סרט גנרי של מארוול: הפעם בשחור!
הטריילר הזה טוב, אבל אני לא יודע אם זה אומר שיהיה לי אכפת מהסרט הזה. זה אמנם מצער, אבל בשלב הזה מארוול צריכה ליצור משהו חדש בסרטים שלה כי עוד מאותו הדבר זה לא מאוד מרגש, ואני לא בטוח שהפנתר השחור הולך להיות מחדש חוץ מהעובדה הכיפית שהקאסט שלו הולך להיות שחור ברובו (ועדיין, התחילו את הטריילר עם צמד האנשים הלבנים היחידים בערך בקאסט. אל תדאגו אנשים לבנים! יש לכם מקום אצלנו במארוול!) .
כל השיחה בחדר חקירות ו"אוי לא הוא יודע שצופים בו!" הכל מרגיש מאוד חרוש וצפוי וכמו הרבה טריילרים מהזמן האחרון, אבל הדקה האחרונה של הטריילר הייתה אחלה, וזה כנראה רק בגלל בחירת השיר שלהם (למרות שהשילוב של טכנולוגיה ולבוש אפריקאי נחמד גם הוא). וכפי שלמדנו מ"יחידת המתאבדים" – טריילר שאתה אוהב רק בגלל השיר שלו הוא סרט שצריך להיזהר ממנו.
איך זה שלאדגר רייט, במאי אהוב ובצדק, יש סרט חדש, והטריילרים שלו לא מציפים את האתר? התשובה המבאסת היא שפשוט כל הטריילרים עד עכשיו נראו… גנריים למדי. משהו נחמד מאוד שראינו כבר כמה וכמה פעמים, בלי הבהרה איפה אדגר רייט נמצא בכל הסיפור הזה. ובכן, הטריילר החדש, לצלילי "טקילה" עושה שני דברים: תוקע לי בראש את הסצנה מהסרט של פי ווי הרמן, כי אני לא ממש מסוגל לשמוע את השיר ולא ישר לחשוב על הסצנה אבל, יותר חשוב מזה – גורם לי סוף סוף להתרגש לקראת הסרט. שאשכרה יוצא בקולנוע! בארץ! עוד שבועיים! הידד!
אני יודע שהקאסט הממש מרשים הזה כנראה לוקח את רוב תשומת הלב, או החיבור הלא טבעי בין התקופה ושיר הפופ הלא קשור הזה, אבל אני מרגיש שצריך לדבר על כמה השפם הזה טיפשי. אז בואו:
השפם המגוחך הזה, הוא באמת הולך להיות איתו לכל הסרט? ולדבר? ונצטרך לקחת אותו ברצינות? ולנסות לא להסיט את המבט? כי חוץ מזה שהשפם של פוארו לא אמור להיראות ככה בכלל, גם כבחירה אסתטית כללית הוא פשוט נוראי. מה עבר על הראש של מחלקת האיפור ו/או קנת' בראנה כאשר החליטו על השפם הזה, מה?
אחרי שהוצאנו את זה מהמערכת – זה נראה ממש טוב! אני חובב קנת' בראנה אפילו במעידות היותר מוזרות שלו ("משחקי בילוש") והעובדה שרוב הטריילר מורכב מסצנה אחת שמצליחה להציג את הדמויות, העלילה והטון של הסרט ולהיות מעניינת אומרת דברים טובים. וחוץ מזה, כמה אפשר להרוס משהו שמבוסס על אגתה כריסטי? אל תענו על השאלה הזאת.
כתור עקרון, סרטים עם טום קרוז שהוא לא מת בהם לא מעניינים אותי. אחרי מערכת יחסים די אוהדת איתו, השחקן הצליח להמאיס את עצמו עלי ואני צריך הפסקה ממנו, לפחות עד שישחק פעם דמות שהיא לא "הבחור שהכי טוב בעבודה שלו אי פעם בכל דבר וואו איזה מוכשר מגניב הוא" שמוצמד רומנטית למישהי צעירה ממנו ב-20 שנה. כשיוצא לו "רעם טרופי" אני לחלוטין בעדו, אבל כשהוא משחק את אותו "טייס/סוכן/מנהל מגזין שרמנטי" זה מתחיל להרגיש לי מעט קריפי מסיבה שעדיין לא הצלחתי להבין.
אבל בתוך הז'אנר הזה של סרטי טום קרוז, "תוצרת אמריקה" נראה טוב. טוב, אתקן – דונאל גליסון נראה טוב בתוך הסרט הזה. גם הרעיון והעריכה והביצוע של הטריילר נראים מבטיחים, אין ספק, והעובדה ששיתוף הפעולה האחרון בין קרוז לבמאי דאג לימן הניב את "קצה המחר" גם מניבה ביטחון מסוים באיכות הסרט – אבל אישית, אני כנראה אלך לראות את הסרט הזה רק בשביל לגלות כמה בדיוק גליסון הצעיר טוב בתפקיד הזה כי בטריילר הוא נראה ממש ממש טוב.
סטיבן סודרברג הכריז על פרישה מעולם הקולנוע ב-2013, וכמעט עמד בהבטחה הזאת. כלומר, הוא צילם את ההמשך של "מג'יק מייק" שהיה סרט קולנוע לכל הדעות, אבל הוא לא ביים אותו, ופרט לכך נפקד מעולם הקולנוע, והמפסידים העיקריים היו אנחנו. זה לא שכל סרט של הבמאי הוא פנינה או יצירת מופת, אבל מדובר בבמאי מעניין ונסייני שעולם הקולנוע טוב יותר איתו מאשר בלעדיו. עכשיו הוא חוזר סוף סוף ועוד לז'אנר של אחד מהסרטים המוצלחים ביותר שלו ("אושן 11") – שוד בנק על ידי חבורת פושעים. אבל אם "אושן" היה כולו סטייל וצוות הגנבים היה מורכב מאנשים שיודעים מה הם עושים, אז "לוגאן לאקי" נראה כמו ההיפוך של הסרטים הללו. חבורת אידיוטים ואנשים גבוליים, כולם במבטא דרומי כבד, הם הפעם הגיבורים שמבצעים את השוד. וזה נראה כיפי במיוחד, בייחוד עם צוות השחקנים של הסרט שנראים כולם עם תזמון קומי נהדר. משמח במיוחד לראות את דניאל קרייג, שלאחרונה נראה עם פרצוף מחמיץ יותר ויותר מבונד לבונד, מחייך וזז ושמח ובכלליות נראה שמח להיות בסרט הזה ולא סופר את השעות עד שהחוזה כבר יסתיים. טוב לדעת שהוא מסוגל להוציא עוד אנרגיה כיפית בסרט כזה.
אחד מסרטי המשפחה הטובים ביותר שכולם התעלמו מהם לחלוטין של השנים האחרונות היה "הדב פדינגטון". זה היה אחד הסרטים הטובים ביותר של 2014 שנעלם מתחת לראדר של רוב הצופים המבוגרים (למרות שהיה להיט לא קטן בגרסה המדובבת שלו בארץ), וחבל. הוא מסוג הסרטים שהדבר הכי גרוע שאפשר להגיד עליהם הוא שהליהוק של ניקול קידמן היה קצת לא במקום, אבל זה עדיין לא כזה נורא כי כאילו, ניקול קידמן וזה. מדובר על סרט לכל המשפחה שמתייחס לקהל שלו בכבוד, עם הומור לא ילדותי (ברובו) ובעל סגנון ויזואלי אסתטי ייחודי שלא היה מבייש את ווס אנדרסון, ולא באנימציה. אין הרבה סרטים שיכולים לטעון לתואר הזה, וחבל שהוא התפספס כמו שהוא התפספס.
עכשיו, בכל מקרה, מגיע ההמשך לסרט עם תוספת חיזוק של יו גרנט וברנדן גליסון, וזה לא שלסרט הקודם היה מחסור בשחקנים בריטיים – בין פיטר קאפאלדי, ג'ים ברודבנט, ג'ולי וולטרס,סאלי הוקינס ובן ווישאו. ככל שהזמן עובר אני יותר ויותר משתכנע שיש בבריטניה את אותם 20 שחקנים והם פשוט רצים בין סרט לסרט.
הטריילר נראה פחות טוב מהסרט הראשון, אבל אתם יודעים מה היה נראה אפילו פחות טוב מהטריילר הזה? הטריילרים הראשונים הזוועתים של "הדב פדינגטון".
אוף.
"קוקו", הסרט החדש של פיקסאר, הוא לא סתם סרט שאני רוצה שאני אהיה טוב – ואפילו לא סתם סרט שאני רוצה שהוא אהיה טוב כי הוא סרט של פיקסאר. הוא סרט שאני רוצה שהוא יהיה טוב כי הוא הסרט האחרון בשנתיים הקרובות משני בתי האנימציה של דיסני ופיקסאר שהוא סרט מקורי ולא המשך של זיכיון. אחריו, אחד אחרי השני אנחנו מקבלים בשנתיים הקרובות המשכים ל"משפחת סופר על", "ראלף ההורס", "לשבור את הקרח" ו"צעצוע של סיפור".סרטים שאולי כולם יהיו נהדרים, אבל יש חשש מובן לחלוטין שהם לא יהיו. ההצלחה שלו היא לא סתם עניין של "בא לי סרט טוב". היא עניין של "בא לי שהסרט יזכיר ששווה לדיסני ליצור סרטים מקוריים ולא רק המשכים".
אבל אם הבנתי נכון את הטריילר הזה – עזבו, לא משנה. הסרט הזה נראה כמו "ספר החיים ושני המיתרים", רק גרסה פחות טובה של שני הסרטים. כי לסרטים האלו היה אופי ייחודי שחסר ל"קוקו" (גם אם שלל בעיות כאלה ואחרות): בין אם זה התבטא בסגנון אנימציה מרהיב או באופי הכללי של הסרט, הסרטים האלה סחפו לתוך סגנון מיוחד של עולם. כאן נראה שלקחו את עולם המתים ועשו לו דיסניפיקציה פשוטה ומשעממת. וזה לא עוזר שהבדיחות שחוקות, העלילה נראית בנאלית והאנימציה סטנדרטית. שום דבר כאן לא רומז שמחכה משהו יוצא דופן וזה מבאס. אז, כמו שאמרתי – אוף.
הפנתר השחור לא רק גנרי, אלא גם מעצבן קצת.
מדובר בוואקנדה – המעצמה הטכנולוגית הכי גדולה בעולם שממוקמת באפריקה במעין בועה – ועדיין צריך לשים שיר ראפ בטריילר כי הם שחורים.
לא רואה שום בעיה עם זה
לא יודע אם זה ינחם אותך, אבל השיווק מותאם עם קריצה לקבל יעד ברור, במקרה הזה הטיזר טריילר שוחרר ישר לסמי פיינל של הNBA וצופים בו הרבה שחורים.
בנוסף, אני לא מבין, לתת מוזיקה שחורה בסרט שייתן דגש על אתניקה שחורה, למה לא? לשחורים יש גם תרבות משלהם וגם סאונד משלהם. דווקא לי מאוד מרגיש נכון.
בעניין הגנריות, מסכים שיש כאן סוג של הנוסחה המארוולית שלבנתיים ממשיכה לעבוד מצויין אבל יש כאן גם אלמנטים מעניינים חדשים גם בסצנות אקשן יותר בחשיכה וגם בעניין הפוליטי ונראה שהטון יותר קרוב ל Winter Soldier ו Civil War. איך ששתלו את הדמות של הפנתר השחור במלחמת אזרחים וזה שהבמאי הוא שחור בעצמו ועדה עד עכשיו רק עבודה יותר עמוקה ורצינית עם השחקנים. אני גיי בוטח בזה. בואו לא נשכח שהטריילר של וונדר וומן הראשון היה בכללי רק אקשן ומאוד גנרי אבל אחרי זה רק התחלנו לקבל את העומק בדמות וההצגה שלה שגל גדות התחילה לדבר בטריילרים. אז כאן זה טיזר שקורץ לכל הקהלים האפשריים של מארוול ועדיין שותל אלמנטים חדשים של תרבות חדשה, עניין פוליטי ממלכה עם הטכנולוגיה הכי מתקדמת על כדור הארץ. זה היה כזה: קול-קול-דארק, קול-קול-דארק מוזיקה שחורה. לדעתי הם קלעו לאן שהם כיוונו.
ראפ קשור לתרבות האפריקאית שממש לא התחילה באמריקה
חיבור מאוד הגיוני
ראפ קשור גם לבלוז-מדובר הדרומי ולעוד הרבה דברים שלא התחילו באפריקה.
ומוזיקה אפריקאית משנות השבעים המאוחרות, ובכן, בד"כ לא נשמעה כמו שום דבר דומה לראפ בדרך-כלל.
למשל, בשליפה:
https://www.youtube.com/watch?v=0gxerTyYaDs
https://www.youtube.com/watch?v=UiT5XYYf7NI
תודה. זה היה מעניין ומחזק טיפה את מה שהפריע לי.
בכל פעם שיש סרט אקשן עם גיבור לבן בהחלט יש מצב שנשמע ראפ, אבל זה יכול להיות גם מוזיקה קלאסית יותר, אלקטרונית, פופ או רוק. אם זה אקשן עם גיבור שחור? זה פשוט ראפ. זה הפך לקלישאה ולסטריאוטיפ שחוק.
מבחינת הוליווד זה לא משנה אם הגיבור הוא חצי ערפד שחור שצד ערפדים וחי בדטרויט, שני שוטרים סוג של לא יוצלחים אבל לא באמת ממיאמי או גיבור העל השחור החזק ביותר שיש כיום שחי באפריקה – הם כולם ילחמו לצלילי ראפ, כי לאנשים שחורים אין מוזיקה אחרת.
כן, אבל, באיזה טריילר אין שיר ראפ?
ומי אמר לך שבגלל שהם מעצמה טכנולוגית שחיה בבועה אומרת שהם לא אוהבים ראפ?
ואם אתה ממש רוצה לקשר בין ראפ לשחורים (שזה, אגב, במקרה של הטריילר הזה, ממש עליך), אז ספציפית את הקטע היחיד בשיר הזה שנמצא בטריילר שר בחור לבן.
הקשר בין ראפ לשחורים ממש לא עלי
ואין צורך לרמוז שהייתי חושב שמוצארט היה מתאים יותר.
בלוק קייג' היה שימוש מצוין במגוון סוגי מוזיקה שחורה והציג את התרבות השחורה בצורה מאד מעמיקה. כנראה שזה ניפח לי קצת את הציפיות. קל לשכוח שמארוול של הקולנוע זה לא המארוול של נטפליקס.
מה מה מה
למה בלוק קייג׳ זה בסדר מוזיקה שחורה ופה לא? אני ברצינות לא מבין.
ושוב, לא שר את השיר הזה שחור (לפחות לא לבד), אז הקישור פה הוא אכן לגמרי עליך.
בכלל השימוש במוזיקה בלוק קייג היה נהדר.
גם בחירת שירים וגם מוזיקה מקורית והשילוב שלה בסדרה. בד"כ בסדרות טלוויזיה לא כ"כ משקיעים במוזיקה אבל בלוק קייג השימוש במוזיקה נמצא גם מעל רוב הסרטים שראיתי לאחרונה.
מה הקשר?
שירי ראפ זה משהו שנפוץ בטריילרים, במיוחד בזמן האחרון, בלי קשר לצבע העור של הכוכבים הראשיים. וזה נשמע יותר טוב מאשר אם היו שמים פתאום איזה שיר קאנטרי או מוצרט. ממש בפוסט הזה יש לך דוגמה לאיך לשים שיר לא קשור בטריילר ("רצח באוריינט").
לא בטוח שזה ככה גם בסרט
לא אומרים שהיא מדינת עולם שלישי שמתעסקת בטקסטיל? לא נשמע כמו מעתה טכנולוגית. וחוץ מהמטוס המופרך הזה (שלא בהכרח חורג מגרסה מארוולית של צעצועי רודנים אפריקאים) אין משהו שסותר את זה כ"כ.
דווקא משהו בטריילר של הפנתר השחור
הצליח לשדר לי חוסר מארווליות, וגם רשמתי את זה בדף הסרט. אולי זה רק אני ואולי הטריילר מטעה, אבל לא קיבלתי רושם שם קופי פייסט עם שחקנים שחורים הפעם.
כן, גם לדעתי
יש בו משהו מסקרן מספיק מבחינתי. גנרי? מהבחינה של זה שמדובר בסרט סופרהירוז שהוא לא קודר/אפל/מדורג R, כן. זה בכל זאת סרט שאמור להשתלב ביקום קיים ולהיראות כאילו הוא שייך.
גם קצת מרגיש שאנשים מצפים ממארוול להמציא מחדש את הגלגל פתאום, מה שלא הגיוני בהתחשב בכך שהנוסחא שלהם עובדת מעולה כרגע ושהיא הדבר שרוב הצופים באים לראות.
אתה לא מצפה מבורגר קינג להתחיל להגיש אוכל סיני. לא בשביל זה הלקוחות מגיעים.
אני יכולה להבין אנשים שמבחינתם סרטי מארוול מאוסים וגנריים. זה לא אומר שהם הקהל שמארוול צריכים לכוון לרצות אותו כרגע.
לא אוהב השוואות בין אוכל לאומנות.
אבל אם כבר: אם הייתי הולך למסעדה פעם בכמה חודשים ומקבל תמיד את אותה מנה? הייתי מפסיק לבוא. או בא רק שאני במצב רוח ספציפי למנה הזאת.
אהה, אז מבחינתי סרטי מארוול
הם לא "אותה מנה". שומרי הגלקסיה שונה מספיק מקפטן אמריקה, ות'ור שונה מדוקטור סטריינג'. אני לא מרגישה שאני רואה את אותו סרט כל פעם שאני הולכת למשהו של מארוול. יש כמובן שפה משותפת כך שכולם משתלבים לאותו יקום, אבל יש מספיק גיוון ועניין בשביל לשמור על מידה מסוימת של רעננות.
כל זה נכון מן הסתם עבורי, ואם מבחינתך כל סרט של מארוול זהה לסרטים האחרים, כמובן שלא יהיה לך עניין בעוד סרט שלהם. לגיטימי, אני פשוט לא מזדהה עם התחושה הזו.
טוב, מעט הגזמתי
אבל ההבדל בין רוב הסרטים האלה מרגיש כמו ההבדל בין המבורגרים: זה חריף פיקנטי וזה ספרדי וזה לילדים וזה דאבל ויגןצ'יזבורגר אבל כולם כוללים את אותם מרכיבים ולכן הטעם שלהם כמעט וזהה.
יש מנות שאני אוהב יותר (קפטן אמריקה 2) ופחות (הנוקמים 2) אבל העובדה שכולם המבורגרים גורמת לי לייחל פשוט למשהו שהוא סוף סוף אינו המבורגר.
הרי להגיד ש"מארבל" הם "חנות המבורגרים" זה להקטין ולזלזל בהם. אין סיבה שהסרט הבא שלהם לא יהיה אוכל סיני. עובדים שם אנשים מוכשרים שוודאי מסוגלים לעשות משהו שונה אם יתחשק להם. אם הם ירצו להכין רטטוי, הם יצליחו. אבל התחושה היא שהחזון האחיד מקפיא את השמרים על כל דבר שסוטה מהנוסחא. אם 2014 עוד הראתה שמדי פעם הם מצליחים לשמור את הסטיגמה עם האגרוף הכפול של שומרי הגלקסיה: חייל החורף, עברו מאז 3 שנים שבהם למעט מספר סצנות (מ"אנט מן" ו"קפטן אמריקה") כל הסרטים מתחילים להתגבש למשהו דומה בראש שלי- וזה לא צורה יפה בשביל סרטים. כן, אהבתי ואני עדיין אוהב את מלחמת האזרחים אבל זה כי ליבי לסאם וילסון וסטיב רוג'רס והייתי צריך תרופת נגד לרצח אופי מ"הנוקמים 2".
אני לא צריך שהם יהיו פוקס ויעשו סרטי אימה או מחזות זמר. אני פשוט צריך שבתוך המסגרת הכללית הם ייתנו ביטוי רחב יותר לז'אנר כך שהסרטים ירגישו פחות כמו "סרט מארבל שהוא גם סרט שוד" ויותר "סרט שוד שהוא גם סרט מארבל".
לא שאני חוזה שאני אפסיק ללכת לסרטים שלהם בקרוב בעקבות התלונות האלה, כן? אבל התסכול מתחיל לבעבע ומתישהו איזה סרט חסר מזל שרק עשה את מה שכולם עשו הולך לחטוף מטח ביקורתי לא באשמתו בגלל ההיצמדות לכללים האלה, וחבל.
(אגב, בכל הדיון הזה נשמט שדווקא "ת'ור: ראגנארוק" נראה דווקא כן כמו משהו קצת שונה ממה שהורגלנו אליו עוד עכשיו ומעניין לראות אם זה שיווק מטעה או משהו אמיתי.)
רגנרוק נראה בדיוק כמו "שומרי הגלקסיה"
לא שזה רע, אבל לא הייתי קורא לזה "שונה".
ההומור שלו נראה לי שונה
בצורה מספיק ניכרת מ"שומרי הגלקסיה".
"שומרי הגלקסיה" הכניס הומור סרקסטי-לוזרי וסטייל ובעיקר בחירת פסקול נהדרת שהעלתה אותו מעל שאר הסרטים. בעוד ששאר סרטי מארבל היו על "ווינרים", הוא הציג לנו חבורת מוזרים מפסידנים.
"ת'ור" לעומת זאת מרגיש כמו קומדיה מסוג אחר: משהו הרבה יותר תמים בסגנון הסרטים האחרים של הבמאי מאשר הציניות של "שומרי הגלקסיה". כמובן שיהיה קל יותר לבדוק את הנושא אחרי שאראה את הסרט.
איך בדיוק החלטתם איך נראה תור: רגנרוק?
או מה יהיה סגנון ההומור בו?
על סמך טריילר? עם 3-4 שורות, במצטבר?
ת'ור: ראגנארוק = טריילר מצויין חזותית. JUSTICE LEAGUE מבולגן
ראיתי גם 3D וגם איימקס. כריס המסוורת' נראה טוב בתלת. לא הייתי בונה על עלילה…
https://www.youtube.com/watch?v=Fp0yo9OPLnM
רשימה ארוכה של שחקנים טובים .
המוסיקה בטריילר Led zeppelin – Immigrant Song מוסיקה מעולה אך כבר מקושרת בראש שלי לשרק (למי ששכח https://www.youtube.com/watch?v=P-wGG8vYbZU).
חיפשתי ומצאתי את הטריילר שראיתי של JUSTICE LEAGUE.המון בלאגן בעיניים אבל כולם שם… וגל שולטתתתתתתת!!!11
https://www.youtube.com/watch?v=lQpjPTCaCGk
ראיתי גם טריילר מדכא לכוכב הקופים כלשהו.
ראיתי גם טריילר Kingsman: The Golden
https://www.youtube.com/watch?v=6Nxc-3WpMbg
לדעתי טריילר גרוע אבל הרבה פרצופים מוכרים
אבל הם מתמחים בהמבורגרים...
אני מאוד אוהבת את ההמבורגרים של אגאדיר (נניח, כן?) אבל לא חושבת שאם הם יציעו אוכל סיני אני אנסה את זה.
התמחות זה לא רע. אם אני רוצה המבורגר אני יודעת שאני צריכה ללכת לסרט של מארוול. כשאני ארצה אוכל סיני נלך לסרט אינדי קטן.
מקווה שהפנתר השחור יהיה שונה.
civil war לדוגמא היה יותר אפל מהסרטים האחרים שלהם וזה נחמד.
כיף לי כל פעם מחדש לראות את הסרטים שלהם וזה לא נמאס.
שני סרטים כיפים שלהם בשנה גם אם הם מבוססים על אותה נוסחא זה לא רע בכלל. זה רק פעמיים בשנה ואני מחכה להם.
אבל.
גם הייתי שמח לראות דמויות של מארוול בצורה פחות נוסחאתית ממה שהן הוצגו עד עכשיו.
אני לא יודע איך. אבל אני סומך עליהם שהם יכולים כמו שעשו עד עכשיו.
הם מייצרים סרטים שעושיים מעולה מכל הבחינות. יש להם ארסנל של דמויות טובות וחבל שהם מגבילים את עצמם לנוסחא מסויימת.
And then there were none
And then there were none זאת סדרה נהדרת ומשוחקת נפלא, אבל בהחלט היו כמה עיבודים מזעזעים לאגאתה כריסטי לאורך השנים.. אני יכולה לחשוב עכשיו על 'פוארו', הסדרה הבריטית מסוף שנות השמונים.
ואם כבר מדברים על אגאתה כריסטי
לא היה דיבור על עיבוד קולנועי של 'מיס מארפל' שלה לפני כמה זמן? מישהו יודע מה קורה עם זה?
לראות סרט של מארוול זה כמו לראות wwf
לא יודע מה אתכם, אבל 'קצה המחר' היה הסרט הכי טוב שראיתי בקולנוע בשנים האחרונות.
אני מבין שאלה שני משפטים שונים
אבל לקח לי זמן להבין את זה (וקצת זמן בו ניסיתי להבין איך "קצה המחר" קשור למארבל או wwf).
לרוב הכותרת אמורה להיות קשורה לתוכן ולא להציג נושא אחר לחלוטין. לא שזה נוראי או משהו, פשוט סגנון שידרוש הסתגלות בשבילי אם תחליט לדבוק בו.
לא הכי טוב , אבל מצויין בהחלט
(ל"ת)
Traffic Jams
"הפנתר השחור" – אם להמשיך את קו האוכל מלמעלה, אחרי "מלחמת האזרחים" הבנתי ללא ספק שמארוול פשוט ימשיכו לתת את אותו הבשר בתוך אותה הלאפה, הם רק משנים קצת את התוספות בכל אחת. זה פס ייצור של סרטי קומיקס כיפיים סטנדרטיים (עם כמה יוצאי דופן), וככזה הוא עושה את העבודה שלו. אני אוהב את הסרטים הקודמים של ריאן קוגלר, אבל הטריילר הזה נותן תחושה שהוא במאי מהסוג שהאולפנים משתמשים בו כדי להוציא לפועל את החזון שלהם (בניגוד לשיין בלאק או ג'יימס גאן, שהכניסו סגנון ייחודי), וחבל. ועדיין, נראה סרט מסקרן.
כמו כן, היום בכל סרט עם חקירה משטרתית הדמות שנחקרת מודעת לכך שצופים בה מבעד למראה דו-כיוונית – כנראה כי היא ראתה את זה בהרבה סרטים – מה שהופך את המראה לדי מיותרת. בא לי סצינת חקירה שהנחקר מסתכל הצידה ופשוט רואה אנשים מסתכלים עליו דרך חור גדול בקיר. זה באותה מידה כבר יכול להיות ככה…
אה, ולא זכרתי שהוא יוצא בפברואר, זה תאריך…מעניין.
"בייבי דרייבר" – אדגר רייייייייייייייייט. עדיין הסרט הכי מצופה שלי, הרבה מעל כולם. אהבתי את הטאץ' בלוגו של "טריסטאר". ונראה שג'יימי פוקס מחזיר קצת מהכבוד שלו אחרי "מצוד לילי".
"רצח באוריינט אקספרס" – לא נראה כזה מעניין. גם הסרטים של בראנה שראיתי לא היו מלהיבים במיוחד ("ג'ק ריאן" ו"ת'ור"). וכבר די נגמר לי הכוח לג'וני דפ.
מסכים איתך לגבי כל השאר.
תראה סרטים אחרים של בראנה, הוא במאי ממש טוב!
אני מודה ששכחתי מג'ק ראין. לא מזה שבראנה ביים אותו – בכלליות מזה שהיה סרט כזה.
קצת מגוחך לשפוט את בראנה על פי שני הסרטים האלו
כאשר יש לו פילמוגרפיה עשירה והוא ידוע בתור האיש שהביא לנו את אמה תומפסון ושייקספיר בגלגול הנוכחי.
מגוחך לשפוט במאי על פי הסרטים שלו שראיתי?
להרבה במאים יש פילמוגרפיות עשירות אבל אני יכול לשפוט את עבודתם רק על פי הסרטים שראיתי, לא כל דבר שהם עשו אי פעם…
שני סרטים שלא מאוד מייצגים את הבמאי.
קצת כמו לשפוט את קווין סמית' לפי ג'רזי גירל.
בדיוק.
זה שני סרטים שכ"כ לא קשורים לסיבה שאנשים אוהבים את הבמאי הזה. כל הסרטים האחרונים שהוא עשה עם סרטי אולפנים ממוסחרים ולכן צריך לקחת אותם בעירבון מוגבל כאשר שופטים את הבמאי.
הייתי אומר שזה כמו לשפוט את דיוויד פינצ'ר רק ע"פ בנג'מין באטן אבל זה פחות גרוע כי החזון של הסרט כן שייך לפינצ'ר והחותם שלו בהחלט ניכר (אולי "הנוסע 3" שפוקס חירבו הוא דוג' יותר מתאימה).
עשיתם אותי רעב
עם כל הדימויי אוכל שלכם.
אני עדיין טוען
שההופעה של אלברט פיני, בתפקיד אותה דמות של בראנה בעיבוד לספר הזה משנת 1974, היא מופת של בחירות גרועות: מהלבוש, לשיער הפנים (אם צחקתם מהשפם של בראנה.. אתם צריכים לראות את הסרט הזה) ובעיקר המבטא.
יכלו לשחרר את אותו סרט בדיוק, ולקרוא לו "פרודיה על רצח על האוריינט אקספרס" ואף אחד לא היה שם לב.
כמו שאפשר להבין, זה סרט מהנה מאד, תצפו בו בהקדם האפשרי.
ליאם ניסן ממש טוב בלאיים על אנשים
"האיש השקט" , הסרט בכיכובו על "גרון עמוק" (האחד שהוא בן אדם אמיתי שהיה סוכן FBI, לא הפורנו) שיחרר קליפ ראשון ואפקטיבי למדי שכולו סצנה אחת של ליאם ניסן מאיים על מייקל סי. הול, וזה נראה מעניין. ואם סיכוי מסוים להביא לו את המועמדות לאוסקר שהוא פספס שנה שעברה. (באותו נושא- אם אתם כבר רוצים לראות את המועמדת הראשונה לקטגורית השחקנית הראשית שנה הבאה אז קבלו את ג'ודי דנץ' ב"ויקטוריה ועבדול")
בעצם במקום השם הנורמלי שכתבתי למעלה
יש לשם את הסרט המסורבל והגרוע " Mark Felt: The Man Who Brought Down the White House".
האם אי פעם קרה שמועמדות לאוסקר התפספסה רק בגלל שם הסרט? כי אני מסוגל לדמיין מצביעי אוסקר שבורחים מסרט עם שם כזה מסובך. (על פי AwardsDaily )
השפם של פוארו אמור להיות מזעזע
אני מניח שניסו לעשות אותו כמה שיותר בומבסטי, צעקני ובולט. דווקא הלך להם.
הוכרז הסרט הקצר שיוקרן לפני ״קוקו״ של פיקסאר!
והוא… Olaf's Frozen Adventure, המשך קצר לפרוזן, השני אחרי Frozen Fever… רגע מה?
לא לא לא לא לא.
לא תודה.
אחד הדברים הכיפיים בצפייה בסרטים של פיקסאר זה לא לצפות בסרט עצמו, אלא בסרט הקצר שלפניו. בערך מאז שפיקסאר התחילו להוציא סרטים מלאים הם מצרפים אליהם סרטים קצרים שבעיקר מנסים דברים שהם עוד לא מעזים לעשות בסרטים ארוכים – במאים חדשים, תסריטאים לא מנוסים, טכנולוגיות אנימציה מתקדמות וחדשות, רעיונות מעניינים. אפילו כשהסרטים של פיקסאר הם המשכים מיותרים, אפשר לצפות שלפניהם נראה משהו חדשני ומיוחד. אבל לא הפעם.
הפעם לפני הסרט של פיקסאר, קוקו, נראה סרט אנימציה קצר שהוא לא רק לא של פיקסאר, הוא גם לא מקורי בשום צורה, הפעם האחרונה שדבר כזה קרה הייתה ב-95 עם הסרט הראשון של פיקסאר, צעצוע של סיפור, כשלפניו הוקרן סרט קצר שהיווה המשך לרוג׳ר ראביט.
כמובן, אין שום הסכם חתום וידוע לכל שמחייב הקרנה של סרט קצר של פיקסאר לפני סרט של פיקסאר, אבל יש מסורת, ואם דיסני מעדיפים לכפות את הסרט הקצר הזה עלינו, שיהיה להם בהצלחה, אבל שלא יצפו שאני אתמוך בזה.
אבל הנה הדבר המוזר בנוגע ל״הרפתקאת הקרח של אולף״, הוא בכלל לא סרט קצר. בפעם האחרונה שמישהו שמע על הסרט הזה, הוא היה ספיישל חג מולד בן 21 דקות שתוכנן להיות משודר בערוץ ABC שבבעלות דיסני, הוא לא מבויים על ידי הבמאים המקוריים, לא מופק על ידי המפיקים המקוריים, והשירים בו לא נכתבו על ידי קריסטן ורוברט לופז, כולם כן לקחו חלק ב״קדחת הקרח״. בקיצור, הוא ספיישל טלווזיוני שאף אחד לא היה אמור באמת לראות או להתעניין בו. היום, כשהסרט הזה קם מחדש בתור משהו שמוצג לפני קוקו, וזה גם רשום בטריילר, הוא מוצג בתור featurette, לא short film, ובפעם האחרונה (והיחידה) שבה הוצג בקולנוע משהו שדיסני קראו לו featurette, זה היה סרט בן 24 דקות של מיקי מאוס שהוקרן ביחד עם The Rescuers Down Under.
אני מצטער, אבל אני ממש ממש לא רוצה 21 דקות של המשך טלוויזיוני לפרוזן לפני הסרט פיקסאר שלי. למעשה, אני לא רוצה את זה לפני אף סרט. אפילו בלי קשר לפרוזן, 21 דקות של כל דבר לפני סרט אחר זה פשוט לא דבר שעושים.
איפה הימים של Get a Horse...
(ל"ת)
מודה שלא היה אכפת לי אם הוא היה מוקרן לפני כל סרט של פיקסאר.
(ל"ת)
100 הסרטים הטובים אי פעם לפי Empire
כמו שמגזיני קולנוע עושים מדי פעם, Empire הבריטי ערך משאל קוראים על 100 הסרטים הטובים ביותר אי פעם. התוצאה לא ממש מפתיעה – אפשר למצוא בה בערך את אותם הסרטים שמופיעים בדרך כלל ברשימות כאלה, וזה לא מאוד שונה מרשימת ה-250 של IMDb, עם שינויים מסוימים בסדר. וכרגיל אפשר למצוא דברים להתעצבן עליהם בנוגע ללמה הסרט הזה כאן ואיך שכחו את ההוא ואיזה טיפשים הם, אבל בגדול, כששואלים חובבי קולנוע מהם הסרטים הטובים ביותר זה בדרך כלל מה שמקבלים.
הדברים המעניינים ברשימה מהסוג הזה היא החידושים – איך היא השתנתה מרשימות דומות שנעשו בעבר. הדבר שהכי בלט לי: לדמיאן שאזל יש שני סרטים ברשימת מאה הגדולים של כל הזמנים. "וויפלאש" במקום ה-57, "לה לה לנד" ב-62. וכן, האיש עדיין בן 32.
אני הרבה יותר אוהב את הרשימת 500 סרטים שלהם לפני כמה שנים
רשימה מפתיעה שאני עדיין מנסה להשלים שכוללת הכל מהכל והיא דרך נוחה לגלות יצירות שהזמן מעט שכח.
הרשימה החדשה, כמו שאמרת היא קצת "הטעם המיינסטרימי של הקהל הרחב" כי היא בדיוק מה שהיא.
מעניין לגלות ש2016 המושמצת הצליחה להכניס 3 סרטים לרשימה ("המפגש", "קפטן אמריקה" ו"לה לה לנד), לעומת 2015 שרק סרט אחד ממנה נכנס ("מקס הזועם").
קצת יותר מעניין לראות מי חסר כמעט לחלוטין -אנימציה. פרט ל"צעצוע של סיפור","מלך האריות" ו"המסע המופלא" הרשימה הזאת נקייה כמעט לחלוטין מאנימציה. להשוואה – ברשימה של ימד"ב (של ה100) יש 6. (הסרטים שצוינו בנוסף ל"וול-אי", "צעצוע של סיפור 3" ו"השם שלך."). וכמובן, גם סרטים זרים נפקדים כמעט לחלוטין – רק 5 מופיעים ברשימה כאן ("שבעת הסמוראים", "אמלי", "המסע המופלא", "המבוך של פאן" ו"שבעה צעדים") לעומת 17 ברשימה של ימד"ב.
מבחינת במאים ספילברג מוביל עם 7 סרטים ברשימה. אחריו נולאן עם 5, סקורסזה וקמרון עם תיקו 4. ועם 3 סרטים ישנם רידלי סקוט, פינצ'ר, קובריק, היצ'קוק, טרנטינו, פרנסיס פורד קופולה, האחים כהן ואם סופרים את שר הטבעות כשלושה סרטים אז ג'קסון. עם שני סרטים נמצאים ריינר, שאזל, אדגר רייט, ג'ון מקטריאן, רוברט זמקיס וסרג'יו ליאונה.
הסרט הכי עתיק ברשימה הוא מ42.
הסרט העתיק ברשימה החדשה הוא מ41
האזרח קיין.
קפטן אמריקה 3
WTF
למרות שאני השתעממתי ממנו, אני לגמרי יכול להבין מה אנשים אחרים מוצאים בו.
עם זאת, לטעון שבכל ההיסטוריה של העולם נעשו אך ורק 78 סרטים יותר טובים ממנו – אני מצטער אבל לא.
צירוף מקרים / קידום עצמי חסר בושה
שורה שניה באמצע, הפודקאסט שלי ושל אביעד שמיר, הגיע היום לפרק ה-200 (לא כולל קרוסאוברים, פרקי ספיישל אוסקר והפרקים שנעלמו בנפילה הגדולה) ולכבוד המאורע כל אחד מאיתנו בחר את הסרט האהוב עליו מכל שנה מהלידה שלנו (1985 ו-1983) ועד היום.
http://www.icast.co.il/default.aspx?p=Podcast&id=452102&cid=537712
למאותגרי פודקאסט יש אפשרות לרשימה כתובה?
(ל"ת)
הרשימה
1983
אביעד: מונטי פייתון – טעם החיים
1984
אביעד: מכסחי השדים
1985
תום: בחזרה לעתיד
אביעד: בחזרה לעתיד
1986
תום: אני והחברה
אביעד: חנות קטנה ומטריפה
1987
תום: הנסיכה הקסומה
אביעד: הנסיכה הקסומה
1988
תום: מת לחיות
אביעד: מי הפליל את רוג'ר ראביט
1989
תום: אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון
אביעד: באטמן
1990
תום: זיכרון גורלי
אביעד: אישה יפה
1991
תום: ברטון פינק
אביעד: מסע הכזבים של ביל וטד
1992
תום: הבלתי נסלח
אביעד: אלאדין
1993
תום: באטמן: מסכת התעתועים
אביעד: בני וג'ון
1994
תום: פורסט גאמפ
אביעד: לאון
1995
תום: 12 קופים
אביעד: 12 קופים
1996
תום: פארגו
אביעד: טריינספוטינג
1997
תום: סודות אל.אי
אביעד: האלמנט החמישי
1998
תום: ביג לבובסקי
אביעד: ביג לבובסקי
1999
תום: מועדון קרב
אביעד: מועדון קרב
2000
תום: לצאת נקי
אביעד: ממנטו
2001
תום: המסע המופלא
אביעד: האיש שלא היה שם
2002
תום: וידויים של מוח מסוכן
אביעד: האחיות מגדלנה
2003
תום: אדון ומפקד
אביעד: אמריקן ספלנדור
2004
תום: משפחת סופר על
אביעד: ילדות רעות
2005
תום: גריזלי מן
אביעד: שלוש הלויות של מלכיאדס אסטרדה
2006
תום: קראנק
אביעד: מיס סאנשיין הקטנה
2007
תום: זודיאק
אביעד: אבק כוכבים
2008
תום: הטוב, הרע והמוזר
אביעד: ברוז'
2009
תום: Redline
אביעד: ממזרים חסרי כבוד
2010
תום: 13 מתנקשים
אביעד: סקוט פילגרם נגד העולם
2011
תום: הפשיטה
אביעד: התמוטטות
2012
תום: דראד
אביעד: ממלכת אור הירח
2013
תום: לינקולן
אביעד: מי מפחד מהזאב הרע
2014
תום: הכומר
אביעד: אפס ביחסי אנוש
2015
תום: מקס הזועם: כביש הזעם
אביעד: סיפורים פרועים
2016
תום: שמונת השנואים
אביעד: דדפול
שנת 86 מאוד קשה לבחירה
Labyrinth, The Name of the Rose, Little Shop of Horrors, Stand by Me ,Aliens , Platoon , Top Gun
והסרטים הישראלים באותה שנה – אוונטי פופולו, אלכס חולה אהבה, שתי אצבעות מצידון.
איך אפשר לבחור ככה?
חוץ מזה גם היה פחות טובים אבל עדיין אהובים- יפה בוורוד, 9 וחצי שבועות של שכרון חושים (סרט גרוע אבל בגיל ההתבגרות היה נועז… היו זמנים), הזבוב (סרט האימה הראשון והאחרון שלי בקולנוע), קרוקודיל דנדי (היי, הייתי צעירה וזה היה להיט!)
והיו פחות טובים שממש הצליחו ועדיין זכורים= קטיפה כחולה, צבע הכסף, חטיפה נעימה, , הפוסטר של בטי בלו היה בכל מקום
בענין הפודקאסט
קודם כל, אחלה פדקאסט. אני מאזין ותיק וחרשתי את רוב הפרקים שלכם. מומלץ מאד לחובבי קולנוע.
ועכשיו, בקשה: לגבי מה שאתם קוראים לו "השיטפון הגדול" או משהו כזה, כלומר הקריסה בשרתי icast ששלחה פרקים רבים לאבדון – הצלחתם לשחזר את כל הפרקים? כי ישנם כמה פרקים שאני מאד רוצה לשמוע (דוקטור סטריינג' והמטריקס, מוצאים את דורי, העי"ג ועוד השלמות מהקיץ שעבר) אבל באייקאסט הם הלכו לעולמם. אני יודע שאתם משתדלים להעלות פרקים ישנים לarcive או איך שלא קוראים לו, אבל עוד לא מצאתי שם את הפרקים שאני מחפש.
אז אם תוכל לעדכן, המון תודה.
נ. ב. מן הסתם היה יותר מתבקש ליצור איתך קשר בפייסבוק, אבל פשוט אין לי חשבון פייסבוק, מכמה סיבות. אז סליחה מגולשי האתר על ההודעה הלא מעניינת הזו. אבל אם אתם כבר כאן, אחזור על ההמלצה: אחלה פודקאסט, אחלה מגישים, אחלה הומור והרבה רפרנסים. תהנו.
אבודים ונמצאים
הפרקים הישנים שיש לנו ימישכו להעלות לאט לאט ל- Archive, לצערי הרב עשרות פרקים (בעיקר בין 135 ל-166, אכן הקיץ שעבר) אבדו וכנראה לא יחזרו שוב… אלא אם משיהו שקורא את ההודעה הזו הוריד אותם והם שמורים אצלו איפשהו.
למזלך הרב הפרק של דוקטור סטריינג' (168) הוא לא אחד מהם והוא צריך להעלות מחדש (אני מקווה) עד סוף החודש
פשוט חבל
הסרט היחיד המקורי של פיקסאר בזמן הקרוב שהוא לא המשך זה קוקו והוא נראה מאוד מאכזב. האנימציה לא יותר מדי טובה והעלילה נראית מעט מטופשת. חבל שפיקסאר לא מבינים שגם סרטים חדשים ומקוריים יכולים להכניס להם לא פחות כסף מאשר סרטי המשך. באמת, זה סתם בזבוז.
הפנתר השחור נלחם בצדק!
אני לא מאמין שיש השנה עוד סרט עם דן סטבינס.
בכל מקרה, "מארשל" מספר על אחד מעורכי הדין החשובים בארצות הברית ועל התיק שבו הגן על מקרה אונס של בחור שחור שטוען שהוא לא ביצע אותו. ג'וש גאד גם נמצא שם, ובתפקיד הראשי צ'אדויק בוסמן שבקריירה קצרה מאוד (10 סרטים בסך הכל) הספיק לגלם גם את ג'יימס בראון וג'קי רובינסון והוא פשוט לא ינוח עד שיתנו לו לגלם כל דמות היסטורית שחורה אי פעם.
הטריילר די מגניב, בכל מקרה, אם כי מעט אוסקרי.
טריילרים נוספים- DUNKIRK חדש, My Cousin Rachel , ATOMIC BLONDE
טריילרים בהם צפיתי בקולנוע לאחרונה(תוספת לפוסט שלי מלמעלה)
DUNKIRK טריילר חדש מדכא ברמות על
https://www.youtube.com/watch?v=9UrQ4VvFO-c
War for the Planet of the Apes טריילר מדכא עוד יותר
https://www.youtube.com/watch?v=qxjPjPzQ1iU
My Cousin Rachel נראה מסקרן בזכות השחקנים אבל אולי לא לקולנוע.
https://www.youtube.com/watch?v=l787QxuR51I
ATOMIC BLONDE אני קרועה על שלרליז. אולי עדיף לראות בבית.
https://www.youtube.com/watch?v=yIUube1pSC0
העתקתי תוכן תגובה שלי מפוסט למעלה .טריילרים ת'ור, Kingsman, JUSTICE LEAGUE
החלטתי ש LOCATION LOCAION LOCATION… אף אחד לא יקרא..
ת'ור- כריס המסוורת' נראה טוב בתלת. לא הייתי בונה על עלילה…
https://www.youtube.com/watch?v=Fp0yo9OPLnM
רשימה ארוכה של שחקנים טובים .
המוסיקה בטריילר Led zeppelin – Immigrant Song מוסיקה מעולה אך כבר מקושרת בראש שלי לשרק (למי ששכח https://www.youtube.com/watch?v=P-wGG8vYbZU).
חיפשתי ומצאתי את הטריילר שראיתי של JUSTICE LEAGUE.המון בלאגן בעיניים אבל כולם שם… וגל שולטתתתתתתת!!!11
https://www.youtube.com/watch?v=lQpjPTCaCGk
ראיתי גם טריילר Kingsman: The Golden
https://www.youtube.com/watch?v=6Nxc-3WpMbg
לדעתי טריילר גרוע אבל הרבה פרצופים מוכרים. לא חייבים קולנוע לצפייה.
את שלושת הסרטים בוודאות אראה. מצפה.