במקור: The Other Boleyn Girl
במאי: ג'סטין צ'דוויק
תסריט: פיטר מורגן
על פי ספרה של פיליפה גרגורי
שחקנים: נטלי פורטמן, סקרלט ג'והנסן, אריק באנה, ג'ים סטורג'ס, קריסטין סקוט תומאס
כמה מבאס להיות הנרי השמיני; הוא מחויב ללבוש בגדים שאפילו רקדני בלט היו מסרבים ללבוש, נכשל בתפקיד החשוב ביותר של כל מלך – להעניק לממלכתו יורש, נשוי לאישה מבוגרת ולא מושכת שבנוסף לכל גם היתה נשואה לאחיו הבכור, ומה שמתרחש בחדר המיטות שלו משמש לא רק כנושא הרכילות העיקרי של החצר, אלא גם סוגיה פוליטית סבוכה – שכן אם ימות המלך ללא יורש תיוותר הארץ בתוהו ובוהו. ההבעה העגמומית איתה הוא מסתובב כל הסרט בהחלט מוצדקת.
הדבר היחיד שיותר מבאס מלהיות המלך עצמו, זה להיות אישה בחצר המלוכה שלו. מרי ואן, האחיות היפות לבית בולין, לומדות את זה על בשרן. בחצרו של המלך הנרי (אריק באנה), כל בת יפה ורווקה – בעצם, "רווקה" הוא לא תמיד תנאי הכרחי – היא לא יותר מעוד פיתיון שאפשר להשליך לכיוונו של המלך על מנת לזכות בעוצמה ועושר. דודן של שתי בנות בולין לא מהסס לסחור בהן, כמו גם באחיהן ג'ורג', על מנת לשפר את מעמדו בחצר המלוכה הבריטית. כשהשמועות מדברות על כך שסר חינה של אשת המלך, הוא מחליט שהפילגש המלכותית תהיה לא אחרת מאחת מבנות אחותו. מרי, היפה וטובת הלב מבין השתיים (סקרלט ג'והנסון פעורת העיניים), כבר נשואה, וכך מוצאת את עצמה אן (נטלי פורטמן) השאפתנית מושלכת לרגליו של הנרי, בתקווה שתמצא חן בעיניו, תעניק לו יורש ותרומם את משפחתה אל מרומי חצר המלוכה.
אך לגורל תוכניות אחרות. בשל תקלה מצערת, דווקא מרי היא זו שמוצאת חן בעיני המלך ומוזמנת לחצרו. בעל או לא בעל, מרי מצייתת, אורזת את חפציה ונשלחת אחר כבוד למיטה המלכותית, שם היא מוצאת מלך רגיש, עדין ומתחשב, ומתאהבת בו. כך מתחילה יריבות קשה ומרירה בין שתי האחיות – מרי העדינה, שלא חשקה בתפקיד הפילגש מלכתחילה, ואן, לימים המלכה אן, שלא בוחלת באמצעים על מנת להתקדם במעלה הסולם החברתי. כאשר כוכבה של אחות אחת דורך, השניה נעלמת, וכך להיפך.
'נערת בולין האחרת' הוא מלודרמה היסטורית ששואבת את השראתה מאירועים היסטוריים שאין בדבר קיומם ספק, ומעצימה ומדגישה את התכנים הטלנובליים שכבר נמצאים בסיפור: שקרים, בגידות, ניאופים, אהבות נכזבות ונקמה אכזרית. חייו של הנרי השמיני והנשים הרבות שבחייו – שרבות מהן סיימו את חייהן באופן לא נעים – הוא אחת הטלנובלות הידועות ביותר שמציעה ההיסטוריה של בריטניה. השילוב העסיסי של תככים, מין והעיסוק בבית המלוכה, ובייחוד במלך הגחמני ותאב הבשרים, הוביל לכמה וכמה עיבודים שונים, ביניהם בספרים, סדרות וסרטים. 'נערת בולין האחרת', המבוסס על הספר 'בת בולין האחרת' מאת פיליפה גרגורי, הגיע לארץ במקביל לסדרת הטלוויזיה 'שושלת טיודור', שמספרת בדיוק את אותו סיפור. האם הסרט מדייק לחלוטין בכל הקשור לרישומי ההיסטוריה? נראה שלא, אבל החלקים המדהימים ביותר בסיפור – הדרך שבה חיי המין של המלך השפיעו על גורלה של אנגליה כולה – הם עובדות היסטוריות.
'נערת בולין האחרת' עמוס בתלבושות מפוארות, ובניית האווירה שלו מושקעת ומשכנעת, עד שממש האמנתי שאני נמצאת בחצר המלוכה האמיתית. הסרט נאלץ לטפל בסוגיה לא קלה – מדובר בסיפור מוכר בעל סוף ידוע, ועל הסרט היה לספר אותו בצורה שתהיה מעניינת גם למי שכבר יודע מה קורה בסוף. מאבק ההישרדות שהסרט מציג מעניין דווקא משום שידעתי איך הסיפור ייגמר – הציפייה הדרוכה לסוף מעמידה את פורטמן באורו של מי שנלחם מלחמה אבודה, ולפיכך היא זוכה באופן אוטומטי לאהדה מסוימת. העלילה מפותלת והתרחשות רודפת התרחשות – אף אחד לא נח לרגע ממזימותיו ותככיו. זה מרתק, אך גם עלול לעייף, וגורם לסרט להיראות ארוך יותר מכפי שהוא באמת.
כיוון שכך, טוב היה לגלות שהתסריט כמעט שאינו גולש לקיטש או למשפטים מעוררי חלחלה. בפעמים הספורות שהוא עושה זאת ("היא אחותי, ולפיכך, חצי ממני") המשפטים יוצאים בדרך כלל מפיה של מרי, ומשתלבים גם ככה בדמותה החלשה, כך שהם לא צורמים יותר מדי.
מרי, זו שמקבלת את מרבית זמן המסך והסימפטיה של התסריט, היא הפחות מעניינת מבין הדמויות: היא פשוט טובה ועדינה מדי, וג'והנסון אנמית על הבד מכדי לשוות לה עומק או עניין ממשי – אך שאר הדמויות, בייחוד אחותה אן, מפצות על כך. פורטמן, שחקנית בינונית בדרך כלל, מציגה על המסך דמות מעניינת ובעייתית: מצד אחד היא אכזרית, נקמנית וקטנונית, מצד שני, בהחלט אפשר להבין אותה. ברגעים מסוימים בסרט שנאתי אותה, וברגעים אחרים היא כמעט גרמה לי לבכות, בנחישות העיוורת שלה למטרה שאותה היא מבקשת להשיג. גם באלה וגם באלה הנוכחות שלה היתה מחשמלת, ולא יכולתי להוריד ממנה את העיניים.
הנרי השמיני של אריק באנה מחוויר בהשוואה לתחליף הטלוויזיוני שלו (ג'ונתן ריס מאיירס, שמגלם את אותו תפקיד ב'שושלת טיודור') – הוא משמש מטרה לדמויות האחרות אבל כמעט שלא עושה דבר מיוזמתו שלו, וכשלעצמו שומר על טון שקט ועגמומי כמעט לאורך כל הסרט. אך כשהוא מתפרץ, כל המרירות שלו יוצאת החוצה, ונותנת מבט חטוף על מה שרוחש אצלו מתחת לפני השטח, וגם אם הוא לא מלא כריזמה כמו פורטמן, עדיין היה מעניין לצפות בו.
'נערת בולין האחרת' לא מקדיש הרבה תשומת לב לממד ההיסטורי של ההתרחשויות, ובוחר להישאר יותר בתחום הטלנובלי, כנראה מתוך הנחה שכשבאים לראות סרט לא מחפשים שיעור בהיסטוריה או בפוליטיקה. בשורה התחתונה, 'נערת בולין האחרת' הוא מלודרמה היסטורית, וככזה, הוא מספק את הסחורה – המלודרמה שם, והיא עשויה היטב; לא קיטשית מדי, מעניינת, עשירה בתככים, מריבות ומזימות, עם דמויות מעניינות שמבוצעות היטב. הוא מספק שעה וארבעים דקות של צלילה לעולם שאינו קיים עוד, ויותר מכך – את האפשרות לראות טלנובלה בלי לפתח רגשות אשם, משום שאחרי ככלות הכל, אלה לא סתם שטויות – זה סרט היסטורי.
לא ראיתי את הסרט, אבל..
"פורטמן, שחקנית בינונית בדרך כלל?"
באיזה סרט היא בינונית לטעמך?
כל סרט שלה, פרט לקרוב יותר, שבו
היא הייתה בינונית רק ברגעים מסוימים.
(למען הגילוי הנאות – את "לאון" לא ראיתי).
אגב, אם אני לא טועה, יס הולכים לשדר ספיישל סרטים שלה בקרוב, הזדמנות טובה (בשבילי לפחות) לבדוק האם הדעה שלי עליה בעינה עומדת.
רוצי לראות את ליאון!
כי עד שלא קראתי את התגובה שלך כאן למטה העמדתי בספק את כל הביקורת שלך וכולה היתה לא אמינה בעיני -ולו רק בגלל המשפט של "שחקנית בינונית".
אבל עכשיו הכל מובן :)
רוצי לראות את ליאון!
אם כבר מדברים…
לאחרונה יצא סרט נוסף שלה, שלעניות דעתי מוכיח שהיא איננה שחקנית בינונית אלא להפך. אני מדבר על "Mr. Magorium's Wonder Emporium " . סרט נהדר והמשחק שלה בו מצויין. (אם כי לגבי מלחמת הכוכבים את צודקת)
כל סרט שלה, פרט לקרוב יותר, שבו
לכי לראות את "ונדטה", אולי תשתנה דעתך.
אין להוציא מכלל אפשרות ש''ונדטה''
קיבע את דעתה של החסידה השוטה על נטלי.
ראיתי.
טוסו לראות את ''מלחמת הכוכבים''
ותראו שהתואר "בינונית" עוד עושה חסד עם נטלי.
כנראה שהתלבושות של Queer Amidala (!) עשו לה את זה והיא חיפשה עוד סרט תלבושות.
("וואי! איזה שמלות ייצא לי ללבוש על חשבון המפיקים, למי איכפת על מה הסרט; סטלה, תמסרי להם שאני בפנים").
מש''א
גם לדעתי פורטמן היא שחקנית בינונית ביותר. בינונית במובן של "ממוצעת ככל האחרות בלי איכויות בולטות לעין מלבד העובדה שהיא ישראלית במוצאה".
גם העובדה שפורטמן היא בין האנשים הבודדים בהוליווד שהצליחו להתפתח מילדה/נערה לאישה בוגרת מבלי למות בדרך לא מוכיחה כלום מלבד על כוח רצון אמיתי.
אגב, הספיישל לא כולל את 'לאון'.
פורטמן לרוב מעולה
צריך תסריט ובימוי ממש חלשים כדי שהיא תהיה "בינונית" (סטאר וורס זו דוגמה מצויינת)
פורטמן לרוב מעולה
מתי היא מעולה?
ההופעה הכי טובה שלה היתה בלאון ואז זה בגלל שהיא היתה ילדה קטנה.
היום אין לה מה להציע. גם ובעיקר לא בונדטה (תפקיד ששחקנית טובה היתה עושה ממנו מטעמים והיא עשתה בו את המינימום).
לאחרונה היא עשתה תפקיד מעולה ב''לילות בלוברי''
אני מאוד אהבתי אותה גם ב"קרוב יותר" וב"גרדן סטייט". סגרך כלל היא עושה עבודה לפחות סבירה. רק חבל שיצא לה לא פעם לשחק דיאלוגים ממש לא טובים.
אני הכרתי אותה ב''קרוב יותר''
והתאהבתי (כמאמר השיר, הייתי בסרט אמריקאי והתאהבתי בשחקנית)
ככל שזכור לי ההופעה שלה בונדטה הייתה חלשה בעיקר בגלל תסריט שלא מותיר הרבה מרחב לתמרון. הטקסטים של הוגו וויבינג היו טובים אבל הדמות שלה נכתבה בצורה די גרועה.
סרט הולמארק קלאסי.
התלבושות, המשחק מוגזם והטלנובלי שקיבל איזכור בביקורת, התסריט העייף והמעייף, ובעיקר הסוף הטרחני, הכל פשוט צועק הולמארק! קח אותי ללופ ביום שבת!
(המשפט האחרון של הביקורת של חסידה מבריק)
שמתם לב שלאן בולין יש בדיוק אותו תליון כמו לבטי
מugly betty?
מקריות?
התליון של בולין
גם ב'שושלת טיודור' השחקנית שמגלמת את אן בולין (שגם לה, אגב, קוראים נטלי) עונדת את אותו התליון (עם האות B) בדיוק. אבל זה לגמרי לא מקרי – פשוט, בכמה דיוקנאות של אן בולין האמיתית היא עונדת תליון כזה. כמה מהתמונות האלה נמצאות בערך על אן בולין בויקיפדיה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anne_Boleyn
את 'בטי המכוערת' לא ראיתי, אבל אם זה תליון זהה הוא מן הסתם הושפע מאותן תמונות של אן בולין. למה – זאת כבר שאלה למעצבים האמנותיים של הסדרה.
התליון של בולין
(וערסוסקסואלים) יש תליון עם האות הראשונה בשמם, לא נראה שחשבו על אן בולין ב"בטי המכוערת", זה רק כדי להראות שהיא מתלבשת כמו בחורה ממוצעת מהשכונה שלה.
ראיתי סרט תעודה על אן בולין וגם שם הזכירו את התליון שלה. לפי הסרט ההוא, אאל"ט, מרי התחתנה רק לאחר שכבר שימשה כפילגש למלך.
אגב הולמרק, היה סרט על הנרי השמיני ואן בולין בהולמרק בכיכובה של הלנה בונהם קרטר , ריי וינסטון היה הנרי. הוא משודר עדיין מידי פעם.
זה מה שגם אני חשבתי על התליון של בטי,
אבל הפתיל הזה גרם לי לחקור את הנושא (aka להריץ חיפוש בגוגל תמונות) וזה בדיוק אותו תליון של אן בולין. מצחיק!
בטי:
אן:
מכיוון שאן בולין לא מוזכרת בסדרה ולא ממש מזכירה את בטי, נראה שמדובר בבדיחה פרטית חמודה מאוד של המלבישים, שמנצלת את זה שבטי באמת מאוד חסרת טעם וקצת ערסית-לייט לפעמים.
ולהשוואה נוספת
נטלי פורטמן בתפקיד אן בולין עם אותו תליון:
http://outnow.ch/Media/Img/2008/OtherBoleynGirl/movie.fs/06?full=1&print=1
באמת בול אותו התליון! מגניב...
מעניין אם מאחורי החיוך של אן בולין גם מסתתר לו גשר לשיניים.
לי התליון הזכיר תליון של פאקצה,
מהסוג עם היהלומים המזוייפים וכאלה.
ואם כבר מדברים על שרשראות, רק לי הפריעו השרשראות שנשאבות לתוך המחשוף של פורמן, ולא חוזרות משם בחיים?
פורטמן? מחשוף? פיספסתי משהו?
טוב, לא מחשוף.
אבל זה לא צווארון, ואין לי מושג איך לקרוא לזה.
בכול מקרה, אני מדברת על מצב כזה-
http://www.rottentomatoes.com/m/other_boleyn_girl/gallery.php?page=12&size=lores&nopop=1&
בה השרשרת היא באורך גבולי או ארוך, אז כשהיא רוכנת זה עוד איכשהו נראה סביר, אבל כשהיא יושבת\עומדת השרשרת נבלעת במעמקיה ואז זה פשוט היה מכוער (למרות שאני בטוחה שהשרשרת נהנתה)
גם זה נכון היסטורית
(ראי התמונה שדורה לינקקה אליה), אז אפשר להאשים רק את אופנת המאה ה-16.
אם הכוונה בכך שתסריט כמעט אינו גולש לקיטש
היא לכך שהוא גולש לקיטש בערך בכל משפט שני שנאמר, אז אני מסכים. וזה לא דמוהת של מרי – לאורך כל הסרט הייתה לי הרגשה הדמויות לא מדבורת כמו אנשים, אלא אומרת את הרגש אותו הן אמורת לחוש בצורה הכי שיטחית שאפשר. אז האמא תמיד תגיד משפט פמינסטי שהוא גם נדוש וגם לא מתאים לתקופה, מרי תמיד תהיה תמימה, אן תמיד תחרוש מזימות והגברים באשר הם ינסו רק לקדם את עצמם (חוץ האח בולן שהוא נטול אישיות). הסרט מוותר על כל מורכבות לדמות כלשהי והתוצאה היא קלישאה הרודפת קלישאה. ניכר שאכן נעשתה הרבה השקעה בעיצוב ההיסטורי, חבל שלא נעשתה השקעה בשאר הצדדים בסרט.
סרט נוראי
רציתי לירות בעצמי רוב הסרט.
מצד שני אני שונא דרמות היסטוריות, ביחוד סרטים עם תלבושות מגוחכות מסוג זה.
גם לי קצת הציק היציאה על נטלי פורטמן. מלבד "מלחמת הכוכבים" ו"ונדטה" היא היתה מדהימה בכל סרט שראיתי בו היא השתתפה.
לפחות הצילום יפה
אין לי עמדה ברורה לגבי הסרט. שני הדברים היחידים שבהחלט אהבתי בו הם עיצוב התלבושות והצילום שנותן לסרט לפעמים תחושה אפית ולפעמים תחושה מציצנית.
מעבר לזה, נטלי פורטמן באמת שחקנית בינונית בעיני. לא הייתי כותב את זה לפני כמה שנים (כשעוד היה לי קראש רציני עליה), אבל להוציא את "לאון" ו"גארדן סטייט", באמת לא ראיתי אותה נותנת הופעה באמת טובה (לא ראיתי את "ונדטה"). בנערת בולין, הרגשתי כאילו היא נאבקת במבטא, מה שגרם לדמות להראות פחות מחושבת ויותר כמו פרחה לא החלטית. זה לא ששנאתי את הסרט, אבל גם לא אהבתי אותו במיוחד. יש לי חולשה לסרטים היסטוריים, אבל משהו ב-PG13יות שלו ואיך שכל השחקנים מדוגמים ומדוגמנים, פשוט הורס את האשליה.
אגב, רדלונג, מסתבר שהחתולה לא חזרה אחרי ההקרנה ומישהו אימץ את הגור שלה.
למען אלה שלא הבינו את המשפט האחרון
בהקרנה שבה נכחנו אני, הג'ירפה והפינגווין, היו כמה ארועים חריגים בגיזרת הסאונד. ארוע אחד היה כשבמשך כמה דקות הסרט התחיל לעשות קולות של מטוס של קרב ממריא וכל הדמויות התחילו לדבר כמו דארת' ויידר טובע במיקסר. ארוע אחר, שחזר כמה פעמים, היה שדמות מלכותית אחת היתה פונה לשניה במשפט כמו "זוהי חובתך, למען משפחתך!", והשניה היתה עונה לה ב"מיאו" מעורר רחמים. זה הפך את הסרט להרבה יותר מעניין.
מרי בולין: אני מתחננת בפניך. חוס על אחותי.
הנרי השמיני: מיאו.
כשנשארנו באולם אחרי ההקרנה התברר שמאחורי המסך של אולם 1 בקולנוע לב יש מרפסת סודית, ובה היה חתול מאוד מאוד מאוד קטן עם קול מאוד מאוד מאוד חזק. הסדרנים אמרו שהם מכירים את החתול ואת אמא שלו. אני שמח שהוא מצא בית.
רק להשלים
אחת הסדרניות היא ידידה שלי והיא סיפרה לי שהחתלתול מצא בית.
"הנרי השמיני: מיאו"
קאלט!
טוב שהחתלתול הסתדר בסוף :-)
לפחות הצילום יפה
ה"לפעמים אפית, לפעמים מציצנית",
זו התחושה שקיבלתי מכל הסרט, ולא רק מהעיצוב.
לפעמים קליל, לפעמים כבד, לא מרגיש רציני מדי ולא דבילי מדי, ועל כן הצפייה בו נעימה.
הבגדים והצילום אכן מקסימים בעיניי, וגורמים לחסרונות הסרט להתגמד. (למעט השרשרת B המדוברת וזול-המראה, שנראית כמו משהו שעשיתי בעצמי, לו הייתי עושה שרשראות מכוערות).
ונטלי פורטמן בעיני מדהימה. למרות המבטא הלכתי שבי אחרי אן. היא תככנית ודורסנית, אבל אני הייתי בצד שלה כל הזמן וכאבתי איתה כשכאב לה, למרות שהגיע לה.
בת בולין האחרת
דבר אחד שבאמת לא הבנתי זה מה היה דחוף למפיצים לשנות את שמו העברי של הסיפור. הסרט מבוסס על ספר מצליח, ששמו בישראל מוכר כ"בת בולים האחרת", למה הם צריכים להפוך את "בת" ל"נערת"? כי זה נשמע יותר סקסי?
בת בולין האחרת
אותו סיפור היה עם הסרט "מצפן הזהב", שמשום מה החליטו להפיץ אותו בשם זה למרות שהוא מבוסס על ספר שיצא בארץ בשם "המצפן הזהוב". סתם החלטה שרירותית ומטופשת של המפיצים. מה שגם ש"בת בוליין האחרת" נשמע הרבה יותר טוב וקליט, וזה הופך את העניין לתמוה עוד יותר.
בת בולין האחרת
כרגע אני בעיקר מופתע מזה שאף אחד עוד לא סיפר בדיחה על חשבון הטייפו שלי
דווקא
אני הרגשתי בסרט שהמשחק של גוהנסון עולה על זה של פורטמן. היא הייתה מקסימה
היה לה תרגול קודם
בחלקים מסוימים של הסרט התפקיד מאוד הזכיר לי את ההתייסרות שלה בנערה עם עגיל פנינה.
נהניתי...
הצילום והתלבושות היו יפהפיים והסרט היה עשוי מצוין לדעתי.
נטלי פורטמן הייתה מצויינת בעיני – היא הצליחה לגרום לי לאהוב אותה ולשנוא אותה ולרחם עליה נורא.
קצת אכזב אותי שזה היה נורא שונה מהספר (בדרך כלל זה לא מפריע לי, אבל קראתי אותו פעם ראשונה ממש לא מזמן), ונראה לי שאם הייתי רואה את הסרט לפני שקראתי הייתי נהנית יותר.
חבל
אחרי שקראתי את הספר שהיה ממש יפה, חיכיתי לראות איך יהיה הסרט.
ולמרות שכמעט תמיד!הספר טוב יותר מהסרט (חוץ משר הטבעות)כאן ממש התאכזבתי.
לא רק ששינו את הספר שינו גם את ההיסטוריה .
בקיצור- מאכזב.
ועוד משהו- למה לשנות את השם כמו שהיה בספר? הוא היה אפילו יותר קליט.
מרשים!
בהחלט ברור שבזמן ההפקה הסרט כוון לאוסקר. הצילום, הבימוי, האווירה, התסריטאי, הפסקול (המנסה להיות יותר מסתם רקע) והסצינות ה*חזקות* וסטודיו פוקוס הן מהתכונות הבולטות בסרטי אוסקר וגם בסרט הזה, רק נראה שהאולפן התאכזב מהתוצאה והחליט להוציא אותו מהתחרות לפרס במטאטא ולמקם אותו בחודש פברואר, מקומם של הסרטים הגרועים. החלטה שאני לא מצליח להבין, מכיוון ש"נערת בולין האחרת" הוא סרט אוסקר לכל דבר.
הסרט מרשים, ללא ספק, מרשים היא המילה, החל מהתלבושות, הצילום והתסריט ועד הבימוי והפסקול והמשחק. סקרלט ג'ונסון ופורטמן עם הופעות מדהימות, אריק באנה מרשים בתור המלך, ג'ים סטארגס שפחדתי שבעיקר יעצבן אותי למשך הסרט, היה מדהים ואהבתי אותו יותר מאשר ב"מעבר ליקום" וב"21". כמה מהסצינות בסרט ממש מסמרות שיער ויזכרו עבורי בתור הסצינות הטובות ביותר השנה.
המגרעות היחידות של הסרט הן האורך, העריכה הקופצנית המדלגת מסצינה בת שלוש שניות, לסצינה אחרת בת עשר שניות לעוד אחת בת חמש, לפעמים זה עובד, לפעמים זה מעצבן ולא מובן, בנוסף האורך של הסרט וכמות המידע וההתרחשויות שדחסו בו גרמו להמון דברים להיות לא מובנים, אך מגרעות אלו היו די קטנות, ולי, לא הציקו יותר מדי.
ועכשיו לשאלות
1- מה אןן גילתה כשהסתכלה מתחת לסמיכה? הבנתי שזה קשור לדם, אך מה מה גרם לה להחליט לשכב עם אחיה? ואם כבר, אז למה דווקא אחיה? לא יכלו לסדר איזה נער רחוב אחד?
2- למה הנרי מתחתן עם אןן? הרי הוא *אנס* אותה, וזה כל מה שהוא רצה, אז לשם מה החתונה? ואם כבר, אז למה בכלל אנס אותה?
3- כך אןן מנסה לשכנע את חברי המועצה שהיא לא ביצעה את הפשע? בנאום קטן ומטופש (טוב, הנאום יפה, כמו שאר הדיאלוגים ומונולוגים, אך כלל לא משכנע)?
4- למה היא נרצחה בסוף, המלך לא אמר שהוא מוחל לה? מה גרם לו לשנות את דעתו?
5- סקרלט ידעה שאחותה עומדת למות? או שהיא הופתעה כשקראה את המכתב? ושוב, לא יכלה סקרלט, לאחר שהבינה שאחותה לא עשתה שום פשע, להתנגד להחלטת ההוצאה להורג של אחותה?
6- ראיתי חיוך על פניה של סקרלט לאחר מותה של אןן?
7- כמה מהסרט מבוסס על מקרים אמיתיים?
אוקיי, אני חייבת לתהות-
מה הקטע של שתי נון סופית בשם אן? לא, באמת אני שואלת.
חשדתי שמישהו ישאל-
ובכן, כי ככה השם נראה טוב יותר מאשר עם נון סופית אחת.
לא, ככה השם שלה נראה כמו שגיאת כתיב.
אן בולין ההיסטורית לא שכבה עם אחיה
אבל זו הייתה אחת האשמות שגזרו את דינה למוות.
ואגב, למה אןן ולא אן?
טעות-טועים.
מה גם שאני כבר לא זוכר מה בדיוק עבר לי בראש כשעשיתי את זה.
אה, וגם תודה לך, ''ההיא עם הכובע''.