ה-National Board of Review, שהוא בדרך כלל הגוף הראשון שמעניק פרסים בכל שנה (אבל השנה מבקרי ניו יורק הקדימו אותו), חילק את הפרסים שלו אתמול. סרט השנה שלהם הוא "הוגו", ומרטין סקורסזה קיבל על אותו סרט גם את פרס הבמאי. שחקן: ג'ורג' קלוני על "היורשים"; שחקנית: טילדה סווינטון על "חייבים לדבר על קווין". "רנגו" קיבל את פרס סרט האנימציה הטוב ביותר.
מלבד בחירת סרטים בודדים, ב-NBR גם מפרסמים רשימה של עשרת הסרטים הטובים של השנה (לא חוכמה גדולה – אלה פרטי מאץ' אותם עשרה סרטים שכולם מצפים מהם להתחרות על פרסי סוף השנה), ורשימות של הסרטים הבולטים גם בקטגוריות אחרות. בפרס הסרט הזר (=דובר השפה הזרה) שלהם זכה "פירוד" האיראני – שמסתמן בתור המוביל בקטגוריה הזאת – אבל בין חמשת הסרטים הזרים הראויים לציון נמצא גם "הערת שוליים", איזכור שני של הסרט בתוך פחות משבוע של עונת פרסים. לא רע.
רשימת הזוכים המלאה ב-HollywoodReporter.
זה... מפתיע.
מעניין איך סרט ילדים שאף אחד לא לקח ברצינות הופך פתאום לאחד מהמועמדים המובילים לאוסקר…
אני גם שמח על זכייתה של שיילין וודלי בפרס שחקנית המשנה על הופעתה ב"היורשים". אומנם לא ראיתי את הסרט, אבל זה נראה כמו מין פיצוי כזה על זה שלא היה יותר מדי ייצוג לילדות מתחת לגיל 20 ברוב הפרסים בשנה שעברה, ובתור מישהו שמעריץ את היילי סטיינפלד, אני שמח שילדות כמוה (יפות+מוכשרות ביותר) מקבלות הכרה.
זה מרטין סקורסזה.
גם אם יצלם מכונת כביסה מערבלת גרביים לאורך שעתיים ורבע צריך לקחת אותו ברצינות במירוץ לאוסקר. הבנאדם גאון קולנוע. הוגו, למרות שהטריילר ניסה להסתיר זאת היטב, אינו סרט ילדים מובהק. העלילה שלו מורכבת יחסית ובחצי השני הוא מפליג למחוזות אחרים (לא אכנס לספוילרים). הוא צפוי גם לקחת אוסקרים בכל הקטגוריות הטכניות. הצילום של רוברט ריצ'רדסון (לא רק התלת הראשון שלו, גם הסרט הדיגיטלי ראשון) מדהים.
אוף טופיק רציני
מישהו יודע מה קורה עם traileraddict ? איך לעזאזל אני מצליח לראות טריילר בHD?
מי יודע משהו על "פירוד" האירני?
ובפרט, האם יש בו משהו שמצדיק היותו מוביל בקטגוריה, מלבד אעפס, היותו אירני?
זה, ככל הנראה, סרט מצוין.
לאור העובדה שיש לו 8.6 בימד"ב,100% בעגבניות עם 27 ביקורות, והמון פרסים. לא חסר עליו חומר, גם באנגלית, אם רוצים לדעת עליו יותר.
הוא גם הסרט השלישי הכי מצליח באיראן השנה, כפי שיצא לי במקרה לברר בפרשת "צייד השבת".
והוא לא יוקרן בארץ, מסיבות פוליטיות ברורות.
http://e.walla.co.il/?w=/267/1862139
מכיוון שכבר ברור ש"פירוד" ו"הערת שוליים" הם שניים מהמתחרים הרציניים ביותר על האוסקר לסרט הזר השנה, יכול להיווצר מצב שבו שניהם יהיו מועמדים ויתחרו זה מול זה ישירות. ומכיוון שמדובר בשתיים מהמדינות השנואות ביותר בעולם, ההצבעה הפוליטית תהיה מעניינת.
ומכיוון ששתי המדינות די עוינות אחת את השנייה,
הסיקור התקשורתי יהיה מעצבן.
הסיקור התקשורתי מעצבן בכל מקרה.
אבל ברצינות, ברור שיהפכו את זה למלחמה בין איראן וישראל שתקבע את גורל העולם החופשי או משהו, וברור שזה לא באמת לעניין, כי מתחרים כאן סרטים, לא מדינות. אבל האמת – אין שום מצב שבו תחרות שבה משתתפים נציגי איראן וישראל תהיה נקיה מפוליטיקה. מן הסתם תהיה קבוצה גדולה שלא תצביע לסרט האיראני כי הוא איראני, ואחרת שלא תצביע לסרט הישראלי כי הוא ישראלי.
ובסוף פינלנד תנצח.
באוסקר ההוליוודי
ובמיוחד בקטגוריה של הסרט הזר שמצביעיה נחשבים מבוגרים ולכן שמרנים יותר, הייתי מצפה שלישראל יהיה יתרון ברור על איראן. דוקא בגלל זה אני חושבת שהשנה הסיכויים של ישראל לזכייה גבוהים.
יש שם גם הרבה יהודים
כך שתאורטית היה אמור להיות לישראל יתרון פוליטי, ובכל זאת היא הצליחה להיות מועמדת ולא לנצח שלוש פעמים רצופות. אז אני באמת לא יודע.
מן הסתם ששום דבר לא בטוח
אבל אני חושבת שבמקרה שבו יש דו קרב בין ישראל לאיראן, בניגוד לישראל נגד יפן, או ישראל נגד ספרד, האהדה לישראל והנוכחות היהודית יעזרו לנו. במיוחד בתקופה שבה יש מתיחות עם איראן שסובבת, בין השאר, סביב איומים על ישראל.
ובקיצור, האם מלחמת עולם שלישית לא שווה את זה, אם היא מביאה לנו אוסקר?
"לנו?"
אם *אני* מקבלת אוסקר, אז מלחמת עולם שלישית שווה את זה.
בשביל סידר, עם כל הכבוד וההערכה, לא.
אוי, הבדיחות השחורות שאני נמנע מהן...
(ל"ת)
טוב, אני לא יכול להתאפק.
זה בגלל שהוא חובש כיפה, נכון?
בהתחשב בעובדה שגם אני, אמ, המקבילה הנשית לחובש כיפה,
לא
אבל אם יש לך עוד, לך על זה.
חוץ מכלום והרבה אוננות של תקשורת פרובינציאלית
(שזה די אותו דבר) מה בדיוק נותן לו (או לנו) אותו אוסקר? במילים אחרות, לא.
חשבתי שדי ברור שאני צוחקת
אבל מסתבר שלא…
למען הסר ספק, אני לא חושבת שאוסקר שווה מלחמת עולם שלישית. למעשה יש מעט מאוד דברים ששווים מלחמת עולם שלישית. אולי אפילו אפס.
בריגדיר-גנרל Jack D. Ripper חולק עלייך מן הסתם.
(ל"ת)
חוץ מאהבת אמת!
(ל"ת)
ו-M.L.T, כמובן
(ל"ת)
לא מספיק אנחנו קרובים למלחמת עולם שלישית
שאיראן וסוריה וארגוני הטרור מאיימים על המזרח התיכון ואירופה, ורוסיה וסין מאיימות על ארה"ב.
עכשיו אנחנו צריכים להילחם נגד אויבינו גם על האוסקר.
מעולה.
פרט סטטיסטי קטן לגבי ה-NBR
בעשר השנים האחרונות, הזוכה בפרס הסרט של NBR תמיד היה מועמד לפרס המקביל לאוסקר. זה היה משמעותי יותר כשהיו רק חמישה מועמדים, במיוחד לאור זכייתם (ב-NBR) של "מולאן רוז'" ו"מכתבים מאיוו ג'ימה", שני סרטים שבאותו שלב, לא נחשבו מועמדים רציניים לאוסקר. הם חזאים פחות עקביים בשאר הקטגוריות, אבל אם יהיו השנה רק חמישה-שישה מועמדים (המספר הסופי יחשף ברגע הכרזת המועמדים), הסטטיסטיקה אומרת ש"הוגו" יהיה ביניהם.
החשיבות האמיתית של הפרס היא שכפי שכתוב בידיעה, זה היה באמת הפרס שפתח באופן לא רשמי את עונת הפרסים ששיאה באוסקר. המבקרים מניו יורק גנבו את הבכורה, אבל מבחינת יחסי ציבור, יש ערך רב לסרט שזוכה בפרס מבקרים לפני שמתחילה ההצפה הגדולה של החודשיים הקרובים, במהלכה כבר בלתי אפשרי להבדיל בין טקס לטקס. נכון לעכשיו, הזכיה של "הארטיסט" בניו יורק ושל "הוגו" ב-NBR, נותנת להם עמדה מאוד נוחה להתחיל את קמפיין האוסקר שלהם.
למה לכל הרוחות הם ממשיכים לדחות את הוגו??
אני עוד בדצמבר חיכיתי להוגו כשראיתי שהוא ישודר ב26.1. כשהתאריך הלך והתקרב פתאום גיליתי שהבכורה נדחתה ל-16.2. בסדר, כעסתי אבל חיכיתי. עכשיו תכננו את היום חמישי הזה כבר מלפני חודש ופתאום זה נדחה ל-23.2. מישהו יודע מה קורה?????
הוא יוקרן בטרום-בכורה גם בסוף השבוע הנוכחי.
(ל"ת)