מצטער על האיחור, הכל באשמתי, אבל היי, האם זה לא נחמד לפתוח את השבוע עם סקר הופעות? מקווה שכן כי הנה עשר ההופעות שהכי אהבתם השנה:
הופעת השנה של עין הדג לשנת 2024:
- אמה סטון, מסכנים שכאלה (26%, 71 קולות)
- אריאנה גרנדה, מרשעת (18%, 49 קולות)
- פול ג'ימאטי, נשארים לחג (16%, 44 קולות)
- מייקי מדיסון, אנורה (9%, 25 קולות)
- גלן פאוול, היט מן (9%, 24 קולות)
- סנדרה הולר, אנטומיה של נפילה (7%, 19 קולות)
- דמי מור, יופי מסוכן (6%, 16 קולות)
- בארי קיוגן, סולטברן (4%, 11 קולות)
- קוז'י יאקושו, ימים מושלמים (4%, 11 קולות)
- דומיניק ססה, נשארים לחג (3%, 7 קולות)
מס' מצביעים: 277
אחרי העשירייה המובילה מדורגות ההופעות הבאות:
11. ג'ון סקוויב, תלמה
12. סינתיה אריבו, מרשעת
13. זואי סלדנה, אמיליה פרז
14. זנדאיה, מתחרים
15. אניה טיילור-ג'וי, פיוריוסה
16. ג'פרי רייט, מעשייה אמריקאית
17. יו ג'קמן, דדפול & וולברין
18. מסי, אנטומיה של נפילה
19. אהרון פייר, רבל רידג'
20. לופיטה ניונגו, מקום שקט: היום הראשון
105 הופעות קיבלו לפחות קול אחד מתוך 76 סרטים, ו-45 קיבלו שני קולות או יותר. הסרט עם הכי הרבה הופעות הוא "דדפול & וולברין", שהצביעו בו לארבעה שחקנים שונים, "אנטומיה של נפילה", "מסכנים שכאלה", "מרשעת" ו"יופי מסוכן" חולקים את המקום השני, כל אחד עם שלוש הופעות. ארבע שחקניות קיבלו הצבעות על שני תפקידים שונים ואלו הן: לופיטה ניונגו, מרגרט קוואלי, זנדאיה וסנדרה הולר. אליהן מצטרף ג'וש אוקונר כגבר היחיד שהצליח גם להגיע להישג הזה השנה. אף אחד לא הצביע לאחת מארבע ההופעות של סידני סוויני השנה.
חמש נשים וחמישה גברים מרכיבים את העשירייה שלנו, ושש נשים וארבעה גברים מרכיבים את העשירייה השנייה. מתוך העשירייה, שלוש הופעות כבר היו מועמדות לאוסקר (הולר, סטון, ג'יאמטי) ויש סיכוי טוב מאוד שעוד שלוש יהיו מועמדות (מור, מדיסון וגרנדה). מה שזה אומר שאנחנו והאוסקר מסכימים בנוגע לנשים, ופחות בנוגע לגברים. העשירייה שלנו דוברת אנגלית ברובה, כהרגלה, אם כי סנדרה הולר דוברת גם צרפתית וגרמנית בהופעה שלה, וקוז'י יאקושו מצליח לראשונה להכניס הופעה יפנית לעשירייה.
אמה סטון ופול ג'יאמטי חוזרים בפעם השלישית לסקרי עין הדג: סטון אחרי מה שנראה כמו קצב קבוע כזה של אחת לשש שנים בממוצע ואילו ג'יאמטי חוזר לראשונה מאז 2005, אחרי שהיה מועמד פעמיים ברצף. חוץ משני אלה מדובר בעשירייה טרייה ורעננה, ונאחל להם שנתראה עוד המון. אם מסתכלים על במאים שמכניסים סרטים שלהם לסקר ההופעות, אז לנטימוס חוזר בפעם השנייה אחרי שהכניס את אוליביה קולמן ב-2018, ואלכסנדר פיין חוזר בפעם השלישית אחרי שהביא את ג'ק ניקולסון לרשימה אי אז ב-2003 ואת פול ג'יאמטי ב-2005. למי שתוהה, שיאן הבמאים הוא, ובכן, תלוי איך סופרים: סקורסזה הכניס יותר סרטים (שישה במספר) אבל טרנטינו הכניס יותר הופעות (שמונה במספר). מאחוריהם, לא כצפוי לו בסקרי עין הדג, נמצא נולאן.
אריאנה גרנדה היא בסך הכל ההופעה החמישית מתוך מחזמר שמגיעה לעשירייה אחרי עמית אולמן, אנדרו גארפילד, אמה סטון וג'וני דפ. נציין שכן יש עוד כמה הופעות מזמרות, אבל הן נוטות להגיע מביופיקים. אם מצמצמים את ההגדרה ל"הופעות מחזמר ממחזמר ברודווי מוכר ומוצלח" אז גרנדה היא השנייה, אחרי דפ, שמצליחה להגיע לעין הדג עם תפקיד שכזה. ואם אנחנו כבר במבט ז'אנרי צר, אז סנדרה הולר היא השנייה שהצליחה להביא הופעה מדרמת בית משפט (ומכיוון שסשה ברון כהן כיכב במשהו שהוא קצת יותר פוליטי מדרמת בית משפט אפשר להגיד שהיא הראשונה שהיא בדרמה "טהורה" של בית משפט). מור ממשיכה חצי-מסורת והיא שבכל שנה מאז 2016, בממוצע, סרט אימה אחד שולח נציג לסקר ההופעות, זאת לאחר שבשנה שעברה היה חסר נציג. אנחנו בעד.
הסרט הכי מוקדם ברשימה יצא בדצמבר (של שנה שעברה), והכי מאוחר בדצמבר (של השנה). אבל אין מה להכחיש שרוב הסרטים פה הגיעו מהחצי הראשון של השנה (ספציפית, שבעה). חודשי נובמבר ומאי היו החודשים הכי טובים להופעות ושניהם הביאו שתי הופעות כל אחד (טכנית גם פברואר, אבל זה לא חוכמה כי מדובר בשתי הופעות מאותו הסרט). מה שזה אומר זה שלכל מי שחוצה את השנה הזאת ל"שאריות 2023" ו-"סרטי 2024 טהורי דם", הרי ש-2023 לוקחת בהליכה, ונתנה רק חריץ קטן לסרטי 2024 ה"טהורים".
האם זכייה בסקר הופעת השנה היא קללה? כנראה לא, אבל מעניין לראות שוב ושוב איך תפקידים שזכו בסקר לא חוזרים אליו לאחר מכן בפעם השנייה. ראינו את זה כבר קורה לדדפול בפעם הקודמת (הפעם הוא השיג שני קולות וזהו), אבל גם הג'וקר של חואקין פיניקס נפל על הפנים וזכה לקול בודד אחד ותו לא.
בפינת "זה לא השם הנכון" יש את מי שהחליט להתחכם והצביע ל"ההיא", "הילד" ו"הכלב" ב"אנטומיה של נפילה", אבל חוץ מזה לא היו בלגן מסורבל מדי. אם כי כן ראוי לציון שמסי זכה להצבעות גם כ"מסי", גם כ"מסי הכלב", וגם "הכלב", אז הוא מכוסה מכל כיוון. ראוי לציון גם מי שוויתר מראש והצביע ל"ההוא ששיחק את פול אטרידס" במקום לכתוב "טימותי שלמיי". דומיניק ססה גם קיבל קול עבור "מוזמנים לחג", מה שמעניין כי בכלל לא ידעתי שעשו המשך ל"נשארים לחג" אבל עכשיו מששמעתי אני בעניין.
בפינת ההצבעות המקוריות היה לנו את "רון סוונסון" ב"רוז הרובוטית" (אבל בהצבעה לאחר מכן נרשם "אבל ברצינות, הבונה"), את מי שהחליט להתפייט ולהצביע ל"רוחו המיוסרת והאומללה של הלם" מ"מלחמת הרוהירים", את ההצבעה ל"חול" מ"חולית: חלק שני" (שברצינות גמורה: חרא חול, לא אמין בכלל, מה יש לך), ואת מי שהצביע ל"טוב אין לי כי ראיתי רק סרט אחד" מתוך "והוא סרט מצוייר". באמת סרט שפספסתי אבל שמעתי עליו דברים טובים.
הסקר יהיה פתוח עד 12.1. את ההיסטוריה של סקרי השנה ניתן לראות כאן.
שתי הופעות מהרשימה שלי
גיאמטי וגרנדה
אבל שאר הסרטים או שלא ראיתי או שלא אהבתי בהם כלום
וכנראה אקבל זאת גם בסרטי השנה להרגשתי
גרנדה היא הופעת השנה קל
אגב הזכרת את סקורסזי
שהכניס 6 הופעות
אבל בטח עם 2-3 שחקנים?
דיקפריו
דה נירו
ואולי פשי?
דניאל דיי לואיס (כנופיות ני יורק)
ליאו 1 (השתולים)
ג'ק ניקולסון (השתולים)
ליאו 2 (שאטר איילנד)
ליאו 3 (הזאב מוול סטריט)
בובי דה נירו (האירי)
לילי גלדסטון (רוצחי פרח הירח)
אז אכן לא מגוון מאוד, אבל בכל זאת 5 שחקנים שונים.
(טרנטינו אגב הכניס פחות שחקנים ממנו: פעמיים אומה תורמן, פעמיים כריסטוף וולץ, פעמיים בראד פיט ופעמיים ליאו).
אהה אז דווקא הוא כן מגוון
6 סרטים חמישה שחקנים זה הגיוני מאוד
לא?
אני לא אוהב אבל מבין את ההופעה של אמה סטון
אני דיי בטוח שתינוק מתחיל לדבר עם חיקוי רע של מבטא בריטי על ההתחלה (או בכלל), ואני דיי בטוח ש"מוח לא מפתח" לא אומר "עכשיו יש לאותו אדם הבעות הפנים מוגבלות ויש לו יכולת לדבר בזינגרים שנוחים כשזה נוח ל'עלילה' ". כמו כל "מסכנים שכאלה" מה שיותר מטריד מהתוכן (שגם ככה הוא דיי מגעיל) זה חוסר ההגיון והעקביות בו. שום פרט לא תורם לשום פרט אחר, לקחים נלמדים בוואקום ונשכחים מתי שזה נוח ל"עלילה", אין פעם אחת בסרט שמיקום בו לא מרגיש כמו סט שתוכנן ללכוד את בלה ואין דמות אחת שיכולה לצאת לרגע מהקופסה העלילתית שקבעו לה (וזה שדאנקן הוא הדבר הכי קרוב לזה זה לא דבר טוב). אבל היא מנסה, נראה לי שהתפקיד הזה היה מחוץ לטווח שלה כשחקנית והתסריט שהיא מקבלת הוא אוסף של זינגרים שנשכחים אחרי 15 דקות בחלקים האחרונים וקלישאות ילדים בחלק הראשון שאפילו פרק חברות נראה מהפכני יותר לידם, אז לא היה לה הרבה עם מה לעבוד. אני מתחרט שבכלל צפיתי בדבר הזה אבל זאת לא אשמת אמה סטון שהדבר הזה הוא מה שהוא.
הצעה חלופית מסרט פופלארי: לופיטה-רוז הרובוטית. היא מצלחיה ללתת רגשות לדמות שבתיאוריה לא אמורה להבין את הקונספט של רגשות תוך כדי שהיא שומרת על האמינות שלה כרובוט.
הצעה חלופית מסרט פחות פופלארי: לובנה אזאבל- הכפתן הכחול, על…הכול.
אני בספק אם הסרט נותן תיאור טוב של "איך יתנהג מבוגר עם מוח של תינוק"
אבל סטון נותנת הופעה משכנעת של אדם מבוגר שפשוט מחקו לו את כל החלקים שמכתיבים את הבושה או הנורמות החברתיות, ומסתכל על העולם ב"מבט של ילד" (לא אמיתי, אלא האידיאליזציה שאנחנו עושים לפעמים למבט כזה). ככזאת, זאת הופעה מרהיבה, שלפחות עבורי הצליחה להעלים את חוסר העיקביות שאתה מדבר עליו (שסרטים מוזרים לרוב חוטאים בה).
מסכים עם שתי התגובות
וזו הסיבה שהנקודות שגיל ציין לא גורמות לי להעריך פחות את ההופעה המדהימה של סטון, אבל בהחלט את התסריט ואת הסרט.
כמות הפעמים שבה אמרת ״זינגרים״
עושה לי חשק לקנטאקי פרייד צ׳יקן.
הבנתי משהו גדול
באה בקלות ומסכנים שכאלה הם שמות ברי-החלפה, כלומר ניתן לקרוא לכל אחד מהסרטים בשם של השני וזה יהיה מתאים לגמרי.
מצביע לקוג'י יאקושו כי נראה שאמה סטון לא צריכה את הקול שלי במילא.
(ל"ת)
וואו, אם אלו הבחירות בהופעת השנה
יש לי הרגשה שבסקר סרט השנה צפויות הפתעות.
עשיריה מעולה השנה
עצם זה שיש כאן רק בלוקבאסטר אחד (מרשעת) זה סימן טוב לגבי רוחב היריעה של הצופים בעין הדג. בכל מקרה, הבחירה שלי הייתה בסנדרה הולר, שגם מובילה את סרט השנה שלי. אבל סטון וקיוגן יכלו להיות בחירות טובות לא פחות (אם הייתי צריך לבחור אנסמבל, הייתי בוחר ב"אנורה", אבל שם דווקא דמויות המשנה עושות את ההבדל). מרשעת וימים מושלמים הם הסרטים היחידים ברשימה שלא ראיתי, אבל בהחלט הרשימה הזו מעלה אותם בסדר העדיפויות שלי.
בסרטים המצופים ל2025 הבלוקבסטרים שולטים דווקא
(ל"ת)
(ל"ת)
בארי קיוגן היה מעולה ב"סולטברן".
קיוגן הוא מהשחקנים האלה שמהפנטים אותך. יש לו פרצוף כזה שנמצא בדיוק על התפר שבין מלאך לשטן.
לא אהבתי במיוחד את "סולטברן", אבל קיוגן היה מעולה.
וואו, אני ממש מופתע (לטובה, כמובן) לגלות שג'ון סקוויב ממש הייתה כפסע מלהכנס לעשירייה על תלמה
כמובן שהצבעתי לה בסקר המקדים ובעיני היא הופעת השנה ללא עוררין, אבל הנחתי שחוץ ממני יהיו אולי עוד איזה שניים שלושה גג שיצביעו לה, אבל מסתבר שהיו הרבה יותר.
נחמד לגלות שהסרט (שכמובן גם נמצא אצלי בחמישיה) יותר פופולרי ממה שהיה נראה לי.
חבל שלא הצביעו לה קצת יותר, כי אז היה לי למי להצביע, בעוד ועכשיו עם העשיריה הזאת אין לי למי לתת את הקול.
ולעניין ההופעה: עצם המחשבה ששחקנית בת 94 יכולה להוביל סרט בתפקיד ראשי בצורה כל כך מוצלחת, היא חידוש בעיני.
אבל היא עושה את זה בצורה פשוט פנומנלית!
היא הסבתא שכל אחד היה רוצה שתהיה לו.
ואגב, שאלה לעורכים: האם היא ההופעה המבוגרת ביותר שנכנסה לעשרים המקומות הראשונים בסקרי הופעות השנה לאורך השנים?
ואגב, שלא אצא גילני חלילה
זה לא שאני חושב שנקודת המוצא היא שזקנים משחקים פחות טוב חלילה, פשוט בגיל של למעלה מתשעים עצם העובדה שהבנאדם עדיין עובד ולא יצא לפנסיה זה ממש לא מובן מאליו.
קל וחומר כשמדובר על עבודה רצינית של תפקיד ראשי בסרט ולא איזה תפקיד משנה קטן.
אבל כמובן שברגע שלזקן יש כוחות לשחק אין שום סיבה להניח שהוא אמור לשחק פחות טוב משחקן צעיר.
מודה שחשבתי ש/סטון תיקח יותר בהליכה
מירוץ צמוד ומעניין.
וזו רק אחת מתוך לא מעט
הפתעות של הסקר הזה (ססה? יאקושו? קיוגן? מאיפה כל זה הגיע), אבל כנראה באמת ההפתעה הגדולה מתוכן.
הפתעת מסי הכלב בעשרים הגדולים היא ללא ספק המשמחת מכולן.
לא משנה חזל"ש
(ל"ת)
האמת שחשבתי
על פער הרבה יותר גדול, משהו בסגנון מישל יאו. אבל כן, יש כאן נצחון ברור וזה מספיק.
מה שכן, אריאנה גרנדה? באמת? זה.. מפתיע. ואני מדבר אפילו רק על העובדה שהיא נכנסה ולא סינתיה אריבו.
ההופעה של אריאנה גרנדה מקבלת יחס מאוד חיובי
ובאז אוסקרי שאני מאוד מקווה שלא ייחלש כי מדובר באחת ההופעות הכי טובות של השנה בעיניי (הרבה יותר טובה מסינתיה אריבו) והדבר הכי טוב בסרט. אם כי לא הצבעתי לה במוקדמות של הסקר וגם לא עכשיו. שמח שהיא מסתדרת בלעדיי.
בכללי, קצת נמאס לי מהופעות דרמתיות "כבדות" שבנויות ממבטים עצובים ו/או רציניים רבי משמעות (אולי בגלל זה קשה לי להתלהב מההופעה הבסדר גמור על מה הקאמבק של דמי מור) וממש חסר לי הופעות איכותיות שהן עבור דמויות אנרגטיות, חייכניות וכיפיות כמו של אריאנה בסרט הזה (או כמו זו של מארק איידלשטיין ב-'אנורה').
מה שכן, רק עכשיו אני שם לב שהיא מקום שני וזה בהחלט גבוה מדי (רוב האחרים פה טובים ממנה).
רוצה לציין לטובה גם את החתול ממקום שקט
החתול שחה וצלל במיים ולא הניד עפעף שלישי, אין דברים כזה
החתול הכי צ'יל בעולם
(ל"ת)
איזה כיף, נכנסו שתי הופעות מהבחירות שלי לעשירייה
אמה סטון היה צפוי כמובן, שמח לראות את גלן פאוול וגם הצבעתי לו (הנחתי שסטון לא תצטרך את הקול שלי אבל בינתיים היה צמוד באופן מפתיע).
זאת רשימה נהדרת, קוז'י יאקושו ובארי קיוגן היו הבחירות הבאות שלי אז כמובן שאני מרוצה, אם כי גם שתי ההופעות מ"נשארים לחג" וגם מועמדויות האוסקרים הבולטות (מייקי מדיסון, דמי מור, סנדרה הולר) בהחלט מוצדקות. ונראה שהגיע הזמן להשלים את "וויקד" אם אריאנה גראנדה קופצת פה.
מתוך סקרנות ואם לא טרחה מדי לבדוק, איפה סיים אנדרו סקוט מ"כולנו זרים"? ידעתי שהסרט קטן אבל ממש קיוויתי שאמצא אותו ב20 המקומות הראשונים.
האמת היא
שאחרי נאום הזכייה הנהדר של דמי מור בגלובוס הזהב, קצת מצער אותי לראות אותה כל כך נמוך בסקר הזה. היא נתנה הופעה נהדרת ואני מקווה שהזכייה אתמול תסלול את הדרך לזכיות נוספות עבורה. נראה לי שהרבה אנשים הניחו שסרט כמו The Substance לא יכול להיות מה שיהפוך אותה למתחרה רצינית באוסקר, אבל וואלה…. אני כבר לא בטוחה לגביי זה.
תיקי דיין הפציצה כהרגלה בהטבעת המצויין של מילאף
כרגיל דווקא באתר ישראלי יאין הרבה אהבה לקולנוע הישראלי. השנה הייתה אחת הטובות לתורצת המקומית, וסך הכל מעדיפה את התוצר הישראלי המשובח על פני ההוליווד התעשייתי ודל הקלוריות.
די וגם נו
כמי שמנסה באופן עקבי להרים למודעות את הקולנוע הישראלי, גם אם לא תמיד בהצלחה וגם אם לא תמיד באופן שהיוצרים היו רוצים: זאת הייתה שנה בינונית לקולנוע הישראלי, וזה מתבטא באהדת הקהל הן פה והן בביצועי הקופות (על פי יאיר רוה) שהשנה לא בא בהמוניו לאף סרט שציפו ממנו לבוא בהמוניו אליו.
וגם זאת תיקי דיין
היא משחקת מאוד טוב בכל הסרטים שלה בשנתיים האחרונות אבל בגדול היא עושה את אותו תפקיד בכל אחד מהם. (ראיתי 3 שבעה ברכות, ילדים של אף אחד והחייל הנעלם בכולם היא משחקת כמעט באותה דרך, אבל בדגש על כמעט)
אני מסתכל על רשימת הרווחים של הישראלים באתר של יאיר רוה
דיי צפוייה לא? בחורים טובים 2 בראש, אחר כך הקומדיות הקלילות, דרמות עם יחץ (שהמנצחים נמצא באמצע, לא רע בכלל יחסית לשאר), ובתחתית דרמות בלי יחץ וסרט שיצא לו שם רע (המהנדס). אולי הייתה שנה חלשה לקולנוע בכללי?
צפויה אבל כמעט כל להיט הרוויח הרבה פחות ממה שהיה אפשר לצפות
"מזל חתולה" הביא 150 פחות צופים מ"מחילה" (שבעצמו הביא 150 אלף פחות מ"מכתוב"), "בחורים טובים 2", הביא… טוב, עכשיו אני רואה שהוא הביא בדיוק אותה כמות צופים. שזה לפחות לא כמו המצב ב"מזל חתולה", ועדיין לא בדיוק איך שהמשכים אמורים להתנהג בקופות.
"מרוסקים" גם הוא במועדון ה"להיט אבל לא להיט על" כמו "ההילולה" (כלומר, משהו במחוזות "המוסד'"), ואז הסרט היחיד שנחשב להיט מבחינת הסטיגמה של "100 אלף כרטיסים זה להיט, מתחת זה כבר לא משהו) הוא "קרב אוויר" ("הטבעת" עוד אין מספר סופי אז קשה להתייחס).
זה אומר 3 להיטים בינוניים-טובים-אחלה ועוד שניים להיטים אולי גם לא בדיוק זה.
הסרט היחידי שעורר באזז מכל אלה היה בכלל "קרוב אלי", אבל הקהל ההיפסטרי משהו שלו הוגבל לפחות מ100 אלף, לצערנו.
וגם המשחק שלה היה לא טוב
כמו גם הסרט
אם היה באתר ראזי שמה הייתי מצביע לה ולו
אוץ' עד כדי כך?
(ל"ת)
מודה שלא היו לי ציפיות רבות מהסרט
ולא הייתי רואה אותו
אבל גררו אותי
ולא התאכזבתי כי לא ציפיתי
אבל הוא אחד הסרטים הגרועים שראיתי השנה
*כמו כן לא אהבתי בכלל את יופי מסוכן אז אולי אני לא רואה עין בעין עם חבריי לאתר
גם אני לא אהבתי את יופי מסוכן
אבל לא אהבתי את הסרט הזה שקראו לו beauty water או ראיתי את סרטי האינדי עם הקונספט הדומה. וגם מה שהפריע לי שזה הרגיש שלסרט כמעט אין תסריט ויותר מורכב מהערות במאית לסצנות שהיא חייבת לצלם. בנוסף לא יודע אסטתית הוא הרגיש לי סטרילי מדיי ומשמים לעין (חוץ מהנסיונות להגעיל עם שרימפים), למה סרט שאמור להרגיש מולכלך מתאמץ להיראות כל כך נקי ובנאלי?
ליופי מסוכן יש הרבה בעיות
אתה רק אומר חלק מהם
לא רוצה לפתוח את זה בעמוד הזה
והאמת נמנעתי גם מלהגיב בעמוד המתאים אפילו בגלל שלא הבנתי איך אפשר להתחיל לבקר סרט כזה שלא אהבתי אותו מהתחלה עד סופו
בנוקדות קצרות
1. הוא לא אימה , הוא לא מפחיד הוא לא לשנייה, הוא מעט מגעיל אבל לא ממש
2. המשחק סביר , גם דמי מור עם חיקוי אלן ברונסטיין שלה לא הרשים אותי
3. העלילה … מטומטמת מההתחלה- למה את לוקחת את הזריקה? כי מישהו אמר לך? את כאילו לא חושבת לרגע עלהזה? לשנייה?
אחרי זה היא נמתחת ונמתחת ולא אומרת כלום וכלום ויש וזה פשוט משעמםםם
אבל הקטע בסוף … כאילו מה? היוצר הזה שם ציור על הפנים וכולם חושבים שזו דמי מור? מההה, למה? איך? מה?
וגם יש את הקטע שהיא זקנה בת 200 אבל מהירה וחזקה יותר ממני? מרימה תמונה ענקית?
ובאמת יש עוד דברים שלא את כולם אני זוכר אבל זה באמת לא המקום.
ודווקא בשנה הזאת הלכתי לקולנוע לשלושה סרטים ישראליים, שזה נראה לי שיא אישי בכל הנוגע לסרטים ישראליים
מתוך השלושה אחד היה ככה ככה (קרב אויר), אחד היה טוב כזה (בחורים טובים 2) ואחד היה יצירת מופת ואחד מסרטי השנה שלי שחבל שנראה שאף אחד כמעט לא הלך לראות (תיאודור).
כך שיוצא שבשנה הזאת גם הלכתי לשלושה סרטים ישראליים בקולנוע, גם לא שנאתי ממש אף אחד מהם וגם אהבתי בטירוף את אחד מהם ברמה שהוא אחד מסרטי השנה שלי.
לא זוכר אף שנה כזאת.
כך שמבחינתי, כאחד שלא ממש רואה סרטים ישראליים בדרך כלל, זו הייתה חתיכת שנה מצויינת לקולנוע הישראלי.
אני הלכתי לראות את תיאדור ונהנתי לראות אותו אבל אז....
קראתי את הדף ויקיפדיה של הרצל והבנתי שהוא כמעט אחד לאחד התסריט לאופרה. זאת עדיין אופרה טובה
אני לא מבין מה אתה רוצה להגיד
זו אופרה ביוגרפית על חייו של הרצל, אז ברור שבדף הויקיפדיה של הרצל אפשר יהיה לקרוא את העלילה של האופרה, זה עדיין לא אומר שצפייה באופרה שוות ערך לקריאת ערך בויקיפדיה או משהו בסגנון.
לדוגמא: הרעיון לספר במקביל שני קווי זמן שונים מחייו של הרצל (במיוחד בסוף כששני ה״הרצלים״ נפגשים לקטע משותף) זה לא משהו שאפשר לראות בויקיפדיה.
וחוץ מזה שבאופרה יש הרבה מעבר לעלילה הראשית.
כל הביצוע של האופרה הוא העניין הגדול.
כך שאני באמת לא מבין למה זה לרעת הסרט שהעלילה שלו נמצאת בערך בויקיפדיה, אם כבר אז זה אומר שהם לא עוותו את הסיפור של הרצל כמו סרטים ביוגרפיים אחרים, שזה מצויין.
הוגן ,זה קטנוני מצדי
שוב אני חוזר זאת אופרה טובה מאוד, פשוט הופתעתי שעלילה כמעט אחד לאחד הדף ויקיפדיה שלה. ציפיתי שיהיה משהו חסר בדף שהראו באופרה או להיפך אבל ממה שאני זוכר זה לא היה המקרה (הדוגמה היחידה ל"עיוות" שאני זוכר היא אישתו של הרצל שהאופרה מעבירה דרכה את כל המבקרים העתידיים של הרצל). אבל אתה צודק זאת לא נקודה לרעת האופרה
אגב, סרט ביוגרפי שגורם לך לאחר מכן להיכנס לויקיפדיה ולקרוא את הערך של גיבור הסרט - הוא סרט ביוגרפי טוב
סרט ביוגרפי טוב אמור לגרום לך לרצות לשמוע עוד על האדם שבמרכזו ולחפש עליו מידע במקומות אחרים.
כך שזה עוד נקודה לזכות הסרט.
פול ג'ימאטי נשדד!
נשדד אני אומר לכם!
אגב, עכשיו אני בעצם מבין
שזאת ההופעה הראשונה עם עירום פרונטלי שזכתה בהופעת השנה בעין הדג.
סשה ברון כהן ב"בוראט" לא נחשב?
(ל"ת)