סוכן בינלאומי מנסה למנוע את מלחמת העולם השלישית. משהו לגבי זמן.
תאריך הפצה בארה"ב: 12/08/2020
תאריך הפצה בישראל: 27/05/2021
כתבות העוסקות בסרט זה
- סרט השנה 2021: הגמר סקרים, סקרים ראשי 14.1.2022
- סיכום 2021: פסקולי השנה הגיגים 6.1.2022
- בתי הקולנוע אשכרה נפתחים: הנה מה שאפשר לראות בהם הגיגים 24.5.2021
- ביקורת: טנט ביקורות 23.5.2021
- אוסקר 2021: ותודה לגלן קלוז הגיגים 26.4.2021
- פוסטרים כנים: אוסקר 2021 הגיגים 25.4.2021
- עשו לעצמכם ביקורת הגיגים 1.4.2021
- המועמדים לאוסקר 2021 חדשות 15.3.2021
- דוח קופות מנומנמות, 07.02.21: הדברים הקטנים באמת חדשות 7.2.2021
- דוח קופות שבורות: סיכום 2020 הגיגים 10.1.2021
- סרט השנה 2020: הגמר סקרים, סקרים ראשי 8.1.2021
- תמונה קבוצתית: סרט השנה 2020 הגיגים 7.1.2021
- סיכום 2020: רגעי השנה הגיגים 3.1.2021
- מצאנו באינטרנט 16: ועוד בשעת התה! חדשות 3.12.2020
- דוח קופות שבורות, 29.11.20: עידן חדש חדשות 1.12.2020
- וונדר וומן 1984 יוצא לסטרימינג חדשות 19.11.2020
- דוח קופות שבורות, 15.11.20: פריקי סגר חדשות 17.11.2020
- דוח קופות שבורות, 1.11.20: לא באים לשחק חדשות 4.11.2020
- דוח קופות שבורות 25.10.20: רכבת הכסף חדשות 28.10.2020
- קדם אוסקר 2021: 7 שאלות לפני תחילת עונת הפרסים הגיגים 26.10.2020
- דוח קופות שבורות, 18.10.20: קוטל שדים הגון חדשות 18.10.2020
- דוח קופות שבורות, 11.10.20: חרא סבא חדשות 11.10.2020
- דוח קופות שבורות 04.10.20: לא זמן לפתוח חדשות 7.10.2020
- דוח קופות שבורות, 20.09.20: ואם זה לא מספיק גרוע חדשות 23.9.2020
- דוח קופות שבורות: לא מביאה לנו כבוד חדשות 16.9.2020
- דוח קופות שבורות: זמנים קשוחים חדשות 9.9.2020
- דוח קופות שבורות, 30.8.20: ימות המשיח הגיעו, המוטנטים החדשים בקולנוע חדשות 2.9.2020
- טריילר חדש: טנט וידאו 22.5.2020
- לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנת 2020? סקרים, סקרים ראשי 23.12.2019
- טריילר: הסרט החדש של כריסטופר נולאן וידאו 19.12.2019
- קצרצרים בריטים ביותר חדשות 10.4.2019
בבקשה שיהיה סרט על פלינדרומים
(ל"ת)
בתפקיד הילד שכותב בתוך הדלי: קיליאן מרפי
ואין מתאים מרוברט פטינסון לגלם את הפושטק העלוב שבולע קטשופ קר. (והאמת היא שנולאן יוכל לעשות גרסה לא רעה ל"הפרופסור ג'ונס" של פרדריק בראון.)
וין דיזל מגלה ש a toyota's a toyota
(ל"ת)
לפי הפוסטר החדש ששוחרר כנראה שהבקשה שלך קרובה למציאות
טוב, לא בדיוק פוסטר אלא יותר הפונט שהכותרת של הסרט תהיה בו, אבל עדיין
https://m.imdb.com/title/tt6723592/mediaviewer/rm3569980161
הפירוש של TENET: רעיון, ערך, אמונה, עיקרון, תיאוריה.
אם הייתה מילה אחת שיכולה לגלם את כל האובססיות של נולאן בסרטים שלו, זו הייתה המילה. הכותרות של הסרטים שלו בדרכ אומרות הרבה על הרעיונות שלהם.
מהפרטים המעטים שנחשפו על הסרט:
– מדובר בסרט אקשן שיעקוב אחר עולמם המחתרתי של מרגלים בין לאומיים. (לא ידוע אם מדובר בריגול תאגידי, כמו באינספשן, או בריגול פוליטי)
– יצולם ב-7 מדינות שונות (איטליה, אנגליה, ארה"ב, אסטוניה, הודו, צרפת והונגריה)
– ג'ון דייוויד וושינגטון יגלם את הדמות הראשית, ולא רוברט פטינסון.
– סצינה שתכלול אלפי ניצבים תצולם באסטוניה.
בראיון אמר פטינסון על התסריט: "אני קורא את זה ואני לא מבין מה אני קורא. זה הדבר הכי משוגע שקראתי מזה שנים. יש לזה את הדחיסות והגודל של שלושה סרטים".
מסתבר שיצא טיזר לסרט בלי ששמנו לב
זה כי הוא שודר רק באולמות קולנוע ועדיין לא שוחרר לאינטרנט. ועל סמך דברים שאפשר להסיק בעזרת חשיבה בהיגיון פשוט, סביר להניח שהטיזר ישוחרר לאינטרנט בימים הקרובים.
לא אכפת לי שאני באיחור.
אני כל כך שמח עכשיו.
אגב, הטיזר זמין ביוטיוב
https://youtu.be/DDFviey1cJc
הטיזר זמין כבר די הרבה זמן אבל כל הזמן הורידו אחרי כמה ימים מסיבות מובנות. מסיבות לא מובנות את האחד בלינק לא מורידים והוא כבר שבועיים ביוטיוב.
בכל מקרה, הטיזר הזה ממש מעולה. בלי שום מילה מדוברת ועם כיתוב בשפה שאני לא מבין (אני מניח שכתוב שם איפשהו "כריסטופר נולאן" ו"האביר האפל"), הטריילר מילא אותי בהייפ אינסופי. הקונספט המאוד מקורי של ה"פילנדרומיות" שהוא מציג, והידיעה שנולאן הוא הבמאי וההכרה שלי עם איך הוא מתעסק בזמן בסרטים שלו נותנים לסרט הזה פוטנציאל להיות בטופ של הסרטים של נולאן, למעלה עם התחלה וממנטו, מהסרטים האהובים עליי.
גם התצוגת משחק המדהימה של ג'ון דיוויד וושינגטון הוסיפה להייפ. טוב, אמנם לא מדהימה, כי כמה כבר אפשר להדהים בכמה שניות מסך ובלי מילים אבל עדיין, משהו בהבעה שלו ממש תפס אותי. זה לא הותיר לי ברירה אלא ללכת ולראות את "שחור על לבן" כדי לבדוק איך הוא שם, והוא די טוב, ברוך השם.
כן, הטיזר הזה מספיק טוב כדי לי לרצות לראות סרט שלם באופן מיידי, שהוא בכלל לא הסרט שאותו הטיזר מפרסם, רק כדי לראות איך השחקן הראשי. וכל זה ב69 שניות, שגם הם, אגב, פילנדרום.
טריילר
יצא טריילר
https://youtu.be/LdOM0x0XDMo
כמות ההייפ שיש לי לסרט הזה היא בלתי נמדדת.
(ל"ת)
האם המשפט dont try to understand it, feel it. כוון לצופי הטריילר?
ויהי שמו בישראל: TENET
באנגלית.
בינתיים בלטרבוקסד
אנשים כבר מצביעים לסרט הזה חמישה כוכבים, ומסמנים אותו בלייק.
הסרט נשאר באותו תאריך לפי שעה, או שטרם עודכן?
(ל"ת)
אותו תאריך, נכון לעכשיו
(ל"ת)
וזה לא מוסיף הסברים, כל מה שהבנתי מהטריילר החדש זה את הקטע עם המטוס, כל השאר נשאר מסתורי כדרכו של נולאן. אה וגם שהתאריך יציאה כבר לא מופיע בו, אבל לפי זה אולי הסרט יתורגם אצלנו כ"אמונה".
היו הימורים בבריטניה
האם הסרט יצא לפני שנולאן יחגוג 50. בדיוק ב-50. או אחרי 50. מסתבר שזה היה כסף קל על הרצפה..
נדחה שוב
כרגע אין תאריך חדש
טריילר סוף-סופי-סופני אחרון בהחלט נשבעים
https://www.youtube.com/watch?v=AZGcmvrTX9M
א. מרגיש יותר כמו ניסיון לדחוס המון סצינות מתוך הסרט לטריילר. הקודמים היו טובים יותר בעיניי, ואם מישהו רוצה להיכנס עם מינימום ידע על הסרט רצוי לדעתי לדלג (למרות שאני מניח שזה מתבקש)
ב. אלוהים, השיר ברקע מעצבן. בסדר שאין לכם את זימר, אבל זאת הייתה האופציה השנייה הכי טובה?
ג. "יוצא ב-3 בספטמבר, איפה שפאקינג פתוח, לא אכפת לי, נמאס לי כבר!!" -כריסטופר נולאן, כנראה.
7 לדצמבר בישראל?
https://www.haaretz.co.il/gallery/cinema/.premium-MAGAZINE-1.9094427
אחד החלשים של נולאן
הרבה מייחסים את ההצלחה של כריס לקונספטים המשוגעים שלו. זה לא ממש נכון. הקונספט העיקרי של ממנטו הוא די מיושן. אפילו בסיינפלד עשו פרק שעובד בצורה זהה. הרבה יודעים שעשור לפני אינספשן היה את 'פפריקה', סרט אנימה שגם סובב סביב טכנולוגיה של שיתוף חלומות. עשור לפני פפריקה, היה את Dreamscape. סרט אמריקאי עם עלילה אפילו יותר דומה. 2 הסרטים הללו נחותים משמעותית מאינספשן.
מה שהופך את הסרטים של כריסטופר נולאן לכל כך מוצלחים בעיניי, היא הטכניקה. הוא לוקח את הקונספטים הללו וטווה עלילות וסיטאוציות בעלות מומנטום וקצב טעון שתמיד נעות הלאה. הוא מצליח ליצור את התחושה שיש רעיון שמונח על הקו, והכוחות שמתנגשים במלחמה על הרעיונות מוצאים לכך ביטוי בכל ביט בעלילה באופן מהותי.
בסרט הזה אין את ההרגשה הזאת. נולאן תמיד אהב לקחת קונספטים משוגעים ולהלביש אותם על ז'אנרים ידועים, ובכך להפוך את האלמנטים המוכרים על צידם. ממנטו מספר את הסיפור הקלישאתי מכולם; אדם מנסה לנקום את מותה הטראגי של אשתו. זה עובד לא רק בגלל הקונספט הכללי של סיפור מהסוף להתחלה, אלא בגלל הטכניקה; האלמנטים של העלילה מרגישים כמו משהו שיוצא באופן טבעי מההנחות של הפרמיס הראשוני. האלמנטים המוכרים שם – אבל אתה חווה אותם בדרך אחרת.
בסרט הזה, האלמנטים המוכרים נשארים מוכרים למדי. הסיטואציות והשתלשלות העניינים לא חשים כמסקנה הטבעית של הרעיון, אלא כעוד סרט שהוא חלק מהז'אנר, שבמקרה מדי פעם גם עושים רברס לכל מיני סצינות. אין רעיון שמונח על הקו, אין עומק רגשי.
גם דנקרק היה דל מבחינה רעיונית ורגשית. אבל זה היה מוצלח יותר כי זה התרחק מהקונבציות המאוסות של הז'אנר, ובעיקר כי זה הרגיש כאילו זה לחלוטין מיצה את מלוא הפוטנציאל שלו. זה אולי סרט המלחמה היחידי אי פעם שאי אפשר לשמוע בו את "תגיד לאמא שלי שאני אוהב אותה" או "תן לאבא שלי את השרשרת הזאת..". בטאנט, הסטייקים הרגשיים היחידים היא דבר שמעולם לא הייתי מצפה לראות בסרט של נולאן. עלילה רומנטית/אביוסית קלישאתי מא' עד ת', וחסרת כל פלפל. גם לא ברור למה נולאן הרגיש שאנחנו חייבים אותה. אפילו 'לעקוב' הוא סרט יותר מאתגר אינלקטואלית ורגשית. התחושה היא שסטוריטלר כמו כריס היה יכול לבנות סיפור הרבה יותר מוצלח והרבה יותר ראוי. זה כאילו מישהו ניסה לעשות סרט של נולאן בלי הטכניקה של נולאן.
שלא תטעו, טאנט הוא עדיין סרט מהנה ומרתק למדי. ואילו זה היה יוצא מידיו של במאי אחר, אולי הייתי אומר שזה סרט מעולה. בכל פעם שהסרט מפסיק להיות מותחן ריגול רגיל וגנרי למדי ונכנס ועושה רברס, הוא נהיה עוצר נשימה. האקשן פה הוא מדהים. הבעיה היא שזה קורה מעט מדי, ומרגיש כמו תוסף שהכניסו בצד של העלילה ולא המהות שלה. זו הפעם הראשונה בה אני צופה בסרט של נולאן בה אני מרגיש שאני לא נכנס לטריטוריה חדשה, למרות שהקונספט הכללי אמור להיות מספיק בכך.
7/10
וואו האבחנות שלך ב2 בפסקאות הראשונות על נולאן
הם מהדברים היותר מדויקים ששמעתי עליו, וזה לא דבר של מה בכך בהתחשב בכמות החפירות עליו. האמת שאולי ב"בין כוכבים" יש כמה רעיונות יחסית יותר מורכבים אבל למי שאפילו טיפה בקיא במד"ב ימצא שאין שם דבר חדשני מדי, הוא לא מביא רעיונות מקוריים כמו טד צ'יאנג לדוגמה. כשאני חושב על זה הקולנוע המדבי בכללי מפגר בכמה שנים טובות מבחינת חדשנות רעיונית (לא צריך להביא לי דוגמאות נגדיות, אני יודע שקיימות). בכל מקרה כל סרט שהוא עשה אם מפשיטים אותו לקונספט בהחלט לא נשמע הדבר המקורי או מתוחכם ביותר, הוא פשוט במאי מבריק שמטפל בחומרי הגלם באופן מעורר השתאות.
הייתי אולי זורם עם זה
לולא "פפריקה משמעותית נחות מהתחלה" שהוא משפט שובכן – לא ולא.
(וגם הדיסים על סרטי מלחמה, אבל זה נושא אחר. ואני מאוד בצד של "דנקרק").
לגבי ממנטו, יש הבדל בין סרט שערוך מהסוף להתחלה
לבין סרט שמשתמש בעריכה הזו כדי להכניס אותנו לנעליו של גיבור חסר זיכרון, ומצליח להעניק בסופו של דבר טויסט שלא רק משנה את המשמעות של ההתחלה של הסרט (כלומר הסיום הכרונולוגי), אלא במידה מסויימת לועג לצופה שסיספנד עד לאותו רגע סיטואציה לא הגיונית לחלוטין. אני לא אוהב כל מה שנולאן עשה (נניח, בין כוכבים ושניים משלושת הבאטמנים לא סרטים טובים במיוחד, ו"התחלה" קצת אוברייטד בעיני), אבל זה עדיין בעיני אחד הסופים הגדולים שראיתי. לא יודע אם הרעיון שלו קיים ביצירות אחרות, אבל בטוח שאף אחד לא חיבר אותו באותה הצורה.
יהיה זמין חוקית באייטונס עם עברית מה-15.12
https://itunes.apple.com/us/movie/id1538251548
לא מומלץ במיוחד כי כנראה לא יציג מסך מלא לסצנות ב-IMAX שהן שעה וחצי מהסרט ונולאן לא אישר את ה-Dolby Vision, וגם זה עולה פאקינג 20 דולר, אבל זה כן משהו.
זה מספיק כדי שאם מספיק אנשים באתר יראו אותו נשים אותו בסקר
של סוף השנה (רק כדי, ככל הנראה, לשים אותו גם בשנה הבאה כשהוא ייצא בקולנוע ב-2021 בכל זאת).
יש לי הרגשה שמספיקים אנשים יראו אותו בלי קשר
(ל"ת)
הסרט לא עלה היום בשום צורה, לא באייטונס ולא באפל טיוי
אז אולי כדאי לדחות את טנט לסקר של השנה הבאה.
אולי. אולי לא.
(ל"ת)
בהחלט הרגע המביך של הסרט
(ל"ת)
מה לכל הרוחות
(ל"ת)
היי, אם מישהו צריך לדעת זה אתה.
(ל"ת)
שני השקל שלי (בלי ספוילרים)
ראיתי את הסרט.
זה חתיכת סרט גדול שאני צריך קצת זמן כדי לתת לו לשקוע, ובוודאי שצפייה נוספת כדי להבין עד הסוף את כל הניואנסים, למרות שהעלילה עצמה לא ממש מורכבת וממש לא מסובכת כמו שאנשים גרמו לזה להשמע… זה פשוט שחצי סרט אתה באמת לא מבין כלום ורק אז מתחילים להסביר הכל. אבל כשמסבירים הסיפור עצמו די בהיר.
הוא לא בטופ 3 סרטי נולאן או משהו כזה, ככה שבמובן מסוים ביחס למעמד (ואפילו לקונספט + השם נולאן מודבק עליו) הוא כן סרט די מאכזב. יש בו כמה דברים מוזרים, או כאלו שמבוצעים לא מאוד טוב (קצת כמו החוסר ליטוש המסוים ב'עלייתו של האביר האפל', אבל באופנים שונים). מצד שני, אחרי שהגעתי אליו בר בידיעה שהוא מאכזב ואפילו הוכרז כגרוע של נולאן בכמה מקומות, בחוויה האישית שלי שנבעה משם הופתעתי לטובה :).
זה סרט טוב. יש בו כמה סצנות שהן פשוט וואו, באמת, ורק לבדן הוא שווה את זה בענק. ממש לא כל הסרט נצמד לרמה הזו, וחבל כי כן יש פה פוטנציאל שאולי היה צריך להתבשל עוד קצת. אבל כשהסרט פוגע הוא עושה זאת בענק, וכשהוא לא (וזה כן קורה לא מעט אם להיות לגמרי אמיתי) הוא בעיקר בסדר-כזה, לא אסון. אז בספר שלי זה סרט טוב בסך הכל.
משום מה לאורך כל הצפייה נוצרה לי בראש איזו השוואה שלו מול אינספשיין ואינטרסטלר. אני מניח שאפשר לקשור אותם ביחד כסרטי הספקטקל המקוריים פרי ראשו של נולאן, ואם קשר כזה נוצר, הייתי אומר שהוא במקום טוב באמצע מתחת לאינספשיין ומעל אינטרסטלאר, כשהבדל די גדול מפריד בין כל אחד מהם. גם אינטרסטלאר בעצמו הוא לא סרט רע בעיניי, פשוט יותר בעייתי, אז קחו מזה מה שאתם רוצים לגבי איכותו של טנט. מצד שני, זה גם לא אינספשיין, ולמי שמצפה למאסטרפיס כמעט ללא פגמים מצפה אכזבה מרה.
אבל בכל מקרה דעתי עליו עוד מאוד לא מגובשת, אלו רק הערות כלליות. הוא טרי מדי ואני אתן לו קצת לשקוע :).
נהנתי בטירוף!
לא מהודק כמו "ההתחלה" וגם מסביר את החוקים של העולם הזה משמעותית פחות טוב, אבל מהנה וחכם ומגניב ונולאני בכל צורה אפשרית.
מזמן לא סבלתי בסרט כמו שסבלתי בסרט הזה….
פוטנציאל עצום שלא ממומש עד הסוף.
רק נולאן יכול לעשות דבר כזה: סרט באורך שעתיים וחצי שמרגיש הרבה יותר מדי מהיר. בשעה הראשונה לא הצלחתי לקלוט כלום. רגע אחד אנחנו בחלק אחד של העולם, וסצנה אחר כך אנחנו במומבאי פוגשים מישהו שהרקע שנתנו לנו עליו היה אמור להיות מספק, אבל בפועל אין לנו מושג מי הוא. ואז, בדיוק כשאנחנו מתחילים קצת להבין מי זה ומה המטרה של הסצנה הנוכחית אנחנו עוברים לסצנה אחרת בצד השני של כדור הארץ שם אנחנו פוגשים בן אדם נוסף בנסיבות דומות וחוזר חלילה. אה, וגם יש עכשיו דברים שחורים אחורה בזמן.
נראה שנולאן רצה לטייל בכמה מקומות (מאוד) יפים בעולם וקפץ על ההזדמנות שוורנר נתנו לו כשהציעו לו תקציב אינסופי לסרט שלו. נכון, הלוקיישנים באמת יפהפיים אבל המעבר המהיר מארץ לארץ בסופו של דבר צורם ורק מוסיף לתחושת הבלבול בתחילת הסרט. הבנייה של העולם, החוקים שלו, הדמויות שלו והתפקיד שלהם בסיפור נעשית הרבה יותר מדי מהר וזה גורם לבלבול לא נחוץ. עם עוד טיפה זמן ועם כמה סצינות מקשרות בין לבין ודיאלוגים טיפה יותר מעמיקים, זה יכל להיות מדהים. כי הקונספט שנולאן בנה כאן הוא מבריק.
וזה לא שהוא לא מנצל את הקונספט כדי לייצר ממנו מטעמים. בשלב מסויים, בערך בחצי הסרט, כשהסרט כבר מפסיק להציג לנו דמות חדשה עם שם מוזר כל 4 שניות, אפשר להתחיל להבין מה קורה ואת התפקיד של חלק מהדמויות ואת הסיכון מולו העולם עומד. עדיין, לא עד הסוף, אבל מספיק כדי להינות מהמשך הסרט. מהרגע הזה, אתה לא יכול להוריד את העיניים מהסרט. נולאן משתמש בקונספט שבנה בחוכמה ויוצר ממנו כמות מרשימה של הברקות.
רוב ההברקות הם וויזואליות. למשל, לקראת סוף הסרט יש קרב עצום, שמערב הרבה יריות ופיצוצים. בפועל זה משהו די סטנדרטי במונחים של סרטי אקשן, אבל נולאן מנצל את מה שבנה במהלך הסרט כדי לגרום לך לשמוט את הלסט פעם בחצי דקה במהלך הקרב הזה. חוץ מההברקות הוויזואליות, יש גם הרבה הברקות מבחינה סיפורית, נולאן מצליח לרקום עלילה מסובכת שלאט לאט מקבלת הגיון ושופכת אור על דברים שבהתחלה נראו מאוד תמוהים. וכשהכל מתחיל להתחבר, זה די מדהים, וזה נעשה בצורה שלא ראיתי שנעשתה בכל סרט אחר.
עדיין, גם כאן, אמנם נענות כמה שאלות מתחילת הסרט אבל גם נפתחות חדשות, שלמרות שגם הם מקבלות תשובה בסוף, הסרט זז מהר מדי מכדי לתת לך זמן לעכל את מה קורה ולהמשיך הלאה, ככה שיכול לקרות מקרה שבזמן שאתה צופה בסצנה אחת, אתה מנסה להבין מה ראית בסצנה שקרתה לפני 20 דקות. בואו נאמר שבמהלך הצפייה בסרט מאוד מומלץ להשתמש במקש הרווח.
עוד בעיה שיש לסרט הזה שבה הוא נופל בהשוואה לאחרים של נולאן, היא הדמויות. הדמות היחידה עם אפיון כלשהו מעבר להנעת העלילה קדימה, זו הדמות של אליזבת' דביקי, שעושה עבודה מעולה במסגרת התפקיד שניתן לה כדי לתת מנוע רגשי לסרט.אבל חוץ ממנה, אין הרבה אפיון לדמויות. אמנם רוב השחקנים עושים עבודה טובה בכדי לשמור את הדמויות אנושיות ועם ייחודיות כלשהי, אבל מבחינת הכתיבה שלהם, לא נעשה הרבה. זה משהו שקורה יחסית הרבה אצל נולאן אבל הוא בדרך כלל לא מפריע. כאן זה נלקח לקיצון, ואני מרגיש שזה קצת חסר. למען השם, לדמות הראשית של הסרט קוראים "הדמות הראשית". נו באמת, נולאן, לא יכולת לקרוא לו סטיב או משהו? אפילו עם רקסי הייתי סבבה, רק תן לי משהו. אני מניח שיש לזה סיבה כלשהי אבל אני לא מצאתי אותה.
יכלנו לקבל יצירת מופת שמשתווה לסרטים כמו ההתחלה או ממנטו, אם הסרט היה נמשך מספיק זמן כדי ליצור בסיס חזק שיניע את העלילה בצורה פחות מבלבלת. מצד שני, זה היה צריך להיות סרט באורך של שלוש וחצי שעות אם נולאן היה רוצה להשיג דבר כזה, ואז זה יכול לבוא על חשבון דברים אחרים. אולי היה צריך לחלק את הסרט לשני חלקים? אני לא יודע. יכול להיות שזה פשוט קונספט שאפתני מדי. בסופו של דבר, כן יצא לנו מהסרט הזה כמות מכובדת של הברקות שאי אפשר למצוא בשום סרט בלוקבאסטרי אחר, אבל עדיין, זה מרגיש לי קצת פספוס כי יכלנו לקבל את יצירת המופת האולטמטיבית נולאן.
הערה צדדית שכנראה חשוב לציין
ראיתי את הסרט אחרי שלא ישנתי במשך 40 שעות בערך, אז יכול להיות שזה קצת השפיע על החוויה שלי. אני חושב שזה בעיקר נקודת זכות לטובת הסרט כי גם אחרי 40 שעות בלי שינה הוא הצליח להשאיר אותי עירני אחושרמוטה.
אני מצטער, לא מצאתי מילה טובה יותר. מקווה שתסלחו לי על זה, אחרי הכל, לא ישנתי 43 שעות כבר.
לך לישון
(ל"ת)
אז בסוף זה קרה במוסקבה ולא בקייב
הסרט ממש עקבי עם הקטע הזה של היפוכים.
זה אפילו לא קרה בסוף כי זאת לא פעם ראשונה שיש דבר כזה ברוסיה.
(ל"ת)
זה לא קרה בסוף כי הסוף הוא ההתחלה
(ל"ת)