-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
איפה אנה פרנק
Where is Anne Frank
עיבוד ליומנה של אנה פרנק, בתוספת חלק שמתרחש בהווה ומתאר את מסעה של קיטי (החברה אליה היומן מופנה), למצוא את אנה פרנק.
אורך: 1:39
תאריך הפצה בישראל: 05/05/2022
יש צפי להפצה בארץ?
כלומר, ברור לי שהוא יופץ כאן, אבל מדברים על תאריך?
הוא יפתח את פסטיבל ירושלים בסוף החודש
אולי באיזור הזמן הזה יכריזו גם על תאריך הפצה.
אין לי מושג מה קורה עם הסרט הזה
הסרט עשה כמה הקרנות בודדות פה ושם (אחת אפילו עם דיבוב לעברית), עכשיו גם אחת בקולנוע קנדה – אבל הפצה סדירה בארץ? יוק. תמוה לכל הפחות, אפילו אם הסרט באמת לא משהו.
באמת תמוה בעיניך?
הם בטח מתכננים בכורה מסחרית גדולה ונוצצת ביום השואה באביב הקרוב.
זה שמחכים עם הסרט לא תמוה
זה שמטפטפים את הסרט – כן.
זה לא שזה לא מודל הפצה שהיה קיים, מעין "קולנוע נודד" מאולם לאולם – אבל יש הרי עוד סרטים ישראלים שמחכים עד יעבור הזעם, והם עושים את זה בשתיקה מוחלטת, כאילו שומרים את הקלפים קרוב לחזה. פה, יש החלטה אחרת שאני לא לחלוטין מבין.
יעלה ב-5.5 מהאתר של יונייטד
או שאדרי ממש בטוח בסרט הזה שהוא שם אותו מול "דוקטור סטריינג'", או שהוא מנסה לקבור אותו כמו "סמטת הסיוטים" שעלה מול ספיידרמן. מהמר על אופציה ב'.
ראשית, מפתיע שסרט של פולמן מופץ דרך יונייטד
בהתחשב בזה שלפחות את שני האחרונים שלו הוא העדיף להפיץ עצמאית, את ״ואלס עם באשיר״ אפילו בהצלחה יתרה. שנית, 5.5 זה דווקא נראה לי כמו תאריך אידאלי (בלי שום קשר למה יוצא במקביל). זה שבוע אחרי יום הזכרון לשואה ולגבורה. כמו כן, אני לא חושב ש״דוקטור סטריינג׳״ זה מגנט קהל אוטומטי שאמור להרתיע מפיץ מלשים מולו משהו, זה לא ספיידרמן, סופרמן או משהו בסגנון שכל בנאדם יודע במה מדובר רק מהשם. אישית, אני יחסית מתעניין בכמעט כל מה שיוצא (לפחות ברמת הידיעה), הפסקתי לראות ולנסות למצוא עניין בסרטים של מארוול אחרי ״לוגאן״ ובחיי שהשם ״דוקטור סטריינג׳״ לא אומר לי כלום מלבד שהוא סרט קומיקס/גיבורי על. יכול להיות שזאת זווית שמייצגת קהל מסוים, יכול להיות שאני מפספס הרבה קהל צעיר ורב שהתחבר לזה דרך מוצרי המיינסטרים של מארוול ואני בכלל יוצא פה בומר, כך כך או כך אני לא חושב שזה מוצר רמה א׳ מבחינת פופולאריות אצל הקהל הישראלי. ועוד לא דברנו על קהל יעד של ״אנה פרנק״ מול ״דוקטור סטריינג׳״.
בהתחשב בעובדה שדוקטור סטריינג' ממשיך את עלילת ספיידרמן
ולא רק ספיידרמן, גם וונדהויז'ן ולוקי, אני חושב שזה סרט שהרבה מאוד אנשים ילכו לראות. אולי כמעט כמו ספיידרמן.
כאמור אין לי מושג מה זה אבל אני יודע שזה משהו פופולארי
אבל אני לא חושב שזה מתקרב לרמות הפופולאריות של ״ספיידרמן״. יותר מזה, אני מוכן לשים את יוקרתי ולהתערב (על סמך נתוני קופות בעשרים השנה האחרונות) שזה לא מביא *בארץ* 50% מהקהל של ספיידרמן.
באמת שאני לא יודע מי קהל היעד של "אנה פרנק"
כלומר, אני יודע – ילדים בחו"ל. אבל ילדים בארץ? הסרט הזה הולך לעורר המון הדים על זילות השואה (לאו דווקא בצדק) והוא הרבה יותר "הסרט הישראלי המעורר מחלוקת התורן" בתוכן שלו מאשר "סרט ילדים על השואה".
אז, כלומר, חוץ מקהל אוהבי ארי פולמן (שנראה לי לא עצום, אבל אולי "כנס העתידנים" היה להיט ולא עדכנו אותי), שנראה לי שאכן ברובו לאו דווקא מתנגש עם אוהדי מארוול – אני לא בטוח מה אסטרטגיית השיווק פה. מצד שני, זה נכון לכל תאריך. מצד שלישי, אולי אני משליך בגלל הדעה שלי על הסרט.
כן ולא
אין לי מושג לגבי אדרי. זה באתר של יונייטד, אבל אין את הלוגו או השם שלו בשום מקום. היו גם הקרנות preview בלב ולא בסינמה סיטי. חיפשתי רגע את הפסטיבלים שהקרינו אותו, לא כתוב שם מפיץ. אולי הוא רק קנה אותו עכשיו אחרי שפולמן לא הצליח ממש עצמאית? יסביר גם את כל התקופה המוזרה של ההקרנות הלא-סדירות, הוא בטח חיפש מפיץ.
לגבי סטריינג' – זה עדיין מוזר לי. קודם כל למה שבוע אחרי יום השואה ולא פשוט ביום השואה? זה גם יוצא יום העצמאות, כמה אנשים ירצו לראות סרט שואה מצויר בסופ"ש שמקושר לחגיגות?
חוץ מזה, לא ראיתי את הסרט אבל הבנתי שהוא יותר מתכוון להנגיש את הסיפור גם לילדים ופחות להיות "ואלס עם באשיר" על אנה פרנק (גם הוקרן ברצועה לילדים בסינמטק תל אביב מתישהו). בקהל של "ואלס עם באשיר" סטריינג' לא שם מוכר, אצל אנשים עד גיל 20 הוא כן. זה לא ענק כמו ספיידרמן אבל אמור להיות הלהיט הגדול הבא של מארבל. להוציא סרט שמכוון לגילאים האלה מול מארבל זאת פשוט טעות, או ניסיון העלמה.
גם אני חיפשתי פוסטר עם הלוגו של יונייטד ולא מצאתי, אבל אם זה מופיע באתר שלהם הם כנראה מפיצים אותו לא רק מקרינים. כן, מניח שזאת התגמשות של אילוצי התקופה וכו.
לא ראיתי את הסרט אבל עד עכשיו אני מתרשם שזה לא אמור להיות סרט שיתפוצץ פה, 100K בתרחיש הכי ורוד. מוצאי יום הזכרון זה תאריך אופייני, הרבה פעמים סרטי שואה מופצים אחרי היום הזה. אף פעם לא בדקתי מספרים של קהל בסרטים כאלה ואם הטיימינג עוזר אז אולי יש סיבה שהם חוזרים לעשות את זה.
יהיו הרבה יותר מ-100K
לפי הרשימה של שנה שעברה על היקום של מארבל בארץ, "אלמנה שחורה" (דמות מוכרת אבל סרט שלא הצליח לעורר עניין) עם 177 אלף, "שאנג צ'י" (דמות חדשה וסרט שהצליח לעורר טיפה עניין) עם 150 אלף, "הנצחיים" (דמויות לא מוכרות בכלל וסרט שנקטל מכל כיוון) עם 142 אלף.
סטריינג' זאת הדמות שאמורה להחליף את איירון מן בשלב הזה של היקום, זה הסרט השני שלה כשהראשון הצליח מאוד (לא מצאתי כמה בארץ), הוא היה בשני "הנוקמים" האחרונים וב"ספיידרמן", זה המשך ישיר של "ספיידרמן" ובטריילר רומזים על איחוד עם היקום של אקסמן. וגם לקשישים מעל גיל 20, זה סרט של סם ריימי.
לא חושב שיש תחזית בעולם שהוא ירוויח פחות מ"הנצחיים", שהגיע ל-140. מאמין לגמרי שגם יעבור את "אלמנה שחורה".
אה, ב״בתרחיש הכי ורוד יגיע ל-100K״ דברתי על ״אנה פרנק״
להערכתי הלא מלומדת הוא כנראה לא יתקרב אפילו ל-50K, נתתי הערכה גסה. נוטה להסכים לגבי ״סטריינג׳״. בוא נגיד שהוא ינוע כנראה בין 100K ל-300K. זה לא באיזורים של ספיידרמן, זה בקושי שליש. ״סמטת הסיוטים״ ו״ספיידרמן״ חולקים קהל הרבה יותר מש״אנה פרנק״ ו״דוקטור סטריינג׳״ חולקים.