-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
מרגלת
Spy
אנליסטית ב-CIA מתנדבת לתפקיד שטח והופכת לסוכנת חשאית.
תאריך הפצה בארה"ב: 22/05/2015
תאריך הפצה בישראל: 04/06/2015
נחמד. כמה בדיחות מוצלחות, הרבה בדיחות שפחות.
יש נכון לעכשיו רק 12 ביקורות בעגבניות
אבל כמעט כולן פשוט משתפכות, החל מההכרזות על מקארת'י בתור גאונית קומית ועד להכרזות עליה בתור היורשת של לינדה המילטון וסיגורני וויבר.
אני לא בטוח, אבל נדמה שהסרט הזה יתברר בתור אחת ההפתעות הגדולות של השנה.
מעניין,
אבל צריך לזכור ש"מסיבת רווקות" קיבל בארה"ב תגובות כאילו מדובר ביצירת מופת (כולל כינוס של צוות השחקניות בטקס האוסקר), וכאן רוב התגובות שהוא קיבל כללו קולות של הקאה.
אבל אחריו בא "עצבניות אש", אז יש סיבה לאופטימיות.
(ל"ת)
עצבניות אש היה חביב ותו לא לדעתי.
נכון שהוא החזיר את הברק ללחייה של סנדרה בולוק והראה לנו שמקרתי יכולה להיות נסבלת ואפילו מצחיקה, אבל הבעיה של מקרתי בעיני היא כזו:
היא תמיד הולכת על הקטע של הקומיקאית הרצינית סטייל לזלי נילסן או סטיב קארל, אבל נראה שלהבדיל משני אלה – היא ממש מתאמצת לשחק את הדמות הזו.
זה לא מרגיש טבעי. כאילו חסר לה ביטחון עצמי.
חיפשתי כמה ביקורות ישראליות על "מסיבת רווקות"
וכמעט כולן היו חיוביות. כמובן שאף אחת מהן לא התייחסה לסרט כיצירת מופת (כי הוא לא). לא נראה לי שהביקורות בארה"ב היו כל כך שונות – מצב העגבניות שלו דומה לזה של האוונג'רס ושומרי הגלקסיה – עוד שני סרטים שיש סביבם קונצנזוס שהם טובים לסוגם (ולא יותר מזה). הכינוס באוסקר הוא כנראה ניצול של העובדה שסרט מצליח וכיפי זוכה לשתי מועמדויות (שחקנית משנה ותסריט מקורי), ושימוש בפופולאריות שלו כדי למשוך קהל לטקס.
טוב, הטריילר עצמו ממש מצחיק (ומליסה מקארתי, עד כמה שזה רחוק מקונצנזוס פה, מקסימה בעיני).
(ל"ת)
וואו
כל כך נהניתי, צחקתי, נסחפתי ואהבתי את הקומדיה הזו שאני כבר די מזלזל בטעם הקולנועי שלי בעצמי. סרט נהדר עם הומור מוצלח ומדוייק. ג'ייסון סטיית'ם צריך לעבור לקומדיות מבחינתי.
R?
מסתבר שיש הפתעות בחיים.
קודם הטריילרים של "קינגסמן", ועכשיו גם פה.
לפי כל הטריילרים של זה, זה נראה כמו סרט PG13 סטנדרטי. מעניין שזה בוחר דווקא לכוון את עצמו לבסוף לכיוון של R.
כנראה יש הרבה פאקים בתסריט.
(ל"ת)
אכן התסריט בעייתי
לא חושב ש"פאקים" יהיה המינוח המדויק. בוא רק נגיד שהתסריט פשוט לא מאוזן. הטון של הסרט נע על הקו הדק בין השנון למגוחך ומשתנה כל פעם. כלומר, לצד הרבה הברקות, יש גם הרבה קטעים סוג ז' שלא יביישו סרט נאדים של אדם סנדלר.
מעבר לכך, יש אלימות גרפית מופשטת. קרי, סכין שחודר את כף היד. אין הרבה כאלו, אבל הם שם.
למרות זאת, הסרט בסה"כ טוב ומהנה ועושה עבודה מעולה. היה יכול להיות הרבבבבבבבבבבה יותר טוב, זה לא קרה. ועדיין, לא נורא. אחלה סרט.
אם לא היה ברור, התכוונתי לפאקים כפשוטם.
כלומר, יותר מהאחד שמותר בPG13.
המון המון קללות, וקצת ערום
לא זכור לי ערום נשי אבל כן יש תמונות של איבר מין גברי באופן ברור, ובעיקר מלא שפה גסה וקללות שעפות בחופשיות.
לדעתי R מקבלים על אלימות ויש גם כמה סצינות כאלה.
בהקשר לסרט עצמו, חשבתי שהוא היה איפשהו עם מסיבת רווקות, הסיפור יותר מוצלח אני עדיין לא בטוחה לגבי הביצוע (the heat בעיני היה הרבה יותר מהנה בשבילי)
זה מאוד אותו דבר מאותו דבר, לא שהרעיון לא מקורי, דווקא פה הקונספט מאוד מגניב, הספין הזה על מרגלים, אבל הומור וולגרי ולפעמים קצת נמוך, קצב מהיר של סרט, מי שנהנה מהסרטים הקודמים של פול וויג יהנה גם פה, מי שלא שלא יטרח.
למי אכפת מהפאקים
יש בסרט הזה רגעים של אלימות ברמה של סרט אימה. אני לא אוהב הכללות כאלה בדרך כלל ובכל זאת – אם למישהו אכפת משמיעת המילה "פאק" פעמיים יותר מאשר מסצינות כאלה, משהו לא בסדר איתו.
חוץ מזה, סרט די בסדר. ההערכה שהוא מקבל כפי שהיא משתקפת בציון העגבניות שלו מוגזמת בטירוף.
תהיה ביקורת?
אהבתי מאוד, אבל אני מעדיף להרחיב בביקורת.
כן
(ל"ת)
וכנראה גם ציצים
ע"פ Rotten Tomatoes:
language throughout, violence, and some sexual content including brief graphic nudity
96%, אגב
מהו החוק שמאפשר בכלל הגבלת גיל?
לאחרונה ביררתי אל מול בית קולנוע כלשהו האם ניתן להכניס ילד מתחת לגיל 16 לסרט שהוגדר 16+, תוך כדי ליווי שלנו, ההורים. נאמר לי שאין שום אפשרות כזו.
אני לא מתלונן כאן על בית הקולנוע – דווקא בסדר שהם מקפידים – אבל השאלה היא לפי מה, בעצם, הם מקפידים? יש חוק בישראל שמונע חשיפה של קטינים לחומרים כלשהם, גם באישור ההורים? זו מגבלה שבתי הקולנוע נטלו על עצמם?
מישהו יודע?
המועצה לביקורת סרטים
הMPAA הישראלי; פועל מתוקף:
חוק הבזק, תשמ"ב-1982 (סימן ז, 6כה(1))
פקודת סרטי הראינוע (משנת 1927)
תקנות סרטי הראינוע (אגרות), תשמ"ד-1984
תקנות המועצה לביקורת סרטים ומחזות, תש"ם-1979
כל סרט שמיועד להקרנה בארץ עובר אצלה ביקורת ומקבל סיווג צפייה. רק לאחר מכן ניתן לו רשיון הקרנה, אליו בתי הקולנוע מוכרחים לציית.
לא ברורה לי לגמרי סוגיית ליווי הורים.
ואו, איזה אתר ריק ממידע.
זאת אומרת, תודה רבה על הלינק, אבל זה ממש מעצבן כמה לא כתוב שם כלום.
קראתי את תקנות המועצה מ-79' ואת תקנות סרטי הראינוע מ-84'. בשני המקרים המסמכים חלקיים, ובשני המקרים אין מילה על הגבלת גיל בכלל – רק על איסור מוחלט או התרה מוחלטת.
שכחת לקרוא את פקודת סרטי הראינוע (כן כן, ההיא משנת 1927).
דבר החקיקה העיקרי הוא הפקודה (פקודה ולא חוק כי היא חיקוק מתקופת המנדט). תקנות נועדו, בדרך כלל, להסדיר היבטים פרוצדורליים שאין הצדקה לכלול בחוק.
סעיף 6(2) לפקודה – "המועצה רשאית, עפ"י הכרעת-דעתה, ליתן רשות להצגת כל סרט או כל חלק הימנו או כל מודעה על סרט, בין בתנאים מסויימים ובין בלא תנאים, וכן רשאית היא להימנע ממתן הרשות".
לא שכחתי: היא לא שם.
כאמור, אתר נטול אינפורמציה.
טוב, יש גם מקורות אחרים.
חלקם אפילו זמינים לאזרחים מן השורה.
רק עכשיו הסתכלתי ב"אתר" ההוא של המועצה – ממש מביך האופן בו הם מציגים חלקי תקנות כתקנות, ואת הפקודה עצמה בכלל לא טורחים להציג. אם כבר נראה לכם שמן הראוי לצרף לנוחות הציבור את החקיקה הרלוונטית, אז תעשו את זה כמו שצריך.
השאלה היא לא אם החוק מחייב את בתי הקולנוע למנוע כניסה על פי גיל
אלא האם הוא מאפשר אותה. אם התשובה היא כן, אני מניח שבתי הקולנוע מעדיפים להפסיד כמה צופים אבל לשמור על הגבלת הצפייה (גם ככה האולפנים יודעים טוב מאוד להתאים את ההגבלה לקהל היעד, כך שההפסד לרוב לא גדול). אני מניח שמבחינה חוקית זה לא שונה מבר שמגיש אלכוהול או מועדון חשפנות (אם ניקח את זה למקרה קיצון), שלא מאפשרים כניסה מתחת לגיל מסויים.
אני עובדת בבית קולנוע, וזה מה שהמנהל שלי אמר לי:
פעם היו מכניסים ילדים צעירים מגיל ההגבלה אם ההורים היו קונים להם כרטיסים או רואים את הסרט איתם, אבל המועצה לשלום הילד ביקשה שיפסיקו את זה ומאז לא מכניסים (לא יודעת אם הבקשה מחייבת מבחינה חוקית או לא). בקולנוע שאני עובדת בו זה קטע שאם עוד חודש יש לילד יום הולדת 12, לא יכניסו אותו לסרט של 12+ גם אם הורה קונה את הכרטיס, אבל יכול להיות שזה קטע שלא רוצים להכניס ילדים לאולמות מלאים אם יש תירוץ, כי הרבה פעמים הם עושים רעש.
בכול מקרה, קרה שהורים קנו לילדים בני 10 או 12 כרטיסים לסרט של 16+, ואפילו לא נכנסו איתם. אפשר להתווכח אם זה הורות לקויה או לא, אבל רעש מהילדים האלו בטוח יש.
כשאני הייתי מתחת ל-16 הייתי קונה כרטיסים במכונה.
כזה אני, חי על הקצה.
חכה חכה שלמכונה תהיה AI
אז היא תראה לך מה זה לחיות על הקצה.
למזלי, אני לא אהיה שוב פעם מתחת ל-16 אף פעם.
(ל"ת)
ואיך אמורים לברר בדיוק בן כמה הילד?
(ל"ת)
זה באמת בעיה לפעמים
לסרטים שהם 12+ או 14+, ואז לא מכניסים רק אם הילד בברור נראה יותר מדי צעיר, או שהם אומרים מפורשות שהם לא בגיל.
תתפלא, אבל יש הרבה ילדים שאם שואלים אותם בני כמה הם, יאמרו "עוד חודש יש לי 12" או משהו כזה, כשהקופאית/סדרן רק רצו לצאת ידי חובה, ואז כבר אי אפשר להכניס אותם.
תודה רבה על המידע!
(ל"ת)
סרט חביב למדי, לא רע
אבל גם לא מדהים. לא מבין למה המבקרים כל כך נשפכו עליו.
סרט מחריד.
משעמם וקלישאתי ברמות. (כמה פעמים זה היה בסרט שדמות באה למות, הנבל נואם איזה נאום והגיבור מצליח להיחלץ מהמצב בשנייה האחרונה?)
אולי אם זה היה מצחיק לפחות הייתי יכול להנות אבל אני מניח שהבדיחות היו יותר מידי מתוחכמות בשבילי (הא הא אישה שמנה נופלת מאופנוע . סרט – תעשה עוד מצחיק).