הסרט הטוב ביותר
אהבה בשחקים: מאווריק (6 מועמדויות בסך הכל)
אווטאר: דרכם של המים (4 מועמדויות בסך הכל)
אלביס (8 מועמדויות בסך הכל)
במערב אין כל חדש (9 מועמדויות בסך הכל)
הכל בכל מקום בבת אחת (11 מועמדויות בסך הכל, המוביל)
המנצחת (6 מועמדויות בסך הכל)
הפייבלמנים (7 מועמדויות בסך הכל)
משולש העצבות (3 מועמדויות בסך הכל)
נשים מדברות (2 מועמדויות בסך הכל)
רוחות אינישרין (9 מועמדויות בסך הכל)
קשה להגיד שיש פה הפתעות, אבל בהחלט יש כאן סרטים שאוהבים יותר וסרטים שאוהבים פחות. "נשים מדברות" נראה שנתלה על גב "וואי איזה מביך זה יהיה אם לא יהיה סרט אחד של אישה ברשימה", ו"משולש העצבות" נכנס בזכות הבמאים והתסריטאים (החנונים האלה), אבל הסרטים הרציניים הם אלה שהפציצו בכל הקטגוריות: "במערב אין כל חדש", "אהבה בשחקים: מאווריק", ובעיקר הרביעייה "המנצחת", "הפייבלמנים", "הכל בכל מקום בבת אחת", ו"רוחות אינישרין". אל תטעו לחשוב שמי שמוביל עכשיו הוא מי שינצח, אחרת בשנה שעברה "כוחו של הכלב" היה זוכה, ותנסו לחשוב כמה מהלכי שח מראש איך הולכים להתנהג כל השחקנים ואיזה סוג קמפיין הם יצליחו להצמיח. מהנקודה הזאת תחושת הבטן עדיין אומרת "רוחות אינישרין", אבל יש גם קול מנדנד שאומר "בסופו ארבעה רבים ו"במערב אין כל חדש" לוקח".
כמו כן: עכשיו שהוא מועמד – הפצה ל"נשים מדברות"? בבקשה???
הבימוי הטוב ביותר
דן קוואן ודניאל שיינרט, הכל בכל מקום בבת אחת
טוד פילד, המנצחת
מרטין מקדונה, רוחות אינישרין
סטיבן ספילברג, הפייבלמנים
רובן אוסטלנד, משולש העצבות
לא קמרון, לא ברגר, ולא אף אישה – המקום החמישי בקטגורית הבימוי (שהפעם כולם ניצלו מההעדרויות מפתיעות ומבשרות רע) הוא רובן אוסטלנד, מה שכבר מתחיל להפוך לדפוס: רוצים לדעת מי המקום החמישי אצל הבמאים? חפשו בקאן.
השחקנית הראשית הטובה ביותר
אנדרה רייסבורו, לזלי היקרה
אנה דה ארמס, בלונדינית
מישל וויליאמס, הפייבלמנים
מישל יאו, הכל בכל מקום בבת אחת
קייט בלנשט, המנצחת
רייסבורו מצליחה להיכנס בלי תמיכה של כמעט אף ארגון או גוף מצביעים, ובכך מראה שכאשר השחקנים אוהבים אותך, לא אכפת להם מה הגופים האחרים חושבים. לא בטוח שדיוויס ודדויילר שנשארו בחוץ כל כך שמחות, אבל יהיה קשה להרים קמפיין "האוסקר שוב גזענים!" בלי להתחיל להסביר למה מישל יאו לא נחשבת.
השחקן הראשי הטוב ביותר
אוסטין באטלר, אלביס
ביל ניי, לחיות
ברנדן פרייז'ר, הלוויתן
פול מסקל, אחרי השמש
קולין פארל, רוחות אינישרין
אז פול מסקל נבחר להיות זה שמפסיד לקולין פארל, ברנדן פרייז'ר או אוסטין באטלר, ומביא ל"אחרי השמש" את המועמדות הבודדה שלו.
שחקנית המשנה הטובה ביותר
אנג'לה באסט, הפנתר השחור: וואקנדה לנצח
ג'יימי לי קרטיס, הכל בכל מקום בבת אחת
הונג צ'או, הלוויתן
סטפני הסו, הכל בכל מקום בבת אחת
קרי קונדון, רוחות אינישרין
דאבל יפה שמראה אהבה רבה אצל השחקנים עבור "הכל בכל מקום בבת אחת", ומועמדות ראויה מאוד של הונג צ'או. תתרגלו לכך שככל הנראה אנג'לה באסט תזכה.
שחקן המשנה הטוב ביותר
בארי קיוגן, רוחות אינישרין
בריאן טיירי הנרי, גשר צר מאוד
ברנדן גליסון, רוחות אינישרין
ג'אד הירש, הפייבלמנים
קי הוי קוואן, הכל בכל מקום בבת אחת
עוד טרנד שמתחיל לצבור פופולאריות הוא "שחקן משנה כלשהו מסרט מועמד לאורך כל העונה, ואז מגיעה האקדמיה ומעמידה את השחקן הכי זקן בסרט במקום" – אז ג'ודי דנץ', הפעם ג'אד הירש. בכל מקרה, קטגוריה מעולה, ובייחוד המועמדות של בריאן טיירי הנרי. שנה הבאה רק צריך מועמדות לדונלד גלובר, והשלישייה מ"אטלנטה" כולה מועמדת.
התסריט המעובד הטוב ביותר
אהבה בשחקים: מאווריק
במערב אין כל חדש
לחיות
נשים מדברות
רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית
"רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" חוזר לממדים קטנים יותר של מועמדות תסריט אחת בודדה, ו"מאווריק" הוא אחד מחמשת התסריטים הכי טובים של השנה. למה לא. כאילו, יש למה לא – איפה "פינוקיו"? אבל נו, נניח. באמת צריך להיות כותב די מוכשר בשביל לכתוב את כל נפנופי הידיים הטכניים שמתרחשים ב"מאווריק".
התסריט המקורי הטוב ביותר
הכל בכל מקום בבת אחת
המנצחת
הפייבלמנים
משולש העצבות
רוחות אינישרין
בלי הפתעות.
הצילום הטוב ביותר
אימפריית האור
אלביס
בארדו
במערב אין כל חדש
המנצחת
אוקיי, זאת קטגוריה נהדרת כי ממש מגיע ל"אימפריית האור" וממש מגיע ל"בארדו" והנה הם אכן פה. כיף לדעת שהצלמים עדיין עובדים עם העיניים שלהם. חוץ מזה ש"אין מצב" לא פה, מה לעזאזל.
עיצוב התלבושות הטוב ביתר
אלביס
בבילון
גברת האריס נוסעת לפריז
הכל בכל מקום בבת אחת
הפנתר השחור: וואקנדה לנצח
אולי המועמדות הכי מוצדקת ל"הכל בכל מקום בבת אחת".
העריכה הטובה ביותר
אהבה בשחקים: מאווריק
אלביס
הכל בכל מקום בבת אחת
המנצחת
רוחות אינישרין
בעבר, כשעוד חשבנו שלסטטיסטיקות יש קשר לזכיות, היית צריכה מועמדות עריכה כדי לזכות בפרס הסרט הטוב ביותר – מה ש"אינישרין", "הכל בכל מקום", ו"המנצחת" השיגו ואילו "הפייבלמנים" לא. כיום, לא בטוח שזה משנה.
האיפור ועיצוב השיער הטוב ביותר
אלביס
באטמן
במערב אין כל חדש
הלוויתן
הפנתר השחור: וואקנדה לנצח
איך "פשעי העתיד" לא פה, מה יש לכם. ברכות לזוכים מצוות "הלוויתן".
עיצוב התפאורה הטוב ביותר
אווטאר: דרכם של המים
אלביס
בבילון
במערב אין כל חדש
הפייבלמנים
שמישהו יושיב אותי ויסביר לי כמו ילד בן חמש מה בדיוק התפאורה המרשימה ב"דרכם של המים", אפילו אחרי כל טיעוני "זה בסך הכל אפקטים".
הפסקול המקורי הטוב ביותר
בבילון
במערב אין כל חדש
הפייבלמנים
הכל בכל מקום בבת אחת
רוחות אינישרין
"פינוקיו" מפספס פה ובשיר המקורי, מה שמראה שהאקדמיה התחברה הרבה פחות לסרטו של גיירמו דל טורו משציפינו לו.
השיר המקורי הטוב ביותר
"אלו הם חיים", הכל בכל מקום בבת אחת
"החזק את ידי", אהבה בשחקים: מאווריק
"לרקוד לרקוד", RRR
"תרים אותי", הפנתר השחור: וואקנדה לנצח
"תשואות", ספרי זאת כמו אישה | Tell It Like A Woman
דיוויד בירן מועמד לאוסקר, דיוויד בירן מועמד לאוסקר, דיוויד בירן מועמד לאוסקר. וגם דיאן וורן, השם ישמור, אי אפשר לעשות שום דבר נגד זה. מועמדות שישית ברצף. בכל מקרה, ברכות לזוכים מצוות "RRR".
הסאונד הטוב ביותר
אהבה בשחקים: מאווריק
אווטאר: דרכם של המים
אלביס
באטמן
במערב אין כל חדש
האפקטים הויזואלים הטובים ביותר
אהבה בשחקים: מאווריק
אווטאר: דרכם של המים
באטמן
במערב אין כל חדש
הפנתר השחור: וואקנדה לנצח
הסרט המונפש הטוב ביותר
אדומה אש
גיירמו דל טורו מציג: פינוקיו
החתול של שרק: משאלה אחת ודי
מרסל הקונכייה עם הנעליים
המפלצת מהים
דאבל לנטפליקס עם "המפלצת מהים", עם סיכוי טוב מאוד עד מצוין לזכייה ראשונה עם "פינוקיו". אבל אל תפסלו את דיסני עד שהאוסקר בידיים של גיירמו דל טורו.
הסרט התיעודי הטוב ביותר
אש האהבה
בית עשוי קוצים
כל היופי ושפיכות הדמים
כל מה שנושם
נבלני
עדיין מאמין ש"אש האהבה" זוכה פה, אבל אם תהיה איזה הטייה פוליטית שתביא את האוסקר ל"נבלני" זה יהיה סופר מוצדק ולו רק בגלל שיחת הטלפון המטורפת שיש בסרט.
הסרט הבינלאומי הטוב ביותר
אי-אה
ארגנטינה 1985
במערב אין כל חדש
הנערה השקטה | The Quiet Girl
קירבה
וואו, זה כאילו בכל שלב האוסקרים מעיפים את כל הסרטים המעניינים, המגניבים והמוצלחים ונשארים עם הקטגוריה הכי "בסדר, אני מניח" שיש. אחרי שהשלמתי כבר עם כל הסרטים שנפלו בשלב השורטליסט, עכשיו למצוא רשימה בלי פארק צ'אן ווק, בלי איניריטו, ובלי "חזרה לסיאול"? יאללה, תנו את הפרס כבר ל"במערב אין כל חדש" ובוא נגמור עם זה.
הסרט המונפש הקצר הטוב ביותר
הילד, החפרפרת, השועל והסוס
המלח המעופף
יען אמרה לי שהעולם מזויף ואני חושב שאני מאמין לה | An Ostrich Told Me The World is Fake And I Think I Belive It
סוחרי הקרח
שנת הזרגים שלי
לא פעם טקס הכרזת המועמדויות מביא לנו רגעים בלתי נשכחים. ב-2015 זה היה "דיק פופ" בפי יו"רית האקדמיה. השנה זה היה ריז אחמד אומר "שנת הזרגים שלי" (My Year Of Dicks), והאולם נקרע מצחוק ואחמד לא מצליח להמשיך. בבקשה שבאמצע ההקראה של הקטגוריה בטקס יביאו את ויל סמית' (בצילום מרחוק) רק בשביל להגיד את זה. אחלה קטגוריה אגב, אפילו שהם אנטישמיים.
בקטגוריות הקצרות כל הקישורים מובילים לצפייה בסרט (אם כי לא תמיד חינם – חלק בדיסני פלוס, אפל פלוס, או נטפליקס).
הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר
איבלו | Ivalu
המזוודה האדומה | The Red Suitcase
התלמידות
נסיעה לילית
פרידה אירית | An Irish Goodbye
לאחר שהם העיפו כל סרט אחר בעל עניין, "התלמידות" הוא הבחירה שלי, ובתקווה גם הזוכה העתידי, בזכות התמיכה של דיסני פלוס ואלפונסו קוארון.
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר
איך מודדים שנה?
אפקט מרתה מיטשל
הלוחשים לפילים
התאספות
זר בשער
תקשיבו, אני יודע – זה דוקו, קצר, ומה אבל תקשיבו לי טוב: אל תקראו כלום, תלחצו על הקישור ל"התאספות" ופשוט תשבו עד שאתם תפלטו "מה לעזאזל!", ואז תמשיכו עוד איזה 8 דקות כי זה אחלה. גם "זר בשער" סרט חמוד.
לא הלוויתן מועמד לסרט הטוב ביותר אלה רוחות אינשרין.
כן, גם היה בלבול בקטגורית השיר
תוקן, תודה.
מזל טוב פייפר בוי
(ל"ת)
11 מועמדויות להבמב"א
וזה אחרי שהוא הפסיד באפקטים. בקצב הזה אני עוד עלול להתחיל להאמין שיש לו סיכוי לנצח.
יונתן, בתור מי שחזה את השעה של הסטירה
למתי צריך לשים שעון כדי לראות את "נאטו" בלייב?
מחשבות ראשוניות
כל המועמדויות של 'מאווריק' הן לא מוצדקות בעיניי כי זה הסרט הכי שנוא עליי השנה (ואולי אי פעם) אבל הן לא מכעיסות אותי כי אני מבין שאני לא הקונצנזוס. אבל מועמדות על התסריט? זה כבר עובר כל גבול. אקדמיה יקרה, צריך להחליף את כל ה-10 אלף מצביעים שלך ודחוף על שנתנו לדבר כזה לקרות.
קטגוריית 'הסרט הטוב ביותר' הפסיקה לעניין אותי מהרגע שהתרחבה ל-10 מועמדויות. הבנתי את זה רק עכשיו. פתאום זה מרגיש כמו רשימת סרטים ופחות כמו רשימת מועמדים למשהו. כשאף אחד לא לוקח ברצינות את הסיכוי לזכיה של כל כך הרבה מהשמות שנמצאים שם אז בשביל מה צריך אותם? סתם בשביל להגיד ש-'X היה מועמד לסרט הטוב ביותר?'
אני שונא את כל האהבה ש-'במערב אין כל חדש' מקבל. אחד הסרטים הכי בינוניים של השנה, אבל הכי הפריע לי זה המועמדות שלו על הפסקול המקורי. המוזיקה בסרט הייתה אחד הדברים שהכי הפריעו לי והיא פשוט משעממת בפני עצמה. מצד שני, אני לא מאמין ש-Son Lux, אחת הלהקות האהובות עליי, מועמדת גם על הפסקול וגם על השיר (על הבמב"א). ואני שמח ש-'פינוקיו' לא זכה למועמדות על הפסקול הסתמי שלו אבל איפה 'Ciao Papa' בקטגורית השיר?! ומה זה כל הזבלוני פופ האלה שהם שמו במקום?
אם כבר לתת לסרט אנימציה מועמדות על תפאורה אז דווקא ל-'אווטאר' (איזה תפאורה? זה הכל "צילומי חוץ"!) במקום 'פינוקיו'? חבל.
הקטגוריה שהכי מעניינת אותי בדרך כלל היא 'הסרט הבינלאומי' (היא והפסקול, בדרך כלל) שהיא מעין 'המונדיאל הקולנועי של השנה' מבחינתי והשנה הבחירות ממש מאכזבות. נחמד לראות את 'אי-אה' שם, סרט נהדר, אבל לראות את 'הילדה השקטה' (גם סרט טוב) היה מבאס. במיוחד שהם באים במקום שני הסרטים הזרים הטובים ביותר של השנה – 'החלטה לעזוב' ו-'בארדו' (ו-'סינמה סבאיא' אבל הוא לא בשורטליסט).
ואיך עין הדג הספיק לעדכן את רשימת המועמדים המלאה (כולל קישורים לסרטים הקצרים ולשירים!) כמה דקות טובות לפני ימד"ב ו-ויקיפידיה? חן חן.
לגבי התהיות על קטגוריית הסרט המורחבת
בהתחשב שהמשמעות הקונקרטית היחידה של האוסקרים היא שיווקית אז "בשביל להגיד ש-X היה מועמד לסרט הטוב ביותר" זאת סיבה מספקת לגמרי.
זה היה אמור להיות הפוך
כשמעומדות סימנה "זה סרט אוסקר" יכלה להיות משמעות לרשימה מורחבת.
היום כבר לא ברור מהו "סרט אוסקר".
לגבי השאלה בסוף
נוהל חבצלת מוזר שכזה. אבל כפי שהיה כתוב, היה פספוס או שניים.
הסלידה של האקדמיה מאנמיציה מטריפה אותי
באיזה עולפ אווטאר הסרט הטוב ביותר?
נגיד לעומת הקול בראש? פינוקיו? סרטי פיקסאר דיסני במשך השנים?
אווטאר ראוי להיות מועמד לסרט השנה יותר מאדןמה אש או פינוקיו? לא ברור לי
השיר הטוב ביותר
לא אחר צהריים טובים מ"רק בגלל הרוח" אלא כמובן "Applause" של דיאן וורן הבלתי נגמרת
תוקן כבררררררר
(תודה)
התלמידות שיזכה
לדעתי לא סרט טוב במיוחד
אני כמובן לא ראיתי את השאר
אבל את הסרט הזה אני יודע שלא אהבתי
הימור לשנים הקרובות:
היום בו קטגוריית הסרט הטוב ביותר תכלול יותר מסרט אחד שלא באנגלית מתקרב
האוסקרים אף פעם לא יודעים לשים אצבע על הדופק של הקולנןע הבינלאומי,
(שככל שאני נחשף אליו יותר אני מבין כמה אני צריך אותו יותר במקום עוד סרטי הוליווד). מבעס.
וכל כך אין לי כוח לזכייה הצפויה של אוסטין באטלר. רמי מאלק עשה משהו עם הקריירה שלו אחרי הזכייה על פרדי מרקורי? די לתת פרסים להופעות מניירה (בהצלחה לאראבלה עם איימי ווינהאוס).
אל תהיה בטוח שבאטלר יזכה
כן, ביופיק והכול – אבל באטלר ילדון די אנונימי שממש לא גרף את כל הפרסים עד כה. יש תחרות רצינית על הפרס הזה.
כבר חשבתי שפינוקיו הולך לזכות בסרט האנימציה
אבל עכשיו, כשקטגוריית האנימציה היא היחידה שבה הסרט קיבל מועמדות (בלי פסקול ושיר?! מה נסגר איתם?), אני רואה איך בסוף אדומה אש יזכה וישאיר את פינוקיו עם מועמדות קטנה לסרט האנימציה ללא זכייה.
אבל העיקר אווטאר 2 קיבל מועמדויות רבות כולל לסרט הטוב ביותר…
כמו כן, ההצלחה של טופ גאן הייתה צפויה, אבל מועמדות לתסריט? זה היה מפתיע.
במקביל חוסר המועמדות לצילום גם הפתיעה אותי.
ומזל טוב לג׳רי ברוקהיימר שרק לקראת גיל 80 סוף סוף קיבל מועמדות לאוסקר, לטום קרוז שעכשיו הוא לא רק שחקן מועמד לאוסקר אלא גם מפיק מועמד לאוסקר, ולסטיבן ספילברג שלראשונה בחייו קיבל מועמדות לתסריט הטוב ביותר (מה שהוא היה אמור לקבל כבר ב-1977 על מפגשים מהסוג השלישי).
ומצד שני
נדיר שסרט פיקסאר זוכה באוסקר לאנימציה בלי שום מועמדות נוספת לאף קטגוריה אחרת.
כמה נדיר? ובכן, זה קרה רק פעם אחת בלבד עם הסרט אמיצה, בזמן שבעשרת הזכיות האחרות של פיקסאר הייתה עוד לפחות מועמדות אחת בקטגוריה נוספת.
כך שאולי הסיכויים של אדומה אש לא משהו, בהתחשב בכך שהסרט לא קיבל עוד שום מועמדות נוספת.
(אגב, אמנם גם פינוקיו מועמד רק לקטגוריית האנימציה, אבל היות והוא לא סרט פיקסאר הכלל הזה לא תקף לגביו. 7 מתוך 10 הזכיות של סרטים שאינם של פיקסאר הם של סרטים שלא היו מועמדים לעוד שום קטגוריה נוספת מלבד לאנימציה)
אני מקווה שאחרי ההכרזה היום, המפיצים בישראל סוף כל סוף יחליטו לשחרר את נשים מדברות לארץ
כלומר אם פורום פילם זאת באמת החברה שאחראית להפצה בארץ (הבנתי שהם מייצגים את MGM בארץ, לא יודע בטח פה באתר אתם יודעים יותר), זה קצת מצחיק שהם בוחרים לשחרר לארץ את הסרט סלאשר מטומטם הזה של פו הדוב (שלפי הטריילרים נראה כמו סרט של ערוץ לייפטיים) ועדיין לא החליטו מה לעשות עם נשים מדברות.
בכל אופן, יש אנשים שהמועמדויות שלהם די תמוהות כמו הפסקול הנורא של בבילון, הבמאי של משולש העצבות ואלביס בעריכה. וגם מן הסתם היה צריך מאוד לתת לג'ורדן פיל ואין מצב לפחות מועמודות אחת. אבל אני די מופתע לטובה, רוב האנשים שרציתי שיהיו כנסו לרשימה כמו ריאן ג'ונסון, מרטין מקדונה, ברין טיירי הנרי, סטפני הסו, קרי קונדון, פול מסקל, טוד פילד וקי הוי קוון נכנסו!!
נראה לי הקונצנזוס זה שהפסקול של בבילון טוב
כמובן לא כולם יסכימו אבל הוא באמת מהחלקים היותר טובים בסרט.
באמת מבאס על אין מצב
לא שאני בהכרח לא מסכים עם מה שאתה אומר לגבי פו הדב
אבל אני יכול להבין למה מבין השניים המפיצים ירצו להפיץ דווקא את פו הדב ולא את נשים מדברות. בחייאת, למי מהם יש סיכוי לעשות יותר כסף?
האינטרס הכלכלי ברור
ואני לא מצפה להצגה רחבה פרסומות בכל מקום או מה שזה לא יהיה.
אבל בחייאת – הפצה כלשהי. בעשור האחרון שוב ושוב המפיצים מפספסים סרטי אוסקר שלא יוצאים פה (לרוב דווקא סרטי שחורים, אאל"ט) וזה מתחיל להימאס.
צודק
מעצבן שלא מפיצים את הסרטים האלה בארץ, אני רק אומר שאני מבין למה את פו הדב כן מפיצים (לא שבנוגע לסרטי אימה המפיצים בארץ מוצלחים, רק בשנה האחרונה הם פספסו את פרל וברברי למשל).
אז אני מניח שאפשר לסכם שטופ גאן יצא בסוף עם לפחות שתי זכיות, על העריכה ועל האפקטים
עם אופציה גם לזכיה בסאונד ואולי (אם כי זה הרבה פחות סביר) גם בשיר.
בכל מקרה, נראה לי שהעריכה והאפקטים כבר בכיס של טופ גאן.
אני דווקא חושב שהאפקטים בכיס של אווטאר עוד מלפני שהסרט יצא בכלל
(ל"ת)
זה אם היינו עכשיו ב-2009 וסרט שהוא כמעט מאה אחוז דיגיטלי היה נחשב עוד לדבר הנשגב ביותר בתחום האפקטים
אבל אנחנו כבר לא שם.
ובשנים האחרונות נראה שהאוסקר מעדיף סרטים עם אפקטים פרקטיים, כשלא מעט פעמים מדובר בסרט היחיד מבין המועמדים שעושה שימוש נרחב באפקטים פרקטיים.
בנוסף על כך, המועמדויות מלמדות על כך שהאקדמיה בכללי אוהבת יותר את טופ גאן 2 מאת אווטאר 2 (מועמדויות לעריכה ולתסריט, קטגוריות מהחשובות יותר, שטופ גאן 2 קיבל ואווטאר 2 לא), כך שזה מגדיל את סיכויו.
אני הייתי מהמר כרגע שאווטאר 2 יצא בלי אף זכייה ויגיד תודה על עצם העובדה שהוא מועמד למספר פרסים כולל לסרט הטוב ביותר (ולא שאני מצפה מקמרון באמת להגיד תודה. יותר סביר שהוא יקלל את כולם).
באופן נדיר יצא שכל המועמדים בקטגוריית האפקטים מועמדים גם לעוד קטגוריות
הסרט עם הכי פחות מועמדויות בקטגוריה הזאת הוא באטמן עם 3 בסך הכל (כולל האפקטים).
שלושה מבין המועמדים גם מועמדים לסרט הטוב ביותר.
כל זה יחסית חריג.
בדרך כלל קטגוריית האפקטים היא מקום שמלא בסרטים שמועמדים אך ורק לקטגוריה הזאת, והשנה אין אפילו אחד כזה.
השנה סרטי האפקטים מעורבים הרבה יותר במועמדויות ולא רק על תקן ״יש לכם אפקטים טובים וזה הדבר הטוב היחיד שיש לכם״, כך שיש פה שינוי משמעותי.
או שפשוט הייתה שנה חלשה למארוול שבדרך כלל עונים על מה שאמרת
(כלומר מועמדים רק לקטגוריה הזאת)
אבל מארוול דווקא נמצאים בקטגוריה עם הפנתר השחור 2
רק שמלבד המועמדות הזאת, יש לו עוד 4 מועמדויות נוספות, לרבות קטגוריית משחק.
כך שאם כבר, אז זה מעיד דווקא על שנה חזקה למארוול ולא להפך.
הפנתר השחור הוא אנומליה
האקדמיה ממש לא מתייחסת אליו (ואל קודמו) כמו שהיא מתייחסת לשאר סרטי מארוול
אוקי, אבל עדיין זה מונע אפשרות להגיד שהסיבה לתופעה שהזכרתי היא ״חולשה״ של מארוול
כאילו, מה היה חלש בשנה הזאת אצל מארוול (מבחינת האוסקר כמובן)? שדוקטור סטריינג׳ 2 לא קיבל מועמדות בנוסף לפנתר השחור 2? כמה שנים כבר היו 2 נציגים של מארוול בקטגוריית האפקטים? 2 בלבד. 2014 והשנה שעברה. כך שסרט אחד שמועמד לאפקטים זו שנה סטנדרטית למדי במארוול וממש לא שנה חלשה.
ואגב, מארוול ממש לא היחידים שמילאו מדי שנה את המשבצת הזאת.
אם כבר, אז היו שנים בהם היה רק סרט אחד בקטגוריה שמועמד לקטגוריות נוספות, בזמן שכל ארבעת האחרים היו מועמדים אך ורק לאפקטים.
לאורך השנים היו לא מעט סרטים שלא שייכים ל-MCU שהיו מועמדים רק לאפקטים, זה ממש לא היה קטע רק של סרטי מארוול.
מחשבות
מצד אחד, מבחינה אישית אני בשיא של כל השנים באוסקר הזה: ראיתי את רוב המועמדים ברוב הקטגוריות. זה גורם לי להיות "מעורב" יותר, וסיכוי גבוה שאצפה בלייב. מצד שני, יש פה כמה פספוסים מכאיבים ממש, בראשן כמובן "להתראות אבא" שלא נכנס לקטגוריית השיר ומה לפאקינג עזאזל חשבתם לעצמכם, אין שום קטגוריה שאני כל כך "בוזזז" כלפיה. ועוד יותר מה לעזאזל: איפה "אין מצב"?! אין מצב שהוא באמת לא פה. אררררג.
בכלל, טרונותיי על האקדמיה ישנות ומוכרות כאן באתר. אבל בשנה שכוללת הן את "מאווריק" בשלל קטגוריות וכנראה עם פסלון או שניים (אמן על העריכה, ליצור משהו כל כך סוחף ממאות שעות צילום זאת עבודה פנומנלית) והן את "הכל בכל מקום בבת אחת" (שעפתי עליו טיפה פחות מכולם אבל רק טיפה) אז אי אפשר לומר שהשנה האוסקר לא מנסה לפחות.
ודווקא השנה, בשנה הכי גרועה למארוול אי פעם, הם סוף סוף מקבלים מועמדות למשחק? נו נו. אנג'לה באסט באמת טובה, אבל היו למארוול הופעות שראויות פי שבע למועמדות, כל שכן לפרס.
כמו כן, קטגוריית השחקן המשני מצויינת, אבל בארי קיוגן צריך לקחת פה. מה שלא יקרה כמובן כי בחייך יצחק, האקדמיה לא באמת בטעם שלך ותסתום ותגיד תודה על מאווריק בקטגוריית הסרט.
שותף לסנטימנט בנוגע לצ׳או פאפא ואין מצב.
אין מצב היה חייב להיות מועמד לצילום. הסרט הביא מהפכה של ממש בתחום וכלום? הזיה.
אילו הופעות מארווליות היו ראויות לפרס?
הייתי זןרם על מועמדות (ומועמדות בלבד) לרדג על איירון מן הראשון וכאן זה נגמר
דעות, דעות, דעות
הקוטביות שלנו בנוגע למארוול ידועה משכבר, ועל ההופעות שארשום כאן עוד רגע אתה ודאי תגיב ב"פחחחחח על מה אתה מדבר בכלל". אבל נו, ארשום כמה בשלוף, ויש עוד:
רד"ג על איירון מן הראשון, מלחמת האזרחים וסוף המשחק
ג'וש ברוליין על מלחמת האינסוף (בסוף המשחק הוא הרשים פחות)
אנדי סרקיס על הפנתר השחור
כריס המסוורת' על מלחמת האינסוף
כריס פראט על שומרי הגלקסיה
כל אלו (ועוד) הופעות מצויינות לדעתי, שאם לא היו בסרט קומיקס לא היו זוכים להתעלמות האוטומטית של האקדמיה. גם הופעה של אסקפיזם היא הופעה, וראויה לדיון. לא לדעת האקדמיה אבל.
אני אגיד שיש כאן שתי שאלות - הדעה האישית ומה סביר
מייקל בי. ג'ורדן ורוברט דאוני ג'וניור, למשל – באמת היו בדיבור הכללי על מועמדות.
ג'וש ברולין עם קמפיין מסוים היה יכול להיות – אם כי היה לו משוכה לא פשוטה של הופעת CGI לעבור, אז אולי בעצם לא.
מי עוד סביר בהתחשב בטעמי האקדמיה? מריסה טומיי בספיידרמן, נראה לי.
אבל בגדול האקדמיה זורמת על נבלים ועל אימהות. קשה לי לראות דמות בולטת ביקום שמעבר לשאלה כמה השחקן שלה טוב, הוא מגלם דמות שהאקדמיה מפרגנת לה ביום יום.
ואכן בשום שלב לא דיברתי על ציפיות ריאליות של "האם יקרה"
אלא על טעמי האישי. ההתעלמות של האקדמיה צפויה – אבל על זה בדיוק יצא הקצף.
המילה דעות מיותרת כי היא זה אובייסלי. אבל כריס פראט הוא בערך השחקן השנוא עלי
אז מזל שהאוסקר לא התיישרו עם טעמך. מעבר לרדג באיירון מן הראשון אני לא ממש רואה אף מועמדות ראויה. מה מריסה טומיי עשתה בספיידרמן? ונשבע שראיתי את הפנתר השחור ואני מנסה להיזכר איזה חלק אנדי סירקיס לקח בו. בקיצור לא.
לא אמרתי שהופעה של אסקפיזם היא לא הופעה, פשוט מאז רדג באיירון מן הראשון אף אחד לא עשה את זה טוב באותה רמה (כולל הוא בעצמו).
לגמרי.
הליהוקים זה בהחלט הצד החזק של מארוול – מלבד הנצחיים ושאנג צ'י, שהיו קשוחים במיוחד (להוציא את טוני לונג המהמם שיש לו יותר כישרון מכל השחקנים האלה ביחד).
אבל מכאן ועד לפרסים כלשהם? הם (בתפקידים האלה) רחוקים שנות אור מהשחקניות והשחקנים שמועמדים מדי שנה.
השחקנים שבאמת מודרים אלו ההופעות מסרטים בינלאומיים.
מדי פעם מתגנבת איזו פנלופה קרוז או אנטוניו ברנדס, אבל ממש מדי פעם. ןכשלוקחים בחשבון את אוקיינוס ההופעות האלו, להעמיד את מריסה טומיי על ספיידרמן נשמע אפילו יותר מגוחך.
ושוב פעם, לגמרי.
אנחנו חיים בעולם שבו למדס מיקלסן אין מועמדות לאוסקר וזה ללא ספק הטיימליין הגרוע ביותר.
אני חושב שזה טריוויאלי לומר,
אבל מריסה טומיי היא כבר זוכת אוסקר. השילוב של זוכת עבר, בתפקיד קאנוני, ביחד עם קריצה למה שפופולרי היום בקולנוע, זה פוטנציאל לא זניח.
אז באותה מידה לפפר פוטס היה סיכוי לזכות (כאילו גווינית פשוט כיף לכתוב את השם של הדמות הזו).
בכל מקרה, יש כמות פסיכית של זוכי ומועמדי אוסקר ששיחקו בסרטי מארוול, והם אלופים בלא לתת להם תפקיד משמעותי שמנצל את כישוריהם. רק במארוול מסוגלים לבזבז אגדות כמו קייט בלאנשט, כריסטיאן בייל, בנדיקט קמברבאץ, דניאל קלויה, גף ברידגס, רבקה הול, מארק רופאלו וכו וכו.
היא אחראית לסצנה הכי מרגשת ב"אין דרך הביתה"
וספק אולי גם היא מעניינת בהקשר בניית ופירוק מיתוסים.
שוב, השאלה היא לא "האם היא עד כדי כך טובה", כי האוסקרים העמידו הופעות משעממות, משמימות ונוראיות לאורך השנים. השאלה היא "האם האוסקרים יכולים לזרום עם זה". ולו לספיידרמן היה קמפיין? כן, הם היו יכולים.
אני מניח שבכי היסטרי מביא למועמדות לא מוצדקות לפעמים.
(ל"ת)
ומודה שאין לי שמץ למה אתה מתכוון שהיא מעניינת בפירוקושבירת מיצוסים.
כי הפעם דודה מיי לא זקנה הכוונה?
אני לא חושב שזה מה שהיא רודדה אליו
בכל מקרה, אני חושב שכל טרילוגית וואטס שיחקה באופן מעניין עם המיתוס של ספיידרמן, והגיעה לשיאו בסרט השלישי. הבעיה העיקרית היא ש"ממד העכביש" גם עשה את זה, וקצת יותר טוב.
מתברר שהיא לא מיותרת כנראה
ושאר ההודעה שלך מוכיח את זה. לא אמרתי שאין טעם בדיון בכלל – אמרתי שבדיון בו ברור מראש שפלוני יבטל את פלמוני, אין טעם להיכנס לדוגמאות. לדעתי, ברוב השנים באוסקר, ההופעות שנבחרו היו חיוורות, נשכחות ומה לא הרבה יותר מביצועים של שחקנים בשוברי קופות רבים (לא רק מארוול); אבל מה הטעם להגיד את זה שוב ושוב?
אה, ואיזה קטע שהודעה אחת אחר כך
אתה תוקף את האוסקרים על ההופעות שלטעמך היו צריכות לקבל פרסים. אז כן, דעות, דעות, דעות.
בקטע שאני מביע את דעתי כמו שאתה עשיצ, וגם זכותי להביע יוסר הסכמה עם דעות של אחרים
לא הבנתי את הבעיתיות.
גם. המועמדיות הכי חיוורות של האוסקר בשנים אחרונוצ עדיפות מאנדי סירקיס בפנתר השחור (ברצינות מה הוא עשה בסרט?).
אגב, אני לא יכול לדבר בשמו של רנדל
אבל אישית אני יכול לומר שהיה לי מעניין לשמוע איזה הופעות אוסקר היו לדעתך ב-MCU למרות שהיה ברור עוד לפני שענית שאני לא אסכים.
אפשר לדון עד סוף העולם, ובטח שגם להתווכח. אבל דיונים באינטרנט לעיתים רחוקות נגמרים בהסכמה, אבל הרושם מהפרספקטיבה נשאר. לא חושב שצריך לזלזל בזה.
את זה אני מקבל
אבל חשוב להבהיר: אני לא טוען שאין טעם בדיון שלא יכול להביא להסכמה. כמו שאתה אומר, זה בין כה וכה נדיר עד לא-קיים באינטרנט. אני כן אומר שלפעמים גם בפרספקטיבה אין טעם, כי לא פעם ולא פעמיים זה לטחון מים וחבל על העצבים של כולם.
אבל יש מצב שכאן ספציפית אתה צודק ומיהרתי לאפיין את הדיון עוד לפני שהתחיל, וחבל. אני מתנצל בפני רנדל.
כן המטרה היא סתם להתקשקש אבל יכול להיות שפתחתי דיון שבעיניך כבר מאוס, לגיטימי (הוא באמת לא נושא כזה מרתק).
לא מרגיש שפגעת בי ברמה שמצריכה התנצלות אבל בכל מקרה מעריך.
(ואומנם לא mcu אבל עדיין מארוול, הייתי חי בשלום עם מועמדויות ליו גקמן ופטריק סטיוארט על לוגאן ואפילו אני חושב שהיה לחשושים על מועמדיות כאלה באותה עונה)
אני דווקא הייתי הולך על כריס המסוורת׳ על סוף המשחק
בעיני ההופעה הטובה ביותר שלו בתור ת׳ור אי פעם.
ואף שיר מפינוקיו לא גרם לי לשמוע אותו שוב לאחר הצפייה, וצאו פאפט המעט מעצבן בכלל לא בכיוון.
( אגב אני נותרתי מחוץ למעגל המעריצים הפעם ובניגוד לכך הייתי תומך נלהב לסמטת הסיוטים שקיבל ביקורות צוננות. אני גם יותר אוהב את קרימזון פיק האנדרייטד מצורה של מים זוכה האוסקר. בקיצור אני אוהב את סרטיו הדחויים של דל טורו)
קרימזון פיק היה פשוט מעולה.
(ל"ת)
אינעל אחותם
פינוקיו מקבל רק מועמדות אחת? אווטאר מקבל 4? בואו נכניס את כל המצביעים לחדר ונסביר להם יפה יפה בעזרת אקדח טעון שזה לא עובד ככה
עוד הישג מרשים
טוד פילד יכול להתגאות בכך שכול הסרטים שהוא ביים עד כה (3) היו מועמדים בקטגוריית התסריט המקורי הטוב ביותר. יש עוד במאים שיכולים להתגאות בזה?
רק המנצחת הוא תסריט מקורי
בחדר המיטות וילדים קטנים היו מועמדים לתסריט מעובד. מה שלא מוריד כמובן מההישג הבאמת מרשים.
התאספות
לגמרי. תודה על ההמלצה
הראשי תמיד מזעזעים והפעם הצליחו להגזים ביחס לעצמם.
הרשת כועשת ובצדק כי העמידו לשחקנית הכי גרועה ילדה בת 12 ששיחקה בעיבוד החדש של סטיבן קינג שברח לי שמו. כאילו להעמיד שחקנים שמכירים את כללי המשחק זה משהו אחד (אבל את ברוס ויליס בשנים האחרונות זה משהו אחר), אבל זו אכן מועמדות חולנית. לא ראיתי את הסרט ולא מכיר את השחקנית אבל מקווה שהיא לא תיתן לטקס הדבילי הזה, שצריך להחרים, להפיל את רוחה או לפגוע במוטיבציה שלו. איכס הראזיס לא מפסיקים להגעיל.
כמו לילד בן חמש :)
הקטגוריה לא נקראת "עיצוב התפאורה הטוב ביותר" אלא "Best Production Design".
אווטאר צריך לקחת אותה, בהליכה לאחור עם רגליים קשורות.
איזה 13 שנים הושקעו שם ביצירה של פלנטה שלמה, עם אינסוף לוקיישנים ואינסוף יצורים.
הסרט הזה עשה 2 מיליארד לא בגלל התסריט, לא בגלל המשחק ולא בגלל הבימוי, אלא בגלל ה-Production Design.
אוקיי, אבל אז למה דווקא "אווטאר" זכה בכל הטוב הזה?
נראה לי שתסכים איתי שהיו עשרות סרטי אנימציה שעיצבו עולמות יפים יותר (או באותה הרמה) כמו "דרכם של המים". פנדורה היא אחלה, אם כי לטעמי בסרט השני הורגשה העצלנות היצירתית ביצירת חיות המים שהפכו להעתק הדבק מחיות ים בכוכב שלנו.
כלומר, במידה ואני מבין אותך, השאלה נהפכת לא ל"למה אווטאר פה" אלא ל"איפה פינוקיו והחתול של שרק"? והאם בכלל נכון, ברגע שאנחנו אומרים שזאת הקטגוריה, להשוות בין העבודה הפיזית שהושקעה בשחזור תקופות עבר ובין העבודה הרעיונית שעשו אנשי אווטאר כדי לדמיין עולם – אבל בלי המלאכה הפיזית שכרוכה בזה?
וידוי: עוד לא ראיתי את אווטאר 2
אבל מספיק היה לראות את הטריילר כדי להגיע למסקנה שהפרודקשן-דיזיין כאן מטורף ברמות שאפשר למצוא רק בסרט שג'יימס קמרון עבד עליו במשך יותר מעשור עם תקציב בלתי מוגבל.
אלפי אמנים עבדו על הסרט הזה, והם הגיעו להישגים שלידם אווטאר הראשון נראה כמו משחק מחשב מהניינטיז. זו אמנם לא "עבודה פיזית" אבל ממתי פרודקשן-דיזיינר עושה עבודה פיזית? את זה עושים הנגרים, התופרים, אנשי הארט, הצבעים וכו'. הפרודקשן-דיזיינר, שמועמד כאן לפרס, עשה עבודה פי כמה יותר קשה ומורכבת מזו של פרודקשן-דיזיינר בסרט לייב-אקשן, כי כל פרט כאן הומצא מהדמיון. בסרטים רגילים אתה יכול לפחות לסמוך על זה שיש שולחנות אמיתיים וכיסאות אמיתיים וחולצות אמיתיות ומזלגות אמיתיים. כאן *הכל* בידיים של הפרודקשן-דיזיינר. וזה לא רק הוא, זה כל הצוות שלו, מאמני הקונספט, דרך הממדלים ועד למטקסטרים. הם עבדו שם במשך שנים, עד שכבר יצאה להם הנשמה. זו עבודה פי כמה יותר קשה ומורכבת מבסרטי לייב-אקשן, גם אם היא לא "פיזית". כל פריים כאן קיבל טיפול ברמות שצריכות להיות מחוץ לחוק, זו אשכרה התעללות בחפים מפשע.
לגמרי מגיע לצוות הזה פרס (או במינימום מועמדות). הסרט הזה מצליח בעיקר בגלל העבודה המטורפת שלהם (ומכונת ההייפ של קמרון).
לידיעת הקורא רנדל
עכשיו מסתבר שגם פותח הדיון אליו הגבתי לא ראה את אווטאר 2 ומסתמך רק על הטריילרים, כך שזה יוצא מאוזן.
הדעה שלי על המועמדות לעיצוב האומנותי של אווטאר 2 לא נחשבת פחות מדעתו ההפוכה של גרגמל טוב הלב, מאחר ושנינו מסתמכים רק על הטריילרים.
אני אישית שנים מחכה שהאוסקר יתייחס לסרטי אנימציה בקטגוריית עיצוב הפקה
ובדיוק מהסיבה הזאת אני ממש כועס על המועמדות לאווטאר 2.
קודם כל, מה זאת הצביעות הזאת?
במשך שנים אתם מתעלמים מעיצוב הפקה בסרטי אנימציה, למרות שממש מגיע להם (למיסטר לינק, לדוגמא, יש עיצוב אומנותי שבוודאות היה מועמד לאוסקר אם זה היה לייב אקשן), ועכשיו פתאום אתם מוכנים להכיר בעיצוב הפקה באנימציה, רק כי הסרט לא מוגדר סרט אנימציה אלא נחשב לסרט לייב אקשן?
אז כל מה שסרט אנימציה צריך לעשות כדי שתתייחסו אליו בקטגוריה הזאת הוא להכניס איזו דמות או שתיים בלייב אקשן ולהגדיר את עצמו כלייב אקשן?
דבר שני, האם באמת יש עיצוב אומנותי יחודי לסרט הזה שמגיעה לו מועמדות?
הרי הסרט הקודם זכה כבר בפרס האוסקר לעיצוב האומנותי הטוב ביותר ולא היו אז שום תלונות.
אבל אם עכשיו הוא מקבל עוד פעם מועמדות לעיצוב האומנותי, הרי שזה למה שהסרט הזה חידש ולא לעיצובים שהוא ירש מהסרט הקודם.
וכאן נשאלת השאלה: אם מורידים את כל העיצובים האומנותיים שיש בסרט שהגיעו מהסרט הקודם, האם יש מספיק עיצובים אומנותיים ראויים למועמדות לאוסקר?
כי אמנם לא ראיתי את הסרט, אבל לפחות מהטריילרים זה לא נראה שיש יותר מדי חידושים אומנותיים.
לעצב לוויתן חייזרי שנראה כמעט אחד לאחד כמו לוויתן מהעולם שלנו, זה לא ממש מופת של עיצוב, אלא פשוט אפקטים טובים.
לא שמעתי שאנשים מתפעלים מהעיצובים האומנותיים החדשים שיש בסרט, אם כבר אז ההיפך.
והסיבה שאנשים רצים לסרט הזה היא בשל חווית התלת ממד המטורפת ועבודת האפקטים המוקפדת, לא בשל עיצובים אומנותיים, לפחות לא בשל עיצובים אומנותיים שלא היו כבר בסרט הראשון.
אבל מה שהכי מעצבן זה שכל זה בא דווקא בשנה שבה כבר הייתה מחשבה שסרט שהוא באמת סרט אנימציה, שכולו אנימציה ושהוא לא מנסה להיראות לייב אקשן, הולך להיות מועמד לעיצוב הפקה.
העובדה שאווטאר 2 מועמד ופינוקיו לא, היא אמירה של האוסקר ש״אם אתם רוצים שניתן מועמדות לעיצוב אומנותי לסרט אנימציה, תעשו את זה הכי ריאליסטי שאפשר כדי שכמה שפחות נרגיש שמדובר באנימציה, כי יש לנו מיגרנה לעיצובים אומנותיים באנימציה״, וזאת אמירה פשוט מרגיזה.
הפסקתי לקרוא את התגובה כשהבנתי שאתה מתבסס על הטריילר, זה לא רציני.
אם כזה אכפת לך מהמועמדות הזו אז אתה צריך לצפות בסרט כדי לקבןע. אני ממש לא מהאנשים שירוצו להגן על אווטאר 2 אבל אימאפשר להגיד שהוא לקח את אותה סביבה של הסרט הראשון. הגונגלים מופיעים בעיקר בהתחלה של הסרט הארוך הזה אבל מניח שהפרס היתן על עיצוב העולם הימי. הבעיה היא שאומנם הוא היה יפה אך באופן משעמם ולא מרגש בעיני. כמו שיהונתן כתב בביקורת- הוא סך הכל הוסיף סנפיר לגמה יצורים ימיים קיימים ובתכלס סרט ובע דל הbbc כנראה יצליח יותר לרגש לי את העיניים.
אתה יכול לטעון את זה אך ורק על הפסקה האמצעית בתגובה שלי
אבל הפסקה שלפניה והפסקה שאחריה הם דברים שלא צריך לראות את הסרט בשביל לטעון אותם.
וכן, אני לא הלכתי לסרט, אבל שמעתי מספיק אנשים שהלכו לסרט ורשמו את חוויותיהם, ואת הטענה על חוסר מקוריות בעיצובים האומנותיים החדשים של הסרט אני שומע מכל מקום (אפילו עכשיו, בתגובה הזאת שלך). מה גם, שאם היו עיצובים אומונתיים מדהימים בסרט, לא הגיוני שהיו מכניסים אותם לטריילרים?
כך שאני לא רואה צורך לשבת למעלה משלוש שעות רק כדי לצאת בסוף עם אותה המסקנה בדיוק.
סרט שלם אי אפשר לחוות מהטריילר, אף אספקט שלו- לא צילום או עיצוב הפקה.
יכול לקבל רושם מסוים אבל אם הגישה שלך היא לשפוט עיצוב אומנותי לפי טריילרים אז כל הדעה של על מי צריך להיות מועמד או לא כבר לא מעניינת אותי.
ולגבי ״אנשים אמרו לי ש״, כנל. אם הדעה שלך היא על סמך מה ששמעת אז היא לא דעה על הסרט עצמו. מכאן כל התלונות על למה אווטאר כן בפנים ואנימציה לא כבר לא רלוונטיות בעיני.
ואם אביע דעה משלי, על שני סרטים שכן ראיצי, לפינוקיו הגיע יוצר על עיצוב הפקה אבל הוא לא בדיוק אנימציה אלא סט יותר פיזי מאווטאר למעשה.
ברור, כי אני צריך לראות את הסרט כדי לדעת שמדובר באנימציה ריאליסטית שמתחזה לליב אקשן
מה אני יודע, אולי בכלל אם אלך לסרט אגלה שמדובר בסרט אנימציה קרטוני ולא ריאליסטי כלל ושבכלל אין שם דמויות אנושיות ושהטריילרים היו פיקטיביים לחלוטין.
ואגב, סטופ מוושן זה אנימציה לכל דבר ועניין.
וכשמדובר בסרט אנימציה, עיצוב הפקה זה לא רק לעצב את הסטים אלא גם את הדמויות.
ובכל הנוגע לעיצוב הדמויות, העיצובים בפינוקיו הם ארטיסטיים ואומנותיים וממש לא מנסים להיראות ריאליסטיים או לעשות את עצמם לייב אקשן.
או במילים פשוטות יותר
אווטאר 2 מתויג כסרט לייב אקשן ולכן הוא קיבל מועמדות לבימוי האומנותי.
יש שפע של סרטי אנימציה עם עיצובים אומנותיים שיכלו לקבל מועמדויות ואפילו זכיות, אבל נפסלו על הסף אך ורק בשל התיוג שלהם כסרטי אנימציה.
אם אווטאר 2 היה באמת סרט אנימציה, על כל המשתמע מכך, אז אין סיכוי שהוא היה מועמד לעיצוב האומנותי.
גם סרט לייב אקשן יכול להיות מעוצב באופן לא ריאליסטי,
וארטיסטי ואומנותי זה אותה מילה.
אתה צריך לראות את הסרט כדי לקבוע שהוא לא ראוי למועמדוצ, לא כזה מסובך
הלינקים של ׳סוחרי הקרח׳ ו׳נסיעה לילית׳ לא עובדים
טוענים שהסרטים הללו לא נמצאים באזור שלי. מה עושים? איך צופים בהם?
הרבה פעמים ככל שהטקס מתקרב אז היוצרים (או שלא) מפרסמים את הסרטים הקצרים ונוצרת יותר גישה לסרטים הקצרים.
יאללה, בוא נהמר
(בחלק מהקטגוריות אין לי כרגע הימור ולכן הן לא נמצאות פה)
סרט בינלאומי: במערב אין כל חדש
סרט לייב אקשן קצר: Le pupille
סרט אנימציה קצר: הילד, החפרפרת, השועל והסוס
סרט אנימציה: פינוקיו (פה מעורבבת גם משאלת לב, כך שקשה לי להמר נגדו)
אפקטים: אהבה בשחקים מאווריק
שיר: Lift Me Up מתוך הפנתר השחור ווקאנדה לנצח (ריהאנה זוכה באוסקר ראשון וכולם מתעצבנים על כך ש-Naatu Naatu לא זכה ומקללים את האוסקר)
פסקול: בבילון
איפור ועיצוב שיער: הלוויתן
סאונד: במערב אין כל חדש (הרבה מרימים גבה על כך שאהבה בשחקים לא לקח)
עיצוב תלבושות: גברת האריס נוסעת לפריז (ג'ני ביוואן זוכה באוסקר שנה שנייה ברציפות, אחרי שבשנה שעברה היא לקחה על קרואלה)
עיצוב הפקה: אווטאר דרכם של המים (שופטי האוסקר רוצים שאווטאר בכל זאת יצא עם פרס ומחליטים לבחור דווקא בקטגוריה שהכי מרגיזה אותי. לאחר מכן מתחיל דיום מחודש בעין הדג על העניין)
עריכה: אהבה בשחקים מאווריק
תסריט מועבד: נשים מדברות
תסריט מקורי: רוחות אינישרין
בימוי: סטיבן ספילברג – הפייבלמנים
שחקנית משנה: אנג'לה באסט – הפנתר השחור וואקנדה לנצח (די.סי. והג׳וקר שלהם לא לבד, לראשונה זכייה באוסקר על תפקיד דמות מקומיקס של מארוול)
שחקן ראשי: אוסטין באטלר – אלביס
הסרט הטוב ביותר: במערב אין כל חדש (וכולם בהלם מוחלט, חוץ ממני שצפיתי את זה מראש)
שחקנית ראשית: מישל יאו – הכל בכל מקום בבת אחת (וכולם מתעצבנים על כך שזאת הזכיה היחידה של הסרט)
אם כבר הפתעה מטורפת בקטגוריה הראשית
הייתי בוחר דווקא ב"משולש העצבות" שיושב על סנטימנט דומה לזה ש"פרזיטים" זכה בזכותו (גם אם פרזיטים סרט טוב בהרבה)