הסרט הטוב ביותר
הארטיסט
היורשים
הוגו
העזרה
חצות בפריז
מאניבול
סוס מלחמה
עץ החיים
קרוב להפליא ורועש והחריד
הסרט דובר השפה הזרה הטוב ביותר
הערת שוליים (ישראל)
פרידה (איראן)
במחשכים (פולין)
"Monsieur Lazhar" (קנדה)
"Bullhead" (בלגיה)
סרט האנימציה הטוב ביותר
רנגו
קונג פו פנדה 2
החתול של שרק
צ'יקו וריטה
חתול בפריז
הבמאי הטוב ביותר
מישל הזנוויציוס, הארטיסט
אלכסנדר פיין, היורשים
מרטין סקורסזה, הוגו
וודי אלן, חצות בפריז
טרנס מאליק, עץ החיים
השחקן הטוב ביותר
ג'ורג' קלוני, היורשים
ז'אן דוז'ארדן, הארטיסט
בראד פיט, מאניבול
דמיאן בישיר, A Better Life
גארי אולדמן, החפרפרת
השחקנית הטובה ביותר
ויולה דייויס, העזרה
מריל סטריפ, אשת הברזל
מישל וויליאמס, השבוע שלי עם מרילין
גלן קלוז, אלברט נובס
רוני מארה, נערה עם קעקוע דרקון
שחקן המשנה הטוב ביותר
כריסטופר פלאמר, בגינרס
קנת בראנה, השבוע שלי עם מרילין
ג'ונה היל, מאניבול
מקס פון סידוב, קרוב להפליא ורועש והחריד
ניק נולטי, לוחם
שחקנית המשנה הטובה ביותר
אוקטביה ספנסר, העזרה
ברניס ביז'ו, הארטיסט
ג'סיקה צ'סטיין, העזרה
ז'נט מקטיר, אלברט נובס
מליסה מקארתי, מסיבת רווקות
התסריט המקורי הטוב ביותר
הארטיסט
חצות בפריז
מסיבת רווקות
התמוטטות
פרידה
התסריט המעובד הטוב ביותר
היורשים
מאניבול
הוגו
החפרפרת
משחקי שלטון
הסרט התעודי הטוב ביותר
Hell and Back Again
If a Tree Falls: A Story of the Earth Liberation Front
Paradise Lost 3: Purgatory
Pina
Undefeated
צילום
הארטיסט
נערה עם קעקוע דרקון
הוגו
עץ החיים
סוס מלחמה
עיצוב אמנותי
הארטיסט
הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני
הוגו
חצות בפריז
סוס מלחמה
עיצוב תלבושות
Anonymous
הארטיסט
הוגו
ג'יין אייר
W.E
עריכה
הארטיסט
היורשים
נערה עם קעקוע דרקון
הוגו
מאניבול
איפור
אלברט נובס (Albert Nobbs)
הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני
אשת הברזל
פסקול מוזיקלי
הרפתקאות טינטין
הארטיסט
הוגו
החפרפרת
סוס מלחמה
עריכת סאונד
דרייב
נערה עם קעקוע דרקון
הוגו
רובוטריקים 3
סוס מלחמה
מיקס סאונד
נערה עם קעקוע דרקון
הוגו
מאניבול
רובוטריקים 3
סוס מלחמה
השיר המקורי הטוב ביותר
Man or Muppet – החבובות
Real in Rio – ריו
האפקטים הויזואליים הטובים ביותר
הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני
הוגו
פלדה אמיתית
כוכב הקופים: המרד
רובוטריקים 3
הסרט הקצר הטוב ביותר
Pentecost
Raju
The Shore
Time Freak
Tuba Atlantic
סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר
Dimanche/Sunday
The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore
La Luna
A Morning Stroll
Wild Life
הסרט התעודי הקצר הטוב ביותר
The Barber of Birmingham: Foot Soldier of the Civil Rights Movement
God is the Bigger Elvis
Incident in New Baghdad
Saving Face
The Tsunami and the Cherry Blossom
ניחושים?
זאת נראית כמו שנה קלילה…
הארטיסט יקח את הסרט.
קלוני השחקן,מריל סטריפ השחקנית,שנתנה הופעות טובות הרבה יותר ולא זכתה עליהם,אבל המבחר השנה דל.
לגבי שחקני המשנה קצת קשה לי,אני רק יכול להגיד שלג'ונה היל מגיע לקחת את שחקן המשנה,אבל לא מאמין שזה יקרה.
בקטגוריית הבמאי אני מאוד מקווה שסקורסזה יזכה,גם שמעתי שהוגו סרט נהדר,גם שאר המתמודדים בינוניים יחסית,וגם כי למרות האוסקר על השתולים,חייבים לו לפחות עוד 2 אוסקרים מיצירות המופת עליהם לא זכה בכלום.
חולק על השחקנית
לדעתי מישל וויליאמס לוקחת
לא צפיתי בסרט שלה
והלוואי ותיקח,אבל ע"פ ההערכות המוקדמות לא נראה שיש לה סיכוי מול סטריפ שלמרות מיליון מועמדויות זכתה פעם אחרונה רק ב-1983.
לא נראה לי שמישל וויליאמס תיקח לה את הפרס הפעם.
צפייה ישירה בהכרזה דרך יוטיוב
http://www.youtube.com/watch?v=uDmH62tVVGg
אף פעם לא ראיתי את האייקון הזה של השעון ביו-טיוב.
משום מה, הוא מרגיז אותי. אני חושב שהם יצרו אצלי התנייה שלילית לריבועים קטנים אדומים בתוך סרטוני וידיאו…
שידורים חיים ביוטיוב הם אכן דבר חדש.
(ל"ת)
ניחושים
סרט – הארטיסט
שחקן – קלוני
שחקנית – וויליאמס
במאי – אני רוצה להגיד פינצ'ר, אבל זה לא היה אחד מהחזקים שלו, אז לא יודע…
לגבי השאר אני לא יודע מאיפה להתחיל בכלל, נחכה להכרזה.
ופה – http://www.moviefone.com/oscars-academy-awards/nominee-winner רשום שאלו הזוכים של אוסקר 2011, אז אני מניח שהאוסקר הזה הוא 2012
ניחושים בקטגוריות הראשיות:
סרט:
הארטיסט
היורשים
העזרה
הוגו
נערה עם קעקוע דרקון
חצות בפריז
מאניבול
סוס מלחמה
במאי:
מיכאל הזנבייקויקויס – הארטיסט
אלכסנדר פיין – היורשים
דייוויד פינצ'ר – נערה עם קעקוע דרקון
מרטין סקורסזה – הוגו
סטיבן ספילברג – סוס מלחמה
תסריט מקורי:
50/50
הארטיסט
התמוטטות
חצות בפריז
בושה
תסריט מעובד:
היורשים
מאניבול
העזרה
הוגו
החפרפרת
שחקן:
ז'אן דוז'ארדין – הארטיסט
בראד פיט – מאניבול
מייקל פסבנדר – בושה
ג'ורג' קלוני – היורשים
גארי אולדמן – החפרפרת
שחקנית:
מישל וויליאמס – השבוע שלי עם מרילין
רוני מארה – נערה עם קעקוע דרקון
מריל סטריפ – אשת הברזל
ויולה דייוויס – העזרה
גלן קלוז – אלברט נובס
שחקן משנה:
קנת' בראנה – השבוע שלי עם מרילין
אלברט ברוקס – דרייב
ג'ונה היל – מאניבול
ניק נולטה – לוחם
כריסטופר פלאמר – בגינרס
שחקנית שמנה:
ברניס בז'ו – הארטיסט
מליסה מק'ארתי – מסיבת רווקות
ג'סיקה צ'סטיין – העזרה
אוקטביה ספנסר – העזרה
שיילין וודלי – היורשים
"שחקנית שמנה" - זה היה בכוונה או פליטה פרוידיאנית?
עם מליסה מק'ארתי ברשימה זה אפילו מתאים.
זאת הייתה שגיאת הקלדה ששמתי לב אליה
אבל החלטתי לשמור אותה בשביל הצחוקים.
דומה מאוד לניחוש שלי
לקחתי כמה הימורים פחות מקובלים בשביל הספורט, אבל יש הסכמה ברורה על רוב המועמדים.
http://cafe.themarker.com/post/2507758/
מן הסתם ההימורים שלך נורא עזרו לי בהרכבת הרשימה.
כבר אמרתי פעם שאני מחשיב אותך לחלוץ/גורו של תחזיות אוסקר בישראל?
תודה, אבל אני בטח לא חלוץ
הפעם הראשונה שקראתי ניתוח מעמיק על המועמדים לאוסקר היה לפני עשר שנים, בכתבה של אורי קליין בעיתון הארץ. אנשים עוסקים בתחזיות לאוסקר בערך מאז שהפרס קיים ואני מניח שגם בישראל העסק תפס די מזמן. האמת שהייתי שמח לקרוא כתבות ישנות שעוסקות במרוץ לאוסקר. יכול להיות מאוד מעניין לגלות מה חשבו לפני עידן האינטרנט, כשרק עיתונאים מקצועיים היו מפרסמים את מחשבותיהם בנושא.
אמרתם שהיו תשעה מועמדים ישראלים לאוסקר
ופה רשום אחד עשר:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A8%D7%A1_%D7%90%D7%95%D7%A1%D7%A7%D7%A8_-_%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%9D_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%9D
מי צודק?
תסתכל בקטגוריה
תשעה מהם – שלהם כנראה הכוונה – על 'הסרט הזר', אחד על 'תעודה' ואחד על 'עיצוב ותלבושות'.
ואחד נכנס גם לאנימציה
(ל"ת)
"ואלס עם באשיר" לא נכנס לקטגורית האנימציה,
אבל כן נכנס לקטגורית הסרט הזר (דובר שפה זרה? זה מתחיל לבלבל…), ובכך היה לסרט האנימציה הראשון שזכה לכך.
גם וגם.
"המכה ה-18" ו"מזימת פסח" אכן הועמדו, אך לא לסרט הזר, אלא לסרט התעודה ולעיצוב התלבושות, כפי שכתוב בטבלה.
צודקים
כולם.
שניים מתוך ה11 בויקיפדיה לא היו מועמדים לאוסקר על סרט בשפה זרה.
"המכה ה-81 סרט תעודה"
"מזימת פסח עיצוב תלבושות"
מקורות חלופיים למי שחווה בעיות בטיוב:
BBC
http://www.livestation.com/bbc-world
הערת שוליים באוסקר!!!
(ל"ת)
יש!
כל הכבוד להערת שוליים!
נ.ב – מצחיק איך שהם מתקשים להגיד שמות צרפתיים וספרדיים.
הערת שוליים מועמד!!!!!!!!!
F**k Yea
מה זו רשימת הסרטים הנוראית הזו?
נכון, זו לא היתה שנה מוצלחת במיוחד, אבל אני חוזה שזה הולך להיות האוסקר המשעמם ביותר בשנים האחרונות.
לפחות "הערת שוליים" בפנים.
פעמיים "מסיבת רווקות" בקטגוריות הראשיות?!
זה שלוש פעמים יותר מדי!
טראנס מאליק על עץ החיים?
התסריט של השושבינות??
קרוב להפליא ורועש להחריד?
והתסריט האיראני מועמד לתסריט הטוב ביותר?
שיזכה מבחינתי בתסריט הכי טוב
והערת שוליים באוסקר על הטוב ביותר.
"עץ החיים"? "קרוב להפליא ורועש להחריד"?
דמיאן באשיר? מקס פן סידוב? ג'נט מקטיר? "פירוד" לפרס התסריט המקורי? WTF?!
טוב, לפחות "הערת שוליים" וגארי אודלמן נמצאים שם.
And here we....GO
במה נזכה השנה – באוסקר – לשם שינוי – או בתואר 'המדינה שהפסידה את האוסקר הכי הרבה פעמים ברצף'?
הידד! הערת שוליים ברשימה המועמדים הסופית
(ל"ת)
"פרידה" מועמד על התסריט, אפשר לקפל ולאפסן ת'דגלים
(ל"ת)
אכן
עצוב, נראה שאין לנו שום סיכוי.
לפחות בזירה הפוליטית נראה שיש לנו יתרון על האיראנים, לעת עתה.
אבל בלי האוסקר זה לא שווה!
חדשות טובות וחדשות רעות
הטובות הן המועמדות, הרעות הן ש"פירוד" מועמד לפרס התסריט בתכלס, זה די מבטיח לו את הזכייה.
זה לא ממש מבטיח לו כלום.
סרטים המועמדים בקטגורית הסרט בשפה זרה אבל גם מועמדים בקטגוריות נוספות בדרך כלל לא זוכים בסרט הזר. לפני שנה "ביותיפול" היה מועמד גם לשחקן אך הפסיד בקטגורית הזר, "הצעיף הלבן" היה מועמד לזר ולצילום אך לא זכה בכלום, "אמלי" היה מועמד לזר ולעוד ארבע קטגוריות אך לא זכה בזר, אותו דבר גם עם "המבוך של פאן", אם אני לא טועה הפעם האחרונה שבה סרט זר היה מועמד לפרס נוסף פרט לסרט הזר וזכה בסרט הזר הייתה עם "נמר, דרקון" אבל אז הוא היה מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר. אז ככה שלפי נסיונות העבר אני לא אמור לשים את הכסף שלי על "פירוד".
אבל מצד שני זו מועמדות לתסריט שזו קטגוריה משמעותית מאוד, ועם כל ההייפ סביבו אני לא מאמין של"הערת שוליים" יש סיכוי (למרות ש'הערת' הוא סרט טוב יותר, וראוי יותר למועמדות בקטגורית התסריט).
שנה מאכזבת.
הערת שליים באוסקר, זה נפלא! ממש ממש ממש ממש ממש נפלא. אולי השנה יש לנו אשכרה סיכוי לזכות בו XD
אבל הרשימה מאוד מאכזבת. ואני בשוק שמסיבת רווקות בכלל הגיע לאוסקר.
כבר יש לי כמה הימורים.
טוב, נחכה ונראה אם האקדמיה תהיה צפויה כתמיד, או שתפתיע את כולנו.
ואני רציתי לנחש את פינצ'ר...
הוא בכלל לא מועמד. כנראה גם באקדמיה חשבו שהוא לא היה במיטבו. טוב, לא ראיתי אף סרט אחר בקטג' הבמאי, אז אמממ ניחוש פרוע – טרנס מאליק.
וזה יום עצוב בהיסטורית הקולנוע שסרט כמו 'מסיבת רווקות' מגיע לאוסקר.
הלינקים של
סוס מלחמה
עץ החיים
קרוב להפליא ורועש והחריד
מובילים כולם לביקורת על סוס מלחמה.
שיווק אגרסיבי.
(ל"ת)
זה רק אני...
או שלא משנה מי יזכה בשחקן המשנה זה יהיה ממש סבבה?
אה, ואני די בטוח שלסטיבן דאלדרי יש קשרים עם ג'יימס מוריארטי, אחרת אין לי מושג מאיפה הגיעה המועמדות הזאת
היש צדק בעולם?
"מסיבת רווקות" הוא תסריט טוב יותר מ"הערת שוליים"?
אוי
ואכן מבאס שהאיראני מועמד כי זה נותן לו חתיכת פור.
אני אישית לא חשבתי שהשנה היה מלאי דל – אבל עובדה, חוץ מהאיראני והישראלי כמעט אף סרט שאהבתי לא נמצא!
"החפרפרת" בקושי מועמד, "בגינרס" עוד פחות, מ"דרייב" ו"מלנכוליה" התעלמו לגמרי….והיו עוד….
אהה – ולא ראיתי אף מועמד לפרס הסרט! חלק לא שודרו עדיין, חלק ממש לא מעניינים אותי וחלק סרטים שפשוט זועקים "די.וי.די"
אני לא חושבת שהתעלמו ממלנכוליה.
אני חושבת שהפיקו לקחים, שקלו האם באמת עד כדי כך חשוב לתת אוסקר לסרט רק כי הוא מוצלח במיוחד, והחליטו שלא, זו ממש לא סיבה טובה מספיק לתת במה לפון-טרייר. איכשהו לא נראה לי שהוא יבין מה הם רוצים כשהם יתחילו להבהב את האורות רק בגלל שהוא השווה את האקדמיה לשואת הארמנים, או משהו.
זה כנראה באמת שנה חלשה לאנימציה אם
שתי סרטים של דרימוורקס ממוצעים לחלוטין מועמדים.
וגם שני הזרים
ראיתי את שניהם, והם בסדר כאלו, נחמדים ולא מזיקים. אבל אלוהים, מועמדים לאוסקר?
לצערי לא ראיתי אותם, מקווה להשלים עד הטקס.
(ל"ת)
אפשר להתחתן עם רשימת מועמדים לאוסקר?
עץ החיים היה משעמם ואין סיכוי שקרוב וכו' טוב כמעט כמו הספר, אבל עצם העובדה שהם מועמדים היא הפתעה כיפית כמעט כמו…
לגלות שרוני מארה, שפאקינג הפציצה בדרקון עם קעקוע נערה מועמדת לאוסקר. כמו לגלות שקומדיית פלוצים מועמדת לפרס התסריט המקורי ולמשחק (סוקי!). כמו לגלות שסרט שהופץ בספטמבר מועמד לפרס השחקן משנה הטוב ביותר. כמו לגלות שדמיאן בישיר (מי?!) מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר. כמו לגלות שאחד הסרטים הישראליים הכי טובים בעשור האחרון מועמד לאוסקר.
כמו שאתניקס אמרו לאחרונה: יש אלוהים!
ב-2002 אמלי היה מועמד לאוסקר על הסרט הזר הטוב ביותר, בנוסף לעוד ארבע מועמדויות: צילום, עיצוב אומנותי, הסאונד הטוב ביותר, ו-רגע, מה? אה, כן! תסריט מקורי. סרט צרפתי, מקסים, אהוד ע"י המבקרים והקהל, שהיה מועמד לחמישה פאקינג פרסים, הפסיד לסרט בוסני משונה שאף אחד לא התייחס אליו ברצינות עד אז. ב-1956 הסרט הצרפתי "הבלון האדום" *זכה* בפרס התסריט המקורי הטוב ביותר ואפילו לא היה מועמד בקטגוריית הסרט הזר. רק לפני שנתיים "סרט לבן" היה מועמדת לאוסקר על הסרט הזר ועל הצילום והפסיד בשניהם. (בנוסף היה את "דבר אליה", שזכה בפרס התסריט המקורי בלי לזכות בסרט הזר, אבל הוא לא נחשב כי ספרד לא שלחה אותו בתור הנציג שלה). אז כן, מועמדות נוספת עוזרת מאוד, ורוב הסיכויים ש"פירוד" לוקח, אבל פסימיות לא תגרום להערת שוליים לזכות, נכון?
____________
ובנוסף – פאקינג סוקי מעומדת לאוסקר!
איבדתי אותך...
'סוקי' מעלה לי רק אסוציאיות של 'דם אמיתי'.
מליסה מקרתי בבנות גילמור
(ל"ת)
התעלומה נפתרה
חשבתי אולי הוא התכוון לדמות שלה בסרט. לא זכרתי איך קראו לה, ואני גם לא רוצה להיזכר בזה, או בכל מה שקשור לסרט הנוראי הזה. או כמו שדין ווינצ'סטר היה אומר: (גם אני יכול לעשות רפרנסים לסדרות P: )
?How do you Eternal Sunshine this thing
לא התלהבתי ממסיבת רווקות, אבל אני מבסוטית לראות את סוקי ברשימה. חשבתי שללורליי יהיה סיכוי יותר טוב, אבל ניחא.
יש משהו בדבריך
בקשר לסרט הזר.
אבל במחשבה שנייה זה לא מאוד מנחם.
בשנים האחרונות הבחירה בסרט הזר הטוב ביותר היא דיי תמוהה, ונראה כי האקדמיה בוחרת דווקא באנדרדוגים, או בסרטים לא חשובים שלא שמעו עליהם , לא עוררו שום גל, ולא הפגינו משהו מיוחד או חדשני.כך האקדמיה מפתיעה כל פעם מחדש ושומרת על המקוריות.
אם כך המצב גם אם הערת שוליים ינצח, זה לא מקנה לו פריצה אמיתית או הערכה (למרות שלדעתי הוא נהדר), פרידה כבר ניצח מראש, כשקיבל את פרס התסריט.
לכידת הופעה זו לא אנימציה?
אישית אני מאד תומך ברנגו לסרט האנימציה הטוב ביותר ולכן שמתי לב שבטקסים הרלוונטים עד כה טין טין תמיד "לקח לו" את הפרס וזכה.
והנה לאוסקר טין טין אפילו לא מועמד. הופתעתי ולכן בדקתי את המועמדים לפרס סרט האנימציה הטוב ביותר בשנים האחרונות ומעולם לא היה שם סרט של לכידת תנועה. האם לפי חוקי האקדמיה זהו אינו סרט אנימציה?
כן, אבל החוק נקבע רק השנה.
(ל"ת)
הכוונה ל-"כן" במובן של "כן, לכידת תנועה זה לא אנימציה".
ולינק לידיעה הרלוונטית – http://www.fisheye.co.il/motion_capture_is_not_animation/
מכוניות 2
ממה שאני מבים הוא הסרט הראשון של פיקסאר שאינו מועמד לפרס האנימציה לסרט באורך מלא (חוץ מהסרטים שנעשו לפני שזאת היתה קטגוריה).
שנה מוזרה.
האם מישהו היה מאמין לפני שנה שהסרט המוביל במרוץ לאוסקר 2012 יהיה סרט אילם, והמתחרה הראשי שלו יהיה סרט תלת מימד שלפחות לפי הטריילר נראה כמו סרט ילדים קלאסי?
הזוי.
מהפייסבוק של YNET תרבות ובידור:
טוב, עזבו לרגע את המועמד הישראלי – קלטנו עכשיו שלמועמד הפולני לפרס הסרט הזר קוראים "In Darkness". גדול.
XD
נו, אני כבר אזכה באוסקר בקבר.
(ל"ת)
מחשבות
– כצפוי, הוגו (11 מועמדויות) והארטיסט (10) מובילים בבטחה. כפחות צפוי, סוס מלחמה וקרוב להפליא ורועש להחריד מועמדים. מילא הראשון, שהיו עליו תגובות מעורבות, אבל קלו"ל חלף כל כך בשקט, שמפתיע שמספיק אנשים טרחו לראות אותו, שלא לומר לסמן אותו כסרט השנה שלהם. מוזרה האהבה של האקדמיה לסטיבן דאלדרי. הוא היה מועמד על בימוי שלושת סרטיו הראשונים והסרט הרביעי מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר, עם יותר קולות מנערה עם קעקוע דרקון והחפרפרת.
– התלבטתי בין עץ החיים לבין דרייב במשבצת הסרט המוערך שלא ספרו מספיק עד עכשיו וזכה להתעלמות מצד הגילדות. המרתי על דרייב וטעיתי. מעניין שגם אלברט ברוקס, שנחשב למועמד חזק, לא ברשימה.
– דמיאן בישיר. מי זה לכל הרוחות? איך שחקן שלושת-רבעי אלמוני, בסרט כושל מסחרית וביקורתית, נמצא בחמישיה הסופית גם של גילדת השחקנים וגם של האוסקר? ברצינות, מי זה?
– מעניין אם יש אדם אחד בעולם שקלע לרשימת המועמדים בקטגוריית האנימציה. גם אם לא סופרים את כל אלה שלא הפנימו שטינטין לא כשיר כי הוא עשוי בלכידת תנועה, צ'יקו וריטה וחתול בפריז הם סרטים שאפילו לא ידעתי שיצאו השנה. אני אמנם שמח שהאקדמיה בוחרת על סמך איכות ולא רק על סמך יחסי ציבור, אבל זו בחירה בהחלט מפתיעה.
מה גם ששנה ראשונה מזה זמן רב שאין סרט של פיקסאר בין המועמדים ודרימוורקס משיגים שתי מועמדויות, אחת על המשכון בינוני ואחת על ספין-אוף חביב ולא יותר. אני כל כך בעד רנגו.
– החבובות כנראה יזכו על השיר הטוב ביותר. יש להם סיכוי של 1 ל-2 לזכות, מאחר ויש רק עוד מועמד אחד בקטגוריה הזו והוא על שיר הרבה פחות קליט. בהנחה ש-Man or Muppet יבוצע על הבמה בזמן הטקס, ברור לכל מי שראה את הסרט את מי אני מקווה לראות משחזר את הופעת האורח שלו. קצת מפתיע אותי שהשיר של אלטון ג'ון וליידי גאגא מתוך נומיאו ויוליה לא מועמד, אבל העיקר שלחבובות יהיה אוסקר.
– היורשים והוגו הם המתמודדים החזקים על התסריט המעובד. מי חשב שדווקא הדיקן יהיה הראשון מהצוות של קומיוניטי שיהיה מועמד לאוסקר?
– זה שפרידה (אני עדיין מתקשה לכתוב את זה בלי לחשוב על מקסיקנית חדת-גבה) מועמד על תסריט מקורי, לא אומר הרבה לגבי קטגוריית הסרט בשפה זרה. גם אמלי והמבוך של פאן היו מועמדים על התסריט והפסידו את פרס הסרט הזר. הדבר היחיד שצריך להדאיג את תומכי הערת שוליים, זה שפרידה כנראה סרט יותר טוב.
– אני שמח שרוני מארה מועמדת על נערה עם קעקוע דרקון. חבל לי שהסרט עצמו לא מועמד, אפילו על הפסקול המצוין, אבל לפחות מארה מועמדת בצדק.
– ג'ורג' קלוני עשה את זה שוב. הוא מועמד כשחקן וכתסריטאי על שני סרטים שונים באותה שנה. פעם קודמת, הוא זכה כשחקן משנה על סוריאנה והפסיד כתסריטאי ובמאי לילה טוב ובהצלחה.
אני מאוד מקווה שהחבובות ייקחו,
כי אז זה יהיה פיצוי מטורף על זה ש-The Rainbow Connection (אחד משירי-הנושא הכי טובים אי פעם) הפסיד כשהוא היה מועמד.
לטובת מי הוא הפסיד אז?
(ל"ת)
It Goes Like It Goes
מ"נורמה ריי"
אני מאוד מסמפט את החבובות,
אבל דווקא את השיר הזה לא אהבתי. הלחן בסדר גמור, נשמע אוסקרי כזה, אבל המילים והשילוב של השיר בסרט… זה היה רגע טיפשי לטעמי. ולא טיפשי-מודע-לעצמו-ומשעשע, אלא סתם טיפשי. הופעת האורח (שאני לא אהרוס למי שלא ראה), הייתה נקודת האור היחידה שם מבחינתי.
אבל יכול להיות שלא היו להם יותר מדי אפשרויות, כי הרבה מהשירים בסרט לא היו מקוריים…
רק כדי להבהיר
אני מדבר על Man or muppet ולא על The Rainbow Connection
ומצד שני
אני נהניתי מכל הסרט, אבל מה שהכי נתקע לי בראש ואני זוכר עד עכשיו הוא השיר הזה.
אז... אין מועמדות ל"כוכב הקופים: המרד"
בקטגורית הסרט הטוב ביותר או לאנדי סרקיס בקטגורית שחקן המשנה.
אני אומנם עצבני על זה, אבל לצערי אני לא מופתע. זו הרי האקדמיה השמרנית להחריד שאנחנו מדברים עליה פה.
מצד שני, יש מועמדות ל'מסיבת רווקות'
אולי עכשיו רד יתחיל להאמין באפוקליפסה המתקרבת…
האקדמיה השמרנית להחריד
שנתנה מועמדות על התסריט המקורי לסרט איראני ול"מסיבת רווקות"? נכון שהם נוטים להיות שמרנים מבחינות רבות, אבל אי אפשר להשתמש בזה כתרוץ לכל בחירה שלא מוצאת חן בעיני מישהו. בהתחשב בכך שמדובר באלפי מצביעים מרקעים שונים בתעשיית הבידור, קשה שלא יהיה יתרון למכנה המשותף הרחב יותר.
לראות תסריט לקומדיה בקטגורית התסריט זו לא בדיוק
הפתעת המאה.
אם הם היו נותנים לה מועמדות בקטגורית הסרט והבימוי אז היה על מה לדבר מבחינתי.
נכון שמפתיע לראות סרט כל כך וולגרי מקבל איזושהי מועמדות, אז אני אתן להם על כך הערכה קטנה.
אבל זה לא משנה את העובדה שהם עדיין ממשיכים להתעלם במכוון מבלוקבסטרים וקומדיות כמו "מסיבת רווקות" בקטגוריה המרכזית. בינתיים אני אהיה מוכן להודות שהם לא שמרנים *להחריד* אבל זה לא משנה את זה שהם כן… שמרנים.
זה לא תסריט לקומדיה
זה תסריט לקומדיה המסווגת בתת הז'אנר "קומדית נאדים"
נו, ואמרתי את זה?
"סרט וולגרי".
קומדיה זה לא הפתעה
מסיבת רווקות זה הפתעה. יש הרבה סוגים של קומדיות. הסרטי קומדיה של האחים כהן למשל, אם הם היו מועמדים, זה לא היה כל כך הפתעה. אבל מסיבת רווקות?
המועמדים הכי WTF שהיו
זה ש'הארטיסט' ו'היורשים' מועמדים זה היה צפוי. אבל 'חצות בפריז'? 'העזרה'? סרטים טובים ונחמדים, אבל לא אוסקר. שלא לדבר על כך ש'עץ החיים' מועמד גם לפרס הסרט, לא ידעתי שהוא בכלל סרט.
מה שהכי היה מוזר בעיניי זו המועמדות של 'קרוב להפליא ורועש להחריד', שזוכה לביקורות לא כול כך טובות אבל למרות זאת מועמד. האם זה הסרט הכי גרוע שהיה מועמד לאוסקר?
(אם כבר סרטים גרועים, מה עם הראזי?).
הראזי נדחה
במקום להכריז על המועמדים יום לפני המועמדים לאוסקר, יכריזו עליהם ב-25 בפברואר, יום לפני טקס האוסקר עצמו. הזוכים יוכרזו ב-1 באפריל.
יש סיבה לכך?
(ל"ת)
וואלה, "קרוב להפליא ורועש להחריד" מועמד
ויש לו ציון "רקוב" ברוטן טומיטוס. אני חושב שזו הפעם הראשונה מזה הרבה שנים שזה קורה, לא ככה?
לשאלתך -
http://www.rottentomatoes.com/m/extremely_loud_and_incredibly_close/news/1924581/1/total_recall_worst-reviewed_best_picture_nominees/
וואלה, יופי של רשימה
על חלק מהסרטים האלה אפילו לא שמעתי. מעניין שרוב הסרטים האלה מגיעים מהעשורים הראשונים של האוסקר. לפחות קשה לטעון שהטעם של האקדמיה הידרדר עם השנים.
אבל רוב הביקורות הן מהשנים האחרונות
מה אם סרטים אלה היו אהובים בזמנם ורק התיישנו? לך תדע.
איך שאתה מתפלא מזה שאפילו על *חלק* מהסרטים לא שמעת! מה אגיד אני שלא שמעתי על אף אחד מהם. אוף, איך שאני מקנא בך על כך!
האם "הערת שוליים" עדיין מוצג?
ואם כן, היכן ניתן לראות זמני ומיקום הקרנות?
תודה למשיבים.
נראה שלא..
יש אתר ticketnet עם הקרנות של כל הסרטים בכל מקום, והוא לא ברשימה שם. אבל אולי בזכות המועמדות עכשיו יחזירו אותו לאיזה סינמטק או משהו..
לא, אבל אפשר לראות אותו בVOD או בDVDbox ביס...
(ל"ת)
הוא עדיין מציג בסינמה סיטי (גלילות), שבעליו הוא גם אחד מהמפיקים של הסרט.
פרטים מדויקים אפשר לבדוק פה:
http://www.cinema-city.co.il/
הוא זמין כרגע גם ב-VOD, לפחות ב-YES (עוד אחת ממפיקי הסרט).
יש אותו ב-יס
(ל"ת)
ניתן לראות אותו ב-VOD של הוט וגם ב-VOD של יס
קצת מוזר שהוא מופיע גם בהוט… יס הם אחת ממפיקות הסרט וחשבתי שזה נותן לה בעלות על השידור שלו.
היום דווקא ערוץ 10 אמרו שהסרט הוא פרי הפקתו
אין לי מושג לגבי יס. חוץ מזה, בכל זאת מדובר בסרט ישראלי בעל פולמוס רחב, הגיוני שיוצג בכל מקום אפשרי תמורת תשלום. ואלס עם באשיר למשל, סרט מבית ערוץ 8 של הוט, לא הוצג ב-yes? (זו לא שאלה רטורית, באמת אין לי מושג).
זה של שניהם
גם ערוץ 10 וגם יס השתתפו בהפקת הסרט. אני יודע כי אני צופה בו ברגע זה (לדעת על מה כל ההמולה).
לפי הלוגואים שבתחילת הסרט גם יס וגם ערוץ 10 קשורים
זוהי סדום למשל, סרט שרוצה כל כסף שהוא יכול להשיג, היה ב-VOD גם בהוט וגם ביס, רק בהוט ב-HD והשידור הטלוויזיוני היה רק של הוט. ולפי מה שזכור לי, אף אחד מהם לא היה קשור להפקתו.
מה שאמרתי לאבא שלי בתחילת הסרט
בישראל צריך מאה חסויות כדי לעשות סרט. יש הרבה חסויות או מפיקים, איך שלא תקרא לזה.
אז אני מניח שקטגורית הסרט הזר בכיס של האיראנים?
הרי הם מועמדים בשתי קטגוריות.
אבל אני לא מתמצא בעניין הזה. כמה סרטים בשפה זרה היו מועמדים בשתי קטגוריות והאם זה הפך את הניצחון שלהם לוודאי?
אף אחד.
"המבוך של פאן" היה מועמד לפרס בשפה זרה ולעוד חמישה פרסים נוספים (כולל תסריט מקורי וצילום) וזכה רק בשני פרסים טכניים.
"אמלי" היה מועמד לפרס הסרט הזר, התסריט המקורי והצילום, ולא זכה באף אחד מהם.
"סרט לבן" היה מועמד לפרס הצילום והסרט הזר, והפסיד את שניהם.
אלו חדשות טובות בשבילנו.
עוד יותר טובות אם אלו שהיו מועמדים ליותר מקטגוריה אחת בעצם "הפסידו" עד עכשיו בקטגורית הסרט הזר. זה מעלה את הסיכויים שהסרט האיראני יפסיד. הבעיה היא שלהערת שוליים יש מתמודד רציני אחר – סרט שואה.
זה לא משפיע על הסיכויים בשום צורה
אם פרידה היה מועמד גם לפרס הסרט הטוב ביותר (כמו החיים יפים, או נמר דרקון), בהחלט היה לו יתרון אוטומטי מעצם זה שהרבה חברי אקדמיה חושבים שהוא אחד הסרטים הטובים של השנה. המועמדים לפרסי התסריט והמועמדים לסרט בשפה זרה נבחרים בידי קבוצות נפרדות של אנשים, שאין שום קשר ישיר ביניהן. המועמדות של פרידה אמנם מצביעה על כך שתסריטאים רבים אהבו אותו, אבל הבחירה בסרט בשפה זרה נעשית בידי אחרים. זו הקטגוריה היחידה בה ניתן להשוות בין פרידה לבין הערת שוליים, מאחר והערת שוליים טרם הופץ בארה"ב ואינו כשיר לאוסקר בשום קטגוריה אחרת.
ממ.. אני מופתעת, וגם לא
חשדתי שהאקדמיה תעשה כבוד לא לגמרי ראוי לעץ החיים..
קרוב להפליא הפתיע אותי. ממש.
אני מהאנשים שמחזיקים את הספר הזה מאד קרוב לכרית, והייתי די זהירה לגביי התרגשות מהסרט הזה, כמובן, שזה היה חכם כי הבנתי שהוא.. אוי. פשוט אוי. אז המועמדות הזו גם מפתיעה אותי, וגם לא. כי אני חושבת שכולם שם מאד אוהבים את טום הנקס.
אני גם קצת מופתעת לגלות שספילברג לא ברשימת הבמאים כי הנחתי שזה סוג של default כזה..
פינצ'ר היה לי ברור..
חשבתי שיתנו למייקל על בושה או ריאן על דרייב מועמדות, אך אללי. לא כך הדבר, ובמקום זה מישהו שבכלל לא שמעתי אליו.
את כל זה כמובן הייתי משמיעה לפני, לולא האקדמיה שלי (תקוללי אוניברסיטה!) הייתה מורדת בכל חיבור אינטרנט אפשרי 8(
ולגביי הערת שוליים – טוב נו, גם אם לא נצא עם אוסקר – לפחות יש שיא גינס..?
אני חושבת שזה האוסקר הראשון מזה כמה וכמה, ששום מועמד לא מעניין אותי, אבל אני עדיין רוצה לראות מי יזכה כי חלק מהבחירות כאן עד כדי כך לא מובנות לי.
מזל שיש חופשת סמסטר ואפשר יהיה להיות בהלם בשידור חי.
ושוב אותה השאלה
אולי הפעם מישהו יוכל לענות לי ואני אפילו אזכור את התשובה: מה ההבדל בין עריכת סאונד ומיקס סאונד? מה כל אחד מהם אומר, בעצם?
אני חושב שהשנה סוף סוף הבנתי:
עריכת סאונד עוסק בהחלטה של איזה סאונד לשים איפה, איזה שיר, איפה להתחיל אותו ואיפה לסיים – עורך הסאונד אחראי לבחירות האומנותיות הקשורות לסאונד של הסרט.
מיקס סאונד הוא בעצם פרס לדי-ג'יי המצטיין בסרטים (באילו קטעים המוזיקה דימוננתית יותר, ובאילו רעשי הרקע)
הו לא, הרסתי את המילה דומיננתית לגמרי.
ובנושא אחר, חוץ מהסרט הזר, הקטגוריה היחידה השנה יש לי בה פייבוריט אמיתי היא קטגוריית הצילום ועמנוגאד על עץ החיים.
ועכשיו גם הבנתי כמה אני רוצה שרוני מארה תזכה על הנערה עם קעקוע דרקון
גם בפעם השנייה לא הצלחת
זה 'דומיננטית'
האמת, אני ממש מרוצה
מעבר למועמדים הצפויים, יש כמה הפתעות נעימות שהופכות את הטקס, שהשנה נועד להיות מאוד דל ומשמים, לטיפה יותר מעניין (על אף שלאף אחד מהם אין סיכוי אמיתי, וכל הזוכים כבר דיי ידועים):
הנוכחות של עץ החיים בכמה וכמה קטגוריות, מועמדותן של ג'סיקה צ'סטיין ורוני מארה, והעובדה שמסיבת רווקות מקבל כזו הכרה פשוט קורע אותי מצחוק.
קטגוריית השיר המקורי
רק שני מועמדים?
צפיתי לפחות לשתי מועמדויות לחבובות בקטגוריה הזאת.
Life's A Happy Song היה יכול להיות חלומי על במה! אבל גם Man or Muppet יכול להיות נחמד…
למרות שגם Real in Rio נשמע כמו מופע מרהיב ביותר.
'דרייב' מועמד לסאונד?!
OH GOD, NO
הדבר שהכי עצבן אותי בסרט הזה היה שהוא הכניס לתודעה הציבורית את השיר A Real Hero. בפעם, פעמיים הראשונות שהשמיעו אותו ברדיו זה היה נחמד, אבל המשיכו להשמיע את זה שוב ושוב ושוב ושוב! יצא כבר מהחורים של החורים!!! אולי זה יותר קשור לפסקול, אבל עדיין, אני מוחה על המועמדות של הסרט הזה במה שקשור למוזיקה!
*נשימה עמוקה*
טוב, כמו שחשבתי, אני לא ממש חכם יותר גם עם הרשימה. אין לי מושג קלוש של ניחוש בסאונד ודוקומנטרי וכל זה. מה שכן נראה לי זה ש'מאניבול' יקח את התסריט, עם כל השבחים שהוא קיבל. ואני מאוד אופתע אם 'כוכב הקופים' לא יקח את פרס האפקטים.
לא ברור
אתה מתלונן על כך שהשיר נטחן למוות ברדיו? איך זו אשמת הסרט?
בסרט השיר לא נטחן, ובא בדיוק ברגע הנכון (כמו כל השירים בסרט). הפסקול הוא בעל תרומה מכרעת למדי לאווירה המיוחדת של הסרט (שהיא בעצם כל מה שמפריד אותו ממותחן סטנדרטי לגמרי). הייתי מאוד מופתע אם הסרט לא היה מועמד.
סאונד זה לאו דווקא מוזיקה.
אני אישית רואה בפסקול הסרט כאהוב עליי מבין פסקולי 2011, בין אם אחד משיריו נטחן ברדיו או לא.
שונא להיות קטנוני אבל...
תחליף בבקשה את ה Hell and Back Agaim ל Hell and Back Again
מועמדים גרועים
עזבו את זה ש"הארטיסט" הוא לא סרט כזה טוב, ובשנה נורמלית לא היה לו שום סיכוי לזכות. מה שאני לא מבין זה איך סרט כמו "קרוב להפליא ורועש והחריד" בכלל מועמד לסרט הטוב ביותר, אחרי שהוא נקטל בביקורות, וגם לא הרוויח מי יודע מה בקופות. ואיך לעזאזל אלברט ברוקס לא מועמד?
לא מסכים
אף שזהו דיון שיותר מתאים לביקורת של הארטיסט, אני חייב לציין שלטעמי זה כלל וכלל לא נכון. הארטיסט הוא סרט מושקע מאוד, בעל חזות מדהימה על אף שאין בו כמעט שימוש באפקטים מיוחדים, הכול מבוסס על משחקי קול וכתוביות.
הוא בהחלט עולה על נאום המלך השמרני של שנה שעברה, ואם הוא יבחר יוכל אולי סוף סוף להיפתח פתח לסרטי אוסקר קצת יותר עמוקים ומושקעים מחשבתית. להשלכה מעין זו תהיה השפעה ניכרת על התעשייה- ובקיצור, עתיד קצת טוב יותר להוליווד.
גם אם לא אהבת את הסרט אני חושב שעל זה אתה יכול להסכים איתי.
מיינסטרימי להחריד.
שום כלום לכוכב הקופים מעבר לאפקטים.
אין איזכור לסופר 8 ולאקס-מן.
החפרפרת לא נמצא בפרס הסרט והבמאי? זה באמת לא בסדר.
אין כלום להעור בו אני חי?
לגבי פס הקול של נערה עם קעקוע דרקון לא העזתי אפילו לקוות למועמדות, זה היה שקוף מלכתחילה שלאקדמיה אין ביצים להעמיד מוזיקה כזאת לאוסקר, לא משנה כמה עמוקה ויפה היא תהיה.
הדבר היחיד שיפצה אותי כעת זה רק אם יתנו את האוסקר לגארי אולדמן ולרוני מארה, אבל פחחח. מה הסיכויים?
בכללי, מדהים כמה שהטקס הזה שונה מהטעם שלי, שנה אחר שנה.
ברור שאין לי זכות להתעצבן או להתמרמר. זה כולה פרס מטופש, נכון? אבל עדיין, אין כמו לדעת שסרט שממש השפיע עליך מקבל הערכה ויוקרה (שעשויים לעזור משמעותית להמשך הקריירה של יוצרי הסרט. תשאלו את במאי נאום המלך שהולך להתעסק עם אחת הקלאסיקות הכי גדולות ואיכותיות בהיסטוריה).
ובל נשכח את קירסטן דאנסט במלנכוליה.
אגב, אם אני כבר בשוונג, אחת הבעיות שלי עם האוסקר היא שככה רוב האנשים יזכרו את השנה הזאת. ואז יגידו משפטים כמו "איזו שנה חלשה" או שהאוסקר לא מעניין. אז זהו, שהיה יכול להיות אחרת.
אותה אקדמיה שנתנה רק לפני פחות משנה אוסקר
לפסקול של "הרשת החברתית" היא פחדנית בגלל שלא נתנה מועמדות למוזי.. הממ, לאפקטים קוליים של "הנערה"? אני הייתי קורא לזה אולי בתור חוסר עקבות של האקדמיה, ואז אח"כ בתור התפכחות.
ממש לא.
פס הקול של הרשת החברתית הרבה יותר נושק למיינסטרים מזה של נערה עם קעקוע דרקון והוא בהרבה יותר נוח וקל לעיכול.
פס הקול של נערה עם קעקוע דרקון הוא אמביינט אמיתי ואפילו מחתרתי לעיתים, ויש הרבה אנשים שמעריכים את הסגנון הזה. כאחד כזה אני יכול לומר לך שפס הקול של נערה עם… הוא האלבום הכי טוב בסגנון הזה ששמעתי בשנים האחרונות.
גם אני שמעתי את הפסקול שלו
וזה אחד הדברים הכי איומים שיצא לי לשמוע. שלוש שעות קשות מנשוא.
אז אולי זה קשור לטעם של האקדמיה, ולא בהכרח לפחדנות שלה.
אני נשברתי מהמוזיקה כבר בצפייה בטריילר...
אז 3 שעות?! למה לעשות את זה לעצמך? (אלא אם אתה מחובבי הז'אנר, כמובן).
אכן, טרנט רזנור סופר מחתרתי.
שמעתי שבין שימור תדמית הניהול והאימונים התמידיים במכון הכושר הוא מפרז עלונים הקוראים "הלאה ליידי גאגא!" ומארגן פעולות חבלה במפעלי EMI.
אסכים איתך שפס הקול של הרשת החברתית הינו נגיש יותר מזה של הנערה, אבל מכאן ועד לקרוא לשני מחתרתי (אף אם לעיתים) המרחק הינו כביר ובלתי ניתן לגישור, לעניות דעתי.
המועמדויות ברוב הקטגוריות לא רק שהן מיינסטרימיות אלא הן מאוד מקובעות במה שאנחנו רגילים לראות באוסקר. מה הקשר בין "סוס מלחמה" לבין הסרט הטוב ביותר? איזו תצוגת משחק מרשימה נתנה בדיוק רוני מארה ב"נערה עם…"?
מה שכן, אני שמח מאוד לראות את דרייב מועמד בעריכת הקול ומקווה שגלן קלוז ואולדמן יזכו באוסקרים על התפקידים הראשיים, למרות שהסיכוי קלוש.
דווקא "סוס מלחמה" הוא אחד מסרטי השנה שלי גם, ולדעתי רוני מארה נתנה את הופעת השנה. לא פחות ולא יותר.
אין לי בעיה עם הסרטים שכן קיבלו מועמדויות. אני התאהבתי ב"סוס מלחמה" וגם "היורשים" הוא דרמה מאד מוצלחת.
אני מתלונן על כך שמעבר למיינסטרים ולשמרנות (נוחה לעיכול רוב הזמן) לא נותנים כבוד באוסקר ליצירות טיפה יותר אלטרנטיביות. למה ז'אנרים שונים לא יכולים להתקיים אחד לצד השני באוסקר?
לדעתי הפסקול של "הנערה" היה הרבה יותר נוח לעיכול
מהדבר האיום ההוא שנקרא הפסקול של "הרשת החברתית", וכן, למרות 3 השעות של האלבום הבלתי נסבל באורכו של "הנערה". וזוהי אולי לדעתי התאוריה מדוע "הנערה" נפל בניסיונו להגיע לאוסקר בקטגוריית הפסקול – הגימיק הזה של שעתיים מוזיקה לא באמת עבד על חברי האקדמיה חסרי הסבלנות כניראה, כשם שזה לא עבד לסרט הטאיוואני באורך 4 שעות שלא השיג בסוף מועמדות לסרט הזר (הפסקול אפילו קוצר בשעה שלמה לטובתם בדיסק הפרומו שקיבלו!). ואם לא זה, אז כניראה נפל הפסקול בגלל תוכן הסרט. זה אולי נראה נאה לשמוע פסקול קיצוני וניסיוני בתוך סרט ביוגרפי אינטליגנטי על מייסדי פייסבוק, אבל במותחן אפל ומחוספס זה כבר וואחד קיצוניות. סיבה מטומטמת אבל הגיונית באיזשהו מקום. שוב פעם, כניראה. למרות שבת'כלס, זה פסקול יותר נסבל כאמור מהפסקול המשעמם טילים של "הרשת החברתית", והרבה מבקרים הסכימו עם הדעה הזו ממה שקראתי.
תובנות מהמועמדויות
– מסכנים פיקסאר, אבל אולי זה ילמד אותם לקח אודות המשכונים רעים לסרטים שמלכתחילה נחשבו לבינוניים. נו טוב, לפחות הם מועמדים לפרס סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר.
– נגמרו לי התירוצים. הגיע הזמן לצפות ב-"הערת שוליים" מחר ב-VOD.
– פסקול מוזיקלי, מיקס סאונד, עריכת סאונד, השיר הטוב ביותר…תמיד היו כ"כ הרבה פרסי מוזיקה, פס-קול וסאונד?
– ובאותו נושא: באמת מסובך למצוא יותר מועמדים לפרס "השיר המקורי הטוב ביותר"?
– רגע של בושה: ניסיתי לצפות שבוע שעבר ב-"החפרפרת" ונרדמתי אחרי 20 דקות.
– סרט שקיבל יותר מועמדויות משחשבתי, אך זה מגיע לו: "העזרה".
– סרט שקיבל הרבה מועמדויות, אך לא מגיע לו: "מסיבת רווקות".
– לא ראיתי את כל הסרטים בקטגורית הצילום, אבל ל-"מלנכוליה" מגיע מקום של כבוד.
– אם כבר מלנכוליה, הסרט נפקד מהאוסקר בצורה מדאיגה.
– קלינט איסטווד כבר קיבל אוסקר-שניים, אז ניחא. אבל ליאו? אני מבין שגם ג'יי אדגר לא יביא לו את הפסלון. כמה תפקידים מורכבים הוא עוד צריך לגלם בטרם יתנו לו אוסקר?
רשימת המועמדים לסרט האנימציה ממש מבאסת
היא גורמת לשנה להיראות רע בכל הקשור לסרטי אנימציה למרות שזה ממש לא המצב, היו כמה סרטים מצוירים ממש טובים השנה, "פו הדוב", למשל, הוא אחד הסרטים הכי אהובים עליי השנה ונורא חבל שאף אחד לא סופר אותו, גם "ריו" היה מצוין (אבל לפחות לו יש מועמדות על השיר, גם אם לא על השיר הכי מוצלח שיש בו), שני אלה לפחות עדיפים על "קונג פו פנדה 2" שהיה מאוד חלש, בעצם גם "מכוניות 2" עדיף עליו. אני מאוד מקווה ש"צ'יקו וריטה" ו"חתול בפריז" יפצו על כך (אני בספק שכך יהיה).
גם בקטגורית השיר נורא מוזר שיש רק שני מועמדים, כנראה שכל מה שעבר להם בראש זה איך אפשר לקצר את הטקס כמה שיותר. הם לפחות בחרו בשני שירים שאני מאוד אוהב.
המועמדות של "פרדה" לתסריט היא מאוד מפתיעה ומשמחת, זה סרט מדהים עם תסריט ענק, מספיק טוב שאני ארצה שהוא גם יזכה בקטגוריה, וכשאני חושב על זה דווקא יש לו סיכוי לא רע לעשות זאת. נכון, זה סרט זר והכל אבל אם נסתכל לרגע לאף אחד משאר המועמדים יש תסריט באמת טוב שיכול להתחרות בו, חוץ אולי מל"הארטיסט" שלא ראיתי (וגם לא שמעתי מאף אחד שהתסריט שלו שווה הרבה).
והמועמדויות של "מסיבת רווקות" נורא משמחות אותי, לא שמגיע לו (למרות שזה סרט די מהנה) אבל נחמד לראות מדי פעם שהאקדמיה פיתחה "טעם" משל עצמה ולא סתם זורקת שמות של סרטים שזכו בכל מני פרסים בפסטיבלים שונים כמה חודשים לפני.
הגיע הזמן שעמנואל לובצקי ייקח את האוסקר שלו הפעם, לא?
חוץ מזה יש כל מני בחירות תמוהות כמו 'הארי פוטר' בקטגורית האפקטים (שנראו לא טוב יחסית לבלוקבסטרים אחרים) והתפאורה (זו אותה תפאורה כמו בכל הסרטים הקודמים פלוס מערה!) והאיפור (שוב, זה אותה עבודת איפור כמו מקודם, לא זיהיתי שום הברקה חדשה), וודי אלן על בימוי (לסרט ולתסריט אפשר להבין, אבל בימוי!?) וכל המועמדים לפסקול המקורי. וגם נורא מפתיע (ואולי גם מצער) שהשמיטו את קריסטן דאנסט ואת ליאונרדו דיקפריו.
שאלה -
למה רשמתם שהכרזת המועמדים תהיה ב-15:45? כי כשניגשתי לצפות בה בשעה הנקובה מצאתי אותם כבר מכריזים על המועמדים לסרט הטוב ביותר ושכבר פספסתי את כל שאר הקטגוריות, וחבל כי ממש רציתי לצפות בזה.
למה?
(ל"ת)
לא היה מעולם שיר ראוי יותר
מאשר man or Muppet. אני עדיין שר אותו לפעמים :-)
פרידה ופרידות
בפעם הקודמת סידר הפסיד ל"פרידות" האם הפעם הוא יפסיד ל"פרידה" אחת בלבד?
לפחות זה אומר שבפעם השלישית שלו הוא ינצח.
(ל"ת)
לא ממש
בפעם השלישית הוא יפסיד לפריד, ברביעית לפרי בחמישית לפר. והשישית לפ
הוא יזכה בפעם השביעית שהוא יהיה מועמד. או משהו. אולי.
זה לא היה סידר...
זה היה פולמן עם "ואלס עם באשיר", סידר הפסיד לסרט שואה אוסטרי – The Counterfeiters
הפעם יש לו גם "פרידה" וגם "סרט שואה" :)
בקיצור, We're screwed
(ל"ת)
איפה ראיין גוסלינג? איפה אנדי סירקיס?
איפה קירסטן דאנסט ? איפה הארי פוטר בתור הסרט הטוב ביותר ?
זאת רק רשימה חלקית של שמות שהיו קונצנזוס השנה , גם מצד הקהל וגם מצד המבקרים .
לעזאזל , להארי פוטר יש בעגבניות ציון מבקרים של 96% (8.5) מתוך 274 ביקורות . סיום אדיר לסדרת סרטים אדירה . איך האקדמיה יכולה להתעלם מדבר כזה ?
ג'זף גורדון לויט נתן הופעה מצוינת ב-50/50 . הסרט נהדר .
קירסטין ואנדי נתנו הופעות יוצאות דופן . ראיין קיבל תשבוחות על כל סרט שהוא שיחק בו השנה .
ואני יכולה להמשיך להרחיב על עוד לא מעט שמות .
רוב הסרטים המועמדים נהדרים , וראיתי חלק גדול מהם . אבל האחידות הזאת מטריפה אותי . היא לא מוצדקת .
לפחות אני יכולה להתנחם בכך שהעזרה מועמד לסרט ; שויולה , אוקטביה וג'סיקה מועמדות בקטגוריות המשחק ושהערת שוליים מועמד לסרט הזר.
אקדמיה מיושנת ומשעממת!
אמנם לא ראיתי שום דבר מהמועמדים עדיין אך לא ייתכן ש'מלנכוליה' לא מועמד לכלום ושנעדרים
מפרס השחקן מייקל פאסבנדר על 'בושה' של סטיב מקווין ומייקל שאנון על 'סערת רוחות' – Take Shelter
פשוט מאוד
כי לא מספיק אנשים הצביעו ל"מלנכוליה", פסבנדר או שאנון, ולכן הם לא נכנסו לרשימות. זה מין משהו מתמטי כזה.
רק שאלה
אם אני לא טועה, "הארטיסט" בכלל צרפתי. הוא לא אמור להיחשב לסרט זר?
אין קטגוריה לסרט זר.
יש קטגוריה לסרט ב*שפה* זרה.
עניין טכני, אולי?
בכותרת פה כתוב 'הסרט דובר השפה הזרה הטוב יותר'. ב'ארטיסט' בכלל לא מדברים. או שאולי יש קריטריונים של 'סרט זר' שהוא לא מתאים להם מסיבה כזאת או אחרת ולכן הוא נחשב סרט כללי ולא סרט זר.
אין שום מניעה
מסרט צרפתי, או מסרט שאינו דובר אנגלית, להתמודד על פרס 'הסרט הטוב ביותר' (לראיה: 'נמר, דרקון'). לעומת זאת, דווקא בקטגוריית הסרט בשפה זרה, מותר רק סרט אחד מכל מדינה; מאחר שצרפת לא שלחה את 'הארטיסט', הוא לא יכול להיות מועמד בקטגוריה זו.
נתונים על קולנועים וסרטים בארץ
מתוך כתבה שהתפרסמה היום במעריב, שמכילה הרבה נתונים מעניינים:
כיום יש בישראל 55 בתי קולנוע ובהם 290 מסכים.
ב-2002 היו בארץ 74 בתי קולנוע ובהם 313 מסכים.
ב-2005 נמכרו בארץ 8.4 מליון כרטיסי קולנוע, ב-2007 9.7 מליון, ב-2009 10.7 מליון וב-2010 12.7 מליון. כל אדם בישראל קונה 1.5 כרטיסים בשנה.
הפדיון ממכירת הכרטיסים היה כ-300 מליון ש"ח ב-2005, וכ-450 מליון ש"ח ב-2010.
משק בית ממוצע בארץ מוציא 22 ש"ח בחודש על קולנוע (נתון מדווח); עלות בילוי ממוצע לאדם בקולנוע היא 78 ש"ח (נתון מוערך).
בשנת 2007 נערך סקר שמצא ש-90% מהמבקרים בקולנוע לא משלבים את הביקור בקניות אחרות (למשל בקניון). ההערכה, בעקבות ההצלחה של מתחמי סינמה סיטי (בעיקר זה שבראשל"צ), היא שמצב השתנה.
באמת מעניין
אבל אני הרבה מעל המספרים האלה. הולך לקולנוע לפחות 30 פעמים בשנה, ולפחות פעמיים בחודש כך שזה הרבה יותר מ 22 ש'ח. לרוב אני קונה רק כרטיס וקולה גדולה, אז כל בילוי כזה עולה 45 ש'ח (יש לי הנחת חייל על הכרטיס). עם פופקורן זה עולה יותר, כמובן. ואני חלק מה 90% האלה. כשאני הולך לקולנוע, זה רק לקולנוע. אולי מסתכל בחנויות, אבל לא קונה משהו (צריך לחסוך כסף לעוד סרטים P: )
הלינק לכתבה:
http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/330/081.html?hp=16&cat=1902
אפשר את הלינק לכתבה ??
אני לא מוצאת
אבל נתונים בהחלט מעניינים
אבל להוציא 78 ש"ח לבילוי?!? זה קצת יקר מדי…
לא צריך להוציא כל כך הרבה..
בטח כשיש מבצעים כמו 1+1 בסינמה סיטי..
ואני לא יודעת מאיפה שלפו את הנתונים האלה אבל כשאני רואה סרט זה בדרך כלל מלווה בשופינג לפני או אחרי..:)
אני מניח שעכשיו זה השלב שבו את שמה לב שהוא גם לינקק
במקרה ולא – תגובה אחת מעלייך.
אנימציה קצר
טוב, את La Luna ואת A Morning Stroll לא ראיתי.
אם פיקסאר לא הקסימו במשהו מיוחד ושונה כניראה שחביב המבקרים Wild Life יזכה. הוא וDimanche / Sunday באים שניהם מNFB הקנדי (אם אתם ב"איזור" ניתן לראות את שניהם כאן- http://www.nfb.ca/oscars/ )
נכון להרגע המועדף עלי הוא The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore שאותו ניתן לראות באתר הסטודיו:
http://www.moonbotstudios.com/
סרטון מקסים. אבל גם אחרי צפייה חוזרת בו
לא הצלחתי בכלל להבין את העלילה ההזויה שלו, מעבר למסר השחוק "לקרוא ספרים זה יופי, ילדים!". את שאר הרגשות שמרגישות הדמויות בסרט הצלחתי להבין רק בזכות המוזיקה בסירטון. הרגשתי טמבל גמור. עם רעיון כ"כ יפה וויזואליה כ"כ מדהימה – לא שווה להשקיע טיפה יותר בהבהרת העלילה?
לא, אני חושבת שאלה ספרים. ספציפית.
התיאור הנפלא של חוויית הקריאה, הטיפול המסור בספרים מתפוררים, הכותב שעומד למות בהוריקן ועדיין רודף אחרי הפנקס שלו (אם הבית שלי יישרף, הפנקסים שלי יהיו הדבר הראשון שאזרוק החוצה מהחלון) – זו אהבת ספר, לא אהבת החיים/היקום/כל השאר סתם.
ולגבי המסר… שאלו אותי פעם למה חשוב לעודד ילדים לקרוא. ובכן. יום אחד, והסיכוי לא רע שאני אהיה עדיין בסביבה, הילדים האלה יהיו כוחות השוק. אם הם לא יאהבו לקרוא, לא יוציאו ספרים. האינטרס ברור. או במילים אחרות: זהו מסר שאני חושבת שחשוב לקדם. והיי, קצת מסיונריות עוד לא הרגה אף אחד (בניגוד להרבה מסיונריות, שדווקא הרגה הרבה מאוד אנשים)…
ברור לי, גם מקריאה של התיאור שלו, שהם מדברים על ספרים.
מה שכתבתי למעלה הוא אך ורק הפרשנות שלי.
ואני לגמרי מתחברת לנקודה שלהם [ביבליופילית גאה!], אבל בהקשר הזה אני קצת מסתייגת מהנוסטלגיה הספציפית לספרים. באותה מידה שחשוב לי שהילדים העתידיים שלי וילדים בכלל יקראו ספרים, חשוב לי גם שהם יידעו להעריך יצירות אמנות, מוזיקה טובה וסרטים עם עומק ואמירה.
נכון, ספרים הם באמת דבר מופלא, ואין סיפוק גדול יותר מלטפח את הספרייה שלך, להגן על הספרים מקמטים, לאבק אותם ולקרוא אותם בפעם המיליון, אבל גם קצת חורה לי שאף פעם לא נתקלתי בניסיון להגיד לילדים- לכו למוזיאון ותסתכלו על ציורים. אז למרות שזה סרט שבמפורש עוסק באהבת ספרים, אני מעדיפה בפרשנות שלי להכליל אותו ליצירה בכלל.
אגב פרשנות, שיתפתי את הסרט הזה בפייסבוק ומישהי קראה לו "סיפור אהבה מנצח". כנראה שבאמת כל אחד רואה בסרט מה שמעניין אותו.
הסרט הוא שיר הלל לספרנים.
כן, גם לספרים, אבל בעיקר לאנשים שמעריכים אותם וחולקים אותם עם אחרים כייעוד אישי.
והוא גם סרט די מקסים.
תודה על הקישור, סרטון חמוד וחביב למדיי
אם כי גם די פשטני וקצת משעמם לפרקים… וגם לא נורא מקורי רעיונית (הזכיר לי את הסרטים "הקוסם מארץ עוץ" ו"פלזנטוויל").