-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
סטיב ג'ובס
Steve Jobs
שלוש תחנות במהלך חייו של סטיב ג'ובס, ברגעים לפני השקת מוצרים מרכזיים בקריירה שלו.
תאריך הפצה בארה"ב: 09/10/2015
תאריך הפצה בישראל: 12/11/2015
כרגיל אצל ארון סורקין, תסריט מעולה עם דיאלוגים אדירים; כל השאר שולי.
יש תאריך
9 באוקטובר.
http://www.slashfilm.com/michael-fassbender-steve-jobs-photos-seth-rogen/
התמונה של סטיב ג'ובס בתחילת הכתבה גורמת לי לתהות
איך לא הבנתי קודם שג'ייסון שוורצמן כל כך דומה לג'ובס ויכול היה להיות ליהוק נהדר.
יש טריילר
פה
אממ לא יודע מה לחשוב, אבל בעיקר התלהבתי מצילומי הקהל.
מה ההבדל בין זה לבין הסרט הקודם של גובס?
אתם אמרתם בעבר(בלי ביקורת מסודרת) שגובס הקודם הוא סרט זוועה, וכתוצאה מכך ומעוד כמה שיקולי אגו לא יצא לי לראות אותו מעולם.
האם האחד הזה צפוי להיות יותר סביר או מושקע?
האחד הזה הוא של תסריטאי זוכה אוסקר, במאי זוכה אוסקר ושחקן ראשי מועמד לאוסקר.
בקודם היה קלסו.
לפי הביקורות המוקדמות
הסרט באמת שמר על הרעיון המקורי שפורסם (והיה חשש שנזנח לפי הטריילרים שיצאו) – 3 מערכות, של 3 השקות מוצרים, בזמן אמת.
מעבר לזה מקבל ביקורות מאוד טובות (לפי הביקורות שקראתי לפחות), בעיקר על המשחק.
מגביר את ההייפ…
מצויין ומבדר מאוד. אחד מהטובים של השנה
לא היו לי בעיות מיוחדות עם הסרט על ג׳ובס משנה שעברה אבל תסריט של סורקין הוא תמיד נשק יום הדין בכל מקרה של השוואה לסרט דומה. הצילום טיפה ריאליסטי מדי ומכוער, וחבל שפינצ׳ר לא ביים בסוף אבל זאת תלונה קטנה מאוד.
לסרט יש נושא מרכזי שלא מוזכר כלל בביקורות או בטריילרים. זה לא ספוילר חלילה אבל מי שמעדיף שלא לדעת דבר על העלילה, מוזמן להפסיק לקרוא…פה.
חלק ניכר מהסרט, רובו בעצם, עוסק במערכת יחסיו עם בתו, בה סירב להכיר רשמית. סורקין עושה בחירה גאונית למדי ומנסה להסביר מי זה ומה זה סטיב ג׳ובס לטוב ולרע כפי שהוא נגלה לאור יחסיו עם בתו. מענין שממש כמו ג׳ובס עצמו, מערך השיווק של הסרט מעדיף (כמעט, לא לגמרי) להתעלם ממנה.
יאי!
האם הסרט באמת מתרחש אך ורק בשלוש הכרזות שונות של אפל? לפי הטריילרים, אני מניח שזה כבר לא "שלוש סצנות וזהו" כמו שאמרו בהתחלה.
דווקא כן, יש 3 מערכות
כולן ב-40 דקות בערך של לפני הכרזות על מוצרים (בשנים 1984, 1988 ו-1997 אם אני זוכר נכון).
לא ישבתי עם השעון לבדוק אבל בהחלט יתכן שכל 3 החלקים הם ב-real time
אבל יש גם לא מעט פלשבקים קצרים. בטריילר משתמשים בפלשבקים כדי ליצור את הרושם כאילו מדובר בסיפור מקיף יותר, אבל לא.
מי הגאון שהחליט להוציא את הסרט בישראל בהפרש של חודש?
(ל"ת)
לפחות לא מורחים אותנו עד ינואר
שזה לחלוטין אפשרי בהתחשב בכך שזה סרט אוסקרים שרק מחכה שישפכו עליו מועמדיות.
שששששש
אל תתן להם רעיונות.
הם מצאו מספיק אחרים למרוח עד ינואר פברואר
כשאני אבין למה מביאים את קרול ב-18 בפברואר יהיה טוב. לא למה. תביאו אותו באפריל, הסרט יוצא החודש בכל חור אפשרי ורק אנחנו נחכה עד נובמבר.
זאת הייתה פריקה הכרחית מידי
כמו שאמרו פה מעלייך
בגלל שזה "סרט אוסקרים"…
גם אם הסרט יוצא החודש במקומות אחרים, אף אחד בישראל עוד לא שמע עליו, מעבר לאנשים שנמצאים באתרים כאלה. להוציא אותו אחרי שאפשר יהיה להגיד "מועמד לX אוסקרים" יהיה הרבה יותר חכם, מסחרית, גם אם זה אומר שצריך להתאפק.
תוסיפ/י לזה את העובדה שיש עוד הרבה סרטים אחרים שמחכים לאוסקר, וברור למה הסרטים האלה בדרך כלל יוצאים על כל אורך ינואר-פברואר…
בגלל זה אני יכולה להבין הוצאה של ינואר. תחשוב שהמועמדים מתפרסמים בתחילת ינואר, איזו סיבה יש למרוח את הסרט עד ה- 18 לפברואר. הרי האוסקר גם ככה ב-28.
חוץ מזה שמנבים לסרט הזה לא מעט פרסים, לא רק את פרסי השחקנים. זה מרתיח.
אני מצפה ממש לסטיב ג'ובס אגב, אני פשוט מפחדת שזה יהיה עוד סרט ביוגרפי רגיל ומשעמם. אני מקווה ליותר.
אבל את מדברת על סרט אחד. אותה חשיבה תקפה גם ל6-7 סרטים אחרים לפחות, ולא כולם יצאו אחד מול השני כמובן. בגלל זה אני אומר שזה צריך להתפזר, החל מהמועמדויות ואילך.
החל מינואר יש לך כמעט כל שבוע סרט "אוסקרים" – חדר, Hateful 8 + הנערה הדנית, Revenant, נעורים, שבוע חופש, קרול, Caesar. זה ככה כל שנה, וזה בסך הכל די הגיוני.
וסטיב ג'ובס נהדר בעיני, כמו כל מה שארון סורקין נוגע בו.
בכל מקרה, הוא לא ביוגרפיה רגילה.
סרט מוצלח מאוד,
הבעיה היא שהוא פשוט לא מרגיש כמו סרט.
המבנה המשונה של הפרוייקט גורם לו להיות ניסוי תסריטאי מוצלח הרבה יותר מסרט טוב. הסרט כמובן מקבל נקודות על זה שיש לו את אחד התסריטים המוצלחים של השנים האחרונות, אבל בגדול רוב הזמן ריחפה בי המחשבה שאולי היה הרבה יותר מהנה לקרוא אותו על דף בבית מאשר לראות את זה על המסך. אני מניח שזה לא משנה הרבה אם קוראים את זה או שומעים שחקנים מוכשרים אומרים את זה, זה פשוט שכשזה מוצג כמו סרט בבית קולנוע… זה לא מרגיש כמו אחד.
וכן, כל השחקנים עושים עבודה נהדרת, ואפילו דני בויל שלא היה צריך לעשות שום דבר כי הייתה לו יצירת מופת ביד בסדר גמור, אבל זו פשוט עבודה מוצלחת של סורקין, לא של אף אחד אחר. הייתי מעדיף להחזיק עותק של התסריט בבית מאשר של הסרט עצמו.
וזה לא שאין לתסריט בעיות, ככה ניסוי עובד. העובדה שהוא מתנהל ב-3 סצנות ארוכות בזמן אמת גורמת להכל להרגיש כמו אקספוזיציה לא נגמרת למשהו שלא באמת הולך להגיע, ואז עוד אחת ועוד אחת. סיפור חייו של ג'ובס מועבר רק באמצעות חילופי משפטים מהירים שמוחבאים בתוך ערימה של דיאלוגים ובדיחות סורקיניות וזה קצת מעייף. אבל אין מה לעשות, כשמשהו עובד הוא עובד.
כשלון טוטאלי בקופות.
רמת כשלון כזו שאין שום טורנטים. כלום. חודש אחרי שהסרט יצא.
כלום.
אפילו לא מצולם בטלפון סלולארי עם רעידות וסאונד של טלפונים מ2קופסאות אשל וחוט. כלום.
התאוריה שלי: מי שמעריך את ג׳ובס לא ירצה לראות סרט שמחרבן על זה, ומי שלא מעריך לא יזבזבז שעתיים מהחיים שלו. ולשאר ממילא לא איכפת.
זה נכון שהסרט לא הצליח בקופות,
אבל נדמה לי שיש מדדים מקובלים יותר לכך מאשר טורנטים.
יאפ.
וכשאני חושב על זה, יכול להיות שאי קיום טורנטים זאת תוצאה של הפצה שמוגבלת לארה״ב.
correlation
is
not
causation.
הזכרת לי את הסרטון הזה של Cracked
https://www.youtube.com/watch?v=-rVzscpxWeM
אני נהניתי
מסכים עם כל מה שקסם כתב ודווקא בגלל זה נהניתי מאוד, הוא עשוי ממש טוב, הוא כתוב ממש טוב
זה סרט למי שאוהב ומבין את הכתיבה של סורקין
ומצחיק שלפחות 12 אנשים יצאו באמצע ההקרנה שהייתי בה כי פשוט התאכזבו ולא הבינו למה הם נכנסים :P
הוא לא מחרבן על ג'ובס, הוא מראה אותו בתור בנאדם קשה אבל גאון שרואה תמונה יותר גדולה מכל בנאדם אחר סביבו
וזה לא מתמקד *ברובו* ביחסים עם הבת שלו, יש לה חלק שווה כמו לשאר שחקני המשנה
וגם מהבחינה הזו יש שיווי משקל מצויין בין הדמויות, אפילו הדמות של אנדי (הרצפלד) מקבלת משקל מכובד
ארון סורקין,
אני אוהב אותך כל כך, ופשוט תמשיך לכתוב ואנחנו נמשיך לבוא. לא טוב כמו ״הרשת החברתית״, אבל עדיין מצוין, סורקיני מאוד ופאסבינדר ענק. צורם לי עדיין שאיפשהו בגלקסיה יש גרסא שמבוימת בידי פינצ׳ר, אבל בקטנה.
מנסה להיות מיוחד, התוצאה: טריילר של שעתיים
סרט מייגע שלדעתי עושה עוול גדול לאיבוד שלו, ולא מנסה אפילו להיות נאמן להיסטוריה. דמות כמו ג'ון סקאלי מקבלת שם מימדי ענק, בעוד שהמון דמויות מרכזיות לא קיימות כלל.
לג'ובס בסרט אין אישה ויש רק ילדה אחת, כאשר במציאות אשתו וילדיו (כולל השלושה הצעירים שלא מופיעים בסרט כלל) תפסו מקום חשוב מאוד בחייו. בטח הרבה יותר מג'ון סקאלי…
גם ההתרחשויות לא נאמנות למציאות, אלא מן פראפרזה חופשית על האגדה של סטיב ג'ובס. משהו שמזכיר את ההתייחסות של "רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים" לסיפור של המלט, רק שבזה האחרון ברור לכולם שמדובר בסיפור לא אמיתי, אז כללי המשחק אחרים,והתוצאה מצוינת. ב"סטיב ג'ובס" יש אחיזת עיניים של ביוגרפיה ולכן זה לא הוגן.
אפשר להמשיך עוד הרבה על כמה שהסרט הזה מציג בצורה שטחית, רדודה ולא הוגנת את האיש העומד (או נצלב?) במרכזו.
בשורה התחתונה – לא כיף לצפייה ולא ממש קשור למציאות.