טקס האוסקר הולך ומתקרב, ובעוד חודש נדע מי יהיו המועמדים. זאת הייתה שנה עם לא מעט דרמות והפתעות בהוליווד, אבל עכשיו כשעונת הפרסים מתחילה, אפשר להתחיל להמר מי הסרטים שיקחו הביתה פסלונים במרץ הקרוב.
מכיוון שליהונתן יותר קל להקליט מאשר למצוא מחשב עם חיבור טוב לאינטרנט אי שם בשטח, הפעם המרנו את כתבת הטקסט המסורתית בסרטון. אז הנה, באיחור מסוים, מי שאנחנו – וב"אנחנו" הכוונה היא לאתר "גולד דרבי" – חושבים שיהיו המועמדים לאוסקר לסרט הטוב ביותר:
אז האם השנה יש סיכוי לסרט אנימציה (ספיידרמן במ״ה או הילד והאנפה) לקבל מועמדות לקטגוריית הסרט הטוב ביותר?
כי כאילו, בחייאת, הגדלתם את כמות המועמדים ל-10, לא הגיוני שלפחות אחד, רק אחד, מעשרת הסרטים הטובים ביותר של השנה הוא סרט אנימציה?
תפסיקו עם השנאה הזאת לאנימציה ותנו גם לסרטי אנימציה סופר מוצלחים ומהוללים את המקום שמגיע להם בקטגוריית הסרט הטוב ביותר.
אגב, אם כבר אנימציה, שמתי לב שטקסי פרסים (כמו גלובוס הזהב, למשל) נותנים מועמדויות לשני סרטי אנימציה (ספיידרמן והאנפה) בקטגוריית הפסקול.
זה מעניין גם כי כבר הרבה שנים לא זכור לי שהיו שני סרטי אנימציה מועמדים לאוסקר לפסקול, וגם כי אם זה יקרה זאת תהיה המועמדות הראשונה של ג׳ו היסאישי לאוסקר (בחייאת, הבנאדם לא רק שהיה אמור להיות מעוטר במועמדויות לפסקול, אלא גם היו אמורים להיות לו מספר זכיות. הוא אחד ממלחיני הפסקול הטובים ביותר בימינו) והמועמדות הראשונה של דניאל פמברטון לאוסקר לפסקול (יש לו מועמדות אחת לשיר, אבל אין לו עדיין אף מועמדות לפסקול), ורק בשביל זה ששני המלחינים שאני כל כך מחכה בשבילם שהאוסקר יעריכו אותם יקבלו מועמדות אני אשמח מאוד שזה יקרה.
חוץ מזה שלכל הפחות בנוגע לספיידרמן (את הפסקול של הילד והאנפה עוד לא שמעתי), באמת מגיע לסרט מועמדות, אולי אפילו זכייה.
היסאשי באמת גאון. העבודות שלו עם מיאזקי וטקאשי קיטנו פשוט מטריפות.
(ל"ת)
וזה למרות הבדלי הסגנונות בין הפסקולים של סרטי מיאזאקי לאלה של סרטי קיטנו
היסאישי מעולה בטירוף גם כשהוא הולך על סגנון מאוד אלקטרוני וניו אייג׳י וגם כשהוא הולך על סגנון קלאסי עם תזמורת סמפונית.
גם ב-"נאוסיקה" אתה יכול לשמוע עדיין את הרקע האלקטרוני שלו.
(ל"ת)
נכון
אבל זה היה השיתוף פעולה הראשון של השניים, בהמשך הוא הפחית את השימוש במוזיקה אלקטרונית בסרטי מיאזאקי.
האוסקר של שנה שעברה
די הוכיח שמבחינת האקדמיה סרטים מצויירים זה לילדים קטנים, ואני לא חושבת שהיה מספיק רעש בנושא כדי לגרום להם לנסות לשכנע אותנו אחרת…
לא להפיל את כל האשמה באקדמיה. הבעיה היא שבאמת אוב סרטי האנימציה מכוונים בעיקר לילדים קטנים.
המצב יותר טוב בסדררות טלוויזיה.
גם רוב הסרטים הם לא טובים, זו המשימה של האקדמיה למצוא את הטובים
אבל זו לא הנקודה. כשאנחנו מדברים ספציפית על המועמדים של שנה שעברה לדבר על סרטי אנימציה כסרטים במיועדים לילדים קטנים בטקס עצמו זה בדיוק הפוך ממה שהייתי מצפה שגוף שאמור לעודד יצירתיות בסרטים יעשה, גם אם בסוף סרט לכל המשפחה (לא לילדים קטנים, לכל המשפחה, זה שונה), ניצח.
אני לא בטוחה מה המטרה של האקדמיה והפרסים האלה. שיווקית, בטח, אבל האם זה מופרך להגיד שהתפקיד שלהם הוא לתת במה לעושר וליצירתיות של עולם הקולנוע? ואם זה המצב – אז לא היית מצפה שזה יהיה בדיוק המקום שלהם לחגוג את סרטים הטובים שהם מחוץ לנורמות המקובלות?
אבל בכנות, לא בסרקסטיות, מאחר ואני לא בטוחה מה המטרה שהם מציגים בפרסים האלה, אני לא יכולה הלגיד מה הם אמורים לעשות, רק מה הייתי רוצה שהם יעשו.
כמעט כל שנה יש לפחות סרט אנימציה אחד שהיה מגיע לו להיות מועמד לסרט הטוב ביותר
מספיק להסתכל פה בסקרי סרט השנה ולראות שכמעט בכל שנה יש לפחות סרט אנימציה אחד שנכנס לעשירייה, הרבה פעמים גם שניים ולפעמים אפילו שלושה.
הייתה אפילו שנה אחת בה סרט אנימציה הגיע למקום הראשון (2015 עם הקול בראש, סרט שכמה לא מפתיע לא היה מועמד בכלל לסרט הטוב ביותר באוסקר של אותה שנה).
כך שזה לא משנה מה רוב סרטי האנימציה, משנה שבכל שנה יש סרטי אנימציה שנחשבים ע״י המבקרים והקהל לבין הסרטים הטובים של השנה ולמרות זאת האוסקר לא נותן להם מועמדות לסרט הטוב ביותר.
ואגב, סרט יכול להיות לכל המשפחה ועדיין להיות אחד הסרטים הטובים ביותר.
רבים מהקלאסיקות הגדולות של כל הזמנים הם סרטים לכל המשפחה, חלקם גם זכו באוסקר לסרט הטוב ביותר או היו מועמדים, רק שבכל הנוגע לאוסקר הכבוד ניתן (כמעט*) אך ורק לסרטי לייב אקשן לכל המשפחה, בעוד ואצל הקהל הרחב והמבקרים יש כמות גדולה מאוד של קלאסיקות על זמניות שהם סרטים לכל המשפחה באנימציה.
*עד היום ישנם רק שלושה סרטי אנימציה שהיו מועמדים לסרט הטוב ביותר: היפה והחיה (1991) למעלה (2009) וצעצוע של סיפור 3 (2010), מספר מביש לחלוטין.
לא יודע, יש לי תחושה שלספיידרמן או הילד והאנפה יש יותר סיכוי מפינוקיו של השנה שעברה
גם כי הם יצאו לקולנוע והצליחו לא מעט שם, כך שהרבה נחשפו לסרטים הללו, בניגוד לפינוקיו שיצא לנטפליקס.
וגם כי מרגיש לי שיש יותר התלהבות על הסרטים הללו מפינוקיו.
מה גם שהילד והאנפה הוא בכלל סרט PG-13 וגם ספיידרמן הוא הרבה פחות ״לכל המשפחה״ או ״לילדים״ מפינוקיו שרק השם שלו מרחיק הרבה מבוגרים שרואים בו משהו ילדותי.
וחוץ מזה, אם שנה שעברה זה לא הצליח, אז זה אומר שאף שנה זה לא יכול לקרות?
ב-2009 וב-2010 היו עשרה מועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר ובשנתיים הללו היו סרטי אנימציה מועמדים (ב-2009 ״למעלה״ וב-2010 ״צעצוע של סיפור 3״), כך שזה בהחלט דבר אפשרי.
נכון, בשני המקרים הללו אלה היו סרטים של פיקסאר, אבל אני עדיין מצפה שזה יקרה גם עם סרטי אנימציה שאינם של פיקסאר.
לפחות לצפות מותר לי.
קטגוריית השחקנית הראשית
אשים את ההימור שלי על השולחן כי למה לא. סאג ללילי גלאדסטון, באפטה לאמה סטון, קרב צמוד מאוד עד לרגע האחרון עם נרטיב פוליטי דומה לזה של שנה שעברה באותה קטגוריה עם קייט בלאנשט נגד מישל יו. סטון לוקחת.
אחזור עוד כמה חודשים לראות עם הכובע נשאר שלם.
לדעתי גלדסטון תיקח
עוד לא ראיתי את התפקיד של סטון, אבל נראה לי שהיא צעירה בשביל שני אוסקרים, וגלדסטון היא לא רק מועמדת נכונה פוליטית, אלא בעיקר פשוט נתנה הופעה מדהימה שהיתה הבולטת והטובה ביותר בסרט בו הופיעו דה נירו ודיקפריו. בינתיים נראה שהמבקרים ממש מתים על ירח הפרחים, וגלדסטון היא בבירור הדבר הכי טוב בו.
עוד לא ראית את סטון. חכה שנייה, תצפה ואז תחליט. כי זה ליגה אחרת
(ל"ת)
חייב להודות
שראיתי את הקטעים שהעלו ליוטיוב ודי בהם כדי לראות שהיא פשוט מדהימה, מדהימה אפילו ביחס לעצמה עד היום, שזה המון.
אבל בסוף באוסקרים לכל הדברים שמסביב יש משמעות גדולה, אולי אפילו יותר מההופעות הגולמיות. אני רואה שרוב איגודי המבקרים כן מבכרים את גלדסטון, אני רואה שיש אהבה גדולה של המבקרים לרוצחי ירח הפרחים ומשער שיש להם רצון להביע אותה בפרסים, אני רואה שיש באופן כללי באזז גדול סביב גלדסטון מאז הסרט, ואני יודע שקשה מאוד להשיג אוסקר שני בגיל צעיר.
ואחרי כל זה – אז ראית את מסכנים שכאלו? הוא באמת טוב כמו שאומרים?
בקלות הכי טוב השנה (לא ראיתי את פרחי הירח עדין).
ואמה בטון לגמרי שחקנית השנה, ההופעה שלה בקללה (סדרה שהאתר קצת ישן עליה) גם רמה אחרת. אין שחקנית שעשתה בחירות יותר נועזות במשחק שלה השנה, שהשתלמו בטירוף.
שמח לטעות
(ל"ת)
כמו כן
"נשארים לחג" לוקח את פרס הסרט, נולאן את הבימוי, קיליאן מרפי את השחקן הראשי למרות שלרגע יראה שזה עשוי להיות ג'יאמטי.
שם את זה כאן רגע לפני המועמדויות כדי שאוכל להגיד שחזיתי כמה "נשארים לחג" חזק
יפ
(ונתעלם ממה שקורה כמה תגובות למטה)
וואו. מה שכתבת זה תיאור מדוייק, כל הכבוד.
(ל"ת)
אז פרס הסרט
הסיכוי של נולאן לבימוי נראה גבוה מאוד, אבל הסיכוי של אופנהיימר לסרט קטן בהרבה. תרחיש שבו הוא לוקח רק בימוי נראה סביר מאוד.
אז מי כן ייקח את הסרט? המועמד המוביל נראה כרגע רוצחי ירח הפרחים. הוא גם זה שזכה עד כה בהכי הרבה פרסי סרט, גם אהוב מאוד בכל סיכומי השנה, ופשוט נראה כמו בחירה טבעית בשביל האקדמיה.
אבל אם גם ירח הפרחים וגם אופנהיימר לא יזכו והאקדמיה תחליט להתפרע, נראה שכל האפשרויות נפתחות. מסכנים שכאלו, חיים שלמים, אנטומיה של נפילה, מי יודע – אולי אפילו ברבי.
ועכשיו פורסמו השורטליסטים
"7 ברכות" בחוץ, אבל "גולדה" בשורטליסט של קטגוריית האיפור.
אבל פיצ'ס בחוץ, איזו איוולת
(ל"ת)
מצד שני, ספיידרמן במ״ה בקטגוריית האפקטים!
והוא גם בקטגוריית הפסקול והשיר.
והילד והאנפה בפסקול.
וגם אלמנטלי בפסקול (ובהחלט מגיע לו), מה שאומר ששלושה סרטי אנימציה נמצאים בפסקול, מה הסיכוי ששלושתם גם יהיו מועמדים בסוף?
והנרי שוגר בקטגוריית הסרט הקצר.
וגודיזה מינוס אחת באפקטים.
בגדול יש פה הרבה דברים חיוביים.
מצד שני, וונקה לא נמצא בשתי הקטגוריות המוזיקליות, מקווה שבעיצוב תלבושות הוא כן יהיה.
כמו כן, אופנהיימר לא נמצא באפקטים.
בהיעדר אופנהיימר נראה שאין אף מועמד חזק בקטגוריית האפקטים, כך שנראה שלכל אחד יש סיכוי לזכות (יאללה, ספיידרמן ברחבי ממדי העכביש הופך לסרט האנימציה הראשון שזוכה באוסקר לאפקטים, אני בעד).
אם כבר עבודת האפקטים ב the killer מאשימה בהרה מבאופנהיימר
(ל"ת)
לא ממש. פינצ׳ר לא עשה שם שום דבר שהוא לא עשה בסרטים הקודמים שלו.
אם כבר, התאומים ברשת החברתית היו יותר מרשימים וגם האפקטים של מזג האוויר בנערה עם קעקוע דרקון.
באופנהיימר פאקינג שחזרו את ניסוי האטום. אני באמת מתקשה לחשוב על עבודת אפקטים מיוחדים יותר מורכבת או נועזת מזאת.
אם פרס על אפקטים מושפע מעבודות קודמות של הבמאי אז ודאי שגם לנולאן היו הישגים מרשימים יותר כמו בין כוכבים וטנט.
(ל"ת)
לא אמרתי את זה. רק שאופנהיימר פי כמה וכמה מרשים מהרוצח.
(ל"ת)
ספיידרמן באפקטים
אני מודה שאני קצת מבולבל. מה בעצם נחשב אפקטים, ומה הקשר בין עבודת אפקטים בסרט לייב אקשן לבין יצירת סרט אנימציה. לפי מה בכלל מחליטים אם להכניס סרט אנימציה? דיסני מוציאים מידי שנה סרטים שנראים מעולה ובכל זאת לא מועמדים.
מניח שהכוונה פה לטכנולוגיה שאפשרה את מגוון סגנונות האנימציה בסרט
(ל"ת)
זה סופי ?
כי אם כן זה יותר מהזוי יש שם ברשימה שירים לא מוכרים בעליל כשפיצ'ס גם לדעתי השיר עם הכי הרבה צפיות ביוטיוב
כן, אבל כדאי לזכור ש"פיצ'ס" הוא לא ממש... שיר
כלומר, אני בעדו – אבל הוא בסופו של דבר בדיחה, ובניגוד ל"אני רק קן", גם בדיחה די קצרה. האקדמיה נוטה להתייחס לעצמה, לצערנו, די ברצינות בבחירת השירים שלה ובעוד שזה מצער אותי שהוא נפל עוד בשלב הזה – מועמדות הייתה תמיד קצת רחוקה מאיתנו, כי האקדמיה טיפשית.
צרפת לא שלחה את "אנטומיה של נפילה'' לפרס הסרט הזר בשביל לחזק את סיכוייו לקחת את הפרס הגדול?
או שזו פשוט בחירה אמיצה ומפתיעה לא לשלוח את הסרט הצרפתי הכי מדובר של השנה?
אולי, אבל טיטאן למשל לא נכנס אפילו לשורטליסט
למרות שזכה גם הוא בדקל הזהב
אבל 'אנטומיה של נפילה' הוא סרט יותר טוב והרבה יותר קל לעיכול וכזה שמתאים לאקדמיה לאהוב
ובטח לא יזיקו ארבע המועמדויות שקיבל בגלובוס הזהב. ולפסטיבל קאן הולך לא רע לאחרונה מבחינת הקליעה לטעם האקדמיה. מאז 2017 כל הזוכים בדקל הזהב, למעט 'טיטאן', היו מועמדים גם לאוסקר.
לדעתי זה נובע משני דברים
הראשון זה חשש שהסרט יפסל בגלל כמות האנגלית שנמצאת בו.
השני זה אכן הנטייה של צרפת ללכת לא פעם לאופציה ב' (שנכון לעכשיו, גם היא – "הקדרה" – אמורה להיות מועמדת אז מה אכפת להם).
רגע, אזור העניין הוא סרט בריטי???
מה שאומר שיש כאן סיכוי גבוה לזכיה ראשונה של בריטניה, שכמובן אין לה בכלל תעשיית סרטים על פי האוסקר
בנושא דומה: "מכתב לחזיר" סרט האנימציה הישראלי הקצר של טל קנטור שהגיע לשוטרליסט בקטגוריית סרט האנימציה הקצר הוב ביותר
עלה לרשת (ככל הנראה באופן זמני). הנה הסרט, סרטוני מאחורי הקלעים ופרשנות בבלוג "החברים של שוליית הקוסם":
https://shulyathakosem.blogspot.com/2024/01/LETTERTOAPIG2023.html?fbclid=IwAR0VtOFZmuYcu861n9H4G0rMHYW8KEVeDj0A6brWye6eJZt9Um7YaNO_Rl8