-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
המכשף
The Witcher
צייד מפלצות בודד נאבק למצוא את מקומו בעולם שבו אנשים הם אכזריים יותר ממפלצות, אך כאשר הגורל מפגיש אותו עם קוסמת רבת עוצמה ונסיכה צעירה עם סוד מסוכן, השלושה מוכרחים ללמוד לנווט יחד ביבשת הפראית.
תאריך הפצה בארה"ב: 20/12/2019
תאריך הפצה בישראל: 20/12/2019
התחלה לא רעה
יש דברים שלא עובדים יותר מידי טוב, והסדרה בזבזכ הרבה זמן על שטויות לפעמים, אבל אם היא תדע לשמר את הדברים שכן עבדו ותייצר עלילה יותר מהודקת יש פה פוטנציאל למשהו נהדר
סדרה נחמדה, לא מדהימה, סה"כ נהניתי
דבר שמטריד אותי הוא השימוש הדי טוב שהיה בקווי זמן שונים עד להפגשותם.
איכות העלילה ללא המרכיב הזה נמוך משמעותית. איך עושים זאת בעונות הבאות? קשה לעשות זאת שוב, לפחות בלי הרגשה של חזרה על אותו הדבר. הייתה לי את ההרגשה הזו בווסטוורלד, דבר שגרם לי לזנוח אותה לבסוף.
למי שעוד מתעניין, העונה השנייה טובה יותר מהראשונה ומאוד כיפית. קודם כל היא מספרת סיפור אחד ולא אוסף סיפורים לא קשורים שרק בסוף מתחברים כמו העונה הראשונה, וחוץ מזה, שילובי דמויות חדשים שלא היו בעונה הראשונה (יאסקייר וינפר, ינפר ואמיר, וכמובן סירי וגרלט) מכניסים עניין חדש ונותנים עוד חיבור לדמויות.
והפוליטיקה כאן ממש מזכירה את משחקי הכס בתפארתה – משחק מרובה משתתפים שכל אחד מהם הוא אקטיבי והאינטרסים שלהם מצטלבים לעיתים ומנוגדים לעיתים. אם בעונה הראשונה נילפגארד (הדרומיים) עוד היו הרעים, הרי שעכשיו כבר בכלל לא ברור שיש כאן רעים וטובים – כל הצדדים מתנהגים אותו דבר, אפילו האלפים שנדמה היה בעונה הראשונה שהם עוד איכשהו יותר אציליים מזה. רק שכאן המטרה המשותפת היא לא כס הברזל, אלא סירי.
כמובן שלא הכל טוב – העלילה מזכירה קומיקס לעיתים (דמויות שהיו בסצינה הקודמת רחוקות מאות קילומטרים מגיעות בסצינה הבאה בדיוק לרגע המכריע כדי להציל את המצב), ושילובי הדמויות שהזכרתי קודם נובעים בחלקם מתסמונת טטואין, כלומר שהדמויות כל הזמן נתקלות זו בזו במקרה בלב ממלכה עצומה. אבל אלא חוקי הפורמט אני מניח.
דווקא אהבתי שהעונה הראשונה הראתה סיפורים במקביל
אם זה נעשה טוב, זה משדרג פלאים עלילה שאחרת הייתה סבירה במקרה הטוב (לדוגמא גם ווסטוורלד והסרט ממנטו). בדיוק ראיתי תקציר (רשמי של נטפליקס) של העונה הראשונה והם מסדרים אותה כרונולוגית. הסיפור הפך סתמי ולא רציתי להמשיך לעונה השנייה.
אני שמח לדעת שהפעם שידרגו עלילה. אנסה.
ולמדתי על תסמונת תסריטאית חדשה :)
דווקא אהבתי את העונה הראשונה
מאוד אהבתי את הסיפורים הנפרדים בעונה הראשונה. פרקים הסתיימו עם תחושה של סיפוק בניגוד לקליף האנגרים המעצבנים בסדרות מודרניות. זה הזכיר לי את המשחק (וויצ׳ר 3) בו סיפור המסגרת לא ממש מעניין אבל הקווסטים הצדדיים מגוונים ומורכבים. אני באמצע העונה השנייה, ובינתיים היא טובה, אבל קצת מרגישה כמו סדרת נטפליקס סטדנרטית שמחייבת ישיבה של שעות מול הטלוויזיה לפני שמגיעים למשהו משמעותי.
האם זה רפרנס למערכוני היפופוטם! ?
העונה השנייה אכן יותר סטנדרטית. היא הייתה סבירה, מספיק כדי להעביר לי זמן ניקוי ראש כשבא לי משהו בסגנון חרבות וקסמים. אבל ברגע שהפכה סטנדרטית, יש לה מגרעות כמו שציינת.
אתה שואל אם שם המשתמש שלי
הוא רפרנס למערכונים? לא, זה רפרנס לאיזה סדרת אינטרנט נשכחת בשם God Inc שראיתי לפני יותר מעשור. סדרה בסגנון המשרד שמספרת את מעלליהם של הפקידים שעובדים בגן עדן. אחד העובדים מנסה כל הזמן להמציא שילוב של קיפוד והיפופוטם אבל לא מקבל אישור מהבוסים. אני חושב שאיזה רשת גדולה קנתה את הסדרה אבל בסוף לא קרה עם זה שום דבר. הפרקים קצרים וזמינים ביו טיוב, אני ממליץ בחום.
רק עכשיו אני מבין שאייתתי לא נכון היפופוטם וחזרתי על הטעות הזאת במשך עשור. אני מניח שעכשיו אני כבר מחוייב לצורת הכתיבה הזאת.
סך הכל אני בן אדם.
קיימת סדרת פנטזיה אפית חדשה בכיכוב מישל יאו, אני רוצה לראות אותה. אפילו אם אני לא חובב במיוחד את היקום הטלוויזיוני הזה (לא קראתי את הספרים ולא שיחקתי במשחקים).
אוקיי היא גרועה.
הסדרה, לא מישל יאו. אבל אין למישל יותר מדי מה לעשות כאן. אין ספק שאחרי ההצלחה וההערכה (ואוסקר?) של הכל בכל מקום בבת אחת היא כבר לא תקבל גיגים כאלה עלובים. מגיע לה יותר והבנתי אותה למה היא אמרה בראונדטייבל של ההוליווד ריפורטר שהיא מקנאה בהזדמנויות שמוצעות להם.
ואיך זה הופך אותה ללא גרןעה?
(ל"ת)
חצי עונה חדשה - אין הרבה חדש
מנסים לעשות עיבוי לדמויות השטוחות, רוצים שנרגיש משחקי הכס, אבל מי בכלל זוכר את כל הקרטונים הללו?
המפלצות "מה.." כאלה. גם הסצנות קצרות מאוד.
בפרק החמישי ניסו לשנות קצת עם מבנה בלשי א לה אגטה כריסטי, היה סביר.
מומלץ לצפות במהירות גבוהה, או כרקע לעבודות הבית.
או לצפות בכלל ואולי הפרנצייז המקרטע הזה יבוטל.
(ל"ת)
היא לא מבוטלת עכשיו כשהדמות הראשית עוזבת?
זה לא ספוילר, השחקן התפטר
לא. מחליף אותו ליאם המסוורת'
שזה בכלל מצער, כי קאביל ביי פאר החלק הכי טוב בסדרה (אוהב אותך יאסקיאר אבל אתה גם תסכים).
איך מחליפים איש בגודל גזע עץ בדחליל?!
יתחילו לעשות עונות על העבר? אבל אז מה עם כל הקאסט הקיים?
אפילו על העבר זה בעיה, כי כבר עשו איזה סרט מצויר של אוריג'ין לדמות.
מה הכוונה בגודל גזע עץ אל מול דחליל?
אמנם המסוורת' שחקן גרוע יותר מקאוויל, שבתורו אמנם לא שחקן-על אבל עושה עבודה מעולה בתור גראלת (הרבה כי פשוט אכפת לו), אבל מבחינת גודל פיזי, להמסוורת' לא תהיה בעיה.
ראשית, להמסוורת' יש מבנה עצמות רחב דיו וגנטיקה טובה, מה שאומר שעם 'תוספי תזונה' ו'עוף, אורז, וברוקולי' אפשר לשים (ואכן שמו וישימו) על המסוורת' מספיק בשר בשביל שהוא יראה מגניב אוחז בחרב עם שרוולים מקופלים למרפקים.
שנית, המסוורת' גבוה מקאוויל בכמה ס"מ טובים, אז נוכחות פיזית על המסך לא תהיה בעיה בכל-מקרה כל עוד הוא לא באמת דחליל, והוא לא.
אני מאוד מבואס מההעזבה של קאוויל, וסביר שלא אשרוד יותר מפרק או שניים בעונה הרביעית, אבל הבעיה עם המסוורת' נוגעת יותר ליכולות המשחק הרגשיות והפיזיות שלו מאשר למבנה או גודל הגוף.
טוב נו, לפחות נקבל קצת WH40K.
וואללה מקבל, כבר עשו טרנספורמציות דרסטיות בהוליווד
מבחינת משחק, זה לא שהמכשף היה כה מדהים. נוהמים קצת עם פרצוף קפוא…
ב wh40k , הבנתי שתלוי במה יחליטו להתחיל. מסרטוני ניתוח אפשרויות הבנתי שיש כמה סיפורים שכדאי להתחיל מהם: הרפתקאה כלכלית יותר בטוחה עם סיפור יותר אינטימי, במקום אפוסים ענקים שמצריכים תקציבים של סרטים שלמים.
הקטע הוא שבראיונות עם קאוול, הוא חוזר ואומר שבגלל שהוא יקבל בעצם רק דמות אחת לגלם, הוא כנראה יהיה מעוניין בדמויות הראשיות ומיוחדות יותר, שנמצאות בסיפורי אפוס/אופרת חלל. בעצם בניגוד של התחלה זהירה: הוא ידחוף יותר ל"טבעות הכח" כזה.
אין סיכוי שהמסוורת יגיע למסת שריר של קאויל
(ל"ת)
מתי בפעם האחרונה ראית את אח שלו?
(ל"ת)
הוא לא צריך להגיע למסת השריר של קאוויל, אלא לעבור מסך בתור גראלת הטלוויזיוני.
(ל"ת)
האוריג׳ין לא היה על גראלט, אלא על המנטור שלו
(וזה סרט מוצלח)
ככה שיש מקום להרחיב על ילדותו ונערותו אם ירצו.
אני פשוט לא חושב שזה הכיוון. נראה איך תסתיים העונה הזאת, אבל לדעתי הם פשוט ימשיכו בעונה הרביעית את העלילה ויתנהגו כאילו לא קרה שום דבר חריג.
אני כן חייב לציין לטובה את הכוריאוגרפיה של הקרבות
הסצנה בפרק הראשון למשל ממש הרשימה אותי.
מסכים. והכל הדרדר משם
לא יודע כמה זה באמת, אבל נוצרה לי הרגשה שהדמות של הילדה כל הזמן "נוחתת עם חרב על משהו".
העונה השלישית מזעזעת. לא יודע מה זה, אבל הוויצ׳ר זה לא.
ואם שתי העונות הראשונות איכשהו עברו בתור סדרה שמשחזרת את הוייבים של הרקולס וזינה, לעונה השלישית אין אפילו את הקסם הזה.
יא, נכון!
תיאור מדויק! מעלילה עם ה"מפלצת השבועית" וקשת עלילתית מחברת, עברו לתככים דלה שמטה (הביצוע מעפן). ומישהו נזכר ששכחו מפלצות, אז מוסיפים איזה 3 דקות של ארמדיל. ואין את האווירה המבדרת לעיתים.
מאוד הציק לי דבר ספציפי (שהיה גם בעונות מתקדמות של משחקי הכס): קפיצות גיאוגרפיות מיידיות. בתור סדרה שרובה סובבת סביב דמויות במסע פיזי בעולם, כש"לאן נלך", "איך נגיע" ו"מתי ניפגש" הן שאלות חשובות מאוד לעלילה – פתאום איזה אביר ואלף מופיעים בקצה השני של העולם לדבר עם מישהו ואז גם חוזרים בדיוק לנקודה מסוימת בזמן מסוים – כשהם לא קוסמים עם פורטלים – אתה מאבד את כל הדרמה של הדמויות האחרות המטיילות להן… מה, כמה הן גרועות בניווט?!