(כן, אני יודע שעבר הרבה זמן).
החצי השני של השנה הקולנועית מתחיל, והתמונה בקשר אליו מתבררת. הפסטיבלים, בונציה, בטלרויד ובעיקר בטורונטו, מציגים את הסרטים האיכותיים שהולכים לבלוט בסוף השנה ובחודשים של המירוץ לאוסקר; ואמנם אנחנו עכשיו ניזונים רק משמועות, אבל אפשר לקבל תמונה כללית. כרגע, אני מהמר – בלי שראיתי אף אחד מהם – שהתחרות על תואר סרט השנה של עין הדג תהיה בעיקר בין "לה לה לנד" של דמיאן שאזל ו"המפגש" של דניס וילנב. "לה לה לנד" הולך גם, כנראה, לזכות באוסקר לסרט הטוב ביותר. בינתיים, "מואנה" של דיסני הולך לעשות מיליארד דולר ולהסיר כל ספק בכך שדיסני נמצאים בתור זהב חדש (אם לא ראיתם עדיין את הטריילר החדש שלו, אז זה כאן).
בתוך כל זה, כמה סרטים בולטים בהיעדרם, ואחד מהם הוא "נוסעים" (בהנחה שזה אכן יהיה השם העברי של "Passengers". כבר הרבה זמן שהסרט הזה נראה, מרחוק, כמו אחד הסרטים המעניינים של השנה הנוכחית: כריס פראט וג'ניפר לורנס בסרט-חלל עם תסריט מהולל ובמאי עולה (מורטן טילדום, שהיה מועמד לאוסקר בשנה שעברה על "משחק החיקוי"). אבל עברו חודשים רבים והסרט הזה נשאר נעדר. לא ראינו טריילרים שלו עם סרטי הקיץ, וגם בטורונטו הוא לא היה. רק עכשיו – שלושה חודשים לפני שהסרט יוצא – מגיע הטריילר הראשון. כל זה לא מהווה סיבה לפאניקה, אבל זה טיפה מעורר חשש; נדמה שהמפיצים של הסרט לא בטוחים בו במידה שאפשר היה לצפות.
בכל אופן, סוף סוף יש טריילר, אז הנה הטריילר.
אז, לפי הטריילר, זה סרט אקשן חללי עם טיפה רומנטיקה לקישוט, ונראה לגמרי בסדר. אבל גם פה יש משהו מוזר: לפי הדיווחים על התסריט ועל הסרט עד כה, זה פשוט לא סרט כזה. "נוסעים" הוא – או לפחות היה – מין קומדיה רומנטית בחלל. אבל כאן כמעט שלא רואים את זה. בהחלט ייתכן שהטריילר הזה מסתיר את הנושא בכוונה, כי הוא פונה לקהל של גיבורי-העל ומלחמת הכוכבים, וקצת אחר כך ייצא טריילר חדש שמציג את הסרט באופן שונה לחלוטין ובו כמעט אי אפשר יהיה להבחין שכל העסק קורה בחלל. דברים כאלה כבר קרו, קורים ויקרו. אז אני עדיין מקווה לטוב, אבל בתחום של סרטי המד"ב המצופים של השנה, נדמה לי שהסרט הזה ירד בכמה מקומות. בעיקר בהשוואה ל"המפגש".
מקווה שהסרט יותר טוב מהטריילר כי הוא פח
זה מה שקורה כשהוליווד מחליטה לעשות סרט מדע בדיוני: נשפוך מלא מלא כסף על השחקנים הכי פופולריים עם המשכורת הכי גבוהה והאפקטים הכי מדהימים, אבל נשחק הכי על בטוח ולא נעז לחדש כלום ונכתוב את הסיפור הכי בנאלי קיטשי וצפוי וגם נגלה לכם את כולו בטריילר. ייאי!
די מצטערת שראיתי. מקווה להתבדות.
לפי מי שקרא את התסריט
הטריילר הזה לא מספיילר את כל הסיפור, להיפך – הוא מסתיר את הדברים הכי משמעותיים.
אני לא קראתי את התסריט, אבל לגמרי לא הייתה לי תחושה שהטריילר הזה סיפר לי יותר ממשהו מאוד מאוד בסיסי: הם מתעוררים מוקדם מדי, מתאהבים ואז דברים מתחילים להשתבש.
זה לא ספויילר, זה הדבר הכי בסיסי שאנשים צריכים לדעת כדי להבין על מה בכלל הסרט.
לפי אנשים שקראו את התסריט
הטריילר הזה מסתיר את הדברים הכי משמעותיים מתוכו.
מצד אחד אנשים אומרים שהסרט נראה בנאלי וצפוי, מצד שני הם לא רוצים שהטריילר יספר להם הכל… אם הטריילר היה מספר את הדברים הבלתי צפויים, אז הוא באמת היה מספיילר את הסרט. אני מעדיפה שהדברים הבלתי צפויים ישארו כאלה עד שאני אהיה בקולנוע.
אבל הטריילר אמור לגרום לך לרצות לצפות
דוגמת הרובוטים הראשונה שעולה לי לראש היא אקס מאכינה. הטריילר מותח ומעניין, לא ציפיתי שהעלילה תתנהל כמו שהיא מתנהלת משום שהוא גם ערוך בצורה קצת מניפולטיבית שמושכת את העין למקום הלא נכון. אז הסרט נשאר מפתיע אבל הטריילר מאוד אפקטיבי.
להבדיל, כאן צופים פוטנציאליים מתבקשים להתעלם מהטריילר ולסמוך על מי שמכיר את הסיפור. למה שאני אעשה כזה דבר?
אני לא אמרתי לך להתעלם מהטריילר
אני הגבתי ספציפית לטענה שהטריילר מספיילר את כל הסרט, כי קראתי היום הרבה תגובות מאנשים שקראו את התסריט ואמרו שזה ממש לא המצב.
אם הטריילר לא עניין אותך ולא יצר אצלך שום רצון לצפות בסרט, אל תצפי בסרט. בניגוד לדעה הרווחת כאן אני דווקא אהבתי אותו והוא רק העלה את הציפיות שלי. מה שראיתי בטריילר מספיק בשביל לגרום לי ללכת לקולנוע. אם אני אקבל מהסרט עצמו גם עלילה מורכבת יותר, מה טוב.
הטריילר הזה היה כל מה שקיוויתי שיהיה
אני באופן אישי ממש ממש מחכה ומצפה לראות אותו בקולנוע. כריס פראט וג'ניפר לורנס הם בין השחקנים האהובים עליי ולפחות לפי הטריילר יש להם כימיה מעולה ביחד.
הסרט הזה נראה כמו שילוב בין טיטאניק ל-Gravity, וזה מעולה מבחינתי.
לגביי הסיבות לעיכוב שלו – כמובן שמדובר בהשערות, אבל יש יסוד סביר להניח שהסיבה העיקרית לכך היא תביעה שהוגשה נגד החברה שעבדה על ה-VFX. היה שם איזשהו סכסוך זכויות יוצרים שגרם להקפאה של כל הצילומים שנעזרו בטכנולוגיה שלהם. זה כמובן יצר עיכובים בלתי צפויים בפוסט פרודקשן.
אני לא חושבת שהסיפור כאן הוא בכלל חוסר אמון של סוני בסרט עצמו, הדיווחים ששמעתי אומרים בדיוק את ההיפך.
הרעיון של לטבוע בבועת מים באפס כבידה הוא די מגניב
(ל"ת)
אכן נראה קלישאי
רק חסר שהוא היה משלים את המשפט בסוף עם הביטוי "ישנה נבואה."
כתבתי תגובה שנעלמה משום מה
אני באופן אישי ממש אהבתי את הטריילר. הבנתי שהוא לא חושף הרבה מהסיפור כמו שאולי נדמה לאנשים.
ברור לי למה סוני בוחרים להדגיש את האלמנטים של האקשן – הסרט הזה אמור לפנות לקהל גדול ככל האפשר, ואם ימכרו אותו בעיקר כקומדיה רומנטית, זה יצמצם את קהל היעד.
אני בכל מקרה מצפה בקוצר רוח – שני שחקנים שאני ממש אוהבת בסרט מדע בדיוני מקורי? Sign me up. מקווה שהוא יהיה מצויין כמו שכולם אומרים שהתסריט היה, ושיעשה המון כסף כדי שהאולפנים יבינו שמשתלם לעשות סרטים מקוריים בתקציב גדול.
אם זו הכוונה של הטריילר אז זה לא ילך
השיטות האלה אף פעם לא עובדות. אם הסרט הוא בעצם קומדיה רומנטית ורק נראה כמו אקשן (ואני לא חושב שראיתי פיצוצים בחלל בקומדיות רומנטיות אחרות) אז בשבוע הראשון ילכו לקולנוע אנשים שיפלו בזה אבל אחרי זה רק קהל היעד הטבעי ילך לסרט. כבר ראינו מלא מקרים של סרטים שאחרי השבוע הראשון מאבדים גובה משמעותי כי הם בנו רק על הטעיה של הטריילרים (כן יחידת המתאבדים, אני מתכוון אליך…).
במה יחידת המתאבדים הטעה את הקהל?
אלה אם לגרום לאנשים לחשוב שהסרט יהיה טוב נחשב להטעיה…
מצטער על האוף טופיק, אך יש סיכוי כלשהו לביקורת לחלק מהסרטים שיצאו בינתיים (כמו – קובו אגדה של שני מיתרים)?
ל"קובו", ספציפית, כן
וזה המקום גם להזכיר שתהיה הקרנת עין הדג לסרט ביום חמישי הזה בסינמטק הרצליה, ושעדיין נשארו כרטיסים, אם כי לא רבים:
http://www.hcinema.org.il/calendar/2016-09-22
רגע רגע..
קוראים לה אורורה ומישהו העיר אותה משינת-נצח?
מזכיר לי משהו
Whitest Movie Ever
(ל"ת)
לעוד מישהו זה מזכיר את Wall-E?
(ל"ת)
לי זה דווקא הזכיר את העלילה של "עוגות בחלל"
(ל"ת)
מזכיר לי את פנדורום
סרט מותחן אימה חביב עם עלילה בסיסית דומה – שני אנשים מתעוררים בחללית לפני הזמן והם מנסים להבין מה לעזאזל קורה פה.
טריילר מזעזע
ביאס אותי לגמרי.
ציפיתי לסרט הזה כל כך, בוא נקווה שהטריילר מטעה
לא סגרת סוגריים בפסקה השנייה
לא ראיתי את הטריילר מסיבות אה… מוסריות זאת מילה מתאימה?
אבל כן התחלתי את הספר של מי שכתב את המקור של "המפגש", והוא מצוין.
שאלה מאד לא קשורה
מה יש לכל כך הרבה פונטים באנלית נגד הקו שמחבר בין שלושת השורות באות E?
גם אצלי ירדה קצת הציפייה..
אין לי בעיה עם הרפתקאות אקשן בחלל (ע"ע "שומרי הגלקסיה"), אבל כששמעתי על הסרט הזה והקונספט שלו ציפיתי למשהו קצת אחר מ…זה. אכן יכול מאוד להיות שיש עוד הרבה שלא רואים פה, אבל זה לא בדיוק תרם לציפיות. ואני עדיין קצת מבואס שבחרו את מורטן טילדום לביים את זה. אולי לא הוגן לשפוט במאי רק ע"פ סרט אחד, אבל שום דבר בבימוי של "משחק החיקוי" לא היה מעניין במיוחד בעיני, בטח שלא מצדיק מועמדות לאוסקר.
אז כן, אני עדיין מצפה לזה, אבל קצת פחות.
אני דווקא זוכרת סרט עם רעיון די דומה - פאנדרום
רק שזה היה סרט אימה מד"בי ופה זה קומדיה רומנטית
https://www.youtube.com/watch?v=9q42L4XNVhQ
ahm, "Red Dwarf", ahm
רק חסר שלג'ניפר לורנס יהיה H על המצח.
האם יש קשר להחייאת הסדרה?
למרות שבמחשבה שניה היא בטח צאצאית של חתולים
(ל"ת)
פעם ראשונה שקורה לי
שאני רואה טריילר לסרט שכבר קראתי את התסריט שלו. תכלס, זו חוויה מתסכלת בטירוף, ככה אי אפשר להתעלם מכל הבחירות שנעשו כאן שמטרתן לדחוף סיפור מעניין למטחנת בשר כדי להוציא ממנו עיסה של בנאליזציה הוליוודית.
זה לא שהסיפור המקורי היה כזה ארט האוס חתרני, כן? ובכל זאת, יש בו משהו שניסה להיות "אינטרסטלר" או "ירח" הרבה יותר מאשר "המשחק של אנדר" (שהוא בעצמו דוגמא לקציץ בשר הוליוודי של ספר מעניין בהרבה).
נתחיל בזה שהתסריט המקורי היה רחוק מלהיות קומדיה רומנטית חביבה בחלל. יש בו גם דרמה רומנטית, אבל באופן כללי הוא סיפור די מטריד ומדכא, כפי שלגמרי הולם כזה פרמיס. בלי לספיילר יותר מדי – לפי הטריילר נראה שהגרסא שהגיעה למסך דילגה על כל החלק הראשון של התסריט, שהוא החלק הקשה יותר ובעיני גם החלק המעניין יותר. נראה העיסוק כאן בבדידותן של הדמויות והמשבר הקיומי שגורר הניתוק הפתאומי מכל אדם ביקום צומצם למינימום, והוחלף באקשן ופיצוצים.
הסיפור המקורי גם הרגיש לי הרבה יותר מדויק בבניית העולם, ופחות מוותר לעצמו על פרטים קטנים כמו נגיד פיזיקה. זה עולם שלא מסתדר לי בראש עם חלליות פנטזיה שנראות כמו קישוט חג מולד דקיק. גם לא זכור לי שאף אחד שם התרסק לתוך השמש רק בשביל הרושם הויזואלי.
אולי אני קורא יותר מדי בשתי דקות של טריילר, ואולי אני נאחז מדי ברושם שלי של התסריט ולא מאפשר לבמאי לתת רגע את החזון שלו, אבל הצפיות שלי ברגע זה צללו הרבה למטה. נקווה שהטריילרים הבאים יתקנו קצת את הרושם.
טוב, עוד משהו:
בהתחלה חשבתי שרק אני שמעתי את זה, אבל יכול להיות שכריס באמת אומר שהם התעוררו 9 שנים מוקדם מדי ולא 90 שנה? זה כבר חתיכת סטיה מהמקור, שמשנה מהותית את מה שמוטל פה על הכף.
אני חושב שזה 90
ושפשוט לכריס פראט אין דיקציה טובה במשפט הזה: המשפט נאמר מאוד בדרמטיות שלא מצדיקה 9 שנים.
ספוילרים..?
אולי, לכו תדעו.. כדאי לסמן, אני חושב
מה ספויילר בזה?
זה נאמר בטריילר כאקספוזיציה לכל דבר.
אני שמעתי 90, דרך אגב.
גם 9 שנים של בידוד זה לא פיקניק
אבל זה מרגיש כמו נסיון להבטיח מראש שיהיה סוף טוב, וזה מוריד חלק גדול מהדרמה. זה הופך את הגורל הזה להרבה פחות אכזרי, וגם (רגע ספויילר) את הדמות של כריס פראט לאדם מחורבן בהרבה אם אכן יתגלה שהוא זה שהעיר את לורנס .
נראה מאכזב
מעבר לזה שהטריילר נראה ככזה שמגלה יותר מדי ושהסרט נראה כנוטה לכיוון הוליוודי די מטופש, זה נראה שהסרט לא סגור על מה הוא רוצה להיות; הטריילר כולל יותר מדי ז'אנרים לסרט אחד ודבר כזה אף פעם לא נגמר טוב. יכול להיות שזו עבודה גרועה של טריילראי, נקווה שכן…
השם העברי הרשמי הוא "הנוסעים"
למפיצים בארץ יש לפעמים בעיה עם שמות שלא כוללים יידוע. והסרט הזה לא יתחרה על תואר סרט השנה של 2016 אצלנו, כי הוא ייצא בסוף השבוע האחרון של השנה, ולכן משויך ל-2017.
האם הטריילר חושף יותר מידי?
מגלה את כל הסרט או שאפשר לראות?
אפשר לראות גם סרט שאתה יודע את העלילה שלו
אבל ספציפית הטריילר הזה לא חושף יותר מדי לטעמי. (למרות שאין לי מושג מה השתנה מהתסריט)
גדרות חופשיות מהמאה ה20 (טריילרים)
מקבץ טריילרים חדש (טוב, בערך):
נתחיל עם הישן "אש חופשית"/Free Fire הוא הסרט החדש של בן ויטלי שהשנה הוציא את "High Rise" הלא מבושל דיו אבל אני זוכר לו לטובה את "חופשה נעימה" (ואנשים שראו זוכרים לו את Kill List, אני חושב). אז מה יש בו? זוכת האוסקר הטרייה ברי לארסון ביחד עם ארמי האמר, סיליאן מרפי ושרלטו קופיי הם סוחרי נשק בעסקה שמדרדרת ממש במקום שבו מוכרים את הנשקים, כל העסק נהיה קרב יריות אחד עצום. נראה מצחיק ומטורף מהטריילר (שמספיילר קצת יותר מדי, אולי)
ומכאן נעבר לדרמות האוסקרים: דנזל וושינגטון אולי בינתיים מככב ב"שבעת המופלאים" אבל נראה שמה שיזכרו לו השנה זה Fences – סרט בבימויו שמבוסס על מחזה מצליח (שעליו הוא וויולה דיוויס, שגם בסרט זכו בטוני). היו קצת חששות האם הסרט יהיה עוצמתי מספיק ומהטריילר נראה שהוא עוצמתי לחלוטין. בונוס – הוא נמנע מקלישאות טריילריות מרגשות וסוחטות דמעות ומראה סצנה וחצי ונותן למילים לעשות את שלהם. טריילר
והאחרון הוא ל"נשים של המאה ה20"/ 20th Century Women של מייק מיליס, שפעם אחרונה שנפגשנו איתו היה ב"בגינרס" שם סידר אוסקר לכריסטופר פלאמר אחרי 80 ומשהו שנה. גם כאן יש לטריילר מראה ייחודי ושונה מרוב הטריילרים (מסתבר שלנאום של קרטר שמושמע יש שם רע בהיסטוריה האמריקאית, אבל לי אישית הוא לא אומר כלום) ואולי השנה האקדמיה תסכים לתת סוף סוף אוסקר לאנט בנינג, מי יודע.
טריילר
שמעתי שטוענים שויולה דיוויס כנראה תזכה באוסקר השנה
מה שאומר שיהיה לה אמי, טוני ואוסקר (שוב, במידה ותזכה) – כל פרסי המשחק החשובים. אם למישהי מגיע זה לה.
זה לא יהיה לה קל
המירוץ לאוסקרים עוד בחיתוליו אבל בגדול הפרס לשחקנית הגדולה ביותר כבר מרחוק נראה כמו מרחץ דמים.
במקום הראשון: אמה סטון. היא צעירה, כולם אוהבים אותה והיא אמורה להיות מופלאה ב"לה לה לנד"
לאחר מכן יש את דיוויס כפי שציינת כאשר בנוסף יש את נטלי פורטמן בתפקיד של ג'קי קנדי בסרט "ג'קי", בנינג כפי שציינתי כאן, רות נגה (ממיספיטס ויותר לאחרונה מפריצ'ר) שאמורה להיות טובה מאוד בLoving של ג'ף ניקולס.
אחרי כל אלה צריך מקום להכניס גם את איימי אדאמס (על אחד משני הסרטים שלה), לא לפסול את האפשרות שאיכשהו מריל סטריפ תקבל עוד מועמדות , לנסות לחשוב האם השבחים של איזבל הופר על "היא" של ורהובן יובילו למשהו ולנסות להימנע מאיזה התרסקות ברגע האחרון של מישהי (ג'סיקה צ'סטיין? ג'ניפר לורנס? )
אה, קבל ביטול: יהיה לה קלי קלות
ויולה דיוויס נכנסת לקטגורית שחקנית המשנה איפה שאין לה תחרות כמעט בכלל: התחרות הכי רצינית שלה זה מישל ויליאמס (מה שאומר שזה לא באמת תחרות).
איך אתה יודע שהיא נכנסת לקטגורית שחקנית משנה?
(ל"ת)
מקור
אני שמח כי זה אומר שאמה סטון כנראה תקבל את האוסקר הראשון שלה!
או שנטלי פורטמן תקבל את האוסקר השני שלה (הבנתי שהן המתמודדות המובילות, נכון?) כל אחת מהאפשרויות האלה מעולות בעיני.
המובילות, אבל בנינג מאחוריהן
ואלוהים יודע שתהיה לסטון עוד הזדמנויות לקבל אוסקר. מספר התפקידים הראויים שאנט בנינג תקבל בשנים הקרובות אפשר לספור על יד אחת ככל הנראה, לצערנו.
לא שזה משנה למצביעים. כנראה שסטון תקבל את האוסקר הראשון שלה. נותר רק לקוות שבאמת מגיע לה כמו שאומרים שמגיע לה, כי רק על סמך היותה אמה סטון לא הייתי נותן לה.
בעיני, באמת מגיע לה
אבל בהחלט ייתכן שאני עדיין מסנוורת מהקסם העצום של הסרט בכללותו.
"Signed, Sealed, Delivered, I'm yours" - האוסקר לויולה דיוויס, אחרי הסוויץ' הזה
אם דיוויס זוכה זה שם אותה במועדון של אינגריד ברגמן, לייזה מינלי, אל פאצ'ינו והלן מירן, והאפרו אמריקאית הראשונה שמשלימה את השלישייה הזאת (וופי גולדברג הגיעה למעמד של EGOT, אבל רק אחד מהפרסים הללו ניתן לה על משחק). אותי, כפריק פרסים יוקרתיים, הסטטוס הזה מדליק לגמרי. וכמו שאמרת, מול אפס התחרות שלה בקטגוריה הזאת (ניקול קידמן בפאה מביכה? מישל וויליאמס עם חמש דקות מסך?), הסבירות שהיא תפסיד נמוכה להחריד. אני חושב שזו הקטגוריה הסגורה הראשונה של השנה.
וזה נפלא, אבל אני רק רוצה לחזור על נתון אחד – לאורך כל שנות הטקס, רק אישה לא-לבנה אחת זכתה באוסקר כשחקנית ראשית. טענות ה#OscarSoWhite חזרו על עצמן כל כך הרבה פעמים שנה שעברה, והשנה הדיבור הוא שיהיה איזשהו שינוי, עם סרטים כמו "Moonlight", "Fences" ו"Loving", אבל צריך לזכור תמיד שהאוסקר מגיב לתעשייה – הוא לא התעשייה עצמה. והאמת היא שכמו שסרטים שעוסקים בנשים ונשיות הם מיעוט, וסרטים שעוסקים בדמויות לא-לבנות הם מיעוט, סרטים (מיינסטרימיים, לפחות) שעוסקים בנשים לא-לבנות אמנם קיימים, אבל לא רואים מספיק מהם. שונדה ריימס היא אחת ממלכות הטלוויזיה הנוכחיות, וב"סקנדל" ו"המדריך לרוצח" (שכשויולה דיוויס זכתה עבורה בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר בסדרת דרמה, היא הייתה האפרו-אמריקאית הראשונה שעשתה כך) נדיר לראות סצנות עם יותר מדמות או שתיים של גבר לבן וסטרייט, אבל הקולנוע ההוליוודי המיינסטרימי הרבה פחות מתקדם כשזה נוגע לכך. ויולה דיוויס תזכה השנה באוסקר, אין ספק, אבל היא תזכה על תפקידה בסרט ששייך לדמותו של דנזל וושינגטון (לא קראתי את המחזה, אבל השורה הראשונה בתקציר שלו בויקיפדיה היא "The focus in Fences is Troy, a 53-year-old head of household who struggles with providing for his family. אשתו, רוז, אותה מגלמת דיוויס, מופיעה רק בשורה השביעית של התקציר). הפעם האחרונה שהאקדמיה התייחסה לסרט שעוסק בחייה של אישה שחורה הייתה עם "העזרה", שיצא כשהייתי בין כיתה ט' לכיתה י' – ואני עוד מעט סוגר שנה בצה"ל. הפעם הראשונה שאישה שחורה זכתה באוסקר הייתה ב-39, על גילום שפחה, והפעם האחרונה שאישה שחורה זכתה באוסקר הייתה ב-2013, כשלופיטה ניונגו גילמה את פאטסי – שפחה. בשתי הפעמים הזכייה הייתה בקטגוריית המשנה. Academy – you in danger, girl.
אגב,
רשימת השחקנים שיש להם את שלושת פרסי המשחק היא בהחלט רשימה של שחקנים נהדרים:
ג'סיקה לאנג' , אינגריד ברגמן, ג'רמי איירונס, אלין בורסטין, פרנסס מקדורמנד, לייזה מינלי, הלן מירן, אל פצ'ינו, כריסטופר פלאמר, מגי סמית' ועוד שחקנים שאני לא מכיר מספיק בשביל להתלהב מהם.
היות ועכשיו טלוויזיה זה און-טופיק, הרי לכם הטיזר לעיבוד של נטפליקס ל"סדרה של צרות".
אין יותר מדי מה להגיד מעבר ל"מושלם".
https://www.youtube.com/watch?v=6hlNVt-STn4
אני-מחכה-לזה!!!!
כמו כן, נקווה שזה יגרום לכך שימשיכו לתרגם את ספרי הסדרה…סיכוי אפסי, אבל תנו לי לחלום קצת…
תקרא באנגלית
אני יודעת שזה נשמע קצת מתנשא וקצת בלתי מציאותי להרבה אנשים, בפעם הראשונה שניגשתי לספר באנגלית (טרי פראטצ'ט בתקופה שרק 3 ספרים שלו היו זמינים בעברית) זה היה הלם וקשה בטירוף, בכלל עד כיתה ו' נכשלתי באנגלית ועולם הדיסק עם כל המילים המומצאות היה בחירה איומה להתנסות ראשונה.
בכל מקרה, השתפרתי עם השנים, התחלתי בספרים עם שפה פשוטה יחסית (מהספר השלישי), היום אני קוראת בעיקר באנגלית. אם אתה אוהב את הסידרה זו מוטיבציה טובה להתחיל.
אכן חשבתי על זה, הבעיה שאין בארץ...
(ל"ת)
שתי מילים - Book depository
דוט קום.
משהו כמו 25 שקל לספר, כולל משלוח (כי הוא חינם ), פעם אחרונה שבדקתי.
לא מאמינה שרק לפני חודשיים הכרתי באתר הזה
המליצו לי עליו כמה פעמים ואני כמו איזו יוצית מטומטמת עם ה"מה פתאום?! אליבריס נורא אמינים ידה ידה ידה אין לי מושג על מה אני מדברת וכמה כסף אני מבזבזת סתם אמזון"
מה מה מה
נראה טוב מידי בשביל להיות נכון. איך הם עם המשלוחים?
נהדרים זה אתר ממולץ
הבעיה שלך תיהיה דואר ישראל :P
אני צריך את זה אתמול.
*חוזר לצפות בלופים*
קצת יותר בהרחבה:
"סדרה של צרות" עלולה להתפס במבט ראשון כספרי ילדים. זאת סדרה שגיבוריה הם ילדים צעירים, הספרים בה קצרים יחסית ולכל אורכם יש פירושים של חלק מהמילים (דבר שמאוד עזר לאוצר המילים שלי בקריאה הראשונה). אבל היא יותר מזה.
האמת היא שאני לא זוכר איך נתקלתי בסדרה הזאת לראשונה. זו דרך מוזרה כזאת שבה הזיכרון שלי עובד – אני יכול לזכור איזה פרט שולי שקראתי על סרט ב IMDB לפני 4 שנים אבל לא חוויות משמעותיות מהחיים שלי. בכל מקרה, נראה לי שהפעם הראשונה הייתה בסביבות גיל 10-11. קראתי את הספרים הראשונים בעברית, אבל אחרי הרביעי הפסיקו לתרגם אז עברתי לאנגלית. למרות שלמדתי לא מעט אנגלית בשנה קודם לכן, כשגרתי בבוסטון מטעם שליחות לימודים של אבי, זה עדיין היה קצת טריקי, אבל בסוף קראתי את כולם, וחזרתי אליה עוד כמה פעמים במהלך השנים.
לפני הכל, תקציר: הסדרה – המורכבת מ 13 ספרים – עוקבת אחר שלושת ילדי בודלייר: ויולט בת ה 14, שאוהבת להמציא דברים, קלאוס בן ה 12 שאוהב לקרוא וסאני התינוקת, שאוהבת לנשוך דברים. בספר הראשון, הוריהם של הילדים מתים כתוצאה משריפה בביתם. הם משאירים אחריהם הון כספי גדול, אותו יוכלו הילדים לרשת כשויולט תגיע לגיל 18. הילדים מועברים לאפוטרופוס בשם הרוזן אולף, שבמהרה מסתבר שלא אכפת לו מהילדים, אלא רק רוצה להשיג את הכסף שלהם. הם מצליחים לחשוף אותו ונלקחים מחזקתו, אבל הוא לא מוותר כל-כך מהר. וכך הילדים עוברים מאפוטרופוס אחד לאחר, כשאולף דולק בעקבותיהם עם כל מיני תכניות שונות להשיג את כספם. חשוב להדגיש שלא *כל* הסדרה היא כזאת. מתי שהוא מתרחשים אירועים המובילים לנטישת התבנית הזאת והסיפור משתנה. יותר מזה אני לא אגיד.
אחד מהדברים הבולטים שאני אוהב בסדרה זו הסאטירה החברתית. מן הסתם, הספרים מקצינים כל מיני סיטואציות ודמויות, אבל מצד שני זה לא נשמע כזה מופרך מהחברה שלנו. למשל, באחד הספרים יש שכונה שתושביה חיים על סמך טרנדים, דברים שהם "אין" ו"אאוט". אם חושך הוא "אין", הם יגדלו עצים ענקיים שיחסמו את אור השמש כדי שהרחוב יהיה חשוך. אבל ברגע שאור הופך ל"אין" וחושך ל"אאוט", העצים הללו נכרתים מיידית. כשהילדים מגיעים לבניין הדירות של האפוטרופוסים שלהם וצריכים להגיע לקומה מאוד גבוהה, הם חייבים להשתמש במדרגות כי מעליות הן "אאוט" ומדרגות הן "אין".
דוגמא נוספת היא בספר אחר, בו הילדים מגיעים לקרנבל בו יש "מופע פריקים", המציג אדם עם גיבנת, אישה גמישה ("נערת גומי") ואדם שמיומן להשתמש בשתי ידיו באופן שווה (לא ימני או שמאלי). על הקרנבל אחראי אחד העוזרים של אולף, אדם שיש לו שני קרסים במקום ידיים. באחד הקטעים, מישהו בקהל של המופע שם לב אליו וצוחק עליו, בהנחה שהוא חלק מהמופע. האיש עם הקרסים כועס ואומר לו "זה לא מנומס להעיר על איך שאחרים נראים" ורגע לאחר מכן מציג את ה"פריקים" בפני הקהל בצורה מעליבה ובוטה. כשהייתי צעיר יותר לא ייחסתי לספר הזה חשיבות מיוחדת יותר מלאחרים, אבל אחרי שגדלתי קצת וגבהתי הרבה, זה הפך להיות הספר האהוב עלי בסדרה.
עוד דבר נחמד ושונה הוא היחס של הסדרה לדמויות המבוגרים החיוביות. ברוב הספרים בהם הגיבורים הם ילדים \ נערות, בדרך-כלל יש מבוגרים שעוזרים להם בדרך כזו או אחרת. גם בסדרה הזאת יש מבוגרים עם כוונות טובות, אך הם פשוט חסרי-תועלת, בין אם זה כי הם לא רוצים להרגיז מישהו או ללכת נגד הזרם או כי הם חושבים שהם יודעים יותר טוב ולא מקשיבים לילדים רק בגלל שהם ילדים (יש שורה נהדרת לגבי זה בסרט מ 2004. עוד מעט נגיע אליו). לאט לאט הילדים מבינים שהעזרה לא תגיע מכיוון המבוגרים והם יאלצו לסמוך רק זה על זו.
אבל האספקט האהוב עלי בסדרה הוא עניין המוסריות. בהרבה ספרים (בעיקר בכאלה לקהל צעיר) הקו המוסרי הוא ברור מאוד – יש את הטובים ואת הרעים. כאן זה הרבה יותר אפור. הילדים מתחילים תמימים למדי, אך עם הזמן מבינים שכדי לשרוד בעולם הזדוני שמסביבם, לפעמים אין ברירה אלא להיות זדוני בעצמך. מאידך, לפעמים דמויות שנתפסו כשליליות וזדוניות מחליטות לעשות דבר הגון, מסיבות כאלה ואחרות. ברור לי שזו לא סדרת הספרים היחידה בה המוסריות מטושטשת, אבל לא ראיתי את זה נעשה יותר טוב באף מקום אחר. הדברים הנ"ל ועוד הרבה אחרים הופכים אותה לסדרת הספרים האהובה עלי, והם הרבה יותר מ"ספרי ילדים".
על העיבודים – אני מניח שהרבה אנשים מכירים את השם בעיקר בזכות הסרט מ 2004 עם ג'ים קארי. זה סרט ממש נחמד עם לא מעט סצינות נהדרות ואני בהחלט ממליץ לצפות בו אם טרם עשיתם זאת, רק כדאי לקחת בחשבון שני דברים: 1. עם כמה שהוא נחמד, הדרך בה הוא מעבד את הרוזן אולף פשוט לא נכונה. ג'ים קארי שחקן דגול, אבל הדמות של אולף בסרט נוטה יותר מדי לכיוון הקומי ופחות לכיוון הזדוני. אבל כמובן שלא קארי אשם בכך, אלא האולפנים שכנראה רצו לעשות את הסרט יותר ידידותי לילדים, כי שוב, הספרים האלה נתפסים באופן שגוי כספרי ילדים (את הסרט הפיקו אולפני "ניקלודיאון"). 2. הסרט מן הסתם לא יכול לכסות את כל 13 הספרים, אז הוא מעבד רק שלושה מהם, עם סוף קצת שונה. עקב ההכנסות הלא מלהיבות של הסרט, כל תכניות שאולי היו להמשכים לא יצאו לפועל.
את שני הדברים האלה כולי תקווה שנטפליקס יתקנו עם הסדרה שלהם. סדרת "סדרה של צרות" היא ללא ספק הדבר שאני הכי מצפה לו כרגע, בכל מדיה שהיא. אם קראתם עד כאן, מקווה שהצלחתי לשכנע אתכם. אני מקווה שבקרוב יהיו יותר אנשים שהקונטציה שלהם ל"אולף" היא דמות זדונית ומפחדיה ולא האיש שלג הנודניק הזה מ"פרוזן". המממ, מעניין איך היה נראה מפגש בין השניים…הלו, נטפליקס? יש לי רעיון בשבילכם!
טריילר ראשון!
https://www.youtube.com/watch?v=IMlkSMbYiAw
מושלם, מושלם מושלם . אפשר שה-13.1 יהיה מחר? תודה.
זה קצת מטריד כמה השחקנית של ויולט דומה לאמילי בראונינג.
שלא נאמר מחשיד.
It might be Legen
Wait for it –
dary –
Get Out (טריילר)
אחרי ההצלחה המינורית של "קיאנו" מהצמד קי ופיל היה מצופה שהם ימשיכו אותה לעוד סרט קומדיה מטורף.
ובכן, לא.
ג'ורדן פיל בזמן הזה ביים את סרטו הראשון שהוא סרט אימה לכל דבר שמתאר לתחושתו את "הפחדים של להיות גבר שחור באמריקה". אין לי מושג אם זה נכון אבל הטריילר קריפי ונהדר בכל הדרכים הנכונות, ואולי טריילר האימה הטוב ביותר שנראה אי פעם. מאין גרסה של הטריילר ל"יהודי טוב" משולבת עם פארנויה ושלל ויזואליה מפחידה. בלי שום קריצה הומוריסטית.
טריילר
רגערגעגרע
"יהודי טוב" לא היה סרט אימה מלכתחילה?
בכל אופן, אני לא מבין גדול בטריילרים, אבל לי זה מרגיש כאילו צפיתי עכשיו בכל הסרט.
אני מרגיש כאילו צפיתי בהרבה מהסרט
אבל לא ממש בצורה כרונולוגית ועם מספיק זמן מהסוף שנשאר לא ידוע. יחסית לטריילרים מספיילרים מצבו טוב. הייתי ממליץ לחתוך אחרי דקה, אבל הוא נהיה ממש טוב רק לקראת סופו לטעמי.
ברג + וולברג לנצח
רק יצא "אסון בלב ים" וכבר הגיע הטריילר לסרט הבא של פיטר ברג עם מארק וולברג, שהופכים ממש לצמד-חמד. הפעם ברג יראה לנו מה התרחש ביום הפיגוע במרתון בוסטון ב 2013. עוד מככבים ג'ון גודמן, ג'יי. קיי. סימונס, קווין בייקון ומישל מונהן. יוצא בארה"ב בינואר הקרוב.
https://www.youtube.com/watch?v=pfijafDVGEM
וואו, ג'ון גודמן הרזה.
(ל"ת)
רק שלא יהיה מקרה דביר בנדק
שעם עודפי השומן שהחסיר הוא גם ישיל את הקסם האישי והכריזמה שלו.
אם בינואר אז כנראה גרוע
(ל"ת)
ומסתבר שהחששות היו מוצדקות
ביקורות ראשונות איומות למדי. אאוץ'.
https://www.rottentomatoes.com/m/passengers_2016
בעסה. כמו שזה נראה כרגע, אני הולך לוותר על הצפיה.
וזה היה אחד הסרטים שהכי חיכיתי להם השנה.