- בפעם השלישית בהיסטוריה, פסטיבל קאן והאוסקרים הסכימו על זהות הסרט הטוב ביותר של השנה. אבל מה שחשוב פחות הוא "הפעם השלישית בהיסטוריה" ויותר "הפעם השנייה בחמש שנים" שזה קורה. מה זה אומר? על האוסקר, לא הרבה. האוסקר בשנים האחרונות הולך לכל מיני כיוונים, ואומנם "אנורה" בסופו של דבר יזכה למעמד של "אה, נכון, גם זה זכה" (במקרה הטוב, בהנחה שלא כולם יתהפכו על הסרט הזה), אבל זו כנראה אשמת השנה יותר מהמצביעים: לא היה איזה "אופנהיימר" או "הכול בכל מקום בבת אחת" שהגדירו את השנה באופן מוחלט ובלתי ניתן לערעור. "אנורה" לא ייצג את 2024, וגם לא היה הסרט הכי טוב של 2024 (אני מרגיש בטוח להגיד את זה באתר שהעדיף את "מרשעת" על פניו), אבל הוא היה אופציה לא רעה לפרגן, אז פרגנו.קאן, לעומת זאת, צריכים להתחיל לבדוק האם גם הם נדבקו בעצם בחיידק ה"מה המטרה שלי בחיים, להביא סרטים לאוסקר" של כל ארגון ופסטיבל אחר. הרי פסטיבל קאן היה אמור להיות הפסטיבל עם טעם אמנותי, עילאי, שגם אם הסרטים שהוא בוחר לא מגדירים את השנה הם מעצבים את הקאנון האוטרי, אפילו בלי להיכנס עמוק לתודעה. אבל נראה שאין אף בחירה שהפסטיבל עשה בשנים האחרונות שהאוסקרים לא מוכנים לאשרר – וזה לאו דווקא בגלל שהאוסקרים הפכו לנועזים במיוחד. זו לא בעיה רחבה מדי, אבל אם אנחנו מאמינים שצריך מקום שבו מקדשים את המקרים שבהם האמנות השביעית דוחפת את עצמה קדימה במקום לעמוד במקום – נראה שהאשרור של האוסקרים ש"אנורה" הוא בסך הכול קומדיה/דרמה אינדי חביבה גם לסבתות מרמז שאפשרי שגם קאן נפל. נו טוב.
- בנוגע ל"אנורה" עצמו, כאמור – בסדר. אני שמח ש"עד שיצא עשן לבן" לא זכה בשביל שכולם יזעיפו עליו פנים כ"זוכה אוסקר-י טיפוסי" (מושג שאפילו מי שמשתמש בו יודע שהוא לא קיים, אז הם עברו ל"זוכה אוסקר-י טיפוסי לפני עשור"), אבל כאמור – זה פחות שהוא הסרט שמגיע לו את התואר "הסרט הטוב של השנה" כמו "הבחירה הסבירה מבין המועמדים, אני מניח" של זוכה שכזה. אבל אם כבר – הזכייה שלו בעריכה היא שערורייה מוחלטת שמבהירה את כל הבעיה של הוליווד, והיא תמרור אזהרה מתמשך שאנשים רוצים בכוח לא לערוך את הסרטים שלהם ובכך למנוע מהם להיות יצירות מופת. כשנתנו אוסקר לעריכה של "רפסודיה בוהמית", הסיפור היה שהעורך הצליח להציל סרט שמאחורי הקלעים היה בלגן מוחלט. לשון בייקר לא עומדת הזכות הזאת, ולתת אוסקר על עריכה לסרט שהיה צריך להיות קצר יותר בחצי שעה יתקע אותנו עמוק בבוץ במאים שלא יודעים מתי הגיע הזמן לחתוך.
- אז האם קמפיינים אינטרנטיים עובדים? לא וכן. "אמיליה פרז" עדיין יצא מהטקס עם שני פרסים (מוצדקים), אבל נראה שהעובדה שמראש האקדמיה חיבבה גם את "אני עדיין כאן" עזרה לאקדמיה להחליט ש"אמיליה פרז" לא צריכה אוסקר שלישי שממש אומר שהסרט עצמו כולו הוא טוב. יחסית למי שעד לפני רגע העמידו אותו על 13 פרסים, כך שבוודאות הם כן חושבים את זה – פחדנים.
- ברכות לסרט הישראלי הראשון שזכה באוסקר, וברכות לסרט הפלסטיני הראשון שזכה באוסקר, שהם אותו אחד: "אין ארץ אחרת", וברכות לכל כותבי טורי הדעות שיוכלו לכתוב את מה שהייתה דעתם ממילא אבל עכשיו בהקשר של האירוע החדש הזה והנאומים של הזוכים. מוזמנים להתווכח מה מהמושגים שהשתמשו בהם היה מדויק פוליטית, לא מדויק או, אההה, פשוט להתעלם מכל העסק.
- באתרים מסוימים ראיתי שמדברים על "סוויפ" של "אנורה", אבל חברים – ככה לא נראה אחד כזה. "סוויפ" הוא 7 אוסקרים ומעלה, ואם 8/10 מקטגורית הסרט הטוב ביותר יצאו עם פרס כלשהו, האוסקרים בהחלט לא חשבו שרק "אנורה" קיים.
- זוהי תזכורת שאלה אומנם הופעות מאוד טובות, אבל קירן קאלקין וזואי סלדנה היו צריכים להתמודד בקטגוריית הפרס הראשי ולא המשני.
- שתי הכמעט הפתעות היחידות שהתרחשו היו העובדה ש"עם הזרם" גבר על "רוז הרובוטית", מה שבעיקר מראה, פעם נוספת, סלידה של המצביעים מחברות האנימציה הגדולות לטובת פרויקטים עצמאיים יותר ואומנותיים יותר. פעמיים זה עדיין לא לחלוטין דפוס, אבל נראה לי שאפשר להתחיל להמר בביטחון שבשנה הבאה יהיה סרט לא אמריקאי. הכמעט-הפתעה השנייה הייתה העובדה שמדיסון גברה על מור בקטגוריית השחקנית הראשית – ובכנות, ברגע שמחליטים ש"אנורה" הוא הסרט הטוב של השנה, די בלתי אפשרי להגיד את זה בפנים ישרות ולא לתת את הפרס למדיסון, שהיא היא הסרט.
- בנוגע לזוכים בפרסים הקצרים: הידד ל"אני לא רובוט" (אם כי הוא לא ממש הבחירה הכי טובה שהייתה שם), וגם "בצל הברוש" ו"הבת היחידה בתזמורת" הם בחירות סולידיות, גם אם לא הטובות ביותר שהיה ניתן לעשות שם. נו, טוב.
- קצת עצוב שאחרי כל העניין סביבו, "יופי מסוכן" נדחק בסוף לקטגוריה המסורתית של סרטי אימה: קטגוריית האיפור.
- זהו. טקס די משעמם (כלומר, לא ראיתי, אני מדבר מבחינת הזוכים ומה שהבנתי שקרה בו) לשנה שעיקר האקשן בה היה סביב הסרטים (בינה מלאכותית! ציוצים! עוד שטויות!) ולא בסרטים עצמם. נתראה בשנה הבאה.
הזוכים
הסרט הטוב ביותר – "אנורה"
הבמאי הטוב ביותר – שון בייקר, "אנורה"
השחקן הראשי הטוב ביותר – אדריאן ברודי, "הברוטליסט"
השחקנית הראשית הטובה ביותר – מייקי מדיסון, "אנורה"
שחקן המשנה הטוב ביותר – קירן קאלקין, "כאב אמיתי"
שחקנית המשנה הטובה ביותר – זואי סלדנה, "אמיליה פרז"
התסריט המקורי הטוב ביותר – "אנורה"
התסריט המעובד הטוב ביותר – "עד שיצא עשן לבן"
הסרט התיעודי הטוב ביותר – "אין ארץ אחרת"
הסרט המונפש הטוב ביותר – "עם הזרם"
הסרט הבינלאומי הטוב ביותר – "אני עדיין כאן", ברזיל
הסאונד הטוב ביותר – "חולית: חלק שני"
האפקטים הוויזואליים הטובים ביותר – "חולית: חלק שני"
הצילום הטוב ביותר – "הברוטליסט"
העריכה הטובה ביותר – "אנורה"
עיצוב התלבושות הטוב ביותר – "מרשעת"
האיפור ועיצוב התסרוקות הטובים ביותר – "יופי מסוכן"
עיצוב התפאורה הטוב ביותר – "מרשעת"
הפסקול המקורי הטוב ביותר – "הברוטליסט"
השיר המקורי הטוב ביותר – "הרשע", "אמיליה פרז"
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר – "הבת היחידה בתזמורת"
הסרט המונפש הקצר הטוב ביותר – "בצל הברוש"
הסרט בשר ודם הקצר הטוב ביותר – "אני לא רובוט"
כמה הערות:
1. אני לא בדויוק מסכים, וחושב שזה בפירוש יותר האוסקר מתקרב לקאן מאשר להפך. "פרזיטים" היה זוכה קאן קלאסי, והזכייה שלו באוסקר הביעה שינוי משמעותי מהמקומות שהאקדמיה גדרה את עצמה אליהם. המקרה של "אנורה" קצת מורכב כי בגלל משחקי הז'אנרים שלו היה אפשר להסתכל עליו כ-"סרט של שון בייקר.." והיה אפשר להסתכל דווקא על "..להמונים". נאומי הבחירה של שופטי קאן מבהירים שהם בהחלט התחשבו בחלק הראשון, בעוד קמפיין השיווק שקרה אחר כך ובחירות המיסגור שלו דחקו את הסרט דווקא לקצה השני.
3. לא יודע. לא רואה כאן כן ולא, רק כן. "אמיליה פרז" היה מנצח בלי הקמפיין האינטרנטי, ובקלות. הוא זכה בכל מקום, הוא קיבל צבר מועמדויות מפחיד. הקמפיין האינטנסיבי חנק אותו בסופו של דבר, זה די עובדה.
5. מבין את הטענה אבל יש כאן סוויפ יחסי גדול. הוא היה האנדרדוג לזכייה בפרס השחקנית ובפרס העריכה, וגם הזכיות שלו בתסריט ובבימוי היו מוטלות בספק, ולמעשה אפילו הזכייה בסרט. ביחס לציפיות המוקדמות הוא בהחלט דרס את הטקס.
(אולי טיפה אגרסיבי מהנחוץ, אם כן מצטער מראש)
3. מצטער, סחף זה סחף. 5 פרסים זה פשוט לא סחף. כן, אנורה שיחק עם יד אחת מאחורי הגב במובן הזה כאשר מראש היה מועמד רק ל-6 פרסים אבל נו – אפילו לזכות בפרס השישי הוא לא הצליח. כן, הוא היה יכול להיות זוכה אפילו יותר מצ'וקמק עם 4 או 3 פרסים: אבל 5 זה פשוט לא סחף, אפילו אם היה איזה עשור עד לפני רגע שבו הוליווד לא הצליחה לתת לאף סרט יותר מ-4 פרסים. (אפשר לפרגן לו על זכייה ב-4 מתוך 5 "הפרסים הגדולים", אבל גם זה אינו סחף, וכמעט זה לא הדבר האמיתי).
2. אני פשוט לא משוכנע ב"אמיליה פרז" היה מנצח בלי הקמפיין האינטרנטי בכלל. עוד מרגעיו הראשונים הסרט היה מעורר מחלוקת, ואם האינטרנט היה מחלק את הפרסים הדברים היו נראים אחרת – כולל 0 מוחלט של פרסים לסרט הכי נורא אי פעם שאי פעם מישהו חשב עליו.
1. השאלה היא לא על "פרזיטים", אלא על מה שקרה מאז – "משולש העצבות", "אנטומיה של נפילה" ו"אנורה" – כולם סרטים מאוד נוחים "להמונים", שאפשר למכור גם לאוסקר. לרוב, הסרטים מקאן הגיעו למועמדות לבימוי או לסרט שהיה ברור שהיא לא ריאלית, וגם זה פעם בכמה זמן. אנחנו כבר ממש לא שם.
ולגבי האוסקר מתקרב לקאן – כן, נו, מאז 2016. אין הבדל גדול בין "אנורה" ל"אור ירח" (אם כבר, להיפך – "אור ירח" הרבה יותר "למתקדמים". אה, ואני מניח שלפחות בארי ג'נקינס שמע על עורכים). יש הבדל בין "אנורה" וסוג הסרטים שהיו זוכים בקאן בעשור הקודם.
אז ככה:
3. טוב, לא כל כך ברור לי אם אנחנו מתווכחים על סמנטיקה או מתווכחים בכלל. אנורה הפתיע מאוד לטובה, התעלה מעבר לציפיות וקיבל אסופת פרסים נחשבים. האם זה "סחף"? לא יודע, לא ממש אכפת לי. זה הישג מאוד מרשים.
2. אני משוכנע שהוא היה מנצח ולא מבין איך יש בזה בכלל ספק. הוא קיבל 13 מועמדויות לאוסקר וזכה בגלובוס, בחירת המבקרים ובאפט"א. ברור שהאינטרנט לא מחלק את הפרסים, וההצלחה של הסרט במועמדויות בכל הפרסים היא ראייה הרבה יותר גדולה. אבל הטענה לא היתה שהאינטרנט קובע את הפרסים אלא שיש לו השפעה, ולדעתי ההפסד של הסרט הוא הוכחה ברורה.
טוב 2 בשלב זה באמת מרגיש סמנטיקה
ונו, כל הנקודה של 3 היא סמנטיקה – "סחף" זה לא "הפתיע לטובה", אלה שני מושגים שונים.
דווקא נראה לי שב-2 יש לנו ויכוח עובדתי
או ליתר דיוק, איך לפרש את העובדות. בעיני ברור שאמיליה פרז היה זוכה אלמלי הסקנדל האינטרנטי, וממילא ההפסד שלו הוא הוכחה ברורה לכך שלאינטרנט יש כוח מסויים.
לעובדה שיש לאינטרנט כוח כלשהו גם אני הסכמתי
על כן "כן ולא". כלומר – אני מסכים שהמוג'ו הרע שלו (בתוספת העובדה שהם ממילא עפו על "אני עדיין כאן" וחיפשו לפרגן לו) גרם לו לפספס את פרס הסרט הבינלאומי.
מה שאני לא מסכים זה האם הוא היה במסלול בטוח לקחת את הסרט/במאי/תסריט ועוד משהו. הוא היה בדיבור, אבל עוד אחרי המועמדויות זה היה נראה חריג ביחס לתגובות אליו. כלומר, אני רואה סרט שהיה תמיד במאבק מתמיד, ואחרי שהגיע לשיא (13 מועמדויות וכל זה), התהפכו עליו (כמו שקורה לא פעם למי שמוביל בתחילת העונה). זה עניין של נרטיב, ברור – אבל לא של "האינטרנט" דווקא ושל סקנדלי ציוצים כאלה ואחרים. אם העניין היה קורה אחרי עוד זכייה באיזה גילדה או מקום גדול, אולי הייתי יותר מסכים שהוא בהחלט היה המועמד הבטוח לזכייה שסדרת ציוצים גרמו לו להפסיד אותה.
אה, אז נראה שאנחנו באמת לא מתווכחים
בשום שלב לא חשבתי שהוא עומד לזכות במשהו גדול יותר מאשר הסרט הזר. את פרס הסרט הזר הוא היה לדעתי מקבל בוודאות אלמלי העסק האינטרנטי שהיה צריך להיות אגרסיבי הרבה יותר מסתם שינוי נרטיב כדי לקחת לו את המקום המבוסס מאוד – אבל זה כבר ממש סמנטיקה.
את הסלידה הנוכחית שיש לאוסקר מאולפני האנימציה הגדולים בארה״ב אפשר כבר להרגיש שלוש שנים, לא שתיים
כלומר, אם מצמצמים לסרט לחלוטין לא אמריקאי אז זה באמת רק שנתיים ככה, אבל תכל׳ס גם פינוקיו של דל טורו הוא חלק מהמגמה הזאת ולמעשה הסרט שפתח את המגמה הזאת.
לא מדובר בסרט של אולפן אנימציה הוליוודי, אלא יותר פרוייקט אינדי בסטופ מושן שהבמאי שלו הוא בכלל מקסיקני.
כך שבהחלט הייתי מחשיב אותו כזה שפתח את המגמה החדשה.
נראה שאחרי שנים שהאוסקר הלך (כמעט) רק לאולפני האנימציה ההוליוודיים (כשרוב הזמן זה היה פיקסאר ודיסני), נראה ששופטי האוסקר שינו גישה והם כבר לא בעניין של האולפנים הגדולים.
ולמען האמת, לא נראה ששנה הבאה זה עשוי להשתנות.
הסרט ההוליוודי היחיד ב-2025 שיש לו איזשהו סיכוי זה ״זוטרופוליס 2״, אבל לאור העובדה ששלושת הסרטים האחרונים של דיסני אנימציה אפילו לא היו מועמדים, נראה שהסרט יצטרך להגיד תודה אם בכלל יהיה מועמד ולהסתפק בזה.
כך שאני בהחלט רואה אפשרות שגם בשנה הבאה יזכה סרט לא הוליוודי.
סוף סוף הסרטים הזרים והעצמאיים יוצאים מהצללים ומתחילים להוביל בקטגוריה בה במשך שנים הם היו מועמדים רק לשם המועמדות.
ובל נשכח יתרון נוסף לכל המגמה הזאת: יותר סרטים שזוכים שאינם ב-CGI.
כלומר, נכון שהשנה הזוכה הוא דווקא כן ב-CGI, אבל אחרי שנתיים שבהם זכו סרט סטופ מושן וסרט ידני ולאור העובדה שרוב הסרטים הלא הוליוודיים הם לא ב-CGI, אפשר להגיד שלא רק שלטון הוליווד ודיסני הסתיים אלא גם שלטון ה-CGI.
אה, ושכחתי להזכיר שלרעת זוטרופוליס 2 גם עומדת העובדה שהוא סרט המשך והאוסקר לא עפים בכלל על סרטי המשך בקטגוריה הזאת
סרטי ההמשך היחידים שזכו היו מסדרת צעצוע של סיפור, בעוד ולשבעה סרטים זוכי אוסקר לאנימציה אחרים יצאו סרטי המשך שאף אחד מהם לא זכה, כשחלקם אפילו לא מועמדים.
זה שסרט הוא המשך של סרט זוכה אוסקר לא מעניק לו סיכוי לזכיה, אלא אם מדובר בצעצוע של סיפור.
כך שאם מוסיפים את זה למגמה החדשה, אפשר נראה לי לקבוע בוודאות שהזוכה של השנה הבאה לא יגיע מאולפן הוליוודי גדול.
עכשיו רק נשאר לשאול מאיפה יגיע הזוכה, כי זה יכול להיות מכל מקום.
אפשרי שיקח עוד זמן עד שבכלל נשמע משהו על הסרט שבסופו של דבר יזכה בעוד שנה.
מה עם אליאו?
פיקסאר עדיין אהובים באוסקר ואני גם לא מקבל את שדיסני כבר לא אהוביםעל ידי האוסקר , אם דיסני היו עושים סרטים טובים הם היו מועמדים.
שלושת הסרטים האחרוניח שלהם הם עולם מוזר, משאלה ומואנה, שאיכשהו מואנה היה הכי טוב
לא שאני אומר שהם יזכו אבל יש להם סיכוי
שלושת הסרטים האחרונים של דיסני רק גורמים לי לתהות אם זוטרופוליס 2 באמת יהיה מוצלח או שלא
וכמו שהוספתי בתגובה נפרדת: היות זוטרופוליס 2 סרט המשך פועל לרעתו.
לגבי אליאו, אני לא רואה סיכוי לזכיה.
עם כל הבעיות בהפקה שכללו פיטורין של הבמאי לקראת סוף ההפקה (ברמה שעדיין יש לו קרדיט על בימוי) והחלפה שלו בשתי במאיות (שבעבור פיקסאר זה הפעם הראשונה ששני אנשים מביימים ביחד סרט. בפיקסאר זה לא קרה מעולם, זו לא שיטת העבודה שלהם וגם הסרט הזה היה אמור להיות עם במאי יחיד. זה גורם לי לתהות כמה חמורות היו הבעיות בהפקה בעת פיטורי הבמאי, עד שבמאית אחת לא תספיק כדי לסדר את כל הבלאגן ולכן צריך שתיים), קשה לי להאמין שהתוצאה תהיה סרט זוכה אוסקר.
וכן, אני יודע שאמיצה זכה באוסקר ב-2012, אבל אז האוסקר היה הרבה יותר שפוט של פיקסאר ואפילו אז הם חטפו ביקורת ציבורית על הזכיה הזאת ברמה שלדעתי היא מה שגרמה להם שנה לאחר מכן לא לתת אפילו מועמדות לבית ספר למפלצות (וזה כשגנוב על המיניונים כן מועמד. תגיד לי שזה לא מהלך שבא בתגובה לביקורת הציבורית על זכיית אמיצה?).
ואגב, פיקסאר אכן עדיין אהובים באוסקר, אבל הם ירדו מרמת ה״כל סרט זוכה״ לרמת ה״כל סרט מועמד״.
בכל אחת מארבעת השנים האחרונות היה נציג של פיקסאר בין המועמדים והוא הפסיד.
פיקסאר כבר לא מה שהיו, כך שקשה לי להאמין שדווקא סרט עם מלא בעיות בהפקה יהיה הסרט שיחזיר אותם למסלול הזכיה.
אני איתך
אני מסכים שקבוצת דיסני באים בעמדת נחיתות
לגבי זוטופיה בגלל שאלו אותם במאים אני מאמין יותר שזה יצליח
האם יהיה מועמד אני לא יכול לדעת.
לגבי פיקסאר כן נראה שזה הולך יותר לכיוון ״קדימה״ או אלמנטלי מאשר לכיוון נשמה או אדומה אש
אני רק לא שולל לגמרי את הסיכויים של דיסני לפני שאני רואה תוצר
אבל הסיכויים, בייחוד לאור השנים האחרונות, נמוכים ביותר
אני לא פוסל אפשרות שעוד נראה חזרה של סרט של דיסני או פיקסאר שזוכה באוסקר, אבל דווקא השנה כשההיצע כולל סרט המשך וסרט שהיו לו בעיות רציניות בהפקה? אני לא חושב.
אפילו אם לא היו את שלושת השנים האחרונות, קשה להמר על סרטים עם סטטוסים שכאלה שיזכו, אז קל וחומר שאחרי השנים האחרונות לא נראה לי ששווה להמר עליהם.
אני אגיד משהו אחר
אתה מדבר על מגמה
או על כך שהאקדמיה כבר לא בעד סרטי אנמיציה אמרקאים וכו
אני פשוט לא כזה מסכים עם אמירות כאלו
במשך שנים סרטי קבוצת דיסני היו מאוד טובים והם זכו בזכות
האם הם תמיד היו הכי טובים באותה השנה שהם זכו? קשה לי לומר משפט כזה אבל הם הין טובים מאוד והם גם זכו.
למעט כמה גליצים כמו אמיצה שזה על חשבון ראלף שתאכלס זה דיסני על דיסני
הרצף הזה התחיל באמת בשנה שעוד דיסני היו בעניינים עם אדומה אש ואני מסכים שבשנת 2012 כנראה שאדומה היה מנצח , אבל חשוב לזכור שאדומה התחרה עם במאי מאוד אהוב באוסקרים , זה לא מישהו לא מוכר
לאחר מכן ניצח מיאזאקי שגם הוא לא פראייר ועוד בסרטו האחרון (כנראה) ועוד מיאזקאי זה אחד שניצח את פיקסאר בשיאם
ובאותה שנה שמיאזאקי ניצח לדיסני לא היה מתחרה ראוי(לעומת שנים אחרות שמיאזאקי התחרה)
והשנה ניצח באמת מישהו לא מוכר ששוב לא הייתה לו תחרות ראויה מבית דיסני
ודריםוורקס באמת לא אהובים באוסקר כל כך
אז בעצם אני לא רואה מגמה כזו כמו שאין תחרות ראויה מבית העכבר
יכול להיות שהכישלון של דיסני בשנים האחרונות פתח לאוסקר את העיניים לגבי מקומות אחרים בעולם זה אולי נכון
אבל צריך יותר משלוש שנים שמתוכם שתי שנים דיסני לא היו מתחרים באמת כדי לומר אם האקדמיה שינתה את פניה
אגב גם חשוב לזכור את 2011 בה דיסני הפסידו וגם אז הם לא הביאו תחרות ראויה
קודם כל, מיאזאקי לא ניצח את פיקסאר בשיאם, שכן בשנה שהמסע המופלא זכה פיקסאר לא הוציאו אף סרט
דבר שני, במשך שנים היו לא מעט סרטים שטכנית היו יכולים לזכות אם מסתכלים על ההצלחה הביקורתית שלהם, אבל הם הפסידו כי הם היו סרטים זרים / סרטים אילמים / סרטים באנימציה ידנית או בסטופ מושן.
הסרטים הללו אפילו לא נחשבו למתחרים רציניים, למרות שהרבה פעמים היו להם ביקורות יותר חיוביות מלמי שזכה בסוף.
השנים האחרונות מראות על פתיחות לתת לסרטים האלה את הזכיות, פתיחות שלא הייתה בעבר.
השנה, לדוגמא, הזוכה הכי טבעי היה רוז הרובוטית.
זה לא רלוונטי היחס לדרימוורקס, כי מהרגע הראשון הסרט קיבל יחס אחר לחלוטין מכל סרטי דרימוורקס הקודמים שהיו מועמדים והפסידו.
היחס שהוא קיבל דמה ליחס ששרק קיבל וזכה לבסוף באוסקר.
אם זה היה בעבר רוז הרובוטית היה זוכה בוודאות.
אפשר לראות שמשהו השתנה.
אבל כמו שאמרתי, אני לא פוסל קאמבק לדיסני / פיקסאר, פשוט לא השנה כשהם שולחים סרט המשך וסרט עם מלא בעיות בהפקה.
ואגב, זה שדיסני ופיקסאר מוציאים סרטים פחות טובים זה חלק מהעניין.
דיסני פיטרו את ג׳ון לאסטר שהיה אחראי להצלחה של שני האולפנים באוסקר ושלא במקרה לאחר מכן האולפנים החלו לרדת מגדולתם.
דיסני תחת ניהולה של ג׳ניפר לי היו קטסטרופה, עד כדי כך שהיא כבר הוחלפה (במישהו עוד יותר חסר ניסיון ממה שהיא הייתה כשהתחילה. עתיד טוב לא נראה באופק) ואילו פיקסאר בניהולו של פיט דוקטר במצב יותר טוב אבל עדיין בירידה לעומת תור הזהב שהיה בעבר.
בהיעדר ההנהלה שהביאה את שני האולפנים האלה לשיא, קשה לראות מתי הם יחזרו למה שהיו.
אמנם גם ג׳ון לאסטר עצמו לא מצליח כיום מאז הפיטורין, כך שלא בטוח שהחזרה שלו תחזיר אותם לימי הזוהר.
הם פשוט צריכים למצוא אנשים חדשים שאולי יחזירו את האולפנים לימי הזוהר שלהם.
עד אז: דיסני הם ממש לא אולפן שמתמחה בסרטים זוכי אוסקר או אפילו במועמדים, ופיקסאר הפכו לאולפן שמספק מועמדים ללא זכייה, מעין דרימוורקס החדשים.
כשאני מדבר על השינויים אני לא בהכרח מתכוון רק לשינויים של שופטי האוסקר, אלא גם לשינויים שעברו על האולפנים עצמם.
כי דיסני ופיקסאר של פעם כבר לא קיימים, מאחר וההנהלה שאחראית לתור הזהב כבר לא שם, כך שעכשיו נשאלת השאלה: האם תגיע הנהלה חדשה שתביא לתור זהב חדש? וזה בהחלט לא בטוח ובהחלט בסימן שאלה גדול.
כן צודק זכרתי שמיאזקי שיחק מול מפלצות אבל זה היה שרק
לגבי השאר זה ניתוח שאני לא בהכרח מסכים עם הכל
אבל אני מקבל
תודה על השיח
נראה מה יהיה (:
אני ממש אהבתי את אנורה וסבבה שזכה בסרט
אבל לומר ששון בייקר > בריידי קורבט זה טירוף מוחלט.
כמו כן נוספרטו עם 0 אוסקרים זה דפוק לאללה.
הסרט אין לי ארץ אחרת לצפייה ישירה
הסרט אין לי ארץ אחרת זמין עכשיו לצפייה ישירה בחינם
בתחומי ישראל-פלסטין, באתר שיחה מקומית
(שיש להם עכשיו גם פודקסט)
https://nootherland.mekomit.co.il/
כן, קישרנו לזה כבר בביקורת
(ל"ת)
נראה לי שהאקדמיה בעיקר שונאת את דרימוורקס
(ל"ת)
או
שרוז הרובוטית לא כזה טוב (בתור מישהו שיכול למצוא תכונות טובות גם בסרטים ה"רעים" שלהם) והאקדמיה העדיפה סרט שהוא לפחות יחודי בעשייה שלו (ההשפעת האנימטורים הקנדים חזקה עם רוז). בנוסף איך שהסרט הזה לכל מי שהוא לא רוז וביחוד לברייטביל… גובל בעלבון ל…. בערך כל ילד בעולם.
לא צריך להחליף כמעט כל קונפליקט או בדיחה של דמות שהיא לא רוז בסרט בשיר פופ ומנטרות לא ממש משכנעות.
הפעם היחידה שהסרט לא עושה את זה היא כשברייטביל קיבל בריונים וגם אז זה היה כתוב רע
'אתה שונה ומוזר ולכן אנחנו לא אוהבים אותך עכשיו קבל מכות בשקט ותטבע'
ואז הסרט לא מראה אותם עד שברייטביל הופך להיות שימושי ללהקת הברווזים אני בקושי מגזים בזה שאני אומר שזאת הייתה רמה השיחה בסצינה הזאת.
עם הזרם ככל הנראה ניצח מכיוון שהוא השיג מאוד מרשים בניהול תקציב ועשייה אבל לדעתי הוא הסרט הטוב מבין השנים כי אין לא את כל המניפולציות שיש ברוז הרובוטית, הוא נותן לאישיות של החיות ולפעולות את שלהן את הזמן הראוי לדבר בעד עצמן מה שאני לא יכול להגיד לרוז.
למרות הטון הכועס אני עדיין חושב שרוז הרובוטית הוא סרט טוב (הודות לרוז כדמות והמשחק של לופיטה, אחרת הוא היה באמת סרט לא משהו עם אנימציה טובה) פשוט הדברים שהפריעו לי שם מאוד הפריעו לי, בעם הזרם זה מקרה הפוך לא היו הרבה דברים בסרט שממש אהבתי אבל הדברים שכן אהבי היו יחודיים ונתנו עניין לסרט (בעיקר מערכת היחסים בין החיות)