ובכן, הגענו לתקופה הקולנועית היבשה הזאת שבה סרטי הקיץ נגמרו אבל יש עוד קצת זמן עד שתתחיל עונת הפרסים, אז בינתיים אנחנו מקבלים סרטי "פילר" להעביר את הזמן. טוב, אולי זה נשמע קצת מרושע, גם בשבועות הקרובים יש לפחות סרט מסקרן אחד בכל שבוע, פשוט עד "ג'וקר 2" אין שום דבר עם באזז כזה גדול.
השבוע יש סרט חדש של "הנוסע השמיני", ואם זה היה עוד אחד מהחדשים של רידלי סקוט כנראה שהייתי מגלגל עיניים, אבל הוא היה עסוק עם גלדיאטורים אז הפעם אחראי על הבימוי פדה אלוורז, שהוכיח שהוא יודע דבר או שניים באימה, אז זה כן מעניין.
אם אתם מעדיפים חייזרים פחות מפחידים אז יש סרט אינדי עם בן קינגסלי שפוגש חייזר, וגם שני סרטים אירופאיים, שני סרטי אקשן זניחים למדי, סרט ג'אנקימציה וסרט אקשן נטפליקסי. בהופעת אורח מיוחדת: יצחק בארי מסביר למה יוצא בבתי הקולנוע סרט בשם "נקמה יהודית 6" והאם צריך לצפות בקודמים כדי להבין.
אה, ובסרטון מוזכר הסרט "עולם מפריד בינינו", אבל נראה שהוא עלה רק במובילנד השבוע ובשאר בתי הקולנוע נדחה לשבוע הבא, כי חלילה שיהיה סרטון שבו כל הסרטים שדיברנו עליהם באמת יצאו כמו שצריך, זה כנראה ישבור את רצף הזמן-חלל או משהו.
הנוקמים: מה עולה השבוע.
(ל"ת)
מחר יום חדש הוא קומדיה שחורה
זה יותר לצחוק עם ועל הסבל מאשר לסבול. בכל פעם שאתה חושב שהסרט יגרום לך לראות סבל הוא מוציא בדיחה חדשה או משלב משהו מתרבות הפופ האיטלקית או משלב משהו מתרבות הפופ האיטלקית עם סבל. זה לא סרט שצריך לקחת/לוקח את עצמו ברצינות רבה מידי.
יהודה גרובייס
זה לא קשור ישירות לנקמה היהודית, אבל מי שרוצה קצת על הקולנוע החרדי (או לפחות נישה מסוימת בו) ועל גרובייס, יש פרק מוצלח של הבלתי חשובים בנושא
פרק נהדר
(ל"ת)
כל הכבוד שאתם מחרימים את סרטי הניצול של ברוס וויליס
נחמד שיש עוד ערכים במדינה שלנו.
הלוואי והערכים האלה היו לבתי הקולנוע ולמפיצים ולא היינו רואים הקרנות בקולנוע של סרטים שהופקו תוך ניצול של אדם חולה שלא מודע לכך שמנצלים אותו.
אבל לא, לצערי לבתי הקולנוע ולמפיצים אין שום ערכים, כל מה שמעניין אותם זה לעשות כסף.
יאללה, שיגמרו כבר הסרטים הללו.
איך בדיוק הבנת שמנצלים אותו ?
(ל"ת)
אגב גם נקמה יהודית 6
מתרחש בין הסרט הראשון לשני בסדרת הנוסע השמיני.
לא יודעת אם היו הקרנות בארץ
אבל אתמול זכיתי לראות הקרנת תלת מימד של קורליין כחלק מהפצה מחודשת לכבוד 15 שנה לשחרור הסרט, וזו הייתה פשוט חוויה. אחד הסרטים הנדירים שהתלת מימד ממש משדרג ושניכר שצולמו תוך מחשבה ותכנון לפורמט הזה. הסרט הוקרן באולם גדול שהיה סולד אאוט לגמרי, ולדעתי הם יכלו בשקט להוסיף עוד כמה הקרנות ולמלא גם אותן. פשוט חוויה.
דרך אגב, בקיץ הנוכחי ראיתי לראשונה בחיי יותר סרטים קלאסיים בקולנוע מסרטים חדשים, והגעתי למסקנה ששום מסך ביתי, לא משנה כמה גדול או משוכלל, לא מנצח את החוויה הקולנועית מבחינתי. אני פשוט נהנית יותר מסרטים בקולנוע.
קולנוע זה החיים
ההבדל בין קולנוע לבית זה שמים ןארץ
אני גם מסתכל מכיוון של הסחות דעת
פלאפון אנשים שפתאום באים לדבר איתך
לא שאין בעיות בקולנוע
אבל זה הרבה יותר טוב מבית
אולי בחול, בארץ בתי הקולנוע לא ראויים להקרנות. המסכים הביתיים החדשים באיכות הרבה יותר טובה מהמקרנים המעופשים של אולמות ישראל…
(ל"ת)
פלאנט
ורב חן הם ממש סבבה 🙂
ובכן, לא
יש מיליארד דברים לטובת הקולנוע שגורמים לי להמשיך ללכת פעם בשבוע לפחות, אבל אם איכות תמונה זה הדבר הכי חשוב לך – מסך OLED איכותי ולדאוג להשיג קבצים ברמה גבוהה מנצח 99% מהאולמות בארץ.
פלאנט ורב חן הכי טובים בארץ מהניסיון שלי ואני משתדל ללכת רק אליהם, ואני עדיין עומד מאחורי המשפט הזה. גם אצלם, רוב האולמות עם הקרנה באיכות בין בינונית לחרבנה ויש כמה בודדים עם איכות באמת טובה. וגם, כל קולנוע אירופאי שביקרתי בו עוקף אותם בקלות מהבחינה הזאת.
כן
לי זה לא כזה מפריע
אבל בשילוב החוויה הקלנועית כמו שגאלופי אמרה
שווה לצאת החוצה
אני לא אמרתי שהמסכים טובים מאוד בקולנוע ובחול לא ראייתי
אבל אני כן אומר שכיף לצאת לקולנוע ואני מוסיף שיותר קשה להתרכז בבית ולהיות
בסרט עצמו
לפעמים איכות התמונה תלויה בעותק של הסרט שיש לאולם
למשל ראיתי את המשאלה האחרונה בקולנוע התחרטתי כי העותק של הסרט היה באיכות זבל (וראיתי את הגרסה המדובבת והדיבוב לא היה הבעיה אגב זה היה ביס פלאנט למה הם מקבלים עותקים גרועים?)
לפי מה החלטת שזה העותק?
זה גם משהו שקורה ויש עותקים שונים שמיועדים למטרות שונות, אבל די נדיר שזאת הבעיה. סיכוי טוב שזה מקרן שלא מתוחזק כראוי.
זה היה שבוע אחרון
אז או שאף אחד לא דאג לפוקוס שלהמקרן מהבוקר (הקרנה הייתה בצוהוריים) או שהעותק היה ברזולוציה נמוכה
זה נשמע כמו מקרן
למקרנים דיגיטלים יש פוקוס אוטומטי. וגם לעותקים דיגיטליים אין בלאי אז אין השפעה על שבוע אחרון.
לנורה של המקרן כן יש בלאי אחרי הרבה שעות הקרנה (ברמה של מאות שעות ולא בהכרח ברצף, אז אין השפעה להקרנת בוקר לעומת ערב), וגם לעדשות והזכוכיות שבדרך שיכולות להתלכלך וכו'. זה מה שלרוב נותן תמונה דהויה/חלשה/לא צבעונית ובתי הקולנוע ממש לא מטפלים בזה מספיק.
לעומת זאת עותק לא תקין יכול ליצור צבע מעוות לגמרי לדוגמא, או אם הוא ברזולוציה נמוכה אז הוא ממש יתפקסל כמו כשבוחרים רזולוציה נמוכה ביוטיוב (קורה הרבה בפרסומות שלפני הסרט).
זה נשמע יותר כמו המקרן אבל
הרזולוציה של הסרט בהקרנה הייתה ממש נמוכה וידיאו ביוטיוב 720p או אפילו 480p הייתה רזולוציה גבוהה יותר. אני חושב שגם היה עיוות צבע אבל לא דרסטי יותר דהוי.