-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
מה אם
What If...?
סדרת אנימציה ששואלת מה היה קורה אם דברים היו מתרחשים אחרת בנקודות שונות בסרטי מארוול.
תאריך הפצה בארה"ב: 11/08/2021
תאריך הפצה בישראל: 16/06/2022
אבל הזלזול ביכולות של פגי זה חלק מהדמות.
זה הבסיס של לא מעט מהסדרה. אי אפשר להכניס טיעונים פמיניסטים מורכבים לפה של דמויות משנות הארבעים.
ואו. איזה חרא של דבר
המאני גראב הכי בוטה ומחורבן שמארוול יכלו לחשוב עליו. זה לא וואט איף, זה וואט דה פאק
טוב, אחרי שאפשר להשוות בין פרק 1 לפרק 2,
ההבדל המשמעותי הוא שפרק 1 מתחיל בנקודת ההתפצלות וממשיך את העלילה באופן ישיר. פרק 2 מציג את נקודת ההתפצלות ואז מציג את התוצאות שלה עשרים שנה אחרי. במסגרת העלילה של פרק 1 – ואני מסכים שזה פוגע בפרק בפני עצמו – אנחנו לא רואים את ההשפעה ארוכת הטווח של הפיצול. כל מה שאנחנו יודעים זה שהוקאיי הוא עדיין נוקם ושלניק פיורי עדיין היה מפגש לא נעים עם גוס.
האם בהמשך הסדרה נראה איך נראה היקום של פרק 1? או שבסוף הסדרה לא יתייחסו לשאלות שנשארות פתוחות בסוף כל פרק וישאירו את השאלה "מה אם?" פתוחה לדימיון ולפאנפיקים? את זה נדע באוקטובר. אני חושב שהסדרה תהיה אנתולוגיה ובסוף נשאר עם הרבה שאלות.
לא כל כך הבנתי את הקשר לפרק 2.
לא דיברתי בכלל על פרק 2 שלפחות היתה לו אמירה מסויימת. אני לא בטוחה שאני מסכימה עם האמירה, אבל לפחות היתה שם אחת.
בפרק 1 עלו בעצם שתי שאלות
1. מה אם קפטן אמריקה היתה בעצם אישה – קפטן קרטר.
2. מה אם האוורד סטארק היה ממציא את חליפת האיירון מן בשנות ה40.
ול*שתי* השאלות האלה לא היתה תשובה מעניינת במיוחד.
עכשיו זה שלשאלה הראשונה אין תשובה מעניינת במיוחד זה באיזשהו מקום ניחא, כי פסדר, גיבורות על לא אמורות להיות כזה קונספט מהפכני גם ככה בימים אלה – אבל במקרה הזה לקרוא לפרק "קפטן קרטר" זה בעיקר נסיון לרכב על הגל הפמיניסטי אבל בלי לתת שום אמירה פמיניסטית משמעותית. שזה לגיטימי, פשוט ממש משעמם…
אבל לשאלה השנייה גם אין שום תשובה מעניינת, וזה מפתיע כי הייתי בטוחה שזה יהיה איזשהו סוג של גורם שמשנה את כללי המשחק בשלב זה של החיים, כי בכל זאת סטיב הקטן הוא עדיין גיבור על, ואיירון מן זה סוכ של כלי נשק שאין שום דבר שמשתווה לו באותה תקופה של החיים והנה גם זה לא משמעותי…
וזה קצת תחושה שהם ניסו לאחוז את המקל משני קצוותיו. מצד אחד קפטן קרטר (שידעו שיש לזה ביקוש) אבל לא השתמשו בזה כדי להגיד כלום, ומצד שני רעיון מגניב אבל שלא יכלו לתת לו יותר מדי השפעה כי אז היו אומרים להם שלקרוא לפרק קפטן קרטר זה עבודה בעיניים, כי זה בכלל לא המוקד של הפרק. אז במקום להרוויח גם וגם הרגשתי שאין לא זה ולא זה. וזה בעיקר הרגיש כמו בזבוז.
אני מסכים עם חלק מהביקורות, אבל לא ממש מבין את ההייט
מבחינתי היא די קלעה לציפיות שלי, אבל אני בהחלט חושב שמדובר בפרימיירה די חלשה סך הכל, ובבחירה לא טובה לפרק ראשון. הרי הסדרה מבטיחה יקומים מקבילים משונים ומופרעים – אבל מה שאנחנו מקבלים זה בערך את הסרט של קפטן אמריקה הראשון עם כמה שינויים מינוריים, שלא לגמרי מצדיקים את ההקדשה של פרק שלם להם או אפילו את פורמט האנימציה.
הrehash שעושים לאוונג'ר הראשון אולי נשמע נחמד על הנייר, אבל כשמעבירים את הסצנות בצורה כזו מזורזת זה מוותר על כל בניית הדמויות והעומק הרגשי שהיו בסרט ההוא (במידה מסוימת, גם כסרט מלא הוא לא היה מושלם). הבעיה בפרק בכלל היא הפייסינג, כי אולי אם היו נותנים לסצנות לנשום יותר ואפילו מוותרים על חלק מהאקשן, הדמויות היו מקבלות יותר נפח והייתי נהנה יותר מהפרק. בהיעדר איזה קונספט מופרך, יוצאים בסוף עם תוצר חביב אבל די סטנדרטי, שלא באמת מותח את הגבולות של הנרטיב ההוא או מצדיק את המעבר לאנימציה.
מבחינת האנימציה עצמה, היא בסדר. נראה לי שהתרגלתי לסגנון, וגם אם אני לא מת עליו, אני לא יכול להגיד שהוא מפריע. לפעמים הבעות הפנים לא בדיוק מעבירות את הרגש הנכון והאקשן יכול להיראות קצת מסורבל, אבל סך הכל זה לא נראה רע ומעניין מספיק ויזואלית. גם מבחינת הדיבוב והסאונדטראק, הכל עובד אבל לא יוצא מגדר הרגיל. אני כן יכול להגיד שלא ממש שמתי לב להבדלים בין השחקנים שחזרו לדבב ואלה החדשים, אז זו אולי נקודה לזכות הסדרה.
סך הכל היה פרק מהנה, אבל לא ספתח מוצלח לסדרה עצמה. יכול להיות שהניטפוקים האלה יפסיקו להיות משמעותיים כשהסדרה תעשה דברים הזויים יותר, אבל אם לשפוט על פי הפרק הזה, הבחירה לעבד מחדש סרטים ישנים היא לא הכיוון הנכון ואני מקווה שזה לא דבר שייצמדו אליו כמסגרת עלילתית.
בהקשר הזה, השימוש בקריינות להנגשה ו"הצופה" מהקומיקסים המקוריים זה רפרנס מוצלח, אבל אולי לא הדרך הנכונה להציג את העלילות האלה – זה מרגיש קצת כמו תירוץ להתחיל את הפרקים והייתי שמח אם היו מנסים לתת לזה יותר בשר, גם אם זה לא היה בקומיקסים. הרי סדרת טלוויזיה יכולה גם לעשות דברים אחרת.
ככה או ככה הסוכנת קארטר דמות די מאגניבה! מקווה שהפרקים הבאים יפתיעו לטובה.
מה אם
שאלה מעניינת, אם באמת כל מה אם זה יקום אחר הפרק די מיותר,
אבל מה אם כל הפרקים הם באותו יקום, ואז שינויים קטנים שהיו בפרק הזה הולכים לגדול בכל פרק,
זה מסביר גם למה לא נתחילו עם פרק אחר.
זה יהיה מאכזב אם כל הסדרה מתרחשת ביקום אחד
כי אז בעצם יש לנו שני יקומים – הMCU ויקום המראה של הMCU. אין כאן מולטיוורס וכל מה שהתרחש בלוקי היה מיותר.
מצד שני, אם הצופה רואה את כל המולטיוורס וגם יכול לזהות את נקודות ההתפצלות, הוא יהיה כלי משמעותי מול קאנג.
עקרונית, הסדרה נמצאת בטיימליין של הMCU לפני וונדהוויז'ן, אז היא לא אמורה להיות רלוונטית ללוקי כנראה
(ל"ת)
אני אהיה מופתע אם "מה אם" תהיה רלוונטית לשאר הMCU
כלומר, המחשבה שלי הייתה קודם שמדובר פשוט בתצוגת תכלית של מה נכלל בתוך הקונספט של מולטיוורס, ואז נגיע למולטיוורס המרכזי עם דוקטור סטריינג'.
דווקא במקרה של הסדרה הזאת, הייתי שמח שהיא תהיה מנותקת מהעלילה של הMCU.
והשאלה החדשה הקבועה:
תהיה ביקורת מתגלגלת?
כנראה שלא
(ל"ת)
לא נראה שיש צורך, זאת אנתולוגיה.
(ל"ת)
אני לא בטוח שיש צורך בביקורת מתגלגלת רק לסדרות עם עלילה רציפה
כלומר, בחו"ל יש לא מעט סיטקומים (שגם בהם העלילה לא זזה) עם ביקורות קבועות כל שבוע. עיקר ההתנגדות כרגע היא שנראה לי שזה קצת יותר מדי מארוול, ובייחוד למוצר שנראה קצת "מהשורה השנייה".
כשכל כך הרבה שחקנים מקוריים מדבבים את הדמות שלהם,
דווקא השניים שלא עשו את זה – ובשביל חצי סצינה או בסך הכל משפט אחד, ואלו שחקנים שעדיין נמצאים בחוזה – צורם.
פרק 2
הטוויסט על Who.gif היה נהדר
שזה... בדיוק מה שאמרתי?
(ל"ת)
מה שלא אהבתי בסדרה זה שהכל רץ מהר מדיי. יש בעיה, שתי אגרופים ןהכל נפתר. אין זמן להרהורים או למחשבות. הדיאולוגים גם כן מהירים ולנו נותנים זמן להזדהות או להתלבטות.
אמנם זו מסגרת של כחצי שעה לפרק ואין זמן להכל, וזה אנימציה שהכל יכולה להיות, ולכן אין להתםלא מהמהירות שבה הרעים מתים, אבל בסופו של דבר רציתי קצת יותר חקירה ופחות 'הוא עשה אפצ'י דקה קודם ולכן הכל השתנה'.
מה שאני חושב שהסדרה הזאת היא סוג של הימור. מארוול הולכים להציג גיבורים חדשים, והם לא יודעים האם הקהל יתלהב עליהם או לא. ולכן, תמיד ישיאירו לנו את הגיבורים המוכרים במלוטיוורס כך שלעת צרה יחזירו לנו את הסוכנת קרטר מבלי שנתהה יותר מדי.
ולצורך כך הם מסבירים לנו בסדרת אנימציה קצרה מאיפה מגיעים הגיבורים הישנים חזרה למסך ונותנים לנו לקוות שאולי יביאו לנו את הסוכן דיק חזרה למסך…
הפרק השלישי: לא טוב כמו הפרק השני, לא נורא כמו הפרק הראשון
מורגשת מאוד חולשת העובדה שהפרקים הם חצי שעה, כי היו כאן דברים שהיו עובדים טוב יותר אם היה ניתן לפתח אותם, אבל הם לא, אז זה לא.
עוד דבר שמורגש פה, ומעלה חשש רציני לקראת פרק הזומבים שנרמז, היא חוסר היכולת להציג ממש דברים אפלים ומטרידים. הרי פרק 3 הוא בעצם מעין סלאשר, אבל גרסת PG של סלאשר שכזה. זה… חלש. ובכלל, חוסר היכולת של הסדרה ללכת באמת למקומות "רעים" מורגש, ולא לטובה. לא יודע אם זה דיסני או מארוול או יוצרי הסדרה, אבל החשיבות שתמיד בכל דבר יש גם דברים טובים נהיה קצת מגוחך.
תקשיב, אם זה סלאשר הוא לפחות יכול ליהנות מבינוניות
אם הוא סיפור בלשי, אז הוא, ובכן, פשוט זוועה.
אני חושב שהסדרה הזו יותר מכוונת לילדים
כמו סדרות האנמיצה של ספיידרמן או הנוקמים בערוץ דיסני
ופחות לוקי שכיוון לכל המשפחה ( ואפילו יותר לבוגרים)
אם כבר, ההיפך
מה אם הציגה בסרט השלישי תסריט אפל הרבה יותר מכל מה שהלך ב"לוקי". אולי פחות מורכב, אבל בהחלט כזה שכשחושבים אליו הוא יותר מטריד. לא שזה משנה, כמובן – כל הסרטים והסדרות של מארוול מותאמים לילדים (גם אם לא מכוונים), ועל כן יש להם איזשהי מגבלה של כמה ניסיוניים, אפלים ומעמיקים הם באמת יכולים להיות.
השאלה אם הוא עובר ״מעל הראש ״ לילדים
את הפרק הזה לא ראיתי עדיין
יכול להיות שאתה צודק
היא נראתה לי גם מבחינת אנימיצה וגם מבחינת קונספט יותר פשוט נגיד את ככה
אבל מי אני שיקבע
ההערה שלך בסוף לא ברורה
אלא אם התכוונת לענק הירוק מ2008, ואז – ודאי שזה חלק מהיקום הקולנועי. גנרל רוס הגיע משם.
כן, לא בטוח למה כתבתי 2003
רוס עד עכשיו היה האספקט היחיד מהסרט ההוא שנעשה בו שימוש, וגם הוא לא באמת מתנהג כאילו חווה את אירועי הסרט ההוא. הבת שלו לא מוזכרת ביקום הסינמטי כלל כמובן. אני חושב שזו הפעם הראשונה שגם נאמר במפורש שהסרט ההוא התרחש באותו השבוע שבו "איירון מן 2" ו"ת'ור" התרחשו, לא?
ובכל מקרה, היה טיפה מוזר לראות את הדמות של באנר משחזרת את האירועים ההם. מהדברים שאפשר רק בסדרת אנימציה.
וכמובן, יש גם את האפטר קרדיטס של הסרט עצמו
(כלומר הענק הירוק, לא איירון מן).
מה שמעניין זה שלענק הירוק אין סצינת אפטר קרדיטס
הסצינה המדוברת מופיעה לפני תחילת הקרדיטים אבל מאוד מרגישה כמו סצינת אחרי כתוביות כי היא מנותקת מהסיום שבא שנייה לפני, מה שגורם לבלבול.
לדעתי, אגב, היא באמת הייתה צריכה להופיע לאחר הקרדיטים, אבל כנראה שבשלב המוקדם הזה במארוול עדיין לא היו בטוחים לגבי סצינות פוסט קרדיטים והאם הקהל באמת ישאר לכל אורך הכתוביות (כמובן שיכול להיות שמדובר בדרישה של יוניברסל, שזה הסרט היחיד ביקום של מארוול שהופץ על ידם).
וואו, תודה על האזכורים!
יצאתי מעריץ בלאי. אבל לפחות בעשור האחרון אבל לא ממש נגעו בסרט הזה, אז מעניין למצוא את זה בפרק של סדרת אנימציה מכל המקומות. מצפה לראות מה יעשו עם אבומיניישן בשאנג צ'י!
(שום דבר מעניין במיוחד)
(ל"ת)
):
(ל"ת)
סידרה חלשה מאוד
להבדיל מכל מה שמארוול עשו עד היום, זה פשוט ביזיון,
כל כך הרבה הערות
מרגישים כל כך שהכל דחוססס כל כך הרבה דברים לא הגיונייםםםם
יכלתי לחשוב על 100 דרכים שאנק פים ינקום בניק פיורי
מה הקשר להרוג את כל האוונג'רס ????
אין פה בכלל היגיון איך ידעת מי מהם ולמה בכלל למה לא להתנקם ישר בניק או בעוזר שלו ?
תור נהרג כל כך בקלווות
ושוב מה ההגיון פהה בכלל ??
ואפילו לא מספרים למה הוא עושה את זה, בגלל שהופ נהרגה במשימה של שילד מה הקשר להרוג את כל האוורנג'ס ?
והדבר הכי הכיייייי צועק לשמיייםםםם
האופן שבו הפרקים עשויים פשוט צורמים שזה דחוס, לא מובן, אני עד עכשיו לא הבנתי כלום מה רוצים ממני
שזה אופטימי
כי הסדרות הקודמות נראו טוב מאד בהתחלה ואז איבדו כח לקראת הסוף.
אולי עכשיו הסדרה תתחיל לתפוס קצב חיובי.
נראה לי שאני פשוט לא סובלת את הסדרה הזו.
גם כשהסיפור טיפה יותר סביר, האנימציה פשוט מכוערת טילים בעיניי. ומשחק הקול של בערך כולם ברצפה (קלארק גרג ניסה קצת), שלא לדבר על המקרים שבהם מאד מאד ברור שמישהו דפק להם ברז.
לא רואה את עצמי נהנית מאף סיפור בתנאים האלה.
משהו פשוט לא מתחבר לי בסדרה הזו
וזה לא קשור לעובדה "שאין שום סיכונים"
בזמנו ראיתי את הסדרה Love Death And Robots וכל פרק עמד בפני עצמו ועדיין בחלק מהפעמים היה איכפת לי מהדמויות, מהעלילה או סתם מהמיסתורין.
פה זה פשוט סתם. אין לי הסבר לתפלות הזו. אבל היעדר איכפתיות בהחלט מורגש.
כן, חד משמעית, כל מילה
אני לא יודע אם ההחלטה לשים אותו עכשיו זה למשוך את הצופים שהתנדנדו, אבל זה בהחלט פשוט לחלוטין הסיבה שסדרה כזאת צריכה להתקיים, וכל האלמנטים שהפריעו בפרקים הקודמים (תחושת הזריזות והדחיסות, הפחד מללכת למקומות אפלים, משחק הקול החלש) נדחקו הצידה ויצרו פשוט פרק… מושלם? אם לא מושלם, אז קרוב לזה – האנימציה עדיין קצת מעצבנת אולי.
בהחלט
תחילת הפרק הייתה מאד דומה לסרט הקצר שהכירו לי כאן, Exit Strategy, ואז הוא לוקח את הרעיון המוצלח ומתחיל למארוול אותו. השימוש באנימציה הופך ליתרון, העלילה נראית כמו משהו ששייך לMCU ולא כמו דראפט שנשאר על חדר העריכה, והצופה סוף סוף מקבל משמעות אמיתית חוץ מווייס-אובר ומפוטו-בומבים.
בקיצור, זה היה הפרק הראשון שנראה ממש כמו פרק של סדרת טלוויזיה ולא כמו חצי שעה של "מה אם".
ולא רק זה
זאת אמנם נקודה קטנה, אבל הדיבוב על ידי הקאסט המקורי השלם נותן לפרק הרגשה של… לא חלטורה.
אני מסכים שהדיבוב נותן תחושה יוקרתית יותר להסדרה,
אבל בכל הפרקים המשחק לרוב נשמע לי עצי ומזוייף. אני לא יודע אם להאשים את הבימוי, או שזו פשוט העובדה ששחקנים טובים הם לא בהכרח מדבבים טובים.
אני מוצא את עצמי מתפלא כל פרק מחדש על זה שהקולות ששמעתי הם באמת השחקנים המקוריים, ולא חקיינים זולים יותר.
בקשר לאנימציה
לדעתי, האנימציה בפרק האחרון היא החלשה ביותר מבין אלו שהיו עד כה; במיוחד אחרי הפרק השלישי שהיה מבחינתי הטוב ביותר.
זה... לא נאמר ב*התחלה*
בתחילת הפרק רק נאמר "מה אם החלטה אחת תביא לתוצאות מוזרות". המשפט שאת מצטטת נאמר ב*סוף* הפרק.
רגע, ומה אם (קיאנו.גפג)
הסדרה הזאת היא כולה "מה אם הMCU לא היה מוצלח", או באופן פשוט יותר "מה אם לא היה קווין פייגי"?
אני לא חושב שהבעיה היא השאלות
כמו הטיפול המזורז והלא מספיק איכותי של התשובות (ברובן).
בעצם
בסדרה הזאת לוקחים עלילה של סרט ודוחסים אותה לחצי שעה. אז כן, יש הרבה אקספוזיציה שאפשר להוריד, כי הדמויות עצמן מוכרות, אבל זה עדיין דחיסה.
כן. לכן הפרק הרביעי הכי טוב (לטעמי וכו')
הוא קטן (כמה שפרק שכזה יכול להיות קטן). הוא לא מזגזג בין דמויות, בין עלילות, לא רץ, ולא כלום – הוא מתאר סיפור, רגע אחר רגע, כשכל רגע פוגע.
אגב, ענייני הפרק החמישי ספציפית מציקים לי מאוד כי נראה מאוד שהם רצו שיהיה זומבים בכל מקום, אבל לא חשבו על… ובכן, איך כל זה אמור לקרות. "הנוקמים האנושיים הפכו לזומבים ואז כולם" זה… ובכן, לא הגיוני. למה איירון מן הוריד את החליפה שלו? מי הלך ונשך אנשים בצד השני של העולם? הפרק כאילו קורץ לסדרת הקומיקס של זה, אבל סדרת הקומיקס משתמשת בכל היקום של מארוול, וזה משמעותי, כי יש לך גיבורים כמו מיסטיק וקוויקסילבר – שמהותיים להפצת הוירוס בכל העולם.
ובסדר, נו, זומבים זה לא הגיוני, ובכל זאת יש משהו בקפיצה הזאת שמרגיש בעיקר כמו בזבוז של הקונספט שהיה יכול לעבוד טוב יותר במקום אחר בזמן אחר.
הבעיה היא שאני לא צריך סיבה מאוד טובה
וגם אני רוצה לראות "הנוקמים, אבל זומבים" – אבל בשביל שזה יעבוד זה צריך לכל הפחות הגיון עקבי סביר, וכאן לא היה (הרבה) מזה.
עוד פרק סתמי למדי
למעט הפרמיס הבסיסי המסקרן, שוב קיבלנו פרק דחוס, שלא באמת מצליח לספר סיפור מעניין או לפתח דמויות. גם רמת האנימציה הולכת ומתדרדרת לטעמי.
בינתיים הסדרה הזאת היא בעיקר meh אם
טכנית הוא אמר "AV Club"
ובניסיון למצוא אתר דומה בארץ, פירגנו לנו בתרגום הפיראטי-משהו לפרק.
(אציין שיש מחלוקת כלשהי האם מדובר על האתר באמת או המועדון בתיכון שפיטר נמצא בו).
אבל כן, זה מגניב
אני חושב שבשלב הזה של העונה
די ברור שהסדרה לא מאד מתעניינת בלסגור עלילות, ולא בגלל שבסוף מתוכנן פרק סגירה שלם, אלא פשוט מכיוון שהסדרה רוצה לחקור רעיון אחד ולא מה שקורה אחר כך.
אז במקרה מארוול בדיוק הוציא טריילר אמצע עונה
https://www.slashfilm.com/603604/marvels-what-if-mid-season-trailer-teases-madness-in-the-multiverse/
ממה שאני מבין, נראה שיש פרק שמוקדש לתור
ונראה שפרק הסיום איכשהו מאחד את כל הגיבורים מהפרקים הקודמים, או משהו. אולי אפילו פרק כפול? אני לא בטוח מה עוד נשאר משלל הטיזרים שלא ראינו משהו מהם.
פרק 6 היה ממש מתיש
את דעתי על הבינוניות המרגיזה של הסדרה כבר הבעתי, אבל פרק 6 היה הראשון במהלכו הצצתי בשעון, תוך תקווה שהוא קרוב לסיום.
אני בדיוק באותה התחושה
מתחילה לגלוש בפייסבוק ובעין הדג כשאני בגדול רבע מקשיבה למה שקורה כדי שאולי יקלט אם קורה משהו חשוב.
הסדרה הזו טובה כשהיא משחקת ברגשות שלנו
ולכן , פרק שחוקרדמות אהובה במצבים שבירים, או נוגע ברגעים מכוננים בחייהם – יוצר זרם של התרגשות נוסטלגית.
היה מגניב לראות את תאנוס הזומבי מחזיק בכפפה, לשבור את ליבו של ד"ר סטריינג' היהיר ולראות לאן זה ייקח אותו, לראות את המנהיגות של פיורי ללא הנוקמים, להגשים ללוקי את חלום הכיבוש, ואפילו קצת לתת לטצ'אלה להפגין את המלכותיות שלו.
אבל כשדמות חדשה מחזיקה במגן של קפטן אמריקה, ועושה בדיוק כמוהו, זו חזרה על הטעות של הפלקון וחייל החורף. לא המגן ולא הסרום הפכו את סטיבן רוג'רס למי שהוא.
קילמונגר היה מאנייק ונשאר מאנייק, מה חדש? וטוני סטארק בתקופה הלא-אפויה שלו, נלחם עם המכשור המיושן – מרגיש כמו חזרה לאיירון מן 1.
ואגב, הצופה אומר בפרק 3 "אני מאמין שביקום הזה, כמו בכל יקום אחר, התקווה לעולם לא מתה". מאז הוא צופה רק ביקומים הרוסים
פרק 7
היה הפרק הכי פחות מתיימר והכי לא לוקח את עצמו ברצינות של הסדרה. אפילו השאלה מה אם בתחילתו לא באמת הייתה משמעותית לתוכן הפרק.
התוצאה היא כנראה הפרק הכי מהנה בסדרה עד כה ובטח הכי מצחיק.
חוש ההומור שלי ושל הסדרה מאוד שונה
ובכך אני מתכוון שכל ההומור בסדרה (לא רק כאן) מעלה עובש בעיניי ושפרק שלם שמוקדש ל"חחח" פשוט… בזבוז זמן בעיניי. זה אפילו לא עניין של "קונספט מעניין חבל שלא עשיתם איתו שום דבר" כמו של "אתם לא יודעים איך בדיחות עובדות באנימציה".
טוב, זה היה פרק כיפי.
זה מראה כמה כיף היה חסר בסדרה, וגם כמה הדמות של תור איבדה ברגע שנטלי פורטמן הפסיקה להשתתף בסרטים.
ולגבי הסוף, אנחנו כבר בפרק 7 ועוד לא הראו שכל ה"ועכשיו עוד מה אם קטן" האלו מתחברים. אז אני לא מחזיק אצבעות שנדע מה קרה שם.
מה אם
אפשר לבקש פרק על לוקי התנין? על ת'ור הצפרדע? בייבי אוונג'רס? לא יודע מה.
פתאום קלטתי שהסדרה בוחרת לשאול 'מה אם'ים שמאוד דומים לסרטים (לא בטעות כמובן. כל הנאומים של הווצ'ר על נקודות מפנה קטנות), אבל שבעצם יש אפשרות לקונספט שונה לחלוטין – סיפורים שונים במאה שמונים מעלות ממה שקורה ביקום ה'רגיל'. (יכול להיות ששמעתי שהיוצרים חשבו על פרק בו יופיעו ג'דיי? לא זוכר כבר)
אז אני מבין שזה לא הכיוון של העונה הזו, אבל 'מה אם' נקבל עונה שנייה שתלך לשם? בבקשה?
לא אפוי
אז עבר מספיק מהעונה בשביל לתת הזדמנות שנייה ושלישית ורביעית, והמסקנה שאני חוזרת אליה כל פעם מחדש זה שאנחנו מקבלים פה משהו לא ממש אפוי.
התחושה שאני מקבלת מהסדרה זה את אותה התחושה שקיבלתי מהעונה הראשונה של אבודים. התחושה שיש שם כמה כותבים שזורקים רעיונות של "איזה מגניב יהיה אם X" אבל לא טורחים באמת לכתוב את העלילה שמצדיקה את ה X הזה. וזה מתסכל כי זה היה יכול להיות ממש מגניב אם היו מתייחסים לזה ברצינות. לחלק מהרעיונות שם יש פוטנציאל, אבל הם לא טרחו לשבת ולחשוב עליו עד הסוף. על העונה השנייה של אבודים כבר ויתרתי. מארוול יצטרכו לתת לי סיבה ממש טובה להמשיך איתם לעונה הבאה (בהנחה שמתוכננת כזו, כי בואו נהיה כנים, אין להם סיבה לא, זה לא שהם טורחים להשקיע כספים בהפקה, הם מממנים את זה בעודף שפייגי מוצא בכריות של הספה שלו).
חוץ מזה האנימציה והדיבובים יוצרים לי תחושה של uncanny vally. הדמויות המצויירות לא מספיק דומות לשחקנים בשביל שהקולות יסתדרו לי עם הפרצופים. אם זה אותו השחקן – אז בבקשה תציירו אותו שיראה כמוהו. אני לא יודעת מי זו הדמות הגנרית הזו שאמורה לייצג את ברוס באנר אבל מארק רופאלו זה לא.
דווקא מארק ראפלו היה די דומה בפרקים שלו לדעתי,
אבל בפרק האחרון לדוגמה ג'יין ופריגה נראו גנריות להחריד.
ממש רציתי להסכים עם מה שנאמר פה
אבל העונה הראשונה של אבודים הייתה כיף גדול
מסכימה
העונה הראשונה של אבודים היתה כיף גדול, רק שזה היה כיף חסר תוחלת. זה מה שהפך את זה לכל כך מתסכל…עשו דברים כי מגניב לעשות אותם, אבל לא באמת היה להם פתרון מספק בסוף. לא בסוף העונה הראשונה, לא בסוף העונה השלישית שכביכול תוכננה להיות סיום הסיפור, ולא בסוף העונה השישית שהצליחה בקושי לסגור שאלה ורבע שנפתחו בעונה החמישית, וגם שם זה היה פתרון סופר מאכזב. (אני לא צפיתי, אבל בעלי צפה כך שאני מכירה את קווי העלילה בכלליות…)
מגניב לשם המגניב זה אחלה, אבל זה לא מחזיק לאורך זמן.
טוב, אני חושב שמתישהו איפשהו אמרתי את דעתי המורחבת על "אבודים"
אבל מבחינתי זה היה פחות חסר תוחלת משאת מתארת את זה – אבל בעיקר, פשוט לו "מה אם" הייתה כיף גדול כמו ש"אבודים" הייתה, הייתי ממש נהנה ממנה לכל אורכה. אבל התחושה היא שהיא לא אפויה לא רק מבחינת "לא חשבו על הקונספט עד הסוף" אלא שגם את חצאי הקונספט לא מצליחים (לרוב) להגשים בצורה שהיא יותר מ"ממש כאב לי לראות את החצי שעה הזאת". עד כה היו שני פרקים שבאמת אהבתי (טצ'אלה וד"ר סטריינג') וכל השאר הרגישו לי פשוט פחות מדי.
יש מצב שהם מכוונים בסדרה הזו
לאוכלוסייה יותר צעירה, מזכיר לי אנימות שהדגש בהם היה יותר מפלצות ופחות עומק
בואו לדיסני פלוס! ממש כיף פה!
האם זה ייתכן? האם זה אפשרי?
האם פרק אחד לפני סוף הסדרה/עונה, אשכרה קיבלנו התקדמות עלילתית וקישורים בין פרקים שונים?
כן, אבל זה מה שהוא רצה מלכתחילה ומראש
הוא רצה את הכפפה בשביל שיוכל למחוק חצי מהחיים ביקום בנקישת אצבע, הוא כבר עשה את זה קודם בכוכבים ספציפיים.
אפשר הסבר
על המשפט עם קפטן אמריקה וספיידרמן?
ניסיתי להבין למה זה לא אמור להיות אפשרי ולא הבנתי. סליחה 😬
קפטן אמריקה הוא איש מאד חזק ומהיר, וחכם גם, וחתיך, אבל עדיין איש
ספיידרמן הוא גיבור על עם יכולות על אנושיות. זה לא כוחות.
תודה
א. דווקא ספיידרמן? מעניין. כי דווקא אותו – אם אתה חזק ומהיר וחכם וחתיך כתער (וגם קיבלת סירום על אנושי) – נראה לי אפשרי לנצח.
מה שאתה אומר נשמע יותר בעייתי עם דמויות בעלות כוחות על-טבעיים כמו סטריינג', ויז'ן, ומכשפת השני.
ב. זו בעצם הבעיה הידועה של סופרמן בפנים שונות. הוא חזק מדי, וברור שבמציאות לא היה מה לספר – הוא פשוט היה מצליח לעשות כל מה שבא לו. אבל זה משעמם. אז מסספנדים טיפה למען המכות כדי לקבל מלחמת האזרחים (או, אם היית ילד רע, BvS)
דמות חזקה זה משעמם?
סיפורים שבנויים סביב כוחות וקרבות מתאימים את היכולות של הנבלים לאלו של הגיבורים, סיפורים טובים מתעמקים בדמויות ובונים על הדרמה, כך או כך מידת הכוח של הגיבור/ה לא משנה לטוב או לרע.
שאלה מספר אחת שצועקת לאוויר
שאלה מספר אחת שצועקת לאוויר בדיוק איך זה הגיוני שאבני האינסוף עובדים מחוץ ליקום שממנו הם הופיעו ?? איךךך
הרי בלוקי ראינו כמה הם חסרי משמעות נגיד בTVA
אז איך הם משפיעות נגיד על היקום של הוואצ'ר שכאילו הוא מעל היקומים והוא צופה
איך זה הגיוני ??
ברגע שאולטרון פוגש את הוואצר ועוד נלחם איתו כאילו הוא סתם דמות זה מרגיש שהם באותו יקום באותו ציר זמן
'סוף המשחק' הוא לא בהכרח ראיה
כי הם לא נסעו ליקום *אחר*, הם נסעו לאותו היקום בעבר. אני גם לא משוכנע ש"קווי זמן מקבילים" ו"יקומים" הם בהכרח זהים.
ולא אמרתי שזה נאמר היכנשהו, זה פשוט היגיון שלי – וונג מסביר ב'מלחמת האינסוף' שהאבנים נוצרו ברגע של המפץ הגדול, כלומר הכוח שלהם עובד כי הם חלק ממשהו שיצר את העולם כולו. סביר שאם הם ביקום אחר, אין להם כח שם כי הם לא קשורים לעולם שנוצר שם.
מצד שני,
במפץ הגדול לא היה מולטיוורס. עוד לא קרה שום דבר שיפצל את היקומים. ולכן, בעצם, אבני האינסוף *זהות* בכל היקומים, כי בכולם הן היו שם מההתחלה.
כבר אמרתי שפיצול יקומים לא בהכרח קשור לשינויים בזמן
(ל"ת)
למה שלא יעבדו?
אם אבן הזמן משפיעה על הזמן, למה שהיא לא תעבוד ביקומים בהם הזמן מתנהג אותו דבר? מה שראינו בסדרה הם יקומים שבהם ההבדלים הם היסטוריים, לא פיזיים ולא מטאפיזיים.
הסדרה אמרה שהאבנים שונות מיקום ליקום, לא אני
עובדה שהמגריסה לא עבדה על האבנים של אולטרון.
כמובן שהסדרה האחת של מארוול שהייתה בלגן די גדול
והכי מאכזבת עד כה – היא זאת עם הסיום הכי טוב מכל הסדרות עד כה.
(יש סצנה באמצע הכתוביות)
וואלה, מארוול באמת לא יודעים לעשות גם התחלה טובה וגם סוף טוב ביחד.
(ל"ת)
לפני שהתחילה הסדרה קראתי
שבמקום היו אמורים להיות עשרה פרקים, אבל גנזו אחד מהם כי הסתבר שהעלילה שלו דומה מדי למשהו שכבר תוכנן. ככה שכנראה היה פרק של שומרי הגלקסיה 3 שממנו הגיעו גאמורה וטוני-כלשהו.