בזמן שסיכומי 2011 הולכים ואוזלים, 2012 נכנסה, והגיעו הרבה (אבל הרבה) תאריכים, שמות ופרטים חדשים על סרטי השנה. חלקם הגיעו מארז (תודה ארז!). את הרשימה המלאה של כל תאריכי ההפצה הידועים לנו אתם יכולים, כרגיל, למצוט בתאריכון הסרטים, "לא סופי".
עולים לארץ
הרבה סרטים קיבלו תאריכי הפצה בארץ, וברוב המקרים אלה התאריכים הצפויים – כלומר, במקביל להפצה בארה"ב או בשבוע איחור. כך נקבל במאי את "צללים אפלים", "הדיקטטור", "פרומתאוס" ו"שלגיה והצייד", ביוני את ו"עידן הרוק", ובנובמבר את "גרביטציה", אם לא יהיו שינויים.
ויש גם את אלה שמגיעים באיחור. "פיראטים!", הסרט של אולפני אארדמן שנראה ממש מצחיק, נדחה ממרץ לאוגוסט, למרבה הבאסה. "שיטה מסוכנת" נדחה שוב ושוב, הפעם למרץ. ותאריך ההפצה של "עליית האביר האפל" הוא עדיין 2 באוגוסט – שבועיים אחרי ההפצה בארה"ב.
ואלה שמות
במשך זמן קצר השם העברי הרשמי של הסרט "Chronicle" היה "משנים סטטוס". זה היה… בואו נאמר בנדיבות: מוזר. למרבה השמחה, השם שונה, והסרט ייקרא בעברית "כרוניקה בזמן אמת".
שמו ה"עברי" של "Battleship", הסרט המבוסס על דף משבצות שאני הכי מחכה לו השנה, הוא "באטלשיפ". אילו היה לי אכפת מהסרט הזה ברמה כלשהי אולי הייתי מתנגד.
"Safe House" ייקרא בארץ "טעון הגנה".
השם הלא-ספציפי של השנה: הקומדיה "Wonderlust" קיבלה את השם העברי "את אני והשאר", שם שמתאים פחות או יותר לכל סרט שנוצר אי פעם חוץ מ"קבור".
השם המלא של "מדגסקר 3" בארץ הוא "מדגסקר 3: מקרקסים את אירופה". וזה… די חמוד, האמת.
"הנזל וגרטל: ציידי המכשפות" הפך בעברית ל"קוטלי המכשפות". הנזל וגרטל נשארו מחוץ לשם הסרט. בערך יומיים אחר כך הגיעה ההודעה שהסרט נדחה בעשרה חודשים, ועכשיו הוא ייצא בינואר 2013 (תרגום: האולפן משוכנע שזה סרט מחורבן לחלוטין).
רגע, בעצם זה מצריך כותרת נפרדת:
דחיות ל-2013 של סרטים המבוססים על אגדות
אז "הנזל וגרטל" נדחו ל-2013, ורגע אחריהם, גם "ג'ק קוטל הענקים" – אחרי שכבר יצא לו טריילר – נדחה כמעט בשנה שלמה, למרץ 2013, כשהוא משאיר את 2012 כמונופול לשלגיות בתחום סרטי האגדות.
חדשים בלוח
תעיפו מבט על כמה סרטים חדשים ומסקרנים בלוח: "ד"ר פומרנץ" של אסי דיין, "ארגו" המבוסס על סיפור אמיתי שנשמע כמו סרט, ו"Gangster Squad" (רעיון לשם לא-מעפן יתקבל בברכה) עם הקאסט המבטיח.
העתיד הלא ברור
דיסני עשתה כמה שינויים בלוח הזמנים שלה לעתיד הרחוק יחסית, אבל מכיוון שהיא מראש לא הסגירה באיזה סרטים מדובר בעצם, הדיווח על השינויים מאוד ערטילאי.
בנובמבר 2013 ייצא "קפואה" ("Frozen"), גירסת אנימציה של דיסני ל"מלכת השלג". הסרט הזיז ממקומו את הסרט של פיקסאר על דינוזאורים, שעדיין אין לו שם, אבל, באופן משעשע, יש לו לוגו:
עדיין לא ידוע לאן הוא זז – ייתכן שהוא הועבר לקיץ 2014, במקום הסרט-האחר-של-פיקסאר-שעדיין-אין-לו-שם. אולי כתוצאה מכך, דיסני הזיזה גם את תאריך ההפצה של סרט-גיבורי-על-של-מארוול-שעדיין-לא-ידוע-מהו-מספר-1 מה-27 ביוני ל-4 באפריל, בעוד סרט-גיבורי-על-של-מארוול-שעדיין-לא-ידוע-מהו-מספר-2 נשאר ב-16 במאי. אני בטוח שהמידע הזה שינה את חייכם.
הקוטלים באים! -לא מפחדים!
עכשיו רק צריך שלסרט של אברהם לינקולן יקראו בעברית 'קוטל הערפדים', ויש לנו את סרט האול סטארס של 2014.
מסכים לגבי 'באטלשיפ'. זה נראה כל-כך מעפן שלא היה אכפת לי גם אם היו קוראים לזה 'ריהאנה – הסרט'. מצד שני כשחושבים על זה, 'צוללות' גם שם די עלוב.
'טעון הגנה'? Really?
בפסקה האחרונה יש יותר מדי '-' מכדי להבין אותה P:
והסרט של דיסני קשור במקרה לסרט הזה, שגם הוא של דיסני? -http://www.imdb.com/title/tt0130623/
באטלשיפ
קצת פיקנטריה: בפרק האחרון של "קליפוניקיישן" ששודר השבוע בארה"ב, הופיע במאי הסרט "באטלשיפ" (בשמו העברי) בתפקיד קטן ודי מבדר, כשהוא לבוש בחולצה וכובע עם הלוגו של הסרט. הוא הלך מכות עם האנק מודי במגרש חניה בלוס אנג'לס על רקע בחורה שהאנק שכב איתה בעבר ושהייתה בעצם חברה שלו (הבמאי). אני מניח שזה היה סוג של גימיק פרסומי לסרט, בכל אופן, כמו שאמרתי, מבדר.
סרט-הדינוזאורים הוא של פיקסאר, לא של דיסני.
ואני לא חושב שמישהו באמת זוכר את "דינוזאור" משנת 2000…
תתפלא.
זה אחד הסרטים האהובים עלי
שוד ושבר!
2 באוגוסט בשביל עליית האביר האפל, בערך הסרט הכי מצופה של 2012? מילא שאין פה אולם איימקס אז אצטרך לראות את הסרט באיכות רגילה של בית קולנוע. אבל לחכות שבועיים?! בשביל לראות את המסקנה האפית של הטרילוגיה האפית של באטמן האפי? Not cool.
פישלייק
אפילו רק על העברות של Conclusion ל'מסקנה'.
אני אשמע זקן אם אני אגיד שפעם לאנשים הייתה יותר סבלנות?
(ל"ת)
כן. ובלי שום קשר
אין לי בעיה לחכות חודש, נניח, כשמדובר ב"ג'ק וג'יל" (שדווקא הגיע לארץ די בזריזות, אאל"ט). אבל כשמדובר בעליית האביר האפל, סרט שעשרות מיליונים (בערך) מחכים לו ברחבי העולם, לא עושים דברים כאלה.
תחשוב על זה ככה
אולי עד אוגוסט ייבנו אולם איימקס (או ייפעילו את זה שבאילת, יש אחד באילת לא?) שתוכל לצפות בו בסרט.
בוא נעשה הסכם עם המפיצים
הם יביאו את הסרטים ש*אני* מחכה להם בזמן ("זמן" פה מוגדר כ- "כמה שיותר מוקדם, שבועיים לפני ארה"ב זה בסדר") ובתמורה הם יכולים לעכב את הסרטים של אדם סנדלר כמה שבא להם – חודש, חודשיים, שנתיים, עידן גיאולוגי או שתיים.
נראה לי שעדיף...
לתעדף סרטים לפי במאי, לא שחקנים, אבל מה שאמרת גם נשמע טוב.
וכשאני אומר במאי, אני מתכוון לאיכות הסרטים שלו, לא כמה שהם מכניסים. למשל, לא יהיה מה להתגאות או לשמוח אם 'רובוטריקים' יגיע אלינו שבועיים לפני שאר העולם.
לא יהיה רובוטריקים ארבע *תוקד אצבעות האוזניים ומזמזם בקול רם* ובטח שבטח שג'ייסון סטייטהם לא יבזבז את הזמן שלו על דבר כזה כשהוא יכול לעשות קראנק שלוש *מרכין ראש בתפילה חרישית לאלוהים*.
לא, אבל אתה פשוט תטעה.
זה לא שהיתה להם יותר סבלנות כמו שהסטנדט (הדפוק) היה שונה.
פעם לאנשים לא היה אינטרנט
והם לא היו צריכים לפחד להיכנס אליו כבר ביום שאחרי יציאת הסרט בארה"ב, כי הוא יהיה מלא ספוילרים.
ובהיותי הפאנבוי האומלל שאני (אני בודק מדי יום אתרי שמועות, מחפש עוד ידיעות על הסרט) אני לא אהיה מסוגל להתמודד עם המתנה של שבועיים. מישהו יודע מי המפיצים של הסרט בארץ, אם יש? אני מתכוון לכתוב מכתב זועם. אין שום סיבה לעיכוב כזה גדול.
הסיבה
המפיצים של הסרט בארץ הם וורנר, ואני פניתי אליהם בשאלה הזאת. התשובה שקיבלתי: סרטים בארץ יוצאים בימי חמישי, לכן סרטים שיוצאים "במקביל" לארה"ב למעשה יוצאים בארץ יום אחד מוקדם יותר. במקרה של "עליית האביר", וורנר העולמית פשוט לא הסכימה שהסרט ייצא לפני ארה"ב, אפילו יום אחד קודם, ולכן סוף השבוע של ה-19 ביולי נפסל. שבוע אחר כך – 26 ביולי – תשעה באב נופל על יום שבת, לכן גם הוא נפסל, והסרט נדחה עוד שבוע, ל-2 באוגוסט.
שאלתי אם אי אפשר פשוט להתחיל את הקרנת הסרט ביום שישי במקום בחמישי, והתשובה שקיבלתי, ואני מצטט, היא: "אתה יודע מה? אציע את זה, רעיון בכלל לא רע…".
אז אם תשמע שתאריך ההפצה של הסרט הוקדם ליום שישי, ה-20 ביולי, תדע שהרעיון הכה מבריק היה שלי.
בטח בקרוב וורנר העולמית תתכנס
לשוחח בהצעה שלך. סחטיין.
Our Savior.
(ל"ת)
אל תשכח לעדכן אם המישהו הזה חוזר אלייך עם תשובה
למה הם אמרו.
אה, ו...
עם כבר מדברים על זה, למה "הנוקמים" יצא פה שבוע אחרי ארה"ב?
אני יודע ששבוע זה לא הרבה זמן, אבל בכל זאת זה מעניין אותי.
אולי מאותה הסיבה שרד ציין?
שזה לא ייצא בישראל יום לפני שזה יוצא בארה"ב?
אבל בבריטניה והודו הוא יוצא שבוע לפני
אז למה שם כן ופה לא?
נראה לי יש סיבה אחרת.
באטלשיפ
(ל"ת)
מה הקשר?
(ל"ת)
"באטלשיפ" יוצא בארץ שבוע לפני ארה"ב,
באותו שבוע שבו יוצא בארה"ב "הנוקמים". המפיצים בארץ מניחים, וייתכן שבצדק, ש"באטלשיפ" ימשוך יותר קהל כאן, ולכן הזיזו את "הנוקמים".
הא?!
לדעתך סרט שמשלב כמה גיבורי-על והוא אחד הדברים הכי מצופים השנה מאז שהוכרז ימשוך פחות מאנשים מ'רובוטריקים בים' עם ריהאנה? אני ממש רוצה להאמין שזה לא נכון, ואשמח לשמוע למה אתה חושב כך.
אני חושב שהמפיצים מנבאים של-"הנוקמים" יבואו רק nerds
הרבה אנשים הלכו ל-"הענק הירוק", "איירון מן", "ת'ור" ול-"קפטן אמריקה" כי אלו סרטים מגניבים, פשוט מאוד. לא באמת היה אכפת להם מהעלילה הכללית, הם באו רק לראות אנשים מגניבים עם כוחות מגניבים שעושים פיצוצים מגניבים.
כשמחברים את כל האנשים המגניבים האלו ביחד, לדעתי זה יראה לרוב האנשים חנוני מדי והם פשוט לא יבואו.
*מצטער אם העלבתי מישהו בכותרת.
רובוטריקים, בים, עם ריהאנה.
אני חושב שהרגע מנית לבד את הסיבות ללמה לסרט הזה יש פוטנציאל מסחרי עצום בארץ.
חשבתי כך...
אבל שוב, לא רציתי להאמין. אני בהכחשה שזה סוג הסרטים שמושכים אנשים לאולמות.
ולמה ש'הנוקמים' לא ימשוך? יש אקשן, יש פיצוצים, יש אנשים עם כוחות-על. ונראה לי שדווקא העובדה שזה *כמה* גיבורי קימוקס ראשיים מתאחדים בסרט אחד אמורה למשוך המון אנשים, בין אם הם nerds או לא.
רוב האנשים בארץ כנראה מודעים להייפ סביב 'הנוקמים' ו TDKR. אני בטוח שמספר האנשים ששמעו על 'באטלשיפ' עד שהטריילר שלו הגיע לפה הוא הרבה, הרבה פחות.
זה פשוט עצוב שסרט אקשן טיפוסי כזה הם מקדימים בלי לחשוב פעמיים, אבל סרט של כריסטופר פאקינג נולאן הם דוחים כאילו הוא אחרון הבמאים.
וזה מחזיר אותי לנקודה שלי מלפני כמה תגובות – I HAVE A DREAM שיום אחד סרטים יתועדפו לפי איכות (של במאים או שחקנים) ולא לפי כמה הם או הסרטים הקודמים להם הכניסו, או איזה זמר/ת-wannabe-שחקן/ית משתתף.
אבל זה בדיוק העניין,
לאנשים בארץ לא אכפת מההייפ שיש לסרטים בחו"ל, יש לנו את ההייפ שלנו.
סרטים כמו האביר האפל למשל יצרו הייפ משלהם, אבל זה לא קרה בגלל שהיה לו הייפ בחו"ל.
יכול להיות שאנשים יפתחו הייפ לנוקמים, אבל יכול להיות שהוא יראה לאדם הממוצע כסרט קומיקס חנוני.
ויכול להיות שבלי קשר לכמה הייפ יש לכל אחד מהסרטים, המפיצים רוצים שלא יהיה לבאטלשיפ סרט אקשן אחר שיתחרה בו, כי גם הם יודעים שהוא גרוע ובהנתן אופציה אחרת אנשים אולי לא ילכו אליו.
אבל מה זאת איכות?
לך תמצא דרך לעדכן את כל העולם במושג "איכות" משותף.
בינתיים, עד שתצליח לעשות את זה, לכל אחד יהיה מושג אחר ל"איכות". וכן, יש כאלה ש"רובוטריקים, בים, עם ריהאנה" זאת איכות בשבילם.
נקודה מעניינת
(הכותרת מכוונת אל דניאל, אבל אני אפנה לשניכם, לא לדאוג)
אבל מה זה 'יתחרה בו'? מה המטרה של האולפנים אם לא להרוויח כסף? אם יוציאו את 'באטלשיפ' לבדו, יהיו כמובן כאלה שילכו אליו. אבל אלה שהוא לא נראה להם ומטה (יעדיפו לעשות staring contest עם קריסטין סטוארט מאשר לראות אותו) כנראה לא ילכו אליו – גם אם אין אופציות אחרות – ויחכו לסרט אחר שהם כן רוצים לראות. אבל אם יוציאו אותו ואת 'הנוקמים' באותו יום, זה בטוח ימשוך הרבה יותר אנשים לקולנוע בסופ'ש הזה, ואנשים = כסף.
קסם – צודק, אני מניח שאני מתכוון יותר ל…מוניטין. אבל שוב, זה גם לא ממש טוב, כי כמו שהשם 'כריסטופר נולאן' ילהיב מאוד אנשים מסוימים, השם 'רובוטריקים' ילהיב מאוד אנשים אחרים. מה שניסיתי להגיד זה שלסרט כמו 'הנוקמים' ו TDKR יש הייפ. הרבה אנשים מודעים להם, בין אם הם יראו אותם או לא. 'באטלשיפ' בקושי פורסם בארץ עד לאחרונה, ונראה לי שבלי ריהאנה הוא היה מעניין הרבה פחות אנשים.
שאלה – אולי זה כולה שבוע הפרש, אבל למה הקדימו את 'באטלשיפ'? שוב, אולי אני טועה, אבל לדעתי זו השערה הגיונות שהרבה יותר אנשים שמעו על 'הנוקמים' מאשר עליו. למה לא להקדים אותם? לא נראה לי שהסדר משנה, אז למה לא להפיץ קודם את הסרט שיותר אנשים מודעים אליו, וכנראה יבואו לראות אותו?
לא אמרתי ש'הנוקמים' לא ימכור.
אמרתי פשוט שלבטלשיפ יש את כל הסיבות להצליח:
רובוטריקים [,מבוסס על-] = סרט אקשן עם פופולריות עצומה בארץ
ים = בחורות בבגדי ים
ריהאנה – זמרת שמוערצת בישראל ברמות מגוכחות.
אני יכול למנות לך כבר עכשיו את שמותיהם של 8 אנשים שילכו לראות את הסרט הזה. זאת, צערנו, המדינה שבה אנחנו חיים.
בצדק?!
לבאטלשיפ רשום "פלופ" All over it.
אני לא מבין איפה פה ההגיון.
לעומת זאת ב"הנוקמים" יש לפחות שלושה גיבורי על מאוד ידועים – הענק הירוק, איירון מן וקפטן אמריקה.
מי לעזאזל חושב שזה ימשוך פחות ממשהו שנראה כמו כישלון בהתהוות?!
מבזק: סרטי גיבורי-על לא מצליחים בארץ.
(ל"ת)
דווקא את זה לא ידעתי.
זאת אומרת, שמעתי שאיירון מן לא הצליח מי יודע מה, ואני בטוח שאף אחד פה לא התעניין במשהו כמו ת'ור או גרין לנטרן.
אבל מה בנוגע לקפטן אמריקה והענק הירוק וספיידרמן ובאטמן? גם הם נכשלו?
(חוץ מזה, אני עדיין מאמין שלראות שלושה גיבורי על מוכרים יחסית על פוסטר ימשוך יותר אנשים מהסרטים שיצאו לכל אחד לחוד, ובטח שיותר ממשהו שנראה גרוע כמו "באטלשיפ")
תקשיב, אף אחד לא מתווכח איתך על זה ש"באטלשיפ" נראה גרוע
אבל לא שואלים אותנו.
לשאלתך: "האביר האפל" מאוד הצליח בארץ, כמו ברוב העולם. "גרין לנטרן" היה כשלון מוחלט עם משהו כמו 20 אלף צופים. "קפטן אמריקה" ו"תור" הביא בארץ בסביבות 60 אלף צופים. זה לא אסון, זה לא שיפסיקו להביא אותם לארץ לגמרי, אבל זה פחות ממה שהכניס בארץ "שומר גן החיות", וממה ש"הארי פוטר" עושה בסוף שבוע אחד. רוב האנשים בארץ לא מכירים את הדמויות האלה ולא מתרגשים לקראתן. אולי "הנוקמים" יצליח בארץ יותר מ"באטלשיפ" ואולי פחות, אי אפשר לדעת, אבל מבחינת המפיצים בארץ אין לאחד מהם יתרון ברור על האחר.
אני רוצה לחבק אותך חזק ולקנות לך כרטיס ופופקורן וקולה
(ל"ת)
בוא קודם נראה אם יצא מזה משהו
ואז נחשוב על חיבוקים.
תשעה באב?
סליחה על הבורות (אתאיסט והכל), אבל מה לעזאזל הקשר?
בתשעה באב בתי הקולנוע סגורים.
(ל"ת)
כמה חודשים אחרי
ידוע האם התאריך יוקדם בסוף ל-20 ביולי או שהוא יישאר ב-2 באוגוסט?
אין חדש
נכון לעכשיו התאריך הוא 2.8.
משהו שמטריד אותי כבר כמה זמן
אני שם לב שהמילה "אפי" הפכה לאחרונה לאיזה סוג של סופרלטיב באתר.
וכאילו, למה?
אחת התגובות האפיות של העת האחרונה, אם לא האפית שבהן.
אני חושב שזה התחיל עם סקוט פילגרם
האפוס של אפיות אפית.
לדעתי זה התחיל עם סירנו דה ברז'רק.
האפוס האפי של כל הזמנים, אם לא החוטמי שבהם.
אין הרבה ברירות
זה או זה או לג'נדרי ואף אחד לא רוצה להראות כאילו הוא מעתיק קטצ'פרייזים מ"איך פגשתי את אמא"
לגבי האיימקס
אין איזה אולם בתכנון שאמור להיות בירושלים? אני חושב ששמעתי על זה במקום כלשהו.
ומה שמצחיק זה שמופיעה לי עכשיו פרסומת "הרחקת עטלפים"
"מניעת יריקות עטלפים אישור מכון התקנים"
אוי,
הם צריכים להשאיר את השם הזה.
ולעשות מטה-סרט אנימציה שהוא קצת על מלאכת עשיית סרטי אנימציה באולפנים אבל יותר פשוט משהו מאוד מצחיק. משהו כמו אנימניאקס-פוגש-את-רוג'ר-ראביט, אבל עם דינוזאורים.
"ציידי המכשפות" הופך ל"קוטלי"?
איפה מעריצי באפי שיסבירו שזה אירוני?
אני התפקעתי מצחוק כשקראתי על השינוי הזה...
(ל"ת)
לא הבנתי,
תסביר לאלו שלא רואה אף פעם באפי.
לא ראיתי את הסדרה,
אבל אני מניח שהכוונה היא ש"Buffy the Vampire Slayer" שצריך להיות מתורגם כ"באפי קוטלת הערפדים" תורגם כ"באפי ציידת הערפדים", בעוד ש"Hansel and Gretel – Witch Hunters" שצריך להיות מתורגם כ"הנזל וגרטל (או עמי ותמי) – ציידי המכשפות" תורגם כ"הנזל וגרטל – קוטלי המכשפות".
פיקסאר אף פעם לא היו מבריקים בשמות לדעתי
לא ששם של סרט הוא זה שעושה את עצמו טוב. אבל ברוב הסרטים שלהם השמות מובנים מאליהם אז אני אומר אל תצפו ליותר מדי מהשם הזה.
פיקסאר (או דיסני) תמיד דוחים את הסרטים שלהם
(ל"ת)
אמפג, דיסני עושים גרסה ל"מלכת השלג"?
ובכן, כנראה שאני לא מעודכת. אם הם יעשו למלכת השלג את מה ש"פלונטר" עשה לרפונזל, אני אוכל למות מאושרת (למרות שאם Brave יהיה טוב, יש סיכוי שאוכל למות מאושרת עוד קודם – איראן והכל, צריך להתחשב בלוחות הזמנים).
'פיראטים' יוצא בארץ רק באוגוסט?!
עד אז זה כבר ייצא בDVDRIP. אחרי זה יתלוננו שאף אחד לא ראה את זה בקולנוע.
ובנוגע לתאריכי הקיץ, רק אותי זה מכעיס ש'באטלשיפ' יוצא בארץ שבועיים לפני ארה"ב בעוד 'עליית האביר האפל' יוצא בארץ שבועיים אחרי ארה"ב?
אני בכלל לא הולך לקולנוע כדי לראות את זה מוקדם.
אני הולך בשביל החוויה.
רובי צופי 'פיראטים!' בארץ
יצפו בו מדובב לעברית, לכן לגרסאות DVDRIP אין משמעות מבחינת הצלחת הסרט בארץ (עוד לא ביררתי מה סיבת הדחיה, אבל אהמר שיש בעיה טכנית עם התקנת הדיבוב לעברית מבחינת לוח הזמנים. מכיוון שיוני צפוף עם מדגסקר ולאחר מכן עם אמיצה ועידן הקרח – שניהם של פורום – נותר להגלות אותו לאוגוסט).
תרגום לא מעפן ל"Gangstar Squad"?
"קוטלי המאפיונרים".
או: "כל תמנון -כריש"
(ל"ת)
לא, זה The Gangster Squid
מה שנשמע כמו הסרט הבא של דרימוורקס.
שם עברי ל Rock of Ages?
ראיתי עכשיו 'ג'יי אדגר' בקולנוע (לא מומלץ), והיה טריילר של Rock of Ages, שבסופו רואים את שם הסרט ובתרגום היה רשום 'רוק לנצח'.
תקן אותי אם אני טועה
אבל פיקסאר ודיסני לא עשו סרט לפני איזה עשור פלוס על דינוזאורים?
הוא לא היה עם פיקסאר.
(ל"ת)
פרוזן?! זאת בדיחה נכון?
מה קורה לחברה הזאת? אנחנו ממש לא צריכים עוד עיבוד ממוחשב מתחכם עם שם נוראי לאגדה ידועה. אני לא מבין. הם אמרו שאם "הנסיכה והצפרדע" יצליח אז הם יוציאו סרט עם אנימציה קלאסית כל שנתיים. מה פתאום עוד עיבוד ממוחשב? "מלכת השלג" זאת אגדה שפשוט מתאימה כמו כפפה לסגנון הישן של דיסני. מי לעזאזל רוצה לראות עיבוד בסגנון "שרק" לסיפור הזה?
איפה ראית שכתוב שהסרט יהיה באנימציה ממוחשבת?
אם אני לא טועה טרם הודיעו אם הסרט יהיה באנימציה ממוחשבת או בקלאסית.
וכן, גם אני מקווה שהסרט יהיה באנימציה קלאסית (למרות ש"פלונטר" היה מצוין).
כאן
http://www.slashfilm.com/disneys-frozen-the-snow-queen-cg-handdrawn/
(ל"ת)
פאק! מה שדיסני לא קולטים
הוא שאם הסרט יהיה טוב, הוא גם יצליח בקופות.
למה "פו הדוב" ו"הנסיכה והצפרדע" לא הצליחו?
הם היו ילדותיים מדי, מוזיקלים (הרבה מהקהל הרחב היום וזה כולל גם ילדים הוא מאוד ציני, שירים גורמים לו לאי נוחות) ופשוט לא משהו. לא רעים או משהו כזה אבל גם לא מעולים.
ג'ון לאסיטר כל כך רצה להחזיר את דיסני לנוסחא הישנה שהוא שכח שלפעמים מה שעבד פעם כבר לא עובד היום, וצריך להתקדם מבחינת התוכן, כמו שדיסני ניסו לעשות עם "הגיבן מנוטרדם" ו"מולאן". עיבודים בוגרים יותר שלא מפחדים להיות גם מפחידים.
אם דיסני יוציאו סרט באנימציה 2D (לא "קלאסית", זה גורם לסגנון הזה להישמע מיושן למרות שזו פשוט טכניקה שונה מ-CGI) שיהיה טוב לפחות כמו סרט של פיקסאר או אפילו "בולט" שלהם, אז לא תהיה שום בעיה.
קצת עצוב לי עכשיו שעושה רושם שבמקום לקלוט את זה נראה שהם ויתרו וניסיון הקאמבק הזה נכשל.
סתם שאלה שמסקרנת אותי
למה שירים גורמים לאי נוחות?
וחוץ מזה, גם 'פלונטר' היה מוזיקלי (על פי מה שהבנתי מאנשים שכן ראו) והוא הצליח.
פלונטר הצליח כי
בטריילרים שלו הסתירו שזה סרט שמבוסס על רפונזל ושיש בו שירים. בגלל זה גם שינו את השם מ"רפונזל" ל"Tangled".
לי אישית לא מפריעים השירים בסרטים שלהם, אבל אני מאמין שלילדים זה באמת יכול להיות מוזר.
חוץ מזה, שלושת הסרטים האחרונים שלהם היו לא פחות טובים מ"בולט" לדעתי, "פו הדוב" היה תענוג נוסטלגי, "פלונטר" היה סרט שמזכיר את הימים הטובים של דיסני למרות שהוא בCGI, אולי "הנסיכה והצפרדע" היה פחות טוב מהשתיים, אבל הייתה בו אנימציה מקסימה, שירים ענקיים, ונבל ממש מלחיץ.
באופן אישי
כשמתחיל סיקוונס ארוך של שיר וריקודים בסרט שאני צופה בו, בניגוד לקטעי קומדיה או דרמה שבהם אתה פחות או יותר יודע איך להגיב אם אתה מוצא את הקטע מוצלח, אני לא יודע איך להתנהג. אני אמור להניד את הראש מצד לצד? לזמזם? סתם להיות בשקט ולחכות שכל הקטע יחלוף? כשרואים קטע כזה ביוטיוב זו לא בעיה להנות ממנו אבל כשיש איתך הרבה מאוד אנשים זה קצת לא נעים. זה גורם למבוכה ולהרגשת אי נוחות.
אבל שוב, אולי זה רק אצלי. למרות שאני מכיר הרבה אנשים שאוהבים להימנע במכוון מסרטים מוזיקליים.
זה היה ככה גם ב"החבובות",
היתה מבוכה (לפחות אצלי ואצל חלק מהקהל) בקטעים של השירים.
אם שירים בסרט של החבובות מביכים אותך
אני לא ממש מבין מה משך אותך לסרט. כמה מהמערכונים המפורסמים ביותר של החבובות, כולל בשנים האחרונות, הם מוזיקליים. בכל (או כמעט כל) הסרטים הקודמים של החבובות היו שירים וזמן קמר לפני יציאת הסרט, יצא אלבום מוזיקלי שמורכב כולו מקאברים לשירים מסרטים ותכניות טלוויזיה של החבובות. איך זה הצליח להפתיע אותך?
אני יכול להעיד רק על עצמי, אבל מבחינתי הקטעים המוזיקליים היו הדבר הטוב ביותר בסרט ומה שנתן לו את הנשמה האמיתית. אני מבין כשיש מבוכה מקטעים מוזיקליים סתמיים שלא קשורים לכלום, אבל יש לי חיבה לסרט מוזיקלי עשוי טוב, אפילו אם אני לא יודע מראש שיהיו שירים.
לא החבובות הביכו
אלא האנשים החיים. כשהגיבור התחיל לשיר בתחילת הסרט זה היה מאוד מביך (ומאוד מפתיע – לזה לא ציפינו!), ומביך עד הסוף, למרות שקצת התרגלנו. הקטעים של החבובות ששרו היו חמודים.
הרגשתי בדיוק להיפך
הרגע בו הגיבור מתחיל לשיר, ועד מהרה עשרות ניצבים מצטרפים עליו, היה כל כך מופרך וקיטשי שזה כבר נפלא.
לא אמרתי שזה הפתיע אותי
(בכל זאת, עקבתי אחרי מיליון הקטעים שפורסמו ביוטיוב וידעתי שיש שירה), אמרתי שזה הביך. למה? לא יודע. תשאל את התת מודע שלי ושל שאר הקהל שהובך. לא תמיד זה קורה, אני מאמין שבסרטים ישנים אני יותר מוכן לקבל את זה, ובסרטים מודרניים זה מרגיש פחות קשור. או שזה פונקציה של כמה סרטים כאלה אתה רואה. מן הסתם גם זה.
משהו בזה באמצע סרט לא מסתדר לרוב האנשים, אחרת מחזות זמר היו יותר פופולאריים, אני מניח.
מובן ש'פלונטר' היה מוזיקלי,
פורטיס עשה ב-1978 אלבום שלקרוא לו מוזיקלי זה אנדרסטייטמנט, הוא למעשה המציא את הרוק האלטרנטיבי בארץ.
עכשיו מישהו צריך להרים את הכפפה ולצפות ב'פלונטר' עם 'פלונטר' ברקע ולספר חוויות. אני משער שזה יתעלה אפילו על The Dark Side Of The Moon ברקע של הקוסם מארץ עוץ.
לא ראיתי את פו הדב
אבל לדעתי מה שמנע מ"הנסיכה והצפרדע" להיות טוב יותר ממה שהוא זה השירים. אבל זה לא העניין. העניין הוא שהסרט הזה *כן* היה הצלחה, ולכן לא ברור למה בדיסני החליטו לא להמשיך להוציא עוד סרטים כמוהו.
לצורך העניין, בשנת 1985 יצא הסרט "הקדרה השחורה" שהיה אמור להחזיר את הכבוד לסרטי האנימציה של דיסני. במקום זה הסרט היה כשלון וגרם לכך שמחלקת האנימציה של דיסני היתה בסכנה. למרות זאת, בדיסני לא ויתרו והחליטו להוציא סרט מצויר כל שנה וכך קיבלנו את תקופת הרנסנס של דיסני. כשאני חושב על זה, יש מצב שמה שקורה עכשיו בדיסני קשור למותו של רוי דיסני (האחיין של וולט), שבמשך שנים עזר לחטיבת האנימציה להיות ליבת העסקים של הסטודיו.
רוי דיסני עזב את חברת דיסני ב-2005.
(ל"ת)
טוב
אז אולי זה קשור לעזיבה שלו.
יכול להיות, אבל זה היה מזמן,
והחברה עברה שינוי מהותי יותר – המיזוג עם פיקסאר – מאז.
דווקא "הנסיכה והצפרדע" סרט ממש נחמד, לדעתי.
(ל"ת)
קצת קשה להגיע למסקנות מרחיקות-לכת מסקיצה בודדת
אבל משהו בתמונה הזאת מזכיר קצת את עיבוד האנימציה הסובייטי מסוף שנות ה-50 לאותה אגדה בדיוק, וזה לא מן הנמנע שהאנימטורים בדיסני יעשו מחווה לסרט ההוא פה ושם בגרסה שלהם. הסרט הסובייטי הוא לא יצירת מופת, אבל יש בו כמה רגעים מאוד מרשימים חזותית והוא בולט מאוד יחסית לסרטי אנימציה אחרים מתקופתו בדומיננטיות של הדמויות הנשיות החזקות והעצמאיות שהוא מציג. זה גם אחד הסרטים שהשפיעו הכי הרבה על מיאזאקי, ואפשר להרגיש את ההשפעה שלו כמעט בכל סרט שהוא ביים.
אז מה?
הנסיכה והצפרדע היה סרט שרק באנימציה קלאסית של דיסני והיה סרט מסריח וכישלון (104 מיליון לסרט שעלה 105 מיליון' ו-267 מיליון בכל העולם), לעומתו רפונזל היה סרט קלאסי של דיסני באנימציית שרק והיה סרט מעולה והרוויח ה-ר-ב-ה יותר (200 מיליון דולר ארה"ב 590 בכל העולם ואני יודע שהוא עלה הרבה יותר). הטכניקה ממש לא משנה לי כל עוד הסיפור טוב, ובשביל דיסני שהם חברה מסחרית לחלוטין (ואת זה אנשים שוכחים לפעמים) הרבה יותר משתלם לעשות סרט שה-ם חושבים שיותר אנשים יבואו לראות אותו.
והנה מגיע ההוא עם התהיות המוזרות
מה עם הסיבה שלא באו ל"הנסיכה והצפרדע" היא בגלל שהגיבורה היא שחומת עור? Think about that…
לא, האמת היא שהסיבה היא שהסרט נראה נשי מדי מראש. הניסיון למתג את "פלונטר" כסרט גם לנשים וגם לגברים לדעתי עבד.
זאת הסיבה לפחות שאני את "פלונטר" ראיתי בקולנוע עם כל המשפחה ואת "הנסיכה והצפרדע" הורדתי בשביל לראות עם המשפחה ובסוף יצא שרק אחותי ראתה את כולו.
כן, את שניהם ניסיתי לראות… ושניהם נשיים לחלוטין. אבל "פלונטר" נשי בצורה ממש חמודה, שגם גברים יכולים להנות ממנה.
כשאתה אומר נשי, למה אתה מתכוון?
(ל"ת)
העיצוב הכללי של הסרט הוא די נשי
גם מבחינת העלילה וגם מבחינת המראה.
העלילה הראשית של הסרט היא סיפור האהבה בין רפונזל ולפלין.
עיצוב הדמויות הוא די נשי (הדמות הראשית לובשת תמיד שמלה בצבע ורוד, למשל).
וכ'ו…
אני בטוח שיש עוד, פשוט לא יצא לי לראות את הסרט כבר הרבה זמן, אז אני לא ממש זוכר יותר.
תן לי להבין,
בעיניך העובדה שהגיבורה לובשת ורוד ויש סיפור אהבה הופך את הסרט לנשי – מושג שביום יום אני לא מסוגלת לסבול, ובהקשר שלך הוא פשוט חסר משמעות כי בהרבה סרטים נשים לובשות בגדים "נשיים" ובהרבה סרטים יש סיפור אהבה – מה שגורם לגברים לא לרצות לראות את הסרט, כי גברים לא אוהבים סטריוטיפים נשיים ונשים כן – אחותך בטח נדלקה על השמלה הכחולה של הנסיכה צפרדע עד כדי כך שהיא לא שמה לב שזה סרט משמים, ככה זה, נשים – אלא אם כן הסרט מצליח להיות נשי בצורה חמודה – אשמח אם תסביר לי איך הוא עושה את זה ומה ההבדל בין נשי חמוד לנשי סתם – ואז גם גברים יכולים לאהוב את הסרט, למרות שלי תמיד סיפרו שגברים לא אוהבים דברים חמודים. אולי רק חתולים.
בדרך כלל כשאנשים מחלקים בהינף יד סרטים ל"נשיים" ו"גבריים" ומסיקים מזה מי אמור לאהוב מה אני מיד יוצאת נגד, אבל כאן הטיעון כל כך לא ברור לי, שאני פשוט לא יודעת איך להגיב לו.
אני חושבת שהכוונה הייתה ל Girly
אבל בהתחשב שאנחנו מדברים על עולם שבו חנונים בני עשרים צופים בפונים ורודים וחדי קרן סגולים לומדים על הקסם של חברות , אני לא בטוחה כמה משמעות יש למילה הזו עכשיו
הנחתי שהוא מתכוון לנשי במובן הסטריוטיפי של המילה,
וכמו שאמרתי – באופן כללי אני לא סובלת את החלוקה לנשי וגברי, ועוד פחות מזה את הניסיון להסיק מהחלוקה הזאת משהו, אבל באופן ספציפי אני לא מבינה מה הטיעון כאן.
מה הופך את רפונזל לנשי באופן חמוד בעוד שהנסיכה צפרדע זה סתם סרט נשי? מה הופך אותם לנשיים בכלל? הם לא יותר נענים לסטריוטיפים נשיים או לא נשיים מאשר כל סרט דיסני אחר. מה כל כך נשי בנסיכה צפרדע עד כדי כך שה"גברים" לא מסוגלים לראות את הסרט?
והכי חשוב – זה באמת הסיבה לחוסר ההצלחה של הנסיכה צפרדע? הבן אדם רואה את הסרט ואחרי זה הוא באמת חושב שהוא נכשל כי הוא "נשי" (מה, מה זה אומר? מה היה נשי שם??) ולא בגלל שהוא אחד הסרטים היותר משעממים שיצא לי לראות?
השימוש שלו במילה "נשי" הוא פשוט ריק מתוכן.
יש Girly ויש "לא הצלחתי לצפות כי הוא היה נשי מדי"
אמנם אם זכרוני לא מטעה אותי קסם עודנו נער, כך שאת השקפתו אמנם אי אפשר להצדיק אבל לפחות אפשר להסביר.
אני עם יגואר כאן, "פלונטר" היה מאוד כיפי עם דמות ראשית שובת-לב ואת "הנסיכה והצפרדע" לא צלחתי כי הוא פשוט שעמם אותי ו*הרגיש* נוסחאתי מדי (אני מדגיש הרגיש מפני שאני לא זוכר ממנו יותר מדי). היותה של הדמות הראשית שחומת-עור אולי פגעה בסיכויי הצלחתו של הסרט, אבל בסופו של יום הוא לא היה סרט טוב. "פלונטר" היה מצליח גם לו היה מאויר וגם לו הנסיכה לא הייתה זהובת-שיער וצחורת-עור (למרות שאז היה קצת קשה יותר למקם את העלילה היכן שהיא עם דמויות המשנה המוצלחות כפי שהן).
אגב eclipse, לא שיש מקום לחלוקות מיניות טיפשיות שכאלו, אבל אם כבר הייתי מציין שאני מכיר יותר בחורים שיצפו בסרט רק בגלל שיש בו מכוניות, ציצים ורובים מאשר בחורות שתצפנה בסרט רק כי יש בו שמלה ורודה, סיפור אהבה ואת ריאן גוסלינג*
קסם, קשה לי להאמין ששמלות ורודות באמת מפריעות לך (בנות נראות ממש חמוד בהן!). הייתי ממליץ לך לנסות לצפות בשנית ב"הנסיכה והצפרדע" ולשים-לב לבעיות האמיתיות שמנעו ממך להשלים את הצפייה בו.
* אף על-פי שלעניות דעתי זו סיבה מוצדקת לצפות בכל סרט.
כמו שניסיתי להגיד קודם,
אומנם 'הנסיכה והצפרדע' היה סרט באנימציה קלאסית של דיסני, אבל הרגיש הרבה יותר כמו סרטי דרימוורקס למיניהם. נכון, הייתה בו נסיכה כלשהי ושירים, אבל הסיפור ובדיחות הפלוצים היו כל כך ממוחזרים וכל כך משעממים שאי אפשר להאמין שאלו אותם האנשים שאחראים ל'אלאדין' הנפלא.
'פלונטר', למרות היותו באנימציה חדשנית, הציג סיפור דיסני קלאסי. למען האמת, 'פלונטר' נראה כמו מחווה לכל סרטי האנימציה הקלאסית של דיסני, מחווה מלאת אהבה. אם ילד בשנת 1950 או בשנת 2050 יצפה ב'פלונטר' לא יהיה שום הבדל באיך שהוא יבין את הסרט, לעומת סרטים שדוחפים בכוח בדיחות עכשוויות. צפיתי בסרט שוב אתמול כדי להבין מדוע הוא כל כך טוב, ואנסה לפרט על כך בדף הביקורת, אבל מה ששמתי לב הוא כמה השירים דומים ל'בת הים הקטנה', כמה העיצוב מזכיר 'היפה והחיה', כמה המלך והמלכה נראים כמו ב'היפהפייה הנרדמת'.
ועכשיו לביקורת…
לא נכון
עובדה שאחרי "הקדרה השחורה" שהיה ללא ספק יותר כושל מסחרית מ"הנסיכה והצפרדע" דיסני המשיכו להוציא סרטי אנימציה. אם הם היו פועלים רק לפי שיקולים מסחריים בשנות השמונים לא היינו זוכים לראות את תקופת הרנסנס של דיסני.
אוקי, בוא אני אגלה לך סוד.
אף *חברה* מסחרית לא קיימת בעולם כדי לעשות רק טוב. הם קיימים כדי לעשות כסף, ואם לעשות טוב יכניס להן עוד כסף זה מה שהן יעשו. דיסני בשנות ה-80 לא פעלה בשביל ליצור לי ולך ילדות מקסימה, זכרונות נהדרים ושיקולים אומנותיים בלבד, היא פעלה על מנת להכניס כסף. על חזון של איש אחד, כמו וולט דיסני ושלגיה, אפשר להתווכח ולחשוב שהבנאדם לא פעל משיקולים כלכליים נטו.
לגבי הלא נכון הנחרץ שלך, הרשה לי להעמיד אותך על טעותך. 'הקדרה השחורה' כשל באופן קשה, 21 מיליון דולר זה ממש כלום ואתה צודק. אבל 'הקדרה' יצא בשנת 1985. הסרט שהתחיל את הרנסאנס של דיסני היה ב-1989 עם בת הים הקטנה. כלומר דיסני, לאחר מספר שנים שלא הוציאו סרט אנימציה ניסו שוב ונכשלו. לקח להם עוד 4 שנים כדי להעיז להוציא עוד סרט. ההבדל בין אז להיום נתון לעובדה שילדים הם קהל נתון, הם קיימים שם ואם ידעת לנצל זאת תוכל להוציא מהם הרבה כסף כי אין אלטרנטיבה אחרת. דיסני רצו למצות את הפוטנציאל הגלום בקהל היעד הזה, וניסו מספר פעמים עד שהצליחו להחזיר את הילדים לקולנוע. היום דיסני, פיקסאר, דרימוורקס, סוני ועוד ממצים את הפוטנציאל הכלכלי בסרטי ילדים, אבל עם האלטרנטיבה הרווחית יותר שהיא אנימציה ממוחשבת.
אתה לא מבין מה אני אומר
אני לא אומר שדיסני בשנות השמונים לא פעלו מתוך שיקולים מסחריים. אני אומר שהם לא פעלו *רק* מתוך שיקולים מסחריים. הם פעלו גם מתוך מה שהם מאמינים בו. עד כמה שזה נשמע מצחיק היום, בשנת 89 להוציא סרט כמו "בת הים הקטנה" (שהיה הסרט השלישי של דיסני שיצא אחרי "הקדרה השחורה") היה צעד נועז מצד דיסני.
למרות שאופנתי היום לראות בדיסני תאגיד תעב בצע (ואני לא אומר שאין בזה אמת), צריך לזכור שיש להם מסורת מאוד מפוארת. להפסיק להוציא סרטים עם אנימציה קלאסית זה לירוק על המסורת (כמו גם להוציא סרטי המשך ל"במבי", "סינדרלה" ו"היפהפיה והיחפן").
להפסיק להוציא סרטים בשחור לבן זו יריקה על המסורת.
במילים אחרות, התקדמות האנימציה אין בה שום רע. גם בתחום האנימציה ה"קלאסית" דיסני השתנו כל הזמן.
לגבי השיקולים של דיסני עם בת הים הקטנה, לא היה שום דבר נועז בלהוציא סרט כזה. בשנת 1988 יצא אוליבר וחבריו שזכה להצלחה (צודק, טעיתי לגבי מספר הסרטים שיצאו אחרי הקדרה השחורה). מה שאני מנסה להסביר זה זהסרטים שדיסני הוציאו אז כמו היום נבעו משיקולים מסחריים, רק שאז לילדים לא היו עוד אלטרנטיבות. כבר יותר מעשור שילדים לא הולכים לסרטי אנימציה קלאסית. בטבלת עשרת סרטי האנימציה המצליחים ביותר רק סרט אחד הוא לא CG, מלך האריות (שנמצא במקום השישי), ואם מחשבים אינפלציה אז שניים (אלאדין). סרט האנימציה הקלאסית (ופה מדובר רק על טכניקת הציור, כי הסיפור ממש לא קלאסי לדיסני) שיצא אחרי שנת 2000 והכניס הכי הרבה כסף הוא לילו וסטיץ' והוא נמצא במקום ה-41 ובחישובי אינפלציה במקום ה-38. עם כל הכבוד לנוסטלגיה, דיסני זו לא חברה ללא מטרות רווח.
זו אגב סקירה שאולי תתעניין לקרוא על דיסני: http://www.fisheye.co.il/%D7%9E%D7%94%D7%95-%D7%94%D7%A1%D7%A8%D7%98-%D7%94%D7%9E%D7%A6%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%94%D7%98%D7%95%D7%91-%D7%91%D7%99%D7%95%D7%AA%D7%A8-%D7%A9%D7%9C-%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A0%D7%99/?comNum=344125
ובאופן אישי, הייתי שמח לראות עוד 20 סרטים כמו 'פלונטר' באנימציית CG מאשר סרט אחד באנימצייה קלאסית כמו 'הנסיכה והצפרדע'.
הצלחה זה לא הכל
גם "פינוקיו" וגם "פנטסיה" לא היו הצלחות גדולות בפעם הראשונה שהם יצאו והיום הרבה מבקרים מחשיבים אותם לסרטים הכי טובים של דיסני. בשנת 85 הסרט של דובוני איכפת לי ניצח בקופות את "הקדרה השחורה". מכל בחינה שהיא "הקדרה השחורה" טוב יותר מהסרט של דובוני איכפת לי.
להוציא סרטי אנימציה ממוחשבת במקום סרטי אנימציה קלאסית זה לא התקדמות של האנימציה. זה כמו להחליף שחקנים בבובות. אם אתה שואל אותי, לאנימציה קלאסית יש הרבה יותר מה להציע מלאנימציה ממוחשבת. לאנימציה ממוחשבת יש רק יתרון אחד – ריאליזם. הבעיה היא שההישג הזה נהיה הרבה פחות מרשים ככל שהוא נהיה יותר מושג, כי הוא הופך לסטנדרטי.
"בת הים הקטנה" לא היה סיכון רק בגלל שהוא היה מצויר. הוא היה סיכון גם בגלל שהוא היה סרט בסגנון הישן של דיסני – סיפור אהבה עם נסיכה שמסופר דרך שירים. היום זה נשמע כמו הסטנדרט של דיסני אבל בשנות השמונים זה לא היה מקובל. לפני זה דסני השתמשו בנוסחא הזאת רק שלוש פעמים: "שלגיה" ב1937, "סינדרלה" ב1950 ו"היפהפיה הנרדמת" ב1959.
למי?
הצלחה כלכלית של סרט זה לא הכל *בשבילך*, אבל בשביל דיסני (או כל חברה אחרת) נורא חשובה ההצלחה. אכפת להם מביקורות כי זה מביא עוד אנשים, אבל הם בעיקר רוצים כסף. על הנקודה הזו לא נראה לי שאני אחזור שוב.
לזעוק בכל פעם שמשהו משתנה שפעם היה יותר טוב זה מיותר. אני בטוח שבזמן שהקולנוע האילם התחיל להיעלם היו הרבה שזעקו שאין סרטים מדברים שטובים כמו סרטים אילמים. אותו דבר עם צבע. אותו דבר עם צביעה ממוחשבת של אנימציה קלאסית. אותו דבר עם אנימציית CG. הארטיסיט מראה שגם היום אפשר ליצור סרטים אילמים טובים (לפי הביקורות, אני לא ראיתי), ואני בטוח שדיסני היו יכולים לעשות את 'פלונטר' באנימצייה קלאסית והוא היה מצליח באותה מידה, ואת 'הנסיכה והצפרדע' ב-CG והוא היה נחשב כישלון ומבחינת האיכות שניהם לא היו משתנים. אבל אני שואל אותך, כמו שאתה הצעת, מה יש לאנימצייה קלאסית להציע יותר מ-CG?
וצר לי לגבי 'בת הים הקטנה' אבל הוא לא היווה סיכון כלל לדיסני. להיפך, זה היה הימור בטוח שהם היו צריכים לקחת לפני כן. בתקופה שבה ליותר מ-95% מהילדות בארה"ב בגילאי 3-12 הייתה לפחות בובת ברבי אחת, להוציא סרט על נסיכות ושירים לא נראה לי כסיכון. אגב, בתחילת שנות ה-90 גם למכירות הברבי נרשמת עלייה ואני בטוח שלסרטי דיסני יש חלק בכך.
יש אנשים שמציירים ממש טוב
או באופן ייחודי ומעניין המוסיף לסגנון הויזואלי של הסרט, ושאי אפשר בדיוק לשחזר עם תוכנת מחשב (דו או תלת ממדית). אני לא חושבת שסרטי אנימציה קלסית הם "טובים יותר" מאנימציית מחשב – אבל יהיה חבל במידה מסוימת אם לא יהיו כאלה יותר
(למרות שאני לא דווקא מדברת פה על דיסני, שהסגנון שבו השתמשה ל "נסיכה והצפרדע" ו "פלונטר", דומה מאוד מאוד)
היא פשוט נראת חיה יותר
אנימציית מחשב נראת סטרילית מדי. גם אי אפשר לעשות תנועות מסובכות איתה. באנימציה קלאסית אפשר הרבה פעמים לזהות מי היה האנימטור לפי איך שהדמות נראת וזזה (ואני לא מדבר על אנימציה יפנית שבה הדמויות כמעט לא זזות ונראות אותו דבר). באנימציה ממוחשבת רואים פחות מגע אדם. בנוסף, באנימציה ממוחשבת אתה מוגבל לטכנולוגיה. באנימציה קלאסית אתה מוגבל רק לדמיון שלך ולכשרון שלך.
גם באנימציה קלאסית אתה מוגבל לטכנולוגיה. טכנולוגיה של
עפרונות וצבעים.
ייתכן שלאנימצית מחשב יש יותר הגבלות, אבל זה בגלל רמת ההתפתחות של הכלי כרגע, לא בהכרח מגבלה בלתי-ניתנת-לעקיפה.
יש לי שאלה אליך
מתי פעם אחרונה ראית סרט באנימצייה ממוחשבת (CG)? כאילו באמת, סטרילית? תנועות מוגבלות? זה היה אולי בתקופה שפיקסאר הוציאו רק סרטונים קצרים אבל מאז עברו כמה שינוייים. צפה בכל סרט עם אנימציה ממוחשבת מהשנים האחרונות (מהאולפנים ההוליוודים המוכרים), *זאת* אנימציה חיה.
ראיתי כמעט כל סרט שיצא בשנים האחרונות
ואני עומד מאחורי מה שאמרתי. אני לא מתנגד לאנימציה ממוחשבת. כמו שאמרתי, יש לה הישג אחד מאוד משמעותי: ריאליזם. אני פשוט חושב שזאת לא סיבה לוותר על אנימציה קלאסית.
אז אתה סותר את מה שכתבת.
ובקשר לנושא האנימציה הקלאסית: כמה שאתה מתעקש על זה, אין טעם כי פשוט אין דרישה. לדוגמא, אני יכול להעיד אוהב לצפות סרטי אנימציה (בתנאי שהם לא ילדותיים ומזלזלים באינטליגנציה) וגם מצוירת אבל בכל זאת אני יכול להעיד על עצמי שגם שיוצא סרט באנימציה מצוירת, הוא לא נמצא בראש סדר העדיפויות שלי. יכול להיות שזה בגלל שגם את מי שאיכשהו אני יכול לגרור לסרט באנימציה ממוחשבים לא רוצה, אבל בעיקר עצם העובדה שהוא אנימציה מצוירת מרתיע אותי (ועוד אנשים רבים אחרים).
לא הבנתי
איך אני סותר את עצמי? ואם אין דרישה לסרטי אנימציה קלאסית, איך זה שההקרנה המחודשת של "מלך האריות" הצליחה ככה?
כי ריאליזם סותר סטריליות ותנועות מוגבלות,
אחרת זה לא ריאליזם. וכי מלך האריות זה סרט מוכר ואהוב. אנשים אוהבים לראות שוב דברים שהם אוהבים. במיוחד שאין היצע אחר שהם מעדיפים לצפות בו.
ריאליזם מבחינת הרקעים בעיקר
אבל ריאליזם דווקא כן יכול לבוא עם תנועות מוגבלות. ישנה אסכולה באנימציה שטוענת שריאליזם מגביל את האנימציה בגלל שכל היופי באנימציה זה שאפשר לעשות דברים שלא מתאפשרים במציאות (מכאן, דברים לא ריאליסטיים).
איזה סרט אנימציה קלאסית
עשה דברים כל כך מטורפים עם האנימציה שלו שאי אפשר לעשות עם CG? לאיזה הגבלות טכנולוגיות אתה מתכוון? אני זוכר דווקא שסרטי אנימציה היו מוגבלים ואז הם החלו להשתמש בCG כדי להפעים את הצופים.
בוא לא נשכח את העובדה ש'פלונטר' נראה בדיוק כמו סרטי אנימציה קלאסיים של דיסני, ואפילו עיצוב הדמויות הזכיר את הסגנון הישן.
לגבי מלך האריות, ההצלחה שלו הפתיעה רבים יחסית לסרט שיצא לפני 18 שנה. הוא הכניס סה"כ כ-94 מיליון, וכרטיסי התלת יותר יקרים מכרטיסים רגילים, ככה שאם הוא היה סרט חדש שההשקעה שלו נעשתה מאפס הוא היה נחשב די כישלון.
מה שאתה מדחיק הוא שגם בסרטי אנימציה ה"קלאסיים" של דיסני הייתה התקדמות במשך השנים. שלגייה לא צוייר כמו בת הים הקטנה, שלא צויירה כמו טרזן, שלא צוייר כמו הקיסר נפל על הראש. כן, כולם צוירו בטכניקה שאנו קוראים לה "קלאסית" אבל יש בינם שוני אדיר. גם על זה התלוננו פעם, אבל כל תקופה והסממנים שלה. כמו לראות 'חדשות' מתקופות שונות.
מה שאני אוהב באנימציה דו-מימדית בניגוד ל-CGI
הוא ש-CGI מנסה לדמות את החיים האמיתיים, גם כשהדמויות נראות קרטוניות הרקע מנסה להיות כמה שיותר ריאלסטי.
בעוד באנימציה דו-מימדית, הרקעים נראים כמו יצירת אומנות.
וואלה?
באיזה מהתמונות הבאות, הלקוחות מתוך סרטי אנימציה ממוחשבת מיינסטרימיים, הרקע מנסה להיות כמה שיותר ריאליסטי?
וזה, כאמור, בסרטים מיינסטרימיים הוליוודיים לכל המשפחה. אני לא אתחיל לדבר אפילו על מה שקורה בסרטים קצרים וניסיוניים, כמו זה למשל:
http://www.fisheye.co.il/backwater_gospel/
בסדר, good point.
אני עדיין חושב שהרקעים בסרטי דו-מימד נראים יותר אומונתיים.
כמו זה למשל:
אמנות היא מה שאתה עושה, לא הכלים שבהם אתה משתמש.
CGI הוא לא פחות אמנותי מציור ביד, בדיוק כמו שציור בעט הוא לא בהגדרה אמנותי פחות מציור בעיפרון.
התמונה הראשונה דווקא כן נראית ריאליסטית
(ל"ת)
אה, אני לא מנסה לסתור את מה שאמרת
אבל הרקע של קונג פו פנדה הוא לא לגמרי בלתי ריאליסטי – בגווילין יש נופים דומים למדי (ואם לא הצלחתי לצרף לינק, גוגל יכול לעזור).
היה די מפתיע להגיע לשם ולגלות שכל התיאורים בג'ים ונהג הקטר לא היו כ"כ רחוקים מהמציאות.
עוד רקעים מסרטי CG:
אחד מהרקעים הוא מסרט קלאסי, והוא נראה מדהים כי הוא מנסה להיות ריאליסטי.
אני לא אומר
שצריך להפסיק להוציא סרטים באנימציה ממוחשבת. הנקודה שלי היא שזה שיש אנימציה ממוחשבת לא אומר שצריך להפסיק לעשות סרטים עם אנימציה קלאסית. סרטים כמו "שלגיה ושבעת הגמדים", "פינוקיו", "פנטסיה", "דמבו", "במבי", "היפהפיה והיחפן" ו"היפהפיה הנרדמת" לא היו נראים אותו דבר אם היו עושים אותם באנימציה ממוחשבת. גם זה לא:
http://www.youtube.com/watch?v=R8FzGOOQNDY
תקשיב,
זה לא שאני לא נהנה מסרטי אנימציה מסורתית. להיפך, אני הייתי מאלה שנורא קיוו שהנסיכה והצפרדע יצליח כדי לראות עוד כמה סרטים מצויירים.
מצד שני אני מרגיש כאילו אתה נותן לנוסטלגיה להשתלט עליך. 'מיקי יוצא לים' (או איך שלא קוראים לסרטון שבו הוא משיט ספינה) היה בשחור לבן כי זו הייתה הטכנולוגיה עד אז. בסרטון שאתה הבאת הצבעים מתחלפים כל שנייה ומכאיבים לעין, הדמויות זזות נורא מוזר ואפילו הרקעים מסיחים את הדעת. האם זה הפריע לסרטון להיות טוב? לא, כי הסיפור שלו היה טוב. כל עוד התוכן מעניין, הטכניקה הויזואלית לא תגרע ממנו. אבל אנחנו אוהבים להתגעגע לדברים מהילדות, כמו שאבא של כולנו אוהב לספר לנו על החדר שבו הם ישנו עם כל האחים וכמה כיף היה, וארוחת הבוקר הדלה וכמה טעימה שהיא הייתה, והרכב שהיה בו קר, לא היה נוח והתקלקל כל שני וחמישי ועדיין היה מצויין איכשהו, יכול להיות שגם אתה מתגעגע לסרטים הישנים האלו למרות חסרונותיהם.
אבל דווקא הטכניקה מאוד טובה לדעתי
אני באופן כללי מאוד אוהב את התקופה של שנות העשרים עד תחילת שנות השישים. זה היה עידן הזהב של הוליווד.
בכל תקופה יוצאת כמות מסוימת של זבל וכמות מסוימת של
דברים ממש ממש טובים, הדברים הממש ממש טובים האלה נשארים בזיכרון של האנשים – אלה הדברים שאנשים שומרים עליהם ומראים אותם כאשר הם מדברים על התקופה הזו- לא את הזבל. זה למה תמיד ניראה ש "פעם היה יותר טוב", רק הדברים הטובים עומדים במבחן הזמן.
לא ברור לי למה אתה מתכוון
בזה שאתה אומר שהדמויות זזות נורא מוזר, הצבעים מכאיבים לעין והרקעים מסיחים את הדעת. בעיני הדמויות זזות בצורה חיה, והצבעים והרקעים נראים מצוין.
אני לא יודע איך להגיב לכל השרשור הזה
אתחיל בכך שהוויכוח פה נראה לי מאוד תמוהה ומפתיע אותי שאף חובב אנימציה מקצועי (רז, גרגמל איכם?) לא אמר את זה לפני.
CGI ואנימציית דו מימד אינן שיטות מתחרות, ובודאי שאחת איננה פיתוחה הטכנולוגי של השיטה השניה (היה כאן מי שהשווה לצבע מול שחור לבן – השוואה שבכלל מוזרה בעיני). אלו שתיים מתוך מגוון רחב של כלי עבודה באנימציה, לצד סטופמושן של בובות (כמו בקורליין) או פלסטלינה (וואלס וגרומיט), קאט-אאוטס (נגזרות נייר, כמו בפרקים הראשונים של סאות' פארק), רוטוסקופינג (ציור על גבי צילום, כמו בוויקינג לייף), פיקסליזציה (צילום של שחקנים במרווחי זמן, כמו כאן: http://www.youtube.com/watch?v=2_HXUhShhmY ) ועוד ועוד. שיטות שלכל אחת מהן נקודות החוזק והחולשה שלה.
אולי השוואה מדויקת יותר היא לצילום במצלמת כתף מול צילום בדולי, או שימוש בצילומי חוץ מול צילום בסט. הרי אף אחד לא יטען שעדיף להשתמש במצלמת כתף באופן אבסולוטי (לא, אפילו לא לארס פון-טרייר). השאלה היא, עדיף בשביל *מה*? מה אנחנו רוצים להשיג בשימוש בשיטה בסויימת? איזו תחושה היא יוצרת? וכמו בהשוואה הזו – לעיתים קרובות השיטות האלה משמשות ביחד, כמעת מבלי שנשים לב, ומפצות זו על חולשותיה של זו. ב"טרזן" ו"במלך האריות" היה שימוש ב CGI, ב"קונג פו פנדה" ו"בהורטון" היה שימוש באנימציית דו.
אם שואלים במה עדיפה שיטה אחת על השניה קודם כדאי לזכור שאומן מנוסה יכול להתגבר במגוון דרכים על החולשות של כל שיטה, ולפעמים זה מה שיוצר את העניין בסרט. ואלס עם באשיר, לדוגמא, נוצר בקאט-אאוטס (בתוכנת פלאש, לא בניירות אמיתיים כמובן), אבל מצליח לבטל כמעת לחלוטין את תחושת ההשטחה שנוצרת בדרך כלל בשיטה זו ולתת תחושת ריאליזם ונפחיות מרשימה. גם בסרטי דיסני בדרך כלל יהיה נסיון ליצור תחושת נפחיות של הדמויות (ואולי בגלל זה נדמה שאנימצית תלת היא המשכה הטבעי).
אז כן, אנימצית תלת עוזרת להשיג את תחושת הנפח הזו וליצור רקעים בעלי עומק. היא גם מאפשרת ריאליזם אשלייתי ומקלה על שימוש בטקסטורות ובאפקטים כמו עשן, אש, מים, תאורה והצללות. אנימציית דו לאומתה מאפשרת טווח תמרון רחב יותר בסיגנון הדמויות, עדינות רבה יותר בתנועתן והצגת עקבות יד האומן (סימני המכחול, מרקם הדף וכו') בטבעיות רבה יותר. היא מקלה על שימוש בטרנספורמציות ועיוותים צורניים (תחשבו על הג'יני מאלאדין) ושימושית מאוד אם רוצים לחרוג מהריאליזם לטובת עולם שטוח וסמבולי יותר.
ולא, אני לא צריך שתזרקו לי דוגמאות הפוכות. ברור שלכל מאפיין שהזכרתי יש עשרות דוגמאות שסותרות אותו, זה בדיוק הרעיון. השאלה היא לא באיזו טכניקה אתה משתמש אלא מה אתה עושה איתה. אפשר לדבר על למה כרגע סגנון אחד צובר פופולאריות ואחר מאבד גובה, אבל במקרה זה צריך להכיר בכך שאנחנו לא מדברים על התקדמות טכנולוגית או על נוסטלגיה, אלא בסך הכל על אופנה.
אני הבאתי את ההשוואה של השחור לבן,
ואני עומד מאחוריה. אני יודע שCG זה לא התפתחות אבולוציונית ישירה של אנימציית דו, אבל אף אחד לא דיבר על התפתחות טכנולוגית. דיברנו על התפתחות סרטי הילדים, ואלו התקדמו במהלך השנים והחלו להשתמש בטכניקה הזו בלבד.
לא אני, ואפילו לא שמעון ניסה לטעון כי טכניקה אחת טובה מהשנייה. להיפך, היתתה הסכמה כי יש דברים טובים בזו ודברים טובים בשנייה. הוויכוח היה האם יש לדיסני סיבה כלשהי לחזור לאנימציה הישנה שלהם מסיבות אחרות מלבד נוסטלגיה. בעוד שמעון טוען כי אי יצירת סרטי אנימצית דו זו יריקה על המסורת של דיסני, אני טענתי שדיסני הצליחו בסרט כמו פלונטר להתגבר על כל המכשולים הטכנולוגיים ולהציג סרט בסגנון אנימציית דו באנימציית CG, ושאם לא משתלם להם כלכלית ליצור סרט דו אין סיבה להתעקש על כך.
בין "הקדרה השחורה" ל-"בת הים הקטנה" דיסני
הוציאו את "Great Mouse Detective" (שהיה הסרט הראשון באורך מלא של הבמאים של "בת הים הקטנה") ואת "אוליבר וחבורתו", ולמרות שאף אחד מהם לא היה להיט היסטרי, שניהם נהנו מהצלחה מכובדת מאוד בקופות (במקרה של "Great Mouse Detective" גם בביקורות, ובצדק). ההוצאה של "בת הים הקטנה" לא היתה הימור מסוכן מדי – כאמור, האולפן הוציא לפניו שני סרטי אנימציה מצליחים, וגם ההצלחה של אולפנים אחרים בתחום – למשל, הסרטים של דון בלות' ("פייבל והחלום האמריקאי" או "Land Before Time") מן הסתם שכנעה את האולפן שלאנימציה יש עדיין קהל גדול.
מישהו שמע על הסרט The Raid?
אמור להיות אחד מסרטי האקשן הטובים!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uWlmhMSnVdM
מישהו יודע אם הוא יגיע לארץ ובאיזה שם?
http://www.fisheye.co.il/raid_toronto/
(ל"ת)
הלינק של "אני, את וכל השאר" מוביל לדף שגיאה
צר לי להיות נושאת בשורות רעות… ראיתי בכתבות קודמות שככה הודיעו לך על זה כדי שתתקן.
כשקיבלתי את ההתראה בדוא"ל על הפוסט הזה,
הייתי בטוח שבאטמן 3 הוקדם ויוקרן במקביל לבכורה בארה"ב. אני ממש מופתע שזה לא קרה, העניין די תמוה… או שיש הסבר הגיוני?
יש התייחסות והסבר לעניין הזה באחת התגובות למעלה
הייתי שמח לכתוב פה את תוכנה, אבל אני חושש שאני אעודד עצלנות.
פתאום נזכרתי ב The Goon
היה טריילר אי שם ב 2010, מספרים לי בויקיפדיה (באמת עבר כל כך הרבה זמן??), והוא היה פשוט משובח.
אז חשבתי לשאול מה קורה עם זה אבל אז החלטתי לגגל בעצמי. בספטמבר 2011 עלה טסט אנימציה של אולפני בלר שכתוב בו שהסרט עדיין מחפש תקציב. כמה חבל, זה נראה מגניב לאללה.
תודה על ההפנייה :)
אם לא היית כותב אנימציה, הייתי בטוח שאתה מתכוון לזה
http://www.imdb.com/title/tt1456635/
אבל ראיתי למה התכוונת וזה באמת נראה מגניב. מקווה שזה יצא מתישהו.
טרגדיה
באמת – הטריילר נראה מצוין, הבחירות שחקנים מעולות (פול ג'יאמטי! קלנסי בראון!!!), המקור טוב. ועכשיו נראה כאילו זה מתמסמס. *אנחה*
יש טעות בכתבה.
כתוב שם ש"ביוני [נקבל] את *ו*'עידן הרוק',". לפני שם הסרט, ישנה ו"ו החיבור הזאת, שלא מתקשרת לכלום. אני מניח שאו שמדובר ב-ו' מיותרת שנכתבה בטעות, או שפשוט היה אמור להיות שם של סרט נוסף שיוצא בארץ ביוני, אבל איכשהו הושמט מהכתבה. אם האפשות השנייה היא הנכונה, באיזה סרט מדובר?
עדכונון
לכל המעוניין בדבר, 2 סרטים נדחו. אחד זה Raven – סרט על המשורר אדגר אלן פו, שחוקר מקרי רצח שמבוצעים בהשראת שיריו (כמו 'קאסל' רק פעם, אני מניח). נדחה מה 9/3 ל 27/4.
'הבית בקצה הרחוב', מותחן אימה, נדחה מה 20/4 ל 21/9
*התאריכים מתייחסים ליציאת הסרטים בארה"ב.
לא רק בארץ 'פיראטים' נדחה
גם בארה"ב, שם הסרט נדחה ל-27 באפריל. כך שבמקום שנקבל את הסרט באיחור של 4 חודשים וקצת, נקבל אותו באיחור של 3 חודשים וקצת. הידד(?).
זה קצת מעודד, או מדכא, תלוי איך מסתכלים על זה
ה-27 באפריל הוא תאריך הרבה יותר יוקרתי מסוף מרץ. זה מגדיל את הסיכוי שהסרט באמת מוצלח, ולכן חבל עוד יותר שהוא מגיע אלינו באיחור.
27 באפריל זה לא הסוף שבוע שלפני הקיץ
שבו האולפנים מוצאים את הסרטים שלהם לפני שענקי הקיץ מועכים אותם?
אף אחד לא מצפה מ'פיראטים' להיות ענק.
אארדמן הם לא פיקסאר, לא דרימוורקס וזה לא סיקוול לסרט מצליח. מצד שני, כנראה שהמפיצים כן מאמינים בו שהוא יוכל לעמוד מול חבטות הענקים.
האם The Grey אמור להגיע מתישהו לארץ?
פשוט לא מעט מבקרים שאני סומך על טעמם אמרו שהוא מעולה.
כן. השם שלו בארץ הוא "שטח פראי".
http://www.fisheye.co.il/movies/grey/
ינואר 2012 בטריילרים
היום גיליתי קבוצה נחמדה ביוטיוב שמכינה כל סוף חודש מין מאש-אפ ענקי של הטריילרים שיצאו באותו חודש.
הנה של ינואר 2012:
http://www.youtube.com/watch?v=eMKtD4MEqRg
נ.ב.
אני די בטוח שחלק הטריילרים ששם יצאו לפני ינואר… אבל נסלח להם.
כמה דחיות
כפי שנחשד מהמחסור באף סוג של קידום , 'מת לצעוק 5' לא יצא באפריל הקרוב, אלא בינואר 2013.
Cogan's trade, בכיכובו של בראד פיט על אדם שחוקר שוד שמתרחש במשחק פוקר של המאפיה, נדחה ל 21/9.
ולסיום, הסרט Butter נדחה ל 5/10. מככבים בו יו ג'קמן, ג'ניפר גארנר ואוליביה וויילד, והוא על – wait for it – תחרות גילוף בחמאה.
והוא הולך מצוין במרתון עם "מילק" ו"סולט".
(ל"ת)
ו"שוקולד" לקינוח
(ל"ת)
אין שום מידע על דחייה של "סרט 43"?
גם הוא צריך לצאת עוד חודשיים ועוד אין שום סימן חיים ממנו.
Cogan's Trade לא באמת נדחה
פשוט לא היה לו תאריך וזה התאריך שנקבע לו. זהו אגב אחד הסרטים שאני הכי מחכה להם, סרטו האחרון של הבמאי 'ההתנקשות בג'סי ג'יימס' הוא אחד הסרטים האהובים עליי והציפיות שלי משיתוף הפעולה החדש שלו עם פיט מאוד גבוהות.