זה היה נכון עוד לפני עידן הסטרימינג וזה נהיה נכון כפליים אחריו: יש יותר מדי סדרות בכל רגע נתון מכדי שמישהו יוכל לעשות בהן סדר. כן, גם סרטים יש הרבה, אבל כמות התוכן הטלוויזיוני מעוררת אימה באופן משתק, יעיד כל מי שגלל בנטפליקס או בשירות אחר וניסה למצוא את הדבר הנכון לראות. רק שאין דבר נכון לראות, ואף פעם לא נבחר את הסדרה הכי נכונה, ולכן הרבה פעמים אנחנו מסתפקים בסדרה שעשתה הכי הרבה רעש או נראית הכי פחות מאיימת. אני כותב את כל זה כדי להסביר – לעצמי אם לא לכם – איך לעזאזל יצירה שכתובה, משוחקת ונראית כל כך טוב (פלוס מינוס בעיות סאונד בפרקים הראשונים ואנימציה לא מהמדף הגבוה לאורך כולה) פשוט נעדרת לחלוטין מהשיח. הרי למען השם, אנשים בכלל יודעים שיש שירות סטרימינג כזה, AMC+?
נראה שלא, וחבל, כי "פנתיאון" היא יצירת מדע בדיוני שהיא חובה לאנשים שאוהבים את המד"ב שלהם קר, אינטליגנטי, ואמין. "אמין" לאו דווקא במובן שאין רגעים שאתה מרגיש שהכותבים מתייחסים לטכנולוגיה כמו לקסם, כמו שהסוגיות שעולות בו הן אמינות ונראות רלוונטיות. ספציפית, סוגיית "תודעה מועלית" (Uploaded Intellignece).
רוב סרטי המד"ב מתייחסים לתודעה מלאכותית כשהם מדברים על מעין תודעות-על שמתקיימות בצורת קוד בינארי במחשב שיכול לחולל מלחמות בכמה צפצופים, אך "פנתיאון" מדמיינת עולם שבו במקום לנסות להתחרות במחשב העיבוד שיש לנו בראש, אנחנו מעתיקים אותו. התוצאה: העתק של אדם, רק בלי החלק הזה של גוף (טוב, טכנית הם חיים בשרתים. אז בלי החלק הזה של גוף אנושי).
ל"פנתיאון" יש כמה קווי עלילה: נערה דחויה חברתית שמקבלת הודעות מוזרות, נער גאון עם אבא מתעלל, עובד גאון שמקבל הצעת עבודה לעבור לחברה אחרת, ולאט לאט אנחנו מגלים עוד סיפורים – ואולי החלק הכי מדהים לגביה היא שאף אחד מהם הוא לא על "מה זה להיות אנושי". הסדרה פשוט לא מתעניינת בשאלה הזאת, או אולי יודעת שכבר עשרות סרטים וסדרות ניסו לענות על זה. במקום זה, הסדרה מתמקדת בשאלה איזה קשר אפשר ליצור בין תודעות מועלות לבני אנוש, ובשאלה המעניינת בהרבה (או לפחות, המקורית בהרבה): "מה זה להיות תודעה מועלית".
אבל החלק הכי טוב לגבי "פנתיאון" זה לא מה שהיא לא עושה, אלא מה שהיא כן עושה: וזה לטוס. ל"פנתיאון" 8 פרקים (כולם באזור ה-40 דקות) והסדרה מצליחה לעשות איזה כישוף מוזר שבו מצד אחד אתה מסיים את פרק 2 ואומר "וואו, האם אני בסוף העונה" כי אין ספק שסדרות אחרות היו מותחות את קו העלילה הזה למשך יותר מדי דקות, ומצד שני אתה אף פעם לא מרגיש שאין לך מספיק זמן עם הדמויות והרגשות שלהן. זה כאילו הסדרה יודעת מה התזמון המושלם להשקיע בעולם, בדמויות ובפיתוח שלהם תוך כדי שהעלילה תמיד מתקדמת בצעדי ענק. לכל הפחות, בקצב שצפוי שסיפור עם גאונֵי-ענק שחופשיים מכל מגבלה יתקדמו בו; וכך אפשר גם לעשות את הדבר הכי כיפי בסדרות (להיקשר לדמויות ולהחזיק אצבעות שלא יקרה להן משהו רע) וגם ליהנות מהדבר הכי כיפי בסרטים (עלילה שמתקדמת תדיר בלי לבזבז לאף אחד זמן). באמת שאין לי מושג איך הם עשו את זה. כל הכבוד לכל המעורבים בדבר.
כי באמת, קולקציית הדמויות פה היא מדהימה: מאדי (קייטי צ'אנג), קספיאן (פול דאנו), דיוויד (דניאל דיי קים), אלן (רוזמרי דהויט), לורי (הת' לינד), קודי (איכשהו לא ארון פול, אלא סקוט מקנרי) וקארי (ארון אקהרט) הם גלריית דמויות שבכל סדרה אחרת היו כנראה הדמות הבולטת ופה הן מצליחות לעשות משהו בין ריב לריקוד, שבו בכל סצנה הנאמנות וההתלהבות שלך עם דמות אחרת. גם כשדמויות מתסכלות, אתה יודע למה הן עושות את מה שהן עושות. אפילו דמויות משנה שנראות גנריות להחריד – נניח, יו"ר החברה שהעלתה תודעות כאלה מלכתחילה – מתגלות לקראת סוף הסדרה כדמויות רב ממדיות, מעניינות ופחות צפויות משחשבת. בעצם, בגלריה שלמה של דמויות יש רק אחת שאני מאוכזב שנשארה ברמת ה"מטורפת וואי וואי איבדה את זה לגמרי", ואני מקווה שימצאו בעונה השנייה משהו יותר מעניין לעשות איתה מאשר "אתם לא מבינים כמה היא מטורפת".
אם יש מקום שבו הסדרה כן לוקה זה, כאמור, ערכי ההפקה. זה לא שהסדרה נראית או נשמעת רע, אבל יש רגעים שבהם אפשר לראות את התפרים באופן בולט מדי. מצד שני, פסקול השירים של הסדרה מפצה על מספר הרגעים שבהם דמויות נראות קשיחות בתזוזה שלהן.
אני יכול להמשיך להשתפך על הסדרה – או לצחוק קלות על הדרך שבה ישראל מעורבת בעלילה – אבל המלצה וקוץ בה, כי כאמור, אני די בטוח שאפילו אמא של AMC+ לא צופה ב-AMC+, ויש משהו מעצבן בלהמליץ על משהו שהוראות הצפייה בו מתחילות ב"אז קודם תפעיל VPN". אבל בעידן שבו אנשים עוברים שעות של תוכן רק בשביל לראות משהו ממש טוב, מה שאני יכול להגיד לכם זה ש"פנתיאון" – בטח לחובבי מד"ב אבל גם לצופים רגילים – פשוט ממש ממש ממש טובה.
כן.
(ל"ת)
לא ברור הקטע של ערכי ההפקה.
יש להם כסף להשתמש בשיר של קווין (וזה עולה הון תועפות, באמת) אבל לא לקנות בכסף הזה ציוד הקלטה נורמלי?
בכל אופן, מדובר באחת מהסדרות הכי טובות של השנים האחרונות. אחות תאומה של Devs (המיני סדרה של אלכס גארלנד).
מי שאהב את פנתיאון – רוצו לצפות בדבס, ולהיפך.
ואם מצאתי את דבס טרחני וצפוי
עדיין שווה לצפות בפנתיאון?
מניח שפנתיאון פחות טרחנית.
אם כי עדיין די צפויה.
בכל מקרה, גם פנתיאון וגם דבס מרתקות בעיקר בזכות הדיונים והדמויות, ולא בגלל שהעלילה כל כך יוצאת דופן.
בעיני הסדרות מאוד מאוד שונות
אהבתי את שתי הסדרות, אבל דבס היא סדרה הרבה יותר פילוסופית ומהורהרת והרבה פחות נטועה בעולם האמיתי – גם מבחינת הטכנולוגיה שהיא מציגה וגם מבחינת הרציונליות של הפעולות של הדמויות. התאגיד בפנתיאון הרבה יותר מזכיר התנהגות של תאגיד אמיתי, וגם התמריצים שלו דומים, והיא סדרה שנעה הרבה יותר מהר והרבה יותר מונחת עלילה מדבס.
סוג של אוף טופיק אבל בכל זאת קשור: קראתי את הצירוף AMC+ ונזכרתי בעוד סדרה מאוד טובה ולא מוכרת כל כך בארץ שזמינה שם (אבל גם בחינם באינטרנט *קריצה*) – Kin. סדרת פשע אירית, קטנה והדוקה וקצת אחרת מהסגנון האמריקאי (הזכירה לי בוויב יותר את מניאק עם דגש על הדרמה לא פחות מהפשע). אז אם כבר מורידים VPN שווה לבדוק גם אותה.
גם הסדרה של ראיון עם ערפד מצוינת.
עיבוד נהדר לספר, שאשכרה נותן עדכון הכרחי לסיפור.
השחקן של לסטאט הולך ראש בראש עם טום קרוז.
מצטרף להמלצה
kin סדרה מעולה וצ'רלי קוקס הוא נכס לאנושות, איזה שחקן האיש הזה תנו לו בדחיפות עוד פרוייקטים.
כל מילה. לא ייאמן שגיליתי אותו רק לאחרונה. שחקן מהסוג שאתה רואה בשתי סדרות שונות וצריך לשכנע את עצמך שזה אותו בן אדם ולא באמת שני אנשים שונים מרוב שהוא טוב בעבודה שלו.
Kin תעלה בהוט ב-12.3
מה שאומר ש-AMC+ כן פתוחים למכירה של לפחות חלק מהסדרות שלהם. מקווה שיגיעו עוד.
אם כבר אנימציה וטלוויזיה יהיה מדהים לראות ביקורת או אפילו מעקב אחרי פרקים של
Chainsaw man
שווה כל רגע
סדרת גיבורות על הכי טובה של העשור הקודם
נחבאה היטב בשירות הסטרימינג הנשכח של יוטיוב. חפשו את Impulse, איכות נדירה של סדרה של דאג לימן.
אני מוצא רק טריילרים...
(ל"ת)
הרגע סיימתי לצפות בסדרה
שיואו, איזה כיף לי שעין הדג מכיר לי סדרות כל כך טובות שאחרת לא הייתי מכירה בחיים. איזו יצירת מופת. כתיבה מדהימה, פיתוח דמויות מדהים, pacing מדהים. לא יכולה לחכות לעונה השנייה.
בוטל, נגנז ונמחק
העונה השנייה והמוכנה לא תשודר והעונה הראשונה נמחקה גם ולא זמינה יותר. מאוד מעודד.
וורנר כמודל לחיקוי?
מדאיג.
דה פאק.
גניזת מדיה כדי להתמודד עם מיסים/residuals זה פשוט בזוי. וזה מצער פי כמה במקרים בהם יש מוצר גמור/כמעט גמור. פשוט מבאס ומסריח.
וואו, ממש ממש עצוב
בעיקר שלא מדובר בסדרה זניחה, או לחילופין בפרנצ'ייז שחשוב לשמר – בהחלט ניתן היה למכור את הסדרה לשירות אחר (היא יושבת נהדר למשל על הספרייה של Hulu ו-FX ויכלה לזכות בחיים חדשים שם).
ועכשיו העונה הראשונה בנטפליקס.
בסוף יהיו לסדרה שמונים עונות בערוץ 14 בקצב התהפוכות שהיא עוברת.
מוזר לקנות עונה אחת של סדרה כזו
מבלי לפחות להבטיח את הזכויות העתידיות על השניה
זה גם מה שהם עשו עכשיו עם עוד תכנית
עם scavengers reign שהייתה ב-HBO MAX קודם
קצת שונה
ל-Scavengers Reign רק עונה אחת. כשנטפליקס קנו את זכויות השידור שלה אז נוצרה תקווה שבמקרה של הצלחה גדולה נטפליקס תשקיע בעוד עונה אבל זה לא קרה.
אני לא מוצא אותה :(
(ל"ת)
תחפש באנגלית
במשתמש דובר אנגלית.
and it's back...
https://www.youtube.com/watch?v=Cj4zqd3k3yg
יש עונה שנייה באמזון
(ל"ת)
לצערי חסום לישראל, לפחות בינתיים.
(ל"ת)