אין איך לנצח את הנולאן הזה, הא? "דנקרק" הוא סרט השנה של גולשי עין הדג, בקרב צמוד מאוד עם "לוגאן". מה שהופך אותו רשמית למלך סקרי השנה – לא רק שהוא נמצא בפער גדול על כל המתחרים בכמות הסרטים שהכניס לעשיריות השנתיות (8), עכשיו הוא גם הבמאי עם הכי הרבה סרטים שזכו בתואר סקר השנה (4). נשאר עוד סיכום אחד לעשות לפני שעוברים הלאה, אבל לפני זה אני אקח רגע ואציין עדכון נוסף שנכנס לאתר.
את דף ההיסטוריה של סקרי השנה אתם כנראה מכירים, ואם לא – תגידו שלום. מי שיבקר שם עשוי לשים לב לשינוי קל – הוספנו את המקום השני בסקרים ברשימה. דבר חדש שנוסף לאתר הוא טבלאות השחקנים והבמאים שהופיעו הכי הרבה פעמים בסקרי השנה, כדי שגם אתם תוכלו לעקוב אחרי השחקנים והבמאים שמככבים הכי הרבה פעמים בסקרים שלנו.
עכשיו- לסקר האחרון של סיכום השנה: הופעת השנה. 294 אנשים הצביעו השנה לסקר ל"הופעת השנה" ובחרו יחדיו את העשירייה הבאה שלפניכם:
הופעת השנה של עין הדג לשנת 2017:
- יו ג'קמן, "לוגאן" (23%, 127 קולות)
- גל גדות, "וונדר וומן" (14%, 78 קולות)
- דניאל קאלויה, "תברח" (12%, 67 קולות)
- מארק האמיל, "מלחמת הכוכבים - אחרוני הג'דיי" (11%, 62 קולות)
- פטריק סטיוארט, "לוגאן" (11%, 60 קולות)
- אן האת'וויי, "קולוסאל" (8%, 43 קולות)
- ריאן גוסלינג, "בלייד ראנר 2049" (7%, 41 קולות)
- ג'יימס מקאבוי, "ספליט" (7%, 37 קולות)
- ליאור אשכנזי, "פוקסטרוט" (6%, 32 קולות)
- אשר לקס, "פיגומים" (2%, 12 קולות)
מס' מצביעים: 559
אחרי העשיריה המובילה מדורגים בסקר המוקדמות:
11. אדם דרייבר, "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי"
12. אנדי סרקיס, "כוכב הקופים: המלחמה"
13. טום הולנד, "ספיידרמן: השיבה הביתה"
14. כריס המסוורת', "תור: ראגנארוק"
15. קרלה גוג'ינו, "המשחקים של ג'ראלד"
16. אנסל אלגרוט, "בייבי דרייבר"
17. אדם סנדלר, "סיפורי מאירוביץ' (חדשים ונבחרים)"
18. שרליז ת'רון, "פצצה אטומית"
19. דפני קין, "לוגאן"
20. איימי אדאמס, "יצורים ליליים"
שתי נשים ושמונה גברים מרכיבים את העשיריה השנה, המצב הגרוע ביותר בשיוויון המגדרי מאז 2010. וגם בעשיריה השניה יש רוב גברי, אבל המצב קצת יותר טוב (6/4). 178 הופעות קיבלו לפחות קול אחד. טוב, עקרונית המספר גדול יותר אבל כולל הופעות לסרטים שלא היו בסקר (למשל "מה קרה ליום שני?") , סרטים שייצאו רק השנה (סאלי הוקינס ב"מודי") או טעויות מעניינות (כריס פראט לא היה ב"אינגריד נוסעת מערבה", מצטער). מספר הסרטים שמתוכם לקוחות ההופעות האלה קטן בהרבה (108), מכיוון שהרבה סרטים קיבלו קולת על יותר מהופעה אחת מתוכן. השיאן, בפער גדול, הוא "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" ששמונה שחקנים שונים מתוכו קיבלו לפחות קול אחד (השניים שמופיעים ב-20 המקומות הראשונים, ועוד: דייזי רידלי, אוסקר אייזק, לורה דרן, בניסיו דל טורו, קארי פישר ואנדי סרקיס). במקום השני נמצא "תור: ראגנארוק" עם 6 משתתפים (כריס המסוורת', טום הידלסטון, טאיקה ואטיטי, קייט בלאנשט, טסה תומפסון ו..אמממ, ספויילר). אחריו, עם 5 שחקנים שונים שקיבלו קולות נמצאים "תברח", "דנקרק", "אור ירח" ו"בייבי דרייבר". גם השחקן שקיבל הכי הרבה קולות על הופעות שונות השנה מנצח בפער גדול – אדם דרייבר גרף קולות על ארבעה סרטים שונים בכיכובו: "מלחמת הכוכבים", "פטרסון", "לוגאן לאקי" ו"שתיקה".
השנה מהווה שנת שיא לישראלים, עם 3 מועמדים מארץ הקודש – אשכנזי, גדות ולקס. זאת גם הפעם ראשונה שבה שחקן ישראלי נכנס לרשימה על השתתפות בסרט אמריקאי (אלא אם אתם מאוד גמישים בהגדרות שלכם ומחשיבים את סשה ברון כהן ונטלי פורטמן כישראלים). לכולם זאת פעם ראשונה ברשימה. לעומת זאת, השנה מהווה שיא שלילי בכל הנוגע להתאמה עם האוסקרים – אחרי השנה שעברה שבה היו 4 זוכי אוסקר באותו הסקר, השנה, במקרה הטוב, יהיה מועמד אחד.
לרוב ישנה חפיפה גדולה בין הסרטים בסקר סרט השנה וסקר הופעות השנה – השנה, קצת פחות. ארבע הופעות מגיעות מסרטים שלא נכנסו לעשירייה (צמד הישראלים, מקאבוי והאתאווי) ורק אחד שלא נמצא ברשימת 30 הסרטים של השנה (מקאבוי; למרות ש"ספליט" היה לא רחוק מהמקום ה-30). ומכיוון ש"לוגאן" הביא שני שחקנים לסקר, זה אומר שרק חמישה סרטים מסקר סרט השנה חופפים ברשימה השנה. עבור שמונה מבין המועמדים, זו הפעם הראשונה בה הם נכנסים לעשירית ההופעות של עין הדג. אן האתאווי וריאן גוסלינג הם הותיקים היחידים, אשר נכנסים לעשירייה בפעם השנייה.
בנושא אחר, איך קוראים, בעצם לTrevante Rhodes? חיפוש של "אור ירח" יציג בגוגל את השם "טרבונטה רודס", וכניסה לדף הויקיפדיה יציג שני איותים שונים – "טרוונט רודס" ו"טרוונטה רודס". האיות האחרון נשמע הכי קרוב לאיך שאומרים את השם שלו (מקור) והוא גם האיות שקיבל הכי הרבה קולות, אבל הבלבול המוצדק גרם לכך שהוא קיבל הצבעות גם תחת השם "טרוונטה רוז", "טרבנטה רהודס" ו"טרוונט רודס". בצורה די מדהימה, לדעתי, אף אחד לא טעה בשמו של ביל סקארבגאראגא.. ביל סקרארארא… ביל.. נו, הליצן מ"זה".
בתואר ההצבעה המסתורית של השנה זוכה "ההוא מוואן דיירקשן שאני מסרב מ" ב"דנקרק", שהמסתורין מסביב למה הוא מסרב לעשות רודף אותי מהיום שראיתי את ההצבעה הזאת. אחד מכם רצה להצביע להופעות אבל שכח לעשות זאת, ובכך נתן 3 קולות מלאי תשוקה ל"tbd" מ"tbd" – אך לצערנו זה לא הספיק בשביל להכניס את "tbd" לסקר.
הסקר יהיה פתוח עד יום חמישי הבא (ה18.1) בחצות.
כנראה ההימור הכי קל בתולדות האתר
אם גל גדות לא זוכה בסקר הזה אל תקראו לי דואל
אז, איך לקרוא לך?
(ל"ת)
אפשר לקרוא לי דורון (לא פישלר)
האיש שלא מפספס הזדמנות להימורים כושלים :(
מישהו יכול להסביר לי מה מיוחד בגל גדות?
אני לא רואה שום דבר מרשים במשחק שלה. רוב הזמן אני מקבל את הרושם שהיא מקריאה דף מהתסריט שמישהו מחזיק לה מחוץ לפריים. והמבטא שלה מוזר ומסיח את הדעת.
זה פשוט כי היא יפה והיא משלנו?
הממ
"זה פשוט כי היא יפה והיא משלנו?"
אני חושב שזה ממש מספיק
מעבר לזה
היא גם סמל של תקווה. לא רק לדמויות בסרט, ולא רק לנשים שרוצות לקבל תפקידים בולטים יותר, אלא לכל היקום של דיסי.
אני לא אתפלא אם היא היתה הסיבה שהרבה צופים הסכימו לתת צ'אנס ל"ליגת הצדק" אחרי שראו את "באטמן נגד סופרמן".
האופטימיות שלה מידבקת – היא משכנעת בהחלט בתור גיבורה בסגנון "דג מחוץ למים", מלאה בחינניות ורצון לעזור ומצליחה להיראות מעוררת השראה כשהיא עושה את זה.
אני לא חושב שהיא שחקנית יוצאת דופן
אבל היא פשוט הייתה ליהוק מושלם לתפקיד.
בדרך כלל כשנשים משחקות תפקידי אקשן אז הן נורא קשוחות וכועסות, לא בהכרח בגלל המשחק שלהן אלא בגלל שככה לרוב כותבים אותן ככה.
מה שהיה מרענן מבחינתי בהופעה של גל גדות זה שהיא הייתה כוכבת אקשן אבל מאוד חיננית ומאוד אופטימית שזה כן דבר חדש בעיני.
ברור שכאן אוהבים אותה גם כי היא ישראלית אבל גם המבקרים והקהל בארה"ב נורא התלהבו ממנה אחרי וונדר וומן.
מסכים
כן יש גאווה לכך שהיא ישראלית ושהיא כל כך מצליחה בהוליווד, אבל זה לא משנה את זה שהיא לא שחקנית כזאת טובה. היא בסדר, אבל לא ברמה של שאר האנשים בסקר הזה למשל.
איך אנחנו יודעים שהיא לא שחקנית כזאת טובה?
רמז: במשך שנים נהגו לומר שסקארלט ג'והנסן היא לא שחקנית כזו טובה. ואז היא פתאום קיבלה תפקיד טוב.
אני לא ראיתי את גל גדות בתפקיד שדורש כישורי משחק עילאיים, מאחלת לה שבהמשך הדרך יפתחו בפניה תפקידים כאלו.
יש סוגים של שחקנים
והאמת היא שמעבר לאקשן (שממנו היא התחילה) היא גם הראתה כשרון קומי לא מבוטל. היא לא שחקנית דרמטית טובה, אבל לאקשן קומי – היא לגמרי עושה את העבודה, בלי קשר להיותה ישראלית.
לא זוכרת שראיתי אותה בתפקיד דרמטי
להוציא מקרים מאוד ספורים (לוגאן, באטמן של נולאן) תפקידים של גיבורי על הם לא דרמטיים אפילו כשהדמות עוברת אירועים דרמטיים. הדרמטיזציה היא הרי מגוחכת עם כוחות על וכשהסכנה היא לאנושות כולה, הסיטואציות האלו די מופרכות/אידיוטיות/רפטטיביות ואין דרך לשחק אותן בצורה משכנעת אפילו אם מאוד רוצים.
אני מסכימה עם שאר ההודעה שלך, בכל הקשור לתזמון קומי בסרט, לאקשן וכו' היא לגמרי עשתה את העבודה וההצלחה בקופות לא הגיעה מישראל- זה ממש לא משום שהיא ישראלית.
אני לא חושבת שאנחנו יכולים לנחש איך היא היתה מבצעת את האמלט כל זמן שהיא לא ביצעה את האמלט.
ג'והנסון זוהתה די מוקדם
היא קיבלה שבחים רבים על ההופעה הראשונה של כשחקנית ראשית (העולם שבפנים, 2001) ושנתיים אחרי זה הייתה מועמדת לגלובוס הזהב על "נערה עם עגיל פניה" וזכתה בפרס ה- BAFTA על ההופעה שלה ב"אבודים בטוקיו"
רק רוצה לעצור רגע ולהדגיש כמה 'Ghost World' סרט מצוין
מנצל את סטיב בושמי בצורה הכי סטיב-בושמית שאפשר.
למרות הפרובינציאליות המתבקשת
ההתלבטות שלי נעה בין מקאבוי לסטיוארט. את פוקסטרוט, פיגומים וקולוסאל לא ראיתי, אז נבצר ממני להעריך, אבל מהאחרים שנוכחים בעשירייה, התרשמתי, אבל "לא נפלתי" כמו שאומרים בשכונה. מבחינת מק'אבוי, כבר כתבתי בעבר שהמנעד המדהים שהוא הציג בסרט הזה ראוי לכל ההערכה האפשרית, וסטיוארט – הוא מצליח לאזן בצורה מושלמת וכ"כ מרגשת, בין הביטחון והאופטימיות המסורתית של אקסבייר לבין חוסר אונים מבולבל של אדם דמנטי בערוב ימיו. אולי זה נגע בי יותר ממה ששיערתי, בגלל הקרבה האישית שלי למקרים כאלו, אבל כך או כך, הוא עשה עבודה נהדרת.
גל גדות שחקנית בינונית מאוד
מנעד הבעות הפנים שלה מוגבל והמבטא שלה די צורם.
מסכים, ולדעתי היא גם גרועה במיוחד באקשן.
אני יודע שכמעט כולן/ם משתמשים בפעלולנים בשביל רוב האקשן, ואז רק עושים כמה תנועות ומדביקים את זה בעריכה, אבל פשוט בכל סצנת אקשן של גל הרגשתי לגמרי שהיא לא שם.
נגיד כל ההבעות שהיא עושה פה, במיוחד נגיד ב-0:36, לגמרי לא אמינות. לא חשבתי לרגע שגל גדות באמת שם.
וזה לא קשור לזה שהיא אישה, או למבנה גוף שלה או שום דבר אחר.
ההשוואה הכי קיצונית היא קלואי גרייס מורץ מ"קיק-אס", שמבחינת מבנה גוף נראית הרבה הרבה פחות שייכת לסצנות אקשן מגל גדות, אבל בכל שוט שרואים אותה בקרבות נותנת הרגשה אמיתית. הסצנה הזאת נראית הרבה יותר אמינה מכל פריים של "וונדרוומן" לדעתי.
גל גדות היא לא הופעת השנה, אבל היא ליהוק המילניום.
יו ג'קמן (קל)
יהיה משעשע אם דווקא ההופעה של פטריק סטיוארט 'תגנוב' מצביעים פוטנציאליים ליו ג'קמן רק בגלל ששניהם מייצגים (בכבוד רב) את לוגאן וכך גל גדות תזכה (שלא) מן ההפקר.
הופעה קולוסאלית
הצבעתי לאן האת'וויי בלי לחשוב פעמיים. הופעה מדהימה. רק הבעת הפנים שלה בשוט האחרון מצדיקה את ההצבעה. גם סודייקיס היה ממש טוב וחבל לי שהוא לא הגיע לפה. אבל אני אקבל גם הופעה אחת מ"קולוסאל", שהוא באמת סרט נהדר.
ג'קמן, האמיל, קאלויה, סטיוארט, גוסלינג – אכן הופעות טובות, מגיע להם (לגוסלינג בעיקר על הסצינה עם יוצרת הזכרונות).
גל גדות – Meh, הופעה ככה ככה אבל אני קצת משוחד (לא כי היא מישראל אלא כי היא ספציפית מראש העין).
מקאבוי ואשכנזי – לא ממש התלהבתי אבל נגיד.
אבל אשר לקס? באמת? כל הופעה של מקומות 11-16 הייתה לדעתי הרבה יותר טובה וראויה להיכלל בעשירייה. בחיים לא הייתי מנחש שהוא יכנס. נו, טוב.
לגל גדות לא מגיע לנצח, כי עם כל הכבוד יש כאן הופעות שהיא לא מגיעה לקרסוליים שלהן. אבל אני לא אופתע אם זה מה שיקרה.
הופעתי שדווקא גקמן הדומיננטי בלוגאן
הייתי בטוח שיותר יצאו כמוני נסערים מפטריק סטיוארט
דעה פופולרית: יו פאקינג ג'קמן
הופעה קטלנית ביותר. הוא היה מטורף.
סתם מסקרנות
וגם בגלל שאני אחד מאלה שהצביעו לו, לאיזה מקום הגיע טרוונטה רודס?
אחרי מקום 20 אין ממש "מקומות"
אלא הרבה מאוד תיקו. הוא כן היה מרחק קולות ספורים מלהיכנס אל רשימת העשרים.
הצבעתי לגל גדות מאותה סיבה שהייתי מצביע לברוס ויליס על מת לחיות אם היה אז סקר:
זה לא שהיא שחקנית המאה או העשור או אפילו שחקנית השנה.
זו העובדה שהיא כובשת (ישראלית, נו… בדיחה!) ומקסימה ונותנת השראה ומתאימה לדמות כמו דדפול לראיין ריינולדס.
אחרי שנים של גיבורי על עגמומיים הסוחבים עימם טראומות ילדות ושמנעד הבעות הפנים שלהם נע בין מדוכא ורציני לנחוש ורציני – מגיעה גדות ומאירה את המסך בחיוך מאוזן לאוזן כמו שהג'וקר היה מת לצייר.
אומרים עליה שהמשחק שלה לא איכותי ושהמבטא נוראי, אבל בנוגע למשחק לענ"ד צריך לשאול שאלה אחת בלבד:
האם ברור לנו שאנחנו צופים בנסיכת האמזונות דיאנה או שזו השחקנית גל גדות שמדקלמת שורות?
האם השחקנית מתנהגת ומאמינה שהיא הדמות הזו במאה אחוז?
גל גדות משדרת את הדמות לחלוטין ובכך (ובהשראה, התקדים והאור) היא מרויחה בעיני את הופעת השנה.
מה עם מייקל קיטון? איזה מקום?
או שרק אני אהבתי אותו בספיידרמן…
אותו מקום כמו טרוונטה רודס.
(ל"ת)
האם אנחנו אמורים להבין
שכבר לא יתקיים טקס פרסי דג הזהב השנה? :(