הערות והארות יגיעו קצת אחר כך, אז שימו לב שזו מעין כתבה מתגלגלת שכזאת. בקצרה: פספוסים משמעותיים ל"ברבי" (אם כי סרט שעדיין הצליח עם אמריקה פררה ומועמדות לא ברורה מאליה בתסריט), סרט ישראלי באנימציה קצר, "אופנהיימר", נכון לעכשיו, הולך לדרוס את רוב התחרות. עד אז, בכל מקרה, רשימת המועמדים המלאה:
הסרט הטוב ביותר
אופנהיימר (סך הכל 13 מועמדויות)
אזור העניין (סך הכל 5 מועמדויות)
אנטומיה של נפילה (סך הכל 5 מועמדויות)
בדיה אמריקאית (סך הכל 5 מועמדויות)
ברבי (סך הכל 8 מועמדויות)
המאסטרו (סך הכל 7 מועמדויות)
חיים שלמים (סך הכל 2 מועמדויות)
מסכנים שכאלה (סך הכל 11 מועמדויות)
נשארים לחג (סך הכל 5 מועמדויות)
רוצחי פרח הירח (סך הכל 10 מועמדויות)
הבימוי הטוב ביותר
ג'ונתן גלייזר, אזור העניין
ג'סטין טרייה, אנטומיה של נפילה
יורגוס לנטימוס, מסכנים שכאלה
כריסטופר נולאן, אופנהיימר
מרטין סקורסזה, רוצחי פרח הירח
השחקנית הראשית הטובה ביותר
אמה סטון, מסכנים שכאלה
אנט בנינג, ניאד
לילי גלדסטון, רוצחי פרח הירח
סנדרה הולר, אנטומיה של נפילה
קארי מוליגן, המאסטרו
השחקן הראשי הטוב ביותר
ברדלי קופר, המאסטרו
ג'פרי רייט, בדיה אמריקאית
פול ג'יאמטי, נשארים לחג
קולמן דומינגו, רסטין
קיליאן מרפי, אופנהיימר
שחקנית המשנה הטובה ביותר
אמילי בלאנט, אופנהיימר
אמריקה פררה, ברבי
ג'ודי פוסטר, ניאד
דו'ווין גוי רנדולף, מסכנים שכאלה (עריכה איזה שבועיים לאחר מכן: טכנית היא מועמדת על "נשארים לחג" אבל זאת טעות שהצחיקה אותי אז השארתי).
דניאל ברוקס, הצבע ארגמן
שחקן המשנה הטוב ביותר
מארק ראפלו, מסכנים שכאלה
סטרלינג קיי. בראון, בדיה אמריקאית
ריאן גוסלינג, ברבי
רוברט דאוני ג'וניור, אופנהיימר
רוברט דה נירו, רוצחי פרח הירח
התסריט המעובד הטוב ביותר
אופנהיימר
אזור העניין
בדיה אמריקאית
ברבי
מסכנים שכאלה
התסריט המקורי הטוב ביותר
אנטומיה של נפילה
המאסטרו
הצצה ליחסים
חיים שלמים
נשארים לחג
הסרט הזר הטוב ביותר
"קפיטאנו", איטליה
"אזור העניין", אנגליה
"חדר המורים", גרמניה
"ימים מושלמים", יפן
"אחוות השלג", ספרד
סרט האנימציה הטוב ביותר
אלמנטלי
הילד והאנפה
חלום של רובוט
נימונה
ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש
הסרט התיעודי הטוב ביותר
20 ימים במריופול
ארבע בנות | Four Daughters
בובי ויין: הנשיא של כולם
הזיכרון הנצחי
לגבור על הנמר
הצילום הטוב ביותר
הויטה ואן הויטמה, אופנהיימר
מת'יו ליבטיק, המאסטרו
אדוארד לצ'מן, הרוזן
רובי ריאן, מסכנים שכאלה
רודריגו פרייטו, רוצחי פרח הירח
הפסקול הטוב ביותר
לודוויג גורנסון, אופנהיימר
ג'ון ויליאמס, אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל
לורה קארפמן, בדיה אמריקאית
ג'רסקין פנדריקס, מסכנים שכאלה
רובי רוברטסון, רוצחי פרח הירח
העריכה הטובה ביותר
אופנהיימר
אנטומיה של נפילה
מסכנים שכאלה
נשארים לחג
רוצחי פרח הירח
השיר הטוב ביותר
"לשם מה נוצרתי?", ברבי
"אני רק קן", ברבי
"האש שבפנים", חריף אש
"זה לעולם לא נעלם", ג'ון בטיסט: סימפוניה אמריקאית
"וואזהאזה (שיר עבור עמי)", רוצחי פרח הירח
האפקטים הויזואליים הטובים ביותר
גודזילה מינוס אחת
היוצר
משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות: חלק ראשון
נפוליאון
שומרי הגלקסיה: חלק 3
עיצוב התלבושות הטוב ביותר
אופנהיימר
ברבי
מסכנים שכאלה
נפוליאון
רוצחי פרח הירח
עיצוב התפאורה הטוב ביותר
אופנהיימר
ברבי
מסכנים שכאלה
נפוליאון
רוצחי פרח הירח
האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר
אופנהיימר
אחוות השלג
המאסטרו
גולדה
מסכנים שכאלה
הסאונד הטוב ביותר
אופנהיימר
אזור העניין
היוצר
המאסטרו
משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות: חלק ראשון
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר
כל הקישורים בקטגוריות הקצרות מובילים לצפייה בסרטים.
הא"ב של החרמות ספרים | The ABCs of Book Banning
חנות התיקונים האחרונה
הספר של ליטל רוק
סבתא וסבתא | Nǎi Nai & Wài Pó
אי באמצע | Island In Between
סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר
מכתב לחזיר (כבוד! וכו')
תשעים וחמישה חושים
המדים שלנו | Our Uniform
פָּכִידֶרְמָה
המלחמה נגמרה! בהשראת המוזיקה של ג'ון ויוקו | WAR IS OVER! Inspired by the Music of John and Yoko
סרט הלייב אקשן הקצר הטוב ביותר
הסיפור המופלא של הנרי שוגר
אחרי
בלתי מנוצח
אביר של מזל
אדום, לבן וכחול
מה מה מה מה
קודם כל, מה זה לעזאזל Robot Dreams? תשימו שני סרטי אנימה יא פחדנים.
שנית, אמריקה פררה? באמת? לא שמעו על רייצ'ל מקאדמס שמה?
דבר שלישי, איפה הצצה ליחסים? רק תסריט? תנו לפחות שחקן משנה לצ'רלס מלטון.
עוד בולטים בהעידרותם:
התלבושות של וונקה, התסריט של רוצחי פרח הירח, וכמובן מרגו רובי. לא ברור מה קורה שם.
חוץ מזה, ברכות לגולדה ולמכתב לחזיר, כיף לראות את הנרי שוגר מועמד, וסוף סוף סרט משימה בלתי אפשרית מקבל מועמדות כלשהי לאוסקר.
ואפילו שתי מועמדויות
ויאמר ששמעתי הרבה דברים מאוד טובים על חלומות של רובוט
חלומות של רובוט אכן נראה חמוד
ואם גיירמו דל טורו מעורב זה סימן טוב. האם הוא יותר טוב מסוזומה? נצפה ונגלה
הגבתי על זה בהמלצות מפסטיבל חיפה
זה סרט שמגיע לו כמה אוסקרים וכמה ראזים בו זמנית. מבחינתי מדובר על עבודת הבימוי והעיבוד מבין הטובות ביותר… בכל שנות האלפיים אבל חומר המקור עליו מבוסס הסרט הוא מדכא… ולא סתם מדכא אלא מדכא בלי סיבה טובה. זה "סיפור רפאים" באנימציה/קומיקס ואיכשהו זה יותר רפטטיבי ממה שאני מתאר. מחר יום חדש יותר מעודד ממנו גם אם מורידים את הסוף של מחר יום חדש. אם סנימטק חיפה מרגיש את הצורך להזהיר שהסרט לא מיועד לזעטוטים ואולי יתאים לילדים קטנים משהו כאן לא בסדר. זה אפילו לא סרט מאתגר במיוחד מבחינה מחשבתית, זה לא מתאגר את הקהל הוא סתם מענה אותו.
אוקיי
זה סרט מדהים ומגיע לו כל פרס אפשרי.
חלומות של רובוטים סרט עמוק ומרגש
אני לא ראיתי את כל המועמדים בקטגוריה, וזו שאלה טובה אם הוא חומר של אוסקרים, אבל לטעמי מועמדות מגניבה דווקא וממש לא מובנת מאליה.
איזה עומק בדיוק?
תאיר את עיניי,בבקשה. אני ראיתי סרט על בדידות ונוסטלגיה שהגזים לגמרי עם התיאור של בדידות ושכח מהנוסטלגיה והפך אותה לפנטסיה לא הגיונית למצב או לרגשות שלהם. אתה ראית…..
כן, ראיתי את הפרשנות המצמצמת שלך
אני לא בטוח שעומק מחשבתי ועומק רגשי הם אותם דברים. נראה שאתה צריך הרבה סיבות מילוליות והצדקות לכל מיני דברים, לביטוי של רגשות. לא אתווכח עם מה שראית או לא ראית בסרט.
אני חושב שהסרט צולל למרחבים המדומיינים של רגשות שנמצאים אצלנו בלב ובראש כלפי חברים/אהובים, לא רק הנוכחות הפיזית שלהם בחיים שלנו, אלא איך שהם נבנים אצלנו בהיעדרם, על הצורך האנושי הנואש בקרבה וחברה. דווקא עיסוק בנוסטלגיה לא ראיתי במיוחד. בכל אופן, סרטים הם לא ניירות עמדה. בקצב האיטי שלו וההעמקה שלו בפרטים ובסיטואציה הנפשית של הגיבורים שלו, דווקא דרך דימויים פשוטים למדי, הרגשתי הרבה. זה סרט שדי הפתיע אותי, דווקא כי הוא נראה כזה "רגיל" בסגנון שלו.
אוקי הבנה שזה קשור לנוסטלגיה לקחתי מאחרים נסיון כושל שלי בהבנה של הסרט והקומיקס.
בנוגע לבדידות ולעומק רגשי אני חוזר על מה שאמרתי בלגיון, לא ככה. מבחינתי הסופרת והבמאי עוברים את גבול הטעם הטוב בשביל המטפוארה הזאת שבעתיים, יש נקודה שיצוג מרהיב הופך לניצול רגשי של אנשים עם הבעיה הזאת (במקרה הזה רוב העולם). רק שבניגוד לסרטים כמו מלחמות חדי הקרן, לגיון, בו מפחד, חלקים מפרייקאוט ועוד סרטי שוק אחרים יש אפס מודעות לזה מצד סופרת הקומיקס אבל לא מצד הבמאי.
זוכר את הסצנה שבה הכלב נלחם עבור החילוץ של הרובוט כן היא לא בקומיקס הכל מוותר מראש ככל הנראה לבמאי עבר בראש מה שלי עבר בראש:" למה הכלב לא עוזר לו? הוא קנה את הרובוט לא מזמן. למה הכלב לא קורה למשטרה, למכבי האש לחילוץ אזרחי? הרובוט לא נחשב לחי או לכל הפחות בעל תובנה?" אם הוא הרגיש לא נוח עם הסצנה הזאת בקומיקס סביר להניח שהוא לא הרגיש בנוח עם שאר הקומיקס (החלקים הכי טובים בסרט והכי מרגשים הם לחלוטין תוספות של הבמאי).
[hiddentext]כל מה שהיה צריך לעשות הוא לתת לרובוט לחקור את העיר במקום לתקוע אותו בחוף הים זהו, במקום שהרובט יתקלקל הוא רק יאבד יעקוב אחרי משהו ויצטרך למצוא את דרכו בעירת ככה הסרט יהיה "מכתב האהבה לניו יורק" שהבמאי רוצה שהוא יהיה הוא לא יגרום לילדים בני חמש עד עשר להיכנס לדיכאון ושיעמום טוטלי בו זמנית והכי חשוב הוא לא יעבור את גבול הטעם הטוב הגעגוע יהיה בדיוק מה שהוא געגוע ולא הזיות קומה או במקרה של הכלב הזיות נקודה.[/hiddentext]
אני אפילו לא לבד בלחשוב שהסרט הגזים יש כמות יפה מאוד של ביקורות 5/10 בletterboxed שלא לדבר על ההקרנה בפסטיבל. רוב האנשים שיצאו היו מאוכזבים ביחוד השורה הראשונה עם שמעת את הבכי של הילדים והשקט הצורם במהלך ההקרנה.
אין הפתעות גדולות מידי
פרסי הסרט 10/10 כמצופה, ההפסד של גרוויג לא היה ברור במאת האחוזים אבל דובר כל הזמן, צ'רלס מלטון סונדל רבות כבר לפניי, ורק ברבי ספקה שתי מיני-דרמות בהפסד השחקנית הראשית ותוספת שחקנית המשנה.
ההפסד של רוצחי ירח הפרחים בתסריט בהחלט מפתיע, וגם כמה האנטומיה של נפילה ואזור העניין אהובים, אבל בסך הכול די כצפוי.
כל כך מגיע לדו'ווין גוי רנדולף לזכות בשחקנית משנה.
(ל"ת)
האמת שלא הבנתי את ההתלהבות ממנה
כלומר – היא משחקת ממש טוב, אבל בעיני לא משהו יוצא דופן. ג'יאמטי נותן הופעה הרבה הרבה יותר טובה.
מה שכן, קטגוריה שחקנית המשנה חלשה מאוד השנה. לא ראיתי נאייד או הצבע ארגמן, אבל אמילי בלאנט? לא כוחות. אמריקה פררה? פחחחח.. אולי לראזי.
גיאמטי טוב ממנה אבל הוא לא מתחרה נגדה, היא בפער הכי טובה מבין שחקניות המשנה ובעיני הייתה צריכה לזכות
בקוראים לי דולומיט ב2020
ואחרי שראיתי ניאד
טוב, קטגוריית שחקנית משנה ב-א-מ-ת חלשה השנה. גם קטגוריית שחקן משנה לא מלהיבה במיוחד, אבל המועמדות לשחקנית משנה זה ממש…
אולי דניאל ברוקס כן עושה משהו אחר, אבל מבין הארבע האחרות רנדולף לוקחת בהליכה לאחור עם עיניים עצומות. ואני עוד מאלו שיחסית לא עפו על ההופעה שלה.
אני מחבב יחסית את מה שפוסטר עושה ב"ניאד"
זה לא משהו גדול מדי, אלא דווקא הופעה נקייה יחסית וקלאסית של דמות סימפטית.
אבל כן, בלאנט לא עושה כלום, פררה בסדר, פוסטר כיפית, רנדולף טובה וברוקס יותר טובה מהן… וזאת קטגוריה לא טובה בכלל לצערנו.
מבחינתי -
פררה מביכה ממש, בלאנט ופוסטר בסדר, רנדולף טובה ואת ברוקס אני צריך לראות (ולא נראה לי שאני אעשה את זה אלא אם אני אשמע שיש עוד סיבות לראות את הסרט הזה)
עצוב לי להגיד את זה, אבל יש פה טעות בכתבה בקטגוריית עיצוב תלבושות: וונקה לא מועמד
תחליפו אותו ברוצחי פרח הירח.
מה אני אגיד, אם זאת הייתה האכזבה היחידה שלי מהמועמדויות אז מיילא.
אלא ששוב חזר המקרה של שנה שעברה בו סרטי אנימציה מתבלטים בקטגוריות אחרות במהלך עונת הפרסים עד שבאים האוסקר ומשאירים אותם בכלוב של ״סרט האנימציה הטוב ביותר״.
לא פחות משלושה סרטי אנימציה היו בשורטליסט של הפסקול (ספיידרמן, הילד והאנפה ואלמנטלי) ואף לא אחד מהם הצליח להיות מועמד לבסוף.
גם באפקטים ספיידרמן לא הצליח להיכנס, למרות שהייתה תחושה שזה הולך לקרות.
כך שעוד פעם קיבלנו את סרטי האנימציה כלואים בקטגוריית האנימציה בלבד. חבל, ממש חבל.
מצד שני, הנרי שוגר מועמד לסרט הקצר הטוב ביותר, גודזילה מינוס אחד מועמד לאפקטים למרות היותו סרט יפני, ונציגות ישראלית בסרט האנימציה הקצר ובאיפור (האם האיפור של גולדה גם יזכה? כי הקטע הזה של להפוך שחקן לדמות היסטורית שהוא כלל לא דומה לה היה מה שהביא את הזכייה לשעה אפלה, אז אולי גם פה זה יצליח? גם מעניין אותי אם במידה ויהיו ישראלים שיזכו באוסקר, האם הם יגידו איזה משהו בנאום הזכייה שלהם לחיזוק ישראל שבכל זאת נמצאת עכשיו במלחמה לא פשוטה? או שהם יעדיפו לא להזכיר את עובדת היותם ישראלים בתקווה שאף אחד לא יצעק לעברם קריאות גנאי מהקהל? כי אני מזכיר רק שמארק ראפלו גם מועמד לאוסקר, כך שהוא יהיה בקהל).
התשובה לשאלה ההיפותטית
של ״מה אם ישראלים יזכו באוסקר השנה״ היא די פשוטה בעיני – לא חושבת שיש סיכוי שישראלים יזכו השנה.
בדיוק מאותה סיבה שאתה תוהה אם יצעקו להם בוז. הטמפרמנט בהוליווד כרגע מאוד לא פרו-ישראל, ואם אנחנו תמיד נוטים להגיד ״כולם אנטישמים״ כשהאופציה הישראלית לא נבחרת… ובכן השנה הקייס שלנו התחזק.
אם זה היה כך, גם לא היינו מועמדים
אבל העובדה היא שחרף המלחמה בעזה יש מועמדות לסרט אנימציה קצר ישראלי + מועמדות לאיפור לסרט חצי ישראלי על ראש ממשלה ישראלית שמציג את מלחמת יום כיפור אך ורק מהזווית הישראלית, ואנחנו מדברים על סרט שלא ממש הצליח משום בחינה כך שבהחלט אפשר היה להתעלם ממנו לחלוטין.
כך שלי נראה שאולי המלחמה דווקא משחקת לטובתנו כי (כנראה, לפחות אם לשפוט על פי המועמדויות) האקדמיה יותר במקום הפרו ישראלי (שמקבל כרגע ביטוי גם בהנהגה האמריקאית, וזאת למרות שזה ממשל דמוקרטי ולא רפובליקני) מאשר במקום האנטי ישראלי.
למה מרגו רובי לא מועמדת על ברבי?
ומה כבר אמריקה פררה עשתה בסרט הזה שמגיע לה מועמדות? פררה (שאני מחבבת מאד) הייתה די אנמית. חבל.
הבדל גדול ביוקרה בין שחקנית ראשית לשחקנית משנה.
(ל"ת)
אז אחרי שהימרתי על אכזבה של אופנהיימר ומה שקרה זה בדיוק ההפך
עכשיו אלך על הימור לצד השני: אופנהיימר זוכה בלפחות 11 פרסי אוסקר ומצטרף למועדון הסרטים שזכו בהכי הרבה פרסי אוסקר אי פעם (בן חור, טיטאניק ושר הטבעות שיבת המלך).
הסרט מועמד ל-13 פרסים כשכל אחד מהם בקטגוריה אחרת, מה שאומר שטכנית יש לו אפשרות גם להגיע ל-13 זכיות.
תוסיפו את העובדה שבהרבה, אם לא לומר ברוב, הקטגוריות הוא הסרט המוביל כרגע, וקיבלתם אפשרות לסרט חדש במועדון ה-11 זכיות, או אולי אפילו סרט שינצח את כל הסרטים אי פעם וישיג אפילו 12 זכיות.
הפסדתי כבר היום כשהימרתי על כישלון לאופנהיימר, בוא נראה אם ישחק לי המזל בהימור הפוך לחלוטין.
לא צריך להגזים
שחקנית משנה הוא בוודאי לא ייקח, זה בכיס של רנדולף. שחקן ראשי גם לא בטוח, לג'יאמטי יש סיכוי לא רע. תסריט מעובד ותלבושות אני לא מאמין שהוא ייקח. גם איפור אני לא רואה את זה קורה. צילום, עריכה, פסקול, תפאורה – קשה להגיד כרגע. אבל סרט, בימוי, שחקן משנה וסאונד – אני אהיה מאוד מופתע אם לא.
זה הקטע שלי, ללכת על הימור פרוע
אם אני מהמר על מה שכולם מהמרים, אז גם אם אני זוכה אני לא מקבל מי יודע מה קרדיט כי כולם צפו את זה.
אבל אם אני הולך על הימור פרוע, אז לפחות אם אני זוכה אני יכול להגיד שחזיתי את ההפתעה הגדולה של האוסקר ואני מקבל את מלוא הקרדיט.
כך שעם כל הסיכון, אני מעדיף ללכת על הימור פרוע מאשר ללכת על הימור שכולם מהמרים.
אבל גם הימור פרוע
רצוי שיהיה מבוסס על הגיון כלשהו שנראה לך נכון או לפחות סביר, לא?
אם אתה סתם מהמר הימור לא סביר שאפילו אתה לא באמת מאמין לרציונל שעומד מאחוריו, אז כשאתה נכשל אתה פשוט יכול לומר ״טוב נו זה סתם היה הימור פרוע״ (כמו שאכן עשית)… אבל גם אם תצליח זה עדיין יהיה סתם הימור פרוע ולא משהו שבאמת האמנת בו.
אתה לוקח את זה יותר מדי ברצינות, זה לא שאני מהמר על כסף או משהו
סתם להנאתי אני מנסה לזרוק הימורים פרועים כדי לנסות לחזות את ההפתעות הגדולות שאולי יהיו, אני לא מספיק בקי בעונת הפרסים כדי לדעת באמת מה מידת הסיכויים של ההימורים שלי.
*את לוקחת את זה…
(ל"ת)
אז ככה -
בימוי, צילום, עריכה ופסקול די בכיס שלו, ולהבנתי כך גם סאונד.
שחקן משנה וסרט שלו די בבירור, אבל עוד יתכנו הפתעות.
שחקנית משנה, תלבושות, שיער ותפאורה פשוט לא יקרה. אנחנו נמצאים אחרי מספיק זכיות כדי לדעת שהוא פשוט לא נספר מול המתחרים החזקים בקטגוריות האלו.
מה שמשאיר שתי קטגוריות למי שרוצה להמר על משהו שהוא בגדר הימור, אבל עדיין ריאלי:
האחת היא השחקן הראשי. כרגע קיליאן מרפי לא על הצד הטוב של המשחק הזה, ומצבו ממשיך להדרדר, אבל הוא לגמרי שחקן מקום שני. זכייה שבהחלט יכולה לקרות, ואפילו לא תהיה הפתעה גדולה.
השניה זו התסריט, וכאן כבר יש באמת בלגן. מתוך בליל הזכיות שקרו לאורך העונה ממש קשה להבין מי הפייבוריט. חזאים מהמרים על ברבי משום מה, אבל המועמדויות די הוכיחו שהאקדמיה לא ממש בצד שלו. זה יכול להיות מסכנים שכאלו, סיפור אמריקאי או אפילו הכוכב החדש – אזור העניין, אבל זה בהחלט יכול להיות גם אופנהיימר.
בקיצור – מהמר שהולך על תרחיש בו אופנהיימר חזק ממש, יהמר על תשעה פרסים.
פסקול
מה הסיכוי שרובי רוברטסון לא יזכה בפסקול?
השאלה צריכה להיות ״מה הסיכוי שהוא כן יזכה?״
כי כרגע כולם מהמרים על זכייה של אופנהיימר בפסקול.
עדיין ישנה האפשרות שהעובדה שרובי רוברטסון כבר לא בחיים תסייע לו לזכות בפרס.
מצד שני, זה לא סייע לצ'דוויק בוזמן לזכות באוסקר לפני 3 שנים, כך שזה לא תמיד עובד.
בוא רק נגיד, לאור נסיון העבר, שאם דוחים את הגשת פרס הפסקול לסוף הטקס אחרי פרס הסרט, אז כנראה שרובי רוברטסון לא הולך לזכות.
אבל בוא נקווה שהאוסקר למדו לקח מאז והם לא הולכים לחזור לפגוע באנשים שאיבדו את יקירם רק לאחרונה.
בעצם אם לא ההיעדרות התמוהה של אופנהיימר באפקטים
הוא היה מקבל 14 מועמדויות ובכך משווה את שיא כל הזמנים של הכל אודות חווה, טיטניק ולה לה לנד.
ככה-ככה
-התעלמויות תמוהות מאוד מגרטה גרוויג ומרגו רובי
– אולי "אזור העניין" יפתיע אותי, אבל "מתחת לעור" היה כל כך משעמם שיש לי אנטי אוטומטי לג'ונת'ן גלייזר. ואחרי שנה כזאת מוצלחת בסרטים בבימוי נשים, היה אפשר לשים במקומו עוד אישה בבימוי והעולם לא היה מתפוצץ.
– אוהב מאוד את אמילי בלאנט, שחקנית מוכשרת ביותר, אבל על מה ולמה המועמדות שלה פה?
– "סולטברן" נשדד באופן כללי, אבל ספציפית על צילום.
– יפה ש"גודזילה" קיבל מועמדות. לו רק הייתה דרך לצפות בזה על מסך גדול…
– כמו כן, זה הזמן להודיע על הפצה בארץ של "בדיה אמריקאית". שלא יהיה עוד מקרה של "גדרות".
למה תמוה?
גרטה גרוויג ומרגו רובי לא מקבלות מועמדות אבל ריאן גוסלינג כן זאת בעצם העלילה של הסרט.
איזה כיף שאנטומיה של נפילה מקבל כל כך הרבה יחס
זה לגמרי סרט השנה שלי, ולפחות בגזרת השחקנית הראשית והתסריט אני לא חושב שיש סרט יותר מוצדק לאוסקר השנה.
מה שעוד יותר מתמיהה
על הבחירה של צרפת לא להגיש אותו כמועמד מטעמה. הייתה לו פה עוד זכייה בכיס והם בחרו להגיש סרט אחר שלא נכנס.
מצד שני זו לא השנה הראשונה שצרפת הולכים על מועמד אחר כשיש להם אופציה הרבה יותר פופולרית ביד אז כנראה שככה זה צרפתים.
נדמה לי, או שקטגוריית המשחק השנה חלשה במיוחד?
הרבה שחקנים נמצאים פה על הופעה סולידית לכל היותר (מרפי, דה נירו או דאוני ג'וניור). גיאמטי נותן הופעה ראויה לאוסקר, אבל אני לא רואה תחרות משמעותית אליו בקטגוריה, וגלדסטון היא תגלית נהדרת אבל לא עושה משהו שהשאיר עלי רושם עצום. שלא לדבר על אמריקה פררה שהיא בערך ההופעה החמישית בטיבה בסרט שבו זכתה במועמדות.
עוד לא צפיתי באמה סטון או סנדרה הולר (שאני מניח שישנו את התמונה), וגם "הצצה ליחסים" או "חיים שלמים" יכלו לשפר משמעותית את הקטגוריה – אבל זה רחוק מאוד משנים שבהן הייתה תחושה של תחרות בין הופעות מדהימות.
טוב, אחרי "מסכנים שכאלה" אני חוזר בי
ההופעה של אמה סטון היא אחת הטובות בשנים האחרונות. אם תצטרף אליהן זכייה של כפולה של ג'יאמטי ורנדולף, לפחות שלוש מתוך ארבע הזכיות תהיינה יותר מראויות. מקווה שהייפ האוסקר של אופנהיימר לא יגלוש גם למשחק.
איך ברבי מועמד על תסריט מעובד ולא מקורי?
כלומר, אני מבסוט שהסרט מועמד והיה לו תסריט מוצלח, אבל זה מבוסס על מה, הכיתוב מאחורי הקופסא?
אלא אם ההגדרה של תסריט מעובד כוללת גם אם הדמויות עצמן לא מקוריות, אבל זה קצת מוגזם.
הוא הוגש לתסריט מקורי
האקדמיה בחרה לשנות את המיקום שלו. פורסם לפני כמה שבועות.
האקדמיה והשטויות שלה
מיד אחרי שפורסם שבאקדמיה מתעקשים שברבי יהיה מועמד דווקא למעובד, כריסטופר מילר סיפר שכשדובר על המועמדות לתסריט ל'סרט לגו', האקדמיה התעקשה שיהיה מועמד למעובד ולא למקורי בגלל שהופיע בו לגו באטמן כדמות משנה, ובגלל שאבני לגו זה משהו שכבר קיים.
אני מתנחם בזה שלפחות יוהנתן מצא הצדקה לצפייה שלו ב-'אנדיאנה ג'ונס'
(ל"ת)
היו לנו חילוקי דיעות בעבר, אבל לא הייתי רוצה שיהונתן יסבול עד כדי כך.
(ל"ת)
מעניין
ההצה ליחסים קיבל snub רציני, יכול להיות שההייפ עליו לא הגיע לאנשים שבוחרים את המועמדויות באוסקר
אמנם גרטה גרוויג לא קיבלה מועמדות על בימוי אבל היא כן קיבלה על תסריט יחד עם בן זוגה אז לא צריך להרגיש רע עבורה, למרות שלדעתי הבימוי היה יותר טוב מהתסריט שלפעמים ירה לכל הכיוונים מבחינת המסרים של הסרט.
יש כמה שחקנים שהסוכנים שלהם עבדו קשה בשבועות האחרונים , אמילי בלאנט לא עשתה תפקיד כזה משמעותי כדי לקבל מועמדות וכנל אמריקה פררה שצריכה להודות לגרטה גרוויג על המונולוג שלה בסרט שכנראה סידר לה את המועמדות .
אה ולמרות דעתה על ישראל והכל אני חושב שלדואה ליפה הגיעה מועמדות על השיר שלה בברבי
שאלה למי שיודע כמה ה Diversity rules (דבר אמיתי שהוכנס לפני כמה שנים) השפיע על המועמדויות ואם בכלל?
אין שום דבר מפתיע בכך שספיידרמן מועמד לסרט האנימציה
אבל מה שכן מפתיע זה שחואקים דוס סנטוס, אחד מהבמאים של הסרט, לא נכלל בין המועמדים.
במקומו הוסיפו למפיקים לורד ומילר גם את איימי פסקל, מפיקת כל סרטי ספיידרמן.
עכשיו, אני מבין שסוני רצו שפסקל תקבל אוסקר, מה שכנראה לא יתאפשר לה במסגרת סרטי הלייב אקשן של ספיידרמן וונום שהיא מפיקה, אבל על חשבון אחד הבמאים של הסרט?
ובכלל, על פי מה החליטו בסוני איזה במאים לשלוח ואיזה במאי לא לשלוח? נשמע לי מוזר מאוד.
מה אני אגיד, נראה שצורת עשיית הסרטים בסרטי ממד העכביש קצת שונה מבסרטים אחרים.
גם העובדה שיש לשני הסרטים לא פחות משלושה במאים, גם העובדה ששני הסרטים מרגישים שבוימו ע״י אותם במאים בשעה שאין אפילו במאי אחד שביים את שניהם, וגם הסגנון שמאוד מרגיש שלורד ומילר התוו, כל זה מוביל לתחושה שאולי שם הבמאים פחות בעלי שליטה על התוצר הסופי ויותר בסגנון של הבמאים בסרטי וולט דיסני הישנים שם תכל׳ס הניהול של הסרט הופקד בידי וולט דיסני המפיק.
מצד שני, זה עדיין לא מסביר לי על פי מה הם החליטו איזה אחד משלושת הבמאים לא לשלוח.
מוזר, בהחלט מוזר.
בגדול לביים אנימציה זה מאד שונה מלייב אקשן אז יש בזה היגיון כלשהו.
זאת גם הסיבה שהרבה במאי לייב אקשן שעברו לאנימציה השתמשו בבמאים אחרים שעזרו להם. לפעמים הבמאי הזה מקבל קרדיט (פינוקיו) ולפעמים לא (מר שועל המהולל).
כנראה שהטעם של האקדמיה התרחק משלי
בעבר רוב הסרטים שהיו מועמדים, ובוודאי המנצחים בקטגורית הסרט, היו אכן טובים עד טובים מאוד בעיני. בשנים האחרונות אני באמת מתקשה להבין את העניין. אופנהיימר בעיני סרט עשוי היטב אבל רחוק ממדהים, וארוך מדי בלפחות שעה. הכל בכל מקום שזכה בשנה שעברה – חמוד ומשעשע, עשוי לא רע, לא מקורי במיוחד (ריק ומורטי כבר עשו את זה טוב יותר). קודה, נומאדלנד – מי בכלל טורח. שום דבר לא מרגיש לי קרוב אפילו למאסטרפיסז של העבר.
ואולי גם בלתי גמור??
אחד הדברים שהפתיעו אותי כשצפיתי בהכרזת המועמדויות היה לראות את השם של סטיבן ספילברג בין המועמדים לסרט הטוב ביותר
מסתבר שהוא אחד המפיקים הראשיים של המאסטרו.
מה שמעניין זה שמדובר בסך הכל בפעם השנייה בה ספילברג מועמד לאוסקר על סרט שלא ביים.
הפעם הקודמת הייתה ב-2006 עם מכתבים מאיוו ג'ימה של קלינט איסטווד.
גם אז, אגב, זה היה שנה לאחר שהוא היה מועמד על סרט בבימויו (מינכן).
כך שזה די אירוע נדיר לראות את ספילברג מועמד לאוסקר על הפקת סרט שהוא לא ביים.
היה יכול להיות מעניין אם הוא היה זוכה בפרס הסרט הטוב ביותר על סרט שלא ביים, אבל מאחר ומדובר במאסטרו אין סיכוי שזה יקרה הפעם.
גם סקורסזה הוא אחד המפיקים של 'המאסטרו', אבל לא אחד המועמדים
דווקא יכל להיות מגניב אם ספילברג וסקורסזה היו זוכים באוסקר ועולים על הבמה ביחד בסוף הטקס. כלומר, אם סקורסזה היה גם אחד המפיקים המועמדים. ואם זה היה על סרט טוב ולא על 'מאסטרו'.
הדימיון בין מירוץ יאו-בלאנשט למירוץ גלדסטון-סטון
הוא לא פחות ממדהים. יאו זכתה בגלובוס וב-SAG, וכך גם גלדסטון. בלאנשט קיבלה גלובוס, באפט"א ומבקרים, ואת אותם פרסים קבלה גם סטון.
לבלאנשט כבר היו שני אוסקרים, ולאף אחד לא בער להביא לה שלישי. לסטון יש כבר אחד, והיא קצת צעירה בשביל שני. לגלדסטון ויאו זו מועמדות ראשונה, וזכייה שלהן תהיה "זכייה ראשונה של.." קבוצת אוכלוסיה מסוימת.
בלאנשט וסטון נתנו את ההופעה המוחצת יותר, גלדסטון ויאו את ההופעה המאופקת (יחסית, קשה לקרוא להופעה של יאו מאופקת).
בקיצור, שנה אחרי שנה – שני מירוצים זהים עד כדי דז'ה-וו.
בעקרון, המסקנה המתבקשת היא להעתיק את שורת התוצאה ולסגור סיפור, אלא שיש כוכבית ענקית. מישל יאו הגיעה מסרט שהיה המקבילה של אופנהיימר בשנה שעברה, כדור שלג שנעשה בלתי ניתן לעצירה ככל שהמשיך להתגלגל, והלך וצבר את כל הפרסים האפשריים. גלדסטון מגיעה מסרט שהאוסקרים השפילו אותו כל כך עד שהוא היה ליחיד מבין הסרטים המועמדים לפרס הסרט שלא היה מועמד לפרס התסריט.
לפחות נשאר מירוץ אחד מסקרן בעונה הזו, אחרי שהסאג בעצם סגרו אותה באופן סופי. (ומי יודע, אולי איכשהו פול ג'יאמטי יפתיע)
גם אם מצמצמים את המירוץ ל-8 הקטגוריות הגדולות
קטגוריות התסריט נשארות עדיין מעניינות: האם באמת "מעשייה אמריקאית" ינצח את מי שהולך לעשות סוויפ? והאם "אנטומיה של נפילה" ינצח את הקסם של "נשארים לחג"?
מחוץ להם, גם סאונד, ואנימציה לכל הפחות, מסקרנים.
נכון
אבל אם סטון היתה זוכה אתמול היה לנו מצב של שש הקטגוריות המרכזיות סגורות, ועם כל הכבוד לשאר הקטגוריות, זה הופך את המירוץ לאחד המשעממים בהיסטוריה.
אבל כן, יש כמה קטגוריות קטנות מסקרנות. סאונד, אנימציה, אפילו הקרב בין ברבי למסכנים שכאלה על עיצוב הפקה ותלבושות.
בנוגע לתסריט – מבין את הנטייה לראות את מעשייה אמריקאית קצת מעורער בגלל ברבי ואולי אולי אופנהיימר, אבל מה גורם לך להניח את אותו הדבר לגבי אנטומיה של נפילה? הוא ניצח בגלובוס, מבקרים ובאפט"א. מהי האינדיקציה שנשארים לחג הוא בכלל דבר?
הוא... לא ניצח במבקרים
הוא ניצח בגלובוס (איפה שהוא לא התמודד מול "נשארים לחג" כי הגלובוס סתומים), והוא לא היה קיים במבקרים (איפה ש"ברבי" ניצח את "נשארים לחג" אבל עכשיו אין את הדילמה). הוא ניצח בבאפט"א.
זה היה מרוץ בקטגוריה מספיק משונה, ויש מספיק אהבה ל"נשארים לחג" כדי שלא יסתפקו רק בשחקנית משנה.
אופס.. טעות שלי
שנבעה כנראה מכך שהנקודה שעמדה לי בראש היא שנשארים לחג פשוט לא ניצח בשום מקום.
טוב, זה עניין של נקודת מבט. אני רואה את הזכייה של נשארים לחג בתסריט כמשהו שנשאר תיאורטי, אתה רואה את זה כמקרה שבו הוא סתם נפל בין הכסאות. לא יודע, יכול להיות שאתה צודק. מניח שנחייה ונראה.
ובנוגע לאהבה
ל"נשארים לחג" שבהחלט קיימת, אני רק אזכיר שהוא חולק עם "אנטומיה של נפילה" את אותו מספר של מועמדויות, אבל אנטומיה של נפילה הוא זה שקיבל את המועמדות לבימוי.
בנוסף, הנצחונות האחרונים של מרפי על פני ג'יאמטי הם בעיקר אות של אהבה לאופנהיימר, אבל מהצד השני גם סימן להיחלשות מסוימת של נשארים לחג.
לגבי ״מחוץ להם״
מה עם האפקטים?
יש איזשהו מועמד שבטוח הולך לזכות או שהתחרות לגמרי פתוחה?
כי אני אמנם לא בקיא במצב בטקסי הפרסים השונים, אבל איכשהו נראה לי שהשנה חסר בקטגוריה הזאת את הסרט האחד הזה שיש רוב השנים שבבירור הולך לזכות בלי תחרות.
זו הקטגוריה היחידה שעדיין מעניינת אותי
ומה שמבאס, זה שאני ממש ממש בעד אמה סטון, כי אחרי שראיתי את Poor Things לדעתי היא פשוט הביאה הופעה פנומנלית ומגיע לה. אבל אחרי הזכייה של גלדסטון אתמול והתגובות המשתפכות עליה, פלוס העובדה שאנחנו כרגע בשיא ימי ההצבעה לאוסקר, נראה לי שזה מספיק בשביל להפוך את המומנטום ולחתום את הזכייה לגלדסטון.
ולא שיש לי משהו נגדה, באמת שלא, אבל סטון כבשה אותי לגמרי בהופעה שלה ורציתי נצחון עבורה.
טוב נו, לפחות ריאן גוסלינג אישר שהוא הולך להופיע עם I’m Just Ken לייב, אז יהיה משהו לצפות לו מהטקס השנה.
בשנה שעברה
הייתי מאוד מאוד בעד בלאנשט, והשנה אני לגמרי בעד סטון. אני חושש שזה לא מבשר טובות.