ("הנוקמים: סוף המשחק", "צ'רי", "האיש האפור") (4%, 44 קולות)
- ארון סורקין ("משפט השביעייה משיקגו", "להיות הזוג ריקרדו") (3%, 39 קולות)
- מאט ריבס ("באטמן") (3%, 35 קולות)
- האחים ספדי ("יהלום לא מלוטש") (3%, 34 קולות)
- צ'ארלי קאופמן ("אני חושבת לגמור עם זה") (3%, 34 קולות)
- סם ריימי ("דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף") (3%, 32 קולות)
- ג'יין קמפיון ("כוחו של הכלב") (2%, 27 קולות)
- ארי פולמן ("איפה אנה פרנק") (2%, 22 קולות)
- דיוויד קרוננברג ("פשעי העתיד") (2%, 22 קולות)
- סלין סיאמה ("דיוקן של נערה עולה באש", "אמא קטנה") (2%, 21 קולות)
- לי וואנל ("משודרג", "בלתי נראה") (2%, 21 קולות)
- ג'ים ג'רמוש ("המתים אינם מתים") (2%, 21 קולות)
- קלואי ז'או ("ארץ נוודים", "נצחיים") (2%, 21 קולות)
- ג'וזף קוסינסקי ("אהבה בשחקים: מאווריק", "ראש העכביש") (2%, 18 קולות)
- ג'ון וואטס ("ספיידרמן: רחוק מהבית", "ספיידרמן: אין דרך הביתה") (1%, 16 קולות)
- קנת בראנה ("ארטמיס פאול", "בלפסט", "מוות על הנילוס") (1%, 16 קולות)
- סטיב מקווין ("אלמנות") (1%, 14 קולות)
- ערן קולירין ("ויהי בוקר") (1%, 11 קולות)
- דיוויד או ראסל ("אמסטרדם") (1%, 10 קולות)
- באז לורמן ("אלביס") (1%, 7 קולות)
- סקוט דריקסון ("בלאק-פון") (0%, 1 קולות)
מס' מצביעים: 248
Loading ...
איפה כריסטופר נולאן, דמיאן שאזל, קוונטין טרנטינו, ריאן ג׳ונסון וכ׳ו
אנחנו אמורים לבחור על סמך העבודה שלהם מאז הסינמונדיאל האחרון, נכון?
לא ממש השתתפתי בתחרויות הקודמות אז לא סגור על איך זה עובד. אבל הבמאים מתחרים על סמך תיק העבודה האחרון שלהם או כל הקריירה? אם זה דייויד פינצ'ר נגד פול תומאס אנדרסון אז האם זה 'מאנק' נגד 'ליקריץ' פיצה'? או 'מועדון קרב' נגד 'מוגנוליה' (יענו הרזומה שלהם כמכלול)?
כן
(ל"ת)
אז נראלי שהקהל לא הבין או שלא אכפת לו
כי ספילברג ('סיפורי פרברים') ופינצ'ר ('מאנק') מובילים בינתיים (כן, יש את האופציה שאנשים באמת חושבים שאלה הסרטים הכי טובים מהאופציות ברשימה אבל לא באמת).
באופן עקרוני
זה אמור להיות ככה, אבל תכל'ס זו קצת היתממות. אתה יכול להסתכל גם על הסינמונדיאלים הקודמים ולראות שהקהל בחר בעיקר לפי העבודה הכללית, ורק מידי פעם אנשים נזכרים פתאום וכותבים ש-'הפעם בחרתי להצביע לפלוני ולא לאלמוני בגלל העבודה שלהם בשנים האחרונות'.
אם תשים לב
הוא ענה לך "כן" במובן של "תבין מזה מה שאתה רוצה, אין תשובה יותר נכונה מהשנייה".
ליקריץ פיצה קל. סרט מושלם שצפיתי בו כבר 4 פעמים לעומת מאנק שהוא מקביל באוכל לרקיק בריטי יבש.
(ל"ת)
בעיקרון על פי השנים האחרונות , אני אישית לוקח על פי העשור האחרון (:
(ל"ת)
*אבל תאכלס כל אחד עושה מה שהוא רוצה (:
(ל"ת)
זה קצת הורס את המשעמות של הסקר אם אין אחידות כלשהי בין המצביעים.
(ל"ת)
אני מסכים שזה בעייתי אבל אין דרך לאכוף מה הסיבה שאתה מצביע
אני לוקח 10 שנים בגלל שלדעתי זה לא הוגן רק 4 שנים אחרונות.
גם לבמאים גדולים יש אולי סרט אחד ב4 שנים ואז קשה לשפוט. זה לא כמו כדורגל שכל הזמן יש שינויים וזה.
ההחלטה של 10 שנים היא אישית כמובן ויש שיגידו שצריך לקחת יותר או פחות, פשוט 10 שנים נראה לי זמן נכון גם לא להגזים עם הליכה אחרונ בשנים וגם זה נותן זמן לבמאי להביא בין 2-3 סרטים ככה.
*כמובן כמו שאמרתי למטה יש את שפילברג שעושה יותר סרטים ויש כאלו שעושים אחד בעשור וכו כו , בכל מקרה זה נראה לי הכי הגיוני בסופו של דבר
איזו משמעות של הסקר?
באופן מוצהר הוא לא נועד לקבוע את המשתתפים בסינמונדיאל, רק לבצע סינון ראשוני.
הרשימה הזאת גורמת לי להרגיש זקן
לא התלבטתי בין לבין, הייתי צריך לקושש בכח חמישה
אני לא יודע למה, אבל האתר מראה לי כאילו אי אפשר לבחור יותר
וחוץ מזה, איזה כיף שהסימנדואל חוזר!
אבל איפה כריסטופר נולן??
(ל"ת)
אני מניח שבחדר העריכה עורך את "אופנהיימר"
אבל מה אני יודע, אולי הוא בדיוק קפץ לארומה בית קמא.
וגם סרקוסזי אם כבר 😕
(ל"ת)
באמת משונה. במיוחד בהתחשב בכך שהסקר נערך בעין הדג, אתר שנולאן מקבל בו הרבה תמיכה בסקרים לרוב.
(ל"ת)
מצד שני אני זוכר שהיה בזמנו דיס רציני על טנט באתר.
הוא הגיע מקום 4 או 5 בסקר שזה מאד נמוך לסרט של נולאן, במיוחד בשנה כמו 2020 שהוא היה אמור לקחת את השלטון בקלילות.
יש גם א האופציה שנולאן כבר הבטיח את מקומו בסינמונדיאל בלי הסקר הזה, לא?
כלומר, למיטב הבנתי לקרקר יש כבר רשימה סגורה של במאים שישתתפו בתחרות עם 5 משבצות ריקות שהוא מקווה למלא בעזרת הסקר הזה. אז יש מצב שנולאן כבר ברשימה הסגורה (אם כי אני בספק. 'טנט' הוא אחלה תירוץ לא לתת לו להשתתף כי נולאן הופך כל סקר לסקר פופולאריות משעמם).
צודק. חסרים פה כמה חשודים מידיים כמו סקורסזה, האחים כהן, טרנטינו. א
(ל"ת)
די בטוח שיש כמה שכבר בתחרות בלי הסקר
לא נשמע לי הגיוני ששני הזוכים האחרונים לא משתתפים למרות שהם הוציאו סרטים ב4 השנים האחרונות.
למה גון ווטרס בסקר? הוא על תקן אופציה שהיא בדיחה/ הטרלה?
(ל"ת)
ג'ון וואטס הוא *לא* ג'ון ווטרס
אם כי אני לגמריי בעניין של לראות את הגירסה שלו לספיידרמן
יאללה תודה, ממש תודה
קודם כל תודה על המקודמות הללו, ממש תודה.
שנית, אני עדיין ממליץ לחבריי לאתר לבחור לאורך כל המונדיאל לבחור בבמאים שעשו סרטים שהם אהבו בשנים האחרונות ולא מאז תחילת הקריירה שלהם, יענו לא לבחור ב סטיבן בגלל פארק היורה אלא בגלל סיפורי הפרברים לדוגמא.
אני אישית חושב שלתחום במאי בארבע שניפ האחרונות בלבד זה לא מספיק כי גם במאים גדולים עושים אולי סרט אחד בארבע שנים(אם לא קוראים להם שפילברג) , אז אני אישית לוקח משנת 2012 פלוס מינוס.
בהצלחה לכולם.
תודה על האירוע הזה שאני מחכה לו כל השנה (:
מסכים
אבל נראה לי שבסוף נהיה במיעוט מוחלט. היה נחמד אם התחרות הייתה באופן מוצהר לפי השנים האחרונות הפעם כי הפעמים הקודמות היו לפי כל הקריירה והתוצאות לא הולכות להשתנות באופן דרמטי
עוד אחד מחביבי האתר שנעדר באופן תמוה-אדגר רייט. האם הוא נמצא ברשימה של הבמאים שכבר נבחרו?
או שאתה חושב שאנשים ממש לא אהבו את לילה אחרון בסוהו? אומנם הסרט לא קיבל באז באתר אבל הוא ממש לא מבייש את הפילמוגרפיה שלו (והרבה טוב מבייבי דרייבר לדעתי).
כדי לעזור קצת לזיכרון
ליד כל במאי/ת התווספו הסרטים שעש(ת)ה מאז הסינמונדיאל הקודם
שתי הבהרות
רשימת הבמאים שכאן היא לא רשימת הבמאים של הסינמונדיאל כי אז, ובכן, לא היינו צריכים לעשות סינמונדיאל והיינו עושים הצבעה כבר פה ועכשיו וזה היה קצת מייתר אותו.
במאים רבים וטובים שצוינו כאן (ועוד כאלה שלא) מקומם מובטח.
בנוגע לשאלה "מה חוקי הסינמונדיאל" – השאלה היא לא רק על הסרטים, כי במאי נשפט לא רק על סמך הדבר האחרון שעשה, אבל בהחלט הרעיון הוא "מי הבמאי הטוב ביותר בעולם כעת" – ערבוב, בעצם, בין הישן, החדש, התרומות שלו לדברים גם לא קולנועיים, ועוד.
מקווה שזה מבהיר דברים.
אני רק חושב שזה אומר שאשכרה שפילברג ופינצ’ר
לא ״בבטוחים״ של האירוע.
זה די מרשים אותי מבחינת כותבי האתר כי אני בהחלט מסכים איתכם שהם לא בטופ בשנים האחרונות .
ועדיין זה יהיה מוזר בלי שפילברג
במאים אנדר רייטד
מבאס אותי לראות בינתיים את האחים ספיידי ואת צ'ארלי קאופמן מדשדשים מאחור. יהלום לא מלוטש ואני חושבת לגמור עם זה הם בעיניי בין הסרטים הטובים של השנים האחרונות (בין היתר בזכות עבודת בימוי יוצאת דופן, כל אחד בדרכו)
קשה לי לקרוא להפ אנדרייטד, גם אפ בטקס הספיציפי הזה הם לא מצליחים
אלו שמות די מוכרים ומוערכים, במיוחדד קאומפן שהוא כבר ממש פרסונה.
לא בטוח
לכאורה אתה צודק (למרות שצ'ארלי קאופמן עשה את הריספקט שלו בעיקר כתסריטאי) אבל עובדה בפועל הם לא מקבלים כאן מספיק הצבעות. ושוב, אני לא מתייחס רק לקרדיט הכללי שלהם כבמאים, אלא ספציפית לגבי הסרטים האלה.
גם גיין קמפיון וקלואי זאו לא מקבלות כאן הצבעות, והן הזוכות האחרונות אוסקר, יותר מיינסטרים מזה אין.
ההצבעות לא אומרות על במאי שהוא אובר או אנדר רייטד.
אולי לא הייתי ברור
אובר/אנדר רייטד הוא דעה אישית שלי. ההצבעות בסקר הן פונקציה של כמה גולשי האתר מעריכים את הבמאים הנ"ל והסרטים שהם עשו (כמובן שיש עוד משתנים מתערבים וכו', אבל זה הכיוון בכללי). אני חושב שהבמאים האלה הם אנדררייט בגלל שלדעתי הקהילה לא מעריכה אותם באותה עוצמה שבה אני חושב שהם צריכים להיות מוערכים. אחרת, מה אתה חושב שהסקר הזה בודק?
סקר פופלאריות באתר ספיציפי שלא בהכרח תואם לקונצנזוס הכללי
וחוץ מזה, יש פה אשימה של המון במאים מוכשרים אז גם אם לא מספיק אנשים הצביעו להם זה לא אומר שהם לא מעריכים אותם. אפילו אני התלבטתי על השמות שלהם, ואני מאד מעריך את העבןדה שלהם, אבל היו במאים שבכל זאת יותר רציתי להעניק להפ הצבעה (גם מהחשש שלא מספיק יצביען להם ובידיעה שבכל מקרה הם לא יכנסו לסינמונדיאל).
ומה זאת אומרת אובר/אנדר רייטד זה עניין אישי? רייטד אמור להיות משהו שיש עליו הסכמה יחסית רחבה, ולא רק איך המוח שלך תופס דבר מסוים. האובר והאנדר הוא ההמקום שלך להביע את הדעה. ואם אדם טוען דבר שהוא אנדרייטד והשני שאותו דבר הוא אוברייטד אז אחד מהם טועה, כי הקונצנזוס הוא לא משהו מאד סובייקטיבי ותפיסתי, לפחות בעיניי. יש מקום לגמישות ולהתפלפלות לגבי קונזצנזןס אבל בתנודות מאד קטנות.
ובכל מקרה האחים ספדי קיבלו כמות די מרשימה של נקודות, הפ בהחלט נמצאים בחצי העליון ועקפו המון במאים ענקיים אז הם לא ממש מקופחים בסקר .
פינצ׳ר: אהבה, מוות, רובוטים ולובסטר רצחני
נכנסתי לאימדב (aka דבי) לבדוק מה עשה לאחרונה פינצ׳ר ונזכרתי שהוא ביים את אחד הפרקים הטובים ביותר בעונה השלישית של "אהבה, מוות + רובוטים" : Bad Traveling, הפרק עם ספינת המפרשים מהמאה ה-19
זה באמת היה פרק מצוין
אבל לא סופרים אותו במסגרת הסינמונדיאל (כמו שלא נספור למשל את פרקי הפתיחה המעולים של "הזקן", שביים ג'ון וואטס).
מבין את הרציונל אבל קשה להתעלם. אם זו תחרות של במאים ולא של סרטים יש להתייחס לגוף העבודה שלהם.
יש לא מעט במאי קולנוע מוכשרים שסדרות טלווזיה תפסו נפח מהותי ממה שעשו בשנים האחרונות. נתעלם מקצה האגם של גיין קצפיון, מרגיש מוזר. (וברגע שעודכנו ״ההוראות״ של קרקר מסרט אחרין שעשה לגוף עבודה רחב יותר, כולל דברים לא קולנועיים, אני חושב שזה שלהתייחס לעבודות בטלוויזיה תופס כאן).
שמע, זה בין כה וכה לא שחור-לבן
אף אחד לא אוכף ולא יכול לאכוף על סמך מה תצביע. אם במאי שאהבת בגלל פרוייקט שעשה נמצא כאן בכל מקרה, אתה יכול להצביע לו במחשבה שהוא הוכיח את עצמו באותו פרוייקט אפילו שהוא לא קולנועי. מי יגיד לך אחרת.
הפרק הזה היה מדהים, השני הכי טוב בעונה 3 (ג׳יבארו זה חוויה).
גם אני כל כל רואה את הסרט הזה מורחב לפיצ׳ר באורך מלא. הרבה יותר טוב ממאנק. חבל שנראה שפינתר נבהל ממאנק והלך לכיוון קצת יותר סטנדרטי בשבילו בסרטו הבא, אבל אולי הוא יפתיע. אני הייתי שמח לראות עוד אימה ימית מהמאה ה19 ממנו (או מכל במאי, אני מת על אימה ימית תקופתית. נראה שגם אגרס).
כמה במאים שאני מקווה שהם לא פה כי כבר מצאו את דרכם לטורניר
טוד פיליפס ('הג'וקר'), ריאן ג'ונסון ('Knives Out'), אלמודובר ('כאב ותהילה', 'אמהות מקבילות'), פאבלו לריין ('אמה', 'ספנסר'. לא באמת מצפה למצוא אותו בטורניר אבל wishful thinking), אסע'ר פרהאדי ('גיבור', 'כולם יודעים'), ברי ג'נקינס ('רחוב בייל'!!!. זו גם ההזדמנות האחרונה להכניס אותו לטורניר בזמן הקרוב עכשיו שהוא מתעסק עם שטויות של דיסני), תומס וינתרברג ('עוד סיבוב', 'The Command') ובונג ג'ון-הו ('פרזיטים', 'אוקג'ה'. נראלי 100% בטורניר אבל הוספתי ליתר ביטחון).
יש גם במאים שסרטיהם יצאו באותה שנה של הטורניר הקדם אבל אחרי שהתקיים, מה שאין לי כוח לבדוק כרגע.
בסקר פה הצבעתי ליורגוס לנטימוס ובאז לורמן (אבל יכול להבין את חוסר החיבה הכללית לאחרון). לכל האחרים לא כל כך מגיע או שלא ראיתי את הסרטים שלהם עדיין (כשרוברט אגרס וסלין סיאמה הם החורים הכי גדולים בהשכלה שלי. אבל לא היחידים).
מה עם הדניאלס? מגיע להם לדעתך?
(ל"ת)
בוודאי
הנחתי שהם בטוח כבר בפנים. בעיקר הזכרתי במאים שאני קצת חושש שיתעלמו מהם.
הדניאלס לא בפנים כי הם לא ביימו שלושה סרטים
(ל"ת)
אהה כבר שכחתי שיש גם את החוק הזה ):
(ל"ת)
טכנית אחד מהצמד ביים גם סרט סולו אז הוא יכול להיות מועמד.
(ל"ת)
רעיון שנשקל ברצינות
אבל ירדנו ממנו כי הזגזוג בין פרט וצמד הוא משהו שאני לא רוצה להיכנס אליו כל כך, בטח כל עוד הצמד טכנית עובד. כלומר, אני מניח שבסינמונדיאל הבא נצטרך להבין מה נעשה עם האחים כהן (הפעם "באסטר סקראגס" מציל אותנו) אבל להכניס את שווארט על בסיס "מותו של דיק לונג" (סרט חמוד אם כי לא נחוץ) מרגיש לי איכשהו לא לרוח הדברים.
איתן כהן עובד על סרט עם מרגרט קוואלי
אז אולי בסימונדיאל הבא יהיה אפשר להמשיך להעמיד את האחים כהן כצמד, כל אחד על הסרט שהוא עשה.
זה שלושה סרטים כל הקריירה, נכון?
אין איזה תיחום של שנים
לפחות שלושה בכל הקריירה
ולפחות אחד מאז הסינמונדיאל הקודם
סבבה זה חוק מאוד הגיוני
(ל"ת)
בגזרה הישראלית -
מעניין שגידי דר(אגדת חורבן) ואבי נשר(תמונת ניצחון, סיפור אחר) לא מתחרים(אני לא מאמין שהם נכנסו אוטומטית פשוט) .
אבי נשר אמנם לא מצליח פה כל כך אבל דר הגיע לטופ 10 בסרטו האחרון.
לעומת פולמן וערן קורלין שלא נראה לי מעניינים מידי את רוב אנשי הדג.
ויכול להיות שדר בפנים ואני סתם מציק לכם, אבל נו שוין
אני חושב שדי ברור ש"סיפור הפרברים"
הוא לא הסרט האהוב ביותר מכל הרשימה הזאת.
אולי בכל זאת נרד מהעץ הזה ופשוט להצביע לבמאי שכל אחד הכי היה רוצה לראות אותו מנצח בסינמונדיאל?
הסרטים העדכניים הגרועים של רוב הבמאים פה גורמים לא להצביע להם
וכנראה בצדק
תהייה לנוכח עלייתו המפתיעה של נואה באומבאך
כמה סרטים שלו אנשים ראו שהם אינם סיפור נישואים?
מיסס אמריקה (לא בטוח שזה השם), משפחת מאירוביץ, the squid and the whale, פרנסס הא, הסרט הזה עם בן סטילר, סייפריד, אדם דרייברונעמי ווט (
נראה לי מגיע לו כניסה. כשסיפור נישואים הגיע הוא לא תויג כסרט של במאי חדש אלא כסרט החדש של נואה.
זה לא היה זלזול בזה שמגיעה לו כניסה
פשוט אף אחד מהסרטים שציינת לא ראיתי מכה גלים באתר בזמן אמת או בדיעבד. מעניין לגלות שהוא כן צבר איתם מעמד.
אני זוכר שעל פרנסס הא היה דיבור חזק ב2012, בזכותו גיליתי את נואה וגרוויג (ובאןתה שנה דיברו על זה שהוא כתב את מדגסקר 3 מכל הדברים).
גם על משפחת מאירוביץ היה דיבור חזק, בעיקר על הפלישה של מטפליקס לקאן עם הסרט הזה ואוקגה. אז זה כבר שני סרטים עם באזז (בין לבין בביים 2 סרטים חביבים אבל לא ראויים לציון במיוחד). בזכות סיפור נישואים התוודעתי לדיונון והלוויתן, אשר צפיתי בו לאחר מכן, סיפור גירושים מנק המבט של הילדים. אני חושב שסיפור נישואים ממש הקפיץ את אותו הסרט ואני רואה אותו מוזכר מדי פעם. כמו כן לבחור יש קילומטראז, ביים סרט עם ניקול קידמן ששמו מרגו בחתונה ואני מעוניין לצפות בו, עשה את גרינברג שהיה לי קצת קווירקי מדי (האינדי האמריקאי של העשור הזה וונאבי היפסטרי בטירוף) וכתב כמה סרטי ווס אנדרסון. ועכשיו כמובן יוצא לו סרט חדש. לגמרי שמו ראוי להיכלל. (אגב גרטה גרוויג בפנים?)
בעולם? כן. אבל אני שאלתי על האתר
"סיפורי מאירוביץ'" יושב על 6 תגובות בדף הסרט שלו, ללא ביקורת (עם אזכור בהופעות השנה), ו"פרנסס הא" יושב על 11 תגובות בדף הסרט – שתיים מהן לא חיוביות – ועוד 17 תגובות בביקורת… שיצאה 8 שנים אחרי הסרט.
וליהלום לא מלוטש יש 5 תגובות.
הרבה פעמים מאזכרים סרטים באתר באמצע דיונים אבל את זה אני לא ממש יכול לבדוק (אולי לך יש אפשרות?).
אבל יהלום לא מלוטש נבחר לאחד מסרטי השנה
פרנסס הא הגיע למקום 21, וסיפורי מאירוביץ' נפקד.
בתחושה שלי הפופלאריות של באומבך באתר שוןת ערך להאחים ספדי בערך.
הבמאים האלה יקבלו כמה הצבעות אבל בכל מקרה סביר להניח יפלו בשלב מוקדם.
זהו, זאת הנחה שאני שותף לה
אבל הנה הוא עוקף את רידלי סקוט, במאי שהעפיל לשמינית גמר.
אבל עדיין שווה להכניס אותם סתם כי זה מחמד שיש פתאום הזדמנות לדבר עליהם
זה לא שוק בסוף טרנטינו עולה לגמר (אם כי הייתי מופתע שהאחים כהן עלו, הייתי בטוח שיגיעו עד לחצי הגמר), אבל דווקא אירועים כאלה יכולים להיות אחלה הזדמנויות לגלות ולדבר על במאים מוכרים אך מאד אך לא סופרסטארים שכל אדם ברחוב יכיר.
בכל מקרה אני רואה שחוץ ממני אף אחד לא ענה לך לגבי שאלתך על באומבך אז אולי באמת לציבור כאן אין עניין בו. אני מאד מחבב אותו אבל הוא לא במאי שאשבע בשמו ואלך איתו באש ובמים. אבל ברור לי שכשיתפרסמו השמות אני אמצא במאים או שניים שאתבאס על כך שהם נכנסו במקומו (אנשי עין הדג,בבקשה בלי אדם מקיי ואו ראסל. גם ככה אני מרגיש חרדה לקראת תוצאות הבחירות העגומות במדינה, לפחות שפה אני אחוש שלווה).
אדם מקיי וראסל במאים באמת גרועים
אם אדם מקיי עוד היה סביר במכונת הכסף , שאר הסרטים שלו רק מתחסדים ללא שום איכות.
בנוגע לישראל- אני חושב שיש הגזמה כללית במדינה , לא יהיה טוב ולא יהיה רע כל כך לא משנה מה יהיו התוצאות, אבל אני דווקא חושב שאתה תשמח ב2/11 .
* אני אמנם נופל פה למלכודת של עצמי, אז אם זה מתחיל משהו רע אז לא נורא אם לא תגיבו לי
דיונים פוליטיים זה ביג נו נו כאן
אבל יש תחושת אבדון מסויימת שהמדינה שלנו הולכת להפוך חחשןכה בקרוב. אני לא ממש מסגיר דעות פוליטיות אבל מניח שלא קשה לנחש.
הסיבה היחידה שאני סובל את אדם מקיי כי הוא עזר ביצירת הסדרת המופת היורשים אבל חוץ מהפיילוט (שהוא הפרק הכי פחות טוב בסדרה) הוא לא ממש מעורב בכתיבהה ובבימוי שלה. אני נותן יותר קרדיט לאנשים כמו גסי אמסטרונג או מארק מלויד ביחס לסדרה.
לא ידעתי לגבי יורשים אבל זה לא מספיק לגבי שאר התוצרים הבינונים במקרה הטוב של
כן לא מדברים על פוליטקה ובצדק . אבל באמת אני חושב שזו תחושה מוטעת, לא משנה מה יקרה ישראל תיהי בסדר.
באמת כלום לא יהרוס את המדינה (ואגב זו תחשוה משותפת לשני הצדדים ושניהם מגזימים)
כאילו אני מנסה להרגיע אותך לא להוריד את מהתחושה שלך וממה שאתה חושב
אני מניח שאני לא באמת עוזר , אבל עדיין.
הוא לא היה "סביר" במכונת הכסף
הוא עשה את מה שהוא מתחרה ראוי לתואר סרט העשור.
אבל מאז (ולפני כן) הוא אכן פחות הבריק.
הבעיה במכונת הכסף שהוא לא כזה התאים למי שלא אוהב כלכלה
כאילו אני לקחתי את כל מי שאני מכיר לסרט הזה(בתור כלכלן שמודע שגם לא הכיר את כל המושגים אז מזל שהוא הסביר)
ואף אחד חוץ ממני לא אהב ולא התלהב. אף אחד. נכון שכל מכריי הם לא כל האנשים שיש אבל זה עדיין לא אומר דברים טובים עליו.
אם תגיד שמבחינת מבע קולנועי או בימוי הוא מעולה זה נחמד אבל לא משנה לאנשים שלא מעניין אותם דברים כאלו.
מודה שלא הבנתי *
(ל"ת)
ומי אמר לך שרוב המצביעים לא הצביעו לו בגלל סיפור?
אני מקבל את מה שרנדל אמר שאולי בזכות סיפור נישאוים אנשים התחילו להתלהב ממנו וראו את השאר וכו .
אבל אני מאמין שיש מספיק מצביעים שרואים את הבמאים והאפשרויות היחסית דלות שבסקר הספציפי הזה, אז הלכו עם נואה.
לא אמרתי
אבל אני תוהה (עם עצמי בעיקר) כמה אפשר להצליח בסינמנדיאל על סמך סרט אחד.
לדעתי אי אםשר לאורך זמן, לדעתי זה חוסר התחרות
וזו גם אחת הסיבות להצלחת הזקנים למרות סרטים חלשים בשנים האחרונות .
שהתחרות תתחיל זה יהיה שילוב בין ״ אני אוהב את הבמאי ואצביע לא משנה מה״ לבין ״ הסרטים האחרונים שלו לא היו משהו״.
בסוף לדעתי מקרה פה זה שילוב בין רנדל לבינך וחוסר מתחרים
* אגב אני מאוד לא מורשם מנואה ואני לא אתן לו הצבעה אחת
אם כבר דיברנו עליו אז אמרתי אגיד את דעתי (:
לא יכול לדבר בשם כולם
אבל לי אישית זאת בהחלט אחת הסיבות העיקריות.
מכיוון שאני משתדל להצביע יחסית לפי העבודות האחרונות של הבמאים, נכון שלפעמים הלב לא מרשה.
לפחות פה השתדלתי ממש להצביע רק לפי חמשת הסרטים שהכי אהבתי את הבימוי שלהם מבין כלל הסרטים שהיו פה ברשימה, ולכן באופן אישי אכן הצבעתי לנואה באומבאך.
לא יודע להגיד אם אצליח לדבוק בגישה הזאת לאורך כל הסימונדיאל, ולא בטוח שאני ממש מעוניין לדבוק בה לגמרי.
בכל מקרה לא זוכר אם זה היה בפעמים קודמות אבל אני אשמח אם תוכלו להמשיך עם הקטע של לרשום ליד כל במאי את הסרטים שהוא מעשה מאז הסימונדיאל הקודם בכל הצבעה לי אישית זה ממש עוזר להתמקד בהווה
ראוי להזכיר גם את Small Axe של סטיב מקווין מ2020
שבעצם כולל חמישה סרטים שלו:
Mangrove
Lovers Rock (האהוב עליי בקולקציה)
Red, White and Blue
Alex Wheatle
Education
איפה דייויד לינץ', פי טי אנדרסון, ג'ורדן פיל ועוד
ובכן
אחד לא עשה סרט 16 שנה, השני נמצא ממש מעלייך בסקר, והשלישי, ובכן.
ממש חסרים לי פה במאי אנימציה
היחיד בסקר שעונה לתואר הזה זה ארי פולמן, שלאור העובדה שכרגע הוא מקום 20, כנראה שהוא לא ישתתף בסינמונדיאל.
אני מאוד מקווה שבסינמונדיאל עצמו יהיו גם במאי אנימציה.
להלן מספר שמות של במאי אנימציה מובילים שלפחות חלקם צריכים להיות בסינמונדיאל (כמו בסקר, גם פה בסוגריים יופיעו הסרטים שהוציאו מאז הסינמונדיאל הקודם):
פיט דוקטר (נשמה)
ביירון הווארד (אנקאנטו)
דין דבלויס (הדרקון הראשון שלי: העולם הנסתר)
כריס סנדרס (קול קדומים)
טום מור (מוליכי הזאבים)
מאמורו הוסודה (בל. ואולי גם מיראי שיצא ממש בקיץ 2018, מתי שהיה הסינמונדיאל הקודם)
כריס באק (לשבור את הקרח 2).
אין שום סיכוי שאפשר יהיה להכניס את כל הבמאים האלה לסינמונדיאל, אך לפחות חלקם צריכים לדעתי להיכנס.
אי אפשר לעשות תחרות במאים בלי לתת יצוג לבמאי אנימציה, במיוחד כשיש כל כך הרבה במאים מאוד מאוד מוכשרים בעולם האנימציה.
פיט דוקטר וטום מור היו מקבלים לדעתי הרבה יותר קולות מארי פולמן.
לא כל כך צפיתי בסרטי הוסודה אבל כנראה שגם הוא היה יכול לקבל לא מעט קולות, אסור לזלזל אף עפם בפופלאריות של אנימה.
בתכלס ארי פולמן מרגיש ממש לא שייך. מרגיש לי שהוא עדיין רץ על אדי ואלס עם בשיר.
מאז הוא עשה את כנס העתידנים המאד מעניין אבל לא מאד. אהוב, ואנה פרנק הוא סרט שלא ראיתי אליו אהבה בקהל (אותי הוא עצבן והרגיש חסר דמיון). הבמאי של אגדת חורבן היה יכול אפילו להתאים טוב יותר. למעשה יש המון במאים ישראלים שהייתי שם במקום פולמן.
הייתי שמח לראות כאן את ארז תדמור
מצד שני, בהתחשב בכך שראיתי רק סרט אחד שלו (בחורים טובים), אני לא יודע אם זה היה הוגן להצביע לו (השאלה היא אם אפשר להצביע על סמך סרט אחד, שהוא מצויין בכל רמה אפשרית, אבל הוא עדיין רק סרט אחד).
יש לו הספק פסיכי לבמאי ישראלי (ובכלל יחסית לבמאי לא משנה מאיזה תעשייה).
צפיתי רק בארץ פצועה שהיה טוב מאד אך לא חף מפגמים (והרגיש ייחודי בנוף הישראלי) ובבשורות טובות הבסדר כזה. הייתי שמח לראות את טליה לביא אבל האתר לא מחשיב אותה כי עשתה רק 2 סרטים (אבל בראש שלי היא כבר עשתה גם את ילדות סכסכניות המעולה. אני גם חובב גור בנטביץ אבל קצפת ודובדבנים לא מאד הצליח אני חושב.
גידי דר שעשה גם את אושפיזין ואת הילדים מגבעת נפולאון
הבמאי של השנים האחרונות (והמלצתי עליו למעלה).
אגב אם אנימיצה מה עם דון הול? לא חושב שהוא שווה הצבעה -״אחד״
וחוץ מיזה קרקר אמר שיש הרבה מאןד מאןד במאים שנכנסו ללא קשר לסקר הנל
אני רוצה להאמין שיהיה פה במאי אנימיצה , לפחות אחד
נכון, גם דון הול כשיר להיכנס
פו הדב מ-2011 הוא סרט מצויין לדעתי שאין לי שום מושג למה לא היה מועמד לאוסקר, ושישה גיבורים הוא גם סרט מצוין. ריה והדרקון האחרון קצת מוריד את הממוצע, בעיקר בגלל המסר המטומטם להחריד שלו, אבל עדיין יש דברים נחמדים גם בו.
ואם כבר, אז צריך להוסיף גם את כריס וויליאמס שביים יחד איתו את שישה גיבורים וגם ביים לפני כן את בולט ואחרי כן את המפלצת מהים, כך שגם הוא כשיר להתמודדות.
וכן, גם אני מניח שיהיה לפחות במאי אנימציה אחד בסינמונדיאל (בתקווה כמובן ליותר מאחד).
אבל מכיוון שרשימת הבמאים עוד לא סגורה (ולכן הסקר הזה), רציתי לנצל את הבמה כדי להזכיר כמה במאי אנימציה שחלקם לפחות צריך להיות בסקר, בתקווה שהשפעתי במשהו.
כן אני מסכים איתך על הכל (:
(ל"ת)
אז אני מבין שסלחת לי על כך שאדומה אש הוא לא סרט השנה שלי
(ל"ת)
חחח סרט האנמיצה של השנה (וזה עדיין נכון עד שדון יוכיח אחרת עם עולם מוזר).
ואני מניח שאתה יודע שצחקתי (:
בהתחשב בכך שסרט השנה שלי (לא רעים בכלל) הוא סרט אנימציה, זה עדיין יוצא שאדומה אש הוא לא סרט השנה שלי
אבל תראה אתה את ״לא רעים בכלל״ ואולי בסוף תסכים איתי.
אחרי הכל, אתה לא יכול להגיד לי שאני טועה כשאני אומר שלא רעים בכלל יותר טוב מאדומה אש, כאשר לא ראית את שני הסרטים.
וכמובן שכשתראה את לא רעים בכלל, אז אל תשכח לעדכן פה מה דעתך בקרב בינו לבין אדומה אש. מעניין אותי מה תהיה דעתך.
אני בהחלט מיתכוון לראות ואשמח לעדכן (:
כאילו אני אוהב סרטי אנימיצה מאוד (די כמוך אני מניח) ותמיד שמח לראות סרט אנימיצה איכותי, אז כמובן שאצפה בו (:
(אגב -לפני שנה סרט האנימציה שהכי אהבת היה מיטשל שלדעתי הוא לא היה קרוב ללוקה ).
(אגב 2 – אולי גם אצלי סרט השנה יהיה אנמיציה, זה קורה הרבה פעמים והשנה עוד שנה די חלשה , אבל אני גם לא זוכר את כל הסרטים וגם השנה לא נגמרה אז נצטרך לראות בסקר של עין הדג מה אחשוב ויש מצב שאדומה יקבל את הזכות להיות סרט השנה ).
למה לא קרוב?
בשניהם יש הרבה הומור וקלילות ובשניהם יש גם רגעים רציניים.
שניהם מתהדרים באנימציה שנראית יותר מצויירת ופחות ריאליסטית.
שניהם עוסקים ביחסי הורים וילדים ובחוסר ההצלחה של ההורים להבין את הדור הצעיר ואת הרצונות שלו.
יש דווקא דברים דומים בין שני הסרטים.
אני לא זוכר את הסרט במלואו
אז לא אוכל להגיב באופן רציני למה לא עפתי עליו.
אני זוכר מספיק ויש לי מה להגיד אבל זה לא לכאן ושוב אני לא אדייק במה שאני רוצה להגיד.
אבל אני כן אומר שאומנם הוא היה מצחיק הוא לא היה עשוי מספיק טוב לדעתי והרעיון לא טוב כל כך לדעתי.
נניח לדוגמא שהם המשפחה שניצחה? זה היה חלש ולא הגיוני, הם משפחה עלובה וגרועה ולא קניתי את שה שהם ניצחו.
יש עוד, אני לא הכי יכול להסביר כרגע.
זה היה אבל סרט טוב ,
פשוט לוקה סרט מעולה ועשוי טוב יותר באופן משמעותי לדעתי
איפה טרנטינו?
כלומר, הוא לא עשה המון בשנים האחרונות, אבל סביר להניח שחלק לא מבוטל מהמצביעים ראו אותו בתור למקסטוק או היו לידו בפקק בכביש 2 ב8 בבוקר
אל תדאג לטרנטינו והוא לא יעקוף אותך במקס-סטוק
(ל"ת)
פאק, שכחתי שהיו זמנים בהוליווד יצא ב2019
אני אלרגי לסרטים הוליוודים *על* הוליווד, אבל יהיה לי קשה להצביע נגד משפחת פיק