-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
סליחה על ההפרעה
Sorry to Bother You
גבר אפרו-אמריקאי שעובד בטלמרקטינג מגלה שיטה חדשה וקסומה לשפר את המכירות שלו.
אורך: 1:52
תאריך הפצה בארה"ב: 06/07/2018
האם זה המקום הנכון לומר בו את זה?
כנראה שכן –
לאקית׳ סטנפילד הוא השחקן הצעיר הכי טוב שעובד עכשיו. הוא היה שובר לב ב״Short Term 12", הצליח לעשות אתנחתא קומית סטלנית כמו שלא ראיתי אף פעם ב״אטלנטה״ והיה שופך מצחוק ומפחיד ב״תברח״. אחלה סטנפילד.
חד משמעית
הופעת האורח שלו ב'Straight Outta Compton' הייתה אחד הרגעים הנפלאים בסרט. השחקן הצעיר שאני הכי נהנה לראות היום על המסך, לצד מייקל ב. ג'ורדן.
יוקרן בארץ?
ראיתי שהעט הזכיר את הסרט ברשימת הטריילרים הנוכחית. האם זה אומר שיש סיכוי לראות אותו בארץ הקודש? כי תאריך הפצה אין פה וגם לא שם עברי רשמי. הפיתחנו ציפיות לשווא?
טוב זה היה סרט מוזר
הוא לא משעמם, אבל עדיין הוא היה כל כך מוזר שאני לא יכול להמליץ עליו. כל מה שאפשר להגיד עליו בלי לספיילר הוא שהטריילר לא מספיילר את העלילה.
אם הכלאה של idiocracy, soylent green וget out אחרי שימוש בפטריות הזיה נשמע לכם כמו רעיון טוב, אולי תרצו לראות אותו. אחרת, אולי עדיף לוותר.
וואו, בקלות הסרט הכי טוב שראיתי השנה
כאילו קווין סמית הוליד תינוק עם הפרק על טדי פרקינס ב"אטלנטה".
הזוי, קרוע, מבוים גאוני ומשחק מדהים של כולם. מדהים עוד יותר שזה התסריט והבימוי הראשון של בוטס ריילי, שהלוואי ויקבל מימון לעוד פרויקטים כאלה. באמת שאי אפשר להסביר הרבה בלי להרוס אותו, אבל זה היה פשוט מעולה.
לגמרי
הזוי, קרוע ומעולה. מצחיק, מוזר, וארמי האמר גם מביא בראש בגילום לא-אילון-מאסק.
מזעזע
נדמה לי שכל דקה מהסרט הפחיתה לי נקודת איי קיו. מהמבישים שבסרטי הקולנוע הזכורים לי
בוטס ריילי זה הוא.
https://en.wikipedia.org/wiki/Boots_Riley
ולכל מי שרוצה לראות את הסרט על המסך הגדול
הקרנה חד פעמית, בשיתוף פעולה עם פסטיבל פרינט סקרין – בתחילת נובמבר. פרטים נוספים בהמשך.
סרט מעולה מכל הבחינות!
אחד הסרטים הטובים ביותר שראיתי! מוקפד להפליא, גם מצחיק וגם בעל מסרים חברתיים. מוזר בעיניי שלא שמעו עליו יותר ולא עשו לו תרגום, לא רק מוזר אפילו מביך.. לא הגיוני שאנשים לא יאהבו את הסרט הזה וההחלטה לא להפיץ בתפוצה רחבה מעבר לסינמטקים נראית לי טיפשית וגם שרירותית משהו.. אומנם הטריילר לא משהו אבל הסרט מדהים ואם למפיצים יכנס שכל לראש הם פשוט יצרו טריילר נוסף ויפיצו אותו בקלות.
מקווה מאוד שזה יקרה בקרוב
ובעיניי זאת בושה למדינה שלנו שזה עדין לא קרה עד עכשיו!!
אחרי שראיתי - בהחלט שווה צפיה, למרות הבעיתיות שלו
נתחיל מהדברים הטובים – הסרט מבויים בצורה נהדרת, מלא בהברקות וברגעים משעשעים מאוד, יש לו כמה דמות ראשית מאוד סימפטית ולפחות דמות משנה אחת או שתיים מוצלחות (לצד כמה הרבה פחות). ההברקה של "הקול הלבן" שאפשר לראות בטריילר היא לא היחידה, אבל הסרט עושה בה שימוש מאוד חכם. ובניגוד לחששות שלי, למרות כמה רגעי WTF בעוצמה הולכת וגוברת, הסרט מעולם לא מאבד את הרצף העלילתי שלו או הופך לאיזה הזיה פסיכודלית בלתי קוהרנטית (ממש חששתי שזה מה שהולך לקרות). התלונות על השליש האחרון מוצדקות בחלקן בעיני – יש שם אמנם רגע WTF רציני שגורם למהפך בעלילה, אבל כמעט עד הסוף ממש הסרט מצליח לשמור על הומור ועל ריחוק מסויים מהסיטואציה, מה שמאפשר למהפך הזה להתעכל בצורה די סבירה. רק בעשר דקות האחרונות הסרט מקבל איזה גוון הירואי שגרם לי לגלגל עיניים בצורה בלתי סבירה, אבל אחרי הנמכת הציפיות שהגעתי איתה, זה היה יותר מנסבל.
בצד הרע, הסרט מטיפני בצורה מוגזמת ממש. פחות בנושא של יחסי שחורים ולבנים (שם, בין אם מסכימים עם המסר של הסרט או לא, יש לו בהחלט משהו חכם לומר), ויותר בקטע של קפיטליזם ויחסי מעמדות. לא רק שהסרט מציג בצורה את התאגידים כרע מוחלט ואת העובדים כטוב מוחלט, הוא גם בונה איש קש דמיוני ועצום רק כדי שיתאים למסר. לא שיש בעיה עם עולמות דיסוטופיים (העולם הדיסוטופי שהסרט בונה הוא בהחלט מעניין), אבל כשמציבים מולם פתרונות מהעולם האמיתי התוצאה די מגוחכת. משהו בסגנון של "נמאס לכם שהבוס מלקה אותכם בשוט כל בוקר? הצטרפו להסתדרות החדשה!". הבעיה הזאת מרגיזה גם כיוון שנראה שלבוטס ריילי יש כישרון אמיתי ויכולת לספר סיפור, אבל התחושה שלי שהלהט האידיאולוגי שלו עשוי לפגוע בכל פרוייקט עתידי שלו.
ולסיום – בביקורת (הקוטלת לחלוטין) של סריטה קראתי שלאקית' סטנפילד החליף את דונלד גלובר בתפקיד. ולמרות שסטנפילד הוא שחקן ענק ממש, נראה לי שגלובר היה מתאים הרבה יותר לתפקיד – את הדמות של סטנפילד קל לחבב, אבל קשה להבין מה גורם לו להצליח להקסים את כל מי שהוא פוגש ולטפס ככה בסולם התאגידי, בעוד שגלובר היה נכנס לתפקיד הצ'ארמר בקלות. מלבד זאת, ככה היינו זוכים לראות את דני גלובר חונך את דונלד גלובר.
לאור התפקידים האחרונים של גלובר - לא בטוח שהוא יותר טוב לתפקיד
ב"אטלנטה" גונב המסך הוא לאקית', ולא גלובר.
אבל גם ההשוואה של הדמויות שלהם באטלנטה מחזקת את הטענה שלי
לאקית' משחק את האיש שהוא העוף המוזר בכל מקום (ובעונה האחרונה, בעיקר ב"טדי פרקינס", מוצא את עצמו מתמודד לעיתים עם מוזרות גדולה עוד יותר). גלובר משחק את גירסא אלטרנטיבית ומצליחה הרבה פחות של עצמו, אבל עדיין אדם שיש לו קסם אישי יותר "אוניברסלי" שמשתלב טוב יותר בעולם התאגידי הלבן מחבריו לסדרה.
חושב שגלובר די כבוי ואין לו קסם אישי ב"אטלנטה"
אבל אפשרי שזה נהיה כבר ממש נקודת מבט שונה בשלב הזה.
הזוי, ביזארי, קורע מצחוק.
משום מה היה נדמה לי שאת הקול הלבן של קאש מדבב טופר גרייס (ששיחק גזען דרומי ב"שחור על לבן" – סרט נוסף שבו לקול לבן יש משמעות), אבל עיון בקרדיטים גילה לי שטעות בידי.
אהבתי את המערכה האחרונה, אפילו שהיא באה לי כמו אגרוף בפרצוף ותחושת "מה…?" אבל כבר מסצינת הפתיחה קלטתי שזה הולך להיות סרט שלא נצמד לחוקים ושמתקיים בעולם מקביל. לא הבנתי, אגב, למה אנשי-הסוס (סוסאים?) לא חושפים את האמת האיומה בעצמם. הם לא כלואים באיזה מרתף, הרי, אז למה הם זקוקים למתווך בדמות קאש שיוציא את הזוועה לאוויר העולם?
ולגבי סצינת הסיום – האם סוסאים יכולים ליילל כמו זאבים?
ולחשוב על זה שאני נתקל בסרטים ממש טובים ככה סתם במקרה.