אתם יודעים מה הדבר הבא שהולך לקרות. שלל כתבות, תגובות, ביקורות ומה לא שמכריזים ש"הכול בכל מקום בבת אחת" כבודו במקומו מונח, אבל בשלב הזה הוא פשוט אוברייטד, והזכייה שלו היא פשוט התחנפות פוליטיקלי קורקט של האקדמיה, ואם כבר היה צריך לתת לסטפני שו, ומה זה למה לא נתנו איזה פרס אחד ל"רוחות אינישרין" ואיך אפשר להשוות בין ההופעה של קייט בלאנשט לזאת של מישל יאו וכו' וכו' וכו'. חלק מהטייקים האלה נשמעו עוד לפני ש"הכול בכל מקום בבת אחת" סחף את טקס האוסקר עם 7 זכיות (שבראייה היסטורית רחבה זה לא כל כך מרשים, אבל במבט היסטורי צר יותר זה הסרט הראשון שהגיע לכמות זכיות כאלה כולל פרס הסרט הטוב ביותר מאז "נער החידות ממומביי" ב-2009), אבל עכשיו הם וודאי יתעצמו, ובמיוחד בגלל ש"הכול בכל מקום בבת אחת" ניצח חבורה מרשימה מאוד של סרטים.
אז לפני שהדבר הבא הזה יקרה, בואו רגע ניקח את הזמן להעריך את העובדה שטקס האוסקר ה-95 היה אחד הטקסים היותר משעממים שהאקדמיה ידעה, בלי אף זכייה מפתיעה באמת, וכמו כן הסרט המדובר הוא סרט שבו אישה אסיאתית מבוגרת מזגזגת בין יקומים כדי להילחם בישות על יקומית שמנסה למחוק את היקום (לא להתבלבל עם הקיבוץ יקום, הוא דווקא אמור להיות בסדר), וזה כולל סצנות לחימה בקונג פו (כולל זרת שרירית ממש), לא מעט דברים שנכנסים לישבנים של אנשים, אבנים עם עיניים זזות שמרגשות אותך, כלבי נונצ'קו, אצבעות נקניקייה ועוד שלל דברים שכל אחד מהם בפני עצמו אמור, לכאורה, לפסול אותך מלזכות באוסקר כלשהו – והנה בא סרט אחד, מערבב את כולם, וזוכה בשבעה פרסים.
אז כן, בניגוד לשאר טקסים אחרים הפעם "הכול בכל מקום בבת אחת" לא שבר שום שיא באופן רשמי (אפשר לחרטט משהו על זה שהוא הסרט הראשון שגם זכה ב-3 פרסי משחק וגם בפרס הסרט, או בסרט הראשון שזכה ב-7 מתוך 8 "הפרסים הגדולים" אבל זה מרגיש כמו לצייר מטרה מסביב לחץ) ועדיין הוא לחלוטין שבר כל סטיגמה שהיא בנוגע לשאלה מה סרט זוכה אוסקר יכול להיות. הזכייה של "הבמב"א" מבטלת את המנגנון הזה שאני אומר בו "לא, זה לא יכול לזכות, זה מוזר מדי לטעמי האקדמיה". אפילו "אווטאר" ו"אהבה בשחקים" יצאו עם אוסקר כל אחד, אז גם הרתיעה משוברי קופות הולכת ונרגעת. מה שזה אומר זה שאם איזשהו יהונתן הולך לצוץ בחדר ולהגיד לי ששנה מעכשיו "מבוכים ודרקונים: כבוד בין גנבים" הולך להיות מועמד ל-3 אוסקרים ולזכות בפרס התסריט המעובד, אין לי שום סיבה להאמין שזה לא לחלוטין אפשרי.
בכל מקרה, אתם לא צריכים את האוסקר כדי לדעת ש"הכול בכל מקום בבת אחת" הוא סרט השנה – הכרזתם על זה כאן בעצמכם יותר מפעם אחת. מה שנדיר זה שהפעם לא רק שהסכמנו פה באתר עם האקדמיה בנוגע לזהות הסרט (זה קרה כבר ב-2003 עם שר הטבעות), ולא רק שהסכמנו על הופעת השנה (זה קרה כמה פעמים), אלא הסכמנו על שניהם. ואני מודה שאפילו החשש הגדול שלי – שההצלחה הזאת תעלה לדניאלים לראש ותשנה אותם – קצת יצא להפסקת סיגריה לנוכח הנאומים שלהם, שהיו מלאים בענווה ובכנות. הקריירה שלהם עדיין יכולה להשתבש מהנקודה הזאת והם יכולים להישאר לעד כ"צמד ההוא שעשה את הסרט הזה עם היקומים. לא, נו, לא "ממד העכביש"", אבל עד כה הם תמיד הצליחו להתעלות על הציפיות שלי בשנה האחרונה, אז בואו נקווה שהם לא יפסיקו עכשיו.
חוץ מזה, "במערב אין כל חדש" לקח 4 פרסים טכניים אבל השאיר בכל זאת גם איזה פסלון להמשכים הגדולים של הוליווד ("אווטאר" , "הפנתר השחור" ו"אהבה בשחקים"). "הלוויתן" זיכה את ברנדן פרייז'ר בפרס השחקן הטוב ביותר ובפרס האיפור (כבר שנתיים ברצף שהפרס הזה בא ביחד עם פרס המשחק של שחקן או שחקנית ראשיים), וכאמור "הכול בכל מקום בבת אחת" אִפשר קתרזיס או קאמבק לג'יימי לי קרטיס, מישל יאו וקי הוי קוואן. "נשים מדברות" לקח את פרס התסריט המעובד, וזוהי תזכורת למפיצים שהסרט הזה עדיין לא הופץ בארץ. "נאטו נאטו" לקח את פרס השיר הטוב ביותר, ובצדק, ובקטגוריות הגטו זכו "נבלני", "פינוקיו", "הילד, החפרפרת, השועל והסוס", "פרידה אירית", ו"הלוחשים לפילים" (שני האחרונים הם עלבון גדול במיוחד לנוכח התחרות, אבל לאף אחד לא אכפת מהקטגוריות האלה, אז מה נעשה).
מה שכל זה אומר זה שרק אדם אחד הצליח לזכות בניקוד המלא בהכה את האוסקר וזה אלמוג. בוא לקבל את הפרס שלך (ביקורת על יצירה לבחירתך). או שלא. זה גם בסדר.
ואיך היה הטקס עצמו? עם לא מעט בדיחות על סטירות, כצפוי, ועם מונולוג פתיחה חביב למדי, שלא כצפוי (ג'ימי קימל משתפר, נאמר זאת לזכותו). בלי גימיקים מיותרים ברובו, שזה תמיד טוב. עם מונטאז'ים קצרים לכבוד הסרטים המועמדים, שזה נפלא. ועם. כל. כך. הרבה. הפסקות. לא הבנתי את ההחלטה לשנות את הקצב של הטקס ובמקום לתת לקראת סופו פרס אחד בין הפסקה להפסקה (כי אלה הפרסים החשובים) ובהתחלה לזרום לעשות ההיפך; אבל התוצאה הייתה לא רק טקס צפוי ברובו, אלא טקס צפוי ברובו וזוחל (ואפילו והטקס נגמר עדיין אחרי שלוש וחצי שעות).
ובכל זאת, אשרינו שזה יהיה הטקס הצפוי ברובו שלנו. האקדמיה קנתה לעצמה אשראי אצל קהל צעיר שיקח לה זמן לבזבז, וכנראה שרפה כמה גשרים אצל קהל מבוגר יותר שיקח לה זמן להשלים איתו. ובכלל, עובדת היות הטקס "צפוי" היא פחות בגללו ויותר בגלל מה שבא לפניו. ובסופו של דבר האוסקר לא צריכים לשעשע בטקס מותח, אלא לבחור את הסרט ואת הזוכים שראוי לבחור בהם. ואני לא יכול לומר בלב שלם שמישהו כאן הוא הבחירה שלי, אבל כן – ברוב המוחלט של הקטגוריות מדובר בזוכים ראויים, לכל הפחות. וגם זה הישג לא קטן.
רשימת הזוכים המלאה:
הסרט הטוב ביותר: הכול בכל מקום בבת אחת
פרס הבימוי: הדניאלים, הכול בכל מקום בבת אחת
השחקן הראשי הטוב ביותר: ברנדן פרייז'ר, הלוויתן
השחקנית הראשית הטובה ביותר: מישל יאו, הכול בכל מקום בבת אחת
שחקן המשנה הטוב ביותר: קה הוי קוואן, הכול בכל מקום בבת אחת
שחקנית המשנה הטובה ביותר: ג'יימי לי קרטיס, הכול בכל מקום בבת אחת
התסריט המקורי הטוב ביותר: הכול בכל מקום בבת אחת
התסריט המעובד הטוב ביותר: נשים מדברות
הצילום הטוב ביותר: במערב אין כל חדש
הפסקול הטוב ביותר: במערב אין כל חדש
הסרט הבינלאומי הטוב ביותר: במערב אין כל חדש
פרס עיצוב התפאורה: במערב אין כל חדש
האיפור הטוב ביותר: הלוויתן
התלבושות הטובות ביותר: הפנתר השחור: וואקנדה לנצח
האפקטים הטובים ביותר: אווטאר: דרכם של המים
הסאונד הטוב ביותר: אהבה בשחקים: מאווריק
השיר הטוב ביותר: "לרקוד לרקוד", RRR
הסרט המונפש הטוב ביותר: גיירמו דל טורו מציג: פינוקיו
הסרט הקצר הטוב ביותר: פרידה אירית
הסרט הקצר הטוב ביותר שהוא במקרה תיעודי: הלוחשים לפילים
הסרט הקצר הטוב ביותר שהוא במקרה מונפש: הילד, החפרפרת, השועל, האני מניאק אם קראתם עד לפה אבל אם כן כל הכבוד לכם.
שמח על הסחף של הבמב״א ופינוקיו.
מבואס על הזובור לאינישרין והעובדה שבקטגורית המשחק והאיפור הלכו על הכי אוסקר בייט לפי הספר – כשבשני המקרים הפרס היה צריך ללכת לדברים שקשורים לקולין פארל.
אני בעד הכול בבת אחת אבל הערב הזה הפך אותו לאוברייטד מבחינתי
התסריט היה חייב ללכת לרוחות אינישרין, חייב, ולגימי לי קרטיס לא הגיע האוסקר הזה על פני שאר המועמדות, לכל אחת מהן הגיע יותר.
לא מדובר בשנה רעה או בשנה בלי מועמדים אחרים שכל האוסקרים היו צריכים ללכת לסרט אחד, לטופ גאן הגיע פרס העריכה אבל את הזכייה הזו אני מבין.
מצד אחד אני שמח כי אם כבר סרט שלוקח את האוסקר בסערה אז שיהיה סרט טוב ויצירתי, אבל לדעתי הייתה פה הגזמה.
ג'יימי לי קרטיס נמצאת מספיק זמן בשביל שרק יצטרכו תירוץ בשביל לכבד אותה
ותפקיד שבו היא משחקת מצד אחד פקידת מס ומצד שני עם ידי נקניקיות נראה כמו תירוץ טוב.
כמה הערות
1)כמובן שאני מהמר שהתחזיות יפלו הן מצליחות (:
2)פינוקיו- מביא לנטפליקס אוסקר אנימיצה ראשון ועוצר רצף יחסית קצר של דיסני (בכלל תקופה לא משהו לדיסני אבל זה למקום אחר)
3)הכל בכל מקום בבת אחת- אני מאוד מרוצה, לא כי זה היה הסרט שהכי אהבתי השנה, אלא כי זה סרט טוב שמדבר אל הקהל ולא סרט ״אוסקר״, בעבר סרט שזוכה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר היה מוסכם על פי רוב העם שהוא סרט טוב, גם אם לא הכי טוב של השנה, והרבה שנים זה כבר יותר ויותר נדיר,
זה לא ויכוח האם זוכי האוסקר ב20 שנה האחרונות הם טובים או לא, אלא שהם לא אהובים על ידי הקהל הרחב, הכל בכל מקום בבת אחת הוא כזה.
4)הכל בכל מקום בבת אחת – עדיין לא זכה גם בסרט גם בבימוי גם בתסריט וגם בשחקנים הראשיים- ארור ברנדן ו והלוויתן שלו
שלושה סרטים זכו גם בסרט, גם בבימוי וגם בשחקנים הראשיים
וזה לא ברנדן שארור, אלא ההחלטה לשים את קה הוי קוואן במשני ולא בראשי.
אה לא ידעתי שאפילו לא היה להם מועמד בקטגוריה(חשבתי האוסקר לא הביא אותם לגמר אפילו)
כן אני יודע ששלושה הגיעו להישג הזה, התכוונתי לומר שעד ששוב יש הצלחה גדולה לסרט באוסקר(זוכה בכל הקטגוריות הראשיות), עדיין הוא לא מצליח להגיע שוב להישג הזה.
עכשין הגיוני למה
ניצחתי בניחושים
תודה לכל מי שניחששששש
אני שמחה מאד על הזכיות של הבמב"א.
מבחינתי זה סרט השנה ואחד הסרטים הטובים בכלל. כולם שיחקו שם מצוין וכל הרעיון של המולטיוורס היה מבוצע היטב.
מעבר למד"ב, יש בסרט הזה המון נחמה ואפילו אופטימיות.
כך שברכות לזוכים וכל הקנאים והמפקפקים יזכרו שביקום אחר – סרט אחר זכה. ככה שהכל בסדר.
די עם זה כבר
תמיד יהיו מי שישאר בחוץ, מה הקשר גזענות? לוחמת לא סרט מספיק טוב בשביל האקדמיה, הוא נכשל ביקורתית ורוב האנשים שכחו ממנו לגמרי
איך אפשר להאשים את האקדמיה בגזענות ש2 אסייתים זכו בקטגוריות המשחק, אסייתי אחד זכה בפרס הבמאי, והסרט שלקח את רוב הפרסים הוא בהובלת אישה אסייתית כדמות ראשית.
גם עכשיו מאשימים בטוויטר את האקדמיה בגזענות בגלל שאנג'לה בסט לא זכתה בפרס שחקנית משנה, כאילו שכחו ששנה שעברה הם נתנו אוסקר מאוד לא מוצדק לוויל סמית'.
איזה מזל שרוחות אינישרין לא סרט עם במאי וקאסט שחור אחרת היו שורפים את האקדמיה.
טעות
התגובה הזו הייתה אמורה להיות תגובה לדימה למטה.
מה גם שהפנתר השחור 2 זכה בעיצוב תלבושות
והביא זכייה שנייה למעצבת התלבושות השחורה רות קרטר, שבזכייה הקודמת שלה על הפנתר השחור הראשון היא הייתה לאדם השחור הראשון שזוכה בקטגוריה הזאת, ועכשיו כבר יש לה עוד זכייה.
אגב, הפייבלמנים יצא בלי אף זכייה
אז אולי אני אגיד שזה בגלל שהאוסקר אנטישמים?
נו, באמת.
יש סיבה ש״לוחמת״ נעדר לגמרי מהטקס? אחד הסרטים הטובים של שנה שעברה שגם הצליח ביקורתית! גזענות של האקדמיה?
הסיבה היא שהוא סרט גרוע.
(ל"ת)
הטרלה?
(ל"ת)
סרט סטופ מוושן לוקח את פרס האוסקר לסרט האנימציה
ועכשיו יש לנו כבר שני זוכים בקטגוריה בסטופ מוושן (הקודם היה וואלאס וגרומיט ב-2005), מה שאומר שזה כבר לא משהו חד פעמי אלא דבר שיכול בהחלט לקרות בכל שנה, גם אם עברו 18 שנה מאז הפעם האחרונה שזה קרה.
אני מקווה שזה נכון גם לאנימציה ידנית, שגם כן מחזיקה עם זכייה אחת בלבד עד היום (המסע המופלא ב-2002), ושנזכה לראות עוד סרט אנימציה ידני שזוכה בפרס אחרי למעלה מעשרים שנה שזה לא קרה.
השנה יוצא סרט חדש של מיאזאקי, כך שיש סיכוי.
ואגב, בסרט האנימציה הקצר זכה סרט באנימציה ידנית, מה שאומר שהשנה, באופן נדיר, ה-CGI נדחק הצידה מכל הזכיות (טוב, חוץ מאווטאר 2 שלקח על האפקטים. אם כי הוא בלכידת תנועה, מה שאומר שהוא אמנם CGI, אבל לא באמת אנימציה, שכן לכידת תנועה לא נחשבת לאנימציה ״טהורה״).
זה מאוד תלוי באיזה מפיץ הוא ימצא וכמה המפיץ הזה יהיה אגרסיבי
אבל The Inventor, סרט סטופ-מושן בבימוי ג'ים קפוביאנקו, תסריטאי ואנימטור ותיק בדיסני ובפיקסאר, עם קטעי אנימציה דו-מימדיים של תום מור, עומד כנראה לצאת השנה, וככל שאני קורא עליו יותר, אני יותר משוכנע שהוא יהיה מתמודד די רציני באוסקר.
וחוץ ממנו, יש גם את Junk Head, סרט סטופ-מושן יפני שהבמאי שלו לא עשה לפני כן שום דבר (פשוטו כמשמעו – הוא למד הכל, הנפשה, צילום, דיבוב וכו' בכוחות עצמו במהלך העבודה על הסרט) שיוצא השנה במדינות דוברות אנגלית, וכבר הספיק להעיף את המוח ללא-מעט מבקרים, כולל מיודעינו גיירמו דל-טורו.
https://www.youtube.com/watch?v=oJ_n9EktPKs
טוב, ויש כמובן גם את ברחבי ממדי העכביש
כך שיש פה תחרות והיא לא מגיעה מהכיוון של דיסני.
לאור הכישלון המטורף של עולם מוזר, אני בכלל חושב שבסוף ידחו את wish ל-2024, בזמן שיעשו אי אלו שינויים בהנהלה של אולפני האנימציה של דיסני.
כך שנראה לי שאם השנה דיסני היו חלשים בקטגוריה, שנה הבאה הם כבר בכלל יהיו לא רלוונטים, מקסימום אולי מועמדות קטנה בלי שום סיכוי לזכיה.
אלא אם אני מפספס ברשימה- שכחתם לציין את פרס הבימוי
שהלך לדניאלז על הכל בכל מקום
אולי אני היחידה אבל
'הכל בכל מקום בבת אחת' הוא לא סרט משהו. לא יודעת איך הוא באמת עומד ליד שאר המועמדים בקטגוריית הסרט כי לא ראיתי אותם אבל כשלעצמו הוא לא מספיק בעיניי.
הציפייה שלי הייתה גדולה וכמוה גודל האכזבה. לא הצלחתי להתחבר רגשית לסרט (ולא קשה לרגש אותי בדר"כ, במיוחד כשמדובר ביצירה שעוסקת ביחסי אם-בת), המסרים הניהליסטים והטמטום הלא קוהרנטי עם הבייגל לא עזרו, גם הוויזואליזציה לא היממה אותי (המשרדים שבהם מתרחש חלק גדול מהסרט לא אסתטיים כלל), ההומור לא היה לטעמי, והסרט הרגיש נמרח מדי.
אני לא אגיד לאחרים לא לראות אותו כי בכל זאת יש בו מקוריות שחסרה בהרבה סרטים בימינו וזה שווה לפחות צפייה אחת.
סתם, הייתי חייבת להוציא את זה איפשהו :)
רוחות אינשירין נשדד
הכל בכל מקום בבת אחת הוא סרט מעולה שהיה צריך להביא כמה פרסים אבל לא את כמעט כולם. לא ראיתי the whale אבל אני לרגע לא מפקפק בנצחון של ברנדן פרייזר. לדעתי הפרס הספציפי של השחקנית המשנית מראה כמה רוחות אינשירין נשדד. כשזה נוגע לכל פרס אחר אני יכול להבין טיעונים למה לא פסקו לטובת אינשירין, אבל פה המשחק של קרי קונדון פשוט היה רמה אחת מעל כל השאר. בנוגע לג'יימי לי קרטיס, היא באמת לא הייתה מדהימה בהבמב"א, אני חושב שזה לא רק דעתי מכיוון שכל מי שראיתי מנסה להצדיק את הזכייה שלה כמחווה כללית אליה בתור שחקנית. אם רצו לתת לה פרס שחקנית משנית בתור כבוד על הקריירה שלה, זה היה צריך להגיע ברצח כתוב היטב בטקס ב2020, שם התפקיד שהיא שיחקה שולי אבל מופתי.
בואו נעשה ניסוי מחשבתי, תחשבו שבמקום באי באירלנד, רוחות אינשרין היה מתרחש על אי באינדונזיה, או בזנזיבר… אני חושב שהוא היה זוכה בלפחות מספר פרסים. אני בהחלט חושב שרוב השיקולים של חברי האקדמיה הם עניינים*, אבל כשזה מגיע להכרעה בין 2 סרטים מעולים, יש כמה נקודות לזה שיותר ליברלי פוליטית.
*חוץ מבסרטים מצויירים, החתול של שרק נשדד גם הוא (גיירמו דל טורו, זה לא הישג גדול להפוך את "פינוקיו" למרגש).
ההישג הכי גדול שלך פינוקיו הוא לאו דווקא הרגש, אלא האנימציה.
וכן, היא מהממת ויצירתית גם בחתול, אבל מה שנעשה בפינוקיו בסטופ מושן? כמה רמות מעל כל המתחרים.
נכון
נכון, היא באמת מעולה. אבל זה הבעיה בזה שיש רק פרס אחד לסרט מצוייר (שגם הוא לא נלקח ממש ברצינות). אי אפשר להכניס את הניואנסים האלה של תסריט, אנימציה, דיבוב שיש בסרטי לייב אקשן. זה גם יקרה בשנה הבאה, אני בטוח שגם ספיידרמן וגם החדש של מיאזאקי יהיו מעולים, אבל אחד מהם יזכה לכל התהילה. בינתיים, כשיש רק פרס אחד אני חושב שכחוויה כוללת החתול עדיף.
אם יש איזשהו שיקול חברתי
אז זאת התדמית של האקדמיה ותו לא.
אבל זו פשוט הדעה שלך
יש הרבה מאוד אנשים שחושבים אחרת. זוהר אורבך, לדוגמה, לא הבין מה אנשים מוצאים בהופעה של קרי קונדון. קשה לכמת דעות בכל הבלגן באינטרנט ועונות הפרסים, אבל ממש לא חשתי שאנשים אוהדים בפער את ההופעה של קונדון על ג'יימי לי קרטיס, אם כבר – התחושה היא קצת להיפך.
כנ"ל בנוגע לחתול של שרק. האהדה לפינוקיו היתה ברורה וגורפת – ואפילו כאן באתר פינוקיו ניצח את החתול, כך שלא ברור על מה אתה מתבסס.
אם כבר מסתכלים על האתר
אם כבר מסתכלים על התוצאות באתר, אף שחקנית אחרת לא הייתה קרובה לקרי קונדון, ברמה שהיא קיבלה פי 2 יותר קולות מסטפני שו שהגיעה למקום השני. והקרב בין פינוקיו לחתול היה השני הכי צמוד בכל הטקס.
אני בספק שתמצא בכל האינטרנט סקר-טקס שעל פיו אינישרין יצא מהאוסקר בידיים ריקות. רק בטקס-טקס כך קרה, כי רק באקדמייה יש גם לשיקולי-מטא השפעה, לא רק הת'כלס של מה היה הכי טוב.
זה לא הישג גדול להפוך את פינוקיו למרגש?
בוא נשאל את רוברט זמקיס
או...
שחברי האקדמיה הבינו שמרטין מוקדונה כותב כמו רובוט ופרס "התסריט שהכי דומה לתסריט ש chatgpt היה כותב" עוד לא יצא. אני גם חושב שג'יימי לי קרטיס יותר טובה מקרי קונדון אבל זה פחות בגלל יכולות המשחק שלהם ויותר בגלל שהתפקיד של שג'יימי לי קרטיס מאוד מבדר והיא עושה עבודה מאוד משכנעת יחסית לדברים המטופשים וההבאות המוגזמות שיש לה בסרט ואצל קרי…. זאת עוד בחורה חכמה ומדוכאת בסרט דרמה.
בנוגע לחתול של שרק מול פינוקיו אה… אני חושב ששניהם "tech demos" מאוד מהנים ולא יותר מזה לאף אחד לא מגיע את הפרס יותר מהשני.
נראה לי שאתה עושה "טק דמוניזציה"
התסריט של רוחות אינישרין נפלא, אני לא יודע אם אני צריך להיות שמח שChatGPT לא ברמה הזאת או להיות מודאג מעתיד אפשרי שהוא כותב סרטי אוסקר. בכל אופן, אני חושב שאם מתמקדים בסרט ולא חושבים על הפרומפטים שהיו יכולים ליצור אותו, ניכרות יכולות המשחק של קרי והריינג' שלה הרבה יותר מרשימות מסתם עוד דמות דרמה גנרית (דוגמה: https://www.youtube.com/watch?v=7BdKjYGNiUg)
בנוגע לחתול ופינוקיו, אלה סרטים עם הרבה מאוד רגש ונשמה גם מעבר לאנימציה שלהם, הם מן הסתם לא המציאו את הגלגל מחדש בתחומים אחרים, אבל אני חושב שלקרוא להם tech demos מנמיך אותם הרבה יותר ממה שמגיע להם.
לא דוגמה טובה
לא התכוונתי לעשות טק דימוניזציה רק רציתי להגיד שמוקדנה הוא תסריטאי גרוע למרות שאני לא שונא את סרטיו אלא רק את הסטיארוטיפים שבתוכם.
למעשה הדגמת מה אני לא אוהב בסרט. הסצנות הכי חזקות בסרט הזה מבטאות לכך שדמות לכוארה נורמלית מגיבה למשהו תמוהא בצורה לכוארה מוקצנת. דומיניק הוא אחד מהדמיות עם יותר רבדים בסרט (אם אפשר להחשיב אב מתעלל כ"רובד") והוא עדיין דמות חד מימדית כמו כל שאר הדמיות בסרט. הדרמה מבחינצי לא עובדת עם הסטיארוטיפ כל כך ברור אין חוכמת חיים מתחת לטיפשות, בקושי יש אמפטיה מתחת לחוכמה (אלא אם כן זה קרוב משפחה של אותה דמות), והאי הוא מלכודת מוות של שיעמום ועל פי הסרט כל זה חקוק באבן. המישהו היחידי חוץ ממוקדנה שחושב שזו סטיארה רלוונטית חייב להיות רובוט, קרוב לרובוט או לא להבין את משמעות הנוסחה שמוקדנה משתמש בה שוב ושוב.
בנוגע לחתול ופינוקיו. על פינוקיו אני די מתחרט כי יש שם הרבה רגעים מרגשים ופינוקיו עצמו ממש חמוד אבל לגבי המשאלה האחרונה…. לא. אני לא אומר שחתול הראשון יותר טוב אבל יש לו טיפה יותר עומק רגשי מהסרט השני והוא לא מסתמך על הומור מטא ועל דמות "הטיפש עם חוכמת חיים שיגרום לכם להעריך את מה שכבר יש לכם" כדי להעביר את המסר אלא הוא מסתך על החוזקה של המפטי כדמות כדי להעביר את המסר. הסיפור שנמצא בסרט הראשון מרגיש לא גמור ודיי עצל ובכל זאת זה עדיף על מוות צורח על חתול בסוף הסרט "אוףףףףףףףףףף, התסריט לא מאפשר לי להרוג אותך כי למדת את המסר של הסרט, למה????" בסרט השני. עדיין לפינוקיו ולחתול מגיע האוסקר על האנימציה לפחות, לשניהם יש כוונות טובות ובכלל הם סרטים מושקעים וטובים הם רק לא עבודות מופת. (למרות שתלוי במצב הרוח פינוקיו יתקרב לשם)
סליחה? לא
אנשים שאוהבים את מקדונה הם לא "רובוטים", והאנטי שלך אליו מתחיל לחצות את הקווים הסבירים.
אני מקבל את זה שפספסת את הסרט, או שאתה מפרש אותו לא נכון, ושאתה חושב שהוא התסריטאי הכי גרוע שאי פעם כתב או מה שלא יהיה, אבל לכל הפחות ראוי להכיר שאתה במיעוט לגבי זה, שאנשים רבים מעריכים אותו, ושרצוי לא להתחיל להעליב אנשים רבים סתם בלהט הרגע.
סליחה לא התכוונתי שזה יגרר לאנשים הם רובוטים
יותר התכוונתי שיכול להיות שיש אנשים שהסיטואציה החברתיות שמרטין מוקדנה מציג מספיקות גם אם הוא לא כותב דמיות עמוקות במיוחד (או מבחינתי יצוגים חד מימדים של רגשות מורכבים) גם זה יכול להיות שגוי לא אכתוב עליו שוב.
ניסוי מחשבתי
כדי להבהיר מה אני לא אוהב אצל מרטין מוקדנה חשבתי על משחק. תכתוב על פתק למכר או חבר 3 דברים שאתה חושב עליו (תכונות אישיות, מחשבות שלך על הפעולות שלו, רושם כללי וכו')אחר כך המכר או החבר יגיב על הפתק שכתבו לו ויספר על עצמו בין עם זה יהיה כתגובה לדברים שנכתבו בפתק או הרחבה על חייו האישים. המכר או חבר לא חייבים להיות כנים הדבר הכי חשוב הוא שתיווצר שיחה בה הצד שלהם יכלל ולא רק הרושם שלך ממנו. בשלב השלישי אתה לבד או אתה והמכר תכתבו דמות שמבוססת אך ורק על מה שנכתב בפתקים כאשר אותה דמות תדבר עם מישהו אחר לשיחה של 2 דקות ותראו איזו דמות נוצרת לכם שאתם כותבים מהפתקים בלבד (שלב זה יכול לקחת גם שבוע). אפשר לשחק את זה עם כמה אנשים שרק תרצה כאשר כל משתתף יוכל לכתוב כמה פתקים שרק ירצה אך המשחק צריך להתנהל פנים מול פנים או לכל הפחות בשיחת זום עם מצלמות. לא חייבים לשחק אותו ברצף וניתן לחלק אותו על מספר מפגשים.
בכל מקרה אני מקווה שזה הביר את הנקודה שלי יותר מהתגובות המרירות שלי
ניתן להחליף בין שלבים 2 ו 3
נשמע משחק סבבה לשיעור חברה, לא הבנתי מה אתה חושב שזה מוכיח.
זה לא שיש אנשים שמסתפקים בדמויות חד מימדיות. זה שיש אנשים שבעיניהם הדמויות שמקדונה כותב אינן חד מימדיות. הם רואים בהן משהו שאתה לא רואה, וזה לא מצביע על בעיה אצלם וגם לא בהכרח על בעיה אצלך. אתה מסוגל לקבל את זה?
דיי פשוט
בסרטים מהסוג שאני לא אוהב שלב שתיים נמצא בתחתית סדר העדיפויות במקרה הטוב ואינו קיים במקרה הרע. אם שלב שתיים לא קיים והסרט מורכב משיחות של 10 דקות על סטיארוטיפ מסוים לטעמי לסרט לא תהיה דרמה בכלל, אין שום יצוג למה שהסרט ירצה להביא כי הוא לא טורח ליצר שיח על הנושא בין עם הוא מציאותי או לא . דוגמה טובה לזה זו הסצינה ב היא (2013) כאשר תיאדור נפגש אם אשתו לשעבר כדי להתגרש סופית ואחרי שהוא מספר לה שהוא יוצא עם מערכת הפעלה היא מתחילה להיאנח ולהאשים אותו ולדחות את הדברים שהוא אומר על הסף. הסרטים הללו הם הסצנה הזאתי רק ברמת התסריטאית.
המשך
גם אם אשתו לשעבר צודוקת (והיא צודקת) לצעוק על הגרוש שלה בפעם המליון על דברים שהוא יודע אחרי שהם נפרדו לא יעזור בכלום. אותו דבר בסרטים הללו מרוב רצון להראות את חסרונות האנושות עד כדי שהוא מבטל את האנושיות של הדמיות שלו. לא רק שזה לא יוצר דרמה שאכפת לי ממנה זה לא נראה שזה באמת יעזור לאף אחד אפילו לא למרטין
אני מוכן לקבל שאנשים מוצאים משהו בדמויות האלו ואין בעיה אם אף אחד שאוהב או שונא או כל מי שבניהם את הסרטים של מוקדנה
אני לא מוכן לקבל את זה שהדמויות הללו הם עמוקות או מיצגות עומק באיזשהו יקום. זאת ""דעה"" שאני כל כך בטוח בה שחסר לי רק צפייה נוספת כדי להבטיח שזו עובדה. השאלה האמיתית היא הם הסטנדרט הזה (שמבחינתי הוא נמוך ומשפיל ויש לדמויות שהוא כותב יצוג יותר טוב בסיטקום הממוצע) מספיק לאנשים כדי להגדיר את סרטיו כגאונים או אפילו מצחיקים. הבמאי הזה נמצא כותב דמויות כל כך מתחת לסטנדרט שלי עד שהחיבה אליו נראית לי לא הגיונית.
ברור שהסטנדרט הזה מספיק, הסרטים שלו מקבלים שבחים לא מאתמול.
יש פה תופעה מתמשכת, ולדעתי חבל לבזבז אנרגיות על התלהמות ממשהו כזה.
זה ממש בסדר
שמשהו לא נראה לך הגיוני.
אם מבחינתך הדמויות של מקדונה (זה השם, דרך אגב) לא עומדות בסטנדרט הגבוה שלך, הפתרון הוא כנראה לא לצפות בסרטים שלו ולא להקדיש להם יותר מדי מחשבה. אלה החיים, לפעמים אנשים אחרים אוהבים משהו שאתה לא אוהב. ולא, גם צפייה נוספת לא תהפוך את הדעה שלך לעובדה.
לא יודע...
כשהתיישבתי לצפות ברוחות אינישרין תהיתי למה מופיע על המסך לפני הכתוביות מבחן CAPTCHA שביקש לדעת אם אני רובוט
בלי להיות politically correct
בשנים האחרונות יש 5-6 סוגי סרטים שתמיד יהיו מועמדים לסרט הכי טוב : סרט על אירים, סרט על נשים , סרט על מאבק של השחורים, סרט מד"ב , אחד הסרט המכניסים של השנה שהוא גם ראוי אוסקר(לפעמים זה סרט מד"ב כמו במקרה של חולית ) וסרט זר .
לא תמיד הם יהיו כולם מועמדים באותו שנה אבל בדרך כלל אפשר למצוא את רובם בתוך ה 10 סרטים שמועמדים.
השנה זה נשים מדברות, אינשירן, טופ גאן , הכל שקט בגבול , ועל סרט המד"ב יושבים השנה שני סרטים שזה הכל בכל מקום ואוואטר 2 אבל זה חד פעמי בגלל שאוואטר הוא באמת סרט מאוד מצליח.
לא יודע אם כולם ראויים להיות מועמדים לסרט הכי טוב אבל מכיוון שזה עניין של הכללה וריצוי הקהל אז יש מקום להם.
החידוש השנה זה ש סרט המד"ב זכה בסרט הכי טוב .
אבל איך שאני רואה את זה לפחות בשנים האחרונות הזוכה הוא חביב הקהל (מלבד ארץ נוודים בשנה לא חזקה במיוחד)
גרין בוק פרזיטים , קודה , ועכשיו הכל בכל מקום. אז הזכייה לא מפתיעה אותי במיוחד כאשר הפרסים החשובים הלכו להבמב"א במהלך הטקס.
יום יבוא ומישהו יכתוב "עם להיות פוליטיקלי קורקט"
(ל"ת)
סרטים אירים?
אני מצליח לחשוב על 2, וזה כשמחשיבים את "האירי" כאחד מהם.
3 לפי הספירה שלי
בלפסט, האירי ואינישרין
האירי זה בדיחה, כן?
אבל כן, פספסתי את בלפסט.
אפשר להעביר אותו איכשהו כסרט על אירי
(ל"ת)
לי עולה
לי עלה בראש אינשירן ,בלפסט ,פילומנה , למען האמת כשכתבתי את זה חשבתי על על מנצ'סטר ליד הים וספולייט אבל הם יותר סרטי בוסטון כאלו שזה די אירי בוויב . יתכן שהסוג הזה של סרטים לא כזה שכיח באוסקר אבל על כל שאר הסוגים שכתבתי יש מלא דוגמאות .
באמת מוזר שכל שנה יש סרט על נשים.
הן בסך הכל 50% מאוכלוסיית העולם.
לא באתי להעליב
לא בקטע מעליב ,אני פשוט חושב שלפעמים שמים סרט כמועמד לסרט הכי טוב בגלל שהוא עונה על קטגוריה מסוימת ולא בגלל שהוא באמת מאלו שהכי טובים באותה שנה .אני חושב ככה על טופ גאן שהיה די קלישאתי בעיניי. פשוט פעם היה יותר קשה להכניס סרט מסוים לאלו שהיו הכי טובים באותה שנה והיום כשיש הרבה סרטים שמים כאלו שירצו את הקהל .
לא נורא בעיניי להעמיד סרט טוב לקטגוריות אחרות כמו אפקטים או תסריט מבלי לתת לו מועמדות לסרט הכי טוב.
ועדיין, קצת מוזר שרוב האוכלוסיה לא מקבלת ייצוג
כלומר, אין במאיות טובות שיקבלו מועמדות? אין סרט טוב על אישה?
אולי הבעיה לא נמצאת באקדמיה. אולי זאת התעשיה, אבל לא הגיוני שכמעט כל הסרטים יהיו על גברים.
קצת הרבה
זה עיוות מתמשך ומוטמע, ויש מי שנאחזים חזק בשימור שלו ומכשילים פתרונות.
דרישות למתן הזדמנויות שוות נתקלות במכחישי אפליה שנאבקים בתיקון במקום בבעיה.
איזון בדמויות בשם האמנות והערכים נתקל בזעם קדוש שאפשר למצוא גם כאן באתר.
אבל
טופ גאן עומד כרגע על ציון 8.2 בימד"ב, והשיג בקופות הישגים חסרי תקדים. זה בסדר גמור שבעיניך הוא קלישאתי, גם אני לא עפתי ממנו, אבל כל הפרמטרים האפשריים מראים שהרבה מאוד אנשים חושבים שהוא סרט מדהים.
מלבד זאת, גם לשיטתך, האוסקר כבר יכלו לצאת ידי חובת 'סרט אהוב קהל/ מכניס' עם אווטאר ואלביס.
ואגב
אגב בסרט על נשים אני מדבר על סרטים עם קאסט בו בדר"כ רובו נשים ושהסרט מדבר על מאבק של נשים בעולם גברי כמו אישה צעירה מבטיחה, נשים קטנות ,נשים מדברות . יש סרטים אחרים השנה שבמרכז שלהן יש אישה אבל הוא פחות עוסק בסוגיות פמיניסטיות . אין לי בעיה עם סרטים כאלו ,רק הסתכלתי על מגמה בסוגי הסרטים שנוטים להיות מועמדים כל שנה.
ומה נחשב "סרט על גברים"?
(ל"ת)
מה זאת אומרת, זה הסרטים שבהם הגברים מתנהגים בצורה הכי אותנטית.
שזה משהו בין צבי הנינג׳ה ומהיר ועצבני.
סרטים על גברים
מועדון קרב (1999), ויפלאש (2014), ג'וקר (2019) אלה כמה דוגמאות.
בעיקרון כל סרט שחלק עיקרי בו הוא התייחסות לגבריות או למצוקה שנובעת ממנה, או לאלימות פיזית כדרך התמודדות.
צעירה מבטיחה ונשים קטנות
הופיעו גם בסרטי השנה של עין הדג 2021 ו-2020 בהתאמה.
לשני הסרטים יש דירוג גבוה בימד"ב, ודירוג גבוה מאוד בעגבניות.
יכול להיות שאנשים פשוט אהבו את הסרטים האלה.
למה אנחנו חוזרים לדיונים הללו ? 🥹
(ל"ת)
בפעם השביעית, מתוך 22 שנה, זוכה באוסקר סרט האנימציה הארוך סרט שאינו של תאגיד דיסני.
מאוד שמח שאדומה אש לא זכה. דיסני נחלשים. לדעתי ההתרחבות של דיסני הייתה שגיאה שלהם. הם עובדים על יותר מדי פרוייקטים במקביל, וזה בא על חשבון איכות.
הייתה שגיאה לקנות את פוקס. הייתה שגיאה לעבור לשלושה פיצרים באנימציה בשנה.
דיסני
סרטים של דיסני שהפסידו בפרס האקדמיה:
מפלצות בע"מ לשרק (2001)
לילו וסטיץ' וTreasure Planet למסע המופלא (2002)
מכוניות לתזיזו ת'רגליים (2006)
משפחת סופר-על 2 וראלף ההורס 2 לספיידרמן מימד העכביש (2018)
אדומה אש לפינוקיו (2022)
מסקנה:
כדי שסרט של דיסני לא יזכה צריך שבאותה שנה יצא סרט אנימציה באמת פנומנלי, או שזו תהיה שנה ללא סרטי דיסני (קרה ב2005 ו2011, לא רואה לזה צפי בעתיד).
התחרות ל2023 נראת קשה לדיסני. השנה יוצאים ספיידרמן ברחבי מימד העכביש, How Do You Live? (מיאזאקי), האחים סופר מריו, כולם נראים עם פוטנציאל להיות פנומנלים. דיסני מתחרים איתם השנה עם Elemental וWish. אם התזה שלך נכונה לגבי היחלשותם, יכול להיות שדיסני יספגו עוד פעם 2 הפסדים במקביל. דבר שלא קרה מאז שהפרס נוצר ב2001
לא חושב שהם נחלים כמו שהתחרות גדלה
נטפליקס בראש ובראשונה
אבל גם סוני
וחזרתו של מיאזאקי באופן ספציפי
גם אם אני מסכים שהשנה הם היו יחסית חלשים זה לא משהו סיסטמטי
מעולם לא הייתי לדיסני תחרות כזו באינמיצה כשהיה פרס אוסקר(גם לא דרים וורקס ואארדמן לדעתי לא היה כל כך חזקים).
השאלה כמה זמן זה יחזיק
תחזית
נראה לי שיהיה שינוי ביתר היתר בגלל ההשפעה הכבירה של ספיידרוורס, אחרי שראינו כמה מוצלח החתול של שרק שנוצר בעקבותיו. אם האחים סופר מריו יהיה מוצלח ואמביציוני כפי שנראה מהטריילר, זה גם יאמר הרבה לגבי העתיד של אדאפטציות וההיתכנות של יציאה מהקופסה גם כשניגשים אליהן
לגמרי לא בטוח ש-How Do You Live יוצג השנה בארה"ב בחלון הזמן של האוסקר
הוא מיועד להפצה ביולי ביפן, וההערכות כרגע הן שלא תהיה בכורה בקאן לפני כן (ג'יבלי נוטים להפיץ את הסרטים שלהם ביפן לפני יתר העולם). בכורה עולמית תיערך כנראה בונציה, ואני לא בטוח כמה זמן זה משאיר לאוסקר של השנה הנוכחית – ובהחלט יתכן ש-GKIDS (אני מניח) ירצו לחכות עם ההפצה בצפון אמריקה עוד שנה כדי שהסרט יספיק לצבור באז.
היי
אני לוקח את זה בחשבון כי אני רואה שאתה בקיא בענייני מיאזאקי. מעניין אותי מה אתה חושב כי ממה שאני רואה בקשר לסרטי אנימה שמתקשרים למותגים מוכרים (וואן פיס, דימון סלייר, ג'וגוטסו קייזן) הטרנד בשנים האחרונות הוא שחרור הסרט מחוץ ליפן בהקדם האפשרי, בדרך כלל כמה חודשים אחרי.
האם מיאזאקי לא נכנס גם הוא לקטגוריה הזאת? קשה לדעת כי עולם האנימה הבינלאומי השתנה מאוד ב-10 שנים מאז הסרט האחרון שלו.
יש הבדל בין סרט של סטודיו ג'יבלי (או לצורך העניין, של ממורו הוסודה) לבין סרט של וואן פיס או דימון סלייר
והוא שסביר פחות שסרטים של וואן פיס או דימון סלייר יכנסו לתחרות בפסטיבלים מהסוג של קאן או ונציה. נכון שההפצה של סרטי אנימה בעשר השנים האחרונות נעשתה רחבה יותר, אבל עדיין יש היררכיה ביקורתית בין סוגים שונים של סרטים. Junk Head שהזכרתי בהודעה למעלה הוא סרט ששמעתי עליו בפעם הראשונה לפני שבועיים בערך – אבל אז התברר לי שהוא כבר הספיק לעשות סיבוב פסטיבלים ארוך.
יכול להיות שמזל משחק חלק גדול מאוד כאן
"כדי שסרט של דיסני לא יזכה צריך שבאותה שנה יצא סרט אנימציה באמת פנומנלי, או שזו תהיה שנה ללא סרטי דיסני"?
זה לא קרה ב2015, כאשר הסרטים הפנטסטים The Tale of the Princess Kaguya וגם Song of the Sea התחרו באוסקר!
אך הפסידו לBig Hero 6, סרט שפשוט צורח בינוניות בכל פריים שלו; רק בגלל שאנשי האקדמיה לא רצו לטרוח לראות אף סרט מהקטגוריה, ופשוט הצביעו למה שהילדים שלהם צפו!
2014
(ל"ת)
פנומנלי זאת לא הבחירה האישית שלנו. גם אנומליסה הפסיד לזוטרופוליס.
אנומליסה הפסיד לזוטרופוליס? או להקול בראש?
בכל מקרה, גם אנומליסה וגם סרטי לייקה פנומנלים לדעתנו. דעתנו היא שלנו. סרט פנומנלי הוא כזה שגם מקים מספיק רעש. בכל קטגוריות האוסקר יש משקל לרעש שהסרט מקים.
אגב, גם לדיסני היה פינוקיו השנה, מה שבכלל מוציא אותם פארש. שנה בעייתית בכל חטיבות תאגיד דיסני. פינוקיו של דיסני לא יכל להיות בקטגורית האנימציה הארוך, אבל עצם כשלונו הכללי וגם העובדה שכלל לא נכח בשום קטגוריה, מוציאים את דיסני מה זה פארש. סרט עם בימוי של זמקיס ומשחק של הנקס, עיבוד למקור מצוין, אבל מישהו עשה את הסרט הזה במקביל ולקח אותם במגרש הביתי שלהם.
מה הציפיות שלך
מה הציפיות שלך לגבי הסרטים שיוצאים השנה, Elemental וWish? לראשון דווקא יש סיכוי לחזרה למקורות בנוגע לפיקסאר, אחרי כמה שנים יחסית חלשות. השני יכול להיות כל דבר באמת.
סתם לגבי פוקס
זו לא הייתה שגיאה כי הרכישה הייתה מכוונת לטלוויזיה , שבתחום הזה לדיסני הצלחה די גדולה .
מבחינת פרסים, רייטניג , התחזקות דיסני פלוס וכו .
לגבי יציאה 3 סרטים בשנה- אני מסכים חלקית , אם דיסני החליטו לא להשקיע בגלל הכמות אתה צודק, אבל גם אם הייתה להם שנה חלשה יחסית (אדומה אש היה כן סרט טוב אבל כן 1 מתוך שלושה זה גרוע).
אבל שנה שעברה היה להם סרט מצוין, סרט בינוני וסרט טוב .
וב2020 היו להם ר ק שניים.
וגם השנה יהיו להם שניים, כך שאמנם לא כל הסרטים טובים כמו בעבר(ואני אומר זאת באכזבה גדולה ובתור מעריץ) אך אני לא חושב שזה קשור לכמות הסרטים כמו לניהול כושל .
למעשה, רגע לפני שהאוסקר העניקו את פרס האנימציה לפינוקיו של דל טורו
פטל הזהב העניקו את פרס הרימייק ריפ-אוף (מה זה, אגב?) או סיקוול הגרוע ביותר לפינוקיו של דיסני.
כך שיש לנו שני סרטי פינוקיו שמתחרים זה בזה באותה השנה, האחד זכה באוסקר והשני זכה בפטל הזהב.
ריפ-אוף
זה בעצם סוג של גנבה ספרותית,
זה אומר בעצם לקחת משהו ולשנות אותו לסיפור חדש,
וכמובן שלטקס הראזי יש את ההגדרות משלהם למה זה ריפ-אוף,
אצלם ריפ-אוף יכול להיות רק סיפור זהה בין סרטים, גם אם אין כל קשר עלילתי זהה בינהם,
מבחינתם "אימה במצולות" זה ריפ-אוף של "מלתעות" ו"365 ימים" זה ריפ-אוף של "50 גוונים של אפור".
אני עדיין לא יודע מה אני חושב על הטקס הזה
הזוכים בו פשוט מוכיחים עד כמה הכל, אבל הכל, מטומטם לאללה. וגאד כמה אני אוהב את זה.
מצד שני, למה הטקס עדיין נמשך פריקינג ארבע שעות? קשה להם להגיד שמעכשיו מריצים הכל? טקס האוסקר הראשון היה 15 דקות. לא יקרה כלום אם האוסקר יקוצר לשעה-שעה וחצי. זה מספיק זמן לכל קטגוריה וזה מספיק זמן למונולוגים מתישים.
נו באמת
על דבר אחד אני מסכים וזה כמה הטקס היה משעמם.
תהרגו אותי אבל אני עדיין לא מבין איך סרט מפגר כמו EEAAO, חסר כל עומק ובעיקר מטרחן סחף ככה את ההמונים. לגיטימי לדעתי לחשוד באקדמיה ב-PC מוגזם שכן זה מה שמאפיין אותם.
מחשבות שלי על הסרט – פשוט Gen Z במובן הרע ביותר של המילה. קצבי, מונטאז׳י, דגש אין סופי על אסתטיקה, אבל בפנים – שטחי, משמים ולא מצליח לייצר חיבור.
הזוי שבשנה שבה יצא משלוש העצבות ורוחות אינשירין, כל אחד מהם חריג באיכותו, דווקא EEAAO מקבל את כל ההכרה.
כי הוא גירסה יותר טובה של איש אולר שוויצירי
שלא ראיתי ממזמן כשראיתי אותו חשבתי שהוא סרט הדרמה המטומטם ביותר שראיתי בחיי (לא הגרוע ביותר רק התמוהא ביותר). אצל EEAAO לפחות אפשר להבין מאיפה הדרמה והאקשן טוב אם מתעלמים מההומור שירותים של הדניאלס (שאר ההומור דווקא בסדר לפעמים אפילו ממש מצחיק) והאפקטים כמו סרטם הראשון מצויינים. אבל איש אולר שוויצרי בא ב 2016 ודיבר על אסקפיזים מוחלט וEEAAO בא ב2022 אחרי הקורונה ומדבר על אחדות בהקשר הזה אפשר להבין את הביקורות המהללות. אני באופן אישי מאוד אוהב את EEAAO,זה סרט שמדבר על רעש פנימי וחיצוני של אדם בצורה מאוד מדוייקית ומראה כיצד הוא משפיע על הדינמיקה המשפחתית ומה הם המקורות שממנו הוא יכול לבוא.
עכשיו אני לא יודע לגבי משולש העצבות אפילו עוד לא ראיתי את הריבוע אבל עם זה קרב בין מוקדנה לדניאלס באוסקר אני הייתי נותן לדניאלס בכל מקרה. אבל אפשר להבין ממה שכתבתי למעלה שהייתי נותן את האוסקר גם למייקל ביי עם זה היה מולו. אם אפשר רשימה של מה שאתה אוהב ברוחות ובשאר הסרטים של מ' זה מאוד יעזור לי, כי אני מתקשה להבין ואני רוצה להיות יותר מנומס בשיחות על הסרטים של מ'. אני אקבל את הרשימה כתורה מסיני, ברצינות אני עד כדי כך נואש.
ה"לא מצליח ליצר חיבור" זאת הנקודה
הסרט הזה הוא מאוד מאוד רועש, והשאלה היא האם הרעש הזה מנתק אותך מהחיבור הרגשי הוא מצליח לשמר אותו. זאת שאלה מאוד סובייקטיבית ולדעתי תלויה יותר בצופה. גם עבורי זה יצר קצת ניתוק ברגעים מסויימים (בדומה, אגב, לסקוט פילגרם) – אבל אני לחלוטין מבין שזה יותר קשור אלי מאשר לסרט, שמשיג את מה שהוא מנסה לעשות בצורה כמעט מושלמת.
כדוגמא נגדית – ברמה האישית התחברתי יותר ל"טאר" מאשר ל-EEAAO, אבל ברמה האובייקטיבית אני יכול למצוא בטאר הרבה יותר פגמים (למשל, קצב לא אחיד או דמויות משנה אנמיות).