קביעת תאריכי הפצה לסרטים דומה לתפיסת מקומות בקולנוע: מי שמגיע ראשון בוחר לעצמו את המקום הכי טוב, בלי הגבלות. מי שמגיע מאוחר יותר – נאלץ לבחור מבין המקומות הפחות טובים שבצד או מאחורה. תאריכי ההפצה היוקרתיים ביותר בכל שנה בדרך כלל נתפסים שנים מראש, לעתים קרובות – לפני שהסרטים צולמו. אנחנו רק ב-2011, אבל כבר יש לנו מושג טוב מאוד על הסרטים העיקריים בקיץ 2013 (אתם יכולים לראות את הרשימה ב-"לא סופי"). זה טבעי.
אבל השבוע חלה עליית מדרגה במלחמה הפסיכולוגית בין האולפנים על קביעת תאריכים מראש. זה התחיל בספיידרמן: סוני הכריזה שהיא לוקחת לעצמה את ה-2 במאי 2014 – השבוע הראשון של הקיץ, ובאופן מסורתי אחת המשבצות הכי טובות שיש – בשביל "ספיידרמן המופלא 2", החלק השני בסדרת-הריבוט של ספיידרמן. כמובן, "ספיידרמן המופלא 2" הוא לא סרט. בשלב זה הוא מושג מעורפל מאוד על סרט. קרוב לוודאי שלסוני עדיין אין מושג מי יהיה הבמאי, מה תהיה העלילה, מה יהיה התקציב או אפילו מי יכתוב את הסרט. ההפקה של "ספיידרמן המופלא" הראשון עוד לא הסתיימה, והוא ייצא רק בעוד תשעה חודשים. לכו תדעו, אולי הוא יהיה כשלון ועצם הרעיון לעשות לו סרט המשך ייפסל. אבל זה לא הפריע לסוני לתקוע יתד, שלוש שנים מראש.
המהלך הזה בוודאי עצבן את מארוול, ואת האחות הגדולה החדשה שלהם, דיסני. סוף השבוע הראשון של מאי היה שייך למארוול באופן כמעט בלעדי בשנים האחרונות: שני סרטי "איירון מן" ו"תור" יצאו בסוף השבוע הזה; בשנה הבאה ייצא"אוונג'רס" באותה משבצת בדיוק, וב-2013 – "איירון מן 3". מארוול בוודאי היו מרוצים מאוד מהסידור הזה, ואולי הם חשבו שכולם הבינו שהמקום הזה שלהם לתמיד – ופתאום בא ספיידרמן וגונב להם את הכסא שהם הכי אוהבים (ואפילו זה שגם ספיידרמן הוא, טכנית, דמות של מארוול, לא עוזר).
אמרו החבר'ה בדיסני, ככה? אתם שומרים מקום לחברים שאתם אפילו לא בטוחים אם הם יבואו? אין בעיה. אנחנו נשים תיקים ומעילים וכובעים וסלולריים על שורה שלמה של כסאות, כאלה שאנחנו אפילו לא בטוחים בדיוק מי ישב עליהם. ימים בודדים אחרי ההצהרה של סוני, דיסני קבעו לעצמם שורה של תאריכים לסרטים משלהם בשנים 2013 ו-2014 – אבל לא אמרו בדיוק איזה סרטים אלה.
למעשה, כבר לפני כמה שבועות דיסני הכריזו על ה-27.11.2013 בתור תאריך ההפצה של סרט חדש של פיקסאר, שאינו המשך, אבל לא הסגירו את שם הסרט. לאותה שנה נוספה עכשיו עוד בשורת אנימציה משמחת: ב-4.10.2013 ייצא סרט בבימויו של הנרי סליק ("הסיוט שלפני חג המולד", "קורליין"). גם הפעם הם לא טרחו לפרסם פרטים שוליים כמו את שם הסרט או במה הוא עוסק.
אפילו זה הרבה מידע ביחס למה שפורסם על סרטי 2014. ב-30.5.2014 ייצא עוד סרט של פיקסאר. זה כל מה שאנחנו יודעים עליו. לא ידוע איך קוראים לו, מי יביים אותו, או אפילו האם זה סרט המשך (צעצוע של סיפור 4?) או סרט מקורי.
בנוסף, בקיץ 2014 ייצאו שני סרטים של מארוול, האחד ב-16.5 והשני ב-27.6. שוב, דיסני ומארוול יודעים באיזה תאריכים הסרטים האלה ייצאו, אבל לא אומרים באיזה סרטים מדובר, ובמקרה הזה ייתכן מאוד שהם עצמם עדיין לא החליטו. האפשרויות הן רבות: "קפטן אמריקה 2" ו"אוונג'רס 2" הן אפשרויות מובנות מאליהן (כבר ידוע ש"תור 2" ייצא ב-2013), אבל זה יכול להיות גם סרט שיוקדש להוק-איי (שמשתתף ב"אוונג'רס", בגילומו של ג'רמי רנר) או לאלמנה השחורה (סקרלט ג'והנסן), או אולי הענק הירוק יחזור שוב לסרט משלו, אחרי הפסקה ארוכה יחסית. וזאת יכולה להיות גם דמות חדשה, כמו "דוקטור סטריינג'", שעליו מארוול עובדים לפי השמועה, או "אנט-מן" שאדגר רייט משודך אליו כבר מזמן.
אז מה באמת נראה ב-2014? אתם מוזמנים לנחש. תחזרו לכאן בעוד שלוש שנים, אם יתברר שצדקתם אולי תזכו בפרס כלשהו שאני לא יודע עדיין מהו. ייתכן שזו מכונית, אבל ייתכן גם שזה מסטיק. כאילו שאני באמת יודע מה יהיה לי לתת ב-2014.
מאוד אהבתי את הבדיחות השנונות שלך רד…
קרעת אותי עם התיקים ועם התקציב שלך ב2014.. :)
אני מנחש ששני הסרטים של מארוול יהיו אוונג'רס 2 והוק איי
ושהסרט של פיקסאר ב2014 יהיה המשך שלישי למפלצות בע"מ
נהניתי
כמובן שבממלכת התפוס ככל יכולתך נגיע גם לפארסות כאלו.
אני חייב לשאול דבר נוסף: תמיד אומרים על "הסיוט שלפני חג המולד" שזה סרט של טים ברטון. מאיפה הבאת את הסליק הזה?
ברטון היה תקוע בבימוי בטמן חוזר נדמה לי בלונדון, לכן סליק היה הבמאי של הסיוט.
טים ברטון לא ביים את "הסיום שלפני חג המולד".
הסרט מבוסס על שיר שטים ברטון כתב, והעיצובים בו הם בהחלט בסגנון של ברטון. מעבר לזה, יש כמה גירסאות על מידת המעורבות שלו בסרט – יש כאלה שטוענים שהוא לא באמת עשה בו שום דבר והשם שלו הוצמד לסרט רק בשביל הפרסומת. בכל מקרה אין ויכוח על כך שהוא לא היה הבמאי.
ואחרי השנים האחרונות של ברטון
הבשורה של סרט חדש של סליק הרבה יותר משמחת מכזאת על חדש של ברטון…
בזה אין ספק
ברטון הפך מבמאי ששווה לצפות בסרטים שלו, לבמאי מוכשר שעובד עם תסריטים מחורבנים.
חכו ל-2012.
ברטון הולך לעשות את הקאמבק של הקריירה שלו.
קאמבק עם סרט ערפדים מחורבן?!
שמשחקים שם קלואי מורץ, ג'קי ארל היילי ואווה גרין? אין סיכוי.
שלוש שאלות פילוסופיות,
כולן באותה רוח:
1. האם כשעץ נופל לבד ביער, הוא עדיין משמיע רעש (או משהו כזה)?
2. האם דף פוליו בודד נחשב בתור הכרזה על שמירת מקום?
3. האם יש ערך (מלבד "אני הייתי קודם") להכרזה של אולפן על תאריך ליציאת סרט, כשאין שום פרט על הסרט?
יש ערך ל"אני הייתי קודם",
אבל זה תלוי גם מי אומר את זה. אם איזה ילדון קטן טוען שהכסא הזה שלו, ולצידו ביריון ענק עם ורידים בצוואר טוען את אותו הדבר, יש סיכוי סביר שזה הביריון שיקבל את הכסא בסופו של דבר.
אין שום מוסד רשמי שרושם את התאריכים האלה. אני יכול להכריז על ה-3 במאי 2015 כעל תאריך היציאה של סרטה החדש של זרובבלה פיש, זה פשוט לא יעניין אף אחד. מצד שני, כשחברה גדולה ועשירה שיכולה להוציא 100 מיליון דולר על מסע פרסום לסרט שלה מכריזה שהיא לוקחת תאריך מסוים, כל אחד אחר שרוצה את התאריך הזה יצטרך לקחת בחשבון שהוא יצטרך להתמודד נגדה, ואז להחליט שאולי עדיף לבחור תאריך אחר. כבר קרו מקרים שבהם שתי חברות ענק הלכו ראש בראש, ובדרך כלל אחת מהן ויתרה (כמו שקרה במלחמת השלגיות, כששני אולפנים שונים הכריזו שהם מוציאים סרט על שלגיה באותו חודש).
אני מבין,
יש פה שיקולי יוקרה, שיקולי פילוחים סטטיסטיים של "איזה תאריך יביא הכי הרבה צופים/כסף/שניהם" ועוד כל מיני כאלה. הכל מובן, אבל זה עדיין מרגיש סתמי. כמו לקנות כתובת של אתר אינטרנט, בלי לדעת מה אתה הולך לשים בו בכלל.
טוב, נו. אם אלה חוקי הג'ונגל.
חוץ מזה, ברור שדף פוליו בודד נחשב כשמירת מקום
אחרת איך תשמור את שתי השורות הראשונות בהרצאה של חדו"א 2 בשמונה בבוקר?
מה שתמיד הדהים אותי
זה האופן שבו כולם כולל כולם מכבדים את דף הפוליו הזה כשומר מקום. את נכנסת לכיתה ריקה ורואה שתי שורות של דפי פוליו, ובמקום פשוט, את יודעת, לדפדף אותם משם ולתפוס את המקום המועדף עלייך, את אומרת לעצמך: "חי דפתר הקדוש! יש דפי פוליו על הכיסאות האלה!" והולכת למצוא כיסא בסוף הכיתה.
נראה לי שזה מתחיל מכך שכל אחד רוצה לשמור מקום לחבר או שניים לידו, אז התרגלנו לכבד "מקומות שמורים". מי שתופסים שורות שלמות בשביל כל החבר'ה וכל החבר'ה של כל החבר'ה, פשוט מנצלים לרעה את המוסכמה החברתית. ובאמת, למה לא? אף אחד לא הגדיר שיש גבול לכמות המקומות שאפשר לשמור. מה בעצם מונע ממני להיכנס לכיתה כל בוקר ב-7:00 עם שתי דפדפות, לסמן את כל הכיסאות באולם, להתייצב בכניסה ולהגדיר לכל סטודנט איפה הוא יושב היום?
אני אף פעם לא הבנתי מה גורם למשיכה הזאת לשורות הראשונות
אבל למדתי בבאר שבע, שם הכל שונה…
בטכניון, ההרצאות שבהם שמרו שורות ראשונות
התקיימו בכתות צרות וארוכות שבהן היה קשה מאוד לשמוע או לראות את הלוח מהשורות האחרונות. וכמובן שאלו היו קורסים מרכזיים עם מרצה אחד נורמלי, כך שמשהו כמו 150 איש הגיעו לכתה שיכלה להכיל אולי 100.
זו לא לגמרי החוויה שלי
בטכניון שמרו מקומות בעיקר בקורסים של שנה א', כשאנשים עוד האמינו שאם הם ישבו בשורה הראשונה ויעירו הערות מחכימות, המרצה יזכור אותם וייתן להם בונוס במבחן ו/או קביעות. לא זכורה לי כיתה שהיה קשה לשמוע בה מהשורה האחרונה, פרט למקרים של פיצוץ אוכלוסין בכיתה, שאכן נפוץ, שוב בקורסים של שנה א'.
טוב, חדו"א 2 זה קורס של שנה א'
והכיתות שאני חושבת עליהן היו בקומות העליונות של אולמן.
סוג הקהל וגודלו
כשזו הרצאה בקורס בו משתתפים כמה עשרות סטודנטים רציניים המתקיים באולם מודרני עם חלילה מקרן וחלילה מיקרופון זה לא משנה איפה אתה יושב.
כשזו הרצאה בקורס בו משתתפים כמה מאות סטודנטים זחיחים הבטוחים שהם מתת האל לרפואה המודרנית, רצוי ומומלץ לשבת כמה שיותר מקדימה, תוך כדי התעלמות בוטה מהקריאות הטוענות כי חצי האולם שמור.
חלקנו למדנו בשנה א' עם מקרן שקפים ובלי מיקרופונים
אך, הנוסטלגיה לכתב יד בלתי קריא המקושקש במהירות בטוש ע"ג שקף.
בהרבה מהכיתות שלמדתי בהן (אוניברסיטת ת"א) היה צורך במשקפת כדי לזהות את המרצה. ואף פעם לא הגעתי מוקדם מספיק כדי להתחרות בעכברי השורה הראשונה. בכל זאת הגיעותי איכשהו עד הלום…
היה לי קפה חם בפה ושתי השורות האחרונות שלך גרמו לי לצחוק במקום לבלוע אותו וזה היה כואב.
אני מקווה שאתה מרוצה מעצמך.
אני בהחלט שבע רצון :)
(ל"ת)
הבשורה בנוגע לסרט של סליק אכן משמחת
אבל דווקא לגבי מועד היציאה שלו אני ממליץ לא להמתין בציפיה דרוכה. עם הלו"זים שסליק עובד לפיהם, הייתי מוסיף עוד שנה-שנתיים (בהערכה אופטימית מאוד) לתאריך היציאה המיועד.
מלך הסלים 2 :זריקת עונשין
ייצא ב2014 בישראל,זה יהיהי הקאמבק של דובי גל,עוד תראו
תחשבו שניה על כוכב הקופים
אף אחד לא ספר אותו, אף אחד לא "שמר לו מקום", לא התעסקו בו באובססיביות במשך חודשים ואפילו שנים (מישהו אמר האוונג'רז?). זה מן הסתם עזר ליוצרים גם לשמור על תקציב נמוך, וגם לשמור על שליטה אומנותית. והנה – יצא סרט שהוא גם מצויין (על פי השמועות, עוד לא צפיתי בו) וגם החזיר את העלות תוך שבוע.
שאלה טפשית אולי, אבל זה לא מפר הגבלים עסקיים?
הרי הסיבה שמכריזים על תאריך מראש היא שזה הופך את זה לאי רציונלי להדחף איתך. אז במובן מסוים ההכרזות האלה הן תיאום של האולפנים הגדולים איך למקסם את הרווח ממכירת כרטיסי קולנוע. זה לא נשמע לגמרי… בסדר. לא?
טעות שלי, אותה שאלה מנוסחת ברוח התקופה:
זה לא פוגע באולפנים הקטנים שרוצים להוציא סרטים? זה אומר שבכל סופ"ש טוב שאולפן עצמאי רוצה להוציא בו סרט לאקרנים, יש איזו מפלצת בלוקבאסטר שהוא יצטרך להתחרות בה, ובטווח הארוך מבטיח שנראה רק דברים הוליוודיים גדולים. לא?
סרט חדש של פיקסאר ב-27.11.2013?
נשמע כמו אחלה דרך בשבילי לחגוג יום הולדת 30.
כִּיף, גם לי יש יומולדת אז
ונראה לי שגם לג'ימי הנדריקס…
בדקתי עכשיו את התקציר כדי להבין
במה מדובר, ואני מקווה שהסרט ידבוק בסיפור המקור של הקומיקס, ללא התוספת ההיא. לא זכורים לי מניעיו של סטריינג' ללכת ללימודי רפואה, אבל הוא כן היה פוץ (מנתח כשרוני, אבל פוץ) עד שאיבד את יכולותיו בתאונה, וחבל להפוך אותו לאיזשהו קדוש. התאונה והמעבר לעולם הכישוף הם אלו ששינו אותו.
אם כבר, אני מקווה שיתבססו על המיני-סדרה של בריאן קיי ווהן ומרקוס מרטין שהתפרסמה לפני מס' שנים, The Oath. זה סיפור נפלא שעומד בפני עצמו, אך גם יכול להכיל רמיזות ליקום הקולנועי של מארוול, כמו גם מחוות לסדרה המקורית של סטן לי וסטיב דיטקו (החזון הפסיכדלי שלו התקבל בברכה ע"י הקהילה ההיפית בזמנו). יש שם כבר הכל: נבל מבוסס, דמויות משנה מקסימות, מושא אהבה, אדם קרוב שזקוק לעזרה, פלאשבקים והרבה הומור. הממ… שישכרו את ווהן לכתוב את התסריט וזהו.
"המהלך הזה עצבן את מארבל?"
ספיידרמן לא שייך למארבל בכלל ? ומארבל שייכת לדיסני לא ?
כן ולא.
ספיידרמן הדמות שייכת למארוול ששייכת לדיסני, אבל מארוול מכרו את זכויות לסרטי ספיידרמן ל-Columbia Pictures.
כנראה פספסת את המשפט האחרון בפיסקה
"(ואפילו זה שגם ספיידרמן הוא, טכנית, דמות של מארוול, לא עוזר)."
ספיידרמן הוא של מארוול, אבל הזכויות לסרטים של סוני.
אהה תודה :)
באמת פספסתי את הקטע הזה ..
נראה לי ש...
16.5 יהיה הסרט של הוקאיי ו-27.6 יהיה או ההמשך של קפטן אמריקה או סרט נוסף של הענק הירוק. דבר די משעשע בנודע להענק הירוק: הסרט מ-2003 של אנג לי יצא ב-20.6, הסרט מ-2008 של אדוארד נורטון יצא ב-13.6, אם התחזית שלי נכונה, אז רק צריך שיהיה עוד סרט של הענק ב-6.6 ובכך הענק כבש את חודש יוני.
נחשפו פרטים על שני סרטי פיקסאר
הסרט שייצא ב-2013 יהיה על דינוזאורים (אם כי ספק אם יזרקו שם דינוזאורים) ויעסוק בשאלה מעניינת: מה היה קורה אם המטאור שהכחיד את הדינוזאורים לא היה פוגע בכדוה"א?
הסרט שייצא ב-2014 יהיה בתוך המוח (גרסת האנימציה ל'אינספשן'?).
בכול מקרה, משמח לראות כי שני הסרטים של פיקסאר הם אינם המשכונים.
http://www.comingsoon.net/news/d23exponews.php?id=81285
תודה על העידכון
אני לא בטוח שהם עושים סרט על המוח, "inside the human mind" יכול להיות כל דרך החל באוסמוזיס ג'ונס וכלה בסייקונאוטס.
נחשף מה יהיה אחד הסרטים של מארוול
והוא, איזו הפתעה, 'קפטן אמריקה 2'. זה הסרט שיוצא ב-4.4 (ושבזמן פרסום הכתבה הזאת היה אמור לצאת ב-27.6). על הסרט השני, שייצא ב-16.5, לא נחשפו פרטים.
קישור
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=88933
גם אנג'לינה ג'ולי עדיין תהיה פה ב 2014
"מליפיסנט" יצא ב 14/3/14
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=89003