במאי: מייקל ביי
תסריט: אהרן קרוגר, רוברטו אורקי, אלכס קורצמן
שחקנים: שיה לה-באף, מייגן פוקס, ג'ון טורטורו, רמון רודריגז
בשנת 2007, אחרי ציפייה של 23 שנים, עשרות מיליוני ילדי אייטיז, ואני ביניהם, התמוגגו מול הסרט הראשון של הרובוטריקים, על אף חסרונותיו. גזע הרובוטים משני הצורה מהכוכב סייברטרון, המחולק לרובוטריקים הטובים אל מול השקרניקים הרעים, המשיך את מלחמתו על פני כדור הארץ. מייקל ביי הבמאי נתן את מיטבו – מינון מדוד של קומדיה, אקשן ואפקטים. זה עבד. אי לכך, ל'רובוטריקים: הנקמה' הגעתי עם סט ציפיות מאוד ספציפי: בלוקבאסטר ריקני עם אפקטים מושקעים, צחוקים במידה, שיהיה מרהיב בצפיה ראשונה וקצת טיפשי בצפיה חוזרת. בקיצור, כמו 'רובוטריקים', וכמו יתר הרזומה של מייקל ביי.
האם 'רובוטריקים: הנקמה' עומד בציפיות? האם הוא מצליח להעביר שעתיים ממוזגות בכיף? במילה אחת: לא. ביותר ממילה אחת: אוי אלוהים, לא.
בתחילת הסרט, הצבא האמריקאי ממשיך בשיתוף הפעולה שלו עם אופטימוס פריים (בקולו של פיטר קאלן, המדובב המקורי של הדמות, שממשיך מהסרט הראשון) ויתר הרובוטריקים. יחד אנחנו צופים בהם מגיעים לסין ונאבקים בחד-אופן שקרניקי ענק. במקביל, סם וויטוויקי (שיה "לא-לא-לא-לא" לה-באף), הנער שאימץ את הרובוטריק באמבלבי, מסיים תיכון ומנסה להתחיל בחיים חדשים במכללה. חברתו מיקלה (מייגן פוקס, הידועה כרגע כבחורה השווה ביקום) נשארת מאחור, אך בכוונתו לשמור על היחסים ביניהם, גם במחיר של שפיטות מוחלטת. בנוגע ליחסיו עם באמבלבי ושאר הרובוטריקים, סם רוצה דווקא לקחת פסק זמן כדי לנהל חיים נורמליים. זאת אומרת, חיים נורמליים ככל הניתן כשהשותף שלך במעונות (רמון רודריגז), מתעקש לשתף אותך במיזם האינטרנטי שלו לחשוף קונספירציה להסתרת קיומם של רובוטים מהחלל החיצון.
כל זה משתנה ברגע שסם נוגע במקרה בשבריר מהקוביה שהושמדה בסרט הראשון. השבריר מטביע במוחו כתב סתרים שבו נעוץ המפתח להשרדות גזע הרובוטים הסייברטרוני. המידע הזה הופך את סם למוקד ההתעניינות של הרובוטריקים והשקרניקים, ובעיקר של "הנופל", דמות כל כך מסתורית וכל כך רבת עוצמה עד שבסרט הקודם לא הזכירו אותו בכלל. ואז הרובוטים הולכים מכות.
מייקל ביי לקח את סרט הרובוטריקים הראשון, שסך הכל היה מוצלח לטעמי במגבלות הז'אנר, וניסה להגדיל ולהרחיב את כל התחומים שהוא וכל ילד עד גיל 11 חושבים שהיו טובים – יותר קרבות, יותר פיצוצים, יותר בדיחות וכך הלאה. זה נשמע כמו רעיון טוב, בעיקרון, אבל בדרך ביי שכח שהוא מביים סרט, ולא מצגת טכנולוגיה לאיימקס.
בעוד בסרט הראשון זכינו לאקספוזיציה ארוכה במיוחד שהציגה לנו את בני האדם, ואילו דמויות הרובוטים הוצגו בשמם בלבד, ב'רובוטריקים: הנקמה' גם זה נחסך מאיתנו. דמויות אנוש מצטרפות (כמו שותפו לחדר של סם, שנגרר עם סם והרובוטים לאורך המסע מבלי לתרום דבר לעלילה), דמויות מיותרות מהסרט הראשון חוזרות בתירוצים קלושים (ג'ון טורטורו בתפקיד הסוכן סימונס), ורובוטים, הרבה רובוטים, באים והולכים בלי שנדע אפילו את שמם. חלקם דווקא מעוצבים באופן די מגניב: יש רובוט-פנתר עם תותח על הגב, ומיני-שקרניק שהופך למכונית בשלט רחוק. בסרט הראשון, מוות של רובוט הוכר במשפט סמלי, אבל כאן אפילו זה מיותר. לאופטימוס פריים לא ניתנו יותר ממספר הברות להגות, ובאמבלבי בכלל חזר להיות אילם, משום מה. מהבחינה הזאת ביי דווקא נאמן לחומר המקורי: גם בסדרה המצוירת דמויות הופיעו ונעלמו בלי הסבר, רק כדי למכור עוד צעצוע. מצד שני, הסדרה המצוירת נועדה לילדים בני שמונה.
לא הלכתי לראות את 'רובוטריקים: הנקמה' בשביל המשחק או הדיאלוגים השנונים, ואכן לא קיבלתי אותם. שיה לה-באף לא מצליח לסחוב סרט בתפקיד הראשי, ומייגן פוקס מתפקדת כמו יתר יצירות ה-CGI שמסביבה – היא נראית טוב, ואף אחד לא מקשיב למה שהיא אומרת. לכל הדמויות יש סגנון דיבור אחיד, מהיר ושטוח, שבו הם מחליפים גאגים כאילו הזמן דוחק, והבדיחות מתפספסות או לא עובדות בזו אחר זו. הבדיחות הפיזיות בסרט כוללות רובוט קטן שמאונן למייגן פוקס על הרגל, ותקריבים למפשעות נכונות מבחינה אנטומית של רובוטים. בנוסף, ביי לא מוותר על דמויות ג'אר-ג'אר-בינקסיות כמו שני רובוטים מכוערים וטיפשים שמרביצים זה לזה. בקיצור, מי שציפה למידה נכונה ומוצלחת של אתנחתאות קומיות יתאכזב קשות.
לא הלכתי לסרט גם בשביל העלילה, ולכן לא ציפיתי ממנה להימתח על פני לא פחות ממאה ושישים דקות. היא כוללת ביקור בסין, מצרים, ירדן ועוד. בכל מקום, מן הסתם, תצפו לקרבות רובוט-על-רובוט ארוכים וברוטאלים. מהבחינה הזאת, הסרט משפר במידה מסויימת את אחד הכשלונות של הסרט המקורי: המצלמה פחות תזזיתית, רגעים מכריעים בקרבות זוכים להילוך איטי, לרובוטים יש צבעים יותר ייחודיים, וכבר בצפיה ראשונה הבנתי מי נלחם במי. אבל הקטעים האלה ארוכים, כל כך ארוכים – הקרב האחרון נמשך, כמדומה, בערך שעה, וגם המעט שמחבר בין הקרבות נמתח על פני הרבה זמן.
מעט מאוד מחבר בין קטעי האקשן הארוכים האלה, והמעט מאוד הזה נמתח על פני הרבה זמן. אם תנסו להתייחס לקיומה של העלילה, כפי שאני עשיתי בטעות, תגלו אינספור חורים וסתירות פנימיות. גרועות עוד יותר הן הסתירות בהשוואה לסרט הראשון, כשמידע חדש שניגלה במהלך 'רובוטריקים: הנקמה' פשוט שונה וסותר את מה שכבר סיפרו לנו. אם בסרט הראשון הסבירו לנו שאופטימוס פריים ומגהטרון היו אחים שחלקו את הנהגת סייברטרון, עד שמגהטרון רצה את הכח לעצמו והצית את המלחמה, 'רובוטריקים: הנקמה' פתאום מביא את "שבעת הפריימים" כהסבר חלופי; 'רובוטריקים' לימד אותנו שהאולספארק הוא מקור החיים לסייברטרונים – אז מה זה לכל הרוחות אנרג'ון, ומה זה קשור עכשיו?
כשכבר החלטתי לוותר על היגיון פנימי לגמרי והתכוננתי לכבות את המח ולהנות מהאורגיה המתכתית והאלימה שלפני, הופיעו לפתע, ללא כל הסבר, רובוטים שהושמדו בסרט הראשון: בלאק-אאוט, המסוק מסצינת הפתיחה – שמת בסיום הסרט הראשון – חוזר לסרט ההמשך בריא ושלם. בהמשך, רובוטים שמרכיבים את הרובוט הענק "משמידן" ועסוקים בענייניהם המשמידניים, נצפים כשהם נלחמים במקביל בצוות קומנדו בעיר הבדווית במדבר. בשום שלב לא ניתן לזה הסבר: נראה שבחברת האפקטים בנו על זה שאף אחד ממילא לא יצליח להבדיל בין הרובוטים.
אין לי שום דבר נגד סרטי פעולה עתירי אפקטים, ואני לא מצפה מהם להיות סוגה עילית. אבל גם כשרף הציפיות נמוך, קשה להסתדר בלי דמויות, בלי עלילה, בלי המשכיות ובלי פרופורציות. כן, האפקטים מדהימים, כן, האקשן מרהיב, אבל למה שיהיה אכפת לי מי הולך מכות? זה לא שטרחו להכיר לי את הרובוט המתכתש קודם לכן. יותר מדי דמויות, יותר מדי מלל, יותר מדי סתירות פנימיות, הרבה יותר מדי זמן, גרמו ל'רובוטריקים: הנקמה' להפוך גדוש ומאוס. אני לא מוצא סיבה אחת להמליץ לראות את 'רובוטריקים: הנקמה', וכילד אייטיז, אני פשוט נעלב ממה שעשו לגיבורי ילדותי.
הבעיה עם רובוטריקים היא פשוטה
הבעיה היא שמשווים אותו לאביר האפל. אני חושב שצריך להשוות אותו לבאטמן ורובין.
בסרט הושקעו 200,000,000 דולר. רק תסתכלו על כל האפסים האלה. לצורך השוואה, בבאטמן ורובין הושקעו רק 100 מיליון, שאני משער שזה רק קצת יותר בכסף של היום, אחרי חישובי אינפלציה. שני הבדלים קיימים בין הסרטים – 1) רובוטריקים 2 הצליח קופתית, בטמן ורובין נכשל. 2) באטמן ורובין היה סרט קמפי – לא קמפי טוב, קמפי פשוט גרוע. וכשקאמפ טוב צריך להצחיק וקאמפ רע פשוט מייאש – בטמן ורובין היה קאמפ כל כך כל כך נוראי שהוא מעלה גיחוך כנה.
רובוטריקים 2 לעומת זאת, לא קאמפי. הוא נלקח ברצינות תהומית ע"י יוצריו. הבדיחות והאווירה הקלילה שניסו לדחוף לו נראים מאולצים, ושום דבר לא עובד. תוסיף לסרט את אורכו הבלתי נסבל, וקיבלת חוויה מייגעת. בעוד אם היפותטית אני מזפזפ ורואה את באטמן ורובין בזוית העין, אני אצפה בכמה דקות עד יעלה חיוך על פני. בעבור שום הון שבעולם אני לא אצפה ולו בדקה שוב ברובוטריקים הנקמה. לא חבל לי על כאב הראש הפוטנציאלי?
אני רוצה לקבוע כאן, קבל עם ועדה:
ר________ 2: ה____ הוא בעצם הב____ור_____ החדש.
הבעיה עם רובוטריקים היא פשוטה (כה''ב)
לאנשים משעמם, הם חיפשו שעיר לעזאזל כדי להוציא עליו את כל העצבים שלהם ומצאו מטרה נוחה בדמותו של רובוטריקים 2.
אני פשוט לא מצליח לחשוב על שום סיבה אחרת מדוע הסרט נקטל כל כך. זה סרט אקשן-קומי מייקל-ביי שעובד על פי נוסחה ש-ע-ו-ב-ד-ת. הוא לא מנסה ולא מבקש לפרוץ דרכים, העלילה שלו מקושקשת כמו 90% מסרטי הקיץ של הוליווד אבל יש לו שחקנים טובים בעלי חוש קומי מוצלח, אפקטים מרהיבים. יש לו חסרונות אבל בעיני הם בטלים בשישים לעומת הסה"כ שהיה בעיני סרט קיץ בומבסטי ומהנה.
אני באמת לא מבין את ה*קיצוניות* בתגובות השליליות לסרט, כאילו שאווה בול ביים את הסרט ולאחר כל הקרנה הוא בא לאולם וח**בן על הצופים.
הבעיה עם רובוטריקים היא פשוטה (כה''ב)
מסכים, בערך. כמו שאמרתי, כן אהבתי את החצי הראשון של הסרט. הוא היה בדיוק מה שציפיתי ממנו.
גם החצי השני, הבעיה שהוא היה ארוך בשעה בערך וכאן הסרט הזה נופל. זה, והאקשן המתכתי הלא ברור.
אני תהיתי על אותו הדבר. אבל הפוך.
כולם מתלוננים בקשר ל'רובוטריקים 2' על העלילה הדבילית, הרעש וסצינות האקשן המשעממות והבלתי מובנות. הכל נכון לחלוטין. אני יודע בדיוק למה אנשים שונאים את 'רובוטריקים 2': כי הוא חרא סרט. מה שאני מתפלא עליו הוא זה: איפה הייתם כשיצא הסרט הראשון? לטעמי הוא גרוע בדיוק באותן צורות ובדיוק באותה המידה (אם כבר, הסרט השני הוא הפחות גרוע מבין שניהם, כיוון שהאקשן קצת יותר מובן). למה 'רובוטריקים' הראשון נחשב בעיני רבים לסרט-קיץ מהנה, והשני לא?
עניין של חדות הבחנה, אני מניח
לא רוצה להשמע מתנשא, אבל מי שלא הבחין בפגמים של הסרט הראשון כנראה לא ממש הביט על המסך, אולי היה עסוק לכל אורך הסרט בהעברת SMSים על איזה מגניב זה שיש רובוטים גדולים על המסך.
אז אני בטוח שרוב האנשים אכן הבחינו בפגמים, אבל לא מספיק, דעתם עדיין הוסחה ע"י הפיצוצים והמתכות המעופפות.
את הסרט השני לא ראיתי ולא אראה, אבל שימו לב, ילדים, אם אתם מבחינים במגרעות בסדר גודל שכזה בסרט, פשוט אל תלכו לסרט ההמשך שלו, הוא יהיה בלתי נסבל, הרי סרטי המשך (כמעט) תמיד גרועים יותר מהסרט המקורי.
ממש מרגיזה אותי כמות ההכנסות של הסרט, אני מניח שבארה"ב פשוט יש המון המון ילדים בני 12, אני מקווה שתהיה התרסקות בשבוע השני, ובשאר העולם, כי אסור שזה ירשם כפחות מכישלון.
סליחה, אבל זה באמת נשמע מתנשא
לא כל מי שאהב את הסרט הראשון הוא ילד/טיפש/ילד טיפש. יש אנשים מבוגרים ומכובדים בהחלט, חלקם אפילו מרכיבים משקפיים, שנהנו ממנו.
OK, אז אני מתנצל על ההתנשאות
ולא טענתי מעולם שרק ילד ו/או טיפש נהנה מהסרט הראשון.
אבל באמת שקשה לי להבין אנשים שנהנו ממנו בלי הסתייגויות, ("העלילה הדבילית, הרעש וסצינות האקשן המשעממות והבלתי מובנות").
ואם יש הסתייגויות, רק רציתי להפיץ את הבשורה, שיחשבו פעמיים לפני שהולכים לראות את ההמשכון.
בכך אני מנסה גם למנוע עוגמת נפש מאותם אנשים מכובדים, וגם לצמצם, ולו במעט את חשבון הבנק ואת גודלו העצום של האגו של מייקל ביי.
אתה מניח שאם מישהו לא נהנה מהסרט זה כי הוא לא היה מרוכז.
סביר מאוד – בהתחשב בהצלחה העצומה של הסרט, אפילו כמעט וודאי – שיש אנשים רבים שנהנו מהסרט *דווקא* בגלל אותם מאפיינים שאתה לא סבלת; לכל הפחות, הם שמו אליהם לב, אבל זה לא הטריד אותם במיוחד (או בכלל).
OK, אז אני מתנצל על ההתנשאות
תומך לחלוטין ב-Nexos.
לא ראיתי ולא אראה, וכמו שאמר לי חבר לעבודה לפני שבוע אחרי שראה את הסרט (פריק של רובוטריקים אגב):
"אני אוסר עליך לראות אותו גם כשיגיע לטלוויזיה"
עכשיו כשאתה אומר את זה
אז חווית הצפייה בשעה הראשונה של הסרט (אז פשוט העפעפיים שלנו התעייפו ונאלצנו לעזוב את האולם תוך שאנו משננים את המנטרה: זה ששילמנו לא אומר שצריך לסבול. אנחנו לא בעונש) באמת הזכירה לנו רמה של סרט מאת אווה בול והתחושה בהחלט היתה כאילו הוא הגיע לאולם לחרבן לנו על הראש באופן אישי.
וטיפל'ה ברצינות: הסרט הראשון היה חביב ורע. הוא היה מהנה והזמן עבר בנינוחות. הוא היה מסוג הסרטים הרעים שכיף להסתלבט עליהם )ראה: מאמה מיה, דמדומים, מלחמת האופל ). רובוטריקים 2 אפילו לא היה זה. לא היו שורות רעות בלתי נשכחות (היו בכלל שורות?) לא היה כלום. סתם המון המון פעולה מטושטשת ולא ברורה. יותר מיצג מאשר סרט, והסבלנות שלי למיצגים נגמרת בערך אחרי עשר דקות. פה החזקתי כמעט שעה. זה ההבדל.
בתור חובב רובוטריקים לא קטן
אתה צודק לחלוטין. גם אני טוען כבר המון זמן שאם אנחנו הולכים לראות "טראש" אז עדיף "טראש מזוקק". רובוטריקים 2 הוא המיץ של הזבל של סרטי הפעולה. והאמת, חבל על כל דקה של הצופה .. כי הסרט פשוט לא טוב
משעשע, כי זו בדיוק התחושה שקיבלתי בסרט הראשון
החצי הראשון היה מהנה ומבטיח, ואז הכל נהיה הזוי מבולגן, אורך ומשעמם, כן, סרט על רובוטים ענקיים שנלחמים זה בזה, ששיעמם אותי למוות,
ומחק כל זכר לרושם הטוב של החצי הראשון,
ומחק כל סיכוי שאני אבזבז את זמני בצפייה בסרט ההמשך.
אז אולי מייקל ביי צריך להתחיל לביים חצאי סרטים? אולי הוא פשוט חצי בימאי?
איזה קטע הזוי
גם אצלי זה היה ככה!
בהפסקה יצאתי החוצה ואמרתי שאני ממש מופתע לטובה ושדווקא הסרט לא כל כך רע.
מהחצי השני כמעט ויצאתי באמצע מרוב שהוא היה גרוע :S
''רובוטריקים: הנקמה'' הוא סרט חשוב!
במובן מסוים, זו אפילו יצירת אמנות. מדובר בשיא הקריירה של ביי מבחינה שלילית, סרט שעושה עבודה מחפירה בכל המקומות הנכונים (והלא נכונים) – התסריט, המשחק, האילתורים הקומיים, הבימוי של הסצינות הדרמטיות ושל סצינות האקשן – והכל בצורה הכי גרועה שניתן לעלות על הדעת (ואפילו יותר)! אלוהים, איזה סרט נוראי! זו רמה חדשה בשביל סרט המשך קייצי (כן, עד כדי כך..). "רובוטריקים: הנקמה" הוא סרט שחייבים לראות בכדי להאמין, עדיף בקולנוע, וכמה שיותר מהר, לפני שתחשבו על זה קצת ותבינו שיש לכם דברים טובים יותר לעשות.
יופי של ביקורת ראשונה, לדעתי
מצטרף לברכות
לפעמים הסיבה שיוצאים סרטים כל כך גרועים, זה רק כדי שיכתבו עליהם ביקורות כל כך טובות.
מקוה לקרוא גם ביקורת חיובית שלך בהזדמנות!
ביקורת נהדרת
עד היום לא קראתי בעין הדג ביקורת ששיעשעה אותי כל כך. המשך לכתוב. אני מאחלת לך שהסרטים הבאים שתסקור יהיו סבירים יותר.
ביקורת טובה
סחתיין, ביקורת ראשונה טובה מאוד. אשמח לקרוא ביקורות שלך בעתיד.
תודה על הביקורת, דעתך אכן בקונצנזוס.
והנה לינק לביקורת אחרת, נהדרת, שהתפרסמה באתר אחר:
http://io9.com/5301898/michael-bay-finally-made-an-art-movie
מומלץ בחום, היא ככל הנראה מצחיקה יותר מהסרט.
נ.ב: תודה למיכאל_ג על הלינק.
אחד הלינקים המוצדקים ביותר
וגם – סחטיין על הביקורת הראשונה!
ביקורת נהדרת
ביקורת משעשעת שתופסת בדיוק את כל הבעיות בסרט.
אני חייב לציין לשבח את כושר האבחנה ואת יכולת חלוקת הקשב שלך אם הצלחת לעקוב אחרי העלילה המטופשת ובמקביל גם לזכור אילו רובוטים הופיעו ומתי בתוך מערבולת המתכת מעוררת הורטיגו שנקראת "קטעי אקשן".
אם ללכת רק לפי הביקורת,
זה נשמע כמו פרומו למשחק מחשב מגניב
ובכן
הדבר הטוב היחיד שיוצא מסרטים גרועים זה ביקורות טובות, כל הכבוד.
לגבי הסרט: זו הייתה הפעם הראשונה שבכיתי על כך שאין הפסקה ב-yes Planet, כי לראות סרט ארוך, מייגע ומשעמם כמו "הנקמה" בלי להחזיר חמצן למוח במחצית זו פשוט התעללות.
אני אגב היחיד שמתעב את ההורים של סם? ובעיקר את אמא שלו? קיוויתי בכל רגע שאחד הרובוטים "בטעות" ידרך עליה ולא נצטרך לראות אותה יותר.
בעיה נוספת (שלשם שינוי לא קשורה לסרט עצמו), אני מקווה שזה היה רק בהקרנה שלי ולא בשאר ההקרנות, אבל איכות הסאונד הייתה חלשה מאוד. ועוד הייתי באולם 2 ב-Planet (אחד משני האולמות הגדולים), זה כאילו מישהו החליף את מערכת הסראונד ברמקולים של מחשב.
נו טוב, לפחות לא צריך היה לשמוע את הדיאלוגים המטומטמים בקול רם. מייגן פוקס אגב על מסך ענקי היא התמורה היחידה בסרט.
ההורים היו דבילים
אם כבר מחליטים להעלות את סם כיתה ולשלוח אותו לקולג' משיקולי התבגרות וסיפור וכאלה, למה היה צריך לעשות את זה משפחתי ודביק ועם הורים מטומטמים? למה לעשות את זה (כמו שקראו לזה במקום אחר פה באתר) סטייל אמריקן פאי?
מה היה כ"כ קשה לעשות סרט רציני, או לפחות קליל אבל לא מטופש?
שלא לדבר על הסצנה ההזויה שפתאום באמצע הפיצוצים והחול בעיניים ההורים שלו צצים במדבר באמצע הקרב, בלי שאפאחד אומר על זה מילה (הם אמרו בהתתחלה שהם מתכננים טיול למזרח התיכון ופספסתי?).
פיספסת.
שקרניק כלשהו אסף אותם מפריז וגם אני לא זוכר בדיוק איך הם השתחררו ללא פגע במצרים.
על ''שקרניק כלשהו אסף אותם מפריז''
נשמע יוקרתי, לימוזינה-סטייל.
שקר(ניק) כלשהו.
לא מסכים לגבי הסרט הראשון
כמעריץ מגיל 5 של הסדרה המצוירת, אני חושב שהסרט היה משעמם, גרוע וג'ון טורטורו היה הדבר הטוב היחיד בו. לא ראיתי את ההמשך והאמת שהביקורת הזו מעוררת בי סקרנות רק כדי להאמין שהצליחו ליצור בתקציב של 200 מיליון דולר סרט עם הגיון עלילתי של טרול 2.
ביקורת מעולה.
אני עדיין משכנע את עצמי לראות את הסרט בהנחה שאני "אוהב כל מה שמראים לי". נו, אולי בסוף כן אראה אותו, עם "עידן הקרח 3".
ולמה אין בתחילת הביקורת קרדטים (או איך שאתם קוראים להם)? הכול נראה פשוט מוזר בלעדיהם.
אופס.
אם התגובות האלה לא היו קיימות, היה צריך להמציא אותן
ואז להכחיד אותן מהר ככל האפשר.
זה בהחלט משעשע.
אפילו בהשוואה לעצמו, רובוטריקים הקומיקס יותר טוב.
הרבה מהדברים שלא מוסברים בסרט מוסברים בקומיקסים שמקדימים אותו (בעיקר Alliance ו-Defiance) אבל חבל שלא טרחו לעשות את הסרט גם למי שלא קרא.
הנה , עכשיו הסקרנים יכולים להנות מכל מה שיש לסרט להציע , בחינם .
http://www.youtube.com/watch?v=9fqN_wCK9hM
דומה להפליא.
דומה להפליא.
ומצולם יותר טוב. ובלי בדיחות פלוצים והפרשות.
היי, לא כל הביקורות שליליות (לגמרי)
http://www.youtube.com/watch?v=eM19FWFGER0
*אזהרת ספויילרים*
הבחור במשקפיים
אני אוהב את הפסיכי הזה. מצחיק אותי כל-פעם מחדש.
ובכן,
ישנו שיפור משמעותי בתחום האקשן. האפקטים פשוט מדהימים והסצינה שבה ה- Devastator מורכב היא פשוט… וואו. זה כל מה שיש לי לומר.
האקשן עצמו השתפר פלאים כוריאוגרפית וסינמטוגרפית, יש הרבה יותר היגיון וברור מי נגד מי מאשר סתם מתכות מעוכות זו בזו כמו בסרט הראשון.
אבל.
השחקנים לא אמינים ואנמיים. שיאה לבאף פשוט לא סוחב תפקיד ראשי בסרט כזה גדול. הוא היה בסדר ב"דיסטרביה" (ואולי מעט יותר מבסדר אפילו) אבל כאן הוא פשוט נופל.
מייגן פוקס סתם נמצאת לקישוט והדמות שלה בכלל לא מועילה לכלום, אפילו נתנו לה פחות שורות.
שאר השחקנים מבליחים פה ושם והם לא מי יודע מה משכנעים, אולי בעיקר כי כל דמויות המשנה אופיינו בגסות ע"י תכונה אחת שולטת ולא יותר מזה. כאילו, הנה לכם "החנון שחושב שהוא קול" והנה לכם "הסוכן המטורף" וכו'.
הדיאלוגים נורא קיטשיים ודביקים, בעיקר המשפטים שהרובוטים אומרים. וזה די מאכזב שהם נשמעים כל כך אובר דרמטיים, כאילו שהם פארודיה על עצמם. בעיקר כי מדובר בסרט שמנסה להיות כמה שיותר קול ועכשווי.
וההומור… אוי, ההומור.
ההומור בסרט הזה כל כך נמוך ולא מצחיק בו זמנית (אין לי בעיות עם הומור נמוך כל עוד הוא מבוצע כראוי, כמו ב"בוראט" למשל) שזה פשוט מביך לצפות בסרט בקטעים רבים כל כך…
והאורך גם נורא מפריע. לקראת הסוף הצצתי כמה פעמים בשעון כדי לנסות לחשב כמה זמן בערך נשאר לי למרות כל האקשן שהיה על המסך. אם היו מקצצים את הסרט בעשרים דקות-חצי שעה אולי היה יכול להיות טוב יותר.
אבל היי, שיר הנושא ממש לא רע.
ולסיכום- מעט טוב יותר מהראשון בזכות האקשן שנהיה מעט טוב יותר. אבל בגדול, ביי לא למד מהטעויות שלו.
נ.ב. די מאוחר.
מבחינת עלילה לא ציפיתי למשהו מעבר לבינונית שיש לז'אנר בדרך כלל להציע, אבל בחיי שהיה לי חבל שלא פיתחו קטעים מסוימים שהיו יכולים להיות מעניינים והעדיפו להתעסק בתפל.
למשל: הקטע שבו השקרניקים דורשים שיסגירו לידיהם את הנער ואם זה יעשה, העולם יהיה בטוח.
אז איך זה שאף בן אדם או קבוצה של אנשים לא מנסים לתפוס אותו? שלא לדבר על הרשויות…
היה יכול להוביל לכמה סצינות מרדף מגניבות ומותחות ואלוהים ישמור, אולי קצת הרהורים.
ניורקים עוזרים לניורקים אחרים!!!
אותו חרא, אותה הצלחה!
הייתי מסתקפת בעלילה עקבית
אני מוכנה להשהות את הספק שלי למרחקים ארוכים, אבל ה"עלילה" של הרובוטריקים הייתה מעבר ליכולות שלי. חפצים שינו את תפקודם ואת ייעודם כל חמש דקות בלי שום סיבה, אתרים ארכיאולוגיים שינו את מיקומם ובחלק האחרון היה נראה כאילו ליוצרי הסרט אין בכלל מושג שירדן ומצרים אלו שתי מדינות שונות (או שישראל נמצאת שם גם :P). הדרישות שלי מסרט קיץ לא גבוהות, אני מוכנה להסתפק ברמזים לעלילה מעניינת ולהשלים הרבה ממנה בראש, אבל עקביות בתוך העלילה עצמה זה לא משהו שאני יכולה לוותר עליו.
על ''להשהות את הספק למרחקים ארוכים''.
אהבתי.
חן חן
כף ידי לא תושיט יותר כסף לקופאית ע''מ לרכוש כרטיס לסרט של מי. ביי
ישמור השם ויציל!! מספר חודשים לאחר שחשבתי שראיתי את אחד הסרטים הגרועים בהיסטוריה (אם כי מהמצחיקים שבהם), וכוונתי לשומרים, הלכתי לראות את רובוטריקים 2. הנמכתי ציפיות לגובה השטיח בכניסה לקולנוע, השארתי את השכל בבית לשמור על הילדים והתרווחתי בכורסה של האולם עם פוקפורן בגודל שקית פחמים וקולה 3 ליטר. 10 דקות בתוך הסרט הבנתי שטעיתי. והבנתי שאני הולך לשלם על זה.
הסרט התחיל להדרדר עם שיפוע קל וממש כשחשבתי שהוא יפגע עד ההפסקה באיזו תחתית של באר וייתיצב, הוא קיבל שיפוע שלילי של 90 מעלות ופשוט המשיך לצנוח בתאוצה מטורפת. אני לא הספקתי לשמוע או קול החבטה בקרקעית.
אז מה היה לנו שם?
רובוטים בסצינות מלחמה שמזכירות יותר את מר סבן וחבריו הפאור ריינגרס.
בדיחות בסגנון וברמה של סטנדאפ של זאב רווח.
עלילה – רגע לא הייתה עלילה…
מטוס קרב\נושאת מטוסים\מסוק\רכב של גנרל מוטורס\מטוס הובלה (מחק את המיותר ואסור למחוק את כולם) + מוזיקת תופים + דגל של ארה"ב פעם ב40 שניות וחצי בפוזה מגרה.
רובוטים עם אשכים, שבוכים, יורקים ואפילו נחנקים…
הייתי יכול להמשיך כך עוד ועוד אך פשוט אחזק את דברי 90% מקודמיי ו99% מאלה שיכתבו אחריי.
אין אפילו סצינה אחת, ולו קטנה, שלשמה שווה ללכת לסרט אפילו בחינם…חבל, פוקפורן זה משמין, קולה משקה לא בריא ומייקל ביי לא טוב לעיניים.
ואם כבר החלטתם ללכת נסו להכנס לאולם הלא נכון…אפילו אם בכולם מקרינים את השומרים.
לא שהייתי צריך שכנוע לא לראות את הסרט הזה
(למרות שהראשון היה סביל יחסית)
אם באמת יש רובוטים שמרביצים אחד לשני סטייל קרב מגע אנושי (עם נקודות תורפה, כמו בעיטות למפשעה) זה שיא חדש של טימטום לטעמי.
כף ידי לא תושיט יותר כסף לקופאית ע''מ לרכוש כרטיס לסרט של מי. ביי
קרעת אותי מצחוק :)
היית צריך לדעת לא ללכת לסרט אם ראית את הרובוטריקים הראשון…
קצת הגזמת
קצת הגזמת אתה לא חושב,
יש הבדל בין לבקר סרט לבין לקטול!!! אותו עד היסוד, אני מצטער להגיד לי לא ממש היה אכפת מהחורים, ומחוסר בהצגת הדמויות, ואתה יודע למה?
כי אני מסתכל על התמונה הגדולה, ולא על הפרטים השוליים,
הסרט שרף לי שעתיים וחצי מהחיים ונהניתי מכל רגע.
נכון זה שהסרט הוא סרט קיץ לא פותר מכל הבעיות.
אבל הגזמת והכי גרוע:
אפילו לא עשית את זה מצחיק.
קצת הגזמת
"הסרט שרף לי שעתיים וחצי מהחיים ונהניתי מכל רגע" זה מה שאני רציתי שייקרה והתבדתי- כנראה שהסרט באמת טוב ואני באמת לא מצחיק
קצת הגזמת
לא ראיתי את הסרט אבל אותי ממש הצחקת. זה לא אומר שההומור ברמה של זה של מייקל ביי, יש עוד עבודה
נ.ב. קראו לי פרנואיד, אבל יש לי תחושה שזו קנוניה, שכולם עובדים עליי גם בעין הדג וגם בביקורות אחרות. הרי לא ייתכן שמישהו יחליט בסרט עם תקציב של מלאנתלפים אלף מיליון דולר שלרובוטים יש אשכים (!11אחד) ויקבל לזה אור ירוק ממישהו. אם למישהו יש קטע שיאמת את זה, אשמח להווכח בעצמי, אחרת מה שאתם אומרים נשאר מבחינתי בחזקת קונספירציה.
קצת הגזמת
אני נשבע במייקל ביי ובכל משפחתו. היו שם:
1. דביסטיטור, שלו שני אשכי פלדה עצומים כמו שתמיד רציתי לעצמי.
2. מגטרון מחזיק את סטאר-סקרים בצוואר שבתגובה נחנק קלות!!
3. במבלבי בוכה עם דמעות והכל, ממש כמו שאני בכיתי בסוף הסרט על 35 השקלים שלי.
4. רובוט עצום ממדים שאת שמו אני לא זוכר שנעזר במקל הליכה. כנראה שרובוטים סובלים מבריחת ברזל…
ושאלה לסיום, איך זה תמיד בסרטים האלו רובוט מתכת בגובה מגדלי עזריאלי לא מצליח להשיג בריצה בן אדם רגיל? מילא זה היה קארל לואיס אבל שיה לה-בלוף הוא יהודי. וזה וריצה ממש לא מסתדרים.
שנאמר: ''יהודים לא נועדו לעשות כושר''.
"אם אלוהים היה רוצה שנתכופף, הוא היה מפזר דולרים ברחובות."
מגטרון חנק את סטארסקרים גם בסדרה המצויירת
אז אפשר לטעון שזה פשוט חלק מהאדפטציה הנאמנה למקור.
נו, אז איזה סרט קיץ עתיר אפקטים לראות השבוע?
בהנחה שהסרטים המוצלחים יותר של הקיץ (UP, the Hangover ו-Public Enemies) עוד לא הגיעו, ובהנחה שראיתי כבר את Star Trek, ובהנחה שאני רוצה לראות בסופ"ש סרט אקשן קייצי עתיר אפקטים ורובוטים גדולים ומתכתיים:
האם ללכת לרובוטריקים 2 או לשליחות קטלנית 4?
דעתי: טרמינייטור
100% יותר סצנות אקשן ברורות.
100% יותר עלילה הגיונית.
100% משחק מוצלח יותר.
0% רובוטים מהצ'כונה.
ללא ספק שליחות קטלנית.
בהחלט
שליחות קטלנית 2 יום הדין הוא מסרטי הפעולה הטובים ביותר בכל הזמנים.
אה, התכוונת ל-4. קשקוש ממוחזר ומפוהק.
מסכים איתך לחלוטין
'שליחות קטלנית 4' הוא קשקוש ממוחזר ומפוהק והוא עדיף על 'רובוטריקים 2' בכל קטגוריה.
שאלה לרד פיש
עד כמה שידוע לי, אתה לא חייב לראות כל סרט, אפילו אם הוא מכר הרבה כרטיסים. שנאת את "רובוטריקים". למה בכלל הלכת ל"רובוטריקים 2"?
כי זאת העבודה שלי.
אז היית צריך לכתוב ביקורת על הסרט הזה?
וכתבתי
היא נמצאת בגיליון השבוע שעבר של "טיים אאוט".
והאמת – גם אם לא הייתי חייב לראות את הסרט הזה, אני חושב שהייתי הולך לראות אותו בכל מקרה. אני אוהב להשאר מעודכן בסרטים הגדולים, גם כשסביר שהם לא יהיו טובים. ותמיד קיים הסיכוי שלדעתי ביי (או ווטאבר) יתעלה על עצמו, ואני כן אהנה מהסרט. נכון שהמבקרים טענו שהסרט גרוע, אבל מה כבר מבקרים מבינים?
אוי הזוועה....
בדיוק שומע את הפסקול של האביר האפל ונזכר..
גם קומיקס, גם שעתיים וחצי..
למי שדיבר על אווה בול , זה בדיוק מה שאמרתי לחבר שלי במהלך הסרט !!( יש לנו איזה קטע עם אווה בול..)שאני מרגיש שנתנו לו סוף סוף לעשות סרט עם תקציב של 200 מיליון דולר !!
הדבר היחיד שמצליח להפתיע אותי בסרט הזה
הוא העובדה שאני שומע יותר ויותר אנשים המתייחסים לסרט הראשון בסדרה כאל יצירת מופת מייקל-בייאית כלשהי, במיוחד בהתחשב בכך שראיתי את הסרט הראשון כשיצא והוא היה, איך לומר את זה בעדינות, זוועת עולם. מה גם שכל התייחסות אליו באותה תקופה, גם של מבקרים מקצועיים וגם של האדם ברחוב, הייתה בהתאם. אף אחד שנתקלתי בו (אם כי אני מודה שלא ערכתי חיפוש נרחב) לא חשב שזה היה סרט טוב, או אפילו בסדר. אולי כל מי שחשב ככה פשוט התבייש לומר את זה.
הסרט טוב - לכו לראות
באמת נראה לי שהמבקרים לפעמים לא טורחים לראות את הסרט בכלל. רק יושבים בקולנוע וכותבים את הביקורת בראש בלי להתייחס.
לסרט יש עלילה טובה, העריכה טובה – הסרט לא נגרר יותר מדי, חוץ מההתחלה בכמה קטעים עם סאם אבל הסרט מהר מאד נכנס לקצב.
האפקטים מדהימים אבל כמה שאנשים כביכול אניני טעם היו רוצים להאמין שאפקטים טובים זה מה שגורם לאנשים לחזור, ולכן אפילו אם הסרט מרוויח הוא עדיין יכול להיות רע לפי דעתם, זה פשוט לא נכון. אני לא נהניתי מהסרט בגלל שהיה אקשן. תתפלאו אבל רוב הסרט הוא לא אקשן ולא אפקטים – זה שרואים רובוט מדבר על המסך זה לא סתם "אפקט", הוא דמות לכל דבר. ויש הרבה רובוטים שנותרים כדמויות רקע, זה נכון, אבל נתנו בכללי לרובוטים הרבה יותר זמן מסך והם משחקים נהדר. אפקט זה לא הכסף שהולך לזה זה הכישרון של מי שעושה אותו, ויוצרי הסרט נפחו חיים בדמויות שלהם. לכווץ את כמות הזמן, העבודה והכישרון שנכנסו לתהליך היצירה שלהם למילה סתמית כמו "אפקט" זו טעות שרק מראה אל חוסר הבנה בסרטים מהסוג הזה (או בכלל, למען האמת).
לסרט יש פן ילדותי, זה נכון: ההומור פשוט, הדמויות פשוטות, העלילה פשוטה אבל הם כולם קיימים! להגיד שאין אותם רק בגלל שהם לא מדברים אל המבקרים זה עוד כישלון שלהם. הסרט מבצע כמעט בשלמות את כל מה שהוא רוצה לעשות.
בקיצור, אם נשאר לכם ילד פנימי (שכן ברור שלמבקר לא נשאר אחד כזה) לכו לסרט ותהנו.
LOL על המשפט האחרון.
''אפקט''
''אפקט''
עכשיו ברצינות
אתה כותב תגובות מפורטות וענייניות, אבל מבטל את האפשרות לקחת אותך ברצינות כשאתה ישר מבטל כל דעה שונה משלך. לא רק ירון אביב, אלא רובם המכריע של המבקרים לא אהבו את הסרט. אתה מנסה לומר שכל אלה וכל המגיבים כאן שכותבים נגד הסרט, באו עם דעה קדומה ולא באמת טרחו לצפות בו? זו האשמה מאוד חמורה שמתאימה יותר לטוקבקיסט מתלהם מאשר למישהו שכותב פסקה שלמה בלי שגיאות כתיב.
לא יודע כמה פעמים כבר כתבתי את זה, אבל אם אתה לא מסכים עם הביקורת, יש לך פה את הבמה לנמק את דעתך. לזלזל בצורה גורפת בדעות של אחרים במקום להסביר את שלך, זה כמו לוותר מראש על יחס של כבוד ממגיבים אחרים.
עכשיו ברצינות
האמת, אתה צודק ואני מתנצל.
אני פשוט מתוסכל כי אני רואה יותר ויותר ביקורות שלדעתי מתייחסות לטפל בסרטים ובייחוד לאלה מהסוג הזה.
להוציא העיינות מהערתי הקודמת, זהו סרט שמצריך השקעה רצינית, וביקורות אשר מבטלות את התהליך הזה בתור "אפקטים טובים" עושות לדעתי פשוט עוול לסרט. לרובוטים יש הבעות פנים עדינות, תזוזות קלות, הם נעים בצורה משכנעת. אלה לא דברים שקל לעשות.
מצד שני, אפילו שהאנימציה של הרובוטים מדהימה, היא באמת לא הכול. אבל, כמו שאמרתי, יש לסרט עלילה וביטולה רק כי היא פשוטה הוא עוול נוסף, אני חושב.
זהו לא סתם תרוץ לומר שזהו סרט קיץ – זהו ז'אנר בפני עצמו. אפשר באותה מידה לקטול את היצ'קוק בגלל שאין מפסיק אקשן ב"חלון אחורי".
טוב, אני בכל זאת לא משווה בין שתי היצירות האלה אבל דעתי היא שבז'אנר שלו, רובוטריקים הוא אכן יצירה הראויה לשבח. זהו סרט שבתכליתו נועד להתחבר ברמה הכי בסיסית לאנשים, ובזה הוא מצליח. הוא היה יכול להיות יותר טוב, אין ספק, אבל זה לא הופך אותו לגרוע.
גם באינדיאנה ג'ונס היו גרפסים.
הבעיה היא שמאז סרטי הקיץ של השנה שעברה
הרמה עלתה ולכן אנו מצפים לקצת יותר מסרטי הקיץ.
נכון, לא כל סרט צריך ליהיות האביר האפל אבל עדיין יש רף בסיסי שהוא צריך לעבור ולטעמי, הרובוטריקים פשוט לא הצליח בזה.
הבעיה היא שמאז סרטי הקיץ של השנה שעברה
סארפ היקר – אינני מתיימר להיות מבקר קולנוע וכדי לסבר את אוזנך אכן צפיתי בסרט במו זוג עייני.
הייתי שולח לך את הכרטיס אבל אני שומר אותו לתביעה היצוגית נגד מייקל ביי.
עכשיו ברצינות, חבל לי רק שאתה מתלהב מדברים כמו גבות של רובוט שזזות באופן נאמן למציאות ומוותר על דברים כמו הגיון פנימי, טקסט קלוקל, עלילה וכו.
אם לא נקים קול זעקה ימשיכו מייקל ביי-ים ורולנד אמריכים למיניהם להחריב כל סיכוי לקולנוע שפוי, מהנה ואינטליגנטי.
ובא לציון גואל.
הבעיה היא שמאז סרטי הקיץ של השנה שעברה
אבל זו הנקודה שלי – לטעמי כל אותם דברים שציינת היו קיימים בסרט, ובצורה טובה. אני לא מסוגל לשפוט את הסרט לרעה על משהו שהוא לא מנסה לעשות. רמת האלמנטים בסרט תואמת למה שניסו ליצור. נכון שהיה אפשר ליצור סרט אינטילגנטי יותר, אבל מי יכול לקבוע שזה בהכרח יותר טוב? לדעתי האופי הילדותי ובעל היחס המעורער למציאות תורמת לקסם של הסרטים האלה.
הסרט טוב - לכו לראות
איזה כיף לקרוא את התגובה שלך! אתה כל כך צודק. כל הביקורות פה הורגות אותי, כל אחד פה מתלונן על אלף ואחד דברים שטותיים.
אני הלכתי לסרט ונהניתי משעתיים וחצי של אקשן ומייגן פוקס כשאני מגיע מוכן מראש למה שהולך להיות בסרט ולא מצפה לאיזה משחק משובח ועלילה מורכבת לא מהעולם הזה.
דגול.
מצחיק בטירוף וכל כך נכון.
"מייקל: כן תבדוק שמחקת את הפאדיחה שעשינו עם מייגן פוקס…
רוג'ר: את הסצינה שרואים לה את החזה?
מייקל: לא את הסצינה שנתנו לה לדבר"
בסצינה שבה הגב' רוכנת באירוטיות של לוח שנה במוסך על האופנוע פשוט רציתי לקבור את עצמי. מישהו שכח שגם בחורות אוהבות סרטי אקשן. איפה הימים בהם סרט אקשן חייב גיבור שרירי וחטוב בעל חולצה רעועה במיוחד? אתם לא חושבים שאנחנו מסוגלות להסתפק בשיה-לה-בוף, נכון?
יש לך ג'וש דוהאמל
האמת, שלגמרי נמאס מגיבורי אקשן שאוכלים סטרואידים לארוחת בוקר ומדברים כאילו הם מעשנים 30 שנה.
כן.
גם בנות צריכות שיגידו להן, שלמרות שהן לוזריות חסרות ייחוד ובטחון עצמי, לפחות שני גברים שווים בעלי עולם פנימי נרחב יריבו על ליבן בלי סיבה נראית לעין.
הבעיה היא, שאי אפשר לכוון שטיפת מוח לשני כיוונים בו זמנית.
אחרת זה יהיה… דמדום-טריקים.
מוזר, כי גם אליי הגיע תמליל דומה ממקור עלום,
רק שאצלי הקטע הכתוב היה הרבה יותר קצר, ואולי גם קצת יותר קרוב למציאות:
מייקל: רוג'ר, ראיתי את הסרט בעריכה האחרונה שלך וממש אהבתי את מה שעשית שם!
רוג'ר: אבל מייקל, נכנסתי לחדר העריכה רק לפני 5 דקות! לא הספקתי לעשות כלום חוץ מהוספת הלוגו בפתיחה –
מייקל: לא חשוב, הסרט כרגע הוא בדיוק כמו שאני רוצה. תכתוב את הכתוביות ביד בסוף ונשלח אותו להפצה.
רוג'ר: אבל –
מייקל: בלי אבל! אני מייקל ב. ואתה לא! (יציאה אופיינית של מייקל ב. מהחדר, בפיצוץ אדיר).
אני חושב שלאור התגובות המסקנה ברורה
הרובוט צריך ריבוט.
ריבוט לרובוטים ובא לציון הגואל.
אני חושב שלאור ההכנסות, אין שום סיכוי.
לא לפני 'הרובוטריקים 4: נקמתה של העלילה', זאת אומרת.
אז מה יהיה עכשיו עם G.I.joe?
אם סרט שבו לרובוטים יש אשכים (גיחי) הכניס 200 מיליון בשבוע הראשון, אז אולי גם לג'י איי יהיה סיכוי (למרות התגובות הרעות, ככל הנראה…)
רוג'ר איברט נגד מעריצי הסרט (ולהפך):
http://blogs.suntimes.com/ebert/2009/07/i_am_a_brainiac.html
http://transformerslive.blogspot.com/2009/07/roger-ebert-rebukes-transformers-2-fans.html
http://www.shootfortheedit.com/forum/showthread.php?t=5607
מדריך לקולנוען הצעיר: המתכון לשובר קופות
כאשר מגיע הקיץ תמיד ברצוננו להתרענן במתכונים חדשים ומרעננים.
הובא לידי מתכון ששווה לשתף:
ראשית בנה הכל סביב כוכבים סוג ב' (כאלה שנוסקים בשנה עד שלוש האחרונות)
צרף אליהם גורמי משנה כגון הורים אפשר גם חיות מחמד.
כעת יש להוסיף כמה אמירות שיהוו את התוכן. לא צריך להתאמץ יותר מדי,
תמיד אפשר להתעטף בחיים ומוות. כשהרפואה לא תושיע גם לא מכות חשמל,
אחת מהדמויות יכולה לפרוץ במונולוג קורע שהאהבה מעל לכל והכל יסתדר.
(אם גם זה לא מסתדר לכם, אפשר לצאת לפנטזיה מופרחת שתתרץ הכל בגורלו של הגיבור – זה יעבוד בטוח).
אחרי שמתבלים בקלישאות וערכים כגון המשפחה מעל לכל והכי חשוב להשאר יחד,
יש לעטוף את העיסה בכמה בדיחות שנטחנו דק דק בקומדיות נעורים משני העשורים האחרונים.
רצוי בדיחות מיניות, סמים ואלכוהול, לאוהבי החריף אפשר גם בדיחות עדתיות לפי הטעם.
אחרי שערבבתם היטב יש לפזר בקפדנות את ההשקעה המירבית בכל המתכון.
האפקטים המיוחדים והפיצוצים. שימו לב שלא ייצא סמיך מדי אחרת לא יצא לכם סרט באורך מלא…
לאחר שיצקנו את האפקטים המיוחדים, הפיצוצים והיריות יש להוסיף להקת פופ
שתכסה הכל בקצת דיסטורשן את כל העניין והופ, יש לכם שובר קופות מצויין.
מבדיקה מעמיקה של המתכון יוצא רובוטריקים 2. שלוש השעות הראשונות היו מהנות אבל נראה לי שיצא להם רוטב דליל במיוחד, שכן היה ארוווווך.
בקיצור לא חובה למרות האפקטים המגניבים (אני נהנתי). מומלץ לדעתי יותר בגרסת הבלו-ריי.
http://www.facebook.com/note.php?note_id=100333622423&ref=mf
מדריך לקולנוען הצעיר: המתכון לשובר קופות
נראה לי שאם מ.ב. עבד לפי המתכון הזה, הוא שכח את שלב הערבוב. התוצאה היא שהסרט נראה כמו הניסיון שלי להכין עוגה: בלילה דלוחה ומביכה של פירורי בדיחות ודמויות שטוחות כמו ביסקוויט, שמצפה גושים דביקים ובלתי מזוהים עם טעם חזק של אקשן (כולל הגריז). ובאמצע – צימוק אחד קטן של עלילה שהשתרבב איכשהו למרכז ונוטל את כל הטעם משאר התבשיל.
וגם... מרכיב X
להראות את הכוכבנית של הסרט בתנוחות של לוח שנה למוסכניקים.
– זה מרכיב שאותו מקפיד מ.ב. לכלול באדיקות רבה.
כולם פה משמיצים את אובה בול
ובצדק. אבל בא לי להכריז פה קבל עם: ראיתי את "פוסטל", וזה אחלה סרט. לא חורג מגבולות הטעם הטוב יותר מבוראט, ומצחיק נורא. זהו. פרקתי. אפשר להתחיל לסקול.
רק רציתי לציין שסרטון הלא-לא-לא-לא...
הוא אחד הדברים הכי חמודים שיצא לי לראות. מי זה השיה-לה-באף הזה, תזכירו לי? הוא מדבר נורא מהר. נראה לי שאני מסמפטת.
הוא קצת יותר מעצבן בסרטים באורך מלא
אבל הסרטון חמוד בהחלט.
בלאקאאוט לא חזר
זה שקרניק אחר שקוראים לו גרינדור
אבל הצעצוע שלו מבוסס על בלאקאאוט
דולרים ודקות
מייקל ביי זכה, משום מה, להפוך לשעיר לעזאזל של הפנבויז. הדמוניזציה של ביי מאפשרת לסינמגיקים להפריד בין במאי אקשן איכותיים (ג'יימס קמרון, ג'יי.סי, הבמאי של שליחות קטלנית) ובין, ובכן, מייקל ביי, ובכך לסמן אותם עצמם כיודעי ח"ן קולנועיים.
לכן כולי חשש שהישגו המרהיב של ביי ב"רובוטריקים 2" יעבור מתחת לראדאר הביקורת הקולנועית. "רובוטריקים 2" הוא כנראה שובר-הקופות ההוליוודי הראשון שהוא בו-זמנית פארודיה של עצמו. במובן הזה ביי הוא ממשיכו הלא מודע של פול ורהובן, שניסה במהלך שנות התשעים ליצור סרטים שהיו בהם אלמנטים פארודיים או סאטיריים, שהתחבאו מתחת לנרטיב הוליוודי סטנדרטי. אבל ההבדלים בין ורהובן וביי תהומיים: סרטיו של ורהובן נכשלו מסחרית בעוד ביי עושה חיל וחשוב יותר, בעוד ורהובן שתל את הפארודיה בסרטיו בכוונה, סביר להניח שביי כלל לא מודע לאלמנט הפארודי של "רובוטריקים 2".
למען האמת, קשה לתת לביי איזשהו קרדיט אינטלקטואלי. גדולתו היא בכך שחזונו הקולנועי הוא תרגום אמנותי מושלם של כלכלת האולפנים ההוליוודית. ברי כי ההשפעה העיקרית על עבודותיו היא התקציב שאישר לו האולפן והגיגיה של קבוצת המיקוד התורנית. לכן אין טעם רב בפרשנות סימבולית של סרטיו. יש להתייחס אליהם כפי שהמרקסיזם הוולגרי התייחס לתרבות: כתוצאה הישירה של יחסי הייצור.
"רובוטריקים 2" נועד לעשות המון כסף. על מנת לעשות המון כסף, "רובוטריקים 2" מנסה – ומצליח – לרצות כמה שיותר חתכי אוכלוסייה. מכיוון שלרשות ביי עמד תקציב עצום וכ150 דקות, הוא מצליח לדחוף כל אלמנט בידורי בארנסל: סקסיזם א-לה פלייבוי, קומדיית יחסים רומנטית, קומדיית משפחה בן סטילרית, בדיחות אשכים נוסח אמריקן פאי, ג'ינגואיזם אמריקני ישן וטוב, ממבו-ג'מבו-מדע-בדיוני, אוריינטליזם (פטרה והפירמידות במרחק הליכה?) ופיצוצים מכל צורה ומין, שכבר הפכו לז'אנר קולנועי משל עצמם.
אלא שאיזו תגובה אלכימית מוזרה מתרחשת כאשר משליכים את כל המרכיבים הללו יחדיו לקלחת. מכיוון שביי יודע לנהוג רק בהילוך חמישי ומכיוון שעמדו לרשותו כל-כך הרבה דולרים ודקות, הניסיון – ההגיוני מבחינה כלכלית – לנסות לכלול כמה שיותר קלישאות קולנועיות בסרט אחד הופך אותו למעין הערה אירונית על עצמו. הסרט של ביי מפוצץ בכל-כך הרבה סטרואידים קולנועיים עד שהוא נראה בדיוק כמו קריקטורה של שרירן. העניין הוא חוסר בחוש מידה. לספילברג ולקמרון יש חוש מידה המאפשר להם, למרות תקציבים עצומים, לשלוט ביצרם. כך, למרות שהם עובדים בדיוק תחת אותה כלכלת אולפנים, הם מצליחים לשמור על איזשהו חוט שדרה קולנועי בהפקות שלהם. ב"רובוטריקים 2", מאידך, אין שום זכר לחוש מידה. למעשה, אני מתקשה להאמין שהסרט עבר עריכה מסוג כלשהוא.
התחושה הפארודית אם כן, היא תוצאה של הצטברות. צופה מצפה למספר קבוע של קלישאות בסרט קיץ; בלעדיהן הוא ירגיש מרומה. אבל כאשר כל קלישאה מן הז'אנר הקייצי, ומשלחת נכבדה של קלישאות מז'אנרים אחרים, מצטברות בסרט סצנה אחר סצנה, נוצר אפקט פארודי, כאילו הסרט מבקש – במקום להוות מופת לסרט הקיץ – לבקר את העודפות המפלצתית שמאפיינת את הז'אנר. ומכיוון שהסרט הוא בכל הסבירות תוצר כן של מה שמנהלי אולפנים חושבים שהעם רוצה לראות ולא בדיחה צינית על חשבוננו, הרי ההישג של "רובוטריקים 2" הוא כמעט חסר-תקדים: סרט שמבקש ומצליח לספק את מאוויו הנחותים ביותר של הקהל ומבלי להתכוון מגחיך את עצמו ואת צופיו. ואם "רובוטריקים" יישכח כשלג אשתקד בקיץ הבא, הרי ראוי לזכור אותו לו בזכות היותו תקלה קולנועית מופלאה.