-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
אזור הדמדומים (2019)
The Twilight Zone
דמיינו לכם דף סרט על סדרת אנתולוגיה שחודשה..
תאריך הפצה בארה"ב: 01/04/2019
זאת סדרת אנתולוגיה.
זה אומר שכל פרק הוא סיפור בפני עצמו, כשדבר המשותף היחיד הוא ג'ורדן פיל, שמופיע בתחילת ובסוף כל פרק, בהתחלה הוא מציג את הנושא – הגיבור/ה של הפרק ומה שיעבור עליהם – ובסוף הוא מסכם את הסיפור.
השאלה היא למה זה טוב. כשיצא אזור הדמדומים המקורי, היא הייתה הראשונה מסוגה בטלוויזיה. זה אפשר לה להכניס בעצם כל סיפור טוב – והיו המון סיפורים טובים, עובדה שהסימפסונים ממשיכים להשתמש בהם בפרקי האלווין. אבל מאז כבר יצאו הרבה אנתולוגיות, אז למה צריך סדרה חדשה?
התשובה הראשונה היא ערכי ההפקה. כל פרק הוא סוג של סרט קצר באיכות שלמדנו להכיר בטלוויזיה – אפילו פרקים שנערכים בחלל סגור, כמו במטוס, לא מרגישים חסכוניים. אבל בגלל פרקים שנראים טוב לא מוציאים סדרה.
הבעיה מבחינתי היא חוסר הקשר בין הפרקים. ב"מראה שחורה", שהיא האנתולוגיה המרכזית כיום, הקו המקשר בין כל הסיפורים הוא "מה אם נעשה אקסטרפולציה לטכנולוגיה שקיימת כיום, בדרך כלל לרעה". באזור הדמדומים הקו המחבר אמור להיות "גיבור הסיפור מגלה שהמציאות סביבו היא לא מה שהוא חשב, ובדרך כלל זה קורה בטוויסט בסוף הפרק".
אבל זה לא עובד. הטוויסטים נעים ברובם בין "ראיתי את זה מראש" ובין "אז מה". השינוי במציאות של הגיבור לא מספיק מעניין, רוב הזמן. המסתורין לא באמת מסתורי, ודווקא כשהוא באמת מסתורי – הוא לא נפתר.
זה לא שהפרקים עצמם לא טובים. חלק בינוניים מאד וחלק טובים מאד, אבל בינתיים שודרו שבעה פרקים – ורובם פשוט לא מתרחשים ב… אזור הדמדומים.
רק רוצה לתקן שאומנם הסדרה ידועה בגלל הטוויסטים שלה
אבל זה בהחלט לא היה הקטע העיקרי של הסדרה. יש לסדרה המקורית איזה 150+ פרקים ורבים מהם עסקו פשוט ברעיונות מקוריים ומוזרים בלי שום צורך בטוויסט מיוחד.
כן, דיברתי על מה ששודר עד עכשיו.
זה בא לידי ביטוי בפרק הכי טוב והכי רע במקביל של הסדרה עכשיו – "אימה בשחקים בדרך לנתב"ג".
טוב שהתלוננתי
פרק 9 (העקרב הכחול) היה בדיוק מה שאני מצפה למצוא באזור הדמדומים. פלוס עריכה מוזיקלית טובה.