הסרט הטוב ביותר
127 שעות
אומץ אמיתי
ברבור שחור
הילדים בסדר
הרשת החברתית
התחלה
נאום המלך
פייטר
צעצוע של סיפור 3
קר עד העצם
הבמאי הטוב ביותר
דייויד פינצ'ר, הרשת החברתית
טום הופר, נאום המלך
ג'ואל ואיתן כהן, אומץ אמיתי
דארן ארונופסקי, ברבור שחור
דייויד או. ראסל, פייטר
השחקן הטוב ביותר
קולין פירת', נאום המלך
ג'יימס פרנקו, 127 שעות
ג'ף ברידג'ס, אומץ אמיתי
ג'סי אייזנברג, הרשת החברתית
חבייר ברדם, ביותיפול
השחקנית הטובה ביותר
אנט בנינג, הילדים בסדר
נטלי פורטמן, ברבור שחור
ניקול קידמן, Rabbit Hole
ג'ניפר לורנס, קר עד העצם
מישל וויליאמס, בלו ולנטיין
שחקן המשנה הטוב ביותר
ג'פרי ראש, נאום המלך
כריסטיאן בייל, פייטר
מארק רפאלו, הילדים בסדר
ג'ון הוקס, קר עד העצם
ג'רמי רנר, גנב עירוני
שחקנית המשנה הטובה ביותר
הלנה בונהם קארטר, נאום המלך
היילי סטיינפלד, אומץ אמיתי
מליסה לאו, פייטר
איימי אדאמס, פייטר
ג'קי וויבר, ממלכת החיות
התסריט המקורי הטוב ביותר
הילדים בסדר
פייטר
עוד שנה
התחלה
נאום המלך
התסריט המעובד הטוב ביותר
צעצוע של סיפור 3
127 שעות
אומץ אמיתי
קר עד העצם
הרשת החברתית
סרט האנימציה הטוב ביותר
הדרקון הראשון שלי
צעצוע של סיפור 3
The Illusionist
הסרט דובר השפה הזרה הטוב ביותר
Outside the Law (אלג'יריה)
האישה ששרה (קנדה)
בעולם טוב יותר (דנמרק)
Dogtooth (יוון)
ביותיפול (מקסיקו)
הסרט התעודי הטוב ביותר
Exit Through the Gift Shop
Gasland
inside Job
Restrepo
האמנות בזבל
צילום
ברבור שחור
התחלה
נאום המלך
הרשת החברתית
אומץ אמיתי
עיצוב אמנותי
אליס בארץ הפלאות
הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ראשון
התחלה
נאום המלך
אומץ אמיתי
עיצוב תלבושות
אליס בארץ הפלאות
אני אהבה
נאום המלך
הסערה
אומץ אמיתי
עריכה
ברבור שחור
פייטר
נאום המלך
127 שעות
הרשת החברתית
איפור
הסיפור על פי בארני
הדרך חזרה
איש הזאב
פסקול מוזיקלי
הדרקון הראשון שלי
התחלה
נאום המלך
127 שעות
הרשת החברתית
עריכת סאונד
התחלה
צעצוע של סיפור 3
טרון: המורשת
אומץ אמיתי
בלתי ניתנת לעצירה
מיקס סאונד
התחלה
נאום המלך
סולט
הרשת החברתית
אומץ אמיתי
השיר המקורי הטוב ביותר
Coming Home מתוך Country Strong
I See the Light מתוך פלונטר
If I Rise מתוך 127 שעות
We Belong Together מתוך צעצוע של סיפור 3
האפקטים הויזואליים הטובים ביותר
אליס בארץ הפלאות
הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ראשון
מכאן והלאה
התחלה
איירון מן 2
הסרט הקצר הטוב ביותר
The confession
The Crush
God of Love
Na Wewe
Wish 143
סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר
יום ולילה
The Gruffalo
Let's Pollute
The Lost Thing
Madagascar, a Journey Diary
הסרט התעודי הקצר הטוב ביותר
Killing in the Name
Poster girl
Strangers No More
Sun come Up
The Warriors of Qiugang
איפה יהיה ניתן לראות Online?
האם יש אתר שדרכו אפשר לראות את זה ב Live?
בין היתר, פה
http://www.livestation.com/channels/10-bbc-world-news-english
השנה אפשר גם ב-oscars.com
אבל אל תצפה להרבה – ההכרזה על המועמדים, בניגוד מוחלט לטקס האוסקר עצמו, היא טקס קצרצר ונטול גינונים מיוחדים. באים, קוראים את שמות המועמדים בקטגוריות הראשיות, הולכים. כל העסק נמשך בערך 10 דקות.
אני יודע ראיתי בעבר..
ועם זאת
כל שנה אני מוצא את עצמי יותר במתח מההכרזה על המועמדים, מאשר על הזוכים. אולי זה כי ברשימת המועמדים יש הרבה יותר מקום להפתעות.
התגיות שכבר יש לכתבה הזו הן סוג של ניבוי?!
(ל"ת)
כן, אבל זה לא ניבוי מהסוג שסוכני-הימורים יציעו לך
יותר מדי כסף תמורתו. מועמדות של הסרטים האלה לאוסקר היא עניין בטוח ברמה שקרובה למאה אחוזים.
אין אהבה לכריסטופר נולאן
אבל יש המון אהבה ל-True Grit!
היה לי חשש לגבי נולאן
מסיבה כלשהי, החבר'ה באקדמיה לא מעריכים אותו במיוחד כבמאי. זו כבר פעם שלישית שהוא מועמד לפרס גילדת הבמאים ולא מועמד באותה שנה לאוסקר על בימוי. באופן קצת אבסורדי, זה יכול להגביר את סיכוייו לזכות באוסקר על התסריט, כסוג של פיצוי. מעבר לזה, אני חייב לציין שרשימת המועמדים על הבימוי, חרף העדרו של נולאן, מגניבה למדי – ארונופסקי, פינצ'ר והאחים כהן באותה קטגוריה.
נקווה שיפצו אותו על כך בזכייה על התסריט המקורי
(ל"ת)
אבל הבמאי של 'נאום המלך' מאוד מיותר שם.
(ל"ת)
כל כך מאכזב.
ולדעתי (ולצערי), הוא לא יזכה אפילו בפרס אחד.
מצד שני- עוד לא ראיתי את אומץ אמיתי, אבל עדיין אני מתקשה להאמין שהוא יהיה טוב מ- Inception
אתה לא אוהב את התרגום?
(ל"ת)
מה יש להם עם האות J
Javier, Jeff, Jesse, James?
בתכלס, בלי הרבה הפתעות
אבל הרבה מאבקים מעניינים.
ורק אני לא מבינה מה ההתלהבות הגדולה מהילדים בסדר? כלומר, הסרט הוא בדיוק כמו השם – בסדר, לא יותר מזה. בטח לא מצדיק כמות כזאת של מועמדויות בקטגוריות מובילות.
ג'רמי רנר במקום אנדרו גארפילד?!?
דווקא בקטע של השחקנים יש הרבה הפתעות
הילדה מאומץ אמיתי, השחקן הספרדי הזה וג'יימס פראנקו, לא ציפיתי לראות אותם מועמדים.
אגב, זה אי פעם קרה כבר ששחקן מסרט זר היה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר (ראשי ומשנה)?
כן, כמה פעמים
הפעם האחרונה, כמדומני, הייתה של רוברטו בניני על "החיים יפים". הוא גם זכה.
גם מריון קוטיאר
הייתה מועמדת (וזכתה).
צודק
שכחתי ממנה.
למה הפתעות?
חוץ מגלובוס הזהב, כל הטקסים הכילו מועמדויות לילדה מאומץ אמיתי (היילי סטיינפילד) ולשחקן הספרדי (חאוויר בארדם).
אבל ההפתעה האמיתית היא בקטגוריית שחקן המשנה – ג'רמי רנר לא עשה משהו מיוחד אבל אפשר לסבול אותו. אבל מארק רופאלו?! שלא תבינו, האיש בסדר, כמו הילדים בסרט עליו הוא מועמד, אבל במקום אנדרו גארפילד?!
ואם כבר מדברים על הפתעות שקשורות ל"הרשת החברתית" – למה הוא מועמד בקטגוריית הצילום? נכון שהסרט הצליח בגדול להפוך סצינות של דיבור, הקלד ודביור על הקלדה למעניינות, אבל איך לצלם דיבור והקלדה יכול להיות יוצא דופן?
נוכחות מפתיעה
ל"אומץ אמיתי", שמתחיל להסתמן כמועמד אפשרי לזכייה, עם עשר מועמדיות.
וגם "הילדים בסדר" נוכח יותר מהצפוי, מה שבעיקר אומר שהמעמד של נטלי כזוכה לא כזה בטוח ("בלאק סוואן" לא קיבל מועמדות לדוגמא לתסריט ולא למילה קוניס- מה שאומר שהמצביעים באקדמיה אהבו אותו אולי מעט פחות יחסית להערכה שקיבל בפרסים המקדימים).
באנסקי מועמד!
נטלי פורטמן אוכלת את כולם בלי מלח.
(ל"ת)
אל תהיה כל כך בטוח
כלומר, באופן אישי אני אדפוק את הראש בקיר אם הדודה תעלה לבמה במקום נטלי ותשדוד ממנה את הזכות לקנח את הנאום שלה ב"עם ישראל חי!" (יא רייט), אבל המועמדיות בין היתר מצביעות על כמה מגמות מעניינות. אחת מהן: האהבה ל"ילדים בסדר" היא הרבה יותר גדולה ממה שציפו. מועמדות מפתיעה לרפאלו, מועמדות לתסריט, מועמדות לסרט- דבר שמרבית החזאים לא הימרו עליו בשלב הזה.
הימור שלי: מי שעומד בעיקר מאחורי הסרט- וזו קבוצה שהולכת ונהיית חשובה – זה קהל ההמצביעים ההומו-לסבי, שנשא על כתפיו את מילק לשורה של הישגים לפני שנתיים (כולל זכייה תמוהה בקטגוריית התסריט). וכמו בקרב שון פן-מיקי רורק לפני שנתיים, ייתכן ואוהדי הסרט מהווים כוח משמעותי מספיק כדי להמליך את בנינג (מה גם שיש פה כמובן את שיקולי הפיצוי על כל השפלות הילארי סוואנק. משום מה נורא אוהבים את בנינג בהוליווד וחושבים שהיא שחקנית מעולה שהייתה ראויה לזכות ולא זכתה).
מנגד, האהבה ל"ברבור שחור", שבשלב מסויים החזאים דיברו עליו כמתחרה אפשרי ל"רשת" או ל"מלך", היא די חלקית. הסרט לא קיבל מועמדות בכל קטגוריה אפשרית שבה הוא יכל – דבר שאולי מצביע שמישהו באקדמיה קרא את הביקורת שלך וקלט שזה סרט אימה, דבר שהוא באמת לא מספיק "ראוי" ליושבי האקדמיה ה"נכבדים". בחיי, מה הדבר הבא? מועמדות לווס קרייבן או לג'ורג' רומרו? בושה!!!
הכל נכון
ולמרות זאת קשה לי להאמין שמישהי מלבד נטלי פורטמן תיקח את הפרס. יש פה "סופה מושלמת" של אלמנטים שעובדים לטובתה – תפקיד מאוד "חשוף" שהוא גם מאוד פיזי, ריקודים, ספוילר, העובדה שהיא התאמנה לצורך התפקיד שנה, ההריון, ואחד הדברים הכי חשובים – שהיא כוכבת גדולה ואהובה שלא זכתה עדיין בפרס והגיע הזמן. סנדרה בולוק זכתה בשנה שעברה *רק* בגלל זה, והיא אפילו לא רקדה בלט.
אה, והיא גם שיחקה טוב. גם זה עוזר.
מטריד לחשוב שהיא הייתה בהריון בסרט
היא נראית כמו גבעול דק שם.
אגב, רד, איך אני משנה את התמונה פה? אני לא מוצאת והריבוע הכחול הזה לא מחמיא לי.
נרשמים ב-gravatar.com
נטלי פורטמן בהריון עכשיו. זה בהחלט לא אומר שהיא היתה בהריון בזמן צילומי הסרט (שהסתיימו ביוני).
בהתחשב בעובדה שההריון הוא תוצר ישיר של צילומי הסרט,
אפשר להניח שעד שהם הסתיימו היא לא הייתה בדיוק במצב שאפשר לראות.
אם כבר מדברים, קייט מגוון (אמו של טריסטן) היתה בהריון
במהלך צילומי הסרט אבק כוכבים.
הבמאי אמר בקומנטרי שהוא התרשם מזה שהיא הצליחה להיכנס לתלבושת.
אל תתפלא אם בנינג כן תזכה בסוף בפרס
זו האקדמיה, אחרי הכל.
ולמרות כל מה שאתה אומר, גם לבנינג יש את העניין שהיא הפסידה הרבה (והפסידה בצדק, האמת).
אני דווקא יכולה להבין מדוע הוא לא קיבל
מועדמות לתסריט: לטעמי התסריט הוא ממש לא האישיו בסרט הזה, כמו שהבימוי עצמו הפיח בו חיים.
באנקסי, אכן מועמד.
אבל זו לא הפתעה.מה שכן עלול להיות הפתעה זה מה שיקרה כשהוא יזכה…
ועכשיו, ניתוח מלא של המועמדים:
הרשת החברתית – ייקח 4 פרסים, בקטגוריות הסרט, הבימוי, התסריט המעובד והפסקול. לג'סי יש סיכוי לזכות בפרס השחקן
נאום המלך – המתחרה של הרשת יצא, ככל הנראה, רק עם פרס השחקן ואולי כמה פרסי עיצוב, כיאה לסרט תקופתי
אומץ אמיתי – היילי סטיינפילד תיקח את פרס שחקנית המשנה, האחים כהן גם יעלו בתור זוכי פרס העריכה, ורוג'ר דיקינס יזכה סוף-סוף בפרס הצילום
ברבור שחור – יקופח ויזכה אך ורק בפרס השחקנית, לנטלי פורטמן
פייטר – בייל לוקח את פרס שחקן המשנה. מליסה לאו גם הייתה לוקחת, אלמלא המועמדות של סטיינפילד.
התחלה – כריס יפוצה בקבלת הפרס לתסריט המקורי, והסרט עצמו יזכה, ככל הנראה, בפרס האפקטים המיוחדים
צעצוע של סיפור 3 – לוקח את פרס האנימציה בכיס
הילדים בסדר – מרק רופאלו היה הפתעה במועמדויות, אבל הסיכוי היחיד של הסרט הזה הוא איום על פורטמן מצד אנט בנינג. ועם כל הכבוד לגאווה הישראלית, צריך לסגור חשבון עם בנינג.
127 שעות – על אף שפרנקו נתן הופעה בת-זונה, הוא לא יצטרך פרס כדי לככב בטקס. המועמדות הכי חזקה של הסרט הזה היא בקטגוריות הצילום והשיר המקורי, בהם הוא יכול לגבור על "אומץ אמיתי" ו"בורלסק" בהתאמה
קר עד העצם – הסרט שמתפקד כ"נציג האינדי" לא ייקח שום פרס, אבל רק בגלל שיש טובים ממנו
טוב לדעת שאמן האשליות זה אנימציה.
זה לא אמור להיות בקטגוריית האפקטים המיוחדים?
אוי, טעות שלי.. סליחה.
אגב, אין לו עדיין תאריך יציאה בארץ?
יש לי הרגשה רעה לגבי זה. נולאן הולך להתבאס.
הסרט שלו מועמד כמעט בכל הקטגוריות, שזה אומר (אם זה לא SF) המון זכיות.
אבל כאמור – INCEPTION הוא לא סרט אוסקרים טיפוסי בכלל, אז כרגע אני פסימי.
אה, ואת פרס שחקנית המשנה היתה צריכה (להיות מועמדת ו) לקחת קלואי מורץ בכלל.
תמיד היו רק שלושה מועמדים?
בקטגורית סרט האנימציה
אם מוגשים 16 סרטים (נדמה לי) כמועמדים פוטנציאליים
ישנם חמישה מועמדים. אם מוגשים פחות, ישנם רק שלושה מועמדים. עד היום, רק פעמיים הוגשו 16 מועמדים פוטנציאליים.
לא
בשנה שבה מספר סרטי האנימציה הכשירים למועמדות עומד על מתחת ל-15 (אאז"נ) מספר המועמדים מצטמצם ל-3. אחרת – 5
צריכה להיות שיטה לדרוג תגובות כאן
כי זה מאד פופולארי עכשיו.
תגובה מלמדת במיוחד. תודה.
מאכזב לראות שאנדרו גארפילד לא מועמד
הוא נתן את ההופעה הכי טובה שראיתי השנה. מילא, הוא בטוח יצליח להתברג לרשימות כאלה בעתיד.
"הילדים בסדר" מוכיח שהגדלת מס' המועמדויות היא רעיון טיפשי לגמרי- סרט טוב, אבל לא היה נכנס בחיים לרשימה של 5 מועמדויות. פילר לחלוטין.
מסכימה
(ל"ת)
ההפתעות
מנקודת מבט של מי שעוקב כל השנה אחר המרוץ לאוסקר, הנה הדברים שבאמת הפתיעו אותי:
-ההפתעה הכי גדולה: "מחכים לסופרמן" לא מועמד לסרט התעודי הטוב ביותר. אמנם לא קטגוריה אטרקטיבית במיוחד, אבל היה מדובר באחד משני הפייבוריטים החזקים לזכיה (לצד "היציאה דרך חנות המתנות") והוא נותר מחוץ לרשימה.
-"אליס בארץ הפלאות" מועמד על עיצוב אמנותי ועיצוב תלבושות, אבל לא על האיפור. אם יש דבר אחד שנראה לי שגם השונאים הגדולים של הסרט יסכימו איתי עליו, זה שנעשתה בסרט עבודת איפור מדהימה.
-חווייר ברדם מועמד על "ביותיפול". נכון, מדובר בשחקן זוכה אוסקר ולא באיזה אלמוני שהגיע משום מקום, אבל הוא די נעדר מהפרסים המקדימים. דברו עליו כעל מועמד אפשרי באיזור פסטיבל קאן, אבל ברדם כמעט ונעלם מהרדאר בחודשים האחרונים.
-"אמן האשליות" מועמד לסרט האנימציה הטוב ביותר. אני מודה שנחשתי שיהיה מועמד. סילביין שומה היה מועמד כבר בזכות "שלישיית בלוויל", כך שהאקדמיה מודעת לקיומו וכבר הביעה חיבה לסגנון האנימציה שלו. זה מפתיע את מי שלא שמע על הסרט שזה, אני מעריך, כמעט כל אדם על כדור הארץ.
-"טרון: מורשת", כמו אחיו המאוד גדול, לא מועמד על האפקטים.
-"ברבור שחור" לא מועמד על התסריט המקורי. לא הפתעה מוחלטת, כי עם התחרות הצפופה השנה, סרט משמעותי כלשהו היה חייב למצוא את עצמו בחוץ. אני מניח שפשוט תארתי לעצמי ש"ברבור שחור" יזכה ליותר קולות.
-כריסטופר נולאן לא מועמד על הבימוי. שוב. אני כבר לא בטוח אם להתייחס לזה כהפתעה, נראה שבאקדמיה פשוט לא מתלהבים ממנו כמו במקומות אחרים. לפחות הפעם נתנו לו מועמדות על התסריט.
טוב מאוד ש"ברבור שחור" לא מועמד על התסריט
יש הרבה מאוד דברים טובים בסרט, אבל התסריט הוא לא אחד מהם. טוב לראות שחברי האקדמיה מקדישים מחשבה לכל קטגוריה בנפרד ולא נותנים לחמישה סרטים שהם אהבו מועמדות בכל קטגוריה.
חדשות טובות לגבי "אמן האשליות"
זה איכשהו מגדיל את הסיכוי שנראה אותו פה. עדיין סיכוי קלוש, אבל עכשיו קצת יותר גדול מקודם.
גם אני שמתי לב לטרון
זה ממש הפתיע אותי שהוא לא מועמד על אפקטים. זה בערך הדבר הטוב היחיד שהיה בסרט הזה.
ובמקומו - איירון מן 2?
האפקטים המיוחדים בסרט, כמו רוב הדברים בו, משעממים. שלא לדבר על זה שלא היה שם שום דבר שלא ראינו בסרט הראשון. בחירה תמוהה משהו.
בחירה תמוהה עוד יותר
היא המועמדות של הארי פוטר, אם הסרט הרביעי שכולל דרקונים וכל מיני יצורים ממוחשבים לא היה מועמד מה יש בסרט השביעי שהגיע לו לקבל אחת? תזכירו לי כי אני לא זוכר שום דבר שונה מהסרטים הקודמים בסרט החדש ברמה הויזואלית.
ורק אני חושב שגם ל"הנסיך הפרסי" מגיעה מועמדות, אז הוא לא קיבל יחס כל כך טוב כמו שאר המועמדים (למרות שהיה מאוד מהנה) אבל האפקטים המיוחדים שמה באמת מדהימים.
ואם אנחנו כבר בנושא, בשנה שעברה "המקרה המוזר של בראד פיט" זכה בפרס עקב כך שיצרו את דמותו המבוגרת של בנג'מין בוטון בשילוב מאוד מוצלח בין שני שחקנים, ב"הרשת החברתית", אם הבנתי נכון" השתמשו באותה טכניקה ליצירתו של אחד האחים התאומים בסרט, אז למה לא קיבל שום יחס בקטגוריה ואפילו המפיקים לא שלחו אותו להתחרות בה?
הסיפור של שלושת האחים, לדעתי.
(ל"ת)
נו, שכפול דמות בסרט זה כבר לא חידוש.
כמובן, שאפו לפינצ'ר שלא השוויץ ורברב בזה כמו בשאר האפקטים הממוחשבים שלו, אבל זה כבר לא משהו שיכול לנקר לאקדמיה את העיניים.
זה לא בדיוק שכפול (אם הבנתי את כוונתך)
היו שני שחקנים ששיחקו את אחים התאומים רק שהדביקו לאחד מהם את פרצופו של השני, פחות או יותר את מה שעשו לבנג'מין בשנה שעברה.
זה כל כך תמוה. ב"טרון" היה בנאדם ב-CGI שנראה אמיתי!
זה מהפכני ממש. איך לא העמידו את הסרט הזה לפחות על האפקטים?!
כנראה שחברי האקדמיה לוקחים את הסלידה שלהם מאינטרנט ומשחקים עוד צעד קדימה…
דוקא על האפקט הזה נשפכו קיתונות של בוז
למרות שאני מסכימה שבגדול המועמדות נגזלה מהסרט, אפילו הביקורות שהיללו את האפקטים שלו סלדו מדמות ה-CGI.
בוז או לא בוז.
זו היתה הפעם הראשונה שבה ניסו ליצור דמות שתראה כמו בנאדם אמיתי מ-CGI והשתמשו בה הרבה בסרט (שלא כמו השוורצנגר מ"שליחות 4").
זה צעד משמעותי בדרך לדמויות בני אדם ממוחשבות פוטו-ריאלסטיות.
אבל אם הנסיון לא הצליח, אז אין מקום לתת עליו פרס
(ל"ת)
זה והפסקול, שגם לא מועמד
(ל"ת)
התאריך המדויק?
ב25 לפברואר, או ב27 לפברואר?
27
(ל"ת)
איפה פלונטר באנימציה?
מאכזב מאוד. בעיקר כי צעצוע של סיפור מועמד ממילא לסרט הטוב ביותר. היה אפשר לוותר עליו ולתת לטנגלד מועמדות.
אבל צעצוע כנראה יפסיד בקרב על הסרט הטוב,
אז לא יהיה הוגן להפעיל שיקולים כאלה ולגזול ממנו גם את פרס האנימציה.
Exit Through the Gift Shop סרט ענק
אם הוא לא זוכה באוסקר מגיע להם שבאנקסי יבוא ויקשקש להם על המכוניות, בעצם עדיף שלא כי זה יכפיל את הערך שלהם
אני כל כך שמח בשביל ג'סי אייזנברג
לראות איך הוא שבר את תדמית המייקל סרה שלו והראה שהוא שחקן רציני ורואים שהקריירה שלו תמשיך (בתקווה) עם תפקידים מגוונים יותר.
לדעתי אין קשר בין סרה לאייזנברג (חוץ מהמראה קצת):
מייקל סרה לרוב נותן הופעה ומשחק קריקטוריסטיים ו(קצת) מוקצנים.
ג'סי אייזנברג לעומתו משחק (!) באופן ריאליסטי יותר. הדמויות שהוא מגלם אמיתיות, ולא מרגישות כמו בסיינפלד או משהו כזה.
כלומר, ג'סי נכנס לדמות שחיה בעולם שלנו, בעוד סרה רק מציג דמות שיכלה להיות מצויירת באותה המידה.
נכון, אבל פשוט בסרטים הקודמים היותר מוכרים שלו
אנשים פשוט אמרו שהוא מייקל סרה…
עד לא מזמן תמיד התבלבלתי בינהם.
הדמות הסטנדרטית ששניהם שיחקו היתה דומה.
בראיון אצל קונאן אובראיין
מייקל סרה אמר שאנשים כל הזמן עוצרים אותו ברחוב ואומרים "היית מעולה ברשת החברתית".
אני אהבתי במיוחד את התגובה שלו:
"אז אני אומר להם – אם ככה, אתם חייבים לראות את זומבילנד."
פשוט מקסים
האמת היא שקצת בלבלתם.
המקור מעט יותר מוצלח: אומרים לו שהוא היה מצויין בזומבילנד והוא עונה שאם כך, הם חייבים לראות את אדוונצ'רלנד.
וגם אני במתבלבלים, עד לפני חודשיים לא ראיתי את אייזנברג בכלום, ככה שכל תמונה שלו שראיתי פטרתי ב"שוב סרה?", ואם למדתי שזה לא סרה, שכחתי את זה מאוחר יותר.
האמת? לא עד כדי כך דומים חיצונית ו"כש" ניסח היטב את ההבדלים המשחקיים.
או כמו שחבר שלי הגדיר את זה
Eisenberg is a nerd, Cera is a geek.
זה רק אני או ששאטר איילנד לא מועמד לכלום
הסרט יצא ב2010.
אני מפספס פה משהו?
כנראה נשכח אי שם בחודש פברואר.
ואין מועמדות לנולאן? גועל נפש. עוד טקס חסר ערך עומד להתקיים. יאיי או משהו כזה.
נולאן ייקח את פרס התסריט.
אם *זה* לא יקרה *אז* הטקס יהיה חסר ערך. הסיכויים נוטים לטובתו, כי ל"עוד שנה" אין מספיק באזז, "פייטר" לא כזה מיוחד בגלל התסריט שלו ו"הילדים בסדר" הוא תסריט מצוין אבל לא גאוני כמו אינספשן.
ולמה אני לא מזכיר את "נאום המלך"? כי הסרט האוברייטד הזה, רבותיי, לא מקורי! מתברר שבבריטניה היה מתוכנן מחזה בדיוק עם בדיוק אותה עלילה ודמויות, ואם אני לא טועה טום הופר היה אמור לביים אותו. אלא שבעקבות בעיות שונות המחזה בוטל, אבל התסריט הגמור והמלא שלו (ועיבוד מתסריט אחר זה נחשב – ע"ע "השתולים") התגלגל לידיו של דיוויד סיידלר.
זה כאילו שהם מנסים להפיל את נולאן. יבוא יום ואני אחדור לחלומות של האנשים האלה ואעשה להם "בעיטה" כך שהם יתעוררו ויפלו לתוך באר.
זה אולי נשמע מוזר, אבל
אני יכולה להבין למה התחלה מועמד למיקס סאונד ולעריכת סאונד, אבל ממש לא לפסקול.
בשבילי הוא ה-פסקול של השנה
הוא היה כל כך בולט בסרט ותרם לאווירה בצורה מאוד משמעותית. גם כל המשחקים על השיר של אדית פיאף היו די מגניבים.
כנ"ל
אני לרוב לא מקדישה תשומת לב יתרה לפסקולים אבל הוא היה אחד משני הפסקולים היחידים שנחרשו אצלי למשך תקופה ארוכה פשוט כי ממש אהבתי אותו והרגשתי שהרבה מתוך הרגש בסרט מועבר מאוד יפה בקטעים בפסקול. השני אגב היה הפסקול של הרשת החברתית שהוא שונה לחלוטין באווירה שלו אבל גם מוצלח מאוד והתאים בול לסרט.
אבל זה בדיוק הרעיון
כל הפסקול הוא רק משחק על שיר אחד. בגלל זה אני חושבת שממש מגיע לו מיקס ועריכה, אבל לא פסקול.
פסקול הייתי נותנת למשהו קצת יותר מגוון.
בדיוק! מסכים לחלוטין! אני הייתי מצפה לקצת יותר מהאנס ידידנו משכבר הימים…
אגב , לא הצגתי את עצמי , אני חדש פה – קוראים לי טל , אני מתגורר בפריפריה הרחוקה והמודחקת (היי , זה לא יפה!) , ויש לי עניין מסויים בקולנוע.
בנוסף אני מכר של מנתח הקולנוע המצויין newvincent.
אם כבר אוסקר,
הם נותנים פרסים לכל מי שעובד על הסרט (הכוונה על סט הצילומים, כך שנהגים, מזכירות ונערות מים לא נחשבים) חוץ מלתאורנים. אם אין לכם בעיה לעשות 2 קטגוריות שהם בעיקרון אותו דבר (סאונד ומיקס סאונד), אז לפחות תכללו את כל תחומי הקולנוע בפרסים.
ונניח שהיה פרס כזה, אז הוא היה הולך ככל הנראה, ל"ברבור שחור". אפלה זה משהו שקשה להאיר, אבל מעניין.
אני גם תמיד חשבתי שצריך להיות פרס לפעלולנים
(ל"ת)
אם אני לא טועה, גילדת שחקני המסך
מעניקה מאז 2008 את פרס "אנסמבל הפעלולנים הטוב ביותר". ואני די בטוח שבקטגוריה הזאת יהיו הרבה זכיות שלאחר המוות…
יה...
איזה כיף שצעצוע של סיפור 3 מועמד גם לסרט הטוב ביותר ולא רק לסרט אנימציה הטוב ביותר. כל כך מגיע לו (להיות מועמד, לא משלה את עצמי שהוא באמת יזכה).
ישראל דווקא כן מיוצגת באיזשהי צורה בטקס
הסרט התיעודי הקצר Strangers No More הוא סרט על תלמידים ילדי עובדים זרים בקמפוס ביאליק רוגוזין בתל אביב, שהוא בית ספר ליד התחנה המרכזית שרוב תלמידיו הם כאלה.
http://www.imdb.com/title/tt1754549/
תוקנתי.
(ל"ת)
(מתישהו צריך לתקן בכותרת ל-2011)
(ל"ת)
הכותרת נכונה
מלבד השם הרשמי (טקס פרסי האקדמיה השנתי ה-83), טקס האוסקר נקרא גם על שם השנה אליה הוא מתייחס ולא השנה בה הוא נערך. הטקס אמנם נערך ב-2011, אבל נקרא אוסקר 2010, מכיוון שנבחרים בו המצטיינים של שנת 2010.
לא, הטקס נקרא ע"ש השנה שבה הוא נערך
http://www.fisheye.co.il/%d7%90%d7%95%d7%a1%d7%a7%d7%a8-2008/
(סיכום טקס אוסקר 2008 עם הקרב הגדול של 'ארץ קשוחה' – 'זה ייגמר בדם', יצירי 2007)
http://www.imdb.com/features/oscars/2011/
(עמוד האוסקר של IMDB)
האמת שהאקדמיה נמנעת מלנקוב בשנה
בכל הפרסומים הרשמיים, הטקס נקרא "פרסי האקדמיה ה-83" (83rd Academy Awards). אין גרסה נכונה יותר או פחות, כך שהבחירה של רד לכתוב "אוסקר 2010" מקובלת בהחלט. מה שכן, הטקס מלפני שנתיים נקרא כאן "אוסקר 2009", כך שמבחינת העקביות, צריך באמת להיות 2011 השנה.
לכל מי שהתלונן שג'יימס פרנקו ואן הת'וואי הם בחירות רעות
לתפקידי המנחים, הפרומו לאוסקר שבו הם מתאמנים לקראת ההנחיה דווקא מצחיק ונראה מבטיח:
http://www.youtube.com/watch?v=ms0CL7F9vzM&feature=mfu_in_order&list=UL