המשאלה
Wish

כשאשא מביטה לשמיים ברגע של צרה ומביעה משאלה, תחינתה נענית על ידי כוח קוסמי – כדור קטן של אנרגיה אין סופית בשם כוכב.

תאריך הפצה בארה"ב: 22/11/2023
תאריך הפצה בישראל: 07/12/2023

10 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. טוב, אז נראה לי שאפשר כבר להכריז על ספיידרמן במ״ה כזוכה פרס האוסקר לסרט האנימציה לשנת 2023

    אחד

    התחרות היחידה שהייתה יכולה להיות לו הייתה מצד הסרט הזה*, ועכשיו כשהביקורות עומדות על 58% בעגבניות עם ציון של 6.2 לא נראה שיש סיכוי כלשהו לסרט הזה להצליח.
    למעשה, עם ביקורות כאלה כלל לא בטוח שהסרט יהיה מועמד.
    יש הפעם אפשרות שלא יהיה אף מועמד לדיסני, מאחר וגם הסרט הזה וגם אלמנטלי עשויים להשאר מחוץ למועמדויות.
    הפעם האחרונה, אגב, שקרה דבר שכזה הייתה רק ב-2011, כך שזה בהחלט לא דבר תדיר במיוחד ועשוי להוות נפילה מאוד גדולה לדיסני.
    נוסף על כך, הפעם האחרונה שבה דיסני הפסידו את הפרס שנתיים ברציפות הייתה ב-2005 ו-2006, כך שזכייה של ספיידרמן תהווה עוד נפילה משמעותית לדיסני ואובדן השליטה שלה בקטגוריה הזאת.

    *סורי, אבל אני לא חושב שלמיאזאקי יש הרבה סיכוי. אם מתייחסים לטיב הסרט, אז הוא היה אמור לזכות ב-2013 על הרוח העולה. אבל בהיותו במאי אנימה יפני הוא תמיד יהיה בעמדת חיסרון אל מול הוליווד. הזכייה שלו ב-2002 הייתה אירוע חד פעמי שלא הייתי מהמר שיחזור על עצמו, בטח לא כשהוליווד מביאה סרט כמו ספיידרמן במ״ה שכולם מהללים בלי סוף. מה גם שב-2002 היה לו יתרון של ביקורות חיוביות יותר מהמתחרים האמריקאיים, בעוד ופה הוא נמצא באותה רמה של חיוביות כמו ספיידרמן (הציון הממוצע של שני הסרטים בעגבניות זהה לחלוטין).

    • אתה מאד מאד מאד מקובע על מספרים

      רנדל

      יכול להיות לסרט מיזאקי וספיידי אותם אחוזי טריות או איך שהם לא קוראים לזה, אבל נניח אולי בביקורות על ספיידי כןתבים שאחלה סרט ובביקורות על מיזאקי טוענים שזו יצירת מופת הכי גדולה של המאה 21. קשה באמת לכמת הערכה לסרט, זה עניין מאד דינמי. כלומר, אפשר לכמת כמו עגבניוצ אבל זה לא באמת משקף .

      • אין לשני הסרטים את אותם אחוזים בדיוק

        אחד

        מה שיש להם בדיוק אותו הדבר זה את הציון הממוצע, שזה מדד הרבה יותר אמין מאחוזים חיוביים.
        לשניהם יש ציון ממוצע של 8.6 מתוך עשר, שזה ציון מאוד מאוד מאוד גבוה.
        על שני הסרטים השתפכו ואת שניהם הגדירו כיצירת מופת, רק שלספיידרמן יש את היתרון של היותו סרט הוליוודי שהגיוני שיותר שופטי אוסקר ראו אותו מאשר את זה של מיאזאקי.

        בסופו של דבר, אם מסתכלים על ההיסטוריה של הקטגוריה הזאת רואים העדפה ברורה להוליווד, אפילו כשהסרטים הבינלאומיים מקבלים ביקורות הרבה יותר חיוביות.
        פעם אחת בלבד זה היה אחרת וזה כשמיאזאקי זכה ב-2002, ואז היה למיאזאקי יתרון גדול בביקורות על פני המתחרים.
        אלא שמאז היו לא מעט סרטים בינלאומיים עם יתרון בביקורות שבכל זאת הפסידו למועמד ההוליוודי הבינוני יותר (כמו הנסיכה קאגויה ושיר הים שהפסידו ב-2014 את הפרס לשישה גיבורים), כך שבכל מקרה אין הרבה סיכוי לסרט בינלאומי בקטגוריה הזאת, קל וחומר אם אפילו אין לו ממש יתרון בביקורות על פני המתחרה ההוליוודי.

        • ההתייחסות שלך להיסטוריה של הזוכים באוסקר הזה יותר נכונה ומעמיקה בעיני מאחוזים בעגבניות.

          רנדל

          (ל"ת)

          • אגב, יש עוד נקודה שעומדת לרעת מיאזאקי כשמסתכלים על ההיסטוריה של הקטגוריה

            אחד

            כבר הגענו ל-22 זוכים עד היום בקטגוריה ומעולם לא היה סרט בדירוג שאינו G או PG שזכה.
            היו בהחלט סרטי PG-13 ואפילו R שהיו מועמדים, אבל אף אחד מהם מעולם לא זכה.
            נראה שלשופטי האוסקר יש העדפה ברורה לכיוון של אנימציה לכל המשפחה.
            כשחושבים על זה זה גם די הגיוני, היות ובאופן כללי התפיסה האמריקאית גורסת שסרט אנימציה קולנועי צריך בדרך כלל להיות לכל המשפחה.
            כך שהיותו של הסרט של מיאזאקי סרט PG-13 רק מקטין עוד יותר את סיכוייו לזכות.
            תכל׳ס, אם מיאזאקי זוכה זו תהיה אחת ההפתעות הגדולות ביותר בתולדות הקטגוריה, אם לא הגדולה מכולם.

    • וממשיך לרדת

      אחד

      כרגע כבר עומד על 50 אחוז חיובי בלבד עם ציון ממוצע של 5.9 בלבד.
      וזה אמור להיות הסרט שחוגג 100 שנה לאולפן, פשוט מביך.
      מדובר בסרט הראשון של דיסני אנימציה שמקבל ביקורות שליליות מאז צ׳יקן ליטל.
      ואם להוסיף על המבוכה, אדם סנדלר בדיוק הוציא עכשיו סרט אנימציה חדש והוא מקבל ביקורות חיוביות יותר מהמשאלה.
      עצוב לי שכריס באק, הותיק ביותר בדיסני אנימציה (הוא היה באולפן כבר בשועל והכלבלב), שביים סרטים קלאסיים ומעולים כמו טרזן או לשבור את הקרח, התדרדר לכישלון כזה.
      זה רק מעיד שזה לא משנה מי אוחז בהגה, משהו רע עובר על דיסני על כל מחלקותיה ואין באמת אפשרות להצליח שם, לכל הפחות לא כרגע.

  2. המשאלה דווקא סרט מעולה

    ITS_MORBIN_TIME

    והשירים בכלל

  3. אוכל סרטים

    הסרט הזה הוא משל:
    המלך הוא האולפנים הגדולים, המשאלות הן תסריטים שהוא קונה, הוא קובר את הטובים והמקוריים שהם לקיחת סיכון ומפיק בתקציב גדול את זה שמדבר למכנה המשותף הכי רחב: הטפשים.
    עוד אחד:
    המלך הוא סוכן אמנים חזק ששולט בשוק, בעלי כשרון מוחתמים אצלו, והם לא יכולים לקבל עבודה בתחומם אלא דרכו. אך הוא מספק אותה רק לזה שה'אמנות' שלו מדברת לרוב: אלה שלא מבינים באותה אמנות, ה'לא' אניני טעם.
    המשאלה שלי זה להרוג אותו

    1
    גיל דנינו ?
  4. ארבעה חודשים אחרי יציאת הסרט, כאשר הסרט כבר עלה בדיסני פלוס, ועדיין כמעט אפס דיבור על הסרט פה באתר

    אחד

    אין ביקורת, ואפילו בתגובות יש רק 2 אנשים שכתבו משהו על הסרט אחרי צפייה.
    ואנחנו מדברים על סרט אנימציה של דיסני ועוד אחד כזה שחוגג 100 שנה לאולפן.
    תוסיפו לזה את הביקורות השליליות והרווחים ברצפה, ובחיי שכבר הרבה מאוד זמן לא היה סרט כזה כושל בדיסני אנימציה.
    אפילו לצ׳יקן ליטל הייתה ביקורת שזכתה ללא מעט תגובות, כך שלפחות היה דיבור כלשהו על הסרט, פה גם זה לא.
    למעשה, עם חוסר העניין שיש בסרט, אני גם בספק אם בכפרת עוונות הבא תהיה ביקורת על הסרט הזה.

    אני עצמי, אגב, גם לא ראיתי את הסרט, אם מישהו שואל, אבל אני חושב בעתיד לראות אותו, ומי יודע? אולי אני דווקא אוהב את הסרט הכה כושל הזה.

    1
    אדון האופל ?
 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)