נתחיל בכך שאני יודע בעצמי שהשאלה העיקרית בנוגע לאוסקר נכון לעכשיו היא "למי אכפת?" יש מלחמה בחוץ, וחטופים, והרוגים ומי שרוצה לקרוא עליהם, ובכן, כנראה עושה את זה ולא נמצא כאן. כי למרות הכול, גם בימים כאלה, יש נחמה ועניין במשהו שטותי ומסועף כמו האוסקרים, ואם אני כאן כותב את זה ואתם כאן קוראים את זה, כנראה בכל זאת אכפת לנו. אז בלי עוד טרטורים – שמונה שאלות בקטגוריות שונות לקראת המועמדויות שיוכרזו ביום שלישי הקרוב.
האם יהיה סרט ישראלי במועמדים?
"לפעמים יש לי הרגשה של דז'ה וו, לפעמים יש לי הרגשה של דז'ה וו" שר דנזל וושינגטון, והנה אנחנו שוב בלי סרט ישראלי בשורטליסט של קטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר, אבל כן עם סרט ישראלי בשורטליסט של קטגורית הסרט המונפש הטוב ביותר. ל"מגלשה שחורה" זה לא עבד, אבל האם זה יעבוד ל"מכתב לחזיר" של טל קנטור?
ובכן, יש מצב. המתחרים שלו השנה נראים, בלא מעט מובנים, קצת קלים יותר להבסה. זה לא אומר שדווקא ילך לו, אבל בשנה שבה הנציג של דיסני – "היו זמנים באולפן" – הוא פרסומת לאולפן (מרגשת, ועדיין פרסומת) ובלי אולפנים גדולים או מוכרים אחרים שיהיו משובצים אוטומטית, מצביעים יצטרכו אשכרה לראות את הסרטים, ומשם קצרה הדרך של "מכתב לחזיר" לתפוס את העין שלהם. אפילו העובדה שהוא בעצם רק אחד משני סרטי שואה מונפשים באנימציה ייחודית לא באמת אמורה להזיק לו, פשוט כי אני באמת מתקשה לחשוב מי התחרות הקשה: "המלחמה נגמרה! בהשראת המוזיקה של ג'ון ויוקו" עם השם הבלתי נגמר שלא מצדיק את הסרט הקיטשי שלו? "סמון פראי" עם הרעיון החמוד שלא מתעלה אף פעם לכדי ביצוע מעניין מדי? "בום" הדי דבילי?
הימור: אז נהיה פטריוטים, ואם נפסיד נפסיד בידיעה שהפסדנו בניסיון לכבד את המדינה, ונהמר ש"עשן" ו"מכתב לחזיר" (שני סרטי השואה, כאמור) ייכנסו, ויחד איתם "התלבושת שלנו", "סוג של צוואה" וכן, נו, כנראה "המלחמה נגמרה!" פשוט כי תמיד צריך להמר בקטגוריה הזאת בעד הסרטים עם השמות החריגים. אחריהם על פי סדר: "היו זמנים באולפן", "תשעים וחמישה חושים" ו"דירת כלב".
ואם אני כבר פה בקטגוריות של הקצרים אז אני לא ארחיב עוד על התיעודי והלייב אקשן אבל בוא רק נגיד שכן, ווס אנדרסון ייכנס לקטגוריית הקצרים הלייב אקשן אבל אלמודובר לא. אם כי כמובן שכל זה לא קשור לישראל. נראה לי.
איזה סרט זר לא קשור יפסיד ל"אזור העניין"?
"אזור העניין" הולך לזכות באוסקר הראשון עבור בריטניה בקטגוריית הסרט הבינלאומי, כי מה שהיה חסר למדינה הזאת זה אוסקר בקטגוריית הסרט הבינלאומי או משהו. בכל מקרה, זה יקרה. אין כאן עניין של תחרות או שיקול דעת. זה לא משנה ש"אחוות השלג", "ארבע בנות", ו"ימים מושלמים" הם פי אלף טובים ממנו, או שזה סרט שפשוט לא עובד בלי הקשר – כשסרט נמצא במצב בתחרות שבה שוקלים אותו לקטגוריות הבימוי, כתיבה, וסרט, הסרט הזר הוא נטו עניין של פורמליות והאפשרות לארבע ארצות אחרות להגיד שגם הן היו על הפודיום. השאלה היא רק, נו, מי.
הימור: מאותן סיבות ש"אזור העניין" נעול (מעמדו עולה בזמן עונת הפרסים), נראה שגם "אחוות השלג" נעול, ואם לא בגלל הנוכחות שלו בעונת הפרסים אז בגלל הגב של נטפליקס. זה משאיר לנו עוד שתי בחירות "קלאסיות" בקטגוריה: משהו מארצות שהאוסקר תמיד אוהב לפנק בלי קשר לתוצרים כמו נניח דנמרק עם "הממזר" וצרפת עם "הקדירה", ואז מקום אחרון שלכאורה אמור ללכת למשהו מוכר וידוע כמו "20 ימים במריופול" או גרמניה עם "חדר המורים" אבל בפועל ילך למשהו כמו "האמריקאי" הארמני או "הנזיר והרובה" מבהוטן. אני, כאמור, מחזיק אצבעות שיפן עם "ימים מושלמים" או תוניסיה עם "ארבע בנות" יצליחו להיכנס, אבל אין סיבה אמיתית להיות אופטימי בנוגע לכך.
מי יהיה המועמד האקראי בפרסי המשחק?
ג'ודי דנץ', אנדרה רייזברו, לאקית' סטנפילד – בשנים האחרונות, לא משנה כמה פרסים מקדימים יש וכמה משקיעים קמפיינים מתוזמרים –תמיד מתפלק לענף השחקנים של האוסקר שחקן אחד או שחקנית אחת שאף אחד אפילו לא דיבר עליהם בהקשר של העונה. אלה לרוב שחקנים שמגיעים מסרטים חזקים גם ככה שיש להם שלל מועמדויות, ואז שחקן כלשהו מהסרט מוצא את עצמו מועמד ככה במפתיע. בהנחה שזה דפוס חוזר על עצמו – מי יהיה הג'סי פלמונס ב"כוחו של הכלב" של השנה?
הימור: ג'סי פלמונס.
מדי פעם אתה כותב טקסט ביום שני ומגלה שעד יום חמישי הוא לא רלוונטי. כי אני כתבתי פסקה יפה על למה דומיניק סיסה ("נשארים לחג") או סנדרה הולר ("אזור העניין") הולכים להפתיע את כולם ואז הם, אה, צצו בבאפט"א וטכנית לא יכולים להיחשב הפתעה יותר. איתם, אגב, גם צצו פול מסקל וקלייר פוי על "כולנו זרים"… אבל לא אנדרו סקוט. מוזרים שם בבאפט"א.
בכל מקרה, אם זה המצב אז נלך אונג'אנו אליס מ"מקור" (Origin). ואם אין לכם מושג על מה אני מדבר, זה לא סתם, זה כי מדובר בסרט שלא ממש יצא עדיין – אבל כמו בזמנו עם אנדרה רייסבורו, שחקני הוליווד נרתמים לטובת הסרט ויש סיכוי שזה ישתלם לאונג'אנו.
האם פרס הסרט צפוי כמו שזה נראה?
"בדיה אמריקאית". "אנטומיה של נפילה". "ברבי". "נשארים לחג". "רוצחי פרח הירח". "המאסטרו". "אופנהיימר". "חיים שלמים". "מסכנים שכאלה". "אזור העניין".
עשרת השמות הללו עלו שוב ושוב בעונה – אצל המפיקים, אצל גלובוס הזהב, אצל הבמאים – ועל פי כל תחזית סבירה, אין סיבה שהם לא יעלו (בסדר הזה) גם בטקס הקראת המועמדים הקרוב.
כלומר, נו, "הצבע ארגמן" כן הצליח להשיג מועמדות גם אצל גילדת השחקנים ואצל פרסי בחירות המבקרים, וגם היו מי שהרעיפו שבחים על "סולטברן" ו"הצצה ליחסים", אבל בגדול האוסקר נוטים להיות קצת יותר בינלאומיים בשנים האחרונות ולכן קל להאמין שהם יעדיפו את "אנטומיה של נפילה" ו"אזור העניין" על פני הסרטים היותר פופיים.
הימור: נכון, ולכן לשאלתי אכן צפוי להיות עד כדי כך צפוי. אבל אם בכל זאת יהיה איזשהו שינוי מהעשירייה הזאת זה לא יהיה בסרטים של קאן, אלא דווקא משהו כמו "המאסטרו" או "חיים שלמים" שנדחק החוצה לטובת "הצבע ארגמן". אם הייתי חושב שלמישהו באוסקר יש עודפים של טעם הייתי אומר שגם "הצצה ליחסים" משתחל פנימה, אבל לדעתי אם הוא יועמד זה יוגבל לתסריט ומשחק.
מי הסרט שהולך לאכזב?
אכזבה זה יחסי. בשנה שבה המצאנו את המושג "פלופבאסטר" כדי לתאר סרטים שיכולים להרוויח 400 מיליון דולר ועדיין להיחשב כישלון בקופות, המחשבה שיש סרט כלשהו שישיג "רק" 4 מועמדויות לאוסקר היא קצת מצחיקה. ובכל זאת, סביר ביותר שסרט כלשהו הולך להחמיץ פנים בצהרי יום שלישי (שלנו, אצלם זה בוקר). אז מי?
הימור: כאמור, זה צריך להיות מישהו שהיה יחסית גדול עד כה בעונה – זאת לא חוכמה להגיד שסרט כמו "אזור העניין" יהיה "קטן מכפי שמצפים ממנו" כי בכל הכנות כל מועמדות מעבר לשתיים היא ברכה. לא, זה צריך להיות סרט מאלה שהיה רגע שדיברו עליו כזוכה אפשרי. נגיד, מישהו כמו "חיים שלמים", שיותר ויותר נראה שככל שהעונה נמשכת יוצא ממנו האוויר עד שלא ברור מה נשאר שם פרט למועמדות לסרט. בימוי? לא ממש צפוי. שחקנית ראשית? אפשרי, אבל כרגע די מתעלמים מגרטה לי. אז מה בעצם אמור להיות לו שם? סרט ותסריט? זהו? זה, כמו שאומרים, די מאכזב מסרט שציפו שישחק בליגה של הגדולים. ואחריו בתור "המאסטרו", פשוט כי יש גבול לכל תעלול. מה שמוביל אותי ל-
כמה מועמדויות יקבל ברדלי קופר?
ברדלי קופר היה מועמד כבר תשע פעמים לאוסקר. די מרשים בהתחשב בכך שאת המועמדות הראשונה שלו הוא השיג רק לפני 11 שנה. מאז הוא והאוסקר חברים טובים ועל כן כשהוא מוציא סרט השאלה היא לא "האם", אלא "כמה". אז, נו, כמה?
הימור: כאמור, הנחת המוצא שלי היא שפרס הסרט – משום מה – קורה. פרס הבימוי, לעומת זאת, לא. מה שמשאיר בשאלה את פרס המשחק ואת פרס התסריט. מכיוון שמדובר בשתי קטגוריות די קלות, אהמר בזכות קופר שהוא יגיע לבת מצווה של מועמדויות השנה. לא בצדק, ואין מאושר ממני אם הוא לא יקבל אפילו אחת, אבל בת מצווה זה בת מצווה. מקווה שהוא יצא מצדפה לכבוד המאורע.
האם ברבי תצליח איפה שכולם נכשלו ותדחוק החוצה את דיאן וורן?
האם לכם נמאס לקרוא על כך שדיאן וורן היא מלכת קטגוריית השיר הטוב ביותר ולכן חייבים להמר עליה? לי נמאס לכתוב את זה, זה בטוח. ואני מאוד לא מצפה לראות את "חריף אש" אם וכאשר יועמד.
אבל אולי, נו, אולי השנה זה לא יקרה. אולי "ברבי" יביא 2 מועמדויות, ו"הצבע ארגמן" עוד אחד, וכולם אוהבים את השיר מ"רסטין", ויש שירים ממש טובים מ"פלורה ובנה" ולאחרונה יש קטע בקטגוריה שאנשים מעמידים שירים מהסרט הטוב ביותר בלי קשר לאיכות שלהם אז אוליייייייי
הימור: לא. לא מהמרים נגד דיאן וורן. בטח לא כשהשיר שלה השנה אפילו לא כזה נורא. על כן, 2 "ברבי", 1 "רסטין", 1 "הצבע ארגמן" ו-וורן לקישוט, ותגידו תודה שהפעם היא מועמדת על סרט שבאמת קיים ואפשר לצפות בו איפשהו. אם אתם רוצים להיות אמיצים – תחליפו את "הצבע ארגמן" ב"רוצחי פרח הירח". אם אתם ממש אמיצים, תורידו גם שיר אחד ל"ברבי". אבל וורן שם.
האם דיסני יפספסו באנימציה?
הקרב ה"אמיתי" בקטגוריית הסרט המונפש הוא בין "הילד והאנפה" ו"ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש". עד לאחרונה היה נראה שהפרס בכיס של "ספיידרמן", אבל ככל שהעונה מתקדמת הדברים נראים פחות בטוחים: אנשים דיברו בזמנו על "ספיידרמן" כמועמד לפרס הסרט הטוב – בלי המונפש – ולאט לאט הסרט הצטמצם והצטמצם. ועדיין, אין ספק שהוא עדיין ראש בראש מול מיאזאקי.
זאת, כאמור, לא השאלה המעניינת. השאלה היא זאת: האם לראשונה מזה הרבה זמן דיסני יפספסו – על שתי חברות האנימציה שלהם – את הקטגוריה? הרי "המשאלה" לא יהיה מועמד. אף אחד לא אוהב אותו, כולל הוא עצמו. זה משאיר את "אלמנטלי", סרט שפחות שנוא מהרושם הראשוני שלו, ועדיין – מי צריך אותו כשיש יציאות עצמאיות ומעניינות כמו "נימונה", "חלום של רובוט"', "צבי הנינג'ה: טירוף המוטנטים", "סוזומה" ו"ארנסט וסלסטין 2"?
הימור: האוסקר. האוסקר צריך אותו. אומנם האנני עשו היסטוריה כשלראשונה התעלמו ממיקי מאוס וחבריו, אבל האוסקר לא יעשו את ההימור של ללכת באותה הדרך, ולו רק בגלל שקשה לדמיין את מצביעי האוסקרים מעדיפים את "צבי הנינג'ה" על פני "אלמנטלי". אז "אלמנטלי", "נימונה" ו"סוזומה" נכנסים לקטגוריה, וראש של בכיר אחד בפיקסאר לא נערף היום. ברכות לעוסקים בדבר.
מה יהיו ההפתעות של השנה?
לא עניתי על זה כבר בקטגוריה של המשחק? אולי לא. טוב, נו, יאללה, ולסיום, השאלה המסורתית, מה יהיו ההפתעות של השנה? ספוילר: אני עושה את זה כבר שש שנים. הצלחתי בהימורים בשאלה הזאת 1.9 (קרי הצלחה אחת גמורה ועוד שלושה חצאי סעיף) פעמים מתוך 18 או יותר אפשרויות. אתם כמעט יכולים פשוט לדלג לתגובות.
הימור: יאללה, בואו נתפרע:
1. כל שלישיית "חיים שלמים" מועמדת על פרסי המשחק שלה. כן אני יודע שזה נוגד את הסעיף למעלה, זה כל הקטע. אם כבר, יאללה, בנוסף לכך גם כל שלישיית "הצצה ליחסים" מועמדת. יאללה, אם כבר??? 3 שחקנים מ"כולנו זרים" גם מועמדים. הא? אתם רוצים ללכת להשיג אגוזים? בוא נשיג אגוזים!
2. אמילי בלאנט מפספסת מועמדות ל"אופנהייימר". כששואלים אותה על כך היא עונה "כן, די בצדק, לא ההופעה הכי טובה שלי אם להיות כנה".
3. "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" מועמד לשני אוסקרים ויותר. לא יודע, אני צריך להצדיק לעצמי למה ראיתי אותו.
4. "פרארי" מועמד לאיזה שישה פרסים, כולל תסריט, משחק, ואולי אפילו סרט.
5. ויודעים מה, למה לא: ג'סי פלמונס מועמד על "רוצחי פרח הירח".
זהו, עכשיו תורכם – מה ההימורים שלכם, השאלות שלכם או כל הגיג אחר בנוגע לאוסקר?
האם ספיידרוורס 2 יועמד לסרט הטוב ביותר?
לא
(ל"ת)
הלוואי, זה מה שצריך להיות ומה שנכון
אבל אני מתקשה להאמין שזה אכן יקרה
אם קשקוש כמו מאסטרו יהיה מועמד במקומו אני די אתעצבן. אם המועמדים יהיו סרטים ראויים ממנו _ולא חסר) אז מילא.
(ל"ת)
לא, אבל הוא צריך להיות מועמד לחצי הסרט הטוב ביותר
(ל"ת)
חולית הוא חצי סרט וזה לא הפריע לו לקבל מועמדות לסרט הטוב ביותר
(ל"ת)
זה שהעלילה עוצרת בנקודה שאתה לא אוהב
לא הופך אותו לחצי סרט (אם 'חלק 2' היה מצולם וערוך במקביל, מילא, אבל אי אפשר לקרוא למשהו 'חצי' כשהחצי השני לא קיים).
בכלל, סוף פתוח הוא עדיין "סוף" (גם אם צפוי לו המשך) והוא עדיין בחירה אומנותית (שבמקרה הזה מאוד משדרגת את הסרט, בעיניי).
כל זה גם לא אמור להיות קשור בכלל לשאלת המועמדות לסרט הטוב ביותר
אפילו אם היה מדובר בסרט אחד שפוצל בחדר העריכה לשני סרטים, עדיין ניתן היה לתת לו מועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר.
טרילוגיית שר הטבעות צולמה כסרט אחד מאוד מאוד ארוך ורק בחדר העריכה פיצלו את הסרט לשלושה סרטים, כל זה לא מנע מכל אחד משלושת החלקים להיות מועמד לפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר כאשר השלישי גם זכה.
יש הגדרות מאוד ברורות לאיזה סרט יכול להיות מועמד לסרט הטוב ביותר ו״שהסיפור יתרחש במלואו במהלך הסרט מההתחלה עד לסוף״ הוא לא אחד מהם.
לספר סיפור במספר חלקים זה חלק מהדרכים לספר סיפור, ובמידה וכל חלק יוצא באופן נפרד לחלוטין אז אין כל סיבה שלא להתייחס לחלק כאל יחידה שלמה, כשם שעושים בכל סדרת סרטים בה הסיפור מסופר על פני יותר מסרט אחד.
אגב, הדבר הטוב ביותר מבחינתי בסיום של הסרט
היה כשהייתי בקולנוע בפעם השנייה בסרט ולידי ישבו שני נערים שלא היה להם שמץ של מושג איך הסרט הולך להסתיים.
רק לראות את התגובות הנדהמות שלהם כשהחלו הכתוביות, רק בשביל זה היה שווה סיום כזה.
הקמפיין של origin בלתי נסבל
אווה דוברניי מאשימה את הוליווד בגזענות. מעולם לא אענתי שהוליווד חפה מגזענות. אבל כל הקשקושים שבכוונה לא מקדמים את הסרט שלה, התקרבנות הבלתי נסבלת כשבפועל היא במאית לא מוצלחת וסרטה החדש פשוט לא מעורר עניין. ואחרי שסרטה הקודם היה אחד הפלופים הגדולים של דיסני ״קמט בזמן״, וכישלון ביקורתי, כדאי לה ללמוד מה זה צניעות וענווה.
מה גם שמדובר בסרט איום ונורא
שמזכיר הרבה יותר כתבת מגזין בחדשות מאשר סרט
אכן הביקורות לא מתלהבות.
בחוצפתה דוברניי טוענת שמתעלמים מהסרט שלה כי היא שחורה, ודורסת במאים שחורים באמת מוכשרים שגם באמת התעלמו מהסרטים שלהם (לא הייתי ממהר להניח שזה מגזענות אלא פשוט כי האוסקר נוטה להתעלם מאינדי), בניגוד אליה שזכתה להקרנה חגיגית שארגנה אנגלינה גולי עם מיטב כוכבי הוליווד. דוברניי עבדה כpr ונראה ששם טמון כישרונה האמיתי, פחות בבימוי וכתיבה.
דווקא זה לא הימור כזה הזוי שאינדיאנה ג׳ונס יקבל שתי מועמדויות
בהחלט יתכן שהוא יהיה מועמד לאפקטים ולפסקול.
לפסקול – כי זה ג׳ון וויליאמס וכי זה (כנראה) הפסקול האחרון שלו וגם למען האמת זה פסקול לא רע בכלל (אני מעדיף אותו על הפסקול הסתמי שוויליאמס הלחין לפייבלמנים והיה מועמד עליו שנה שעברה).
לאפקטים – כי הקטגוריה הזאת די פנויה השנה (במיוחד אחרי שאופנהיימר נזרק החוצה) וכי עד כה כל סרטי לוקספילם שיצאו מאז שהאולפן נמכר לדיסני היו מועמדים לאפקטים, אפילו סולו שדי נכשל בצורה דומה לאינדיאנה ג׳ונס החדש.
לגבי יותר משתי מועמדויות – זה לדעתי לא יקרה, אבל מועמדות לאפקטים ולפסקול זה דבר שבהחלט יכול לקרות וזה אפילו לא מרגיש לי הימור נועז מדי.
אם המועמדויות לאוסקר
יהיו מפתיעות כמו המועמדויות לבאפט"א – אז הרבה דברים בכול זאת יכולים להיפתח.
כלומר, לא לתת מועמדות לגלדסטון? לא הייתי מאמין שיש סיטואציה כזו.
ומילא שגרוויג לא קבלה מועמדויות לבימוי – היו דיבורים על משהו כזה, אבל סקורסזה???
האהבה הגדולה שלהם לנשארים לחג מובנת, אבל קצת מבאס כמה הם עפים על המאסטרו. מעניין אם גם האקדמיה תאהב אותו כך.
ובינתיים אופנהיימר כל כך מתחזק מטקס לטקס, שהתפתחות של 'עלייתו ונפילתו' נוסח לה לה לנד נראית אפשרית בהחלט. יש עוד חודשיים עד האוסקר, מספיק זמן בשביל אנשים באינטרנט להגיד "רגע, לא הגזמנו?"
'אופנהיימר' בטוח לוקח את פרס הסרט או שיש עוד מקום לתחרות?
או שהוא המועמד המוביל בשלב מוקדם ויש עוד זמן עד שסרט אחר מתהפך עליו וזוכה בכל הגילדות החשובות? מודה שפחות עקבתי אחרי מה שקורה השנה.
לתת מועמדות ל-'המאסטרו' על תסריט ועל בימוי גורם לי לתהות אם משהו לא בסדר בשפיות שלי או שמה משהו ממש לא תקין אצל מצביעי כל הטקסים האלה. מנחם אותי לדעת שלפחות אצל הקהל לא הסרט ולא ההופעה של קופר מקבלים אהדה גדולה במיוחד. כי כל השנה הזאת לא ראיתי בימוי מתלהם וחסר חן כמו בסרט הזה. ואת התסריט שלו הייתי מלמד בקורסי תסריטאות לאיך לא לכתוב אחד.
הטענה ש-"אזור העניין" הוא הזוכה הוודאי בפרס הסרט הזר באה עליי בהפתעה, אבל עכשיו שאני בודק את יתר הסרטים המתמודדים איתו זה אכן נראה שהוא הולך לזכות. סרט טוב מאוד אבל אפשר בקלות למצוא סרטים זרים טובים ממנו השנה. ועדיין מוזר לי שצרפת לא בחרה לשלוח את "אנטומיה של נפילה" שנראלי גם היה זוכה.
מתפלל למועמדות כפולה של סנדרה הולר (שחקנית ראשית ב-'אנטומיה' ושחקנית משנה ב-'אזור העניין'). מגיע לה.
אם שיר אחר מתוך 'ברבי' שהוא לא "Just Ken" יזכה אני אהיה ממש מבואס. טוב, אולי אם זה יהיה 'Push' אז אני אהיה בסדר אבל רק כי הוא כזה אנדרייטד (אם כי די בטוח שהוא בכלל לא נשלח להתחרות על הקטגוריה).
הקטגוריה שהכי מסקרנת אותי השנה היא של הפסקול. הייתה שנה מדהימה בתחום כך שגם אם האקדמיה לא תלך על אף אחת מהבחירות שלי עדיין סביר להניח שהמועמדים יהיו לפחות טובים. מחזיק אצבעות ש-'אופנהיימר' לא יזכה אבל כולנו יודעים שמספיקה פיסת מוזיקה פופלארית אחת בשביל לזכות בקטגוריה הזו ול-'אופנהיימר' יש את זה ובענק (וקצת חבל לי שזו הפיסת מוזיקה מתוך הפסקול שזכתה לכזו הצלחה כשיש טובות ממנה).
לדעתי יש מקום לתחרות
פרס הבימוי לנולאן לכאורה סגור ומסוגר, אבל האוסקר הוכיחו כמה פעמים בשנים האחרונות שבפרס הסרט הם אוהבים להפתיע. אולי יש לשיטת ההצבעה השונה חלק בזה. בכל מקרה, יכולה לקרות תופעה שדווקא בגלל ההצלחה המאוד עודפת שלו כרגע – זה יצור כלפיו ריאקציה לקראת קו הסיום.
מת על הפסקול של אופנהיימר, ולגמרי בעד הזכייה הזו. באופן כללי אני מאלו שכן אוהבים את הפסקולים שלהם חזקים ונוכחים מאוד בסרטים, וחלק ניכר מאהבה שלי לסרטים של נולאן מגיע בגלל הפסקולים.
הקטגוריה שהכי מסקרנת אותי היא דווקא התסריטים. בקטגוריה הזו יש בלגן גמור, ולכאורה הכול יכול לקרות. בכל טקס זוכה פתאום מישהו אחר, ונראה לי שקטגוריות התסריט הן הקטגוריות הכי פתוחות, עם הכמות הגדולה ביותר של אפשרויות ריאליות.
אני גם אוהב פסי קול חזקים ונוכחים בסרטים שלהם
וזו אחת הבעיות שלי עם הפסקול של 'אופנהיימר' והיא שהוא לא. כלומר, זה בטח רק בחוויה האישית שלי, ואולי בצפייה חוזרת אחשוב אחרת לגמרי, אבל כשהלכתי לצפות בסרט יותר משהתלהבתי מ-'הסרט החדש של נולאן' יותר התרגשתי ל-'פסקול החדש של לודוויג', ולכן במהלך הסרט דווקא ניסיתי כמה שיותר לשים לב למוזיקה בסרט, רק שהיא לא הייתה קיימת! מדי פעם הבליחו להן כינורות שלא ממש ניגנו נעימה כלשהי, אלא סתם ייצרו אווירה, מסוג המוזיקה שהמלחין-עוזר היה עושה, וחוץ מזה כלום. כאילו לא הייתה מוזיקה בסרט. כשחזרתי הביתה הקשבתי לפסקול ואהבתי אותו מאוד (כן היה מאכזב ביחס לציפיות ובגדול אני חושב שאם שמעת שלוש רצועות ממנו כאילו שמעת את כולו מרוב שהוא חוזר על עצמו אבל הוא כן פסקול נהדר) ופשוט לא הבנתי מה הקשר בין המוזיקה הזאת לסרט. זה היה לי מאוד מוזר כי המוזיקה כן עוצמתית ורועשת (בקטע טוב) אז אין מצב שהיא תתנגן בסרט כלשהו מבלי שאבחין בה וזה בכל זאת מה שקרה. אולי הראש שלי היה עסוק מדי תוך כדי צפיה בלתהות 'למה היה צריך את הסצינה הזאת?' או בלשכנע את עצמי לא לקום באמצע.
אבל אם אתה אומר שהמוזיקה כן הייתה מורגשת בסרט אני מאמין לך, ונראלי שאני חייב צפיה חוזרת פשוט מתישהו בקרוב.
יהונתן צוריה, אשמח לשמוע מה ההימור שלך לקטגוריית הפסקול
יש מצב לסרט אנימציה בקטגוריה? (בשורטליסט נמצאים לא פחות משלושה סרטי אנימציה: הילד והאנפה, ספיידרמן ואלמנטלי) יש מצב ליותר מסרט אנימציה אחד בקטגוריה?
האם זכייה של אופנהיימר היא עובדה חתומה וגמורה או שיש סיכוי שהעובדה שרובי רוברטסון כבר לא בחיים תסייע לרוצחי פרח הירח לזכות?
ובאופן כללי, איך היית מהמר שהקטגוריה תראה?
בדיוק אתמול בלילה חלמתי שאני מהמר ש״פו הדב: דם ודבש״ יהיה מועמד לאוסקר, נדמה לי שספציפית על האיפור
קמתי עם תחושה של ״מה, לעזאזל? מאיפה זה הגיע?״.
אבל מצד שני, יחידת המתאבדים הראשון זכה באוסקר לאיפור (מדגיש: זכה, לא רק היה מועמד) ואליס בארץ הפלאות של טים ברטון אפילו השיג 2 זכיות באוסקר (ושוב: אני מדבר על זכיות), אז אולי זה לא כזה הזוי?
כלומר, לא באיפור, כי שם הוא לא בשורטליסט, אבל אולי באיזה קטגוריה אחרת?
אוקי, מודה, זה מטופש לחלוטין ולכן בערות אני אף פעם לא אהמר על זה, אבל אם יקרה הבלתי יאומן והסרט הזה יהיה מועמד למשהו, לפחות במאי החלומות ההזוי שלי יוכל לקחת קרדיט על כך שהוא צפה את זה.
לי יש שאלה חדשה לגבי טקס האוסקר עצמו -
האם הוא יצליח להיות קצר, קצבי ומעניין כמו טקס האמי ששודר השבוע?
ההימורים שלי:
סרט:
אופנהיימר
אזור העניין
אנטומיה של נפילה
בדיה אמריקאית
ברבי
חיים שלמים
המאסטרו
מסכנים שכאלה
נשארים לחג
רוצחי פרח הירח
בימוי:
ג'ונתן גלייזר – אזור העניין
גרטה גרוויג – ברבי
כריסטופר נולאן – אופנהיימר
יורגוס לנתימוס – מסכנים שכאלה
מרטין סקורסזה – רוצחי פרח הירח
שחקן ראשי:
אנדרו סקוט – כולנו זרים
בראדלי קופר – המאסטרו
ג'פרי רייט – בדיה אמריקאית
פול ג'יאמטי – נשארים לחג
קיליאן מרפי – אופנהיימר
שחקנית ראשית:
אמה סטון – מסכנים שכאלה
לילי גלדסטון – רוצחי פרח הירח
מרגו רובי – ברבי
סנדרה הולר – אנטומיה של נפילה
קארי מאליגן – המאסטרו
שחקן משנה:
מארק רופאלו – מסכנים שכאלה
צ'רלס מלטון – הצצה ליחסים
רוברט דאוני ג'וניור – אופנהיימר
רוברט דה נירו – רוצחי פרח הירח
ריאן גוסלינג – ברבי
שחקנית משנה:
אמילי בלאנט – אופנהיימר
ג'וי דיוויין רנדולף – נשארים לחג
ג'וליאן מור – הצצה ליחסים
דניאל ברוקס – הצבע ארגמן
רייצ'ל מקאדמס – אלוהים אתה שם? זאת אני מרגרט
תסריט מקורי:
אייר
אנטומיה של נפילה
הצצה ליחסים
חיים שלמים
נשארים לחג
תסריט מעובד:
אופנהיימר
בדיה אמריקאית
ברבי
מסכנים שכאלה
רוצחי פרח הירח
סרט בינלאומי:
אזור העניין (אנגליה)
אחוות השלג (ספרד)
הקדירה (צרפת)
חדר המורים (גרמניה)
עלי שלכת (פינלנד)
סרט אנימציה:
הילד והאנפה
אלמנטלי
נימונה
סוזומה
ספיידרמן: ברחבי מימד העכביש
סרט תיעודי:
ארבע אחיות
מעבר לאוטופיה
סימפוניה אמריקאית
עדיין: סרט על מייקל ג'יי פוקס
עשרים ימים במריופול
צילום:
אופנהיימר
אזור העניין
המאסטרו
מסכנים שכאלה
רוצחי פרח הירח
עריכה:
אופנהיימר
אזור העניין
ברבי
המאסטרו
רוצחי פרח הירח
מוזיקה מקורית:
אופנהיימר
אלמנטלי
מסכנים שכאלה
ספיידרמן: ברחבי מימד העכביש
רוצחי פרח הירח
שיר מקורי:
“I’m Just Ken” from “Barbie”
“What Was I Made For?” from “Barbie”
“The Fire Inside” from “Flamin’ Hot”
“Road To Freedom” from “Rustin”
“It Never Went Away” from “American Symphony”
תלבושות:
אופנהיימר
ברבי
וונקה
מסכנים שכאלה
רוצחי פרח הירח
סאונד:
אופנהיימר
אחוות השלג
המאסטרו
פרארי
רוצחי פרח הירח
איפור ועיצוב שיער:
אופנהיימר
גולדה
המאסטרו
מסכנים שכאלה
פרארי
עיצוב אומנותי:
אופנהיימר
ברבי
מסכנים שכאלה
נפוליאון
רוצחי פרח הירח
אפקטים:
אחוות השלג
גודזילה מינוס אחת
היוצר
ספיידרמן: ברחבי מימד העכביש
שומרי הגלקסיה 3
13:
אופנהיימר
11:
רוצחי פרח הירח
10:
מסכנים שכאלה
ברבי
7:
המאסטרו
5:
אזור העניין
4:
נשארים לחג
3:
אנטומיה של נפילה
בדיה אמריקאית
הצצה ליחסים
אחוות השלג
ספיידרמן: ברחבי מימד העכביש
2:
חיים שלמים
אלמנטלי
סימפוניה אמריקאית
פרארי
בלי הקטגוריות של הסרטים הקצרים כי בחייאת יש גבול
נראה לי יתעלמו מאנדרו סקוט. בכל מקרה הימור שלי: אופנהיימר יזכה בבימוי כנראה בסרט. פרחי הירי ימאו בידיים ריקות (מלבד שחקנית אולי). ברבי יצא עם פרסי ניחומים בכתיבה
(ל"ת)
אם להמר על שני סרטי אנימציה בפסקול, אני הייתי הולך על ספיידרמן והילד והאנפה
נראה שעכשיו סוף סוף מישהו שם בהוליווד קלט שג׳ו היסאישי הוא מלחין גאון ושזה עוול שהוא עד היום לא היה מועמד מעולם לאוסקר או לשום פרס חשוב אחר פרט לפרסים יפניים.
והלוואי וקטגוריית האפקטים תכיל גם סרט אנימציה אחד וגם סרט יפני אחד, זה יהיה בהחלט מרענן.
דווקא הכי שמחתי לקרוא בתגובה Nadav98 את ההימור על 'אלמנטלי' בקטגורית הפסקול
אם זה יקרה (למרות שהסיכוי נמוך) וגם "אחוות השלג" באמת יקבל מועמדות על הסאונד כמו שהוא מהמר (וכמובן שגם 'ספיידרמן' יקבל מועמדות על הפסקול, אבל זה נראלי בטוח קורה, לא?) אני אהיה מבסוט לא משנה איזה עוד שטויות יהיו שם (כמו כל מועמדות ש-'המאסטרו' הולך לקבל, פרט אולי לצילום).
למרות שכן, מאוד מאוד אשמח לראות את ג'ו היסאישי מועמד. והפסקול של 'הילד והנאפה' פשוט תענוג (שרק משום שנפל על שנה מוזיקלית טובה כל כך לא נכנס לחמישייה שלי).
מבחינתי גם מועמדות של אלמנטלי זה סבבה לגמרי, הפסקול בהחלט מוצלח
פשוט מבחינת הימור יש לי תחושה שעכשיו הכיוון הוא לפצות את היסאישי על שנות ההתעלמות הרבות.
אישית, אגב, לא האזנתי עדיין לפסקול של הילד והאנפה (מלבד טעימה קטנה), אני מעדיף לחוות אותו בפעם הראשונה ביחד עם הסרט בקולנוע, כך שאין לי מושג לגבי איכותו של הפסקול (אם כי זה היסאישי, כך שבטוח זה פסקול טוב).
אבל התחושה שלי היא שההצלחה של הפסקול בעונת הפרסים היא פחות בזכות הפסקול עצמו ויותר כמעין הוקרה לכל הקריירה של היסאישי שהפרסים האמריקאיים התעלמו ממנה עד כה לחלוטין.
והלוואי שבטוח ספיידרמן מועמד לפסקול.
אני עדיין מחכה בזהירות להכרזת המועמדויות.
כבר היה לנו שנה שעברה מקרה דומה שהסתיים בסוף ללא מועמדות לפסקול (פינוקיו של דל טורו), כך שאני עדיין ממתין עם החגיגות עד שזה יהיה באמת סופי.
מה עם 'פינוקיו' של דל טורו?
דווקא אותו לא שמעתי במלואו. כן האזנתי למעט ממנו (עם דגש על מעט) וזה היה בעיקר חביב ולא יותר. אתה כן ממליץ עליו?
יכול להיות ש-'הילד והנאפה' הוא דווקא מהאהובים עליי של היסאישי. בקלות הכי טוב שלו מאז 'המסע המופלא' שיצא לפני יותר משני עשורים. אז לגמרי מגיע לו גם בלי קשר לרצון לפצות את היסאישי. למרות שאם האקדמיה רוצה לפצות אותו כמו שצריך אז היא צריכה לתת לו את הפסלון ולא רק מועמדות, כי אם זה באמת יהיה הסרט האחרון של מיאזאקי להיסאישי לא יהיו עוד הזדמנויות לזכות, וחבל.
ובכלל, השנה יש לא מעט הזדמנויות לתת לכל כך הרבה מלחינים שאף פעם לא זכו את האוסקר הראשון שלהם. פול ניומן (שהיה מועמד 15 פעמים), דניאל פמברטון, מרטין פיפס ('נפוליאון') וגם ג'ו היסאישי, כולם הוציאו עבודות מהכי טובות שלהם השנה. אז קצת באסה שבמקום זה לודוויג הולך לקבל את השני שלו (מצד שני, כבר היו צריכים להיות לו לפחות שלושה אוסקרים עד עכשיו, אז זה גם לא כזה נורא).
שכחת את רובי רוברטסון (רוצחי פרח הירח) שמעולם אפילו לא היה מועמד לאוסקר
וזאת גם ההזדמנות האחרונה בהחלט שלו, שכן הוא הלך לעולמו בקיץ שעבר.
לגבי פינוקיו: בהחלט אחד הפסקולים הטובים ביותר של 2022.
הוא גם היה חזק, עד כמה שאני זוכר, במועמדויות לפסקול ולשיר עד שהגיע האוסקר ולא נתן לו מועמדות לא לפסקול ולא לשיר.
בכל מקרה, בהחלט פסקול מומלץ.
אה, לא שכחתי אותו
אבל הוא לא מלחין סרטים גדול שהגיע הזמן לתת לו אוסקר. הוא אומנם מוזיקאי חשוב אבל מחוץ לתעשיית הסרטים. הוא עבד על קומץ סרטים של סקורסזה ואף אחת מהעבודות שלו לא הופצה אפילו (חוץ מפיסת מוזיקה אחת מ-'האירי'). אז בגדול 'רוצחי הפרח' הוא הפסקול המלא הראשון שלו לסרט (והוא פסקול מצוין, מקווה שיזכה למועמדות).
נכון, אבל עדיין זאת הזדמנות לתת אוסקר לאדם שלא זכה מעולם ולא יזכה עוד לעולם
שמעתי את הפסקול והוא באמת פסקול נהדר, כך שלדעתי זה לגמרי יכול להיות וגם די הגיוני.
אני יודע שכרגע ההימורים הולכים על אופנהיימר, אבל צריך לזכור שפסקולים לסרטי נולאן זה לא בדיוק הטעם של האוסקר.
רק שלושה מהפסקולים לסרטי נולאן עד כה היו מועמדים (התחלה, בין כוכבים ודנקרק) ואף אחד מהם לא לקח את הפרס.
אז נכון שטכנית רובם הולחנו ע״י האנס זימר שלא הלחין הפעם, אבל נראה לי שזה לא משנה מי המלחין, יש סגנון מסויים לפסקולים לסרטי נולאן והאוסקר עד היום לא הראה שהסגנון הזה זה משהו שיכול להביא לזכייה.
אז כמובן יכול להיות שזאת תהיה הפעם הראשונה, אבל אני לא אפול מהרגליים אם אשמע שהאוסקר הולך על אופציה יותר ״סטנדרטית״ במיוחד כשהיא גם כוללת אוסקר לאדם שכבר לא בחיים ולא יהיו לו עוד הזדמנויות לזכות באוסקר, שזה דבר שהאוסקר עושים מעת לעת.
אישית, הפייבוריט שלי הוא ספיידרמן, אבל אם לא הוא אז בהחלט הייתי שמח שרוצחי פרח הירח יזכה.
אם הפסקול לא היה מי יודע מה, לא הייתי בעד זכייה שלו גם בנסיבות הנוכחיות. אבל היות וזה גם באמת אחל׳ה פסקול (כיצירה מוזיקלית בפני עצמה, לא ראיתי את הסרט), זה בהחלט מוסיף העובדה שזאת הזדמנות אחרונה לתת את הפרס למישהו שכבר לא יוכל יותר לנסות את מזלו.
אני מאוד אשמח אם 'רוצחי הפרח' יזכה
כל, כולל כל, המתמודדים המובילים בקטגוריה הזו השנה הם פסי קול מאוד מיוחדים בסגנון שלהם וכאלה שמביאים משהו שלא שמעתי כמוהו מעולם, חוץ מ-'אופנהיימר' שנשמע כמו נולאן סטנדרטי (שזה לא בהכרח רע בפני עצמו). אז אולי דווקא זה ישחק לרעתו? עושה רושם שהם אוהבים פסי קול מוזרים לפי הבחירות האחרונות שלהם. אבל אולי גם להם יש גבול.
'ספיידרמן' הוא גם הפייבוריט שלי. בלי תחרות אפילו. עם כל המחמאות שאני מרעיף על המלחינים של השנה, דניאל פמברטון ('ספיידרמן') מסתכל עליהם מלמעלה ובקושי רואה משהו.
מבחינת מועמדויות אני מהמר שישימו את 'אופנהיימר', 'ספיידרמן', 'מסכנים כאלה' (ששמעתי אתמול ואז שוב היום והיה פנטסטי), 'רוצחי הפרח' ואז מועמד חמישי שיעצבן אותי כי הם חייבים כמו 'סולטבורן', 'ברבי', 'אינדיאנה ג'ונס' או 'בדיה אמריקאית' (חלק מהם סבבה לגמרי, פשוט לא מגיע להם).
אם כי חבל ש-'אחוות השלג' לא בשיח כי לגמרי מגיע לו.
אוווחחחחחחח....
(ל"ת)
בוז האקדמיה!
(ל"ת)
אגב, אני חושב שהתכוונת לתומאס ניומן
(ל"ת)
הערות:
בימוי: אני חושב שאלכסנדר פיין בפנים, חוץ מגלובוס הזהב הוא קיבל מועמדות בכל המקומות הנחשבים. אני רק מתלבט את מי הוא ידחוף. משום מה מהמרי אוסקר מתעקשים שגרוויג עומדת לפספס. אני לא מומחה ולא יודע על מה הם מתבססים, ולכן הייתי מוציא את גלייזר. עדיין סלין סונג, טרייה ואפילו בראדלי קופר מחכים לסיכוי שלהם ועשויים לדחוף את גרוויג. אני אהמר עליה בכול זאת, כי היא באמת לא פספסה בכלום מלבד הבאפט"א.
אז: אופנהיימר, ירח הפרחים, נשארים לחג, ברבי, מסכנים שכאלה.
שחקן ראשי: כנראה סקוט לא יהיה שם, מהמר על דומינגו במקומו.
שחקנית ראשית: לוקח הימור – רובי לא תקבל מועמדות, ובמקומה תיכנס גרטה לי.
משנית: לדעתי מקאדמס לא תהיה שם. אני לא בטוח מי תהיה במקומה, אבל היא פשוט כופכפה מכל הפרסים הנחשבים, וכנראה גם לא תהיה כאן.
אנימציה: מהמר על צבי הנינג'ה במקום סוזומה.
לגבי פיין
ברגע האחרון הכנסתי את גרוויג במקומו. נולאן, סקורסזה ולנתימוס די סגורים. אני חושב שגלייזר יכנס כי בשנים האחרונות יש איזשהו במאי אירופאי/אסייתי שנכנס על סרט לא דובר אנגלית/זוכה קאן – אוסטלונד, המגוצ'י, וינטרברג, בונג, קוארון, פבליקובסקי. ואחרי ששנה שעברה לא הייתה אישה מועמדת, אני מאמין שהם ירצו לפצות על זה, לכן גרוויג. אבל הלוואי ואני טועה, לפיין מגיע ממש.
סקוט יכול להפתיע כמו מסקל שנה שעברה. רסטין לא קיבל כל כך הרבה אהדה, וצריך גם לקחת בחשבון שכבר יש שחקן שחור, ואמנם שני שחורים בקטגוריה הזו זה משהושקורה אבל נדיר (זה דפוק שצריך לקחת את זה בחשבון אבל זה המצב). מצד שני רסטין הוא הכי אוסקר בייט שיש אז זה לא באמת יהיה מפתיע אם הוא יכנס.
לגבי מקאדמס – לא הייתה כל כך נוכחת לאורך העונה (לצערי הרב), אבל תמיד יש הפתעות, צריך לקחת סיכונים, יכול להיות שזאת יותר משאלת לב מאשר הימור רציונלי.
77 מתוך 105
שזה שיפור לעומת 72 מתוך 105 של שנה שעברה. קלעתי בול בסרט ובעיצוב אומנותי, והקטגוריות שבהן הייתי הכי רחוק הן סרט תיעודי, סאונד ועריכה עם 2 פגיעות בכל אחת. טוב יאללה, העיקר שיש מגמת שיפור.
ההימורים שלי:
(רק על הקטגוריות עם הסרטים המרכזיים. בתוספת בונוס לכל קטגוריה – 'הימור פרוע' שהוא לאו דווקא באמת פרוע, ובגדול יותר הימור 'ואם לא')
סרט:
ברבי
אופנהיימר
רוצחי ירח הפרחים
מסכנים שכאלה
חיים שלמים
נשארים לחג
סיפור אמריקאי
אנטומיה של נפילה
אזור העניין
המאסטרו
הימור פרוע: האקדמיה נזכרת שבעצם המאסטרו סרט לא משהו, ומחליפה אותו בהצצה ליחסים.
בימוי:
גרטה גרוויג – ברבי
כריסטופר נולאן – אופנהיימר
יורגוס לנתימוס – מסכנים שכאלה
מרטין סקורסזה – רוצחי פרח הירח
אלכסנדר פיין – נשארים לחג
הימור פרוע: כולם צודקים וגרוויג מגורשת החוצה, אבל בגלל שהאקדמיה לא שובינסטית מה פתאום מי שנכנסת במקומה זו הבמאית של אנטומיה של נפילה.
שחקנית ראשית:
אמה סטון – מסכנים שכאלה
לילי גלדסטון – רוצחי פרח הירח
מרגו רובי – ברבי
סנדרה הולר – אנטומיה של נפילה
קארי מאליגן – המאסטרו
הימור פרוע: רובי יוצאת למסע גילוי עצמי, ומאבדת את מקומה לטובת גרטה לי.
שחקן ראשי:
בראדלי קופר – המאסטרו
ג'פרי רייט – סיפור אמריקאי
פול ג'יאמטי – נשארים לחג
קיליאן מרפי – אופנהיימר
קולמן דומינגו – ראסטין
הימור פרוע: דיקפריו מגיע ברגע האחרון ובועט את דומינגו החוצה: "חחח באמת חשבת שתנצח אותי? אני מלך העולם!"
שחקנית משנה:
אמילי בלאנט – אופנהיימר
ג'וי דיוויין רנדולף – נשארים לחג
ג'ודי פוסטר – ניאד
דניאל ברוקס – הצבע ארגמן
סנדרה הולר – אזור העניין
הימור פרוע: אתם מריחים את זה? זה ריח ההפסד של אמילי בלאנט. בלאנט לא פספסה אף מועמדות חשובה, ובכל זאת כולם מרגישים שהיא הולכת לפספס כאן. ג'וליאן מור מתחמנת את מקומה היישר אל המועמדות, ומחזירה את בלאנט לטפל בכביסה.
שחקן משנה:
צ'רלס מלטון – הצצה ליחסים
רוברט דאוני ג'וניור – אופנהיימר
רוברט דה נירו – רוצחי פרח הירח
ריאן גוסלינג – ברבי
מישהו ממסכנים שכאלה
הימור פרוע: צ'רלס מלטון מאבד גם כאן את מקומו, ונכנסים שני מישהו ממסכנים שכאלה. כי מה אתם יודעים, מסתבר שהאקדמיה מתה על הסרט.
תסריט מעובד:
אופנהיימר
ברבי
רוצחי ירח הפרחים
מסכנים שכאלה
סיפור אמריקאי
הימור פרוע: ספיידרמן מדיח את סיפור אמריקא… סתם, זו הקטגוריה הכי נעולה שיכולה להיות בעולם. אבל נו כן, ספיידרמן משתחל לכאן כי כמו שהוא יודע – אם להתפרע אז עד הסוף.
תסריט מקורי:
נשארים לחג
אנטומיה של נפילה
הצצה ליחסים
חיים שלמים
מאסטרו
הימור פרוע: האמת שזו גם קטגוריה די נעולה, אבל יאללה סלטברן רוצח את המאסטרו כי נו, האקדמיה נזכרת שהמאסטרו בעצם סרט לא משהו.
אנימציה:
ספיידרמן
הילד והאנפה
אלמנטלי
נימונה
צבי הנינג'ה: טירוף המוטנטים
הימור פרוע: אתם לא תאהבו את זה, אבל אני באמת חושב שיש סיכוי טוב שהאקדמיה לא תצליח להתאפק – ותכניס את המשאלה במקום צבי הנינג'ה. האקדמיה אוהבת סרטים רגילים, היא פחות בקטע של מוטנטים.
צילום:
אופנהיימר
רוצחי ירח הפרחים
מסכנים שכאלה
אזור העניין
המאסטרו
הימור פרוע: סלטברן במקום המאסטרו.
עריכה:
אופנהיימר
רוצחי ירח הפרחים
מסכנים שכאלה
נשארים לחג
המאסטרו
הימור פרוע: ברבי במקום המאסטרו כי מה הקשר המאסטרו, והאקדמיה בכלל שונאת אותו ותדיר אותו מכל הפרסים שהיא רק תוכל.
תלבושות:
ברבי
מסכנים שכאלה
רוצחי ירח הפרחים
נפוליון
אופנהיימר
הימור פרוע: נערך שימוע סוער ואופנהיימר מפסיד. ומי שלוקח את מקומו הוא לא אחר מאשר המאסט.. הצבע ארגמן.
עיצוב הפקה:
ברבי
אופנהיימר
רוצחי ירח הפרחים
מסכנים שכאלה
אטרואיד סיטי
הימור פרוע: לא, אני מתעקש שאסטרואיד סיטי ייקבל כאן מועמדות. שום נופליון או סלטברן או.. המאסטרו.
שיער ואיפור:
המאסטרו
אופנהיימר
מסכנים שכאלה
אחוות השלג
גולדה
הימור פרוע: האקדמיה האנטישמים הארורים ידיחו את גולדה, וימליכו את פריסיליה או משהו.
פסקול:
אופנהיימר
רוצחי ירח הפרחים
מסכנים שכאלה
ספיידרמן
אינדיאנה ג'ונס
הימור פרוע: מה הקשר אינדיאנה ג'ונס? אז מה אם זה אולי הפסקול האחרון של ג'ון ויליאמס? אנחנו האקדמיה, אנחנו לא אוהבים בכלל ג'ון ויליאמס, אנחנו אוהבים אנימה. יאללה הילד והאנפה.
אפקטים:
אחוות השלג
היוצר
שומרי הגלקסיה
מסכנים שכאלה
גודזילה מינוס אחד
הימור פרוע: תכל'ס אינדיאנה ג'ונס, נפוליון או אפילו משימה בלתי אפשרית יכולים להפתיע כאן, אבל הלוואי שזה יהיה ספיידרמן.
סאונד:
המאסטרו
אופנהיימר
אזור העניין
רוצחי ירח הפרחים
פרארי
הימור פרוע: נפוליון כובש בסערה את המקום של פרארי. בום.
שיר מקורי:
“I’m Just Ken” from “Barbie”
“What Was I Made For?” from “Barbie”
“The Fire Inside” from “Flamin’ Hot”
“Road To Freedom” from “Rustin”
“It Never Went Away” from “American Symphony”
(העתקתי מנדב, אין לי מה לחדש בקטגוריה הזו)
הימור פרוע: ברבי זוממת תכנית מורכבת נגד הפטריארכיה, ומצליחה להכניס שלושה שירים.
ברבי לא יכולה להכניס שלושה שירים, זה עניין טכני
אחרי שמכושפת היה מועמד לשלושה שירים (ובכל זאת הצליח איכשהו להפסיד את הפרס), מה שבא אחרי עוד סרטי דיסני (היפה והחיה ומלך האריות) שגם כן היו מועמדים לשלושה שירים, האקדמיה החליטה שזה מוגזם ששלושה מתוך חמשת המועמדים יהיו מתוך אותו הסרט ולכן החליטו להגביל את כמות השירים שרשאים לקבל מועמדות מאותו הסרט לשניים.
מה שאומר שאין פה שום סיכוי לשלושה מועמדים, גם לא כהימור הכי פרוע בעולם.
זה בדיוק כמו להגיד בתור הימור פרוע שאופנהיימר יהיה מועמד לאפקטים.
תמיד תזכרו מי חזה לאורך כל העונה שמרגו רובי תפספס!
(אני מתכוון ליהונתן כמובן, כל הכבוד יהונתן)
79 מתוך 95
שזה יותר משמונים אחוז ואני די מרוצה.
קלעתי לגמרי בקטגוריות הסרט, שחקן ראשי, תסריט מקורי, תלבושות ואיפור ושיער.
בשלוש קטגוריות פספסתי שתי מועמדויות: באפקטים וסאונד פספסתי את משימה בלתי אפשרית ועוד סרט אחד. גם בבימוי פספסתי שתיים, אם כי את ההחלפה של גרוויג בטרייה חזיתי ב'הימור פרוע'.
גם את ההיעדרות של מרגו רובי וצ'רלס מלטון בפרסי המשחק, וכן את ההיעדרות של המאסטרו בעריכה חזיתי ב'הימור פרוע', אם כי הכנסתי במקומם מועמדים אחרים ממה שהיו בפועל.
יאללה, רגע לפני המועמדויות, אלך על הימור נועז
אופנהיימר יאכזב.
או שהוא יפסיד מועמדות לאחת משתי הקטגוריות הראשיות (סרט או בימוי), או שהוא יקבל מספר מועמדויות קטן בהרבה ממה שחוזים לו.
האוסקר כבר התחיל בזה כשהוא אפילו לא הכניס את הסרט לשורטליסט של האפקטים, כך שיש לי על מה להתבסס.
אחרי המועמדויות כולם ידברו על האנטי שיש לאוסקר עם נולאן (שרק נזכיר, היה מועמד רק פעם אחת בחייו לבימוי הטוב ביותר, והרבה מסרטיו, כולל האביר האפל, אפילו לא היו מועמדים לסרט) ועל כמה האוסקר מנותקים מהציבור (אם כי, יכול להיות שזה יהיה במקביל לשפע מועמדויות לברבי, שכזכור הוא הסרט המרוויח ביותר של השנה, מה שיקשה לטעון את הטענה הזאת).
נו, יאללה, יש עוד יום אחד לראות אם חזיתי פה את הפתעת המועמדויות או שסתם יצאתי טמבל.
כנראה יצאת טמבל , אבל זה הכיף בלהמר.
(ל"ת)
כפי שנאמר
(ל"ת)
אכן
ככה זה כשמהמרים באופן פרוע
אמריקה פררה? ירח הפרחים בלי מועמדות לתסריט?
מעניין
בגדול אופנהיימר בראש וברבי מפסיד.
אומנם לא קיבלנו את גרטה גרוויג במועמדות לבימוי אבל לטעמי לא הגיע לה להתברג לחמישייה. הפתעה משמחת שגוסטין טרייט בחמישייה. האמת שהמועמדות של בלאנט לקחה אותי בהפתעה, הם ממש בקטע של אופנהיימר
סיכום מפתיעים לטובה ורעה:
מפתיעים לטובה –
אזור העניין: אמנם פספס צילום, אבל קיבל בימוי לא מובן מאליו ותסריט מפתיע במיוחד.
אנטומיה של נפילה: לא רק שקיבל את המועמדות המעט מעורערת לשחקנית, קיבל גם מועמדות לבימוי ועריכה.
משימה בלתי אפשרית: סאונד ואפקטים שהיו בכלל לא מובנים מאליהם.
נפוליון: אפקטים ועיצוב הפקה, גם לא מובנים מאליהם.
סיפור אמריקאי: שחקן משנה בנוסף לראשי, קיבל גם פסקול.
מפתיעים לרעה –
הצצה ליחסים: אפס מועמדויות משחק
רוצחי ירח הפרחים: פספס סאונד, ובעיקר – תסריט.
ברבי: פספוס כואב של בימוי ושחקנית ראשית. ברבי הסרט היחיד שהפתיע גם לטובה כשקיבל מועמדות לפררה, שתמוהה עוד יותר בהתחשב בהפסד של רובי.
ספיידרמן: לא פסקול ולא אפקטים. בוז לאקדמיה.
המאסטרו פספס עריכה ונשארים לחג לא קיבל בימוי, אבל אלו היו מועמדויות לא סגורות מלכתחילה.
כצפוי –
מסכנים שכאלה: לא קיבל מועמדות כפולה לשחקן משנה, אבל קיבל לגמרי כל מה שהיה צפוי.
אופנהיימר: לא פספס שחקנית משנה או תלבושות, וזכה לכל 13 המועמדויות שצפוי היה לקבל.
סליחה, מסכנים שכאלה פספס אפקטים
הוא היה די צפוי לקבל אבל הוא לא קיבל, ובכך זו הפכה להיות קטגוריה בלי אף אחד מהסרטים המובילים במירוץ.
בקיצור אופנהיימר הסרט היחיד שקיבל בדיוק מה שהיה צפוי.
מתוך 13 הימורים -
צדקתם ב3.5
לא בטוח איך ספרת
אבל בשאלות על ברדלי קופר, איזה סרט הולך לאכזב, האם העשירייה תהיה העשירייה פרס האנימציה, האם ישראל תיכנס, והאם ברבי תדחוק את דיאן וורן – צדקתי. לא צדקתי לכל הטקסט שליווה את הימור, זה נכון, אבל כן בשורה העליונה.
נפלתי על הפרצוף עם הסרט הזר, בהפתעות (שזה צפוי), ובמועמדות האקראית (שהשנה פשוט לא הייתה).