השנה, מסיבות תינוקיות, יהונתן לא יצפה בטקס בלייב אבל אני אהיה פה כדי לעדכן על המנצחים, הבלבולים והדרמות הבתקווה-לא-אלימות.
זה הרגע, אם כן, לשלוף את כל ההימורים הנועזים יותר-או-פחות שלכם, ולהתחרפן בלילה כאילו אין הורים שמשגיחים.
הטקס יתחילו ב-02:00 בלילה ויוקרן לדעתי בעיקר ב-yes אבל אולי יש עוד מקומות שאני לא מכיר.
עד שיתחיל כל העסק, הנה גיף מ"מרשעת".
2:00 – התחלנו! מונטאז' של כל מיני סרטים. אריאנה גרנדה שרה "אי שם מעבר לקשת".
2:05 – סינתי'ה אריבו שרה שיר מתוך "The Wiz". עכשיו היא ואריאנה שרות יחד את "הפרה של כוח הכבידה".
2:10 – קונאן מגיח מתוך דמי מור ב"יופי מסוכן". צוחק על העלאת המחרים של נטפליקס. בדיחות סמי-מצחיקות על המועמדים. כבר בדיחה על קרלה סופיה גרסון, שגם נוכחת בטקס.
2:20 – קונאן אומר שאם הנאום של מישהו ימשך יותר מדי זמן, יראו תמונה ישנה של הנואם כדי להביך אותו ולגרום לו לרדת. אחד מהאנשים שהוא מציין בתור דוגמה הוא טימות'י שלאמה, ומראים לידו תמונה של עובר. זאת הפעם הראשונה שצחקתי בקול בינתיים.
2:23 – קונאן הקדיש שתי דקות לדבר על השריפות בלוס אנג'לס ומיד לאחר מכן פצח בשיר על איך הוא לא יבזבז זמן בטקס השנה. יש בו עקלתון שמנגן על פסנתר ודדפול רוקד.
2:27 – רוברט דאוני ג'וניור עולה לבמה להציג את פרס שחקן המשנה. ישר מחמיא ליורה בוריסוב, ובצדק. הזוכה הראשון שלנו להערב הוא קיירן קאלקין על "כאב אמיתי", שזה האוסקר הראשון שלו. בינתיים אין הפתעות. קאלקין אומר בנאום שעכשיו שהוא זכה באוסקר, אשתו חייבת לו ילד רביעי.
2:38 – אנדרו גארפילד וגולדי הון עולים לבמה להציג פרס לסרט האנימציה. הזוכה הוא "עם הזרם", בוווווווז. לגמרי הגיע ל"רוז הרובוטית". הייתי מכבה את השידור כמחאה אם לא הייתי צריך לעדכן עליו. יש להם נאום קצר ולעניין על כך שכולנו באותה סירה וצריכים למצוא דרך לעבוד ביחד. בפרס סרט האנימציה הקצר זוכה "בצל הברוש", שלא ראיתי אז אין לי דעה עליו לכאן או לכאן. הבמאים שלו מאוד חמודים ומתרגשים. מבקשים להתחשב בהם כי אנגלית היא לא שפת האם שלהם. אומרים שהם נחתו בלוס אנג'לס שלוש שעות לפני הטקס.
2:50 – קונאן מראה את כישורי השפות הזרות שלו. אל פאנינג, לילי רוז-דפ, בואן יאנג, ג'ון לית'גו וקוני נילסן עלו להגיש פרס על עיצוב תלבושות. אז אנחנו עושים את הקטע הזה של חמישיות השנה או לא? תחליטו. "מרשעת" זוכה בפרס. משהו אומר לי שזה לא האחרון שלו הלילה. כמו כן, כל מי שהימר בטופס שלנו על אזכור של טראמפ בשעה הראשונה של הטקס, מצטער (זה כולל גם אותי).
3:05 – קונאן מנסה לדבר ונקטע כל הזמן ע"י ניק אופרמן. בינתיים הוא מנחה חלש למדי. איימי פולר עולה להגיש את פרסי התסריט. בפרס התסריט המקורי זוכה "אנורה". אוסקר ראשון לסרט ואוסקר ראשון לשון בייקר. הלאה לתסריט מעובד, הזוכה הוא…היא…הם…"עד שיצא עשן לבן". היה קצת ייצוג ישראלי כשמארק איווניר הופיע בקליפ של "אמיליה פרז" כשהוצג.
3:20 – סקרלט ג'והנסון וג'ון סקוויב עולות להגיש את פרס האיפור ועיצוב התסרוקות. סקוויב אומרת שהיא למעשה מגולמת ע"י ביל סקארסגארד חצי מהזמן. אוסקר ראשון ל"יופי מסוכן"! בהחלט מוצדק עם המערכה השלישית הזאת.
3:24 – האלי ברי עולה לבמה לצלילי מנגינה של ג'יימס בונד. היא מכריזה על פרסי המושל שחולקו בסתיו האחרון, ביניהם המפיקים של סרטי בונד, האחים החורגים מייקל ג'י. ווילסון וברברה ברוקולי. יש מונטאז' מסרטי ג'יימס בונד. מרגרט קוואלי רוקדת על הבמה עם גברים בחליפות לצלילי הנעימה של בונד. זמרת בשם ליסה שאנשים שהם לא אני כנראה מכירים מבצעת את "Live and Let Die". דוג'ה קאט שרה את שיר הנושא של "יהלומים לנצח". עכשיו Raye (ברצינות, מי האנשים האלה?) שרה את שיר הנושא של "סקייפול". זה לא היה ריאלי אבל היה מגניב אם היו מנצלים את ההומאז' הזה כדי להכריז על השחקן החדש של בונד. טוב, אולי עד האוסקר הבא כבר נדע.
3:37 – דריל האנה עולה לבמה עם קטעים של "קיל ביל" ומביעה תמיכה באוקראינה. כאן כדי להגיש את הפרס על עריכה. אוסקר שני ל"אנורה"! שון בייקר מודה לאשתו, לשותף שלו ולכלב שלו.
3:42 – דא'ווין ג'וי רנדולף עולה להגיש את פרס שחקנית המשנה. אוסקר ראשון ל"אמיליה פרז" וזואי סלדנה. היא מאוד מתרגשת ומאוד חמודה, מדברת על זה שהיא בת למהגרים והאישה הראשונה ממוצא דומיניקני שזוכה באוסקר ("ובוודאות לא האחרונה!"). כנראה לא היה להם נעים להראות תמונה שלה מהילדות כדי לגרום לה לקצר.
3:53 – בן סטילר עולה לבמה להגיש את פרס עיצוב התפאורה, הפעם לא מאופר כמו דמות מ"אווטאר", חבל. הבמה מרימה אותו רק חצי הדרך ואז יורדת חזרה למטה והוא מציג את המועמדים בקפיצות. לבסוף הוא מצליח לעלות לבמה ומגיש את הפרס ל"מרשעת". האם הסרט יזכה גם בפרס לא-עיצובי? נגלה בהמשך.
3:58 – מיק ג'אגר?! טוב, מיק ג'אגר פה להגיש את פרס השיר המקורי. ג'אגר מתבדח שבוב דילן היה אמור להגיש את הפרס, אבל סירב ואמר להם שיביאו מישהו צעיר יותר אז הנה הוא כאן. נראה שבמקום ביצועים של השירים, יש לנו השנה מונטאז' מועמדים טיפוסי, כשבקליפ של כל מועמד יש גם כמה מילים של מי שכתב את השיר. "אמיליה פרז" כבר מגיע עם יתרון, אבל האם הוא יזכה? ג'אגר מגיש את הפרס ל…אכן, אמיליה פרז, על השיר "El Mal". תוך 20 דקות הסרט עלה מאפס פרסים לשניים, יפה להם.
4:08 – קונאן עושה רפרנס לסופרבול, ואומר שאנחנו במחצית של התוכנית, מה שאומר שהגיע הזמן שקנדריק למאר יופיע ויקרא לדרייק פדופיל. נראה שעכשיו העקלתון מ"חולית" עבר מלנגן על פסנתר ללנגן על נבל. סמואל ל. ג'קסון וסלינה גומז עולים להגיש את פרסי הסרטים התיעודיים. בפרס הסרט התיעודי הקצר זוכה "הבת היחידה בתזמורת". התחילו לנגן כדי לגרום לבמאיות לקצר את הנאום. לא הבנתי, איפה תמונות הילדות שלהן?! בפרס הסרט התיעודי זוכה "אין ארץ אחרת"! הייתה לי הזדמנות לצפות בו בפסטיבל הסרטים של פילדלפיה באוקטובר האחרון ולא עשיתי את זה ועכשיו אני מתחרט. יובל אברהם מדבר על הכיבוש ועל החטופים. ללא ספק הנאום הכי פוליטי שיהיה בטקס הזה.
4:22 – קונאן מעלה לבמה כבאים שעזרו לכבות את השריפות בלוס אנג'לס. אחד מהם אומר "ליבנו יוצא אל כל אלה שאיבדו את בתיהם. כלומר, המפיקים של 'ג'וקר 2'".
4:25 – מיילס טלר ומיילי סיירוס עולים כדי להגיש את פרס הסאונד. "חולית: חלק 2" זוכה בפרס הראשון שלו הערב, איפה העקלתון המנגן כשצריך אותו?! שלושה אנשים עלו לקבל את הפרס, שניים דיברו ואחד נקטע על ידי מנגינה בדיוק כשבא לדבר. יש לי תחושה שהם לא באמת עושים את הקטע הזה של תמונות ילדות.
4:29 – גל גדות ורייצ'ל זגלר מגישות ביחד?! מישהו רוצה להתחיל פה מכות. בכל מקרה, גם פרס האפקטים הולך ל"חולית: חלק 2"! אנשי האפקטים מנסים לנאום בקצרה אבל גם להם מתחילים את המנגינה! קשוח פה.
4:37 – אנה דה ארמס וסטרלינג ק. בראון עולים להגיש את פרס הסרט לייב-אקשן הקצר. ל"אני לא רובוט" יש אוסקר אחד, ל"רוז הרובוטית" יש אפס. איפה הצדק, אני שואל אתכם? הבמאים של הסרט מביעים בקול את הפחד שלהם מהמנגינה שעשויה לקטוע אותם.
4:40 – מורגן פרימן עולה ועושה "המנוח ואני" עם ג'ין הקמן. מתחיל מונטאז' "לזכרם".
4:50 – שוב הגשה של חמישייה לפרס הצילום – ג'ו אלווין, זואי סלדנה, דייב בטיסטה, ווילם דפו ואלבה רורוואכר. הפרס הולך ל"ברוטליסט"! יש לנו זוכה אוסקר שקוראים לו לול!
4:56 – פנלופה קרוז עולה לבמה לתת פרס לסרט הבינלאומי הטוב ביותר. "אני עדיין כאן" מביא לברזיל את האוסקר הראשון שלה. המגינה שמזרזת אנשים מכה שוב.
5:05 – קונאן מתבדח על הלילה המוצלח של "אנורה"- "אני מניח שאמריקאים מתרגשים לראות מישהו שסוף-סוף מעז להתנגד לרוסי בעל כוח". מארק האמיל עולה להגיש את פרס הפסקול ל"ברוטליסט". אבל גם לזוכה הזה אין סיכוי מול הפסקול של המנגינה שמזרזת את הזוכים.
5:09 – אופרה ווינפרי ו-וופי גולדברג עולות בשביל מחווה למלחין והמפיק המוזיקלי קווינסי ג'ונס, שהלך לעולמו בנובמבר האחרון. קווין לטיפה מבצעת שיר מתוך "The Wiz".
5:19 – קיליאן מרפי עולה להגיש את פרס השחקן הראשי. אדריאן ברודי זוכה על "הברוטליסט", אוסקר שני שהוא מקבל על גילום ניצול שואה. הנאום שלו כבר ארוך פי 5 בערך מזוכים שנקטעו קודם באמצע, שתפו שיראו את הצביעות. המנגינה מנסה לגרש את ברודי מהבמה אבל הוא מתנגד וממשיך לנאום! ("כבר עשיתי את זה בעבר"). ריספקט. אחרי שתי דקות המנגינה שוב מתחילה והפעם הוא מסיים.
5:29 – טרנטינו איז אין דה האוס! כאן כדי להגיש את פרס הבימוי. "אנורה" זוכה! שון בייקר מודה לטרנטינו שליהק את מייקי מדיסון ב"היו זמנים בהוליווד", כי בלי זה לא היה "אנורה". הוא נואם על היעלמות של הרבה בתי קולנוע ומפציר במפיצים להפיץ סרטים על המסך הגדול. מזל טוב לאמא של שון בייקר!
5:37 – אמה סטון עולה להגיש את פרס השחקנית. למרות הכל, קרלה סופיה גסקון מקבלת מחיאות כפיים כשהמועמדות שלה מוזכרת. מייקי מדיסון זוכה! אלא אם כן "הברוטליסט" יזכה בפרס הסרט, "אנורה" לוקח הביתה הכי הרבה פרסים הלילה.
5:42 – מג ריאן ובילי קריסטל עולים כדי להגיש את הפרס האחרון. "אנורה"! שהוא גם הזוכה הגדול של הלילה, עם 5 פרסים. בוקר טוב לכולם, תודה לכל מי שהצטרף אלינו בלייב הזה, תודה ל-בסדר, בסדר, אני מסיים! תודה לכולם, תובנות נוספות על הטקס כנראה יגיעו בקרוב. ביי! אני יורד, אני יורד, לא צריך אלימות!
רשימת זוכים מתעדכנת
שחקן המשנה הטוב ביותר – קיירן קאלקין, "כאב אמיתי"
סרט אנימציה – "עם הזרם"
סרט אנימציה קצר – "בצל הברוש"
עיצוב תלבושות – "מרשעת" (סה"כ 2 פרסים)
התסריט המקורי הטוב ביותר – "אנורה" (סה"כ 5 פרסים)
התסריט המעובד הטוב ביותר – "עד שיצא עשן לבן"
האיפור ועיצוב התסרוקות הטובים ביותר – "יופי מסוכן"
העריכה הטובה ביותר – "אנורה"
שחקנית המשנה הטובה ביותר – זואי סלדנה, "אמיליה פרז" (סה"כ 2 פרסים)
עיצוב התפאורה הטוב ביותר – "מרשעת"
השיר המקורי הטוב ביותר – "הרשע", "אמיליה פרז"
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר – "הבת היחידה בתזמורת"
הסרט התיעודי הטוב ביותר – "אין ארץ אחרת"
הסאונד הטוב ביותר – "חולית: חלק 2" (סה"כ 2 פרסים)
האפקטים הויזואליים הטובים ביותר – "חולית: חלק 2"
הסרט בשר ודם הקצר הטוב ביותר – "אני לא רובוט"
הצילום הטוב ביותר – "הברוטליסט" (סה"כ 3 פרסים)
הסרט הבינלאומי הטוב ביותר – "אני עדיין כאן", ברזיל
הפסקול המקורי הטוב ביותר – "הברוטליסט"
השחקן הראשי הטוב ביותר – אדריאן ברודי, "הברוטליסט"
הבמאי הטוב ביותר – שון בייקר, "אנורה".
השחקנית הראשית הטובה ביותר – מייקי מדיסון, "אנורה"
הסרט הטוב ביותר – "אנורה"
אם מישהו מהמגיבים הולך לצפות בטקס
אשמח שיעדכן פה בתגובות את הזוכים.
כל המסביב נחמד והכל אבל מה שחשוב לי תכל׳ס זה מי זכה בכל קטגוריה.
כך שאם יש פה מישהו שהולך לצפות בכל הטקס ואם זו לא טרחה גדולה מדי בשבילו, הייתי שמח שיעדכן פה בכל פעם שיש זוכה.
אני אשמח, אבל
לא כל כך הבנתי, אם אתה ער למה שלא תתעדכן בעצמך, ואם אתה לא עומד להיות ער אז בשביל מה?
אני עומד להיות ער, אבל אני לא צופה בטקס אלא רק רוצה להתעדכן בלייב בזוכים
אבל בסדר, נראה שזה נפתר ויהיו פה עדכונים חיים, כך שזה לא רלוונטי.
לייב פרום פילדלפיה, איטס סאנדיי נייט!
היי, עדכון קטן, אני לוקח פיקוד השנה ואעדכן פה את ההתרחשויות בלייב. הצלחתי להתארגן על דרך לצפות כאן, ובפעם הראשונה האוסקר ישודר בשעה נורמלית מבחינתי, אז למה לא. שיהיה לנו טקס מוצלח!
זה כן הולך לסבך את שאלת שובר השוויון.
(ל"ת)
ראיתי פה כמה שמהמרים על עם הזרם בקטגוריית האנימציה
ואני מבין גם את ההיגיון של ״כל מה שקרה עד עכשיו זה ממש כמו שנה שעברה״, אבל אני עומד על ההימור שלי שהשנה לא תהיה שחזור של השנה שעברה והזוכה יהיה בכל זאת רוז הרובוטית.
המועמדיות לסאונד ולפסקול מחדדים אצלי את התחושה ששופטי האוסקר ממש אוהבים את הסרט שהם מוכנים להכניס אותו גם לקטגוריות ״רגילות״ בהם הוא מתחרה עם סרטי הלייב אקשן, מה שלא קרה עם עם הזרם (כלומר, כן, עם הזרם מועמד גם לסרט הבינלאומי, אבל מדובר בקטגוריה על הסרט עצמו, בדומה לקטגוריית סרט האנימציה, ולא על אספקטים ספציפיים בסרט. מה גם שבקטגוריה הזאת הוא לא מתחרה מול כל הסרטים אלא רק מול הסרטים הבינלאומיים, כך שזה לא אותו הדבר כמו קטגוריות פתוחות שבהם אתה מתחרה עם כולם בלי שנותנים לך איזה מקצה מיוחד).
בקיצור, אני קצת הארכתי מדי, הנקודה היא שההימור שלי הוא שרוז הרובוטית יזכה באנימציה.
יהיה נחמד אם הוא גם יפתיע ויזכה בפסקול, אבל אני לא חושב שאני יכול להמר על זה.
אם רוז הרובוטית יזכה זה די ישקף את שנה שעברה
אם הסיבה שנותנו את האוסקר היא "אומן וסטודיו שהיו חשובים לילדות שלא בני 30 ומשהו סוף סוף מקבלים אוסקר". אם כבר עם הזרם הוא המקבילה של חלום של רובוט :סרט בינלאומי בלי דיאלוגים שהוא פרויקט תשוקה עם הרבה מגבלות של תקציב וניסיון שהצליח להתגבר עליהם וליצור משהו יפיפה….. אה ושניהם היו צריכים לזכות למרות שטכנית הם לא ממש מדהימים (רובוט די הגעיל אותי אבל הכוונות שלו היו טובות .זרם הוא "רק" בסדר בתור סיפור אבל הוא מדהים כחוויה וככל הנראה מבין הסרטים הכי טובים שמבוסס על משחקי מחשב אם לא הכי טוב)
אם מישהו רוצה להישאר ער עד קטגוריה מסוימת
אז נראה שפורסם סדר הקטגוריות בטקס.
רגע לפני
מי הזוכה הראוי בכל קטגוריה והימור מי יזכה:
סרט: ראוי – אנורה. יזכה – אנורה.
בימוי: ראוי – בריידי קורבט. יזכה – קורבט.
שחקן ראשי: ראוי – קולמן דומינגו. יזכה – אדריאן ברודי.
שחקנית ראשית: ראויה – מייקי מדיסון. תזכה – מייקי מדיסון.
שחקן משנה: ראוי – קירן קאלקין. יזכה – קירן קאלקין.
שחקנית משנה: ראויה – זואי סלדנה. תזכה – זואי סלדנה.
תסריט מקורי: ראוי – כאב אמיתי. יזכה – כאב אמיתי.
תסריט מעובד: ראוי – עד שיצא עשן לבן. יזכה – עד שיצא עשן לבן.
סרט בינלאומי: ראוי – אני עדיין כאן. יזכה – אמיליה פרז.
סרט אנימציה: ראוי – רוז הרובוטית. יזכה – עם הזרם.
סרט תיעודי: ראוי – אין לי מושג, לא ראיתי מספיק. יזכה – אין ארץ אחרת.
צילום: ראוי – הברוטליסט. יזכה – הברוטליסט.
עריכה: ראוי – אנורה. יזכה – עד שיצא עשן לבן.
איפור ועיצוב שיער: ראוי – יופי מסוכן. יזכה – יופי מסוכן.
סאונד: ראוי – חולית: חלק שני. יזכה – חולית: חלק שני.
פסקול: ראוי – הברוטליסט. יזכה – הברוטליסט.
שיר מקורי: ראוי – לא יודע, לא שמעתי את כולם. יזכה – El Mal.
עיצוב אמנותי: ראוי – חולית. יזכה – מרשעת.
תלבושות: ראוי – מרשעת. יזכה – מרשעת.
אפקטים: ראוי – חולית. יזכה – חולית.
מספר פרסים:
הברוטליסט – 4 (בימוי, שחקן ראשי, פסקול, צילום)
אמיליה פרז – 3 (שחקנית משנה, סרט בינלאומי, שיר)
אנורה – 2 (סרט, שחקנית ראשית)
מרשעת – 2 (תלבושות, עיצוב אמנותי)
כאב אמיתי – 2 (שחקן משנה, תסריט מקורי)
חולית – 2 (אפקטים, סאונד)
עד שיצא עשן לבן – 2 (עריכה, תסריט מעובד)
אמרנו לכם שזה יהיה "עם הזרם", אמרנו לכם
(ל"ת)
זה רק מגדיל את הערך של גלובוס הזהב כחוזה בקטגוריה הזאת, גם כשנראה שזו בחירה שלא יכולה להחזיק
מתוך 19 השנים שהקטגוריה קיימת בגלובוס הזהב, הם פספסו בחיזוי רק 4 פעמים.
למעשה, צריך להגיד 3 פעמים, כי ב-2011 הם נתנו את הפרס לטינטין שבהיותו לכידת תנועה לא היה כשיר להתמודד לאוסקר (בעבר כן, לכן מפלצת של בית היה מועמד, אבל עד כמה שאני זוכר ב-2011 זה כבר היה אחרי שהחליטו לא לאפשר לסרטי לכידת תנועה להתחרות), כך שבהחלט יכול להיות שאם הוא היה כשיר הוא כן היה זוכה.
עם הזרם הופך לסרט האילם הראשון שזוכה בסרט האנימציה, לאחר סרטים אילמים רבים שהיו מועמדים לאורך השנים, וכן לסרט הלא אמריקאי הראשון שזוכה שהוא לא סרט של מיאזאקי.
חוץ מזה, אנחנו בשנתיים רצופות שהזוכה לא אמריקאי ושלוש שנים רצופות שהזוכה הוא לא דיסני (אם כי חזרנו ל-CGI, אחרי שנתיים הפסקה).
בגדול, השנים האחרונות מסמלות מגמה חדשה על פיה כל סרט שמועמד יכול לזכות, לא רלוונטי מאיזה מדינה הוא או איזה סוג אנימציה הוא או כמה אנשים צפו בו או אם יש בו דיבורים או אין.
זה בהחלט יהפוך את השנים הבאות למעניינות יותר כשמראש לא נחפש דווקא מי הסרט ההוליוודי הבולט ונבין שזכייה באוסקר לאנימציה יכולה להגיע מכל מקום.
מסכים. באופן כללי
השנה הזו הוכיחה שלגלובוס יש כוח הרבה יותר חזק ממה שנוטים לייחס לו.
בוז לך בעצמך.
מיאו!
עם הזרם נשאר איתי אחרי הצפיה. את רוז כבר שכחתי. עם כל הכבוד, וול אי היה שם קודם. ועשה את זה יותר טוב. והיו עוד סרטי רובוטים שצריכים להסתדר בעולם ולעבור מסע גיבור משעמם וצפוי לפי הכללים.
סרט שנכתב, בוים, פוסקל על ידי אותו אדם שהופק עם תוכנה חופשית, בתקציב של 4 מיליון יורו, עם צוות של 30 אנשים לקח את האוסקר השנה. זה פסיכי לגמרי.
לא יכלו להביא את פול מקרטני ואדל במקום האנשים האקראיים האלה?
(ל"ת)
אז בסוף ״עד שיצא עשן לבן״ לא זכה בעריכה. חבל.
וזה בנוסף להפסד של רוז הרובוטית בקטגוריית האנימציה.
יהיה השנה איזה פרס אחד שאני אוכל ממש לשמוח עליו?
טוב זה הלילה של אנורה, בענק
ספק בנוגע לזהות הזוכה בפרס הסרט לא ממש נשאר, אבל גם הסיכויים של קורבט לפרס הבימוי נראים קטנים מרגע לרגע.
תכל׳ס, הברוטליסט קטף יותר פרסים
מי יודע, אולי הוא יזכה בסרט.
אבל גם אם לא, זה לא ממש הלילה של אנורה, בוודאי לא בענק, אחרי שהוא קטף עד כה בסך הכל שני פרסים.
ואז הסרט זוכה בבימוי בדיוק כשאני מעלה את התגובה…
(ל"ת)
וזוכה בוודאות גמורה בסרט
ומי יודע, אולי יש לו אפילו סיכוי לשחקנית בקצב הזה.
טוב, נראה שבסוף לגמרי צדקת
ואני לא צריך לחכות לפרס הסרט כדי להגיד את זה.
הסרט הישראלי זכה,
השחקן משנה של הסרט היהודי כאב אמיתי זכה-
נותר רק לראות באיזה פרס הברוטליסט יזכה, וזו השנה הכי יהודית באוסקר כנראה אי פעם.
זה כנראה כל מה שחולית חלק 2 יקבל
אבל בסופו של דבר, ולמרות הירידה החדה במועמדויות ובזכיות מחולית הראשון, עדיין חמש מועמדויות כולל לסרט הטוב ביותר מתוכם שתי זכיות זה מאוד מכובד.
אם הסרט השלישי בטרילוגיה שעובדים עליו כעת יזכה גם הוא באפקטים, אז אפשר יהיה לצרף את טרילוגיית חולית לטרילוגיות שכל הסרטים שלהם זכו באפקטים, לצידם של הטרילוגיה המקורית של מלחמת הכוכבים וטרילוגיית שר הטבעות.
אגב, זה כבר הסרט השלישי של דני וילנב שזוכה באוסקר לאפקטים
שזה שוויון עם נולאן, שזה מאוד מכובד.
כמובן שאיש לא יכול להתחרות בג׳יימס קאמרון שאני כבר לא זוכר כמה סרטים שלו זכו באפקטים, אני רק זוכר שהמון, אבל המון, סרטים שלו זכו באפקטים, מה שדי הופך אותו כנראה לבמאי המצטיין ביותר בתחום האפקטים.
אבל עדיין, לביים שלושה סרטים זוכי אוסקר לאפקטים בהחלט מעיד על שליטה מוצלחת ביותר בתחום האפקטים (ושוב, זה מה שמחזיק נולאן ואיש לא חולק על כך שנולאן מצטיין בתחום האפקטים).
וואו, כל פעם מחדש אני מופתע מהאקראיות של הזכיות בסרטים הקצרים.
(ל"ת)
מדהים שסרט בינלאומי יכול לקבל עוד 12 מעומדיות נוספות מלבד לסרט הבינלאומי ועדיין להפסיד בקטגוריה הזאת
ועוד לסרט שהיה מועמד רק לשני פרסים מלבד לסרט הבינלאומי.
מה אני אגיד, לפעמים יש פער רציני בין המועמדויות לזכיות.
הפספוס של "אמיליה פרז"
בינתיים ההפתעה הגדולה של הלילה, וכנראה ההוכחה המובהקת שקמפיין אינטרנט יכול לעבוד בסופו של דבר.
אם תסתכלו טוב
תראו שאדריאן ברודי לקח כמה שניות טובות להתלבט אם לנשק את קיליאן מרפי בפה.
שון בייקר כל כך היה בטוח שהבמאי או הסרט בכיס שלו
שהוא שמר את הנאום עם התוכן לאחד מהם
עכשיו כשאני חושב על זה, שלושה מתוך חמשת המועמדים לסרט הבינלאומי הטוב ביותר יצאו עם אוסקר אחד לפחות
זה רוב המועמדים בקטגוריה.
האוסקר בשנים האחרונות בהחלט נותן יותר מקום לסרטים לא אמריקאים.