-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
סוף.
This is the End
האפוקליפסה מגיעה בזמן שחבורה של שחקנים הוליוודיים (בתפקיד עצמם) נאספים למסיבה בבית של ג'יימס פרנקו.
תאריך הפצה בארה"ב: 12/06/2013
תאריך הפצה בישראל: 03/10/2013
מצחיק, שטותניקי. לא מנסה להיות שום דבר אחר.
סוף.
אני חושב שאני ממש אוהב את השם העברי של הסרט הזה. שמות עבריים נוטים להיות מסובכים יותר שלא לצורך מהמקוריים, וכאן נעשה ההיפך – השם הפך לתמציתי יותר. צריך סוג של אומץ כדי לוותר על כל תוספת, בלי קטלני, בלי שתקע אותי, בלי איזה מין, אפילו בלי ה' הידיעה – ולקרוא לסרט פשוט "סוף.". יפה.
אני תמיד בעד לתרגם מילולית כמו שצריך
בעיקר כי "זהו הסוף" פשוט נשמע כל-כך הרבה יותר טוב.
אני חושב שאתה נותן למפיצים יותר מדי קרדיט
הקונוטציה שלהם בטח הייתה "סרט סוף" או "סוף הדרך" של סרט או משהו בסגנון העממי של "יפות רצח".
אבל הם *לא* קראו לזה "סרט סוף" או "סוף הדרך".
(ל"ת)
אבל הם *כן* קראו לסרט "סוף"
שזאת מילה שמהווה סלנג אצל צעירים בעיקר, לציין משהו שהוא ממש טוב ("איך היה בסרט "סוף"? היה סוף"). אגב, אין לי מושג מה עבר להם בראש, יכול להיות שאתה צודק וזה ניסיון אומנותי לקצר שם של סרט. ההודעה נכתבה בחצי הומור על סמך שמות מונפצים אחרים שנהגו לאחרונה (כמו "יפות רצח"). אגב (2), אין ממש צורך להדגיש מילים בכוכביות כשדי ברור מקריאת המשפט הקצר איפה הנקודה המרכזית.
אני מקווה בשביל המפיצים
שהם לא חשבו ש"סוף" זה סלנג שעדיין משתמשים בו.
אוקטובר?!
אאוץ'.
אבל היי, אם כבר דחו את זה כל-כך, אפשר להוציא באותו יום את הסרט של אדגר רייט ולקרוא לו "העולם"
ולהקרין בצמד, בהצגה כפולה.
כמו שהיו עושים פעם.
לא אוקטובר
באתר של יס פלאנט (לצד הפוסטר העברי של הסרט, שבו קוראים לסרט 'סוף.') רשום כי הסרט ייצא ב-22.8.
צר לי, אבל הם לא מעודכנים. אוקטובר.
(ל"ת)
אתה בטוח?
כתוב פה 22 באוגוסט.
אני בטוח שזה מה שהמפיצים בארץ אומרים,
והם אמורים לדעת.
באתר של יס פלנט 22/08/13
כנראה שזה התאריך.
אפשר בבקשה תשובה?
מצד אחד אתה, "וואלה" ו"עכבר העיר" אומרים שזה יוצא באוקטובר. מצד שני, האתר של "יס פלאנט", "סרט" וימד"ב אומרים 22 לאוגוסט. יש החלטה סופית מתי הסרט הזה יוצא?
אבל למה?
למה לשים קומדיה שנראת כאילו יש לה פוטנציאל אדיר באוקטובר במקום באוגוסט? אין מספיק בני נוער משועממים בישראל?
זה היה אדיר!
אני באמריקה, וראיתי אותו הערב. זה היה נורא נורא מצחיק. אני רואה מלא סרטים ואני די סנוב ולא צחקתי ככה מאז סופרבאד או בוראט. די היסטרי, שווה להתארגן להביא חברים ולעשות הקרנה.
nah
בסדר. משעשע לפרקים. רואים שהשחקנים נהנו בזמן עשיית הסרט ובלה בלה בלה (תסמונת שהתבלטה גם בסדרת 'אושן'). אם כבר, עדיף לראות את הroast של ג'יימס פרנקו.
מצחיק.
ההייפ בהחלט מוצדק
נהדר.
כחובב גדול של חמולת חניכי אפאטו, ציפיתי מאוד לסרט, והעובדה שהם הולכים לכיוון של פארודיית פנטזיה רק אפשרה להם להתפרע עוד יותר מהציפיות שלי.
אין פה אכזבה – הסרט הזה מופרע בטירוף, בוטה, חצוף, פסיכי ולא צפוי, השחקנים מעולים כרהרגלם (נכון, כל אחד ואחד מהם עושה את הדמות הקבועה שלו, אבל א. ייקח עוד המון זמן עד שיימאס לי מהדמויות האלה ו-ב. כמות הירידות על כל שחקן/דמות בגלל האופי הקבוע שלו מאוד גדולה, כך שלסרט יש המון מודעות עצמית בקטע הכי טוב שיש), והסרט פשוט מצחיק, מצחיק, מצחיק לכל אורכו. יש כמה קטעים חלשים, והסיפור כמובן הוא לא יותר מתירוץ להשחיל את כל הבדיחות האלה (למה יש אפוקליפסה פתאום? למה דווקא עכשיו? יש משהו מאחורי זה? אל תצפו מהסרט לענות על זה), אבל אלה לא דברים שצריכים להפריע להנאה הענקית שהסרט נותן.
עכשיו נשאר לחכות לראות אם סרט האפוקליפסה שמגיע מה-UK Division יהיה יותר טוב.
מאכזב מאוד.
עם כל ההייפ ציפיתי לסרט ממש מצחיק, וזה די מה שקיבלתי.
אבל חוץ ממצחיק… הסרט היה די אסון – התסריט היה על הפנים, הצילום, העיצוב והאפקטים היו זוועה והבימוי של גולדברג ורוגן היה על אוטומט.
הכל נראה מתאמץ מדי לעשות מין אירוע ענק וחד פעמי (ומה שקורה ממש בסוף רק מעצים את זה שזה מה שהם ניסו לעשות).
נ.ב.
" rel="nofollow">בדיחה או לא?
LOL על הקישור בסוף.
רק חבל שהם החביאו את זה בסוף הקרדטים במקום לתקוע את זה בתחילת הסרט. זה היה יכול להיות מאוד מצחיק.
אפרופו קרדיטים, אותי הצחיק שהמלהק/ת של הסרט הופיע בתחילת הקרדטים. טוב, בטח היה לו מה לעשות (כי לבחור את השחקנים לא יצא לו) אבל לשים אותו ממש בין השמות הראשונים בתחילת הקרדטים היה קצת משעשע.
לא מקיים את ההייפ
באמת שרציתי לאהוב את הסרט הזה. יש פה שחקנים ממש טובים והטריילר היה מבטיח. אבל חוץ מכמה בדיחות טובות הוא לא ממש מצחיק. מה שכן, זה כנראה יהיה הסרט עם הכי הרבה שחקנים מפורסמים שיצא השנה.
כמו שאמרו מעלי, ה roast של ג'יימס פרנקו הרבה יותר טוב.
עוד קומדיה שנויה במחלוקת.
כמו "האנגובר", "בוראט" ולהבדיל – סרטי מונטי פייטון, גם הסרט הזה כנראה יגרום לאנשים מסויימים להיקרע מצחוק וליהנות מכל רגע ולאחרים הוא לא יתרום דבר מלבד שיעמום.
אני חושב שזה לא כ"כ פשוט לקבוע האם זה סרט טוב או לא, כמו שסוג ההומור הזה באמת לא מדבר לכל אחד.
בינינו, האפקטים בבראיין היו רוב הזמן ילדותיים, ובכל זאת אף אחד לא שופט את הסרט הזה לרעה בגלל שהוא לא נראה כמו אווטאר.
אז ככה:
המשחק מצוין. לשחק את עצמך ולא דמות פיקטיבית זה הרבה יותר מסובך ממה שזה נשמע.
האפקטים עובדים. גם אם הם לא מרשימים או מקצועיים, הם עדיין עשויים נכון, בעיקר התזמון. מי שרוצה לראות מה זה אפקטים מדהימים אבל משעממים רצח – שיראה את "איש הפלדה".
העלילה היא לא זה שהעולם נחרב, אלא מה יעשו במצב כזה השחקנים הקרועים ביותר בהוליווד, והעלילה בהחלט לא צפויה. זה לא בקטע של טויסטים כל כך, כמו שפשוט הסיפור מתפתח לכל מיני כיוונים.
הפסקול – מגניב. איך הם הכניסו את גנגנם סטייל לסרט? אולי בפוסט פרודקשן? זה בפירוש עוד לא היה להיט אז.
כמות הרפרנסים עצומה. מי שמכיר את סרטי החבורה עוד מתקופת "פריקים" ממש ייהנה.
בקצרה: אני אהבתי.
אה, כן, ואמה ווטסון שולתת בת' הידיעה!
(ל"ת)
לא רק גנגנם סטייל,
נורא שמחתי למצוא לא פחות משני שירים של בלאק סבאת' בפסקול.
וחוץ מזה – מש"א על הכל
גנגנם סטייל היה להיט אינטרטי ימים ספורים לאחר שיצא.
שזה במקרה בסביבות מתי שהסרט נכנס לפוסט-פרודקשן P=
אתה צוחק?
גאנגנם סטייל ממש לא היה להיט אינטרנטי ימים ספורים לאחר שיצא!
הוא יצא ביולי 2012, באוגוסט בערך תפס תאוצה מחוץ לדרום קוריאה ורק בספטמבר עד נובמבר היה הלהיט המטורף כמו שאנחנו זוכרים אותו.
הסרט אמנם נכנס לפוסט ביולי 2012, אבל אני מנחש שהבחירה בשיר הזה הגיעה כמה חודשים מאוחר יותר.
אני ממש לא צוחק.
אולי ימים ספורים זו הגזמה אבל אני אישית שמעתי את השיר שבוע לאחר שיצא, רק כי התחילו להספים התייחסויות אליו בכל חור בReddit פחו או יותר. אני לא בדיוק תולעת אינטרנט מדופלמת ואין לי שום עניין במוזיקה קוריאנית פופולרית.
שבועיים לאחר שGangnam Style יצא היו עליו כבר כתבות בטלוויזיה, התייחסויות מחבר'ה כמו רובי וויליאמס וT-Pain ו11 מיליון צפיות בYoutube. אמנם לא מדובר במשהו בסדר גודל הנוכחי של מה שYlvis עושים עם The Fox, אבל גם הוא כבר ממש לא מוגבל רק לאינטרנט.
קל לשכוח כמה גדול וכמה מהר השיר נהיה כי הפופולריות שלו המשיכה לצמוח ולתפוח, אבל אתה לא מופיע בEllen פחות מחודשיים אחרי שהסינגל שלך יצא אם הוא לא נהיה ממש פופולרי ממש ממש מהר.
האם נמצא האדם שיסביר לי מה טוב (או מצחיק) בשיר של Ylvis,
ואיך לעזאזל הוא זוכה לכזו הצלחה?
אני אנסה.
בתור התחלה, הלחן שלו ממש טוב וקליט. האמת שזה ממש בזבוז של לחן שהיה יכול ליצור שיר פופ רגיל לגמרי, אם הליריקה לא הייתה כל כך מטופשת. הבחור שר במלוא הרצינות ובמבט דאוב על הפנים על… קולות של חיות. התיאורים שהוא משתמש בהם בשביל השועל היו יכולים לתאר בחורה בשיר פופ נורמלי אבל הוא מדבר על שועל. למה דווקא שועל??? הקליפ מושקע מאד, מקצועי ומהנה לצפייה אבל הוא גם מאד מגוחך- אנשים בתחפושות של חיות עושים צחוק מעצמם. הפער הזה בין הרצינות וההשקעה במסביב לבין הנושא הלגמרי טיפשי הוא מה שמצחיק. זה עבד גם לרבקה בלאק.
למי שלא נתקל בזה עדיין- The Fox.
צפיתי בזה עכשיו לראשונה
ודווקא השתעשעתי קלות. לא משהו שמגיע לו להפוך להצלחה מסחררת אבל כמו שכבר ציינו כאן משהו במעבר מבתים פופיים-בנאליים לפזמון קצת פסיכדלי של קולות מצחיקים, עובד. והמילים מספיק מטומטמות בשביל שהן לא יגרמו לך להגיד "טוב, זה מטומטם" (אם אתם מבינים למה אני מתכוון)
אני מבין את הטענה שלכם.
בעצם מדובר בהומור טפשי, מהסוג שאם תתנהג מספיק בטמטום, בעיקר כשזה לא צפוי, זה יצחיק מישהו (90% מהסרטונים ב-VINE). לא לטעמי, אבל מקובל.
בדיוק
זה גם לא מאוד לטעמי, אבל זה הכול עניין של כמה אתה צורך את זה. אני יכול לצחוק ממשהו מאוד מוזר ומטומטם אם אני רואה משהו כזה פעם בשבוע למשל, אבל אם אני אנסה לראות כמה דברים כאלה ברצף זה יימאס עליי מהר מאוד.
זו פארודיה
וזו אחת הפרודיות הטובות שראיתי (או ששמעתי). ההצלחה שלו משמחת אותי כי זה מראה שיש לאנשים עוד קצת חוש הומור עצמי בעולם
תזמון קומי מעולה והפקה מקצועית שמציגה אותו באופן מושך לקהל הרחב.
השיר מושך מתחילתו עם ההפקה המוזיקלית המקצועית והצילום עם הצבעים החדים, האסתטיקה כאן עובדת כל-כך טוב שכל-עוד הקליפ התנהל ברצינות אמנם חשבתי לעצמי "איזו ליריקה מטופשת" אבל הדברים האחרים בו לא רמזו באופן חזק מספיק שהולך להגיע פאנץ'. הרי יש כל-כך הרבה להקות "אינדי" שמשחקות על אסתטיקת סאונד דומה ועל קליפים צבעוניים ודי מטופשים. Ylvis, אני חושב, שיחקו בדיוק על ההנחה הזו של הקהל.
כך שכשהזמר הרגשני משנה לפתע את בגדיו לתחפושת שועל, שואל "What the fox say?" ועובר במעבר חד לקטע כוריאוגרפיה מושך (בצילום בעיקר, התנועות עצמן הרבה פחות זכירות מאלו של השיר שהביא אותי להזכיר את הנ"ל) שבינו לבין קולות השועל בשיר עצמו ישנה תהום של ממש, קשה לי מאוד, עדיין, שלא לחייך בסיפוק על הביצוע והתזמון של ה"הוק" המדובר.
מכאן והלאה הם ממשיכים לשחק בין עמדת פנים רצינית של שיר אינדי-פופ רגיל, עם ליריקה קצת יותר ג'נרית לבין קולות יותר ויותר מגוכחים שמוצעים עבור השועל. המעברים תבניתיים אבל ממשיכים לבדר כי זה בסך-הכל שיר של 3:45 דק' והוא נעים באוזן ובעין.
לא שזה משהו חדש, The Lonely Island עושים דברים מאוד מאוד דומים בצד השני של האוקיינוס. אבל Ylvis הופכים את החוויה למושכת יותר, הן בגלל הפקה טובה יותר והן בגלל יכולות מוזיקליות שאם אינן עולות על אלו של TLI, הן לכל הפחות משופשפות ומקצועיות בהרבה.
ולפי מספר הפעמים שרשמתי "מושך", ממש בא לי על Ylvis.
(ל"ת)
ההפקה היא מקצועית והכוריאוגרפיה היא מוקפדת ביחס הפוך להומור (את הבדיחה אפשר לסכם ב-"איש מחופש לשועל עושה קולות מצחיקים"). התוצאה: השתדלות יתר וחוסר אותנטיות. התגובה העיקרית שהקליפ עורר בי, הייתה מעין חיוך מעושה שמקורו באינסטינקט נימוסי בסיסי, כמו החיוך שעולה כשאיזה דוד מספר בהתרגשות ובקול רם בדיחה מאד לא מצחיקה בליל הסדר, ואז צוחק ממנה לבד בעצמו. אבל החיוך הזה נמחק כשראיתי כמה צפיות הם קיבלו. לטעמי זה קטע הרבה יותר מביך ממצחיק, ואני מופתע מההצלחה שלו.
לדעתי, המעבר עצמו מבוצע באופן מדויק.
בנוגע לשאלה האם תמצית הבדיחה מספיקה להחזיק שיר שלם או לא, דעתנו בהחלט נבדלות, אבל אין לי בעיה לקבל את זה שרבים לא יסכימו איתי. במלוא הכנות, יכול מאוד להיות שזה מסתכם ב"חחח, הוא עושה קולות מצחיקים" עבור רוב אלו שסיפקו את כל הצפיות האלו.
בדיחה שלא הצחיקה עדיפה על בדיחה שלא נקלטה. מה גם שבניגוד לאחרים, אתה לא משבץ את השיר ביחד עם Friday וCall Me Maybe, אני מניח.
לא צלחתי את השיר עד תומו, אבל הוא נשמע כמו שיר נוסחתי של להקת בנים,
והקטע ה'מפתיע' של הפזמון נראה כמו משהו שנולד בסדר הפוך: קודם מצאו איזה ריקוד שיהיה ויראלי, ואז תפרו מסביבו איזו מנגינה, ואז תפרו מילים לכל זה.
גם אני לא יודע
רציתי לכתוב פה שיש הבדל בין ויראלי למצליח, אבל מסתבר שאנשים באמת אוהבים את זה. היוצא מן הכלל הוא לדעתי "Friday" של רבקה בלאק, שלקליפ הרשמי שלו יש פי 4 יותר דיסלייקים מלייקים. אבל כל שאר הקליפים הויראלים האלה – call me maybe, גנגנאם סטייל והשועל – אידיוטים לא פחות לדעתי אבל אנשים משום מה מתים עליהם. זה לא קצבי או קליט, ובטח שלא מצחיק…אני מנסה להמנע מהם כמה שיותר.
בקשר למשחק.
הרי ברור שהשחקנים לא באמת שיחקו את עצמם. זה היה ברור עוד מהטריילרים. ג'יי לא באמת שונא את ג'ונה. ג'ונה הוא לא באמת כזה פוסטמה. דני הוא באמת כזה מטומטם וג'יימס פרנקו הוא לא באמת כזה מניאק (שלא לדבר על מייקל סרה). אני לפחות מקווה שהם לא כאלה.
גם ההיסטוריה של הדמויות סביר להניח לא תואמת לזו של השחקנים. אז כן, הם זורקים לנו פה ושם שמות של סרטים מהפילמוגרפיה של השחקנים אבל סביר להניח שקרייג לא באמת הוציא למישהו את העיניים באמצע ריב או שפרנקו זיין לינדזי לוהן מסוממת.
וחבל שזה כך. אם הם היו מנסים להציג גרסה ריאליסטית ככל האפשר או לפחות משנים את שמות הדמויות הסרט היה קצת יותר מעניין.
אני יודע שהם לא התיימרו לעשות זאת.
ולכן אמרתי שהיה יותר מעניין "אם הם היו מנסים להציג גרסה ריאליסטית".
אני רק הגבתי לכש ששיבח את המשחק בסרט בטענה ש" לשחק את עצמך ולא דמות פיקטיבית זה הרבה יותר מסובך ממה שזה נשמע".
רק לידיעה: איך כולכם ראיתם את הסרט?
היו הקרנות טרום בכורה כלשהן, או שמדובר בהקרנה בקולנוע רב-טורנט הסמוך למקום מגוריכם?
קולנוע רב-טורנט.
מה לעשות, שמוציאים ת'סרט כמה חודשים טובים אחרי ההשקה באמריקה, זה מעצבן, אני עדיין אלך ככל הנראה לראות אותו בקולנוע, אבל זה הרבה יותר… (אין לי מילה מתאימה באמת), הוגן.
טורנט זו הכללה מעליבה!
אני למשל השגתי את זה לא דרך טורנט…
אבל כן, הבלוריי הגיע לאינטרנט באמצע יום כיפור.
אינטרנט. בלוריי.
כולנו יודעים שהסרט לא יגיע להקרנות בבתי קולנוע רגילים בארץ, אז למה לוותר על כזה דבר?
אגב, מאותה הסיבה אני לא רואה בכך בעיה מוסרית. לגבי חוקיות העניין – פחות מטריד אותי.
(למרות שאני מאוד מכבד את החוק. למעשה, כמה מחבריי הטובים ביותר משלמים אגרה!)
אגב, אני משוכנע שג'יימס פרנקו גם הוריד את הטורנט הזה.
(ל"ת)
"כולנו יודעים שהסרט לא יגיע"?
אולי לא כולנו, אבל לפחות חלקנו, ראינו את מה שכתוב בעמוד הזה למעלה: "תאריך הפצה בישראל: 3.10.2013". או את התגובות הראשונות בעמוד הזה, שמדברות על תאריך ההפצה של הסרט בארץ ועל השם העברי שלו (כלומר, השם שתחתיו הוא יוקרן בהפצה שלו בארץ).
נדמה לי של"כולנו" לא ממש אכפת אם הסרט יוקרן בארץ או לא, סתם לא בא לנו לחכות לו שבועיים או לשלם על הכרטיס.
רוצה להוריד סרטים, תוריד; אני לא המשטרה ולא הפדרציה לזכויות יוצרים – אבל תמצא לך הצדקה אחרת.
טוב
(ל"ת)
שאלה למי שיודע:
למה בעצם, הוציאו את הסרט זה באיחור כזה דרמטי? מה הייתה הבעיה להוציא אותו בחופש הגודל במקום בסוכות?
אני יודע שקהל עין הדג הוא לא בדיוק קבוצת מדגם מייצגת, אבל אני חושב שהמון מהקהל של הסרט הזה לא מנומס וכשהוא רואה שזה פנוי להורדה מוריד, אבל אם זה היה יוצא לקולנוע לפני הוא היה רואה את זה בקולנוע אז חבל על ההפסד הכלכלי של הסרט. מישהו יודע למה התעכבה ההפצה של הסרט הזה ( ושל רווח וכאב, אם אנחנו בנושא ומישהו במקרה יודע)?
אוי נו- רד מהסוסון ים שלך!
(ל"ת)
רוץ בן סוסי!
שאלתי שאלה כי רציתי לדעת את התשובה. לא יודע על איזה סוס אתה מדבר.
עושה רושם שידעת את התשובה מראש.
ויש איזשהו צקצוק לשון.
אני לא מכיר משתמש אינטרנט שמתנזר לחלוטין מפיראטיות, אם אתה שייך לזן הנדיר הזה אשריך, פשוטי העם ימשיכו עם ההורדת הבלתי חוקיות כל עוד זה לא נאכף.
בשמחה הייתי משלם על 2 כרטיסים לסרט הנ"ל אבל המפיצים פישלו עם האיחור הזה. (חודש אחרי שיצא הבלו ריי? לסרט עם פרופיל כ"כ גבוה?)
בהזדמנויות אחרות אני מצקצק
כאן רק שאלתי.
אז סליחה.
לפחות למדתי על דובוני מים.
אני לא מוריד שום דבר
והגישה הרומנטית של "פשוטי העם" ו"מוסרי לעילא ועילא" ושאר צידוקים טיפשיים מקומה בפנטזיות.
אתה עושה משהו לא מוסרי, לא חוקי, לא חברתי (פוגע בכולם, מעלה את המחירים לאט לאט, גם בדיוידי, גם בקולנוע), מונע מהרבה סרטים לקבל המשכים,ואני יכול להמשיך.
אני לא סתם אצקצק בלשון, אלא אקרא לך בשמך : גנב. של קניין רוחני, אבל גנב.
אני יודע שאתה חי עם זה בשלום, וכך גם רוב התושבים במדינה, אבל זו בעיה של גנבים..
רד מהדובון ים שלך!
רד… רד. הבנתם?
אני אלך לישון עכשיו.
אבל אני אנטפק את עצמי.
קוראים לזה דובון *מים* וכן, זה היצור הכי badass והכי חמוד והכי מגניב שקיים. זו לא דעתי, זו עובדה מדעית. ויקיפדיה. לצפייה נוספת. לצפייה נוספת בעברית.
אולי הוא רמז שאתה הפרש החמישי של האפוקליפסה.
(ל"ת)
יש את הסרט בבלורי באינטרנט
איך המפיצים בארץ חושבים שנחכה כל כך הרבה?? זה גזרה שאים הציבור יכול לעמוד בה..
זה לא סרט ששוה דווקא לראות בקולנוע.
אתה תבקר אותו? א"כ אני מחכה בכליון עיניים…
"גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה"...
כולה סרט. גם אני די רוצה לראות את זה, וזה קצת דבילי שמביאים אותו לארץ אחרי כל כך הרבה זמן, אבל בחייך, זה לא שהעלו לך את מחירי הלחם או משהו.
אויש
טיפה הגזמתי.. אבל במונחים קולנועים סרט שיוצא בארץ כמה חודשים לאחר ארה"ב וכמה שבועות לאחר שיש אותו ברשת, פרצה היא קוראת לגנב פחות מאשר פיראטיות קוראת לגולש.
אנשים שמורידים סרטים לא צריכים תירוצים בשביל להוריד סרטים
ואנשים שלא מורידים סרטים לא יקרסו תחת רוע הגזרה וילכו להוריד את הסרט הזה כי הם לא יכולים לחכות קצת. ככה שאני לא יודע בדיוק מה היה מערך השיקולים של המפיצים בארץ, אבל כנראה שהפחד מהפיתוי הגדול שהם מציבים בפני הפיראטים לא היה אחד הדומיננטיים שבהם.
וסתם מתוך סקרנות, מידידינו בבריטניה אני מבין שיש איזשהו קטע עם סרטי אנימציה שמגיעים אליהם לקולנוע זמן ממושך לאחר שהם יוצאים בשאר העולם (כולל ישראל). מעניין מה ההשפעה של זה על פיראטיות של סרטי אנימציה בבריטניה ביחס למדינות אחרות בעולם.
זו גישה מאוד לא מבוססת
אין כזה דבר "אנשים שמורידים" ו"אנשים שלא מורידים". גם מי שנוהג להוריד לא נדר נדר פרישות מאולמות הקולנוע וגם אלה שנוהגים לצפות בקולנוע אינם קהל שבוי (בהינתן אופציות אחרות). הנוחות של צפייה בסרט בצורה פיראטית בהחלט משחקת תפקיד. בוא רק נאמר שמפיצי הסרטים עצמם ממש לא מקבלים את ההנחה שלך שאין קשר בין תאריך ההפצה לבין הסיכוי שהקהל יזלוג לאינטרנט. מספיק להביא כדוגמה את המאמץ להביא סדרות לארץ יומיים אחרי השידור בארה"ב כדי להראות שזה משהו שמאוד מפחיד אותם.
טוב, עשיתי לעצמי קצת הנחות וקיצורי דרך והכללות מיותרות
מה שטענתי בהתחלה היה: זה לא כזה ביג דיל. אני לא חושב שאדם טיפוסי שבדרך כלל לא מוריד סרטים ייפגע מהדחייה הזאת כל כך עד שזה יגרום לו להוריד את הסרט הזה. זה לא סרט בפרופיל גבוה מספיק. כמו כן, אנשים שבדרך כלל מורידים סרטים לא צריכים להעמיד פנים שהדחייה *היא* זו שגרמה להם להוריד את הסרט במקום לראות אותו בקולנוע. אני יוצא מתוך נקודת הנחה שזה סתם תירוץ, ולמרות שלא עשיתי מחקר מקיף בנושא, ההנחה הזו כן מבוססת על הדיונים שאני ערכתי עם אנשים בנושאי פיראטיות.
כמו כן, לדעתי ההשוואה בין סדרות טלוויזיה לסרטים היא בעייתית. אני לא חושב שהחבר'ה בקולנוע מפסידים צופים לעולם הפיראטי בסדר גודל שמתקרב לזה שחברות הכבלים והלווין מפסידות. אבל אני מודה שגם זה ניחוש מושכל.
זו לא העמדת פנים
הדחייה גרמה להם להוריד – לא כצידוק מוסרי, אלא באופן פרקטי. ככל שעובר יותר זמן, יש סיכוי רב יותר שאדם X יחשוב "אוקיי, בא לי לראות סרט – מה אני הולך להוריד? אה! שמעתי דברים טובים על החדש של סת' רוגן". וכאשר הביקורת המוקדמת על הסרט עוברת מפה לאזן (כפי שקורה בעמוד זה ממש) הסיכוי הזה הולך וגדל. אף אחד לא מוריד א-פריורית את כל הסרטים בעולם, זה עניין של הזדמנות וביקוש.
אז נכון – זה סרט שמראש שומר על פרופיל די נמוך, אבל זה רק אומר שקהל היעד הפוטנציאלי שלו מראש יותר קטן, כך שבאופן יחסי הוא עלול להיפגע לא פחות מסרט בפרופיל גבוה.
עכשיו אתה מנסה לנטפק אותי יותר מדי
אני לא חושב ש"אנשים שמורידים סרטים" הם "אנשים שמורידים א-פריורית את כל הסרטים בעולם". הפעם דאגתי לתת דיסקליימר שהחלוקה הגסה שלי לקבוצות והניתוח שלי לסיבות שבגללה הקבוצות הללו עושות X או Y מבוססת על דיונים שאני ערכתי עם האנשים האלה. תגיד שזה לא בדיוק מדגם מייצג? אתה צודק, אבל גם תגובות בדף סרט בעין הדג הן לא בדיוק נתון מספיק בשביל להסיק ממנו משהו.
אני יכול להסביר את הדעה שלי בנושא עוד ועוד, אבל מכיוון שאין לאף אחד מאתנו נתונים אובייקטיביים בנושא ואני בספק רב אם ניתן להשיג נתונים שיהיו רלוונטיים לדיון הזה, אני לא חושב שהוא ימריא מעבר לנפנופי ידיים. אז אני אחזור למה שבכלל הכניס אותי לדיון הזה והאנס זימר הסכים איתי לגביו – "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה" זה קצת מוגזם. :-)
(אגב, אולי דווקא הדחייה הזאת תעזור לסרט? אולי כל האנשים שמורידים אותו עכשיו יגרמו לכך שכשהסרט יגיע לקולנוע יהיו יותר אנשים ששמעו מחברים שלהם שזה סרט ממש טוב?)
אני אהיה רגע זקן.
אני זוכר, כשאני הייתי צעיר (מה שלא באמת היה כל כך מזמן) – המתנה של ארבעה חודשים בין מועד היציאה של סרט בארה"ב לארץ היתה הסטנדרט. המחשבה על סרט שמופץ בארץ יום *לפני* ארה"ב היתה מדע בדיוני. הרעיון של הפצת סרטים בו-זמנית כמעט בכל העולם צעיר יותר מהאתר הזה (אם אני לא טועה, הסרט הראשון שעשה את זה בקנה מידה גדול היה "שר הטבעות" הראשון).
זה השתנה לחלוטין מאז, בעיקר בגלל הפירטיות.
אתה כבר מכיר את הסטריפ הזה של XKCD על קורלציה וסיבתיות
כי עוד כמה דברים השתנו בעולם בעשרים השנים האחרונות. אני באמת חושב שאתם נותנים משקל מוגזם לפיראטיות בהקשר הזה. אבל כמו שאמרתי, קשה לי להאמין שמישהו מסוגל להוכיח סיבתיות בצורה שתעלה את הדיון הזה מעבר לרמת נפנופי הידיים.
כמו כן, אתה כנראה יכול יותר מכל המשתתפים האחרים פה בדיון להגיד למה חברות ההפצה *כן* דוחות תאריך הפצה של סרט בארץ בכמה חודשים. :-)
אני יכול?
לפעמים אני יכול לנחש, אבל במקרה הזה, למשל – אין לי שמץ של מושג. אני לא רואה שום הגיון בדחיה הזאת וסביר מאוד שזה פגע (במידה מעטה או רבה, קשה לדעת) בהכנסותיו של הסרט בארץ. אולי דווקא אוקי4 יכול לספק יותר מידע.
אני יודע שברוב המקרים, המפיצים בארץ היו מעדיפים להביא את הסרטים מיידית אם זה היה אפשרי, ואם יש עיכובים אלה במקרים רבים הכתבות של האולפנים בחו"ל (מסיבותיהם הלא ברורות שלהם).
אני בהחלט מאמין שהפיראטיות היתה הסיבה העיקרית – גם אם לא היחידה – למעבר הגלובלי לשיטת ההפצה הבו-זמנית בכל העולם. בעניין קורלציה וסיבתיות, שים לב שזה לא אומר שזה באמת היה נחוץ (כלומר, הוכח שסרטים שהכנסותיהם של סרטים שמופצים באיחור נפגעות בשל פיראטיות) – אלא רק שהאולפנים מאמינים שזה המצב. בכל מקרה, רק הרווחנו.
לכל אולפן יש שיטת הפצה קצת שונה
ברמת המאקרו כשסרט לא מופץ גלובלית במכה אחת הוא מופץ בגלים לפי גושי מדינות (שלאו דווקא קשורות גיאוגרפית). כשבגל הראשון הסרט לא מוכיח את עצמו ברמה מספקת הגלים הבאים נפגעים (דחית הפצה או לימבו עד שאקזקיוטיב מחליטים מה לעשות).
נפילה חזקה
עשרים דקות-חצי שעה ראשונות של הסרט באמת די מצחיקים אבל מאז ועד הסיום הסרט נהפך לסבל מתמשך,משעמם ועם הרגשה שמנסים לדחוף ולנסות כל כך הרבה שזה פשוט לא עובד.
ההייפ,בעיניי,מוגזם לחלוטין (ואני מאוד אהבתי את "פיינאפל אקספרס" ואת הסרטים של סת' רוגן),
אבל משהו כאן פשוט לא עבד!.
בבסיסו הסרט הוא סבבה
כלומר הוא שווה צפייה, אבל כל דבר שהיה יכול להפוך אותו לקומדיה טובה או אפילו מצויינת, מרגיש מחופף. אין מספיק בדיחות, העלילה לא מספיק מפותחת, יותר מדי סצנות מאולתרות שמרגיש כאילו השאירו אותן רק בשביל לא להעליב את השחקן המאלתר, והימרחות יותר. עלילה יכולה לשרת את הקומדיה באופן נהדר, הסרט הזה הוא יותר כמו אוסף גאגים וחבל. מעבר לזה, נהניתי לצפות בסך הכול וגם צחקתי לעיתים סבירות.
עוד מישהו חושב שימד"ב צריכים להציג גם פרמטר של variance?
לדעתי היה סרט מצוין, אבל כמו שאפשר לראות מהתגובות פה \ ביקורות בימד"ב, הוא מאוד polarizing. הציונים נחלקים ברובם ל-1 או 10.
אני חושב שהציון שיש לסרט בימד"ב (7.4) לא משקף בעצם את איכות הסרט באמת – בסופו של דבר למישהו שאוהב את החבורה של השחקנים ואהב סרטים קודמים שלהם, מדובר בסרט 10 לכל דבר. לאנשים שחשבו שפיינאפל אקספרס היה מפגר או נגד בדיחות על ענייני rapture וכו', זה כמובן 1. מה שמעלה את הצורך במדד variance שיוצג בימד"ב לצד הציון הממוצע – בשביל לדעת אם מדובר בסרט "טוב למדי" (7.4 רגיל) או סרט "love it or hate it" כמו במקרה הזה.
מצד שני דווקא היה נחמד שהציון ה"נמוך" הוריד לי את הציפיות, אולי זה עזר לי להנות מהסרט הרבה יותר.
7.4 זה ממש לא ציון נמוך לסרט קומדיה-נטו בIMDb
אפילו לג'אמפ סטריט יש 7.1 (איך?!), אפילו ל"סוף העולם" המהולל יש 7.5. בקיצור, אם אתה רוצה לקבל את הreception האמיתי לסרט קומדיה, תקפיץ אותו בנקודה עגולה שלמה.
קיבל ציון גבוה יותר ממה שמגיע לו לדעתי
זה סרט ל6.5 ומטה לא ?
סרט מצחיק מאוד ראיתי (כן הורדה לא חוקית) אבל מה לעשות שדופקים לו בכורה בארץ בתאריך הזוי ולא בחופש הגדול אז חבר כבר הוריד אז ראיתי ..
נהניתי מאוד. קומדיה מצוינת לחובבי החבורה כאמור.
אני תמיד מעדיף לראות קומדיות בקבוצה גדולה – ועדיף בקולנוע – כי זה מעצים את האפקט הקומי אצלי. אני תוהה כמה מהתגובות הפושרות עד שליליות לסרט קשורות לזה שהמגיבים כנראה צפו בו לבד בביתם.
לא טוען לרגע שמוכרחים לאהוב אותו, אבל חושב שיש קשר כלשהו. אני משוכנע שהייתי אוהב אותו פחות לו הייתי צופה בו לבד בבית.
פספוסים
מכיל סוג של ספוילרים
http://www.youtube.com/watch?v=_4jzqBM_G7M
סרט מצחיק למדי
הוא לא מתוחכם מדי או מציע משהו מעבר לצחוקים וגסויות אבל הסרט מצליח להצחיק רוב הזמן וזה בהחלט משעשע לראות את כוכבי הוליווד משחקים את עצמם. סך הכול סרט מוצלח למדי.
ראיתי, לא ציפיתי שיהיה מעולה או משהו. היה די גרוע.
אמה ווטסון הייתה אחד מהדברים הטובים בסרט, אבל היא תופסת חלק ממש קטן ממנו. הדבר השני הטוב בסרט, היה הסצנה האחרונה שלו, וגם זה רק אם יש לכם רגשות נוסטלגיים לגבי הגורמים המעורבים (לא אפרט כדי לא לספיילר).
כל הבדיחות הם בדיחות מסוג הזין-ציצים-תחת-שפיך. האפקטים ממש גרועים, ואנשים מתים באופן אלים מאוד ורנדומלי. בנוסף, הדמויות והסרט דנים בערכים נוצריים, באופן שאינו מעניין, חכם, מפתיע או בעל הגיון פנימי. אין בסרט שום ערך מוסף מלבד כל עניין ה, "יש בסרט סלבריטאים!" אבל יו נואו, ברוב הסרטים ממילא יש סלבריטאים, ובחלקם זה בא בתוספת של עלילה, דמויות, אינטראקציה אנושית מעניינת, ובדיחות שאשכרה מצחיקות.
חסר טעם
כמה בדיחות משמשעות וכמה רגעים קריפיים קצרים לא מצילים את הסרט: נראה שהיוצרים והשחקנים לא מבינים שמה שמצחיק את החברה כשהם ביחד לא בהכרח מצחיק את כל שאר העולם – אני בטוח שזה היה מאוד משעשע בשבילם אבל אין לי מושג למה הם חשבו שזה יצחיק אותי.
ומה שמפריע לי זה שהיה פה פוטנציאל – הרעיון ממש טוב והיה הרבה בדיחות טובות שאפשר היה להוציע ממנו אבל הם בחרו פשוט לעשות אותן וריאציות על אותן בדיחות שהם עושים כבר שנים.
כרגיל – כשאני לא מרוצה ממשהו אני נפגש עם אביעד שמיר לפרק של הפודקאסט ומתבחיין במשל חצי שעה או יותר
http://www.icast.co.il/default.aspx?p=Podcast&id=452102&cid=455627
לדעתי זה סרט ענק
הוא כול כך מטורף ומיוחד. יש לו רעיון טוב וביצוע מעולה ומייקל סרה ענק, גם כול השאר לא רעים (אני לא יכול שלא לאהוב את אמה ווטסון. לא משנה במה היא תשחק. אותו דבר תקף גם לגביי ג'ונה היל). הוא מצחיק וקצת מפחיד לפעמים מגעיל ובעיקר מעניין ולא צפוי. באמת שחיכיתי לדעת מה יקרה בסוף. ואני לא חושב שאני מגזים, זה שהסרט הוא סרט קטן שבא רק כדי להיות שטותניקי זה לא אומר שהוא לא יכול להצליח בזה ולהיות מעולה.
יש רק דבר אחד שהרס לי את כול התגובה היפה הזו. הסוף, אני מתכוון סוף הסרט. הוא כול כך בנאלי, כול כך אמריקאי, כול כך לא תואם את רמת הטרוף והפאן של שאר הסרט. כול כך נהניתי מהסרט, הייתי כול כך מאוכזב בסופו
לא אהבתי.
ההתחלה נחמדה, עד שהאפוקליפסה מתחילה ואז הוא מתדרדר.
ו..הסוף שלו, ב"גן העדן" הלבן, ממש עשה לי רע משום מה.
האמת שהרבה מהסרטים של סת' רוגן הם כאלה בשבילי: מתחילים בצורה מאוד כיפית ואבל לקראת הסוף נהיים בלתי נסבלים. ממש כמו סופרבאד או זאק ומירי.
אחלה סרט
ממטיר בדיחות מטורפות בלי סוף ונהנה לגרום לנו להנות. סרט שמרגיש כמו מסיבה אחת גדולה עם מיטב הקומיקאים מסרטי ג'אד אפאטו. רוב הזמן הוא מצחיק וכיפי, פונה בעיקר לחובבי ההומור הוולגרי והמודע לעצמו. סת' רוגן ביים וכתב
קומדיה המעקמת את הז'אנר ומעניקה לו צורה פוסט מודרנית מלבבת. יש נקודות חלשות אבל הן נותרות הרחק במרתפי הזיכרון כי בסופו של דבר נשאר טעם טוב של חומרים פרועים, גם אם מעט קרים רגשית.