גם בשנה שעברה לקחנו לעצמנו רגע לדבר עם זוהר על האוסקר, אלא שאז זה היה רגע לפני המועמדויות ועכשיו זה רגע לפני הטקס עצמו. אז יהונתן וזוהר צוללים לתוך 8 הקטגוריות "הגדולות", מנסים לסכם את העונה עד כה, בוחרים את המועדפים שלהם, ומנסים לענות על שאלות כמו כמה בטוח הזכייה של "הכל בכל מקום בבת אחת" בפרס הסרט, איך לעזאזל סרט מולטיוורס עם סצנות בולטות בכיכוב באט פלאג הפך ל"סרט אוסקר", למה צריך לשים לב לבריטים ומדוע למרות שהתקדימים בצד של אוסטין באטלר הם מאמינים שיש יותר סיכוי לברנדן פרייז'ר?
בשבוע הבא: עונה חדשה שתסקור את הפילמוגרפיה של העז הקולנועי האהוב על כולם.
נהניתי מהפודקסט ולא הייתי מתנגד לעוד שעה שלכם מדברים על שאר הקטגוריות
הביך אותי עד עכשיו שלא התלהבתי בכלל מההופעה של קרי קונדון. הייתי בטוח שיש בי משהו דפוק ולא העזתי להגיד על זה משהו לאיש. שמח שאני לא היחיד. אני גם מאוד מסכים עם זה שההופעה של בלאנשט אכן מרשימה אך מאוד קייט בלאנשית ולא באמת מחדשת. לבלאנשט יש כריזמה מטורפת שמרגיש לי שבאה לה בקלות ועל כן זה הרגיש יותר כמו ליהוק מוצלח יותר מאשר הופעה משובחת שדרשה ממנה מאמץ. אני סבבה עם המועמדות שלה אבל קצת אתבאס אם תזכה.
מאיזו בחינה אליסיה ויקנדר היא השחקנית הכי מבוזבזת בתולדות האוסקרים? לטעמי הזכיה שלה על 'הנערה הדנית' הייתה יותר ממוצדקת וחשבתי שגם על 'אור בין האוקיינוסים' (שיצא שנה מאוחר יותר) הגיע לה לקבל מועמדות (לטעמי הגיע לה לזכות גם).
ואיך מודדים מי הזוכה המוביל בשאר הקטגוריות שהן לא הסרט, בימוי והמשחק? יש גילדות לצלמים, לתפאורנים, מלחינים וכל יתר הקטגוריות? ומה הלך הרוח שם?
יש גילדות, יש את טקס הבאפט"א שגם הוא מעניק לרוב הקטגוריות הללו
ולדעתי יש עוד כמה טקסים (משניים יותר) שמחלקים בהם… והרבה זה גם תחושת בטן או הסתמכות על ניסיון העבר.
רגע קצת מעורפל מדי ובאמצע החיים כדי לדבר על שאר הקטגוריות אבל בשלוף – אנימציה זה פינוקיו, תיעודי זה נבלני, בינלאומי זה במערב אין כל חדש, פסקול זה אין לי מושג (חושב שבבילון אבל וואו אל תתפוס במילה), עריכה זה כאמור הבמב"א, וכל שאר הטכניות נראות די מוכנות לקטיפה על ידי במערב אין כל חדש עם אולי כמה עקיצות זה מאווריק.
היא באמת הייתה מקסימה בנערה הדנית (למרות שהייתי מעדיף שזה יילך לג'ניפר ג' לי)
אבל מה היא עשתה מאז? היא ניסתה לעשות איכות, ניסתה לעשות בלוקבאסטרים, ניסתה לעשות טלוויזיה, אף אחד מזה לא נדבק. איפה את, גברת? האוסקרים ניסו להפוך אותה לנסיכה ההוליוודית החדשה אבל היא פשוט התפיידה מהתודעה. זה לא כמו ג'ניפר לורנס, שאמנם פנתה ימינה איפה שהייתה צריכה לפנות שמאלה וניהלה את הקריירה שלה לא נכון מספיק, אבל ההשקעה הראשונית של האקדמיה בה השתלמה והיא עדיין מדוברת ואהובה. אפילו ברי לארסון, שכן, מגלמת עכשיו את גיבורת העל הכי מעייפת במארוול, יותר קיימת ממנה.
אז זהו, התהייה שלי הייתה אם המונח 'שחקנית אוסקר מבוזבזת' התייחס למה שהיא עשתה עם עצמה מאז הזכיה
או שמה התייחסתם לאיכות ההופעה שעליה זכתה. היא אכן לא הפכה לנסיכה של הוליווד אבל אני מעדיף את זה על מצב של מיאוס כמו זה שהגיעה אליו לורנס. והאמת שהיא יחסית עדיין בתודעה שלי עם סרטים כמו 'בין שני אוקיינוסים', 'טומב ריידר', 'האביר הירוק' והסרט קצר/קליפ של The Nationals. זה לא הרבה אבל זה קצת יותר ממה שאני יכול להגיד על קייסי אפלק מאז הזכיה שלו, למשל.
קטגוריה נוספת
שלא דברתם עליה והיא גם כן לא סגורה מראש ומעניינת, זו קטגוריית העריכה.
לכל אורך העונה הפרס היה נראה בכיס של מאווריק, ועכשיו מהמרים על הבמב"א. זה הולך להיות מעניין מאוד, בגלל שברגע שהזוכה יוכרז יהיה לנו כיוון ראשוני כמה האקדמיה השתגעה על הבמב"א, ומה הולך לקרות בשאר הקטגוריות.
תודה לזוהר על ההגדרה למה מגיע למישל יאו לזכות. האמת שהייתי קצת מבולבל מהצורה הגורפת בה היא זכתה כאן באתר, וגם מעצם העובדה שהיא מועמדת מובילה בכל הטקסים. היא לא נקלטה בזכרון שלי כהופעה מאוד יוצאת דופן, ואחרי הנאום הקצר של זוהר הצלחתי להבין לראשונה באיזו צורה חוו את ההופעה אלו שתומכים בזכייה שלה.
בעיניי עדיין בלאנשט ראויה לזכייה בפער אדיר. ההופעה שלה היא בדיוק מה שיהונתן הגדיר, רק עם עוד המון סימני קריאה בסוף. היא פשוט יצרה דמות. רב מימדית, מרהיבה, מהפנטת. היא עושה לסרט את מה שחוואקין פיניקס עשה לגו'קר – מחזיקה את כל הסרט על הכתפיים שלה, בצורה בה לא יכולתי להוריד ממנה את העיניים.
אני מרגיש שאם מעמידים את ההופעה שלה ושל יאו בניקוי כל הרקע, כלומר – אם אלו היו שתי שחקניות אלמוניות שנותנות את ההופעות הללו, היה ברור שההופעה של בלאנשט תיקח. אבל הן כן מגיעות עם כל הרקע, וזה אומר שני דברים: האחד הוא שהרבה אנשים מרגישים שבלאנשט ממחזרת את עצמה, והשני והחשוב יותר הוא שלאף אחד בעולם לא בוער שבלאנשט תקבל אוסקר שלישי. יאו, לעומת זאת, היא בדיוק הדבר הנכון במקום הנכון. היא פשוט צריכה כבר להיות עם אוסקר, והיא גם נתנה הופעה שלחלוטין מצדיקה את זה.
עדיין הימרתי על בלאנשט. שילוב של העדפתי האישית עם אמונה בשמרנות של האקדמיה.
לא, פרס העריכה יפה בכיס של הכל בכל מקום בבת אחת
בלי קשר לסחף או לא סחף – אם גם הבריטים נתנו לו עריכה כאשר הם השאירו אותו בחוץ בכל שאר הקטגוריות, נראה שהעורך של הסרט יכול כבר להכין נאום זכייה (בנוסף לזכיות ב-ACE ועוד כמה).
אם כבר, ההיפך – במידה ו"מאווריק" זוכה פה, הבמב"א בבעיה חמורה.
אבל איפה הכתבה?
איזו כתבה?
(ל"ת)
זוהר, האם ההקלטה בגל"צ תהיה זמינה להאזנה גם אחרי השידור בלייב?
(ל"ת)
לא יודע באיזו תכנית או הקלטה מדובר אבל יש ארכיון באתר של גל"צ ואפשר לגשת גם אחרי השידור להקלטה של כל תכנית ולשמוע את התוכן המבוקש על פי תאריך
תודה, כרגע נראה שרק השעה האחרונה של התכנית עלתה
(ל"ת)
מעולה, ככה אפשר לקלוט את התגובה שלי לזכייה של מישל יאו וזה החלק הכי שווה בעיני
(ל"ת)
אני בהחלט מקווה!
(ל"ת)
4 ניצחונות בגילדות החשובות בארה"ב
הבמב"א זכה גם בwga (פרס גילדת הכותבים)