הסרט הטוב ביותר
12 שנים של עבדות
הזאב מוול סטריט
היא
קפטן פיליפס
חלום אמריקאי
כח משיכה
מועדון הלקוחות של דאלאס
נברסקה
פילומנה
הבימוי הטוב ביותר
סטיב מקווין, 12 שנים של עבדות
אלפונסו קוארון, כח משיכה
דייויד או. ראסל, חלום אמריקאי
מרטין סקורסזה, הזאב מוול סטריט
אלכסנדר פיין, נברסקה
השחקנית הטובה ביותר
קייט בלאנשט, יסמין הכחולה
ג'ודי דנץ', פילומנה
סנדרה בולוק, כח משיכה
איימי אדאמס, חלום אמריקאי
מריל סטריפ, אוגוסט: מחוז אוסייג'
השחקן הטוב ביותר
מתיו מקונוהיי, מועדון הלקוחות של דאלאס
לאונרדו דיקפריו,הזאב מוול סטריט
צ'יווטל אג'יפור, 12 שנים של עבדות
ברוס דרן, נברסקה
כריסטיאן בייל, חלום אמריקאי
שחקנית המשנה הטובה ביותר
לופיטה ניונגו, 12 שנים של עבדות
סאלי הוקינס, יסמין הכחולה
ג'ניפר לורנס, חלום אמריקאי
ג'ון סקוויב, נברסקה
ג'וליה רוברטס, אוגוסט: מחוז אוסייג'
שחקן המשנה הטוב ביותר
ג'ארד לטו, מועדון הלקוחות של דאלאס
מייקל פאסבנדר, 12 שנים של עבדות
בראדלי קופר, חלום אמריקאי
ברקאד עבדי, קפטן פיליפס
ג'ונה הייל, הזאב מוול סטריט
התסריט המקורי הטוב ביותר
חלום אמריקאי
יסמין הכחולה
מועדון הלקוחות של דאלאס
היא
נברסקה
התסריט המעובד הטוב ביותר
12 שנים של עבדות
הזאב מוול סטריט
קפטן פיליפס
פילומנה
לפני חצות
סרט האנימציה הטוב ביותר
לשבור את הקרח
הרוח עולה
הקרודים
גנוב על המיניונים
ארנסט וסלסטין
הסרט דובר השפה הזרה הטוב ביותר
יפה לנצח (איטליה)
ניצוד (דנמרק)
המעגל השבור (בלגיה)
עומאר (הרשות הפלסטינית)
התמונה החסרה (קמבודיה)
הסרט התיעודי הטוב ביותר
מעשה בהרג
מותק והמתאגרף
Dirty Wars
הכיכר
Twenty Feet from Stardom
צילום
כח משיכה
בתוך לואין דייויס
נברסקה
גראנד מאסטר
אסירים
עיצוב אמנותי
גטסבי הגדול
כח משיכה
חלום אמריקאי
היא
12 שנים של עבדות
עיצוב תלבושות
12 שנים של עבדות
חלום אמריקאי
גטסבי הגדול
גראנד מאסטר
The Invisible Woman
עריכה
כח משיכה
קפטן פיליפס
12 שנים של עבדות
חלום אמריקאי
מועדון הלקוחות של דאלאס
איפור ועיצוב שיער
חרא סבא
מועדון הלקוחות של דאלאס
הפרש הבודד
פסקול מוזיקלי
גנבת הספרים
כח משיכה
היא
פילומנה
להציל את מיסטר בנקס
עריכת סאונד
הכל אבוד
קפטן פיליפס
כח משיכה
ההוביט: מפלתו של סמאוג
השורד האחרון
מיקס סאונד
קפטן פיליפס
כח משיכה
ההוביט: מפלתו של סמאוג
בתוך לואין דייויס
השורד האחרון
השיר המקורי הטוב ביותר
"Let it Go" מתוך לשבור את הקרח
"Alone Yet not Alone", מתוך Alone Yet Not Alone
"Happy", מתוך גנוב על המיניונים
"The Moon Song" מתוך היא
"Ordinary Love", מתוך מנדלה
האפקטים הויזואליים הטובים ביותר
כח משיכה
ההוביט: מפלתו של סמאוג
הפרש הבודד
האויב בתוכנו: סטארטרק
איירון מן 3
הסרט הקצר הטוב ביותר
That Wasn't Me
Just Before Losing Everything
Helium
?Do I have to take care of Everything
The Voorman Problems
סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר
Feral
!Get a Horse
Mr. Hublot
Possessions
Room on the Broom
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר
CaveDigger
Facing Fear
Karma Has No Walls
The Lady in Number 6: Music Saved My Life
Prison Terminal: The Last Days of Private Jack Hall
לא רשימה מפתיעה כמו בשנה שעברה.
יש הרבה מאוד מועמדויות צפיות, וגם כמה הפתעות – חלקן מבאסות, חלקן ממש משמחות. אני אסיר תודה על ההצלחה מעבר למצופה של הזאב מוול סטריט, היא ויסמין הכחולה, וגם על שני ההשמטות הגדולות מקפטן פיליפס בקטגוריות הבימוי והשחקן הראשי (לדעתי לא הגיע). בקיצור, ככה אני רוצה את המועמדויות אוסקר שלי. צפויות אבל מפתיעות, משמחות ומוצדקות אבל גם מב אסות וגורמות להרבה תהיות.
כמה באזז יש לסרטים האחרים חוץ מעומאר?
(ל"ת)
אני יודע לפחות לגבי אחד.
ל"ניצוד" יש באזז מטורף. רוב הסיכויים שהוא ייקח.
ניצוד מסומן כפייבוריט
לפחות מאז שוואג'דה והעבר מצאו את עצמם מחוץ לתחרות. אני מתאר לעצמי שעיקר התחרות מגיע מכיוון "יפה לנצח" האיטלקי שזכה בפרס הקולנוע האירופי ובגלובוס הזהב. לא הייתי פוסל זכיה של עומאר, אבל זו בהחלט תהיה הפתעה.
Cutie and the Boxer = מותק והמתאגרף
Cutie and the Boxer = מותק והמתאגרף
הסרט שודר ב-yes דוקו וזמין גם בויאודי
Twenty Feet from Stardom יגיע אף הוא ל-yes דוקו בקרוב (עדיין אין שם רשמי בעברית)
וכידוע (ואם לא, אז עכשיו זה ידוע) המעגל השבור נרכש לשידור בארץ על ידי אתם-יודעים-מי וישודר בערוצי הסרטים ב-25/2
ניצוד, שהוקרן בבתי הקולנוע בארץ, יבצע את בכורתו הטלוויזיונית ב-1/3.
שתי הפתעות ענקיות
בית ספר למפלצות לא מועמד על סרט אנימציה. זו פעם ראשונה מאז שהקטגוריה קיימת שפיקסאר לא מועמדים על סרט שאינו מסדרת מכוניות. אולי האקדמיה לקחה ללב את הטענות שהם הצביעו לאמיצה מתוך חיבה אוטומטית לפיקסאר.
ההפתעה הגדולה השניה היא ברשימת המועמדים לסרט התעודה. אף אחד לא מבין את השיקולים של המצביעים בקטגוריה הזו והם נוטים להשמיט סרטים בולטים מרשימת המועמדים, אבל גם בלאקפיש וגם סיפורים שאנו מספרים מחוץ לתחרות?
הפתעות יותר קטנות: טום הנקס לא מועמד על קפטן פיליפס, אמה תומפסון לא מועמדת על להציל את מיסטר בנקס (שתיים מההופעות הטובות של סוף השנה בעיני), אלכסנדר פיין מועמד על בימוי נברסקה, חלום אמריקאי מועמד ליותר פרסים מ-12 שנים של עבדות וכח משיכה (הרבה בזכות צוות השחקנים) ופארל ויליאמס מועמד על השיר המקורי הטוב ביותר.
בכלל, עושה רושם שהאקדמיה אוהבת את דיוויד או. ראסל יותר ממה שנוטים לחשוב. זו פעם שניה ברצף שסרט שלו מועמד בכל ארבע קטגוריות המשחק. לא בדקתי, אבל נראה לי שזה השג חסר תקדים. למרות זאת, וודי אלן עשוי לשפר את שיאו כאדם החי שביים הכי הרבה הופעות זוכות אוסקר. הוא עומד כרגע על שש וזכיה של סאלי הוקינס או (יותר סביר) קייט בלנשט, תגדיל לשבע-שמונה. מרטין סקורסזה שני (בתיקו עם קלינט איסטווד) עם חמש הופעות, השג שדיוויד או. ראסל (שלוש הופעות) עשוי להשוות ואף לשבור אם יהיו מספיק הפתעות בטקס עצמו.
הפתעה נעימה במיוחד היא המועמדות של "היא" על עיצוב אמנותי. העיצוב העתידני-אך-לא-עתיד-רחוק של הסרט הוא אחד הדברים שעושים אותו לכל כך מזמין. אני שמח גם על המועמדות של קארן או על שיר הנושא של היא.
כי ראסל הוא במאי שחקנים אדיר
אולי הטוב ביותר שאני זוכר. בכל מקרה, מיד לאחר הצפייה ב"חלום אמריקאי" טענתי שמדובר באנסמבל המשחק הטוב ביותר מאז "הסנדק" הראשון. (עם אזכור כבוד ל"מגנוליה"). עד כדי כך.
קודוס לארנסט וסלסטין
הוא היה המועמד של בלגיה (או צרפת?) לסרט הזר. מאוד משמח אותי שהוא נכנס לרשימת סרטי האנימציה.
תיקון
אחרי בדיקה, מסתבר שהוא לא היה מועמד לסרט הזר (התבלבלתי עם המועמד של אורוגואי). אבל זה עדיין מגניב :).
מסכים. סרט כלכך מתוק
כמה מעצבן שסרטי ג׳אנקימציה מופצים בהמוניהם וסרט כזה, שיכל להקסים לא מעט ילדים והורים, נגנז.
אכזבה מחוסר הנוכחות של "להציל את מיסטר בנקס"
אני לא יכול להוציא לעצמי את הסרט "להציל את מיסטר בנקס" מהראש (כמעט רשמתי להציל את טום הנקס, טעות פרואידינית?) ראיתי אותו אתמול ואני לא מפסיק לחשוב על כמה הוא ריגש אותי. ואני פשוט בהלם שהסרט לא מועמד לסרט הטוב ביותר, שאמה תומפסון וקולין פארל שנתנו תפקידים של פעם בחיים לא מועמדים לשחקנים הטובים ביותר ושהפרס היחיד שהסרט הזה מועמד אליו הוא "הפסקול המוזיקלי הטוב ביותר" ובכלל כל השירים שם הם מ"מרי פופינס"!
קיצור… אוף :(
BAD GRANDPA על איפור ועיצוב שיער והוביט לא wtf
תגידו באופן כללי
זאת לא חוצפה שההוביט לא מועמד לעיבוד?
כאילו בחייאת רבאק, נכון שר הטבעות זה לא, אבל זה עדיין סרט מאד מכובד, ואני לא חושב שאפשר לעבד את הספר הזה יותר טוב. אני משוכנע שאם כולם היו מתעלמים משר הטבעות, הסרט הזה היה מועד לאוסקר על העיבוד..
לא ראיתי את ההוביט,
אבל למיטב הבנתי, יש הרבה אנשים שיחלקו עליך בעניין הזה.
וואו, כמה לא.
התסריט של "ההוביט" מזעזע.
רפרנס: כל מה שנכתב על הסרט הזה בכל מקום באינטרנט.
טולקין מתהפך בקברו...
(ל"ת)
התסריט בסדר, אבל כעיבוד של ההוביט הוא רע מאוד
(ל"ת)
לגבי סרט האנימציה...
מה הסיכויים ש"הרוח עולה" יקח את האוסקר של "לשבור את הקרח" בלי למצמץ?
(ייתכן שזה יותר מגיע לו. לא יודעת. עוד לא ראיתי. פשוט קיוויתי ש"לשבור את הקרח" יזכה).
סיכוי לא רע
לאקדמיה יש משהו נגד דיסני – זה ההסבר היחיד האפשרי להעדפה של "אמיצה" על פני "ראלף ההורס" בשנה שעברה.
דווקא לטעמי "אמיצה" היה סרט מעולה
"ראלף ההורס" היה סרט מצחיק עם רעיונות טובים, מסרים חיוביים ועיצוב מגניב (מאוד מאוד). "אמיצה" היה עם אנימציה מדהימה ממש (הנופים! השיער!!!), ואחד הסרטים הראשונים לילדים עם דמות ראשית נשית חכמה ומוכשרת שאשכרה משתמשת בכשרונות שלה (כלומר, לא טיאנה) ושלא כלל רומנטיקה, אלא דיבר על משפחה ועל כך שלפעמים עושים טעויות ממש ממש טיפשיות גם אם אתה דמות ראשית בסרט. אפשר לומר שהנושא של הסרט. והאופן בו הוא טיפל בנושא, די אמיץ בעצמו. מסכימה שה-pacing שלו פחות מוצלח משל "ראלף ההורס", אבל אני חושבת של"אמיצה" יותר הגיע לזכות.
העניין ב"אמיצה" שהכי מרגיז אותי בו הוא ה-scale שלו
הן מבחינת האנימציה והן מבחינה עלילתית.
מבחינת האנימציה, כמו שאמרת, היא מאוד יפה, אבל מה, בניגוד לסרטים האחרים של פיקסאר הסרט לא באמת מנצל את זה. הכל מרגיש קטן, בנאלי, וחוזר על עצמו. רק הרים ועוד הרים ועוד הרים. אין שום ניסיון ליצור עולם עשיר ומעניין וממוקד כמו בסרטים האחרים של פיקסאר. בניגוד לזה "ראלף ההורס" עשה גם עשה ויותר מזה, עם האנימציה המרהיבה שלו והעולמות העשירים שהוא הציג ועיצוב הדמויות הייחודי. בו באמת הרגשתי שהיתה השקעה על כל פרט ופרט.
ומבחינה עלילתית, הסיפור ב"אמיצה" גם הוא קטן ובנאלי מדי לטעמי. וחוץ ממרידה ואמא שלה אין באמת דמויות מעניינות אחרות (שוב, בניגוד לסרטים האחרים של פיקסאר שהיו מלאים בדמויות צבענויות ומעניינות), ושוב בגזרה הזו ראלף ניצח את האמיצה בנוק אאוט.
אה, ואחרון חביב, מרידה היא אומנם דמות מעניינת, בהתחלה, אבל בסופו של דבר היא לא באמת עושה משהו יוצא דופן או יותר מדי באד-אססי. גם בגזרה הזו, הדמויות הנשיות של ראלף עקפו אותה בסביב.
יצא לי לראות את "הרוח עולה" בחודש שעבר ובאופן מפתיע הוא היה ממש טוב
אבל לדעתי "Frozen" עדיין טוב יותר, אם הסרט של מיאזאקי יזכה זה יהיה משתי סיבות, אחת כמחוות כבוד לבמאי שזהו כנראה סרטו האחרון, ושתיים היא שלמצביעים בקטגוריה משום מה יש אנטי מאוד גדול נגד דיסני, אחרת איך אפשר להסביר איך "ראלף ההורס", יצירת מופת וסרט האנימציה הטוב ביותר By far של שנה שעברה, הפסיד ל"אמיצה", סרט בינוני מינוס.
אכן, שנאת דיסני גרמה לאקדמיה להעדיף סרט של פיקסאר
ואני מחרים את שטראוס, ולכן קונה רק מוצרי עלית.
פסדר
סנדרה בולוק מועמדת אבל בריי לארסון בחוץ…על זה נאמר "אמריקן בולשיט". מקווה שאיימי אדאמס תזכה.
לא ראיתי אף סרט אחר מקטג' שחקנית המשנה, אבל נראה לי שהסיכויים בהחלט לטובתה של ג'ניפר לורנס.
לגבי שחקן המשנה – בראדלי קופר וג'ונה היל היו נחמדים ומהנים והכל, אבל לדעתי מגיע לברקאד עבדי לזכות. לגמרי גונב את ההצגה ב"קפטן פיליפס", אז הגיוני שגם יגנוב את האוסקר.
בקטגוריות העיצוב אני בעד "חלום" או "גטסבי". כל עוד אחד מהם זוכה זה טוב.
"הפרש הבודד" על איפור? אה כן, כי הם צבעו את הפנים של ג'וני דפ בלבן, משהו פורץ דרך. אומרים שזה כנראה יתפוס.
השיר – איפה Snowman, איפה?! השיר הזה היה יותר טוב ומרגש מכל דבר אחר בסרט אנימציה בשנים האחרונות.
סה"כ מועמדים נחמדים ביותר. מקווה שאלן דג'נרס תהיה טובה..
לגבי השיר, זאת הייתה טקטיקה של דיסני
הם העדיפו לא לשלוח הרבה שירים ואז לפצל קולות ופשוט הימרו ש"let it go" יזכה, מה שהוא כנראה יעשה.
מהו בעצם פרס הבימוי?
ובמה הוא שונה מפרס הסרט?
אני הייתי חושב שהוא מתאים לבמאי שהראה יכולות וירטואוזיות בבימוי עצמו ובלי קשר לתסריט, כמו למשל קוארון, ג'קסון, ורבינסקי. טוב גם סקורסזה.
אבל זה נראה כאילו הפירוש שלו באמת הוא פרס מס' 2 לסרט הטוב ביותר.
פרס הבמאי הוא הפרס לעבודת הבימוי הכי טובה.
כן, יכולים להיות מקרים שבהם במאי מציג וירטואוזיה ויכולת מטורפת בעבודה שלו והסרט יוצא לא משהו (אם תשאל אותי, רוב הדברים של אנג לי, למשל) וגם ההפך, סרטים מעולים עם בימוי Meh (אם תשאל אותי, רוב הדברים של דייוויד או. ראסל).
אפשר להגיד
שפרס הבימוי הוא הפרס להכל חוץ מתסריט. הבמאי משפיע על כל אחד מהתחומים של הסרט (צילום, משחק, סאונד וכו') ומוביל את כל הסרט, חוץ מהתסריט. ככה למשל במאי מצויין כמו אנג לי יכול לבחור תסריט ממוצע למדי (חיי פיי) ושייצא לו סרט מצויין בכל הקטגוריות חוץ מהתסריט.
מעניין
ולפי זה ראסל צריך לצאת מרשימה ולפנות מקום לג'קסון.
כן ולא
מאוד אהבתי את ההוביט 2 אבל התסריט שלו מחורבן ברמות קשות ואי אפשר להתעלם מזה.
אה ועוד משהו
הבימוי של ג'קסון בהוביט לא בשיאו, יש כמה סיקוונסים מופתיים אבל התמונה הגדולה פחות עובדת
ראסל במאי מצויין
ואפשר לראות את זה בתצוגות המשחק של השחקנים שלו. שחקן יכול להיראות מצויין גם כשהבימוי הוא בינוני. אבל כשהשחקנים של במאי, כולל כאלו שנחשבו עד אז לבינוניים, נראים בשיאם כמעט בכל סרט וסרט שלו – כנראה שהוא עושה משהו טוב.
וזה מעניין כי זה במאי שעד לא מזמן
היה מפורסם בעיקר בגלל ההתפרצויות זעם שלו על שחקנים בסט והריסים שלו עם כוכבים (ג׳ורג׳ קלוני). חתיכת מהפך
מי אמר שהוא השתנה?
גם פחד הוא דרך להוציא הופעות טובות משחקנים. להיצ'קוק זה עבד…
אבל לקיובריק פחות-
אני זוכר שקראתי איפשהו, אולי אפילו כאן, שהוא התייחס לשלי דובל בזמן צילומי הניצוץ כמו משוגע, כי זה בתכל'ס מה שקורה לדמות שלה-היא תקועה בבית מלון ענק עם פסיכופת.
בסוף יצאה לו את אחת מתצוגות המשחק הגרועות והמעצבנות ביותר אי פעם, לדעתי.
זאת אומרת מסתכלים על התוצאה הכללית הסופית
שזה בדיוק כמו פרס נוסף לסרט ואין הבדל ביניהם.
שלא כמו פרס האפקטים.
כן יש הבדל, את פרס הסרט מקבלים המפיקים ולא הבמאי
אז יש גם את פרס "הסרט" לבמאי. למרות שלדעתי הבמאי צריך להיות מועמד אוטומטית לפרס הסרט עם המפיקים.
אם כח משיכה יזכה בפרס הסרט
אז גם לא יהיה הבדל בין פרס הסרט לבין פרס האפקטים.
ההסבר פשוט
את פרס הבימוי מקבל במאי הסרט, את פרס הסרט מקבלים המפיקים. אין סטנדרטים מסוימים של שיפוט, זו פשוט הפוליטיקה של הוליווד.
מפולת של סטטיסטיקה
זה די מדהים שבהוליווד ריפורטר הצליחו לכתוב את כל זה בתוך שעה מהכרזת המועמדים. נראה כאילו היו להם אייטמים מוכנים מראש לכל מועמדות אפשרית.
http://www.hollywoodreporter.com/race/oscar-nominations-by-numbers-fun-671357
יש פה כמה נתונים מגניבים, למשל: דייויד או. ראסל מועמד לאוסקר על בימוי בפעם השלישית בתוך ארבע שנים, שזה נחמד בפני עצמו, אבל מרשים עוד יותר בהתחשב בזה שרצף כזה קרה רק פעם אחת מאז 1960. וגם העובדה שהסרט הכניס מועמדים לכל קטגוריות המשחק מרשימה יותר כשמתייחסים לכך שהסרט הקודם שעשה זאת היה הסרט הקודם של ראסל, בשנה שעברה – והסרט שלפניו היה ב-1981.
אתה קורא לזה מרשים
אני מריח כאן משהו לא כשר
זה כי אתה קונספירטור.
(ל"ת)
או שהוא אוכל רק בד"ץ.
(ל"ת)
ועכשיו נשאלת השאלה:
מתי יעלה פה ״הכה את האוסקר״?
למה למהר?
יש עוד הרבה זמן עד הטקס.
ולא רק זה,
היום מכינים במטבח לביבות!
מחשבות על המועמדים
עוד פעם תשע מועמדים לאוסקר? אוקיי. ההפתעות הכי גדולות הן "פילומנה" (שמתברר שלא היה מועמד לבאפט"א רק בגלל היותו בריטי אלא בגלל שבאקדמיה באמת אוהבים אותו) ו"מעודון הלקוחות של דאלאס". אף אחד מהשניים לא נראה או נשמע טוב במיוחד אבל זה בסדר. אני מעדיף אקדמיה עם טעם גרוע מאשר אחת שמצביעה אוטומטית לכל האפשרויות הצפויות.
מה הסיכוי שדי קאפריו יזכה על משחק? הוא נתן הופעה מדהימה אבל לא הרגשתי שיש סביבה הרבה באז אוסקרי.
מריל סטריפ? באמת!? לא ראיתי את ההופעה שלה אבל אני לא מצליח להאמין שבאמת מגיע לה. כמה פעמים שחקנית יכולה להוציא תצוגות משחק טובות ששוות אוסקר מבלי להתחיל לחזור על עצמה?
קטגוריית שחקן המשנה כבר סגורה, לא? יש מצב שג'ארד ליטו לא חוזר הביתה עם הפרס בידיים?
'המיניונים 2' על פני 'מפלצות'? הבחירה הכי מגוחכת בכל הטקס, לדעתי. חמישה מועמדים ולא מצאתם מקום לפיקסאר? אתם יודעים מה, לא צריך לתת ל'מפלצות' מועמדות. אבל 'המיניונים'? סרט חביב מינוס במקרה הטוב.
'הגראנד מאסטר' מועמד על צילום! Faith In The Academy Restored. אולי הייתי מעדיף אילו "יפה למצח" (מה רע ב'היופי הגדול'?) היה שם במקום אבל הצילום של 'הגראנד מאסטר' הוא השני הכי טוב לדעתי של השנה. הם בטח ייתנו את הפרס ל"כח משיכה" למרות שככל שאני חושב על זה יותר אני מתחיל לחשוב שמגיע לו לזכות פחות.
הוא גם מועמד על תלבושות. אהבתי (אם כי למה לא על תפאורה? היא הרבה יותר מרשימה מהתלבושות) :) זה רק ממשיך להוכיח את התאוריה שלי שכשסרט זר מקבל מועמדויות מחוץ לקטגוריית הסרט הזר, רוב הסיכויים שהוא לא יזכה בסרט הזר ("אמלי", "ביוטיפול", 'הצעיף הלבן', "המבוך של פאן", "כשהנערים שרים" ואולי גם עוד).
הבחירות על הסרט הדוקומנטרי מגוחכות גם הן. "The Cutie And The Boxer" היה חמוד מאוד אבל איך אפשר להעדיף אותו על פני הסרט הכי טוב של השנה (הכוונה ל'בלאקפיש')? גם העדרו של 'סיפורים שאנו מספרים' מפתיע מאוד. מצד שני, המועמדות של 'The Square' משמחת.
אני לא יודע מה אני חושב על זה ש'כח משיכה' מעומד על עריכה. בעצם הם שוב בוחרים בקטגוריה הזאת חמישה מהמועמדים לפרס הסרט. הם לא יודעים שסרט יכול להיות גרוע (או לפחות לא מעשרת הסרטים הכי טובים) וגם ערוך מדהים?
"יפה לנצח" ו"הניצוד" מועמדים לסרט הזר. אני רגוע. לא משנה לי מי משניהם זוכה. שניהם גאוניים. ל"הניצוד" הייתה עלילה מבריקה ומותחת מאוד. הוא היה, אפשר לומר, ה"פרידה" של השנה. "יפה לנצח" הוא סרט שונה לגמרי ואומנם יש לו תסריט נהדר עם דיאלוגים חכמים ובעלי עומק ודמויות מורכבות וכתובות ממש טוב גדולתו הייתה לדעתי בבימוי ובאווירה היפהפייה שלו (ולכן השם 'היופי הגדול' כל כך מתאים! זה פשוט סרט מאוד מאוד יפה. מכל הבחינות).
שמח ש"עומאר" מועמד. אם כי קל לראות למה האקדמיה העדיפה אותו על פני "בית לחם". מבין השניים ל"עומאר" יש את ה-feel ההוליוודי יותר עם סיפור המתח/אהבה הסטנדרטי יותר והפחות נועז/חדשני/קשה לעיכול מבין השניים. ואני לא אומר את זה לרעתו. "עומאר" הוא סרט מתח שעובד. והוא בהחלט מותח מאוד (אם כי דביק בצורה נוראה בחלקים הרומנטיים שלו) ואני אוהב אותו באותה מידה כמו "בית לחם". רק שקל לראות למה הוא זוכה למועמדות בעוד הנציג הישראלי לא.
בקשר לפסקול – וואו. איזו שנה נוראית לפסי קול. אף לא פסקול אחד מאלו ששמעתי השנה היה שווה מועמדות לאוסקר בכל שנה אחרת. "גנבת הספרים" של ג'ון ויליאמס היה לא יותר מבסדר. "פילומינה" היה הפתעה נחמדה, אבל אני לא רואה את עצמי מקשיב לו עוד פעם. ל"כח משיכה" יש פסקול מוזר מאוד ומעט משעמם. אולי בכל זאת מגיעה לו מועמדות בגלל חשיבותו והתרומה הגדולה שלו לסרט ובגלל הקטע המופתי הזה. את הפסקול של "היא" לא שמעתי עדיין, אבל מצפייה בסרט לא זכור לי שהוא היה בולט במיוחד.
איפור – ג'אקאס מועמד! ידעתי. להפוך שחקנים צעירים לזקנים בצורה משכנעת זה לא כזה חדשני (כל שנה יש איזה שניים-שלושה סרטים שעושים זאת) אבל מתברר שזה עדיין שווה מועמדות לאוסקר, משום מה. גם ב"הפרש הבודד" היה דפ זקן, כנראה בגלל זה המועמדות.
הבחירה ב-Happy מ'המיניונים 2' בקטגוריית השיר היא הדבר השני הכי הזוי שיש אחרי המועמדות של אותו סרט באנימציה. שיר שהוא לא יותר מבינוני פלוס, לדעתי. ועוד ב"גטסבי הגדול" היו שלושה שירים (מקוריים) מדהימים שזכו להתעלמות. אם כי משמח לראות את "היא" מועמד פה, The Moon Song הוא אחד משירי השנה שלי גם.
"לפני חצות" מועמד על התסריט! איזה כיף. חבל נורא שהוא לא נמצא גם באף קטגוריה אחרת. התסריט הכי טוב של השנה.
בגדול אני מאוד מרוצה מהבחרות, היו כמה וכמה הפתעות. ומרובן אני מרוצה. אבל למה הטקס מתקיים במרץ במקום פברואר השנה?
בגלל אולימפיאדת החורף.
(ל"ת)
למה יש רק שלושה מועמדים ל"איפור ועיצוב שיער"
ולמה חלום אמריקאי, שכולו פריזורה אחת גדולה לא מועמד?
מהיום לא אומרים הפרש הבודד אלא הפרש הבודד הסרט המועמד לאוסקר
אבל העניין הוא שסרטים כמו "הפרש הבודד", כמו "איירון מן 3"
או "רובוטריקים" הם סרטים שנהוג למצוא באוסקר בקטגוריות כמו האיפור, האפקטים או הסאונד. הקטגוריות שנהוג לקרוא להן בשם המעליב "הקטגוריות הטכניות". "ג'קאס" הוא מסוג הסרטים שלא מוזמן לשום אוסקר, בדרך כלל. למרות שספציפית בקטגוריית האיפור אפשר למצוא את הסרטים הכי תמוהים באוסקרים, האמת – "נורביט", "תא קטלני", "אפוקליפטו", "קליק".
מי שבוחר את המועמדים הם אנשי מקצוע
את המועמדים על האיפור בוחרים אנשים שזה המקצוע שלהם, אז אני לוקח את הדעה שלהם ברצינות. מצד שני, כל חברי האקדמיה מצביעים לזוכים וקשה לי להאמין שמספיק מהם טרחו לצפות ב"חרא סבא".
איך בלאקפיש לא נכנס לרשימה?
עם כל הכבוד לסרטים שכן נכנסו לקטגוריית הדוקומנטרי הוא עוקף רבים מהם אם לא את כולם. מעניין אם סיוורלד דאגו לכך שהוא לא ייכנס – אחרי הסקר המזוייף נראה שהם יעשו הכל כדי להשתיק את הסרט.
זה ככה כל שנה
יש סרט תעודי או שניים שנחשבים למתמודדים חזקים, זוכים להמון הערכה ובפרסי מבקרים, אבל איכשהו לא מועמדים לאוסקר. זה קשור להרכב של ענף המתעדים באקדמיה, כי הם אלה שבוחרים את המועמדים. אני מנחש שאו שהם שמרנים במיוחד, או שהם נוטים דווקא לטובת הסרטים שפחות זוכים לחשיפה, כדי לתת להם הזדמנות להשתזף מאור הזרקורים (מה שקורה הרבה גם בקטגוריית האנימציה).
ידוע אם יהיו הופעות של כל השירים המועמדים?
זה אף פעם לא נראה כמו דבר רציף, שמאוד תלוי בכמות השירים ואיכותם. לפעמים יש מחרוזת, לפעמים רק חלק מופיעים, לפעמים כלל לא. אבל השנה יש את יו-2, אידינה מנזל, קארן או ופארל וויליאמס (ועוד משהו). זו הופעה שהייתי משלם בכדי לראות.
ולכן יש סיכוי טוב שהפעם הם יבוצעו במלואם
למרות שלמען ההגינות זה אומר שיצטרכו לתת זמן מסך ברייטינג עצום גם ל-"Alone Yet Not Alone"', שירה של מישהי שאף אחד לא מכיר, מתוך הסרט שאף אחד לא שמע עליו.
(השם האמיתי של זאת שאף אחד לא מכיר הוא Joni Eareckson Tada. שם מעולה. גבירותי ורבותי, ג'וני ארקסון! טה-דה!).
אותו "לבד אך לא לבד" אגב,
הוא שיר כנסיות משעמם בצורה בלתי נסלחת. גם השיר של U2 לא מציאה גדולה. "Happy" מעצבן כמעט כמו שהוא מהנה והבעיה הכי גדולה בו הוא שהוא חוזר על עצמו ממש ונמאס מהר. כש"לט איט גו" יזכה אני לא אבכה, אבל אני חושב שאני מעדיף את "שיר הירח". למרות שאני צריך לחשוב על זה. וצריך גם לשאול אם כדאי לשפוט את השירים בפני עצמם או מההקשר שלהם בסרט, כי אולי "לט איט גו" יותר טוב מהבחינה השנייה, למרות שגם בזה אני לא בטוח.
(התלבטתי אם לפרסם את התגובה הזאת המון זמן. זה נחשב ל ? מתנצל אם כן).
מה אוף טופיק פה?
זה פוסט על המועמדים לאוסקר, מה יכול להיות יותר רלוונטי מלדבר על המועמדים לאוסקר? דבר חופשי :)
טוב, זה קצת מבלבל כשהקטגוריה עצמה היא אוף טופיק אחד גדול...
אבל תודה על ההבהרה
לבד אך לא לבד ועכשיו אפילו לא מועמד יותר
האקדמיה (בצעד מאוד חריג) הורידה את המועמדות של לבד אך לא לבד, בגלל שמישהו קידם את השיר בצורה לא תקינה. לא יהיה מועמד אחר במקומו.
קישור
נראה שהם החמירו את הענישה
כשמטען הכאב היה מועמד, אחד המפיקים שלח מיילים לחברי האקדמיה בהם הוא לא רק מבקש שיצביעו לסרט שלו, אלא גם משמיץ מועמדים אחרים. בתגובה, המועמדות שלו לא הוסרה (ומן הסתם, גם לא של הסרט), אבל הוא הוכרז אישיות לא רצויה בטקס ונאסר עליו להגיע ולקבל את הפרס.
אני לא יודע אם ביטול המועמדות של השיר נובעת מהחמרה של הענישה, כדי להקפיד על קמפיין לפי הכללים, או שנעשתה פה עברה מסוג אחר. לא נראה שקידום השיר היה חמור יותר מהקידום הלא חוקי של מטען הכאב, אבל לפי הקישור, נעשה שימוש בעמדת כח וקשרים באקדמיה בכדי לעודד אנשים להצביע לשיר כמועמד, אז אולי הענישה שונה כשמדובר בשלב המועמדויות. הפעם היחידה שזכורה לי שמועמד הוסר מהטופס בדיעבד, הייתה בשנות התשעים, כשנציג אורוגוואי לקטגוריית הסרט בשפה זרה נפסל כי התברר שהוא לא עומד בכללים (יותר מדי מעורבות ארגנטינאית בהפקה) ונמסר לאקדמיה מידע כוזב במטרה לשפר את הסיכויים למועמדות. גם במקרה ההוא, לא הוכרז על מועמד חלופי והיו רק ארבעה מועמדים באותה שנה.
מה שכן, מפיקי הטקס בטח שמחים עכשיו. הם יכולים לתת במה לכל השירים המועמדים השנה ונחסכו להם כמה דקות של זמן מסך שהיו הולכות לשיר לא מוכר.
כרגע הוכרז על מועמד אחד שישירו בטקס
וזה עדיין לא השיר מלשבור את הקרח אלא מגנוב על המיניונים כי פארל ויליאמס בדרכו לכבוש את העולם.
בתקווה שזה סימן לכך שגם שאר המועמדים ( על מי אני עובד. שהשיר מהיא ומלשבור את הקרח) יופיעו.
קישור
פתאום קלטתי,
"גנוב על המיניונים" יכול לזכות באוסקר לסרט אנימציה. אויש.
אין כמעט מצב שהוא יזכה.
רוב הסיכויים הם שלשבור את הקרח יזכה.
ואם לא הוא, אז הרוח העולה של מיאזאקי יקח את הפסלון.
לא הייתי ממהר לקבוע שU2 יוותרו על התענוג
אחרי שהם זכו בגולדן גלוב באותה קטגוריה, יש סיכוי לא רע שהם יגיעו גם לטקס האוסקר, ואם הם כבר שם, אז ההזדמנות להרוויח תמלוגים מעוד הופעה זה די מזמין.
כמובן שצדקת
גם יו2 (אוף) וגם עדינה מנזל (יאי, בייחוד על זה שזה לא זמרת פופ של דיסני) יופיעו בטקס.
היחידה שעדיין אין אישור שתופיע זה קרן או.
עכשיו יש
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=114827
וואו, מסתבר שהבנתי את ההודעה שלך מה זה לא נכון.
אני הבנתי שעוד שיר מ"גנוב על המיניונים" התווסף לרשימת המועמדים. Silly me.
סרט האנימציה הקצר
מישהו יודע למה "המטריה הכחולה", של פיקסאר לא נכנסה?, האם זה בגלל הרצון של דיסני לא לגרום לשני מועמדים שלהם להתמודד בניהם ואולי להפסיד?אם כן, אז למה שנה שעברה היו שלושה מועמדים שלהם על פרס האנמציה הארוך?
ממש לא. הם שלחו את "המטריה הכחולה" לאוסקר..
אבל זה לא הצליח לעבור את הסינון לעשריה הראשונה. כנ"ל גם בפרסי האנני.
כנראה אנשים לא כ"כ אהבו את זה.
אני אישית אוהב את זה. אומנם העלילה קצת מזכירה את פייפרמן, ואני גם לא אוהב את העובדה שהאנימציה נראת כמו צילום אמיתי, זה מאבד את היופי של האנימציה.
אבל זה בכל זאת סרטון נחמד.